Kela kusi sairaita silmään

Anonyymi

Kela mokasi kerralla kaikki kelakyydit hinnoittelullaan. Kelan pellevirkailijat makoilevat kahvion sohvilla ja naureskelevat, kun sairaat ihmiset paleltuvat lumihangessa.

Kelakyytejä ei ajeta, koska niistä saatava palkka on lain vastainen. Työlainsäädäntöjä noudattava taksiautoilija ei voi palkata henkilökuntaa ajamaan kelakyytejä, koska kela ei maksa palkkaa. Kelan maksama korvaus on rikos ihmisyyttä vastaan ja rikkoo kaikkia työlainsäädäntöjä ja työturvallisuuslakeja.

54

1232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihan positiivisilla mielin ainakin TH:ssä ajellaan. Paremmin rahaa tulee kuin tolpalla seisomalla. Ja kuljettajan palkkaaminen tällä hetkellä ei ole muutenkaan järkevää ja muutenkin kuljettajaa kohtaa todella väärin. Yksin ajaminen on ihan tuottavaa ja kela-ajoistakin jää käteen ihan kivasti.

      • Mitä lakisääteisiä yrittäjän velvoitemaksuja jätät maksamatta, vai millä talous opilla pärjää 1,15 - 1,20 km taksalla.
        Siis miten yhtälö toimii , erittäin aiheellinen kysymys millä talousopeilla.

        Käsittämätöntä naiviutta, mun mielestäni.

        että oikein kela-ajoistakin jää käteen ihan kivasti. Oletko ymmärtänyt että mittarissa näkyvä loppusumma on palkkaa ??


      • Anonyymi

        TH:n autoilijat ovat fossiileja. Ei ne käsitä mistään mitään.


    • Anonyymi

      "Työlainsäädäntöjä noudattava taksiautoilija ei voi palkata henkilökuntaa ajamaan kelakyytejä, koska kela ei maksa palkkaa."

      Hauska vitsi, naurahdin ääneen. Mainitse nimeltä yksikin taksiyritys joka noudattaa lainsäädäntöä esimerkiksi työtuntien osalta? Nyt lain noudattamisesta ollaan hirveän huolissaan ja syy vieritetään Kelan niskaan vaikka kela vain kilpailutti toimijat eri alueille. Eikö syypää ole kuitenkin yrityksissä jotka osallistuivat kilpailutuksiin liian halvoilla hinnoilla? Ja jos et ole ymmärtänyt niin Kelan tehtävä ei ole maksaa palkkaa taksikuskeille, koska ne eivät ole työsuhteessa Kelan kanssa. Kaikkea se leipäkin elättää.

      "Kelakyytejä ei ajeta, koska niistä saatava palkka on lain vastainen."
      Siis kelan maksama korvaus kilpailutetusta kyydistä on lainvastainen mutta taksiyrittäjien maksama provisiopalkka jolla kuskit ovat jääneet alle 5€:n tuntipalkoille on kuitenkin täysin laillinen sinun mielestä? Erikoinen maailmankatsomus sulla. Oletko mahdollisesti uskovainen tai Perussuomalainen?

      • Anonyymi

        Tää on just tätä kun rengit päästettiin hankkimaan omia liikennelupia.
        Ennen saattoi valittaa kun isäntä ei maksanut sitä ja tätä, nyt kun on itse isäntä, pitäisi Kelan tai välittäjän maksaa yrittäjäpoloiselle palkkaa, ja jos on pannut nimen tyhmään sopimukseen , pitää ammattiliiton auttaa..


      • Anonyymi

        Julkisen sektorin on valvottava, että sopimuskumppani ja sen alihankkijat toimivat laillisesti.
        Kela-ajoissa palkka perustuu Kelan määräämiin hintoihin. Korvauksien määrillä ei ole mahdollista maksaa lain mukaista palkkaa. On myös muiden viranomaisten tehtävä valvoa työaikoja ja palkkasummia.

        Käytännössä kyse on ihmiskaupasta eli heikossa asemassa olevien hyväksikäytöstä. Lisäksi Kela rapauttaa terveydenhuollon toimintoja, koska ajot jäävät ajamatta tai ovat myöhässä. Sairaat sairastuvat entistä pahemmin ja hoito- sekä lääkäriajat ruuhkaantuvat vieläkin enemmä, koska niihin ei päästä sovittuina aikoina tai ei ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Julkisen sektorin on valvottava, että sopimuskumppani ja sen alihankkijat toimivat laillisesti.
        Kela-ajoissa palkka perustuu Kelan määräämiin hintoihin. Korvauksien määrillä ei ole mahdollista maksaa lain mukaista palkkaa. On myös muiden viranomaisten tehtävä valvoa työaikoja ja palkkasummia.

        Käytännössä kyse on ihmiskaupasta eli heikossa asemassa olevien hyväksikäytöstä. Lisäksi Kela rapauttaa terveydenhuollon toimintoja, koska ajot jäävät ajamatta tai ovat myöhässä. Sairaat sairastuvat entistä pahemmin ja hoito- sekä lääkäriajat ruuhkaantuvat vieläkin enemmä, koska niihin ei päästä sovittuina aikoina tai ei ollenkaan.

        Mikä on taksialalla ”lain mukainen palkka”?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää on just tätä kun rengit päästettiin hankkimaan omia liikennelupia.
        Ennen saattoi valittaa kun isäntä ei maksanut sitä ja tätä, nyt kun on itse isäntä, pitäisi Kelan tai välittäjän maksaa yrittäjäpoloiselle palkkaa, ja jos on pannut nimen tyhmään sopimukseen , pitää ammattiliiton auttaa..

        ”Tää on just tätä kun rengit päästettiin hankkimaan omia liikennelupia.
        Ennen saattoi valittaa kun isäntä ei maksanut sitä ja tätä, nyt kun on itse isäntä, pitäisi Kelan tai välittäjän maksaa yrittäjäpoloiselle palkkaa, ja jos on pannut nimen tyhmään sopimukseen , pitää ammattiliiton auttaa..”

        PK seudulla entiset rengit hoiti Kela kyytejä Menevän alaisuudessa ja ne ei valittanu täällä. Nyt kun niitä hoitaa vanhat taksarit taas niin valitus on ihan naurettavaa ja itketään että Kela ei maksa niille palkkaa.

        Menevän alaisuudessa entiset rengit tienas enemmän Kelakyydeistä mitä ne tienas TH:n renkeinä, joten tilanne oli niille hyvä. Vanhat isännät itkee kun ennen ajettiin kyytejä 1,60€/km hinnoilla ja nyt kilpailutus laskenut hintoja roimasti.


      • Anonyymi

        olen leso.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Julkisen sektorin on valvottava, että sopimuskumppani ja sen alihankkijat toimivat laillisesti.
        Kela-ajoissa palkka perustuu Kelan määräämiin hintoihin. Korvauksien määrillä ei ole mahdollista maksaa lain mukaista palkkaa. On myös muiden viranomaisten tehtävä valvoa työaikoja ja palkkasummia.

        Käytännössä kyse on ihmiskaupasta eli heikossa asemassa olevien hyväksikäytöstä. Lisäksi Kela rapauttaa terveydenhuollon toimintoja, koska ajot jäävät ajamatta tai ovat myöhässä. Sairaat sairastuvat entistä pahemmin ja hoito- sekä lääkäriajat ruuhkaantuvat vieläkin enemmä, koska niihin ei päästä sovittuina aikoina tai ei ollenkaan.

        ”Kela-ajoissa palkka perustuu Kelan määräämiin hintoihin.”

        Ei kaupassakaan työntekijöiden palkat perustu kaupan määrittämään hintatasoon. Työntekijöille maksetaan palkka ja kauppa määrittää tuotteiden hintatason sen mukaan että toiminta on kannattavaa.

        Taksiyrittäjät ovat käyneet ainoastaan 5 päivää kestäneen taksikurssin missä näitä asioita ei ole opetettu. Kilpailutuksiin osallistutaan kannattamattomilla hinnoilla ja sitten aletaan jälkikäteen miettimään että siitähän ei muuten jää työntekijälle palkkaa ollenkaan. Oletteko koskaan miettineet että palkka on pakollinen kulu ja se kannattaa sisällyttää laskelmiin siinä vaiheessa kun mietitään kilpailutuksiin osallistumista eikä jälkikäteen.

        Taksikurssilla ei myöskään käydä läpi lakisaateisiä asioita kuten työnantajan velvollisuutta valvoa työaikoja. Miksi tollasia leikkikursseja edes pidetään kun niistä ei ainakaan vanhat isännät ole oppineet edes liiketoiminnan perusasioita? En yhtään ihmettele että rengit siirtyy ajamaan omilla luvilla Uberia ja Yangoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on taksialalla ”lain mukainen palkka”?

        Jos työsuhteessa ei tule sovellettavaksi työehtosopimuslain nojalla sitova työehtosopimus eikä yleissitova työehtosopimus eivätkä työnantaja ja työntekijä ole sopineet työstä maksettavasta vastikkeesta, on työntekijälle maksettava tekemästään työstä tavanomainen ja kohtuullinen palkka, määrää työsopimuslain 2 luvun 10 §. [4]. Jos alalla on jokin muu kuin yleissitova työehtosopimus, tavanomaisena ja kohtuullisena voidaan pitää siinä määrättyä palkkaa. Jos alalla ei ole lainkaan työehtosopimuksia, tavanomainen ja kohtuullinen palkka voi perustua esimerkiksi alan järjestöjen palkkasuosituksiin. Ellei näitäkään ole, suositellaan työstä maksettavaksi ainakin niin paljon, että työttömyysturvalain työssäoloehdon mukainen päivärahaoikeus täyttyy. Kelan mukaan palkan on pitänyt olla vähintään 1 252 e/kk (vuonna 2021).[5]

        Vähimmäispalkkojen noudattamista valvovat Suomessa työsuojelupiirit.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Vähimmäispalkka


      • Anonyymi

        Alipalkkaus on rikos AINA.


      • Anonyymi

        Kyllä kuskeilla on lakisääteinen pohjatuntipalkka 10.80e jos ei provikka mee yli, kela hinnat on samat kun yksityishenkilön km korvaus työsskyntiin jonka saa verotuksessa vähentää omaa autoa käytettäessä, jos ei ole menopaluu kyyti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Julkisen sektorin on valvottava, että sopimuskumppani ja sen alihankkijat toimivat laillisesti.
        Kela-ajoissa palkka perustuu Kelan määräämiin hintoihin. Korvauksien määrillä ei ole mahdollista maksaa lain mukaista palkkaa. On myös muiden viranomaisten tehtävä valvoa työaikoja ja palkkasummia.

        Käytännössä kyse on ihmiskaupasta eli heikossa asemassa olevien hyväksikäytöstä. Lisäksi Kela rapauttaa terveydenhuollon toimintoja, koska ajot jäävät ajamatta tai ovat myöhässä. Sairaat sairastuvat entistä pahemmin ja hoito- sekä lääkäriajat ruuhkaantuvat vieläkin enemmä, koska niihin ei päästä sovittuina aikoina tai ei ollenkaan.

        Miten niin "palkka perustuu kelan hintoihin"?

        Kela ei maksa palkkaa. Ihan oma syy jos suostuu provikkapalkkaan, ei kelan


    • Anonyymi

      Nyt on kyllä katkeraa tekstiä taas kerran, eikä jutussa ollut edes yhtä faktaa oikein.

      Nämä valittajat on mieluummin tekemättä mitään, kuin että tekisivät jotain. Silloin kun keikkaa oli vielä ns. normaalisti nämä kaverit hylkäsi lyhyet keikat ja odotti vaan pitkiä. Ja sitten itkivät kun saivat sanktiota kyytiin valikoimisesta

      • Anonyymi

        Pelottavaa tässä on se, että autoilijoitten taloustaitojen taso näyttää romahtaneen.
        Yrittäjäkurssin päivitys muillekin kuin 07/18 jälkeen aloittaneille saattaisi olla asiallista .


    • Anonyymi

      Aloittaja on oikeassa koska:
      Hankintayksikkö voi hylätä hankinnan laatuun ja laajuuteen nähden hinnaltaan tai kustannuksiltaan poikkeuksellisen alhaisen tarjouksen, jos tarjoajan antama selvitys ja muu toimitettu näyttö ei tyydyttävästi selitä tarjottujen hintojen tai kustannusten alhaista tasoa. Hankintayksikön on hylättävä tarjous, jos tarjouksen poikkeuksellisen alhainen hinta tai kustannukset johtuvat 81 §:n 1 momentin 5 kohdassa tarkoitettujen velvoitteiden laiminlyömisestä.

    • Anonyymi

      Kela ei maksa kuskille palkkaa, vaan taksiyritykselle joka on sopinut hinnat Kelan kuljetuksiin. Taksiyhtiön pitää maksaa kuskille heidän palkkansa ja jos firma on tehnyt tyhmyyksissään lian halvan tarjouksen, niin firma saa sen kärsiä ihan itse ja ehkä tarjouksen tekijä saa potkut?

    • Anonyymi

      Hauska aloitus ja kovin hölmö.
      Jopa TV:ssä ja valtakunnan isoissa lehdissä mainostaa isot taksifirmat ja tarjoavat Kelakyytiä asiakkaille.
      Taitaa aloittaja olla laskutaidoton tai vaan röllikkä.

    • Anonyymi

      Tarttis tehrä töitäkin palkkansa eteen.....

    • Anonyymi

      Tässä ketjussa tulee hyvin ilmi taksiyrittäjien tyhmyys ja olematon koulutustaso.

      • Anonyymi

        puu päitä on ne jotka ottaa nää keskustelut tosisaan.nämä taksikeskustelut on vain hauskuttamista.ei oo ollu yhtään oikeata keskustelua.sitten 6/2018 kun ei tämä ole enään mitään yrittämistä.ei uberilla eikä muillakaa. se on ihan sama mitä kukin kirjoittaa se ei kerro mitään kenenkään älylisestä tasosta. tää on ihan huumori hommaa nykyjään.ei oo piilokyytejä... piste


    • Anonyymi

      Milloin kohonneet polttoaineiden hinnat huomioidaan ajokorvauksissa. Vai onko Kela kusettanut siinäkin taksiautoilijoita ja taksinkuljettajia. Ei kai kukaan tollo ole allekirjoittanut sopimusta, jossa kulujen kasvu ei nosta laskutusperusteita.

      • Anonyymi

        Pk-seudulla TH ja LT hoitaa kyytejä ja kyydeissä on ihan hyvin katetta jos isäntä ajaa itse. Kyllä ne hinnat on laskettu sellaiseksi että niistä elannon saa. Toki ennen vapautusta kyydeillä teki kunnon tulosta, mutta nyt hinnat on laskettu niin että yrittäjä saa kohtalaiseksi arvioidun tuntipalkan kyydeistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pk-seudulla TH ja LT hoitaa kyytejä ja kyydeissä on ihan hyvin katetta jos isäntä ajaa itse. Kyllä ne hinnat on laskettu sellaiseksi että niistä elannon saa. Toki ennen vapautusta kyydeillä teki kunnon tulosta, mutta nyt hinnat on laskettu niin että yrittäjä saa kohtalaiseksi arvioidun tuntipalkan kyydeistä.

        Isäntä on välitysyhtiön orja ja velkavankeudessa rahoitusyhtiön autossa. Voiko elämä olla enää huonommin.


    • Anonyymi

      Ennen karteelitaksit itki kun Menevä hoiti kelakyydit ja nyt kun ne itse voitti kilpailutuksen ne itkee että Kela ei maksa tarpeeksi kyydeistä. Onko kaikki vanhat kartellitaksit valittajia?

    • Anonyymi

      Korvaus pitäisi olla liikennöitsijälle sellainen, että toiminta on kannattavaa.
      Ihan naurettavasta korvauksesta puhutaan, kun sitä rahaa pitäisi jäädä liikennöitsijälle muuhunkin kuin elämiseen. Autot sulaa ainakin alle.

      • Anonyymi

        Pk-seudulla TH ja LT on laskenut millä hintatasolla ajaminen on kannattavaa. Laskelmissa on varmasti käytetty useamman kuin yhden auton kustannusrakennetta jotta saadaan kattava kuva autoilijoiden todellisista kustannuksista. Toki aina on autoilijoita joilla on velkoja selkeästi muita enemmän ja jotka muutenkin elävät yli varojensa, ja niille pienen alennuksen antaminen ei ole mahdollista ja siksi ne valittaa täällä. Kukaan ei pakota niitä ajamaan kela kyytejä kuitenkaan. Ne voivat ajaa niitä täyshintaisia kyytejä tolpilta, mutta toki ne löytää jotain valitettavaa myös silloin koska he ovat hieman neitejä.


      • Anonyymi

        On se kannattavaa, ei kai Pirkanmaalla pari isoa firmaa mainostaisi TV:ssä ja postilaatikossa jos se olisi kannattamatonta.


    • Anonyymi

      Eilen odotin Menevän taksia 4 ja puoli tuntia. Kiitos kela.

      • Anonyymi

        Juu, tottahan me sinua uskomme.


    • Anonyymi

      Nyt ollaan tilanteessa, ettei kyydeille löydy ajajia. Kiinteät ja varmat tulot ovat sellainen asia, jolla pystytään ihmisiä alalle vetämään.

      Takuupalkka ei ole taksialalla yleistä, sillä yleensä kuljettajilla on prosenttipohjainen palkka.

      Yritystoimintaa ammattimaisesti hoitava yhtiö maksaa aina takuupalkan, joka nykypäivänä pitää olla noin 2500€/kk, mikäli haluaa hyvän työntekijän. Toinen vaihtoehto on olla ilman työntekijöitä.

    • Anonyymi

      Miten määritelet Hyvän kuljettajan esim 2500ekk ja huononkuljettajan esim 1600e kk.rutto

      • Anonyymi

        Miten määrittelet hyvän isännän? Hyvä isäntä hankkii autolle aktiivisesti omia kyytejä. LT:n yksi isäntä hoitanut autolle niin paljon tavarakuljetuksia että kuskien palkkataso on todella paljon korkeampi kuin keskimäärin LT:n autossa.

        Huono isäntä taas ei osaa hankkia omalle yritykselle omia keikkoja ja ainoastaan odottelee tolpilla ja valittaa kun keskuksesta tulee niin vähän keikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten määrittelet hyvän isännän? Hyvä isäntä hankkii autolle aktiivisesti omia kyytejä. LT:n yksi isäntä hoitanut autolle niin paljon tavarakuljetuksia että kuskien palkkataso on todella paljon korkeampi kuin keskimäärin LT:n autossa.

        Huono isäntä taas ei osaa hankkia omalle yritykselle omia keikkoja ja ainoastaan odottelee tolpilla ja valittaa kun keskuksesta tulee niin vähän keikkaa.

        Hyvä isäntä tekee hyviä sopimuksia ja hankkii hyviä asiakkaita, jotka maksavat kunnollisia korvauksia. Hyvä isäntä ymmärtää, että parhaalla palkalla saa parhaat kuskit, joiden työ on tuottavinta.

        Loisivat isännät haaveilevat kuljettajien hankkivan asiakkaat ja elättävän heidät. Ovat kuin halvat lutkat loisimassa toisten siivellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä isäntä tekee hyviä sopimuksia ja hankkii hyviä asiakkaita, jotka maksavat kunnollisia korvauksia. Hyvä isäntä ymmärtää, että parhaalla palkalla saa parhaat kuskit, joiden työ on tuottavinta.

        Loisivat isännät haaveilevat kuljettajien hankkivan asiakkaat ja elättävän heidät. Ovat kuin halvat lutkat loisimassa toisten siivellä.

        Asiaa puhut, veliseni. Minunkin taksinkäyttöni moninkertaistui, kun hyvä isäntä soitti minulle ja houkutteli asiakkaaksi. Sitä aikaisemmin olin torjunut kaikki huonojen isäntien pyynnöt asiakkuudesta.

        En useinkaan olisi ollut varsinaisesti minnekään menossa, mutta koska hyvä isäntä loi kysyntää taitavilla myyntipuheillaan, ajelen hänen yrityksensä taksiasiakkaana ihan vain huvikseni maksaen myös reilut tipit, kuten hyvän isännän hyvälle kuljettajalle kuuluu hyvän asiakkaan maksaa.

        Jos vain saisimme alalle paljon hyviä isäntiä huonojen tilalle, saisimme varmasti luoduksi paljon lisää kysyntää takseille ja maksetuksi hyville kuljettajille vähintään 3000 €/kk palkkaa ja luonnollisesti provisiot päälle. Vai mitä tuumitte, toverit hyvät isännät ja kuljettajat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten määrittelet hyvän isännän? Hyvä isäntä hankkii autolle aktiivisesti omia kyytejä. LT:n yksi isäntä hoitanut autolle niin paljon tavarakuljetuksia että kuskien palkkataso on todella paljon korkeampi kuin keskimäärin LT:n autossa.

        Huono isäntä taas ei osaa hankkia omalle yritykselle omia keikkoja ja ainoastaan odottelee tolpilla ja valittaa kun keskuksesta tulee niin vähän keikkaa.

        Mahtaako kyseessä olla V:llä alkava isäntä Espoosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä isäntä tekee hyviä sopimuksia ja hankkii hyviä asiakkaita, jotka maksavat kunnollisia korvauksia. Hyvä isäntä ymmärtää, että parhaalla palkalla saa parhaat kuskit, joiden työ on tuottavinta.

        Loisivat isännät haaveilevat kuljettajien hankkivan asiakkaat ja elättävän heidät. Ovat kuin halvat lutkat loisimassa toisten siivellä.

        Mulla onneksi isäntänä aktiivinen yrittäjä joka hankkinut omia keikkoja. Ajetaan varaosia pk-seudulta tehtaille ympäri Etelä- ja Keski-Suomea. Ne on todella kivoja keikkoja ajaa kun ne ajetaan normaalilla taksalla ja ei tarvitse keskustella asiakkaiden kanssa. Muutaman kerran kuukaudessa pääsee ajamaan pidemmän keikan.

        Eikös jollain ollut diili jonkun isomma lääketehtaan kanssa mistä tavarakuljetuksia tuli todella paljon apteekeille? Onhan se kuljettajalle tottakai plussaa kun on omia rahakkaita keikkoja. Korona-aikana tullut pari kertaa ajettua Vantaalta Ouluun pahvilaatikko takapenkillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla onneksi isäntänä aktiivinen yrittäjä joka hankkinut omia keikkoja. Ajetaan varaosia pk-seudulta tehtaille ympäri Etelä- ja Keski-Suomea. Ne on todella kivoja keikkoja ajaa kun ne ajetaan normaalilla taksalla ja ei tarvitse keskustella asiakkaiden kanssa. Muutaman kerran kuukaudessa pääsee ajamaan pidemmän keikan.

        Eikös jollain ollut diili jonkun isomma lääketehtaan kanssa mistä tavarakuljetuksia tuli todella paljon apteekeille? Onhan se kuljettajalle tottakai plussaa kun on omia rahakkaita keikkoja. Korona-aikana tullut pari kertaa ajettua Vantaalta Ouluun pahvilaatikko takapenkillä.

        …ja sen pituinen se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla onneksi isäntänä aktiivinen yrittäjä joka hankkinut omia keikkoja. Ajetaan varaosia pk-seudulta tehtaille ympäri Etelä- ja Keski-Suomea. Ne on todella kivoja keikkoja ajaa kun ne ajetaan normaalilla taksalla ja ei tarvitse keskustella asiakkaiden kanssa. Muutaman kerran kuukaudessa pääsee ajamaan pidemmän keikan.

        Eikös jollain ollut diili jonkun isomma lääketehtaan kanssa mistä tavarakuljetuksia tuli todella paljon apteekeille? Onhan se kuljettajalle tottakai plussaa kun on omia rahakkaita keikkoja. Korona-aikana tullut pari kertaa ajettua Vantaalta Ouluun pahvilaatikko takapenkillä.

        Miksi menit paljastamaan kultasuonesi koko maan takseille? Nyt kaikki ajavat vain paketteja ympäri maata. Ja joskus jopa pahvilaatikko Vantaalta ihan Ouluun saakka. Olet sinä hurja!

        Onneksi historiaan on jäänyt vanha kartelliaikainen tapa, jossa lähin vapaa, yleensä tolpan jonossa ensimmäinen auto, kuittasi keikan ja ajoi sen.
        Nyt on tärkeää osata veivata keikka tolpalla makaavan huonon isännän huonon kuljettajan nenän edestä. Ja hyvän isännän luoda kysyntää hyvän kuljettajansa ajettavaksi, kuten ketjussa aiemmin mainittiin. Muutoin ei piilokysyntää saada esiin.
        Win-win -periaate taksialalla on mennyttä. Win-loose tätäpäivää, kuten ketjussa aiemmin on todistettu.


      • Anonyymi

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa…;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten määrittelet hyvän isännän? Hyvä isäntä hankkii autolle aktiivisesti omia kyytejä. LT:n yksi isäntä hoitanut autolle niin paljon tavarakuljetuksia että kuskien palkkataso on todella paljon korkeampi kuin keskimäärin LT:n autossa.

        Huono isäntä taas ei osaa hankkia omalle yritykselle omia keikkoja ja ainoastaan odottelee tolpilla ja valittaa kun keskuksesta tulee niin vähän keikkaa.

        Hyvä isäntä antaa lopputilin ja lomakorvauksen.... Ja päästää ajomiehen piinasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla onneksi isäntänä aktiivinen yrittäjä joka hankkinut omia keikkoja. Ajetaan varaosia pk-seudulta tehtaille ympäri Etelä- ja Keski-Suomea. Ne on todella kivoja keikkoja ajaa kun ne ajetaan normaalilla taksalla ja ei tarvitse keskustella asiakkaiden kanssa. Muutaman kerran kuukaudessa pääsee ajamaan pidemmän keikan.

        Eikös jollain ollut diili jonkun isomma lääketehtaan kanssa mistä tavarakuljetuksia tuli todella paljon apteekeille? Onhan se kuljettajalle tottakai plussaa kun on omia rahakkaita keikkoja. Korona-aikana tullut pari kertaa ajettua Vantaalta Ouluun pahvilaatikko takapenkillä.

        ”Ouluun pahvilaatikko takapenkillä.”
        Et taida olla ihan tiivis?
        Rahtipuolella sentään ymmärretään, että tavaroiden paikka on tavaratilassa eikä matkustamossa.

        Kolarin sattuessa 10 kg:n paketti voi sinkoutua päin 100 kg:a vastaavalla voimalla…
        Mutta tuon tajuaminen on Sinulle tietysti ylivoimaista. Sitäpaitsi: Olethan kaiken tietävä ja kaikki osaava ylivertainen kuljettaja. Korkealla tavallisten kuljettajien yläpuolella. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla onneksi isäntänä aktiivinen yrittäjä joka hankkinut omia keikkoja. Ajetaan varaosia pk-seudulta tehtaille ympäri Etelä- ja Keski-Suomea. Ne on todella kivoja keikkoja ajaa kun ne ajetaan normaalilla taksalla ja ei tarvitse keskustella asiakkaiden kanssa. Muutaman kerran kuukaudessa pääsee ajamaan pidemmän keikan.

        Eikös jollain ollut diili jonkun isomma lääketehtaan kanssa mistä tavarakuljetuksia tuli todella paljon apteekeille? Onhan se kuljettajalle tottakai plussaa kun on omia rahakkaita keikkoja. Korona-aikana tullut pari kertaa ajettua Vantaalta Ouluun pahvilaatikko takapenkillä.

        Jos kuorman kanssa joutuu keskustelemaan, niin siitä on perittävä lisämaksu 35,00€.

        Ei taksi ole mikään terepiakeskus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Ouluun pahvilaatikko takapenkillä.”
        Et taida olla ihan tiivis?
        Rahtipuolella sentään ymmärretään, että tavaroiden paikka on tavaratilassa eikä matkustamossa.

        Kolarin sattuessa 10 kg:n paketti voi sinkoutua päin 100 kg:a vastaavalla voimalla…
        Mutta tuon tajuaminen on Sinulle tietysti ylivoimaista. Sitäpaitsi: Olethan kaiken tietävä ja kaikki osaava ylivertainen kuljettaja. Korkealla tavallisten kuljettajien yläpuolella. ;)

        Ikävää, että et tajua mitään. Kappaleen liike-energiaa ei voi laskea ilman nopeustietoja, joten kiloista esittämäsi sössötykset ovat vain sössötyksiä.

        Peruskoulun voit suorittaa myös aikuisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävää, että et tajua mitään. Kappaleen liike-energiaa ei voi laskea ilman nopeustietoja, joten kiloista esittämäsi sössötykset ovat vain sössötyksiä.

        Peruskoulun voit suorittaa myös aikuisena.

        Työnnä laskelmasi sinne, minne ei päivä paista. Väitteesi osoittavat, ettet ammattimaisesta tavara- enempää kuin henkilöliikenteestä mitään tajua. Kunhan sönkötät vastoin parempaa tietoa.


    • Anonyymi

      Toisaalta parasta on kun ei tarvitse olla taksissa ollenkaan.

    • Anonyymi

      Suomessa on tunnistettu työperäisen hyväksikäytön tapauksista esimerkiksi alipalkkausta, työn teettämistä huonoissa oloissa, sekä kiskontaa ja ihmiskauppaa erityisesti riskialoilla, kuten taksi-, siivous-, rakennus-, ja ravintola-aloilla.

      Työperäistä hyväksikäyttöä eli rikkomuksia tai rikollisuutta ovat esim. alipalkkaus, ylipitkät työpäivät, vähäiset tauot, puutteelliset työvälineet, epäasiallinen kohtelu, työntekijän huonot työehdot (palkkaus ja työaika).

      Jos havaitset epäselvyyksiä ja mielestäsi rikkomuksia tapahtuu sinun tai muiden kohdalla, niin ilmoita ilmoita epäilyistä viranomaisille. Ilmoituksen voi tehdä nimettömänä.

      työsuojeluviranomaiselle - Anna vihje - Työsuojelu (tyosuojelu.fi)
      https://www.tyosuojelu.fi/harmaa-talous/anna-vihje

      Jos työehtoja ei noudateta, voit pyytää työsuojeluviranomaista tekemään työsuojelutarkastuksen, jossa selvitetään lakisääteisten velvoitteiden noudattaminen.

      verohallintoon - Anna vihje verovilpistä - vero.fi
      https://www.vero.fi/tietoa-verohallinnosta/yhteystiedot-ja-asiointi/asioi-verkossa/anna-vihje-verovilpista/

      rikosepäilyissä poliisille - Jätä vihje - ilmoita rikosepäily poliisille (poliisi.fi)
      https://poliisi.fi/jata-vihje

      Jos epäilet kartellia, lähetä vihje kilpailu- ja kuluttajaviraston kartelliselvitysryhmään - Vihjaa meille kilpailunrajoituksesta - Kilpailu- ja kuluttajavirasto (kkv.fi)
      https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/kilpailuasiat/toimintaohjeet/laheta-vihje-kilpailunrajoituksesta/

      Myös hankintayksiköissä olevien viranomaisten pitää virkavastuulla varmistaa lainmukaiset työolosuhteet kaikille, joiden kanssa on tehty hankintasopimus (esim. ns. kelakyydit).

      Julkisilla hankintayksiköillä tarkoitetaan julkista hallintoa, kuten valtiota, kun-
      tien ja kuntayhtymien viranomaisia, evankelis-luterilaista ja ortodoksista kirkkoa
      sekä niiden seurakuntia ja muita viranomaisia, valtion liikelaitoksia, julkisoikeu-
      dellisia laitoksia sekä minkä tahansa hankinnan tekijää, joka on saanut rahoitus-
      ta hankinnan tekemiseen yllä mainituilta tahoilta.

      Jos hankintayksiköiden viranomaiset eivät mielestäsi toimi oikein, niin tee kantelu oikeusasiamiehelle.
      https://www.oikeusasiamies.fi/fi_FI/web/guest/kantelu-oikeusasiamiehelle

      T...Palkkionmetsästäjä

      • Anonyymi

        Nämä ilmoitukset kannattaa jokaisen väärin kohdellun tehdä.


    • Anonyymi

      Keskukset teki halvat tarjoukset, infotilaisuudessa kehuivat että nyt heille tulee lisäkustannuksia kun kaksi keskusta joutuvat mainostaan omaa keskusta.
      Vittu, mitään mainoksia eivät mihinkään ole laittaneet.
      Paikalliset keskuksen taksit ovat omillaan laittaneet paikallislehtiin kelan uuden numeron että saisivat kela asiakkaille tiedon uudesta kelatilausnumerosta.
      Kusipäitä koko kaikkien keskusten johto, paskaa pitkällä tikulla !

      • Anonyymi

        Välityskeskus ei ole taksiautoilijoiden puolella. Välityskeskuksien tehtävä on nyhtää kaikki rahat pois autoilijoilta. He ovat eri toimialalla, eihän heillä ole ainuttakaan autoa. Kyse on teleliikennepalveluista, joka ei liity oikeastaan mitenkään takseihin.


    • Anonyymi

      Kun monestikin itselläni voi sattua tilanteita jolloin tarvitsee taksin apua, tykkäsin katsella erilaisten taksien kojelautoja, jos saa mennä etupenkille katsomaan minkälainen tuossakin auton mallissa on.

      Kylmät tyypit otin mustasta Alfa-Romeosta, en ajellut, katselin että minkälaiset ohjausvälineet.

      Citroenilla on muistaakseni erittäin kauniit ne vaaaleat siniset valot koje3laudassa :D:D

    • Anonyymi

      Komeimmat kojelaudan valoty :D

      Volvo Amaxonisas on aika komea se viiva :D

    • Anonyymi

      Taksiala on ihmiskauppaa. Miksi poliisi ei kiellä kuljettajien ryöstämistä ja hyväksikäyttöä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4723
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1061
    Aihe