Viidesläisissä ärsyttää se kun he opettavan Raamatun mukaisesti

Anonyymi

MYÖS homouden harjoittamisesta.
Tämä nurja sukupolvi ei totuutta kestä ja siksi yrittävät sen vaientaa solvaamalla totuuden puhujia!

491

1749

    Vastaukset

    • Anonyymi

      Siinähän se tuli oikea vastaus!

    • Tämä on tullut taas tänään selväksi. 😺

      • Ja miten se, että ne miehet, jotka makaavat toisen miehen vaimon kanssa on surmattava.

        Ei kuulu mitään. On jäänyt uskoville epäselväksi.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Ja miten se, että ne miehet, jotka makaavat toisen miehen vaimon kanssa on surmattava.

        Ei kuulu mitään. On jäänyt uskoville epäselväksi.

        Siitä vaan surmaamaan niin kitinäsi loppuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siitä vaan surmaamaan niin kitinäsi loppuu.

        Ei kuulu minulle.

        Tarkoitan, että täällä olevat uskovat eivät piitaa siitä mitä Raamatussa sanotaan, eikä se Päivikään. Antoi poikansa pitää pitkää tukkaa ja itse pitää koruja.


      • En siis saa kertoa miten uskovat toimivat?

        Ei toimi minulle. Minä kerron miten asiat ovat.


      • Aha.

        Minä kerron uskovista.


      • Anonyymi

        Miksi keskityt solvaamaan muita keskustelijoita? Onko sinusta tuollainen lapsellinen käytös jotenkin järkevää kun et pysty puolustamaan väitteitäsi?


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Ja miten se, että ne miehet, jotka makaavat toisen miehen vaimon kanssa on surmattava.

        Ei kuulu mitään. On jäänyt uskoville epäselväksi.

        Oletko juutalainen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko juutalainen?

        En. Eikä minua siten koske mikään Mooseksessa oleva juttu. Ei yhtään mikään.

        Eli Suomessa voi ihan vapaasti toimia Raamatun vastaisesti, eikä uskovat siitä mitään piittaa.


      • Anonyymi

        Kyllä on.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Ja miten se, että ne miehet, jotka makaavat toisen miehen vaimon kanssa on surmattava.

        Ei kuulu mitään. On jäänyt uskoville epäselväksi.

        Makaako uskovaiset toisen miehen vaimon kanssa??


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Ei kuulu minulle.

        Tarkoitan, että täällä olevat uskovat eivät piitaa siitä mitä Raamatussa sanotaan, eikä se Päivikään. Antoi poikansa pitää pitkää tukkaa ja itse pitää koruja.

        Sanotaanko raamatussa ettei saa pitää pitkää tukkaa? Eikös sillä Jeesuksellakin ollut pitkä tukka? Siis ainakin mitä siitä on kuvia tehty.


      • Anonyymi

        Kyllä on.


      • Anonyymi

        Kyllä.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Ei kuulu minulle.

        Tarkoitan, että täällä olevat uskovat eivät piitaa siitä mitä Raamatussa sanotaan, eikä se Päivikään. Antoi poikansa pitää pitkää tukkaa ja itse pitää koruja.

        Tuhansia vuosia vanhoja sen ajan miesten sääntöjä viitsitä vetää täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makaako uskovaiset toisen miehen vaimon kanssa??

        No Mooses. Miesten synnit kostetaan pojille. Kuningas David teki kovasti syntiä naimalla toisen miehen vaimoa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaanko raamatussa ettei saa pitää pitkää tukkaa? Eikös sillä Jeesuksellakin ollut pitkä tukka? Siis ainakin mitä siitä on kuvia tehty.

        Jeesuksen tukka kasvoi vankilassa ollessa ja parta tietysti. Sitähän hakattiin ruoskittiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä.

        Simson. Jos hiukseni leikataan minulta voimani poistuu. 😂😎🤩


    • Anonyymi

      Niin? Todellakaan ei ärsytä Raamatun mukainen opetus, vaan väitteet Raamatun mukaisesta opettamisesta vaikka niin ei toimita.
      Totuuden opettamiseksi pitäisi ensin tuntea totuus ja sen tulisi näkyä Raamatun vaatimuksenmukaisuuden toteutumisena kirjaintakaan muuttamatta opetuksessa sekä opettajien elämässä.
      Rippikoulussa kerrottiin tarina saarnamiehestä joka painotti väkevästi kuulijoilleen:
      -Tehkää niinkuin minä käsken teidän tehdä, älkää niinkuin minä itse teen!

      Tarvitseeko uskovan poiketa totuutta julistaessaan kirjaimenkaan vertaa Raamatun Sanoista?

      • Anonyymi

        "Tarvitseeko uskovan poiketa totuutta julistaessaan kirjaimenkaan vertaa Raamatun Sanoista?"

        Vastaus löytyy osoitteesta Ilm. 22:18-19.

        Raamatun tekstien muokkaajat eivät pääse elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, vaan saavat osakseen vitsaukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tarvitseeko uskovan poiketa totuutta julistaessaan kirjaimenkaan vertaa Raamatun Sanoista?"

        Vastaus löytyy osoitteesta Ilm. 22:18-19.

        Raamatun tekstien muokkaajat eivät pääse elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, vaan saavat osakseen vitsaukset.

        Ilmeisesti ymmärryksesi ei riitä siihen asti, että tuo liittyy vain Ilmestyskirjaan, ei koko Raamattuun, joka on koottu ties koska ja ties miten. Ehkä aikaisintaan, kun tehtiin jaenumerointikin eli noin 700-luvulla.


      • Anonyymi

        <<Tarvitseeko uskovan poiketa totuutta julistaessaan kirjaimenkaan vertaa Raamatun Sanoista?<<

        Riippuu nyt mitä sieltä julistetaan. Ja jos julistetaan Paavalin itsensä tekemää evankeliumia ja kirotaan hänen sanoin se toinen evankeliumi vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta ja kirotaan Jeesus Kristuksena ja tosi Jumalana ristille, niin kyllä sitä pystyy julistamaan sanasta sanaan Raamatun Paavalin kirjeiden mukaan. Mutta tässä tehdään koko ajan kummallinen virhe ja poikkeama Paavalin tekstiin ja puhutaan taivaaseen menosta, vaikka koko opissa ei sellaista edes ole, vaan mennään tulenliekkeihin Paavalin sanoin.

        Jos taas julistetaan Raamatusta Jeesuksen evankeliumia ja hänen käskemäänsä opetusta siitä, että taivasten valtakunta on tullut maan päälle, se on meissä ja meidän ympärillämme ja Jumalan valtakunta on sisäisesti meissä. Eli hänen opetuksia tienä takaisin paratiisiin, niin se jo vaatii hieman luovuutta Raamatusta, koska evankeliumeihin Jeesuksen sanoihin on sotkettu Paavalin syntioppia Paavalin saarnaajien toimesta, koska Raamatun evankeliumit eivät ole historiankirjoituksia, vaan tehtyjä tarinoita ja kirjoittajiensa mielikuvituksen tuotetta sisältäen ainoastaan noin 20 prosenttia Jeesusen aitoa puhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Tarvitseeko uskovan poiketa totuutta julistaessaan kirjaimenkaan vertaa Raamatun Sanoista?<<

        Riippuu nyt mitä sieltä julistetaan. Ja jos julistetaan Paavalin itsensä tekemää evankeliumia ja kirotaan hänen sanoin se toinen evankeliumi vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta ja kirotaan Jeesus Kristuksena ja tosi Jumalana ristille, niin kyllä sitä pystyy julistamaan sanasta sanaan Raamatun Paavalin kirjeiden mukaan. Mutta tässä tehdään koko ajan kummallinen virhe ja poikkeama Paavalin tekstiin ja puhutaan taivaaseen menosta, vaikka koko opissa ei sellaista edes ole, vaan mennään tulenliekkeihin Paavalin sanoin.

        Jos taas julistetaan Raamatusta Jeesuksen evankeliumia ja hänen käskemäänsä opetusta siitä, että taivasten valtakunta on tullut maan päälle, se on meissä ja meidän ympärillämme ja Jumalan valtakunta on sisäisesti meissä. Eli hänen opetuksia tienä takaisin paratiisiin, niin se jo vaatii hieman luovuutta Raamatusta, koska evankeliumeihin Jeesuksen sanoihin on sotkettu Paavalin syntioppia Paavalin saarnaajien toimesta, koska Raamatun evankeliumit eivät ole historiankirjoituksia, vaan tehtyjä tarinoita ja kirjoittajiensa mielikuvituksen tuotetta sisältäen ainoastaan noin 20 prosenttia Jeesusen aitoa puhetta.

        Ja tiedoksi vielä sinne edelle lisäyksenä. Jos se ikuisen elämän puu olisi siellä Paavalin lupaamassa taivaassa, jossa palaa se tuli hänen sanoin (1.Kor.3:13), niin se olisi kyllä ajat sitten palanut jo karrelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti ymmärryksesi ei riitä siihen asti, että tuo liittyy vain Ilmestyskirjaan, ei koko Raamattuun, joka on koottu ties koska ja ties miten. Ehkä aikaisintaan, kun tehtiin jaenumerointikin eli noin 700-luvulla.

        Ahaa, Raamatusta siis riittää kun poimii sieltä itselleen kivat kohdat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, Raamatusta siis riittää kun poimii sieltä itselleen kivat kohdat?

        <<Ahaa, Raamatusta siis riittää kun poimii sieltä itselleen kivat kohdat?<<

        Heh, et vissiin katsonut, että mitä siellä lukee? Siellä lukee näin:

        <<22:18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän KIRJAN PROFETIAN sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; 22:19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän PROFETIAN KIRJAN sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.<<

        Profeetia kirja = Ilmestyskirja

        Juu, tää olisi tosi kiva kiva kohta. (virnuilevahymiö)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Ahaa, Raamatusta siis riittää kun poimii sieltä itselleen kivat kohdat?<<

        Heh, et vissiin katsonut, että mitä siellä lukee? Siellä lukee näin:

        <<22:18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän KIRJAN PROFETIAN sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; 22:19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän PROFETIAN KIRJAN sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.<<

        Profeetia kirja = Ilmestyskirja

        Juu, tää olisi tosi kiva kiva kohta. (virnuilevahymiö)

        Ja lisäystä vielä. Mulla taitaa olla teihin nähden joku etulyöntiasema, kun tiedän jopa mitä Raamatussa lukee...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lisäystä vielä. Mulla taitaa olla teihin nähden joku etulyöntiasema, kun tiedän jopa mitä Raamatussa lukee...

        Yes, mahtavaa että meillä palstalla on tuollainen ykkösetenijä, mahtaako kukaan muu ihminen maailmassa oikeasti t i e t ä ä, mitä Raamatussa lukee?
        Itse tunnen siksi huonosti Kirjoituksia, etten voi väittää tietäväni mitä kohdilla on tuhansia vuosia sitten tarkoitettu niille aikalaisille joille Sanat on annettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yes, mahtavaa että meillä palstalla on tuollainen ykkösetenijä, mahtaako kukaan muu ihminen maailmassa oikeasti t i e t ä ä, mitä Raamatussa lukee?
        Itse tunnen siksi huonosti Kirjoituksia, etten voi väittää tietäväni mitä kohdilla on tuhansia vuosia sitten tarkoitettu niille aikalaisille joille Sanat on annettu.

        Vai niin, että oikein 'sanat on annettu' VT:ssäkin vähintäinkin yli 4000 vuotta sitten Jahve-tulivuoren Jumalana ja vuonna 2022 pohditaan sillä perusteella homoseksuaalien ihmisoikeuksia. Onkohan jossakin jotakin vikaa?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti ymmärryksesi ei riitä siihen asti, että tuo liittyy vain Ilmestyskirjaan, ei koko Raamattuun, joka on koottu ties koska ja ties miten. Ehkä aikaisintaan, kun tehtiin jaenumerointikin eli noin 700-luvulla.

        Ei riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riitä.

        Riittää kertomaan kuitenkin ettei riitä, harvinaista rehellisyyttä palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tarvitseeko uskovan poiketa totuutta julistaessaan kirjaimenkaan vertaa Raamatun Sanoista?"

        Vastaus löytyy osoitteesta Ilm. 22:18-19.

        Raamatun tekstien muokkaajat eivät pääse elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, vaan saavat osakseen vitsaukset.

        Ilmestyskirja 18:20 ,18-20 luvut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tiedoksi vielä sinne edelle lisäyksenä. Jos se ikuisen elämän puu olisi siellä Paavalin lupaamassa taivaassa, jossa palaa se tuli hänen sanoin (1.Kor.3:13), niin se olisi kyllä ajat sitten palanut jo karrelle.

        Se on katos orjantappura kruunu 👑 kun paloina Mooseksen kanssa joku puhui Moosekselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, Raamatusta siis riittää kun poimii sieltä itselleen kivat kohdat?

        Kivoimmat. Nousi kuolleista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Ahaa, Raamatusta siis riittää kun poimii sieltä itselleen kivat kohdat?<<

        Heh, et vissiin katsonut, että mitä siellä lukee? Siellä lukee näin:

        <<22:18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän KIRJAN PROFETIAN sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; 22:19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän PROFETIAN KIRJAN sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.<<

        Profeetia kirja = Ilmestyskirja

        Juu, tää olisi tosi kiva kiva kohta. (virnuilevahymiö)

        Peto ja väärä profeetta heitettiin tuliseen järveen. YouTube la Palma 🌋 näyttää tältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai niin, että oikein 'sanat on annettu' VT:ssäkin vähintäinkin yli 4000 vuotta sitten Jahve-tulivuoren Jumalana ja vuonna 2022 pohditaan sillä perusteella homoseksuaalien ihmisoikeuksia. Onkohan jossakin jotakin vikaa?!

        Miksi toistat kaikkea mitä muut kirjoittaa. Keksi joku oma juttu.


    • Anonyymi

      Perustuuko viidesläisyys luomiskertomuksen Luojajumalan sanoihin, että ihminen tulikin jumalien kaltaiseksi tiedolla (1.Moos.3:22)?

      • Anonyymi

        Kaikki mikä poikkeaa tästä, on Saatanan sanaa:

        1.Moos. <<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan.<<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki mikä poikkeaa tästä, on Saatanan sanaa:

        1.Moos. <<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan.<<

        Hyvä juttu.

        Herra saa tietää pahan, mutta ihminen sai siitä perisynnin.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Hyvä juttu.

        Herra saa tietää pahan, mutta ihminen sai siitä perisynnin.

        Kun tuli Jumalan sanoin jumalien kaltaiseksi tiedolla? Niinkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tuli Jumalan sanoin jumalien kaltaiseksi tiedolla? Niinkö?

        Siitäkö jumalien kaltaisen ihmisen ja Jumalan kuvan tunnistaa, että on syntinen ja jopa perisyntinen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun tuli Jumalan sanoin jumalien kaltaiseksi tiedolla? Niinkö?

        On erikoinen ajatus, että jumaluus olisi tietää hyvä ja paha. Eikä niin saisi ihmiset tietää. Raamatussa vaan on niitä ihmisten ajatuksia.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        On erikoinen ajatus, että jumaluus olisi tietää hyvä ja paha. Eikä niin saisi ihmiset tietää. Raamatussa vaan on niitä ihmisten ajatuksia.

        Eiköhän se Jumalan kaltainen ihminen luo sanan voimalla, ja pahalla tiedolla, kun ei erota pahaa pyhääästä, luo tietysti pahuutta.


      • Anonyymi

        Söi pahan tiedon puusta lue TIEDON . TIETOPUU. Viattomuus ja paratiisi katoaa tiedon mukana. Pahuuteen. Mutta kysytään nyt mitä ovat neljäsläisyys kolmaslaisuus jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki mikä poikkeaa tästä, on Saatanan sanaa:

        1.Moos. <<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan.<<

        Hyvän tieto ei ole pahasta mutta pahan tieto on turmelus. Saatana kun kiusaa ihmisiä se vetää Moosesta psalmeja .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tuli Jumalan sanoin jumalien kaltaiseksi tiedolla? Niinkö?

        Sen takia tuli lähtö paratiisista 😃🪔


    • Anonyymi

      Koittakaapa nyt vihdoinkin laittaa ne jumalat ja saatanat sieltä Raamatusta oikeille paikoilleen - olette sitten uskovia tai ateisteja - tämä teidän tyhmä vääntämisenne homoasiasta Raamatun sanana, on niin typerää kuin mikään ikinä voi maailmassa edes olla!

      • Anonyymi

        Täysin samaa mieltä. Itse olen ateisti ja vaikka pidänkin uskovaisten hourailuja täytenä pötynä, niin heilläkin on vapaus omaan uskontoonsa ja mielipiteeseensä.

        Uskonnolliset yhteisöt saavat päättää että ketä vihkivät avioliittoon, maallinen laki taas on pidettävä erillään uskonnoista ja samaa sukupuolta olevat parit voivat mennä avioliittoon maistraatissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä. Itse olen ateisti ja vaikka pidänkin uskovaisten hourailuja täytenä pötynä, niin heilläkin on vapaus omaan uskontoonsa ja mielipiteeseensä.

        Uskonnolliset yhteisöt saavat päättää että ketä vihkivät avioliittoon, maallinen laki taas on pidettävä erillään uskonnoista ja samaa sukupuolta olevat parit voivat mennä avioliittoon maistraatissa.

        <<Uskonnolliset yhteisöt saavat päättää että ketä vihkivät avioliittoon, maallinen laki taas on pidettävä erillään uskonnoista ja samaa sukupuolta olevat parit voivat mennä avioliittoon maistraatissa.<<

        Uskonnollisilla yhteisöillä on ongelmana selvittää tuo, että kuka siellä Raamatussa on Jumala ja kuka on Saatana, kun menee hyvä ja paha tieto sekaisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä. Itse olen ateisti ja vaikka pidänkin uskovaisten hourailuja täytenä pötynä, niin heilläkin on vapaus omaan uskontoonsa ja mielipiteeseensä.

        Uskonnolliset yhteisöt saavat päättää että ketä vihkivät avioliittoon, maallinen laki taas on pidettävä erillään uskonnoista ja samaa sukupuolta olevat parit voivat mennä avioliittoon maistraatissa.

        Niin onkin, heillä on oikeus omaa uskontoonsa ja mielipiteensä. Kunhan eivät herjaa ketään. Ynnä heillä ei ole mitään oikeutta vaatia, että muiden tulee "totella" heidän mieltymyksiään.
        Lisäksi uskovat homot voivat ihan hyvin mennä naimisiin kirkossa.

        Vitos-porukka ei voi rajoittaa muiden ihmisten uskonnollisuutta tätä kautta. Varsinkin kun aika moni heistä on - kuten palstan uv - on eronnut kirkosta kun sen sijaan uskovat homot ovat yleensä kirkon jäseniä.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Niin onkin, heillä on oikeus omaa uskontoonsa ja mielipiteensä. Kunhan eivät herjaa ketään. Ynnä heillä ei ole mitään oikeutta vaatia, että muiden tulee "totella" heidän mieltymyksiään.
        Lisäksi uskovat homot voivat ihan hyvin mennä naimisiin kirkossa.

        Vitos-porukka ei voi rajoittaa muiden ihmisten uskonnollisuutta tätä kautta. Varsinkin kun aika moni heistä on - kuten palstan uv - on eronnut kirkosta kun sen sijaan uskovat homot ovat yleensä kirkon jäseniä.

        Kirkon jäsenyys ei ole mikä merkki ihmisen uskosta, kuulutaan sinäkin kirkkoon.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Niin onkin, heillä on oikeus omaa uskontoonsa ja mielipiteensä. Kunhan eivät herjaa ketään. Ynnä heillä ei ole mitään oikeutta vaatia, että muiden tulee "totella" heidän mieltymyksiään.
        Lisäksi uskovat homot voivat ihan hyvin mennä naimisiin kirkossa.

        Vitos-porukka ei voi rajoittaa muiden ihmisten uskonnollisuutta tätä kautta. Varsinkin kun aika moni heistä on - kuten palstan uv - on eronnut kirkosta kun sen sijaan uskovat homot ovat yleensä kirkon jäseniä.

        Yrität taas käydä henkilöön ja uhriutua.
        Valehtelusi ja muiden mustamaalaaminen on huonoja keinoja kun yrität olla ” uskottava”. 😬


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirkon jäsenyys ei ole mikä merkki ihmisen uskosta, kuulutaan sinäkin kirkkoon.

        Ai jaa sinä siis tiedät minun "kuulumiseni" paremmin kuin minä itse. No kuule en kuulu kirkkoon. Sen sijaan tiedän että Toiviainen kuuluu kirkkoon. Sinusta en tiedä.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ai jaa sinä siis tiedät minun "kuulumiseni" paremmin kuin minä itse. No kuule en kuulu kirkkoon. Sen sijaan tiedän että Toiviainen kuuluu kirkkoon. Sinusta en tiedä.

        Selvä, olet kuitenkin erittäin kiinostunut kirkon ja uskovien asioista. Olen huomaavinani kaikissa kommenteissasi halveksuntaa niitä kohtaan jotka ajattelevat toisin kuin sinä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Selvä, olet kuitenkin erittäin kiinostunut kirkon ja uskovien asioista. Olen huomaavinani kaikissa kommenteissasi halveksuntaa niitä kohtaan jotka ajattelevat toisin kuin sinä.

        Ajattelevat toisin kuin minä? Ei vaan "ajattelevat" vääristämällä totuutta. En "vain minä" ajattele että 1 1=2. En minä vain ajattele että Suomi on tasavalta. En minä vain ajattele että läntinen naapurimme on Ruotsi. En minä vain ajattele että ihminen on evoluutio on totta ja siitä lukuisia todisteita.

        En minä vain ajattele että homot ovat luonnollinen osa ihmiskuntaa. En minä vain ajattele että vuohipaimenten 2000 vuotta sitten hiekka-aavikolla kirjoittama opus on lievästi sanottuna vanhentunut. Siitä yhtenä todisteena on se, että kyseinen opus väittää edelleen että aurinko kiertää maata.

        Koetakaa nyt tajuta, että kunnon keskustelua ei voi käydä "mielipiteillä". Minä en esim pidä hernekeitosta. Mutta en minä siitä huolimatta vaadi että hernekeitto tulisi kieltää lailla. Tai esittäisi että hernekeiton syöjät ovat jotenkin epäilyttäviä. Jokainen saa edelleen syödä hernekeittoa jos niin haluaa.

        Samalla tavalla suhtaudun uskontoon. Oli se mikä tahansa. Jokainen saa uskoa mihin haluaa. Mutta "uskon" perusteella ei voi vaatia että muiden ihmisten pitää käyttäytyä niin kuin uskova haluaa. Tai että tieteelliset totuudet tulisi mukauttaa sen mukaan. Kysy olisi silloin diktatuurista.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ajattelevat toisin kuin minä? Ei vaan "ajattelevat" vääristämällä totuutta. En "vain minä" ajattele että 1 1=2. En minä vain ajattele että Suomi on tasavalta. En minä vain ajattele että läntinen naapurimme on Ruotsi. En minä vain ajattele että ihminen on evoluutio on totta ja siitä lukuisia todisteita.

        En minä vain ajattele että homot ovat luonnollinen osa ihmiskuntaa. En minä vain ajattele että vuohipaimenten 2000 vuotta sitten hiekka-aavikolla kirjoittama opus on lievästi sanottuna vanhentunut. Siitä yhtenä todisteena on se, että kyseinen opus väittää edelleen että aurinko kiertää maata.

        Koetakaa nyt tajuta, että kunnon keskustelua ei voi käydä "mielipiteillä". Minä en esim pidä hernekeitosta. Mutta en minä siitä huolimatta vaadi että hernekeitto tulisi kieltää lailla. Tai esittäisi että hernekeiton syöjät ovat jotenkin epäilyttäviä. Jokainen saa edelleen syödä hernekeittoa jos niin haluaa.

        Samalla tavalla suhtaudun uskontoon. Oli se mikä tahansa. Jokainen saa uskoa mihin haluaa. Mutta "uskon" perusteella ei voi vaatia että muiden ihmisten pitää käyttäytyä niin kuin uskova haluaa. Tai että tieteelliset totuudet tulisi mukauttaa sen mukaan. Kysy olisi silloin diktatuurista.

        Keskustelu on nimenomaan mielipiteiden vaihto, eikä kaltaisesi uhoamista ja vihanpurkua.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ajattelevat toisin kuin minä? Ei vaan "ajattelevat" vääristämällä totuutta. En "vain minä" ajattele että 1 1=2. En minä vain ajattele että Suomi on tasavalta. En minä vain ajattele että läntinen naapurimme on Ruotsi. En minä vain ajattele että ihminen on evoluutio on totta ja siitä lukuisia todisteita.

        En minä vain ajattele että homot ovat luonnollinen osa ihmiskuntaa. En minä vain ajattele että vuohipaimenten 2000 vuotta sitten hiekka-aavikolla kirjoittama opus on lievästi sanottuna vanhentunut. Siitä yhtenä todisteena on se, että kyseinen opus väittää edelleen että aurinko kiertää maata.

        Koetakaa nyt tajuta, että kunnon keskustelua ei voi käydä "mielipiteillä". Minä en esim pidä hernekeitosta. Mutta en minä siitä huolimatta vaadi että hernekeitto tulisi kieltää lailla. Tai esittäisi että hernekeiton syöjät ovat jotenkin epäilyttäviä. Jokainen saa edelleen syödä hernekeittoa jos niin haluaa.

        Samalla tavalla suhtaudun uskontoon. Oli se mikä tahansa. Jokainen saa uskoa mihin haluaa. Mutta "uskon" perusteella ei voi vaatia että muiden ihmisten pitää käyttäytyä niin kuin uskova haluaa. Tai että tieteelliset totuudet tulisi mukauttaa sen mukaan. Kysy olisi silloin diktatuurista.

        Mitä sinä sitten täällä jankutat, etkä tiedepalstoilla?

        Sitä paitsi, et taaskaan esittänyt mitään muuta kuin omia mielipiteitäsi,


      • Anonyymi

        Kukaan ei kaipaa jos menet sinne tiedepalstoille esitteleen fiksuuttasi. 🤣🤣🤣🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä sitten täällä jankutat, etkä tiedepalstoilla?

        Sitä paitsi, et taaskaan esittänyt mitään muuta kuin omia mielipiteitäsi,

        Ai sinusta siis on mielipide että 1 1=2?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ai sinusta siis on mielipide että 1 1=2?

        En löydä tuosta aiheesta yhtään keskustelua. 😅😂😅🤣🤣😂😅


      • Anonyymi kirjoitti:

        En löydä tuosta aiheesta yhtään keskustelua. 😅😂😅🤣🤣😂😅

        No sillehän minä en voi mitään että olet kaiken lisäksi ilmeisesti vielä niin sokea uskossasi että silmäsi "hyppäävät" tekstien yli...

        "16.01.2022 12:17

        Ajattelevat toisin kuin minä? Ei vaan "ajattelevat" vääristämällä totuutta. En "vain minä" ajattele että 1 1=2. En minä vain ajattele että Suomi on tasavalta. En minä vain ajattele että läntinen naapurimme on Ruotsi. En minä vain ajattele että ihminen on evoluutio on totta ja siitä lukuisia todisteita. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä. Itse olen ateisti ja vaikka pidänkin uskovaisten hourailuja täytenä pötynä, niin heilläkin on vapaus omaan uskontoonsa ja mielipiteeseensä.

        Uskonnolliset yhteisöt saavat päättää että ketä vihkivät avioliittoon, maallinen laki taas on pidettävä erillään uskonnoista ja samaa sukupuolta olevat parit voivat mennä avioliittoon maistraatissa.

        Ja jotta nämä teesit voisivat toteutua niin valtion pitää erota kirkosta.
        Uskonnon ja sekulaarin valtion pitää erota myös muualla lainsäädännössä.
        Ja aletaan noudattamaan uskonnonvapauslakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrität taas käydä henkilöön ja uhriutua.
        Valehtelusi ja muiden mustamaalaaminen on huonoja keinoja kun yrität olla ” uskottava”. 😬

        Se on täällä vain rääpimässä uskovia. Sama jatkuu uudella nikillä, se on entinen InhotavaRealisti joka joutui ikibanniin. 😬


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Niin onkin, heillä on oikeus omaa uskontoonsa ja mielipiteensä. Kunhan eivät herjaa ketään. Ynnä heillä ei ole mitään oikeutta vaatia, että muiden tulee "totella" heidän mieltymyksiään.
        Lisäksi uskovat homot voivat ihan hyvin mennä naimisiin kirkossa.

        Vitos-porukka ei voi rajoittaa muiden ihmisten uskonnollisuutta tätä kautta. Varsinkin kun aika moni heistä on - kuten palstan uv - on eronnut kirkosta kun sen sijaan uskovat homot ovat yleensä kirkon jäseniä.

        Entä nelos porukka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkon jäsenyys ei ole mikä merkki ihmisen uskosta, kuulutaan sinäkin kirkkoon.

        Ei tietysti tuleeko uusi new age kutoslaiset.


    • Anonyymi

      "Tämä nurja sukupolvi ei totuutta kestä"

      Mitä ihmeen totuutta? Olette vain yksi lahko muiden joukossa joka uskoo tietävänsä jonkun totuuden. Samoja hörhöjä kuin muutkin jotka väittävät tietävän jonkun totuuden. :D

      • Anonyymi

        Mikä teidän ateistien totuus on? 😧


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä teidän ateistien totuus on? 😧

        Eiköhän se ole vallitseva tilanne ja se mikä on toiseksi varmistettu.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Eiköhän se ole vallitseva tilanne ja se mikä on toiseksi varmistettu.

        Eikä se Pieto tänäänkään kestä sinua?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikä se Pieto tänäänkään kestä sinua?

        Näyttää siltä, että sinua ei kestetä. Täällä heilut vaan


      • No eihän nämä pöntöt nyt tätä tajua. Ei sitten alkuunkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä teidän ateistien totuus on? 😧

        Tässä taas hihhulilla lirvahti housuun ja tuli kiire siirtää maalitolppia...


    • Siis tarkoitatko että pitää uskoa siihen että aurinko kiertää maata? Näinhän raamattu opettaa...

      Joos. 10:12 Silloin puhui Joosua Herralle, sinä päivänä, jona Herra antoi amorilaiset israelilaisten valtaan, ja sanoi Israelin silmien edessä: "Aurinko, seiso alallasi Gibeonissa, ja kuu Aijalonin laaksossa."

      • Anonyymi

        Tästähän on tehty teorioita ja laskelmia, että maapallon akseli siinä muuttui sen 21 astetta tai sinne päin miten se nykyään on kallellaan. Tässä rytäkässä sitten näytti maan päällä siltä, että aurinko olisi ollut paikallaan tai siirtynyt muutaman asteen taaksepäin. Joku mahdottoman iso asteroidi olisi liipannut läheltä ja aiheuttanut tämän ilmiön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tästähän on tehty teorioita ja laskelmia, että maapallon akseli siinä muuttui sen 21 astetta tai sinne päin miten se nykyään on kallellaan. Tässä rytäkässä sitten näytti maan päällä siltä, että aurinko olisi ollut paikallaan tai siirtynyt muutaman asteen taaksepäin. Joku mahdottoman iso asteroidi olisi liipannut läheltä ja aiheuttanut tämän ilmiön.

        Että ihan maapallon akseli oli kääntynyt? Tai että iso asteroidi olisi liipannut läheltä? Olisiko sulla mitään muuta suoraan "hiekkalaatikolta" lasten leikeistä napattua "tietoa"?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Että ihan maapallon akseli oli kääntynyt? Tai että iso asteroidi olisi liipannut läheltä? Olisiko sulla mitään muuta suoraan "hiekkalaatikolta" lasten leikeistä napattua "tietoa"?

        IR, lähde salille jo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        IR, lähde salille jo!

        Asiallinen pyyntöhän tuo oli, jos kerran väität tuollaista niin kai sinulla jotakin perusteita on antaa asiasi tueksi?


      • Anonyymi

        Mi töitä tuo öukkäri muka osaisi tehdä? 😟


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asiallinen pyyntöhän tuo oli, jos kerran väität tuollaista niin kai sinulla jotakin perusteita on antaa asiasi tueksi?

        Sinänsä huvittava tuo maapallo akselin kääntyminen. Sen kirjoittaja ei tajua ollenkaa mitä kaikkea seurausksia siitä olisi ollut. Se olisi esim pistänyt koko ilmaston sekaisin muutamaksi tuhanneksi vuodeksi. Joka tapauksessa tässä taas loistava esimerkki siitä, kuinka hihhuleilla "järki seisoo" uskonnon vuoksi. Ja sitten onkin helppoa taas ampua itseään jalkaan...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mi töitä tuo öukkäri muka osaisi tehdä? 😟

        Kysyy hihhuli joka ei osaa edes kirjoittaa sanaa "öykkäri" oikein....


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Sinänsä huvittava tuo maapallo akselin kääntyminen. Sen kirjoittaja ei tajua ollenkaa mitä kaikkea seurausksia siitä olisi ollut. Se olisi esim pistänyt koko ilmaston sekaisin muutamaksi tuhanneksi vuodeksi. Joka tapauksessa tässä taas loistava esimerkki siitä, kuinka hihhuleilla "järki seisoo" uskonnon vuoksi. Ja sitten onkin helppoa taas ampua itseään jalkaan...

        Pelkkää omaa mielipidettäsi taas kerran. 🤣🤣🤣🤣🤣


      • Ja taas puutteessa olevaa hihhulia kiinnostaa seksi....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tästähän on tehty teorioita ja laskelmia, että maapallon akseli siinä muuttui sen 21 astetta tai sinne päin miten se nykyään on kallellaan. Tässä rytäkässä sitten näytti maan päällä siltä, että aurinko olisi ollut paikallaan tai siirtynyt muutaman asteen taaksepäin. Joku mahdottoman iso asteroidi olisi liipannut läheltä ja aiheuttanut tämän ilmiön.

        Ei tuollaista ilmiötä ole ollut ja miksi selittää ilmiselvä tarina jossa ei ole tiedetty tieteestä yhtään mitään, selittämällä syyksi lisää mielikuvitussatuja joista tiedämme ettei sellaista ole tapahtunut.
        Israelilaistarina on vähemmän kuin 3000 vuotta vanha ja nyt joku väittää että maapallon akseli on muuttunut historiallisena aikana "21 astetta tai sinne päin"!
        Aiemmin jotkut fundiskristityt selittivät tuon tarinan niin että muka Nasan tutkijat ovat huomanneet että ajasta " puuttuu" tietty määrä tunteja auringon pysähtymisen johdosta!


      • Anonyymi

        Siinä olikin taas oikein tieteen ihmelapsen pläjäys. 🤣🤣🤣🤣🤣


      • Anonyymi

        Sinua ei kukaan ole palkannut töihin. Miksei?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Kysyy hihhuli joka ei osaa edes kirjoittaa sanaa "öykkäri" oikein....

        IR, tunnetko itsesi paremmaksi kun nimittelet muita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästähän on tehty teorioita ja laskelmia, että maapallon akseli siinä muuttui sen 21 astetta tai sinne päin miten se nykyään on kallellaan. Tässä rytäkässä sitten näytti maan päällä siltä, että aurinko olisi ollut paikallaan tai siirtynyt muutaman asteen taaksepäin. Joku mahdottoman iso asteroidi olisi liipannut läheltä ja aiheuttanut tämän ilmiön.

        Mutta eihän se olisi pysäytänyt auringon kiertoa taivaalla vaikka maan kallistus olisi yhtäkkiä muuttunutkin tuon 21 astetta.

        Tosin vuorovedet ja lämpötilat olisivat heittäneet häränpyllyä, että kyllä niistäkin olisi siinä raamatussa samassa kohtaa kerrottu... Mutta kun ei niin ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä olikin taas oikein tieteen ihmelapsen pläjäys. 🤣🤣🤣🤣🤣

        Hihhuli osallistui leikkimieliseen tietokilpailuun jossa aihepiiriä ei oltu rajattu.
        Ja aina kun ei osannut vastata kysymykseen vastasi hän isolla äänellä, Homo !
        Tuli paljon homottelua visailun pitäjälle.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ja taas puutteessa olevaa hihhulia kiinnostaa seksi....

        Toi hulvattomasti hymiöillään naurava tyyppi saattaapi olla se vaan ohdakkeita syövä mielipidenero. Sille kaikki, jopa ihmisen fyysinen kuolema on ilmeisesti pelkkä mielipide.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Sinänsä huvittava tuo maapallo akselin kääntyminen. Sen kirjoittaja ei tajua ollenkaa mitä kaikkea seurausksia siitä olisi ollut. Se olisi esim pistänyt koko ilmaston sekaisin muutamaksi tuhanneksi vuodeksi. Joka tapauksessa tässä taas loistava esimerkki siitä, kuinka hihhuleilla "järki seisoo" uskonnon vuoksi. Ja sitten onkin helppoa taas ampua itseään jalkaan...

        Olen pyytänyt sinut banniin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen pyytänyt sinut banniin.

        Aivan turhaan.

        Koita kestää erilaiset esitykset kuin mies.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Aivan turhaan.

        Koita kestää erilaiset esitykset kuin mies.

        Mitä sinä esität???!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen pyytänyt sinut banniin.

        Vai oletko? No kuule banni pyynnlssö näkyy juuri se, miten te hihhulit arvotatte / käsitätte sananvapautta. Eli vain ne jotka ovat samaa mieltä kuin te saatte puhua. Mutta ne jotka osaavat perustellusti sanoa, miksi ovat eri mieltä niin ne pitää sulkea pois keskustelusta. Teidän johtamassa yhteiskunnassa sulkeminen tarkoittaisi istuttamista häkkiin.

        Niin ja sorry vaan. Bannipyyntö ei onnistu. Otan osaa ja eläköön länsimainen sananvapaus ja oikeusvaltio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        IR, lähde salille jo!

        Ei se malta.


      • Anonyymi

        Uskot kaikki sadut tarinat mitä joku ukko rabbi kirjoittaa miettimättä yhtään.


    • Anonyymi

      Mistä ihmisten erimielisyys ja rähinän halu johtuu. Onko se vain idioottimaista narsismia ja hyvin typerää ylpeyttä ja pelkoa ja rakkaudettomuutta, jotka ovat saatanan kylvämää masentavaa lustetta.
      Vai johtuuko se vain väärästä lähestymistavasta toisen reviiriä kohtaan?

      • Anonyymi

        Miksi yleensäkään jumalattomilla on niin valtava halu mennä uskovien alueelle, kun eivät edes tunnusta että Jumalaa eikä uskoa Häneen edes voi olla olemassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi yleensäkään jumalattomilla on niin valtava halu mennä uskovien alueelle, kun eivät edes tunnusta että Jumalaa eikä uskoa Häneen edes voi olla olemassa?

        Erittäin hyvä kysymys!
        Muta missä vastaukset?


      • Anonyymi

        Ehket ole huomannut mutta sinulle täällä nauretaan. 🤣🤣🤣😂😂😂😅😂😂🤣😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi yleensäkään jumalattomilla on niin valtava halu mennä uskovien alueelle, kun eivät edes tunnusta että Jumalaa eikä uskoa Häneen edes voi olla olemassa?

        Perkele on uskovien Jumala pahalla tiedolla, joten uskomattomat eivät ole jumalattomia, vaan perkeleettömiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perkele on uskovien Jumala pahalla tiedolla, joten uskomattomat eivät ole jumalattomia, vaan perkeleettömiä.

        Perkele on ihan sinun oma jumalasi, pidä hyvänäsi vaan! 😼


      • Aito_lainen kirjoitti:

        Perkele on ihan sinun oma jumalasi, pidä hyvänäsi vaan! 😼

        Perkeke on uskovien elämää.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Perkeke on uskovien elämää.

        Heh, se toinen bàxu ei taaskaan huomiói sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehket ole huomannut mutta sinulle täällä nauretaan. 🤣🤣🤣😂😂😂😅😂😂🤣😂😂😂

        Ennemminkin vaikuttaa kuin hymiöt nauraisivat heidät kirjailleen tähtimatkaajan älylliselle valovoimaisuudelle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi yleensäkään jumalattomilla on niin valtava halu mennä uskovien alueelle, kun eivät edes tunnusta että Jumalaa eikä uskoa Häneen edes voi olla olemassa?

        Tutkimus ja tieto vaikuttaa molempiin alueisiin yhtälailla, ei uskonto voi olla reservaatti jossa uskovan pitää uskoa tarinoihin jotka ovat pelkkiä tarinoita, oman aikansa kirjoittajien joilla tietoa ei ollut.
        Maapallon vuorokausivaihtelu johtuu pallomme kierrosta oman akselinsa ympäri, pallomaisten esineiden ominaisuus on ettei niiden koko pintaa millään voi nähdä mistään tietystä pisteetä vaikka olisi noussut kuinka korkealla vuorelle.Lajimme ei ole syntynyt yhdestä parista eikä uros ole ollut ennen naarasta etc etc


    • Anonyymi

      Koska viimeksi saita naista
      A. En koskaan
      B. Kännisen viisi vuotta sitten
      C. Vaimo pihtaa

      Vastaa lähin oikea vaihtoehdoista

      • Anonyymi

        Olet ilmeisesti kade Räsästen avio-onnesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ilmeisesti kade Räsästen avio-onnesta?

        Uskovat miehet siis kadehtivat toisiaan siitä, etteivät nämä ole saaneet seksiä vaimoltaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovat miehet siis kadehtivat toisiaan siitä, etteivät nämä ole saaneet seksiä vaimoltaan?

        Sinä varmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä varmaan.

        Voi ei, ennustajanpallosi virtalähde taitaa taas olla ehtynyt, mutta toisaalta onhan mulla miesten housut jalassa 😇


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ei, ennustajanpallosi virtalähde taitaa taas olla ehtynyt, mutta toisaalta onhan mulla miesten housut jalassa 😇

        Mistä oma kummallinen mutusi, että Räsäsillä pihdattaisiin on oikein peräisin? Räsänen on ihan itse avautunut seksielämästä podcastissa ja siitä sai ihan toisenlaisen kuvan. Mutta eipä asia meille sen enempää kuulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä oma kummallinen mutusi, että Räsäsillä pihdattaisiin on oikein peräisin? Räsänen on ihan itse avautunut seksielämästä podcastissa ja siitä sai ihan toisenlaisen kuvan. Mutta eipä asia meille sen enempää kuulu.

        Enhän ole väittänytkään heillä "pihdattavan".
        Hekumoikoon himoissaan ihan vapaasti minun puolestani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ei, ennustajanpallosi virtalähde taitaa taas olla ehtynyt, mutta toisaalta onhan mulla miesten housut jalassa 😇

        Mitä sexiä sitä on vain budhalla kamasutra. Muuten se on yhdyntää.


    • Päätellen viidesläisten vähäisestä määrästä mikään aiempikaan sukupolvi ei ole heistä ja heidän ”opetuksestaan” digannut.

      (On kyllä aika hupaisaa, että aitouskovaispiireissä mikä tahansa julistuksellinen höpötys on jotain ”opetusta”. 😄)

      • Juu. On hyvä, kun puhdas oppi on vain harvoilla.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Juu. On hyvä, kun puhdas oppi on vain harvoilla.

        Niinhän se Jeesuskin sanoi, että pieni on se pelastuvien joukko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se Jeesuskin sanoi, että pieni on se pelastuvien joukko.

        Se, joka puhui kuin kylähullu.

        Jeesus sanoi niin todellisuudessa niille 12:lle opetuslapsilleen. Eikös vaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se Jeesuskin sanoi, että pieni on se pelastuvien joukko.

        Niin kovin härskisti ihmiset ahneuksissaan tarttuvat syöttiin käyttää Jeesusta uhrilahjaksi Saatanalle kuvitellen, että tämä sijaisteurasuhri pelastaa heidät heidän omilta teoistaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin kovin härskisti ihmiset ahneuksissaan tarttuvat syöttiin käyttää Jeesusta uhrilahjaksi Saatanalle kuvitellen, että tämä sijaisteurasuhri pelastaa heidät heidän omilta teoistaan.

        Kerrohan miten sinä kuvittelet pelastuvasi jos et Jeesuksen antaman uhrin perusteella.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Se, joka puhui kuin kylähullu.

        Jeesus sanoi niin todellisuudessa niille 12:lle opetuslapsilleen. Eikös vaan?

        Sinun tollon- logiikallasi mikään mitä ei sinulle ole henkilökohtaisesti sanottu, ei pidä paikkaansa?


      • Aito_lainen kirjoitti:

        Kerrohan miten sinä kuvittelet pelastuvasi jos et Jeesuksen antaman uhrin perusteella.

        Miksi uskoa mihinkään uskonnolliseen oletukseen? Kerropa se.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Miksi uskoa mihinkään uskonnolliseen oletukseen? Kerropa se.

        Et miksikään. Turhaan jankutat!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun tollon- logiikallasi mikään mitä ei sinulle ole henkilökohtaisesti sanottu, ei pidä paikkaansa?

        Te olette se piskuinen joukko.

        On mahdotonta kuvitella sen koskevan muita kuin silloisia opetuslapsia


      • Aito_lainen kirjoitti:

        Kerrohan miten sinä kuvittelet pelastuvasi jos et Jeesuksen antaman uhrin perusteella.

        Sinäkö tosiaan luulet, että sinun tekstiesi perusteella jollekkin uskoa etsivälle tulisi kiire etsiä sinun jumalaasi? Sinä olet tämän palstan Päivi Räsänen. Aina kun Päivi aukaisee suunsa julkisuudessa niin KD:n kannatuksesta ropisee pois muutama kymmenes.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Te olette se piskuinen joukko.

        On mahdotonta kuvitella sen koskevan muita kuin silloisia opetuslapsia

        Siellä kaksi tpIIoa. Yhteispaino hurjassa Iukemissa.
        😁


      • Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Sinäkö tosiaan luulet, että sinun tekstiesi perusteella jollekkin uskoa etsivälle tulisi kiire etsiä sinun jumalaasi? Sinä olet tämän palstan Päivi Räsänen. Aina kun Päivi aukaisee suunsa julkisuudessa niin KD:n kannatuksesta ropisee pois muutama kymmenes.

        En minä mitään luule. Meidän tehtävämme on pitää Jumalan sanaa esillä. Jumala itse antaa uskon niille joille sen antaa.

        Päivi taitaa olla sitten maailman vaikutusvaltaisin nainen. 😹


      • Aito_lainen kirjoitti:

        En minä mitään luule. Meidän tehtävämme on pitää Jumalan sanaa esillä. Jumala itse antaa uskon niille joille sen antaa.

        Päivi taitaa olla sitten maailman vaikutusvaltaisin nainen. 😹

        Heh eheh eheh ehe heeh eheh hee. Jumalan sanan "esillä pitäminen" on sinulle muille naureskelua, toisten pilkkaamista ja jatkuvaa nikkien vaihtoa kun jäät kiinni valehtelusta. Kuten sanottu ei kukaan uskossaan epävarma lähde sinun kelkkaasi, sillä se on hyvin kaukana raamatun pääsanomasta, joka on "rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi".

        Ja kuten sanottu sinä olet ilmiselvä kaappihomo. Et ole naimisissa, sinulla ei ole edes naisystävää etkä ole koskaan päässyt edes naisen päälle, sillä vitosporukan mukaan seksi kuuluu avioliittoon. Lisäksi olet kotoisin Nokialta ja Nokia Mission on sinulle tuttu juttu. Samoin kuin tietysti tuon porukan entinen johtaja, joka sai tuomion oikeudessa.


      • Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Heh eheh eheh ehe heeh eheh hee. Jumalan sanan "esillä pitäminen" on sinulle muille naureskelua, toisten pilkkaamista ja jatkuvaa nikkien vaihtoa kun jäät kiinni valehtelusta. Kuten sanottu ei kukaan uskossaan epävarma lähde sinun kelkkaasi, sillä se on hyvin kaukana raamatun pääsanomasta, joka on "rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi".

        Ja kuten sanottu sinä olet ilmiselvä kaappihomo. Et ole naimisissa, sinulla ei ole edes naisystävää etkä ole koskaan päässyt edes naisen päälle, sillä vitosporukan mukaan seksi kuuluu avioliittoon. Lisäksi olet kotoisin Nokialta ja Nokia Mission on sinulle tuttu juttu. Samoin kuin tietysti tuon porukan entinen johtaja, joka sai tuomion oikeudessa.

        Luuletko voivasi tuhota jonkun uskovan uskon noilla halveksimillasi vai mikä on tarkoituksesi?

        Me seuraamme Jeesusta, emme ihmisiä.
        Itselläsi taitaa olla ongelmia myös seksuaalisessa elämässäsi. Vetoat tieteeseen mutta itse päästelet näppiksiltäsi omaa paha oloasi.
        Jos se sinua helpottaa niin voit ihan vapaasti purkaa sen minuun.

        Muistutat muuten ihan nimimerkkiä InhottavaRealisti 😹


      • Aito_lainen kirjoitti:

        En minä mitään luule. Meidän tehtävämme on pitää Jumalan sanaa esillä. Jumala itse antaa uskon niille joille sen antaa.

        Päivi taitaa olla sitten maailman vaikutusvaltaisin nainen. 😹

        Millä kriteerillä Jumala antaa uskon?

        Kuulostaa höhlätä, että Jumalaan uskominen on vain. Uskomista.


      • Tiedä missä päissään on mutta ei normaali ihminen someraivoa kuin se, 😼


      • Samalla linjalla ovat. Usko on uskomista siihen mitä ei näe.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Samalla linjalla ovat. Usko on uskomista siihen mitä ei näe.

        Mitä sitten täällä jauhat? Onko taas aikasi pitkää kun sinulla ei ole ketään?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Heh eheh eheh ehe heeh eheh hee. Jumalan sanan "esillä pitäminen" on sinulle muille naureskelua, toisten pilkkaamista ja jatkuvaa nikkien vaihtoa kun jäät kiinni valehtelusta. Kuten sanottu ei kukaan uskossaan epävarma lähde sinun kelkkaasi, sillä se on hyvin kaukana raamatun pääsanomasta, joka on "rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi".

        Ja kuten sanottu sinä olet ilmiselvä kaappihomo. Et ole naimisissa, sinulla ei ole edes naisystävää etkä ole koskaan päässyt edes naisen päälle, sillä vitosporukan mukaan seksi kuuluu avioliittoon. Lisäksi olet kotoisin Nokialta ja Nokia Mission on sinulle tuttu juttu. Samoin kuin tietysti tuon porukan entinen johtaja, joka sai tuomion oikeudessa.

        Käyttäydyt kuin pieni uhmaikäinen läpsi kun ei saa karkkia.
        Some ei ole sinua varten, keksi joku muu väylä purkaa pahaa oloasi.


      • Ei ole mitään väliä mitä sinä esität. Olet pelkästään säälittävä.


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Kerrohan miten sinä kuvittelet pelastuvasi jos et Jeesuksen antaman uhrin perusteella.

        Oletteko te elävä esimerkki Raamatullisesta pelastumisesta? Siis vaikka tunnette Jumalan antamat säädökset ja kehtaatte jättää noudattamatta niitä, olette silti taivaskelpoisia ja te päätätte ketkä eivät kelpaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletteko te elävä esimerkki Raamatullisesta pelastumisesta? Siis vaikka tunnette Jumalan antamat säädökset ja kehtaatte jättää noudattamatta niitä, olette silti taivaskelpoisia ja te päätätte ketkä eivät kelpaa.

        Mitä jos sinä vastaisit välillä?
        Kerrohan miten sinä kuvittelet pelastuvasi jos et Jeesuksen antaman uhrin perusteella?


      • Ja vaikka ateisti voi opettaa Raamatun mukaisesti.

        Kertoo vaan mitä Raamatussa sanotaan.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Ja vaikka ateisti voi opettaa Raamatun mukaisesti.

        Kertoo vaan mitä Raamatussa sanotaan.

        Et näytä osaavan.


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Mitä jos sinä vastaisit välillä?
        Kerrohan miten sinä kuvittelet pelastuvasi jos et Jeesuksen antaman uhrin perusteella?

        En kuvittele pelastuvani, rikkaviljan siemenestä kasvaneena en kuvittele pystyväni vaihtamaan omaa lajikettani toiseen ja kun elämähän on annettu kertakaikkiaan elettäväksi, niin miksi yrittää temppuilemalla Jumalan antamia säädöksiä vastaan muuttaa sitä miksi minut on maailmaan laitettu.
        Todella itsekkäältähän sellainen vaikuttaa kun palstallakin uudestisyntyneet käyvät kerskaamassa ikuisella elämällään Taivaassa tällaiselle tavalliselle ihmiselle, jota ei ole siunattu teidän tavallanne uskoa itse voivansa valita oman maamerkkinsä paikan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletteko te elävä esimerkki Raamatullisesta pelastumisesta? Siis vaikka tunnette Jumalan antamat säädökset ja kehtaatte jättää noudattamatta niitä, olette silti taivaskelpoisia ja te päätätte ketkä eivät kelpaa.

        Jeesus varmaan tarvitsee sellaisia jotka tahallaan jättävät noudattamatta heille annettuja käskyjä ja ainoastaan pyrkivät noudattamaan niitä.
        Varmaan väittävät Taivasosuudellaankin niin Jumalan, kuin muiden paikallaolevien uskon olevan väärää ja tarvitsevansa jokainen oman taivaan jossa saa uskoa niinkuin oikeaksi näkee.


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Mitä jos sinä vastaisit välillä?
        Kerrohan miten sinä kuvittelet pelastuvasi jos et Jeesuksen antaman uhrin perusteella?

        Voitko sillain ihan rehellisesti kertoa onko tuo Torrea vainoava ihmisen paras ystävä "viidesläinen" opetuslapsesi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En kuvittele pelastuvani, rikkaviljan siemenestä kasvaneena en kuvittele pystyväni vaihtamaan omaa lajikettani toiseen ja kun elämähän on annettu kertakaikkiaan elettäväksi, niin miksi yrittää temppuilemalla Jumalan antamia säädöksiä vastaan muuttaa sitä miksi minut on maailmaan laitettu.
        Todella itsekkäältähän sellainen vaikuttaa kun palstallakin uudestisyntyneet käyvät kerskaamassa ikuisella elämällään Taivaassa tällaiselle tavalliselle ihmiselle, jota ei ole siunattu teidän tavallanne uskoa itse voivansa valita oman maamerkkinsä paikan.

        Koet siis kerkaamiseksi sen, että uskovat ottavat Jeesuksen lupaukset omikseen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et näytä osaavan.

        Kumma kun et huomaa Raamattu tekstiä. Sen olen kyllä huomannut.


      • On edelleen aivan sama mitä esität. Pelkkä solvaaminen ei tehoa.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        On edelleen aivan sama mitä esität. Pelkkä solvaaminen ei tehoa.

        SoIvaaminen on tosiaan ainoa mihin kykenet.

        OIet sääIittävä.


      • En arvosta mielipiteitä. Joku kehuu, joku sanoo maailman rumimmaksi.

        Mitä minä olen syyttänyt? Totesin vaan, että täällä on alettu haukkumaan ulkonäköni jo vuosia sitten.


      • No eihän tuo aitolainen ihan terve ole. Pelkästään jo kiinnostus homoja ja homoutta kohtaan muka heterona sen kertoo. Alempanahan ketjussa kerrotaan, että olisi ollut Koiviston "poikia" liekö peruja sieltä . Joulun aikoihin sillä lähti ihan lapasesta eikä nyt juttujen taso muutenkaan päätä huimaa. Ainahan se tosiaan heittelemässä vittumaisia juttujaan sinusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käyttäydyt kuin pieni uhmaikäinen läpsi kun ei saa karkkia.
        Some ei ole sinua varten, keksi joku muu väylä purkaa pahaa oloasi.

        Lakeppas sinä kuinka monta kertaa minulla on ollut mukana lapsellinen hymiönaama? Ja kuinka monta kertaa se on ollut "uv":lla? Tule sitten vasta puhumaan jotain lapsellisuudesta...


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Koet siis kerkaamiseksi sen, että uskovat ottavat Jeesuksen lupaukset omikseen?

        Jeesus siis kaipaa ihmisiä vailla velvollisuuksia ja vastuuta, riittää kun pyytää anteeksi ja vaan pyrkii noudattamaan ihmiselle annettuja säädöksiä sekä tehtäviä.
        Olette siunattuja hyväosaisuudellanne ja kyllä pidän kerskaamisena hyväosaisuudellanne rehentelyä tällaiselle jolla ei ole mahdollisuutta vastaavaan.
        -see you-


      • Anonyymi

        Aito hengellisyys joka sanoistasi kumpuaa, valaisee äärettömän tähtitaivaan kipinöivillä säteillään.
        Jos olisit Jumala, ottaisito sinut luokseen hengellisine aarteinesi?


      • Anonyymi

        Älyäisit vain pitää sen tollon turpasi kiinni, jos ei ole parempaa sanottavaa toisen ulkonäöstä


      • Anonyymi

        Sillä on jotain persoonallisuushäiriötä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se Jeesuskin sanoi, että pieni on se pelastuvien joukko.

        Itsehän hän sen päättää, joten varmaan tiesi.


      • Aito_lainen kirjoitti:

        Kerrohan miten sinä kuvittelet pelastuvasi jos et Jeesuksen antaman uhrin perusteella.

        Pelastuvansa miltä hänen pitäisi kuvitella? 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älyäisit vain pitää sen tollon turpasi kiinni, jos ei ole parempaa sanottavaa toisen ulkonäöstä

        En ota sinulta neuvoja vastaan.

        Tulen kertomaan totuuden vastedeskin. Häivy palstalla jos ei kiinnosta.


      • Ja näin taas toteutuu raamatun lause "rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi"....


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ja näin taas toteutuu raamatun lause "rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi"....

        Ketä sinä olet kehunut, IR?


      • Anonyymi

        Voi voi. Kyseinen nimimerkki lähti töihin ja te jäitte tänne päivystämään sossun tuella. Eikö yhtään hävetä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi. Kyseinen nimimerkki lähti töihin ja te jäitte tänne päivystämään sossun tuella. Eikö yhtään hävetä?

        Hävetä? Lääkekaappilaista nuppieläkeläistä? Siinä on maan vihoviimeisin mikroryhmä joka koskaan mitään osaisi hävetä.💩 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten täällä jauhat? Onko taas aikasi pitkää kun sinulla ei ole ketään?

        Yksinäisyyttään jauhaa täällä kaiket päivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kovin härskisti ihmiset ahneuksissaan tarttuvat syöttiin käyttää Jeesusta uhrilahjaksi Saatanalle kuvitellen, että tämä sijaisteurasuhri pelastaa heidät heidän omilta teoistaan.

        Tyhminä ikinä kuvitella että uhraamalla ELUKAN teurasuhrina pelastaa teidät teidän pahoilta teoista.


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Kerrohan miten sinä kuvittelet pelastuvasi jos et Jeesuksen antaman uhrin perusteella.

        Se kuvittelee uhraamalla perjantaisin vuohia lampaita oinaita lauantaisin se syö ne.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Heh eheh eheh ehe heeh eheh hee. Jumalan sanan "esillä pitäminen" on sinulle muille naureskelua, toisten pilkkaamista ja jatkuvaa nikkien vaihtoa kun jäät kiinni valehtelusta. Kuten sanottu ei kukaan uskossaan epävarma lähde sinun kelkkaasi, sillä se on hyvin kaukana raamatun pääsanomasta, joka on "rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi".

        Ja kuten sanottu sinä olet ilmiselvä kaappihomo. Et ole naimisissa, sinulla ei ole edes naisystävää etkä ole koskaan päässyt edes naisen päälle, sillä vitosporukan mukaan seksi kuuluu avioliittoon. Lisäksi olet kotoisin Nokialta ja Nokia Mission on sinulle tuttu juttu. Samoin kuin tietysti tuon porukan entinen johtaja, joka sai tuomion oikeudessa.

        Ne on puhaltajia rahan tavaran puhaltajia. Varastetut tavarat vaihtaa omistajaa. Musiikkia myydään rahasta sanaa. Budhan voimalla new age.


    • Anonyymi

      No onhan se noloa.
      Raamattu oli totuus vain muutamalle kamelipaimenelle. Loppu onkin siitä kultuurillista omimista

    • Anonyymi

      Homoagendan aggressiivisuus tulee esille tässäkin.

    • Anonyymi

      Minua ei homous kiinnosta kun en ole homo. Näille viidesläisille se tuntuu olevan tärkein juttu elämässä.

      • Miksi sitten sinua kiinnostaa viidesläisyys kun kerran et ole viidesläinen? 😼


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Miksi sitten sinua kiinnostaa viidesläisyys kun kerran et ole viidesläinen? 😼

        Onko viidesläisyys sama kuin homous?!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko viidesläisyys sama kuin homous?!

        Sinulle varmaan on. 😹


      • Anonyymi

        Listaan voi lisätä että seuraa palstahomoja kovana.


      • Anonyymi

        Koiviston "kuoripoikia" siis 🤮


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Listaan voi lisätä että seuraa palstahomoja kovana.

        Ei sinulla kovetu edes wiagralla. 🖖🏿👎


      • Anonyymi

        Sait taas nenuusi ja nyt päätät näyttää kaikki moukkamaisuutesi, IR.

        Eläkkeellä oli on sekoittanut pääsi totaalisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinulla kovetu edes wiagralla. 🖖🏿👎

        Normaali miehellä ei kuulukkaan jöpöttää miesten kanssa. Ei edes doubattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaali miehellä ei kuulukkaan jöpöttää miesten kanssa. Ei edes doubattuna.

        Mutta kun sinulla ei jöpötä koskaan.


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Miksi sitten sinua kiinnostaa viidesläisyys kun kerran et ole viidesläinen? 😼

        Oliko tuo myöntävä vastaus viidesläisten kiinnostuksesta toisten miesten sukupuolielämään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaali miehellä ei kuulukkaan jöpöttää miesten kanssa. Ei edes doubattuna.

        Tarkoitatko että heteromies joka iskee kunnon miehisessä humalatilassa ladyboyn baarista jota kuvittelee naiseksi ja saa hyväilystä erektion ehkä jopa ejakuloiden, ei olekaan sinun mittapuullasi normaali?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oliko tuo myöntävä vastaus viidesläisten kiinnostuksesta toisten miesten sukupuolielämään?

        Ei ollut. Se oli myöntävä vastaus sinun kiinnostuksestasi oman sukupuolesi sukuelimiin.


      • Kyllä ne näyttävät kiinnostavan kun niistä koko ajan jaksat jankuttaa.

        Hyvä kun sanoit ”sinusta” koska se on vain oma väärä mielipiteesi.


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Kyllä ne näyttävät kiinnostavan kun niistä koko ajan jaksat jankuttaa.

        Hyvä kun sanoit ”sinusta” koska se on vain oma väärä mielipiteesi.

        Onko sellainen usko sinusta aitoa, joka pistää keksimään Raamattuun sanoja ja asioita joita sinne ei ole kirjoitettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sellainen usko sinusta aitoa, joka pistää keksimään Raamattuun sanoja ja asioita joita sinne ei ole kirjoitettu?

        Kuka sellaista on tehnyt? Liberaalit ovat ainakin kovia yliviivaamaan Raamattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sellaista on tehnyt? Liberaalit ovat ainakin kovia yliviivaamaan Raamattua.

        Niin? Raamatun kirjpituksia muuttelevien toivoisi sydämessään tuntevan vastuunsa niin lisätessään kuin poistaessaan totuudesta kirjaintakaan.


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Kyllä ne näyttävät kiinnostavan kun niistä koko ajan jaksat jankuttaa.

        Hyvä kun sanoit ”sinusta” koska se on vain oma väärä mielipiteesi.

        Niin? Mikäli et usko Raamatun Sanoja, miksi uskoisit tällaista heteroa tavallista maallikkoakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sellaista on tehnyt? Liberaalit ovat ainakin kovia yliviivaamaan Raamattua.

        Taitaa olla yliviivaaminen kovin yleistä. Monet näkevät Raamatussa vain homoja ja heidän tuomioita.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Taitaa olla yliviivaaminen kovin yleistä. Monet näkevät Raamatussa vain homoja ja heidän tuomioita.

        Vain sinä itse tuot nàismaista homouttasi jatkuvasti esiin ja haet sillä huomiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Mikäli et usko Raamatun Sanoja, miksi uskoisit tällaista heteroa tavallista maallikkoakaan.

        Hänhän juuri uskoo Raamatun jokaisen sanan. Entä sinä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänhän juuri uskoo Raamatun jokaisen sanan. Entä sinä?

        Niin? Kehottaako Raamattu ihmistä jakamaan toisiaan vuohiin ja lampaisiin?
        Muokkaako Raamatun Sanoihin uskova ihminen Raamatun Sanoja mieleisikseen, voidakseen esitellä niitä sitten Raamatullisena totuutena sekä jakaa ihmisiä vuohiin ja lampaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koiviston "kuoripoikia" siis 🤮

        Niinpä kai. Kuvaavaa on että ei ole millään tavalla kommentoinut Nokia-yhteyttä. Joten osui ja upposi...


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Sinulle varmaan on. 😹

        Miksi et millään tavalla kommentoi tätä:

        "No tämä "uv" on ihan selvä kaappihomo. Sille tulee aina kova kiire ehtiä "paikalle" kun keskustellaan homoista. Kaiken lisäksi ei ole naimissa eikä ole naisystävää eikä ole tietenkään omia lapsia. Ja jos on noudattanut uskoaan, niin ei ole koskaan päässyt edes pukille, koska vitosen porukka on sitä mieltä, että seksi kuuluu avioliitoon.

        Huippu on sitten vielä se, että on lähtöisin Nokialta ja ollut mukana Nokia Missionin porukassa. Kaikki muistavat miten sille kyseyisen lafkan pomoille kävi? Saarnasi homoja vastaan mutta olikin itse homo. Kaiken lisäksi kävi ilmeisesti ihan väkisin kiinni ja sai siitä oikeudessa tuomion. Ja "uv" on siis hänen kaveri...."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain sinä itse tuot nàismaista homouttasi jatkuvasti esiin ja haet sillä huomiota.

        Niin se tekee.


    • Anonyymi

      Viidesläiset miehimysmiehet ei pysty eheyttämään itseään.
      Yrittävät sitten eheyttää muita ikäänkuin maalia siirtämällä.

      • Niinkö sinulle on käynyt? 😼


      • Anonyymi

        Pahimpia homottajia. Aina mielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahimpia homottajia. Aina mielessä.

        Sinulla? Kyllä!


    • Anonyymi

      Ei vitunkaan väliä sillä Herra! Jumala lähetti jeesuksensa vain Israelin lampaiden vuoksi.

      "Jer 31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
      Jer 31:32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra."

      Oli sitten viidesläisiä tai tuhannesläisiä pakana kristittyjä.
      Ei armoa niille!
      😁

      • Anonyymi

        Taitaa käydä tunteisiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa käydä tunteisiin?

        Projisointia?
        😁


    • He tosin noukkivat Raamatusta kohtia, mitkä heitä miellyttää.

      • Anonyymi

        Ihan tosi 😄 harvinaisen selväksi on tullut mikä heitä kiinnostaa ja miellyttää.


      • Anonyymi

        "He tosin noukkivat Raamatusta kohtia, mitkä heitä miellyttää."

        Tämä on tosiaan sitä aitoa kristillisyyttä. Raamatusta otetaan ne kohdat jotka ko. tilanteeseen sopivat ja mitä Pyhä henki ohjaa. Näin aina menetellään kaikissa kristillisissä piireissä, koko Raamattua ei lueta tilanteissa tai tilaisuuksissa tuskin koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "He tosin noukkivat Raamatusta kohtia, mitkä heitä miellyttää."

        Tämä on tosiaan sitä aitoa kristillisyyttä. Raamatusta otetaan ne kohdat jotka ko. tilanteeseen sopivat ja mitä Pyhä henki ohjaa. Näin aina menetellään kaikissa kristillisissä piireissä, koko Raamattua ei lueta tilanteissa tai tilaisuuksissa tuskin koskaan.

        On tärkeää, että Jumalan Sana tukee ihmistä ja opetusta aina tarkoin valittujen jakeiden kautta. Pyhä Henki osaa ohjata ja opettaa, mitkä jakeet sopivat aina kuhunkin tilanteeseen, mitä ollaan opettamassa ja ohjaamassa. Jeesuskin aina valitse tarkoin ne jakeet joita toi tilanteissa esiin. Sama malli on tosi hyvä kristillisessä opetuksessa ja myös evankelioinneissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tärkeää, että Jumalan Sana tukee ihmistä ja opetusta aina tarkoin valittujen jakeiden kautta. Pyhä Henki osaa ohjata ja opettaa, mitkä jakeet sopivat aina kuhunkin tilanteeseen, mitä ollaan opettamassa ja ohjaamassa. Jeesuskin aina valitse tarkoin ne jakeet joita toi tilanteissa esiin. Sama malli on tosi hyvä kristillisessä opetuksessa ja myös evankelioinneissa.

        Minkäs vuoden Raamatun painos Jeesuksella oli käytössään ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkäs vuoden Raamatun painos Jeesuksella oli käytössään ?

        Jeesus hallitsee kaikki käännökset ja painokset.
        Mikä sinulle on epäselvää?


      • Anonyymi

        Voitko ottaa jonkun esimerkin niin katsotaan sitä tarkemmin?

        Ethän sinäkään koko Raamattua tietääkseni koskaan ole postannut.


      • Ja kun kaikkia miellyttää noukkia Raamatusta tottelemattomia poikia puoltavat kohdat ja ne, kun mies makaa toisen miehen vaimon kanssa.


      • torre5 kirjoitti:

        Ja kun kaikkia miellyttää noukkia Raamatusta tottelemattomia poikia puoltavat kohdat ja ne, kun mies makaa toisen miehen vaimon kanssa.

        Mene sinä siitä muualle jauhaan paskaasi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        On tärkeää, että Jumalan Sana tukee ihmistä ja opetusta aina tarkoin valittujen jakeiden kautta. Pyhä Henki osaa ohjata ja opettaa, mitkä jakeet sopivat aina kuhunkin tilanteeseen, mitä ollaan opettamassa ja ohjaamassa. Jeesuskin aina valitse tarkoin ne jakeet joita toi tilanteissa esiin. Sama malli on tosi hyvä kristillisessä opetuksessa ja myös evankelioinneissa.

        Niin on.

        Ikävä vaan suomalaiset kaikkoavat uskonnollisista piireistä. Jeesus joutui lopulta kansan hampaisiin Raamatun mukaan.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Niin on.

        Ikävä vaan suomalaiset kaikkoavat uskonnollisista piireistä. Jeesus joutui lopulta kansan hampaisiin Raamatun mukaan.

        Mitä te uskomattomat tekisitte uskonnollisissa piireissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "He tosin noukkivat Raamatusta kohtia, mitkä heitä miellyttää."

        Tämä on tosiaan sitä aitoa kristillisyyttä. Raamatusta otetaan ne kohdat jotka ko. tilanteeseen sopivat ja mitä Pyhä henki ohjaa. Näin aina menetellään kaikissa kristillisissä piireissä, koko Raamattua ei lueta tilanteissa tai tilaisuuksissa tuskin koskaan.

        Voitko kertoa miten todennetaan Raamatunkohdan verrannollisuus kohteena olevaan nykypäivän tilanteeseen?
        Omakohtaisesti kokenut palstalla, miten uskova kertoi hengen antaneen minusta hänelle tietoa joka oli lääketieteellisesti ja fyysisesti niin kertakaikkiaan virheellinen.
        Joku tolkku tuohon PH:n syyttelemiseen ihmisten omista johtopäätöksistä pitää uskaltaa ottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tärkeää, että Jumalan Sana tukee ihmistä ja opetusta aina tarkoin valittujen jakeiden kautta. Pyhä Henki osaa ohjata ja opettaa, mitkä jakeet sopivat aina kuhunkin tilanteeseen, mitä ollaan opettamassa ja ohjaamassa. Jeesuskin aina valitse tarkoin ne jakeet joita toi tilanteissa esiin. Sama malli on tosi hyvä kristillisessä opetuksessa ja myös evankelioinneissa.

        Jeesus varmasti osasi valita antamansa opetuksen aina oikein, tuskin kuitenkaan käytti Raamattua.
        Ainakin palstalla uskovina esiintyviä ihmisiä on esittänyt Raamatullisena totuutena asioita joita ei edes ole kirjoitettu Raamattuun, kumpaako silloin uskoa, Raamattua vai kyseistä uskovaa ihmistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus hallitsee kaikki käännökset ja painokset.
        Mikä sinulle on epäselvää?

        Tarkoitatko, että Hän hyväksyy myös Raamattu Kansalle version, jossa miehimysten ja miesten kanssa makaavien miesten teot kielletään ainoastaan homoseksuaalisilta miehiltä ja naisilta. Heterot ja bi-seksuaaliset ihmiset voivat sen mukaan jatkaa samaa sukupuolta olevien välistä seikkailuaan seksin ihmeellisessä maailmassa.


      • Anonyymi

        Voitko sinä noukkia ne kohdat jotka puoltavat seksiä miehen ja naisen välillä ilman lisääntymistarkoitusta tai ylipäätään miehen omatoimista ejakulointia ilman lisääntymistarkoitusta?
        Muistathan myös etteivät Mooses ja Paavali kehottaneet käyttämään ehkäisyä tai rinnastettavaa yhdyntätapaa.


      • Anonyymi

        Voitko sinä vain ohdakkeita syövä ystäväni noukkia ne sinua miellyttävät kohdat Raamatusta, jotka kehottavat miestä ja naista käyttämään ehkäisyä tai siihen rinnastettavaa yhdyntätapaa avioseksissään?


      • Anonyymi
        Puhuva_Aasi kirjoitti:

        Mene sinä siitä muualle jauhaan paskaasi!

        Kultapieni, sinähän jätöksiäsi jakelet kommentoimalla, eikä Torre.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voitko sinä vain ohdakkeita syövä ystäväni noukkia ne sinua miellyttävät kohdat Raamatusta, jotka kehottavat miestä ja naista käyttämään ehkäisyä tai siihen rinnastettavaa yhdyntätapaa avioseksissään?

        Ehkäisyyn ei ole kieltoja eikä käskyjä. Se on ihan jokaisen omantunnon kysymys.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kultapieni, sinähän jätöksiäsi jakelet kommentoimalla, eikä Torre.

        Mikä tarkoitus sinulla on kullitella minua?
        Kas kun et sitten torrelle koskaan kommetoi vaan minulle 😹


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko, että Hän hyväksyy myös Raamattu Kansalle version, jossa miehimysten ja miesten kanssa makaavien miesten teot kielletään ainoastaan homoseksuaalisilta miehiltä ja naisilta. Heterot ja bi-seksuaaliset ihmiset voivat sen mukaan jatkaa samaa sukupuolta olevien välistä seikkailuaan seksin ihmeellisessä maailmassa.

        Homoseksuaalinen teko on homoutta, teki sen kuka tahansa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä te uskomattomat tekisitte uskonnollisissa piireissä?

        En osannut sanoa paremmin.

        Oli tarkoitus sanoa, että uskonnollisista piireistä lähtee tietenkin uskovia.


      • Puhuva_Aasi kirjoitti:

        Mikä tarkoitus sinulla on kullitella minua?
        Kas kun et sitten torrelle koskaan kommetoi vaan minulle 😹

        Turhaa yrität panna minut sivuun.

        Jos Pyhä Henki sinulle kertoo totuuden, niin vaikuttaa olevan jatkuvasti humalassa.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Turhaa yrität panna minut sivuun.

        Jos Pyhä Henki sinulle kertoo totuuden, niin vaikuttaa olevan jatkuvasti humalassa.

        Älä sitten kitise kun saat mitä tilaat!


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        En osannut sanoa paremmin.

        Oli tarkoitus sanoa, että uskonnollisista piireistä lähtee tietenkin uskovia.

        Keitä sitten ateistisesta piireistä lähtee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homoseksuaalinen teko on homoutta, teki sen kuka tahansa!

        Raamattu Kansalle on esitelty palstalla kuitenkin niin, että miehimysten ja miesten kanssa makaavien miesten seksuaaliset teot kielletään ainoastaan homoseksuaalisilta miehiltä ja naisilta.
        Kumpaako nyt uskoa Raamattua Kansalle vai sinua?


      • Anonyymi
        Puhuva_Aasi kirjoitti:

        Mikä tarkoitus sinulla on kullitella minua?
        Kas kun et sitten torrelle koskaan kommetoi vaan minulle 😹

        Niin? Kullittelu on teidän miesten hommia kultapieni, kyllähän sinun se pitäisi tietää.
        Olenhan toki kommentoinut Torren kirjoituksia, hänellä on todella hyviä oivalluksia joita jotkut sitten epätoivoisesti yrittävät vesittää merkityksettömiksi.
        Toivottavasti ette saa hiljennettyä Häntä, vaan ottaisitte opiksenne Hänen sanoistaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Kullittelu on teidän miesten hommia kultapieni, kyllähän sinun se pitäisi tietää.
        Olenhan toki kommentoinut Torren kirjoituksia, hänellä on todella hyviä oivalluksia joita jotkut sitten epätoivoisesti yrittävät vesittää merkityksettömiksi.
        Toivottavasti ette saa hiljennettyä Häntä, vaan ottaisitte opiksenne Hänen sanoistaan.

        Sinähän siinä kullittelet, mikä on tarkoituksesi?

        Kerro muutama hyvä oivallus tältä jolle et koskaan mitään kuitenkaan kommentoi😹


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu Kansalle on esitelty palstalla kuitenkin niin, että miehimysten ja miesten kanssa makaavien miesten seksuaaliset teot kielletään ainoastaan homoseksuaalisilta miehiltä ja naisilta.
        Kumpaako nyt uskoa Raamattua Kansalle vai sinua?

        Missään ei sanota noin, joten en usko SINUA!


      • Anonyymi
        Puhuva_Aasi kirjoitti:

        Ehkäisyyn ei ole kieltoja eikä käskyjä. Se on ihan jokaisen omantunnon kysymys.

        Ehkäisyä ei todellakaan ole mainittu, mutta ainoa hyväksyttävä tapa harjoittaa seksiä on kerrottu ja se on lisääntymistarkoituksessa, ei siis pelkästään himoissaan hekumointi.
        Ilman lisääntymistarkoista vapaaehtoisuuteen perustuva seksi vaikuttaa kaikilla olevan pelkkää himoissaan hekumointia, johon Raamattu ilmeisesti suhtautuu aika ankarasti.
        Siinä olet oikeassa, että on jokaisen omantunnon kysymys hekumoiko himoissaan vai ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäisyä ei todellakaan ole mainittu, mutta ainoa hyväksyttävä tapa harjoittaa seksiä on kerrottu ja se on lisääntymistarkoituksessa, ei siis pelkästään himoissaan hekumointi.
        Ilman lisääntymistarkoista vapaaehtoisuuteen perustuva seksi vaikuttaa kaikilla olevan pelkkää himoissaan hekumointia, johon Raamattu ilmeisesti suhtautuu aika ankarasti.
        Siinä olet oikeassa, että on jokaisen omantunnon kysymys hekumoiko himoissaan vai ei.

        Vain Aadam ja Eeva käskettiin lisääntyä.
        Ja se olikin järkevä käsky koska muuten ei sinuakaan olisi, vai mitä? 😺


      • Puhuva_Aasi kirjoitti:

        Vain Aadam ja Eeva käskettiin lisääntyä.
        Ja se olikin järkevä käsky koska muuten ei sinuakaan olisi, vai mitä? 😺

        Olivatpa tyhmiä. Kyllä nykyään osataan lisääntyä ihan luonnostaan. Mutta se toinen käsky vallita lintuja, kaloja ja maan eläimiä on nykyään jäänyt kokonaan pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä sitten kitise kun saat mitä tilaat!

        Mitä ihmettä minä saan? Tyhjänpäiväistä jorinaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Keitä sitten ateistisesta piireistä lähtee?

        En tiedä, kun en tunne niitä piirejä.


      • Puhuva_Aasi kirjoitti:

        Mene sinä siitä muualle jauhaan paskaasi!

        Sinua se Raamattu jaksaa aina ärsyttää.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Mitä ihmettä minä saan? Tyhjänpäiväistä jorinaa.

        Sitä saat mitä itse tuotat.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Sinua se Raamattu jaksaa aina ärsyttää.

        Vai kuvittelet jo olevasi Raamattu. 🤣🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Puhuva_Aasi kirjoitti:

        Sinähän siinä kullittelet, mikä on tarkoituksesi?

        Kerro muutama hyvä oivallus tältä jolle et koskaan mitään kuitenkaan kommentoi😹

        Niin? Enhän toki mitään pahaa tarkoittanut, kultapieni. Muistat vaan mennä ajoissa nukkumaan ja pestä hampaat iltapalan jälkeen huolellisesti äitisi kanssa.

        Ehkä pyydät äitiäsi lukemaan aiemman kommenttini sinulle, niin huomaat minun kirjoittaneen siihen kyllä kommentoineeni Torren kirjoituksia.
        Suo nyt anteeksi, mutta Hänen kommenttinsa vaikuttavat asiallisilta verraten kommentteihisi 😹.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missään ei sanota noin, joten en usko SINUA!

        Raamattua Kansalle esiteltiin palstalla siten, että siinä oli korvattu miesten kanssa makaavat miehet ja miehimykset sanalla homoseksuaali.
        Käytännössä se tarkoittaa miesten kanssa makaavien miesten sekä miehimysten tekemien tekojen kieltämistä ainoastaan homoseksuaalisilta miehiltä ja naisilta.
        Itse en ole lukenut kyseistä käännösversiota, mutta sellaisilla sanamuodoilla sitä palstalla esiteltiin.
        Ei sinun minua kannata uskoakaan, lue ko. käännösversiosta Paavalin Roomalaiskirje niin nähdään juksasiko kyseisen version esittelijät.


      • Anonyymi
        Puhuva_Aasi kirjoitti:

        Vain Aadam ja Eeva käskettiin lisääntyä.
        Ja se olikin järkevä käsky koska muuten ei sinuakaan olisi, vai mitä? 😺

        Niin? Ihmisiä on kehotettu harjoittamaan seksiä ainoastaan lisääntymistarkoituksessa, voitko kuvitella ettei neuvottu edes keskeyttämään yhdyntää. Yhden jonka kerrotaan sitä yrittäneen sai ankarimman mahdollisimman rangaistuksen.

        Mooseksen ja Paavalin sekä joidenkin muidenkin kirjoituksissa taas esitetään kaikenlainen muu seksuaalinen nautiskelu hyvin kielteisenä, jopa naisen luonnottomien yhteyksien käyttö miehen seksuaalisten tarpeiden tyydyttämiseen on esitetty kielteisenä.

        Useissa kohdissa tuodaan esille, miten miehen siemenen haaskaaminen ilman lisääntymistarkoitusta on ankaran rangaistuksen uhalla kiellettyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Ihmisiä on kehotettu harjoittamaan seksiä ainoastaan lisääntymistarkoituksessa, voitko kuvitella ettei neuvottu edes keskeyttämään yhdyntää. Yhden jonka kerrotaan sitä yrittäneen sai ankarimman mahdollisimman rangaistuksen.

        Mooseksen ja Paavalin sekä joidenkin muidenkin kirjoituksissa taas esitetään kaikenlainen muu seksuaalinen nautiskelu hyvin kielteisenä, jopa naisen luonnottomien yhteyksien käyttö miehen seksuaalisten tarpeiden tyydyttämiseen on esitetty kielteisenä.

        Useissa kohdissa tuodaan esille, miten miehen siemenen haaskaaminen ilman lisääntymistarkoitusta on ankaran rangaistuksen uhalla kiellettyä.

        Aika turha tieto sille joka ei ole edes naista koskaan saanut eli aitolainen.


      • Anonyymi

        Niin? Ainakin hän antaa itsestään varsin erikoisen kuvan palstalla, Jeesuksen seuraaja jonka ei tarvitse noudattaa Jumalan antamia säädöksiä ja tehtäviä kaikessa elämässään, hänelle riittää kunhan pyrkii noudattamaan niitä, meille muille hän osoittaa kyseisen laiminlyönnin olevan mitä pahin synti.
        Ihmetyttää vaan, mitä Jumala tekee sellaisella ihmisellä Taivaassa, joka tuntee annetut käskyt ja tehtävät erinomaisesti, mutta ei suostu noudattamaan niitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Ainakin hän antaa itsestään varsin erikoisen kuvan palstalla, Jeesuksen seuraaja jonka ei tarvitse noudattaa Jumalan antamia säädöksiä ja tehtäviä kaikessa elämässään, hänelle riittää kunhan pyrkii noudattamaan niitä, meille muille hän osoittaa kyseisen laiminlyönnin olevan mitä pahin synti.
        Ihmetyttää vaan, mitä Jumala tekee sellaisella ihmisellä Taivaassa, joka tuntee annetut käskyt ja tehtävät erinomaisesti, mutta ei suostu noudattamaan niitä.

        No tuskin noudattaa lääkärinkään "määräyksiä" jutut ovat kyllä niin pimeitä, ettei ihan pienestä ongelmasta voi olla kyse.

        Tosin seksuaalisuus asiaan se joten liittyy niin on raivokasta tuo homoudesta vatvominen ja palstan homojen suoranainen vaaniminen, mitä ihan heteropohjalta ei varmasti tule kukaan tekemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Enhän toki mitään pahaa tarkoittanut, kultapieni. Muistat vaan mennä ajoissa nukkumaan ja pestä hampaat iltapalan jälkeen huolellisesti äitisi kanssa.

        Ehkä pyydät äitiäsi lukemaan aiemman kommenttini sinulle, niin huomaat minun kirjoittaneen siihen kyllä kommentoineeni Torren kirjoituksia.
        Suo nyt anteeksi, mutta Hänen kommenttinsa vaikuttavat asiallisilta verraten kommentteihisi 😹.

        Mitä yrität sanoa tuolla kullittelulla? Osoittaako alamaisuuttasi?

        Et sitten niitä turren hyviä oivalluksia löytänyt yhtään.
        😬😬😬


      • Anonyymi

        Valehtelu sujuu sinulta ilman mitään häpyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Ainakin hän antaa itsestään varsin erikoisen kuvan palstalla, Jeesuksen seuraaja jonka ei tarvitse noudattaa Jumalan antamia säädöksiä ja tehtäviä kaikessa elämässään, hänelle riittää kunhan pyrkii noudattamaan niitä, meille muille hän osoittaa kyseisen laiminlyönnin olevan mitä pahin synti.
        Ihmetyttää vaan, mitä Jumala tekee sellaisella ihmisellä Taivaassa, joka tuntee annetut käskyt ja tehtävät erinomaisesti, mutta ei suostu noudattamaan niitä.

        Minkälaisen sinä sitten kuvittelet Jeesuksen seuraajan olevan?


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No tuskin noudattaa lääkärinkään "määräyksiä" jutut ovat kyllä niin pimeitä, ettei ihan pienestä ongelmasta voi olla kyse.

        Tosin seksuaalisuus asiaan se joten liittyy niin on raivokasta tuo homoudesta vatvominen ja palstan homojen suoranainen vaaniminen, mitä ihan heteropohjalta ei varmasti tule kukaan tekemään.

        Niin? Toivottavasti hän pääsee sinuiksi itsensä kanssa, eikä tuhlaa elämäänsä tuohon ongelmaansa ja jättää uskonnolla kiusaaminen toisten ihmisten osalta.
        Uskonnolla on saatu paljon pahaa aikaan seksuaalisten vähemmistöjen osalta, samoin ihan pikkulapsia oirehtii psyykkisesti.
        Oma tyttärenikin tuli joskus koulukaverinsa luota kotiin itkien, miten meidän perhe joutuu helvettiin kitumaan ellei kiireesti liitytä kyseiseen porukkaan.
        Onneksi tuttu Evlut seurakunnan jäsen auttoi asiassa ja saatiin tyttö vakuuttumaan ettei Jeesus hylkää häntä, vaikka ei koulukaverin uskonnolliseen yhteisöön liittynytkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelu sujuu sinulta ilman mitään häpyä?

        No tuohan oli kysymys "onko peräti peräkammarin poika"
        Tuosta Koivisto hommastahan on jo palstalla varmuus. No eihän tuo Koivisto ollut ihan reilu, ensin kamalasti homoja vastaan ja sitten veteli sakastissa ja juuri kun sai teidät totutettua menoon niin joku meni tekemään rikosilmoituksen ja joutui perätikö vankilaan , no siihen kuitenkin loppui poikien leikit ;) ja muistan jostain sieltä lehti jutun jossa oli sitten jo eheytymässä . Tuollainenhan ei ole pelkästään selkään puukottaja (puikottaja) vaan tuohan niin kuin tuplasi tuon homman :xd


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai kuvittelet jo olevasi Raamattu. 🤣🤣🤣🤣

        Et taida huomata, että kirjoitin mitä Raamatussa sanotaan, joka sinua ärsytti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika turha tieto sille joka ei ole edes naista koskaan saanut eli aitolainen.

        Niin? Vaikuttaa tosiaan siltä kuin aktiivisimmat Raamatullisten seksikieltojen esittäjät tosiaankin olisivat sellaisia jotka eivät ole saaneet omaa seksuaalisuuttaan tyydytettyä itseään hyväksyttävällä tavalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Enhän toki mitään pahaa tarkoittanut, kultapieni. Muistat vaan mennä ajoissa nukkumaan ja pestä hampaat iltapalan jälkeen huolellisesti äitisi kanssa.

        Ehkä pyydät äitiäsi lukemaan aiemman kommenttini sinulle, niin huomaat minun kirjoittaneen siihen kyllä kommentoineeni Torren kirjoituksia.
        Suo nyt anteeksi, mutta Hänen kommenttinsa vaikuttavat asiallisilta verraten kommentteihisi 😹.

        Pahaa, mistä sellaista keksiikään? Mutta kerro toki mitä yrität kullittelullasi sanoa.

        Jos äitisi lukee sinulle, niin ei se tarkoita, että muilla olisi niin. 😺
        Kerro äidillesi terveisiä!

        Mutta keero toki muutama asiallinen ja hyvä oivallus tureelta. Katsos kun muuten pidän sinua trollina 🙊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Toivottavasti hän pääsee sinuiksi itsensä kanssa, eikä tuhlaa elämäänsä tuohon ongelmaansa ja jättää uskonnolla kiusaaminen toisten ihmisten osalta.
        Uskonnolla on saatu paljon pahaa aikaan seksuaalisten vähemmistöjen osalta, samoin ihan pikkulapsia oirehtii psyykkisesti.
        Oma tyttärenikin tuli joskus koulukaverinsa luota kotiin itkien, miten meidän perhe joutuu helvettiin kitumaan ellei kiireesti liitytä kyseiseen porukkaan.
        Onneksi tuttu Evlut seurakunnan jäsen auttoi asiassa ja saatiin tyttö vakuuttumaan ettei Jeesus hylkää häntä, vaikka ei koulukaverin uskonnolliseen yhteisöön liittynytkään.

        Olipas sairas kertomus siis tuon aikuisen osalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Ihmisiä on kehotettu harjoittamaan seksiä ainoastaan lisääntymistarkoituksessa, voitko kuvitella ettei neuvottu edes keskeyttämään yhdyntää. Yhden jonka kerrotaan sitä yrittäneen sai ankarimman mahdollisimman rangaistuksen.

        Mooseksen ja Paavalin sekä joidenkin muidenkin kirjoituksissa taas esitetään kaikenlainen muu seksuaalinen nautiskelu hyvin kielteisenä, jopa naisen luonnottomien yhteyksien käyttö miehen seksuaalisten tarpeiden tyydyttämiseen on esitetty kielteisenä.

        Useissa kohdissa tuodaan esille, miten miehen siemenen haaskaaminen ilman lisääntymistarkoitusta on ankaran rangaistuksen uhalla kiellettyä.

        Vain Aadamia ja Eevaa. Mutta ei sinun tarvitse käyttää ehkäisyä jos sattuu flaksi käymään 😺


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Vaikuttaa tosiaan siltä kuin aktiivisimmat Raamatullisten seksikieltojen esittäjät tosiaankin olisivat sellaisia jotka eivät ole saaneet omaa seksuaalisuuttaan tyydytettyä itseään hyväksyttävällä tavalla.

        Sinulla varmaan niin.


      • Anonyymi
        Puhuva_Aasi kirjoitti:

        Vain Aadamia ja Eevaa. Mutta ei sinun tarvitse käyttää ehkäisyä jos sattuu flaksi käymään 😺

        Voi kun sinä pääsisit edes puikottaan edes kumilla🙀


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi kun sinä pääsisit edes puikottaan edes kumilla🙀

        Projisoit taas oman puutteesi minuun? Eikös se ole liian läpinäkyvää terapiaa sinulle?


      • No sellainen aikuinen joka alkaa lapselle selittämään, että menette helvettiin. Niin sairas sellainen on .

        Täytyy nyt vähän ymmärtää asioita. Lapsi on aina lapsi.

        Eikä kukaan toinen ihminen muutenkaan päätä toisen ihmisen menosta helvettiin.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No tuskin noudattaa lääkärinkään "määräyksiä" jutut ovat kyllä niin pimeitä, ettei ihan pienestä ongelmasta voi olla kyse.

        Tosin seksuaalisuus asiaan se joten liittyy niin on raivokasta tuo homoudesta vatvominen ja palstan homojen suoranainen vaaniminen, mitä ihan heteropohjalta ei varmasti tule kukaan tekemään.

        Koska lihakarjan kasvattajalta on tullut asiantuntija lääketieteessä?


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No tuohan oli kysymys "onko peräti peräkammarin poika"
        Tuosta Koivisto hommastahan on jo palstalla varmuus. No eihän tuo Koivisto ollut ihan reilu, ensin kamalasti homoja vastaan ja sitten veteli sakastissa ja juuri kun sai teidät totutettua menoon niin joku meni tekemään rikosilmoituksen ja joutui perätikö vankilaan , no siihen kuitenkin loppui poikien leikit ;) ja muistan jostain sieltä lehti jutun jossa oli sitten jo eheytymässä . Tuollainenhan ei ole pelkästään selkään puukottaja (puikottaja) vaan tuohan niin kuin tuplasi tuon homman :xd

        Todella sairasta tekstiä, kuten aina sinulta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska lihakarjan kasvattajalta on tullut asiantuntija lääketieteessä?

        Varmaan aika moniakin on tuollaisia ;)

        Aika monella etenkin vanhemmalla lääkärillä on juuret maaseudulla :d
        Ja no varmaan tiedät miten niitä lapsia tehdään...


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No tuohan oli kysymys "onko peräti peräkammarin poika"
        Tuosta Koivisto hommastahan on jo palstalla varmuus. No eihän tuo Koivisto ollut ihan reilu, ensin kamalasti homoja vastaan ja sitten veteli sakastissa ja juuri kun sai teidät totutettua menoon niin joku meni tekemään rikosilmoituksen ja joutui perätikö vankilaan , no siihen kuitenkin loppui poikien leikit ;) ja muistan jostain sieltä lehti jutun jossa oli sitten jo eheytymässä . Tuollainenhan ei ole pelkästään selkään puukottaja (puikottaja) vaan tuohan niin kuin tuplasi tuon homman :xd

        Heteroksi sinua kiinnostaa ihmeen paljon homojutut. 😒


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Varmaan aika moniakin on tuollaisia ;)

        Aika monella etenkin vanhemmalla lääkärillä on juuret maaseudulla :d
        Ja no varmaan tiedät miten niitä lapsia tehdään...

        Luulet taas liikoja itsestäsi. Mutta valehteleen ja mustamaalaamaan olet kova.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heteroksi sinua kiinnostaa ihmeen paljon homojutut. 😒

        Ei juurikaan minua, kiinnostaa se miksi itseään väittävät heteroksi aitouskovat ovat siitä laillasi niin pohjattoman kiinnostuneita ? Onko jokin oma sisäinen polte ?

        Pikku vinkkinä muuten suurin osa noista sinun vittuiluistasi jää automaattisen poiston haarukkaan, näen korkeintaan pari ensimmäistä sanaa . Kannattaa siis panostaa ulkoasuun ;)


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ei juurikaan minua, kiinnostaa se miksi itseään väittävät heteroksi aitouskovat ovat siitä laillasi niin pohjattoman kiinnostuneita ? Onko jokin oma sisäinen polte ?

        Pikku vinkkinä muuten suurin osa noista sinun vittuiluistasi jää automaattisen poiston haarukkaan, näen korkeintaan pari ensimmäistä sanaa . Kannattaa siis panostaa ulkoasuun ;)

        Kummallista, että olet kuitenkin koko ajan suuna päänä jokaisessa homoketjussa selostamassa kuvittelemiasi homojen juttuja.

        Kävikö taas tunteisiin kun homouttasi lähestyttiin .....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulet taas liikoja itsestäsi. Mutta valehteleen ja mustamaalaamaan olet kova.

        Ei tässä minusta ole kyse vaan kuten sanoit
        "Koska lihakarjan kasvattajalta on tullut asiantuntija lääketieteessä?"

        Yhä edelleen se lapsen tekeminen ei ole rakettitiedettä mutta sitten alkaa se työ, pitää se hengissä, hommata sille koulutus jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kummallista, että olet kuitenkin koko ajan suuna päänä jokaisessa homoketjussa selostamassa kuvittelemiasi homojen juttuja.

        Kävikö taas tunteisiin kun homouttasi lähestyttiin .....

        On sulla jutut, no sellasta se on kun ei kykene muuhun kykene.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        On sulla jutut, no sellasta se on kun ei kykene muuhun kykene.

        Sovittelee välillä vaimosi mekkoja niin tunteesi kevenevät.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ei tässä minusta ole kyse vaan kuten sanoit
        "Koska lihakarjan kasvattajalta on tullut asiantuntija lääketieteessä?"

        Yhä edelleen se lapsen tekeminen ei ole rakettitiedettä mutta sitten alkaa se työ, pitää se hengissä, hommata sille koulutus jne.

        Valahtelet koko ajan erään uskovaisen elämästä? Miksi?


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        On sulla jutut, no sellasta se on kun ei kykene muuhun kykene.

        Luehan omat kommenttisi parin tunnin ajalta. Eikö yhtään hävetä?


      • Anonyymi
        Puhuva_Aasi kirjoitti:

        Vain Aadamia ja Eevaa. Mutta ei sinun tarvitse käyttää ehkäisyä jos sattuu flaksi käymään 😺

        Kerro toki Raamatunkohta, jossa Jumala antaa luvan tai kehoittaa miestä ja naista harjoittamaan seksiä pelkästään himoissaan hekumoiden, eli ilman lisääntymistarkoitusta.
        Himoissaan hekumointi ilman lisääntymistarkoitusta saattaa viitata aika vahvasti siveettömyyteen ja/tai haureuteen.
        Toki meillä lapsia ei tehdä enempää ja kuitenkin seksistä aktiivisesti nautitaan kun se vaan tuntuu niin hyvältä.
        Raamatun mukaan mentäessä ainoastaan lisääntymistarkoitus vaikuttaa hyväksyttävältä tavalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä yrität sanoa tuolla kullittelulla? Osoittaako alamaisuuttasi?

        Et sitten niitä turren hyviä oivalluksia löytänyt yhtään.
        😬😬😬

        Niin? Hänen kommenteistaan voit niitä lukea, onko lukutaidossa ongelmia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaisen sinä sitten kuvittelet Jeesuksen seuraajan olevan?

        Mark 16:ssa on Jeesuksen sanoin kerrottu mistä Hänen seuraajansa voi tunnistaa.


      • Anonyymi
        Puhuva_Aasi kirjoitti:

        Pahaa, mistä sellaista keksiikään? Mutta kerro toki mitä yrität kullittelullasi sanoa.

        Jos äitisi lukee sinulle, niin ei se tarkoita, että muilla olisi niin. 😺
        Kerro äidillesi terveisiä!

        Mutta keero toki muutama asiallinen ja hyvä oivallus tureelta. Katsos kun muuten pidän sinua trollina 🙊

        Niin? Voi kiitos kultapieni miten ihanasti kirjoitat mutsistani, keneltäköhän voin kertoa Hänelle terkkuja?
        Yritin jo kertoa kaipaamasi tiedon, mutta ymmärrän kyllä toki ettei kaikkea voi aina heti sisäistää. Uskoisin kuitenkin äitisi osaavan kertoa mitä mainitsemasi kullittelu teille miehille merkitsee ja tarkoittaa. Samalla hän varmasti osaa selittää sinulle mitä kultapieni tarkoittaa sekä sen mitä minä en sinulle kirjoittanut.

        Minulle on aivan sama pidätkö trollina tai minä tahansa, minulle sinä olet joka tapauksessa trolli jonka päätarkoitus vaikuttaa olevan ihmisten käännyttäminen pois uskostaan. Trolli jonka tavoitteena on epäluottamuksen kylväminen siihen uskoon, jonka Taivaan Isä on antanut jokaiselle maailmaan lähettämälleen ihmiselle ja vaadit ottamaan tilalle sinun kommenteissasi kuvaileman vaihtoehdon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla varmaan niin.

        Niin? Kiitos, ehkä olet oikeassa ja pitää olla jatkossa aktiivisempi sängyssä. Enpä ole tullut ajatelleeksi asiaa riittävästi kun miehillähän on paha tapa pitää huonoina naisina sellaisia vaimoja jotka osoittavat nauttivansa seksistä. Kuitenkin haluavat muilta naisilta juuri sitä minkä omassaan haluavat pitää piilossa.
        Paitsi että, hyvää seksiä tarjoava mies on oikea kultakimpale joka saa naisensa todella nauttimaan ja minulla on ollut tuuria siinä asiassa.


      • Anonyymi
        Puhuva_Aasi kirjoitti:

        Projisoit taas oman puutteesi minuun? Eikös se ole liian läpinäkyvää terapiaa sinulle?

        Aivan niin kultapieni, tietenkään sinulla ei ole ongelmia saada vuoteeseesi seuraa tuolla upealla ulosannillasi. Kaikki naiset varmasti ovat halukkaita tosimieheen joka osaa noin monta hienoa sanaakin ja vieläpä tuntee terapian läpinäkyvyydenkin kuin omat taskunsa.
        Uskon myös ettei sinun tarvitse murehtia ehkäisystä, jokainen sinun kanssasi lähiseurusteluun "päässyt" varmasti huolehtii ehkäisystä huolellisesti.


      • Voi voi, kun lähti ensin Antsuna… 🤣

        Ja sama kirjoitusvirhekin molemmissa: ”homotta”. 😅


      • Puhuva_Aasi kirjoitti:

        Vain Aadam ja Eeva käskettiin lisääntyä.
        Ja se olikin järkevä käsky koska muuten ei sinuakaan olisi, vai mitä? 😺

        En usko että satuolentoja koskevalla käskyllä voi olla tekemistä nykyisen ihmiskunnan olemassaolon kanssa. 🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaisen sinä sitten kuvittelet Jeesuksen seuraajan olevan?

        Ainakin minä kuvittelisin, että jos Jeesus olisi ollut oikea Jumala, Hänen seuraajansa olisi sangen esimerkillinen ihminen joka suhteessa eikä missään tapauksessa ainakaan äärimmäisen vastenmielinen ja typerä. Näin siis ihmisvinkkelistä ajateltuna.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska lihakarjan kasvattajalta on tullut asiantuntija lääketieteessä?

        Ainakin eläinlääketieteestä on siinä asemassa tiedettävä yhtä ja toista.

        Ja miten ollakaan, Herra Rusina suosittelee juuri eläinten lääkkeitä ihmisten koronatautiin. 👍🏻


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sovittelee välillä vaimosi mekkoja niin tunteesi kevenevät.

        Kuka niitä sovittelee, joku aitouskovako? Ilmeisesti Tolkun pitää sarjoittaa lukkonsa uusiksi. 😮


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valahtelet koko ajan erään uskovaisen elämästä? Miksi?

        Mikä sitten on totuus siitä elämästä? Kerro ihmeessä, niin spekulointi loppuu.

        Versio, jossa on kaunis vaimo ja kaksi lähes täysi-ikäistä älykästä lasta, ei jostain syystä kuulosta tippaakaan uskottavalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valahtelet koko ajan erään uskovaisen elämästä? Miksi?

        ”Valahtelet” on muuten tyypillinen ja kymmeniä kertoja toistunut usko.vaisen kirjoitusvirhe. Miksi siis puhut itsestäsi kuin olisit ulkopuolinen omassa kehossasi? 😮


      • Anonyymi
        Puhuva_Aasi kirjoitti:

        Vain Aadam ja Eeva käskettiin lisääntyä.
        Ja se olikin järkevä käsky koska muuten ei sinuakaan olisi, vai mitä? 😺

        Kyseessä ei ollut käsky vaan siunaus. Jumala siunasi Aatamin ja Eevan kyseisillä sanoilla.
        1 moos 1 "28 Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: »Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne. Vallitkaa meren kaloja, taivaan lintuja ja kaikkea, mikä maan päällä elää ja liikkuu.» "

        Nykysin aviopareja ei tuollaisilla sanoilla siunata, eikä heillä ole mitään velvollisuutta silloin lisääntyäkään. Avioliittoon siunauksessa lausutaan nämä sanat:
        Jumalan Henki ohjatkoon teitä,
        Jumalan voima varjelkoon teitä,
        Jumalan viisaus opettakoon teitä,
        Jumalan käsi suojelkoon teitä,
        Jumalan tie antakoon teille suunnan.

        Tämä siunaus käy ihan hyvin myös homoparien vihkimiseen. Homoja ei voi kehoittaa lisääntymään, mutta heidät voi vihkiä samoilla sanoilla joilla myös heteroliitot yleensä vihitään.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Mitä ihmettä minä saan? Tyhjänpäiväistä jorinaa.

        Sinulle kerrotaan faktat.

        Hyväksy ne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä ei ollut käsky vaan siunaus. Jumala siunasi Aatamin ja Eevan kyseisillä sanoilla.
        1 moos 1 "28 Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: »Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne. Vallitkaa meren kaloja, taivaan lintuja ja kaikkea, mikä maan päällä elää ja liikkuu.» "

        Nykysin aviopareja ei tuollaisilla sanoilla siunata, eikä heillä ole mitään velvollisuutta silloin lisääntyäkään. Avioliittoon siunauksessa lausutaan nämä sanat:
        Jumalan Henki ohjatkoon teitä,
        Jumalan voima varjelkoon teitä,
        Jumalan viisaus opettakoon teitä,
        Jumalan käsi suojelkoon teitä,
        Jumalan tie antakoon teille suunnan.

        Tämä siunaus käy ihan hyvin myös homoparien vihkimiseen. Homoja ei voi kehoittaa lisääntymään, mutta heidät voi vihkiä samoilla sanoilla joilla myös heteroliitot yleensä vihitään.

        Ei kukaan käsitä niin, että avioliitto on sellainen, jossa lisäännytään ja vallitaan kaloja, lintuja ja maan eläimiä.

        Kyllä vaan homopareille sopii samat sanat kuin muillekin.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Ei kukaan käsitä niin, että avioliitto on sellainen, jossa lisäännytään ja vallitaan kaloja, lintuja ja maan eläimiä.

        Kyllä vaan homopareille sopii samat sanat kuin muillekin.

        Koko päiväsi täällä kun sinulla ei ole mitään muuta elämässäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko päiväsi täällä kun sinulla ei ole mitään muuta elämässäsi?

        Sinua kiinnostaa normaalilla tavalla homoseksuaalisuus.
        Paljon teikäläisiä joita kiihottaa homoseksuaalisuus kirjoittamiseen ja lukemiseen.
        😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koko päiväsi täällä kun sinulla ei ole mitään muuta elämässäsi?

        Sinulla näyttää olevan aivan samoin tämä ajankäyttö.


      • Anonyymi

        Mutta mikä on pérsersee? Joku reikä kai jos siihen pystyy panémaan.
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan niin kultapieni, tietenkään sinulla ei ole ongelmia saada vuoteeseesi seuraa tuolla upealla ulosannillasi. Kaikki naiset varmasti ovat halukkaita tosimieheen joka osaa noin monta hienoa sanaakin ja vieläpä tuntee terapian läpinäkyvyydenkin kuin omat taskunsa.
        Uskon myös ettei sinun tarvitse murehtia ehkäisystä, jokainen sinun kanssasi lähiseurusteluun "päässyt" varmasti huolehtii ehkäisystä huolellisesti.

        Maltatko ollenkaan nukkua kun täällä vielä puoliltaöin kullittelet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä ei ollut käsky vaan siunaus. Jumala siunasi Aatamin ja Eevan kyseisillä sanoilla.
        1 moos 1 "28 Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: »Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne. Vallitkaa meren kaloja, taivaan lintuja ja kaikkea, mikä maan päällä elää ja liikkuu.» "

        Nykysin aviopareja ei tuollaisilla sanoilla siunata, eikä heillä ole mitään velvollisuutta silloin lisääntyäkään. Avioliittoon siunauksessa lausutaan nämä sanat:
        Jumalan Henki ohjatkoon teitä,
        Jumalan voima varjelkoon teitä,
        Jumalan viisaus opettakoon teitä,
        Jumalan käsi suojelkoon teitä,
        Jumalan tie antakoon teille suunnan.

        Tämä siunaus käy ihan hyvin myös homoparien vihkimiseen. Homoja ei voi kehoittaa lisääntymään, mutta heidät voi vihkiä samoilla sanoilla joilla myös heteroliitot yleensä vihitään.

        Miten kaksi miestä yhtyy toisiinsa ja tulevat yhdeksi lihaksi? 😏


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kaksi miestä yhtyy toisiinsa ja tulevat yhdeksi lihaksi? 😏

        Kerrotko vielä, miten mies ja nainen yhtyvät toisiinsa ja tulevat esim. kondomia käyttäen yhdeksi lihaksi 😏


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maltatko ollenkaan nukkua kun täällä vielä puoliltaöin kullittelet?

        Kuten jo aiemmin kirjoitin, tuo kullittelutouhu on teidän miesten touhuilua ja maltatko kertoa miksi minun pitäisi nukkua silloin kun pitää valvoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kaksi miestä yhtyy toisiinsa ja tulevat yhdeksi lihaksi? 😏

        Netissä on sivustoja joissa tuo näytetään hyvin yksityiskohtaisesti. 😏


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Sinulla näyttää olevan aivan samoin tämä ajankäyttö.

        Eikö sinulla ihan oikeasti ole muuta elämää kuij tämä palsta?


      • Anonyymi

        Kerrotko sinä edes yhden esimerkin Raamatussa hyväksytyistä suomalaisista Kristillisistä avioliitoista miehen ja naisen välillä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "He tosin noukkivat Raamatusta kohtia, mitkä heitä miellyttää."

        Tämä on tosiaan sitä aitoa kristillisyyttä. Raamatusta otetaan ne kohdat jotka ko. tilanteeseen sopivat ja mitä Pyhä henki ohjaa. Näin aina menetellään kaikissa kristillisissä piireissä, koko Raamattua ei lueta tilanteissa tai tilaisuuksissa tuskin koskaan.

        ”Tämä on tosiaan sitä aitoa kristillisyyttä. Raamatusta otetaan ne kohdat jotka ko. tilanteeseen sopivat ja mitä Pyhä henki ohjaa.”

        Eiköhän se ole vain sitä tulkintaa, mikä halutaan näistä tehdä.

        Yleensä kannattaa lukea koko luku, jotta ymmärtää sen, mihin kokonaisuuteen asia liittyy. Otetaan vaikka esimerkiksi 3.Mooseksen kirja.

        Siinä on lakeja uhraamisesta, vähän Aaronista, laki puhtaista ja saastaisista eläimistä, jne. Luvut 17 – 20 koskevat lakeja, joilla juutalaiset eli ”Israelin kansa” ja pakanat erotetaan toisistaan.

        Luku 18 alkaa:
        18:1 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
        18:2 "Puhu israelilaisille ja sano heille: Minä olen Herra, teidän Jumalanne.
        18:3 Älkää tehkö, niinkuin tehdään Egyptin maassa, jossa te asuitte, älkääkä tehkö, niinkuin tehdään Kanaanin maassa, johon minä teidät vien; älkää vaeltako heidän tapojensa mukaan
        18:4 Vaan seuratkaa minun säädöksiäni ja noudattakaa minun käskyjäni vaeltaaksenne niiden mukaan. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.

        Sitten jakeet 6 – 23 kertoo hyvin yksityiskohtaisesti seksielämään liittyvät kiellot.

        Siellä on mm 18:6 Älköön kukaan teistä ryhtykö veriheimolaiseensa paljastaakseen hänen häpyänsä. Minä olen Herra.
        Ei lähisukulaisia, joksi lasketaan myös isän muut vaimot ja näiden lapset jne.

        18:9 Älä paljasta sisaresi häpyä, olipa hän isäsi tytär tai äitisi tytär, kotona tai ulkona syntynyt; älä paljasta heidän häpyänsä.

        Nykysuomeksi tuo on: Älä myöskään häpäise isääsi yhtymällä kehenkään hänen muista vaimoistaan.
        Samakohta 3Moos. 20:17 Jos joku ottaa vaimoksi sisarensa, isänsä tyttären tai äitinsä tyttären, ja näkee hänen häpynsä ja tämä näkee hänen häpynsä, niin se on häpeä, ja heidät hävitettäköön kansalaistensa silmien edessä; hän on paljastanut sisarensa hävyn, hän on joutunut syynalaiseksi.


        Sitten otetaan useampi kohta:
        18:19 Älä ryhdy vaimoon paljastaaksesi hänen häpyänsä, kun hän on saastainen kuukautisaikanansa.
        18:20 Älä makaa lähimmäisesi vaimon kanssa, ettet siten itseäsi saastuttaisi.
        18:21 Älä anna lapsiasi poltettaviksi uhrina Molokille, ettet häpäisisi Jumalasi nimeä. Minä olen Herra.
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.
        18:23 Älä sekaannu mihinkään eläimeen, ettet siten itseäsi saastuttaisi. Älköönkä nainen tarjoutuko eläimelle pariutuaksensa sen kanssa; se on iljettävyys.

        Lopuksi tuumataan: 18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.

        Eli miksi ei kohtaa 18:19 noudeta, eli kun naisella on kuukautiset, silloin ei saa tehdä yhdyntää? Sanatarkasti tulkittuna, tämä on aivan yhtä saastaista kuin tuo vieraissa käynti tai samaa sukupuolta olevan kanssa makaaminen.

        3Moos 20:13 antaa jopa luvat tappaa ”Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.”

        Miksi tämä kohta siivotaan pois? Eikä sitäkään noudateta, että näiden lakien rikkojat pitää ajaa kansasta pois!


      • mummomuori kirjoitti:

        ”Tämä on tosiaan sitä aitoa kristillisyyttä. Raamatusta otetaan ne kohdat jotka ko. tilanteeseen sopivat ja mitä Pyhä henki ohjaa.”

        Eiköhän se ole vain sitä tulkintaa, mikä halutaan näistä tehdä.

        Yleensä kannattaa lukea koko luku, jotta ymmärtää sen, mihin kokonaisuuteen asia liittyy. Otetaan vaikka esimerkiksi 3.Mooseksen kirja.

        Siinä on lakeja uhraamisesta, vähän Aaronista, laki puhtaista ja saastaisista eläimistä, jne. Luvut 17 – 20 koskevat lakeja, joilla juutalaiset eli ”Israelin kansa” ja pakanat erotetaan toisistaan.

        Luku 18 alkaa:
        18:1 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
        18:2 "Puhu israelilaisille ja sano heille: Minä olen Herra, teidän Jumalanne.
        18:3 Älkää tehkö, niinkuin tehdään Egyptin maassa, jossa te asuitte, älkääkä tehkö, niinkuin tehdään Kanaanin maassa, johon minä teidät vien; älkää vaeltako heidän tapojensa mukaan
        18:4 Vaan seuratkaa minun säädöksiäni ja noudattakaa minun käskyjäni vaeltaaksenne niiden mukaan. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.

        Sitten jakeet 6 – 23 kertoo hyvin yksityiskohtaisesti seksielämään liittyvät kiellot.

        Siellä on mm 18:6 Älköön kukaan teistä ryhtykö veriheimolaiseensa paljastaakseen hänen häpyänsä. Minä olen Herra.
        Ei lähisukulaisia, joksi lasketaan myös isän muut vaimot ja näiden lapset jne.

        18:9 Älä paljasta sisaresi häpyä, olipa hän isäsi tytär tai äitisi tytär, kotona tai ulkona syntynyt; älä paljasta heidän häpyänsä.

        Nykysuomeksi tuo on: Älä myöskään häpäise isääsi yhtymällä kehenkään hänen muista vaimoistaan.
        Samakohta 3Moos. 20:17 Jos joku ottaa vaimoksi sisarensa, isänsä tyttären tai äitinsä tyttären, ja näkee hänen häpynsä ja tämä näkee hänen häpynsä, niin se on häpeä, ja heidät hävitettäköön kansalaistensa silmien edessä; hän on paljastanut sisarensa hävyn, hän on joutunut syynalaiseksi.


        Sitten otetaan useampi kohta:
        18:19 Älä ryhdy vaimoon paljastaaksesi hänen häpyänsä, kun hän on saastainen kuukautisaikanansa.
        18:20 Älä makaa lähimmäisesi vaimon kanssa, ettet siten itseäsi saastuttaisi.
        18:21 Älä anna lapsiasi poltettaviksi uhrina Molokille, ettet häpäisisi Jumalasi nimeä. Minä olen Herra.
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.
        18:23 Älä sekaannu mihinkään eläimeen, ettet siten itseäsi saastuttaisi. Älköönkä nainen tarjoutuko eläimelle pariutuaksensa sen kanssa; se on iljettävyys.

        Lopuksi tuumataan: 18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.

        Eli miksi ei kohtaa 18:19 noudeta, eli kun naisella on kuukautiset, silloin ei saa tehdä yhdyntää? Sanatarkasti tulkittuna, tämä on aivan yhtä saastaista kuin tuo vieraissa käynti tai samaa sukupuolta olevan kanssa makaaminen.

        3Moos 20:13 antaa jopa luvat tappaa ”Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.”

        Miksi tämä kohta siivotaan pois? Eikä sitäkään noudateta, että näiden lakien rikkojat pitää ajaa kansasta pois!

        Onko sinusta tulossa agitaattori :D No leikki leikkinä.

        "heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset."

        Kyllähän aitouskovat toteuttaisivat tuota varmasti mielellään mutta kun heistä ei enää tänä päivänä ole pääasiassa kuin nojatuoleistaan rutisemaan kauhiaa maailmanmenoa. Voisihan tuonkin asian tietenkin yrittää ulkoistaa jollekin hoidettavaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro toki Raamatunkohta, jossa Jumala antaa luvan tai kehoittaa miestä ja naista harjoittamaan seksiä pelkästään himoissaan hekumoiden, eli ilman lisääntymistarkoitusta.
        Himoissaan hekumointi ilman lisääntymistarkoitusta saattaa viitata aika vahvasti siveettömyyteen ja/tai haureuteen.
        Toki meillä lapsia ei tehdä enempää ja kuitenkin seksistä aktiivisesti nautitaan kun se vaan tuntuu niin hyvältä.
        Raamatun mukaan mentäessä ainoastaan lisääntymistarkoitus vaikuttaa hyväksyttävältä tavalta.

        "Himosi on mieheen oleva" sanoi Jumala Eevalle.
        Miehen ja naisen välinen seksuaalisuus on maailman luonnollisin asia. Lisäksi se on tarkoitettu vain avioliittoon mihin Paavali antaa hyviä ohjeita. Ei käsketä lisääntyä tai olla lisäntymättä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Voi kiitos kultapieni miten ihanasti kirjoitat mutsistani, keneltäköhän voin kertoa Hänelle terkkuja?
        Yritin jo kertoa kaipaamasi tiedon, mutta ymmärrän kyllä toki ettei kaikkea voi aina heti sisäistää. Uskoisin kuitenkin äitisi osaavan kertoa mitä mainitsemasi kullittelu teille miehille merkitsee ja tarkoittaa. Samalla hän varmasti osaa selittää sinulle mitä kultapieni tarkoittaa sekä sen mitä minä en sinulle kirjoittanut.

        Minulle on aivan sama pidätkö trollina tai minä tahansa, minulle sinä olet joka tapauksessa trolli jonka päätarkoitus vaikuttaa olevan ihmisten käännyttäminen pois uskostaan. Trolli jonka tavoitteena on epäluottamuksen kylväminen siihen uskoon, jonka Taivaan Isä on antanut jokaiselle maailmaan lähettämälleen ihmiselle ja vaadit ottamaan tilalle sinun kommenteissasi kuvaileman vaihtoehdon.

        Olet niin ihana kun kullittelet 😍😍😍


      • Puhuva_Aasi kirjoitti:

        "Himosi on mieheen oleva" sanoi Jumala Eevalle.
        Miehen ja naisen välinen seksuaalisuus on maailman luonnollisin asia. Lisäksi se on tarkoitettu vain avioliittoon mihin Paavali antaa hyviä ohjeita. Ei käsketä lisääntyä tai olla lisäntymättä.

        Himoja on naisilla välillä aika vähän, kuten miehilläkin.

        Kaikesta näkee, että Raamattu ei sovi nykyaikaan. Eeva on jo kuollut.


      • Anonyymi

        Haki taas niilläkin huomiota.


      • Pieni on elämäsi.

        Seuraat minua voidaksesi halveksia.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Pieni on elämäsi.

        Seuraat minua voidaksesi halveksia.

        En suinkaan.

        Kerron vain faktoja. Totuus satuttaa sinua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haki taas niilläkin huomiota.

        Oli kyse siitä, että vihdoin viimein saatiin toinen rokotus. Siitä voi jo panna Facebookiin.

        Tosin taitaa olla tilanne, että kuva poistetaan, kun se ei saa kannatusta.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Oli kyse siitä, että vihdoin viimein saatiin toinen rokotus. Siitä voi jo panna Facebookiin.

        Tosin taitaa olla tilanne, että kuva poistetaan, kun se ei saa kannatusta.

        Sinä ruma naismainen homo keräilet tykkäyksiä kuin teinityttö.
        🤓


      • Anonyymi

        Tuo ei tietenkään koske sinua koska a) sinulla ei ole naista b) et normaali


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Oli kyse siitä, että vihdoin viimein saatiin toinen rokotus. Siitä voi jo panna Facebookiin.

        Tosin taitaa olla tilanne, että kuva poistetaan, kun se ei saa kannatusta.

        Elämäsi on säälittävää!


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Oli kyse siitä, että vihdoin viimein saatiin toinen rokotus. Siitä voi jo panna Facebookiin.

        Tosin taitaa olla tilanne, että kuva poistetaan, kun se ei saa kannatusta.

        Kannatusta??? Saat säälistä kommentteja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ruma naismainen homo keräilet tykkäyksiä kuin teinityttö.
        🤓

        No jos tykätään niin hyvä, mutta jos ei, niin pannaan pois. Näin se menee.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Pieni on elämäsi.

        Seuraat minua voidaksesi halveksia.

        Sinua on helppo halveksia. 😏


      • Anonyymi kirjoitti:

        En suinkaan.

        Kerron vain faktoja. Totuus satuttaa sinua.

        Ja se elämäsi on noin pientä.


      • Raamatussa piti himo olla naisella. Ei siinä puhuta normaalista miehestä.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Raamatussa piti himo olla naisella. Ei siinä puhuta normaalista miehestä.

        Siellä siis kaksi náismaista homoa ja kimitys kovaa.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Oli kyse siitä, että vihdoin viimein saatiin toinen rokotus. Siitä voi jo panna Facebookiin.

        Tosin taitaa olla tilanne, että kuva poistetaan, kun se ei saa kannatusta.

        Homokaverisi ovat siis rokotevastaisia.

        Kova kimitys siellä päällä.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Raamatussa piti himo olla naisella. Ei siinä puhuta normaalista miehestä.

        Ei vaan molemmilla. Mutta sinä ja Jarmo himoitsette vain omaa nyrkkiänne.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        No jos tykätään niin hyvä, mutta jos ei, niin pannaan pois. Näin se menee.

        Ette pane toisianne vaan molemmat omaa nyrkkiänne.


      • Anonyymi
        Puhuva_Aasi kirjoitti:

        Olet niin ihana kun kullittelet 😍😍😍

        Tiedän kyllä olevani ihana ja kullittelu ei edelleenkään ole mun juttuni.
        Mahtaako äitisi tietää millaisia kirjoituksia tänne someen laittelet?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän kyllä olevani ihana ja kullittelu ei edelleenkään ole mun juttuni.
        Mahtaako äitisi tietää millaisia kirjoituksia tänne someen laittelet?

        Ilman sitä et voikaan kullitella!
        Terkkuja äidillesi. 😺


      • Anonyymi
        Puhuva_Aasi kirjoitti:

        "Himosi on mieheen oleva" sanoi Jumala Eevalle.
        Miehen ja naisen välinen seksuaalisuus on maailman luonnollisin asia. Lisäksi se on tarkoitettu vain avioliittoon mihin Paavali antaa hyviä ohjeita. Ei käsketä lisääntyä tai olla lisäntymättä.

        Raamatussa annetun ehkäisyneuvonnan valossa, sekä Paavalin esiintuoman kielteisyyden naisten luonnottomien yhteyksien käytön miesten seksuaalisten tarpeiden tyydyttämiseen, voidaan aika selkeästi Raamatullisesti hyväksyttävänä seksinä pitää ainoastaan lisääntymistarkoituksessa harjoitettua seksiä myös miehen ja naisen välisessä avioliitossa.
        Muistathan kultapieni, ettei sinuakaan todennäköisesti olisi olemassa jos vanhempasi olisivat käyttäneet ehkäisyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa annetun ehkäisyneuvonnan valossa, sekä Paavalin esiintuoman kielteisyyden naisten luonnottomien yhteyksien käytön miesten seksuaalisten tarpeiden tyydyttämiseen, voidaan aika selkeästi Raamatullisesti hyväksyttävänä seksinä pitää ainoastaan lisääntymistarkoituksessa harjoitettua seksiä myös miehen ja naisen välisessä avioliitossa.
        Muistathan kultapieni, ettei sinuakaan todennäköisesti olisi olemassa jos vanhempasi olisivat käyttäneet ehkäisyä.

        Voit toki elää ymmärryksesi mukaan, 🥱


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Ja se elämäsi on noin pientä.

        SieIIä toIIoilla mahdottoman pienet piIit.


      • Anonyymi
        Puhuva_Aasi kirjoitti:

        Voit toki elää ymmärryksesi mukaan, 🥱

        Mitä Päivi sanoi Turresta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä Päivi sanoi Turresta?

        Miksi sanoisi yhtään mitään? 😹


      • 🤣🤣🤣 ei ne sellaseen kykenisi.


      • Anonyymi
        Puhuva_Aasi kirjoitti:

        Voit toki elää ymmärryksesi mukaan, 🥱

        Tuo on todellista miehen puhetta, olisit siis syntynyt vaikka millaiset ehkäisyt olisi asetettu hedelmöityksesi esteeksi?


      • Anonyymi
        Puhuva_Aasi kirjoitti:

        Ilman sitä et voikaan kullitella!
        Terkkuja äidillesi. 😺

        Oleteko huomannut, miten tuo mainitsemasi miehinen ominaisuus "kullitella", hallitsee vuorovaikutustasi. Voisitko määritellä, mitä kaipaamasi toiminta suomenkielessä oikeasti tarkoittaa?
        Haluat siis, että mutsi selvittää henkilöllisyytesi? Toki voin kertoa kun soitan hänelle.


      • Puhuva_Aasi kirjoitti:

        🤣🤣🤣 ei ne sellaseen kykenisi.

        Olen tehnyt viime vuonna Espanjassa kolme rikosimoitusta.

        Olet säälittävin olento maan päällä noilla halveksivilla esityksellä. Kohta taas halveksit.


      • Niin sinä kohta taas halveksit.

        Siinäpä sinun osaamisesi.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Olen tehnyt viime vuonna Espanjassa kolme rikosimoitusta.

        Olet säälittävin olento maan päällä noilla halveksivilla esityksellä. Kohta taas halveksit.

        Niiden romukesiki varastamisesta? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣 kai poliisia nauratti kun luettelit, että joulukoristeet, vanhat läppärit ja muuta roskaa vietiin?


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Niin sinä kohta taas halveksit.

        Siinäpä sinun osaamisesi.

        Sinua on helppo halveksua koska olet täysi pelle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on todellista miehen puhetta, olisit siis syntynyt vaikka millaiset ehkäisyt olisi asetettu hedelmöityksesi esteeksi?

        Missä niin sanottiin???
        😬


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oleteko huomannut, miten tuo mainitsemasi miehinen ominaisuus "kullitella", hallitsee vuorovaikutustasi. Voisitko määritellä, mitä kaipaamasi toiminta suomenkielessä oikeasti tarkoittaa?
        Haluat siis, että mutsi selvittää henkilöllisyytesi? Toki voin kertoa kun soitan hänelle.

        Kultapieni, pysy kaltaistesi seuraassa. 🤣🤣🤣
        Itsesi tuputus on itseäsi halventavaa.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Niin sinä kohta taas halveksit.

        Siinäpä sinun osaamisesi.

        Osaat soIvauksen ja haIveksunnan.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Niin sinä kohta taas halveksit.

        Siinäpä sinun osaamisesi.

        Osaat vaIehdella ja soIvata, mässäyksen Iisäksi.

        Siinä osaamisesi ydin.


      • Anonyymi

        OIetko kuullut sen kimitystä😁


      • Anonyymi

        Profetiasi meni taas kerran pikkasen pieleen, don't worry kyllä se vielä joskus kohdilleen menee. Btw, jos jatkossa vielä kuulet esittämääsi ääntelyä kirjoituksistani, ota pikainen yhteys omalääkäriisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä niin sanottiin???
        😬

        Kysymysleikki menossa vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kultapieni, pysy kaltaistesi seuraassa. 🤣🤣🤣
        Itsesi tuputus on itseäsi halventavaa.

        Aika osuvasti kuvaat määritelmääsi esittämälläsi sana-hymiö-yhdistelmällä, onko sekin niitä asioita joita tällaiset tavalliset eivät voi ymmärtää, vaan pitää olla kaltaisesi aito tosiuskova?
        Hienoa miten koet sanani kuvaamaan nöyrää ja alhaista luontoani, kertoo paljon itsestäsi miten koet sanani tuputtamisena, varmasti sinulle joskus vielä löytyy nainen joka huolii sinut ja pitää sinusta hyvän huolen.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Onko sinusta tulossa agitaattori :D No leikki leikkinä.

        "heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset."

        Kyllähän aitouskovat toteuttaisivat tuota varmasti mielellään mutta kun heistä ei enää tänä päivänä ole pääasiassa kuin nojatuoleistaan rutisemaan kauhiaa maailmanmenoa. Voisihan tuonkin asian tietenkin yrittää ulkoistaa jollekin hoidettavaksi.

        Onko sinusta tulossa agitaattori :D No leikki leikkinä.

        "heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset."

        Kyllähän aitouskovat toteuttaisivat tuota varmasti mielellään

        Ei minusta ole tulossa agitaattoria :D

        Toin vain esille sen, etteivät nämä todellakaan tee niin kuin Raamattu sanoo, vaan noukkivat ja tulkitsevat sitten omalla tavallaan sen, mitä ovat sieltä noukkineet.

        Tätä ristiriitaa, että siitä mistä he muita moittivat, jota he itsekin tekevät, eivät he suostu näkemään.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Onko sinusta tulossa agitaattori :D No leikki leikkinä.

        "heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset."

        Kyllähän aitouskovat toteuttaisivat tuota varmasti mielellään

        Ei minusta ole tulossa agitaattoria :D

        Toin vain esille sen, etteivät nämä todellakaan tee niin kuin Raamattu sanoo, vaan noukkivat ja tulkitsevat sitten omalla tavallaan sen, mitä ovat sieltä noukkineet.

        Tätä ristiriitaa, että siitä mistä he muita moittivat, jota he itsekin tekevät, eivät he suostu näkemään.

        Mitä jos sinä puhuisit vain teidän feikkiuskovaisten puolesta? Sinulta taas törkeä ja pahansuopaa käytöstä laittaa omia ajatuksiasi uskovien kontolle! 😟


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jos sinä puhuisit vain teidän feikkiuskovaisten puolesta? Sinulta taas törkeä ja pahansuopaa käytöstä laittaa omia ajatuksiasi uskovien kontolle! 😟

        Aamen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niiden romukesiki varastamisesta? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣 kai poliisia nauratti kun luettelit, että joulukoristeet, vanhat läppärit ja muuta roskaa vietiin?

        TV ja läppärit mainittiin.

        Madridissa piti luetella mitä repuissa oli: esimerkiksi Torreviejan bussikortti ja lenkkarit.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        TV ja läppärit mainittiin.

        Madridissa piti luetella mitä repuissa oli: esimerkiksi Torreviejan bussikortti ja lenkkarit.

        Heh, ja ketään ei kiinnostanut romut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh, ja ketään ei kiinnostanut romut.

        Ketään? Ei varsinaisesti. Vietiin kaikkea tarpeellista kuten taskulamppu ja alle vuoden ollut TV.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Ketään? Ei varsinaisesti. Vietiin kaikkea tarpeellista kuten taskulamppu ja alle vuoden ollut TV.

        Heh, yhteisarvo alle 50€.
        😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh, yhteisarvo alle 50€.
        😁

        Kun kaikki on laskettu, niin päätyi yli 3000 euroon. Kallis lysti.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Kun kaikki on laskettu, niin päätyi yli 3000 euroon. Kallis lysti.

        Heh, mahtavaa vitsailua. Reaalisen arvo tosiaan noin 50€
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jos sinä puhuisit vain teidän feikkiuskovaisten puolesta? Sinulta taas törkeä ja pahansuopaa käytöstä laittaa omia ajatuksiasi uskovien kontolle! 😟

        Elättekö ja toimitteko te tavallasi uskovat siis kirjaintakaan muuttamatta niinkuin Raamatussa kerrotaan uskovien elävän ja toimivan kaikessa elämässään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jos sinä puhuisit vain teidän feikkiuskovaisten puolesta? Sinulta taas törkeä ja pahansuopaa käytöstä laittaa omia ajatuksiasi uskovien kontolle! 😟

        ”Sinulta taas törkeä ja pahansuopaa käytöstä laittaa omia ajatuksiasi uskovien kontolle!”

        Yritän kovasti ymmärtää, mitä tuolla oikein yrität sanoa.

        Väite, että joku ”sanatarkasti” uskoo Raamattuun, on aika kyseenalainen.
        Toistuvasti kun joku sanoo, että Raamattu sanoo jostain asiasta näin, kun sitten lukee tosiaan sen kokonaisuuden, missä tuo perustelu jollain muotoa ilmenee, huomaa tosiaan sen, että sieltä on poimittu ja tulkittu jotain, mitä Raamatussa itse asiassa ei joko ole, tai merkitys onkin joku toinen.

        Huomaa, että ei se joukko ole mitenkään yhtenäinen, jotka kaikki väittävät tulkitsevansa sanatarkkaan Raamattua, vaan hekin keskenään ovat siitä erimielisiä!

        Joten, osoitan vain sen, miten asiat eivät ole niin kiiltokuvamaisia, kuin kenties moni haluaa niin asian nähdä.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Sinulta taas törkeä ja pahansuopaa käytöstä laittaa omia ajatuksiasi uskovien kontolle!”

        Yritän kovasti ymmärtää, mitä tuolla oikein yrität sanoa.

        Väite, että joku ”sanatarkasti” uskoo Raamattuun, on aika kyseenalainen.
        Toistuvasti kun joku sanoo, että Raamattu sanoo jostain asiasta näin, kun sitten lukee tosiaan sen kokonaisuuden, missä tuo perustelu jollain muotoa ilmenee, huomaa tosiaan sen, että sieltä on poimittu ja tulkittu jotain, mitä Raamatussa itse asiassa ei joko ole, tai merkitys onkin joku toinen.

        Huomaa, että ei se joukko ole mitenkään yhtenäinen, jotka kaikki väittävät tulkitsevansa sanatarkkaan Raamattua, vaan hekin keskenään ovat siitä erimielisiä!

        Joten, osoitan vain sen, miten asiat eivät ole niin kiiltokuvamaisia, kuin kenties moni haluaa niin asian nähdä.

        Oletteko te liberaalit yhtenäinen joukko?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletteko te liberaalit yhtenäinen joukko?

        En tiedä, mutta oletan etteivät hekään ole mikään yhtenäinen joukko.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Niin on.

        Ikävä vaan suomalaiset kaikkoavat uskonnollisista piireistä. Jeesus joutui lopulta kansan hampaisiin Raamatun mukaan.

        Juutalaisen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisen!

        Näin on.

        Jeesus oli huono juutalainen.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Näin on.

        Jeesus oli huono juutalainen.

        Juutalaiset olivat ensimmäiset kristityt.


      • Anonyymi
        Puhuva_Aasi kirjoitti:

        Voit toki elää ymmärryksesi mukaan, 🥱

        Hyvin sanottu.


    • Anonyymi

      Homosexi kiihottaa aina kovasti kirjoittajia itseilmaisuun.
      Väkevä voima jokaisessa oli sitten kääntynyt kielteiseksi tai positiiviseksi.
      😁

      • Anonyymi

        Näkojään sinua kiihottaa.
        🤣🤣🤣


      • Anonyymi

        Kiihotuit!
        😁


      • Anonyymi

        Sano joskus jotain järkevää!
        😁


    • Noin se valitettavasti on. 😼

      • Anonyymi

        Kuinka usein katselet homopornoa netissä?
        😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka usein katselet homopornoa netissä?
        😁

        Sorry, et saa tässäkään asiassa minulta vertaistukea. 😺


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Sorry, et saa tässäkään asiassa minulta vertaistukea. 😺

        Näet mitä vastustaa, muutoin et tiedä hölökäsen pölähtävää!
        .😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näet mitä vastustaa, muutoin et tiedä hölökäsen pölähtävää!
        .😁

        Tyhmillä huuteluillasi teet itsestäsi 🤡:n.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmillä huuteluillasi teet itsestäsi 🤡:n.

        Katso vihattua seksiä, mutta älä alapäätäsi puoleen tuntiin tutustumisesi jälkeen.
        Pari klikkausta vain homopornoon!
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso vihattua seksiä, mutta älä alapäätäsi puoleen tuntiin tutustumisesi jälkeen.
        Pari klikkausta vain homopornoon!
        😁

        Tiedämme jo intohimosi, TòIkunlhminen.
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedämme jo intohimosi, TòIkunlhminen.
        😁

        Et ole viisas, kuvittelet vain.
        Olen 😁


    • Anonyymi

      Synnintekemisellä on hintansa. Lopuksi tulee kova lasku. Voi olla henkilökohtainen tai maakohtainen. Suomikin taitaa saada rangaistuken. Siltä se vähän näyttää.

      • Anonyymi

        Kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä.

        Putinin venäjällä uhkailu on raukkamaista ja epäisänmaallista.
        Perkeleen fundamentalisti kristityt.
        😁


    • Anonyymi

      Uskolliset palkitaan, lupaa Jumala.

    • Näinhän se on. Mutta me olemme uskolliset Jumalalle.

      • Anonyymi

        Sun seurakuntasi on varastanut naisten horoskooppisen alapää kalat symbolin.
        Röyhkeytenne on törkeää!
        😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sun seurakuntasi on varastanut naisten horoskooppisen alapää kalat symbolin.
        Röyhkeytenne on törkeää!
        😁

        Äitisikö sitä käyttää? 😼


      • Anonyymi

        Tarkoittaako mainitsemasi uskollisuus sitä, että noudatatte Jumalan Raamatussa ihmisille antamia säädöksiä ja tehtäviä kirjaintakaan muuttamatta kaikessa elämässänne?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaako mainitsemasi uskollisuus sitä, että noudatatte Jumalan Raamatussa ihmisille antamia säädöksiä ja tehtäviä kirjaintakaan muuttamatta kaikessa elämässänne?

        Tiedät oikein hyvin, ettei kukaan syntinen ihminen siihen kykene. Vain Jeesus täytti Jumalan käskyt ja lain.
        Kerro miten sinä itse elät.


      • Anonyymi
        u_v kirjoitti:

        Tiedät oikein hyvin, ettei kukaan syntinen ihminen siihen kykene. Vain Jeesus täytti Jumalan käskyt ja lain.
        Kerro miten sinä itse elät.

        Toki en ole väittänytkään olevan uskollinen, mutta mitä arvelet Jumalan tekevän Taivaassa seuraajillaan jotka kertovat pyrkivänsä vaivautumatta kuitenkaan edes noudattamaan Hänen Tahtoaan, mutta osoittelevat toisten noudattamatta jättämisiä?


      • Anonyymi

        Kerro toki sinä omasta elämästäsi, vai oletko trolli?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toki en ole väittänytkään olevan uskollinen, mutta mitä arvelet Jumalan tekevän Taivaassa seuraajillaan jotka kertovat pyrkivänsä vaivautumatta kuitenkaan edes noudattamaan Hänen Tahtoaan, mutta osoittelevat toisten noudattamatta jättämisiä?

        On mahdotonta olla muuttamatta kun uudesti syntyy uuteen elämään Jeesuksen seurassa.
        Uskoon tuleen muutoksen kyllä kaikki huomaavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro toki sinä omasta elämästäsi, vai oletko trolli?

        Kerrotko sinäkin sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko sinäkin sitten?

        Ei ketään kiinnosta miten minä elän, mutta monia ihmisiä itseni lisäksi luulisin kiinnostavan, miten Te Uudestisyntyneet noudatatte Jumalan antamia säädöksiä ja tehtäviä ihmisille kaikessa elämässänne? Olisitte ikäänkuin malliesimerkkinä meille tavallisille ihmisille, eihän ole paljoa pyydetty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ketään kiinnosta miten minä elän, mutta monia ihmisiä itseni lisäksi luulisin kiinnostavan, miten Te Uudestisyntyneet noudatatte Jumalan antamia säädöksiä ja tehtäviä ihmisille kaikessa elämässänne? Olisitte ikäänkuin malliesimerkkinä meille tavallisille ihmisille, eihän ole paljoa pyydetty?

        Kyllä kiinnostaa. Kerro mitä olet tänään tehnyt ja mitä teet loppupäivän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ketään kiinnosta miten minä elän, mutta monia ihmisiä itseni lisäksi luulisin kiinnostavan, miten Te Uudestisyntyneet noudatatte Jumalan antamia säädöksiä ja tehtäviä ihmisille kaikessa elämässänne? Olisitte ikäänkuin malliesimerkkinä meille tavallisille ihmisille, eihän ole paljoa pyydetty?

        Ei muurahainen voi ottaa oppia norsusta!


      • Anonyymi
        u_v kirjoitti:

        On mahdotonta olla muuttamatta kun uudesti syntyy uuteen elämään Jeesuksen seurassa.
        Uskoon tuleen muutoksen kyllä kaikki huomaavat.

        Niin? Palstallakin Torrenkin seuraajat osoittavat sanoillaan uudestisyntymisensä kerta toisensa jälkeen, sitä ei todellakaan voi olla huomaamatta.
        Voitko kertoa mitä arvelet Jumalan tekevän Taivaassa seuraajillaan jotka kertovat pyrkivänsä noudattamaan Hänen tahtoaan, vaivautumatta kuitenkaan edes noudattamaan Hänen Tahtoaan, astioidenpesu jää toisten noudattamatta jättämisten osoittelemiseksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Palstallakin Torrenkin seuraajat osoittavat sanoillaan uudestisyntymisensä kerta toisensa jälkeen, sitä ei todellakaan voi olla huomaamatta.
        Voitko kertoa mitä arvelet Jumalan tekevän Taivaassa seuraajillaan jotka kertovat pyrkivänsä noudattamaan Hänen tahtoaan, vaivautumatta kuitenkaan edes noudattamaan Hänen Tahtoaan, astioidenpesu jää toisten noudattamatta jättämisten osoittelemiseksi?

        Vähän kuten te minunkin seuraajat. 😹


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kiinnostaa. Kerro mitä olet tänään tehnyt ja mitä teet loppupäivän.

        Nukkunut ja syönyt, loppupäivän toivottavasti elän.
        Sinun vuorosi kertoa miten Te Uudestisyntyneet noudatatte Jumalan antamia säädöksiä ja tehtäviä ihmisille kaikessa elämässänne? Olisitte ikäänkuin malliesimerkkinä meille tavallisille ihmisille, eihän ole paljoa pyydetty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muurahainen voi ottaa oppia norsusta!

        Ahkeruudessa tuskin norsukaan pääsee muurahaisen tasolle.


      • Anonyymi
        u_v kirjoitti:

        Vähän kuten te minunkin seuraajat. 😹

        Ehkä kyseinen lähestymistapa siis johtuu uudestisyntymisestä, onnexi minulle on ihan tavallinen elämä.
        Voisitko kertoa miten Te Uudestisyntyneet noudatatte Jumalan antamia säädöksiä ja tehtäviä ihmisille kaikessa elämässänne? Olisitte ikäänkuin malliesimerkkinä meille tavallisille ihmisille, eihän ole paljoa pyydetty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kyseinen lähestymistapa siis johtuu uudestisyntymisestä, onnexi minulle on ihan tavallinen elämä.
        Voisitko kertoa miten Te Uudestisyntyneet noudatatte Jumalan antamia säädöksiä ja tehtäviä ihmisille kaikessa elämässänne? Olisitte ikäänkuin malliesimerkkinä meille tavallisille ihmisille, eihän ole paljoa pyydetty?

        Hän voisi vetää kalat symbolin syvemmälle päähänsä.
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nukkunut ja syönyt, loppupäivän toivottavasti elän.
        Sinun vuorosi kertoa miten Te Uudestisyntyneet noudatatte Jumalan antamia säädöksiä ja tehtäviä ihmisille kaikessa elämässänne? Olisitte ikäänkuin malliesimerkkinä meille tavallisille ihmisille, eihän ole paljoa pyydetty?

        Mikset kertonut tällä palstalla tekemisistäsi koska se on kuitenkin elämäsi pääsisältö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahkeruudessa tuskin norsukaan pääsee muurahaisen tasolle.

        Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. 😬


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kyseinen lähestymistapa siis johtuu uudestisyntymisestä, onnexi minulle on ihan tavallinen elämä.
        Voisitko kertoa miten Te Uudestisyntyneet noudatatte Jumalan antamia säädöksiä ja tehtäviä ihmisille kaikessa elämässänne? Olisitte ikäänkuin malliesimerkkinä meille tavallisille ihmisille, eihän ole paljoa pyydetty?

        Miksi jankutat asiaa mihin sinulle on jo vastattu? 😼


      • Miten mielikuvitusta opetetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän voisi vetää kalat symbolin syvemmälle päähänsä.
        😁

        Sinulla on vielä päässäsi äitisi häpykarvojen.
        😬


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset kertonut tällä palstalla tekemisistäsi koska se on kuitenkin elämäsi pääsisältö.

        Käyn siksi harvoin palstalla, että se ei todellakaan ole elämäni pääsisältö, kertooko kommenttisi siis omasta elämästäsi ja sen sisällöstä?


      • Anonyymi
        u_v kirjoitti:

        Miksi jankutat asiaa mihin sinulle on jo vastattu? 😼

        Ehkä ennustajanlahjasi kaipaavat hieman lisää harjoitusta, olisithan voinut todeta ettet osaa tai halua vastata. Käyhän se toki noinkin, kysyjä syyllistyy jankuttamiseen kun mies ei osaa vastata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käyn siksi harvoin palstalla, että se ei todellakaan ole elämäni pääsisältö, kertooko kommenttisi siis omasta elämästäsi ja sen sisällöstä?

        Päivän vitsi! 🤣🤣🤣🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä ennustajanlahjasi kaipaavat hieman lisää harjoitusta, olisithan voinut todeta ettet osaa tai halua vastata. Käyhän se toki noinkin, kysyjä syyllistyy jankuttamiseen kun mies ei osaa vastata.

        Mitä muka olen ennustanut? 😺


      • Anonyymi
        u_v kirjoitti:

        Mitä muka olen ennustanut? 😺

        Haistanut olet kalat symbolin lemua jonka vedit päähäsi.
        😁


      • Ei meillä niinkuin teillä. 😺


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haistanut olet kalat symbolin lemua jonka vedit päähäsi.
        😁

        Kuvittelet taas omia halujasi, 😺


      • Anonyymi
        u_v kirjoitti:

        Ei meillä niinkuin teillä. 😺

        Sinulla homokompleksin lisäksi oidipuskompleksi.
        Ristintiesi todella raskas.
        Jeesus armahda sinua.
        😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla homokompleksin lisäksi oidipuskompleksi.
        Ristintiesi todella raskas.
        Jeesus armahda sinua.
        😁

        Projisoit taas kompleksisi minuun. 😼


      • Anonyymi
        u_v kirjoitti:

        Projisoit taas kompleksisi minuun. 😼

        Sulla myös naisten alapään symboliin tarttumisen tuska päällä.
        Kalat

        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla myös naisten alapään symboliin tarttumisen tuska päällä.
        Kalat

        😁

        Sinulla näyttää olevan todella vakavia seksuaalisia ongelmia.😬


      • Anonyymi

        Sinulla nimenomaan.
        😬


      • Anonyymi

        Hyvä vitsi.
        Teillä homokompleksit, yhdellä myös oidipus kompleksi.
        Teidän latentti homoutenne on teille raskas ristintie vaeltaa.
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä vitsi.
        Teillä homokompleksit, yhdellä myös oidipus kompleksi.
        Teidän latentti homoutenne on teille raskas ristintie vaeltaa.
        😁

        Homoutesi hyväksytään täysin!
        😬


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homoutesi hyväksytään täysin!
        😬

        Aggressiivinen latentti homoutesi ei ole hyväksyttävissä.
        😁


      • Anonyymi
        u_v kirjoitti:

        Mitä muka olen ennustanut? 😺

        Etkö siis ennustanutkaan vastanneesi esittämääni kysymykseen, syyhän on tietenkin minun koska erehdyin esittämään kysymyksen sinulle. Annathan ajattelemattoman kysymykseni anteeksi😺


      • Anonyymi
        u_v kirjoitti:

        Päivän vitsi! 🤣🤣🤣🤣

        Elävä elämä ja sisältö on sinulle siis pelkkää päivän vitsiä, se selittää kommenttiesi välittämän kosketuksen todellisuuteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö siis ennustanutkaan vastanneesi esittämääni kysymykseen, syyhän on tietenkin minun koska erehdyin esittämään kysymyksen sinulle. Annathan ajattelemattoman kysymykseni anteeksi😺

        Menneisyyttä ei kuule ennusteta. 😺


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elävä elämä ja sisältö on sinulle siis pelkkää päivän vitsiä, se selittää kommenttiesi välittämän kosketuksen todellisuuteen.

        Ei vaan sinulle kun niitä murjaisit kaiket päivät. 😺


      • Anonyymi
        u_v kirjoitti:

        Menneisyyttä ei kuule ennusteta. 😺

        Silloin pitää pysyä olemassaolevassa totuudessa kultapieni.


      • Anonyymi
        u_v kirjoitti:

        Ei vaan sinulle kun niitä murjaisit kaiket päivät. 😺

        Aivan! Kaikkihan on aina toisten syytä, voitko kuitenkin kertoa millaista elämä täydellisessä virheettömyydessä sinulle on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan! Kaikkihan on aina toisten syytä, voitko kuitenkin kertoa millaista elämä täydellisessä virheettömyydessä sinulle on?

        Noh
        Seksi ei maistu puolisolle kukaan, menopaussin takia olisi sopimatonta harrastaa seksiä.
        Ja en unohda Jeesusta hekuma hetkien aikana.
        😻


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh
        Seksi ei maistu puolisolle kukaan, menopaussin takia olisi sopimatonta harrastaa seksiä.
        Ja en unohda Jeesusta hekuma hetkien aikana.
        😻

        Siis olemme platonisessa rakkausliitossa.😻


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kyseinen lähestymistapa siis johtuu uudestisyntymisestä, onnexi minulle on ihan tavallinen elämä.
        Voisitko kertoa miten Te Uudestisyntyneet noudatatte Jumalan antamia säädöksiä ja tehtäviä ihmisille kaikessa elämässänne? Olisitte ikäänkuin malliesimerkkinä meille tavallisille ihmisille, eihän ole paljoa pyydetty?

        ”… miten Te Uudestisyntyneet noudatatte Jumalan antamia säädöksiä ja tehtäviä ihmisille kaikessa elämässänne?”
        ”Olisitte ikäänkuin malliesimerkkinä meille tavallisille ihmisille, eihän ole paljoa pyydetty?”

        Tässä oli tosi hyvä kysymys. Kun nostaa itsensä moraalisesti ym. muiden ihmisten yläpuolelle, silloin pitää kyetä myös itse tekemään se, mitä he muilta vaativat.

        Onko asia siis aina näin? Tämä totuus ja todellisuus mikä on, jotkut väistävät sen valahtelemalla kirkkain silmin. Ei siis kaikki, vaan ”jotkut”.

        Kyllä se havaitaan monin tavoin, kun joku toimii aivan toisin kuin mitä väittää! Kun tämän havainnon sitten ilmaisee, siitä saattaa nousta äläkkä. Ikään kuin se oma itsekritiikki (omatunto) olisi täysin vaiennut.

        Kyllä se enemmän toimisi, jos tosiaan olisi ensin itse esimerkkinä. Enemmän kuin se tuomioiden jakaminen, alatyylisten kommenttien heittely tai jatkuva muiden osoittelu.


      • Osaatko täsmentää, mitä tapoja tarkoitat?


      • mummomuori kirjoitti:

        ”… miten Te Uudestisyntyneet noudatatte Jumalan antamia säädöksiä ja tehtäviä ihmisille kaikessa elämässänne?”
        ”Olisitte ikäänkuin malliesimerkkinä meille tavallisille ihmisille, eihän ole paljoa pyydetty?”

        Tässä oli tosi hyvä kysymys. Kun nostaa itsensä moraalisesti ym. muiden ihmisten yläpuolelle, silloin pitää kyetä myös itse tekemään se, mitä he muilta vaativat.

        Onko asia siis aina näin? Tämä totuus ja todellisuus mikä on, jotkut väistävät sen valahtelemalla kirkkain silmin. Ei siis kaikki, vaan ”jotkut”.

        Kyllä se havaitaan monin tavoin, kun joku toimii aivan toisin kuin mitä väittää! Kun tämän havainnon sitten ilmaisee, siitä saattaa nousta äläkkä. Ikään kuin se oma itsekritiikki (omatunto) olisi täysin vaiennut.

        Kyllä se enemmän toimisi, jos tosiaan olisi ensin itse esimerkkinä. Enemmän kuin se tuomioiden jakaminen, alatyylisten kommenttien heittely tai jatkuva muiden osoittelu.

        Etkö sinä ole uudestisyntynyt?


      • KyIläTaasNaurattaa kirjoitti:

        Etkö sinä ole uudestisyntynyt?

        Riippuu siitä, mitä sinä tuolla tarkasti ottaen tarkoitat.


      • mummomuori kirjoitti:

        Riippuu siitä, mitä sinä tuolla tarkasti ottaen tarkoitat.

        Sitä mitä Jeesus siitä sanoi.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Riippuu siitä, mitä sinä tuolla tarkasti ottaen tarkoitat.

        Kiemurtelusi alkoi taas.🥱


      • KyIläTaasNaurattaa kirjoitti:

        Sitä mitä Jeesus siitä sanoi.

        Kyllä siinä mielessä, mutta en siten kuin eräät sen täällä määrittelevät.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Kyllä siinä mielessä, mutta en siten kuin eräät sen täällä määrittelevät.

        Et todellakaan ole uudestisyntynyt!
        Olet kuin Saulus Tarsolainen joka vainoaa Jeesuksen seuraajia!


      • mummomuori kirjoitti:

        Kyllä siinä mielessä, mutta en siten kuin eräät sen täällä määrittelevät.

        Kerro toki vähän enemmän uudestisyntymästäsi.


      • Anonyymi
        KyIläTaasNaurattaa kirjoitti:

        Kerro toki vähän enemmän uudestisyntymästäsi.

        Niin? Jospa sinä kertoisit omasta uudestisyntymisestäsi ja miten se näkyy kirjoittelustasi palstalla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Jospa sinä kertoisit omasta uudestisyntymisestäsi ja miten se näkyy kirjoittelustasi palstalla?

        Olenko väittänyt olevani uudestisyntynyt?
        Entä sinä, kerro sinä omastasi. 😀


      • Anonyymi
        KyIläTaasNaurattaa kirjoitti:

        Olenko väittänyt olevani uudestisyntynyt?
        Entä sinä, kerro sinä omastasi. 😀

        Voi ei, pahoittelen suuresti inhimillistä virhettäni 😀 Kommenteistasi päättelin ilmeisen virheellisesti kauniiden, selkeiden ja ehdottoman totuudenmukaisten sanojesi johtuvan kyseisestä tapahtumasta.
        Minua nyt vaan ei ole siunattu kaipaamallasi ominaisuudella, toivotaan jonkun muun kykenevän täyttämään tarpeesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi ei, pahoittelen suuresti inhimillistä virhettäni 😀 Kommenteistasi päättelin ilmeisen virheellisesti kauniiden, selkeiden ja ehdottoman totuudenmukaisten sanojesi johtuvan kyseisestä tapahtumasta.
        Minua nyt vaan ei ole siunattu kaipaamallasi ominaisuudella, toivotaan jonkun muun kykenevän täyttämään tarpeesi.

        Tosiaan teit virheen, saat toki anteeksi. Mutta se taas on ihan asia erikseen miten asia on. 😀
        Kaipaamisenikin on taas ihan oma väitteesi jonka todellisuudelle sinulla ei ole mitään näyttöä.


      • Anonyymi
        KyIläTaasNaurattaa kirjoitti:

        Tosiaan teit virheen, saat toki anteeksi. Mutta se taas on ihan asia erikseen miten asia on. 😀
        Kaipaamisenikin on taas ihan oma väitteesi jonka todellisuudelle sinulla ei ole mitään näyttöä.

        Oletko samaa mieltä, että Sinun valovoimaisen totuutesi rinnalla tekemäni kauneusvirhekin vaikuttaa hyveeltä,?
        Tietenkään en ole edes yrittänyt väittää epätoivoa syleileviä tähtihetkiäsi minkään todellisuuden mukaiseksi.
        Nätti kuva nimerkkisi yhteydessä kertoo paljon elävän elämäsi onnellisuudesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et todellakaan ole uudestisyntynyt!
        Olet kuin Saulus Tarsolainen joka vainoaa Jeesuksen seuraajia!

        "Et todellakaan ole uudestisyntynyt!"

        Voi olla ettei sinun määräystesi mukaisesti :D


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        "Et todellakaan ole uudestisyntynyt!"

        Voi olla ettei sinun määräystesi mukaisesti :D

        Alat aina aggressiiviseksi kun jäät valheista kiinni.
        Uudestisyntynyt ei homota eikä usko evoluutioon vaan luomiseen,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alat aina aggressiiviseksi kun jäät valheista kiinni.
        Uudestisyntynyt ei homota eikä usko evoluutioon vaan luomiseen,

        "Voi olla ettei sinun määräytesi mukaisesti" on normaali lause, mutta sinun päässäsi se aggressiivinen lause.

        Mutta että uudestisyntynyt on homoja vastaan, on jo erikoista.


      • Entä se, kun mummomuoria koko ajan solvataan?

        Eikö se sinua jo okseta?


      • Huomaat mitä haluat ja olet huomaamatta mitä et halua huomata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alat aina aggressiiviseksi kun jäät valheista kiinni.
        Uudestisyntynyt ei homota eikä usko evoluutioon vaan luomiseen,

        ”Alat aina aggressiiviseksi kun jäät valheista kiinni.”

        Nyt taitaa sinulla olla ongelma, sillä ei tässä mitään aggressiivista ole. :D

        ”Uudestisyntynyt ei homota eikä usko evoluutioon vaan luomiseen…”

        Uudesti syntyminen on kristillisen elämän alku ihmisessä, jossa sitten kasvetaan hengellisesti läpi elämän. Se tarkoittaa tuomion alaisuudesta siirtymistä armon alaisuuteen.

        Se ei siis tarkoita sitä, että aletaan niellä ihan mitä tahansa oppeja, joita joku inhimillinen auktoriteetti tarjoaa. Eikä etenkään mihinkään valheellisuuteen uskomista vain sen vuoksi, että sillä jotain todistellaan muille samankaltaisesti ajatteleville.


    • Anonyymi

      Totta tuokin!

    • Anonyymi

      Näin tällä palstaltalla...

    • Anonyymi

      Kivi ateistien kengässä!

      • Anonyymi

        Taas uskovainen heitti sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas uskovainen heitti sen.

        Ateisti pyysi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateisti pyysi.

        Olet puhdas ja viaton?


    • Anonyymi

      Totta, voihan tuo Raamatun mukaisuuskin jo vähän ärsyttää. En ihmettelisi, kun tarinat ovat noin 4000-6000 vuoden takaa Sumerista.

      <<Mesopotamian muinaisusko vaikutti vahvasti Raamatun syntyyn ja erityisesti ensimmäisen Mooseksen kirjan 11 ensimmäisessä luvussa kerrottuihin alkuperämyytteihin. Muinaisen Lähi-idän uskonnot kehittyivät vuorovaikutuksessa ja hyödynsivät laajalle levinneitä yhteisiä sankarihahmoja ja tarina-aihelmia. Samalla uusia uskontoja syntyi toisten pohjalta.

      Sumerilaisen ja babylonialaisen kirjallisuuden vaikutus on suurta erityisesti Raamatun ensimmäisissä kertomuksissa. <<

      Lähde: wikipedia Mesopotamialainen vaikutus Raamatussa

      Moni varmaan ajattelee, että vähän olisi tuossa ajassa pitänyt kehitystä jo tapahtua uskovaistenkin korvien välissä.

      • Anonyymi

        Mitä, onko joku ihan vakavissaan sitä mieltä, etteivät Mesopotamiassa sumerilaiset tienneetkään koko totuutta jo 6000 vuotta sitten?! Mitä mieltä kirkko on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä, onko joku ihan vakavissaan sitä mieltä, etteivät Mesopotamiassa sumerilaiset tienneetkään koko totuutta jo 6000 vuotta sitten?! Mitä mieltä kirkko on?

        Sieltä on kotoisin myös arjalaisuus.

        <<Kielitieteessä arjalainen merkitsee indoiranilaisia kieliä, joita puhutaan muun muassa nykyisen Intian ja Iranin alueella.<<


    • Anonyymi

      Ei vaan ainoastaan homoudesta.
      Mikään muu ei meinaa yhtään mitään. Kunhan vaan muistat pitää peräpään piukkana.

      • Anonyymi

        Ei penis-peppu seksiä erityisesti!
        🥲


    • Jos he opettavat oikein, niin he selittävät varmasti opetuslapsilleen myös Raamatun esoteeriset merkitykset eivätkä lue sitä kirjaimellisesti, vai mitä?

      • Anonyymi

        Selitysten ongelma on että selittäjät vääntävät sadut omaan tarkoitukseensa sopiviksi.
        😁


    Ketjusta on poistettu 170 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      65
      1980
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1327
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1264
    4. 46
      1148
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1002
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      999
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      920
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      881
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      878
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      873
    Aihe