Perjantaina illansuussa on jälleen aika riisua päällysvaatteet, vetäistä pitkät kalsarit jalkaan ja ryhtyä katselemaan naisten ampumahiihtoa, samalla hörppien Lidlin hyvää ja ravitsevaa punakylkistä olutta. Kiinteävartaloisia ampumahiihtäjättäriä kelpaa kyllä katsella ilman vetojakin, mutta tehdään nyt parit vedot, jotta nautinnon määrästä tulisi maksimaalinen.
Bookkerit ovat tehneet Ranskasta selvän voittajasuosikin, eikä Kyösti voi olla eri mieltä. Ranskan kerroin on 1.85, joka on kuitenkin liian pieni, jotta siihen viitsisi sijoittaa. Ranskan joukkue on vahva, mutta keskimmäisten osuuksien Chloe Chevalier ja Justine Braisaz hieman arveluttavat. Braisazin ammunta on ollut karmeaa, tosin viimeisessä sprintissä alkoi jo osua hyvin. Kyllä Ranska sen verran selvä suosikki on, että Kyöstikin sen pistää Supertriplaan varmaksi voittajaksi, mutta ei sitä isolla panoksella uskalla nykäistä.
Kakkossijalle on tyrkyllä useampi joukkue, eniten Valko-Venäjä, Saksa ja Venäjä. Seuraavina tulevat Ruotsi ja Norja. Lopuilla joukkueilla ei pitäisi olla mitään mahdollisuuksia kolmen kärkeen. Supertriplan voittokerroin jäänee muutamaan kymmeneen, joten Kyösti ei tässä käy sitä vihjailemaan.
Ruotsi ja Saksa tuntuvat olevan alikertoimisia. Saksa on hidas joukkue, jonka ammunnan pitäisi onnistua aivan nappiin, jotta mitalisija tulisi. Ruotsilla ei ole mukana Öbergin supersisaruksia, vaan aivan kakkosjoukkue. Skottheim on huono, Stina Nilsson täysi arvoitus. Kyösti arvaa, että entinen huippuhiihtäjä Nilsson sössii itsensä sakkoringille tai parille, johon Ruotsin kisa tuhoutuu. Norja lähtee tällä kertaa terävä pää edellä kisaan, koska Röiseland ja Knotten aloittavat. Viimeisillä osuuksilla onkin sitten tuntemattomia nuoria: Erdal ja Femsteinevik. Kyöstin visio on semmoinen, että Norja johtaa kahden osuuden jälkeen, Ranska tulee kakkosena. Norjan uudet lupaukset eivät yleensä tule maailmancupiin sössimään, joten jos Norjan johto on mukava, sanotaan nyt 40 sekuntia, niin se pistää pelin jännäksi. Jos taas Ranska pääsee lähietäisyydelle, kuten hyvinkin voi käydä, niin kokeneemmat ranskalaiset kyllä hoitavat homman norjalaisnuorten hermoillessa.
Tuossa on pari ihan huumorilla tehtyä hakua.
-Ruotsi 1.85 - Norja 1.85 (2). Lasketaan sen varaan, että Ruotsin Nilsson sössii niin pahasti, ettei Ruotsi enää saa Norjaa kiinni.
-Valko-Venäjä 1.57 - Saksa 2.25 (1). Saksa on hidas ja tasapaksu joukkue, jolla ei ole varaa yhteenkään sakkorinkiin. Valko-Venäjällä on kaksi huippua, Sola ja Alimbekava, joiden lisäksi pari muuta keskitason naista. Jos Valko-Venäjän Leshchanka pysyy ykkösosuuden Saksan vauhdissa, niin sitten kyllä muut valkovenäläiset hoitavat homman kotiin.
-Italia 1.65 - Tsekki 2.10 (2). Tässä parissa ammutaan taatusti huteja oikein urakalla. Tsekillä on hyvä Davidova, Italialla hyvä Wierer. Italialla on kuitenkin kaksi aika huonoa ampujaa, Vittozzi ja Comola, joten kokeillaan Tsekin voittoa Italiasta. Kyösti ihmettelee, minkä takia ennen niin hyvä Lisa Vittozzi ampuu tällä kaudella tosi surkeasti. Jännittääkö hän? Kyösti kyllä tietää, millä keinolla saisi jännityksen pois, kjäh kjäh.
YHTEENVETO
Kyösti odottaa, että kaksi ensimmäistä hakua nasahtaa, mutta kolmas on ihan lottokohde, kjäh kjäh.
ah, naisten viesti, Ruhpolding, pe klo 15.30
Anonyymi
2
74
Vastaukset
- Anonyymi
Bärkkel, Kyösti huomasi, että muualta saa isompaa kerrointa: Norjasta peräti 2.10 ja Tsekistä 2.55, joten kyllä niitä kehtaa nykäistä vähän isommallakin patilla. Varsinkin Norjan yli kahden kerroin vs. Ruotsi on tosi iso Kyöstin mielestä et sillei hei.
- Anonyymi
Ottakaa huomioon että joukkueilla on olympialaisiin matkaavia ykkösurheilijoita jo valmistautumassa idänreissuun eli koronat ja olympicsit sekoittaa nyt viestipakkaa ennalta arvaamattomalla tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559