Tein sähkösopimuksen Lumo Energian kanssa marraskuussa 2021 5.88 snt/kwh. Sitä lystiä riitti 9 päivää jonka jälkeen se nousi 24,97 snt kwh.
Kuluttajaneuvonnassa sanottiin ettei hintaa voi nostaa ilmoittamatta siitä.
Misään muussa yhtiössä ei tälläisiä korotuksia ole ollut.
Sähkövertailu/ryöstöä
7
1331
Vastaukset
- Anonyymi
Otin syksyllä Ilmattaren toistaiseksi voimassa olevan vaihtuvahintaisen sopimuksen , ja nyt selvisi mitä tuo tarkoittaa;).
Hinta oli 5,43 c mutta muuttuu 15.2. alkaen 15,29 c/kwh . Minulla on mahdollisuus vaihtaa sopimus 2 vuoden kiinteähintaiseen jossa hinta 8,49 c/kwh. Mutta samalla kertovat, että "Ennakoimme markkinahinnan kuitenkin laskevan alkukesään 2022 mennessä, ja hinnankorotus jää suhteellisen lyhytaikaiseksi. ",
Eli en tiedä mitä kannattaa tehdä. Onko ennustajia paikalla?- Anonyymi
Viime vuoden kesällä ja syksyllä tehty 2 vuoden sopimukset kaverin kanssa Fortumiin.
Hinnat oli 5,81 c/kWh ja 5,90 c/kWh .
En halunnut pörssisähköä (viisas) enkä vaihtuvahintaista sopimusta (arvaamaton) . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viime vuoden kesällä ja syksyllä tehty 2 vuoden sopimukset kaverin kanssa Fortumiin.
Hinnat oli 5,81 c/kWh ja 5,90 c/kWh .
En halunnut pörssisähköä (viisas) enkä vaihtuvahintaista sopimusta (arvaamaton) .2021 ja 2022 on 4,21 eikä sulakemaksuja , koska nekin näyttelee pinkulutajalla melkoista lisää. Tuo siis siirto, paikallinen yhtiö veloittaa 3 kertaa enemmän joten kokonaishinta on 14 senttiä.
Sen sanoisin, netisyä saa edullisemmat hinnat, olen aina ollut isoissa, Fortum, Wattenvall jae. Mutta aina pitää vaihtaa. Vain kerran olen saanut seuraavan 2 v sopimuksen johon olen ollut tyytyväinen ja sitä on 10 vuotta.
Viimeksi tarjosivat selvästi kalliimpaa kuin saman firman nettisivulla tarjous. Silloin otin netistä ja hyvin toimi. Vaikka myyjä puhelimessa ennusti sekaannusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2021 ja 2022 on 4,21 eikä sulakemaksuja , koska nekin näyttelee pinkulutajalla melkoista lisää. Tuo siis siirto, paikallinen yhtiö veloittaa 3 kertaa enemmän joten kokonaishinta on 14 senttiä.
Sen sanoisin, netisyä saa edullisemmat hinnat, olen aina ollut isoissa, Fortum, Wattenvall jae. Mutta aina pitää vaihtaa. Vain kerran olen saanut seuraavan 2 v sopimuksen johon olen ollut tyytyväinen ja sitä on 10 vuotta.
Viimeksi tarjosivat selvästi kalliimpaa kuin saman firman nettisivulla tarjous. Silloin otin netistä ja hyvin toimi. Vaikka myyjä puhelimessa ennusti sekaannusta.Kun fortum-hinta on (syksy -21 mukaan) se 5,90 c/kWh vuodet -22- ja -23
niin varmaan kesällä -23 jo kinutaan uutta sopimusta.
Mielenkiintoista nähdä, mille tasolle sähkön hinta silloin asettuu.
- Anonyymi
Eikös tämä Lumo ole haukuttu täällä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14499977/lumo-energia-kusettaa - Anonyymi
https://www.fingrid.fi/-/custom/sahkojarjestelman-tila-169/
Tuolta kun katsoo, niin tällä hetkellä tuotanto 1817MW vähemmän kuin kulutus ja tukkuhinta 205,04€/MWh eli reilu 20snt/KWh. Nuo hinnan nousut ovat ihan aitoja. Nuo 8snt määräaikaiset ovat lottovoittoon verrattavia.
Esimerkiksi aurinkovoiman lisärakentamisella saadaan tähän ilta-aikaan 0KWh lisää tuottoa, mikä ei ole paljoa, joten sähkön hintaankaan ei jää paljoa pelivaraa. - Anonyymi
MIssä viipyy Olkiluoto 3 kuhnurisähkö ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123810MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782017Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5441617Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851288Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671087Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3798