Liiku Nyt hyvä palstalainen

😷🧣👍ennakkoäänestys on tiistaihin asti. Turha valittaa oloista jos ei käy äänestämässä. Valintojen jälkeenkin valitus on turhaa. On sopeuduttava enemmistön päätöksiin.

Itse arvostaisin jos joku (=kaivattu mies) seuraisi aluevaalikeskusteluja ja neuvoisi ketä äänestää. Vaalikoneet ei oikein korvaa elävää ihmistä. Sitäpaitsi ne ehdottaa mulle ihan vääriä ihmisiä 🤔

41

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kohta kikka kirjoittaa sinulle, että 💩 ajatus

      • No niinpä. Jännä et hänellä ei ole mielessä kuin tuo yksi 💩.asia


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        No niinpä. Jännä et hänellä ei ole mielessä kuin tuo yksi 💩.asia

        Ja sulla aina joku vammainen aloitus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sulla aina joku vammainen aloitus

        Ei mun aloitukset ole sen kummempia kuin muidenkaan. Tee itse omat mieluisat aloitukset niin ei tarvitse moittia muidrn tekemiä.


      • Anonyymi

        Yleisön pyynnöstä: 💩.ajatus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yleisön pyynnöstä: 💩.ajatus

        Yksi ihminen ei ole kummoinenkaan yleisö 😂


    • Anonyymi

      Nainen osaa itse harkita ja päättää siitä, ketä kannattaa äänestää vaaleissa.

      • Aika vaikea on valita tuntemattomista ihmisistä. Ihan erilaista oli, kun asui pienessä kyläyhteisössä ja tiesi millaisia ehdokkaat olivat.


    • Anonyymi

      Sdp tai vasemmisto jos työläinen oot.

      • Niin, vaihtoehtoja on saada turhia ihmisiä hallintoportaisiin. Ei se vasemmistolainen tai demari mun astmaa paranna.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Niin, vaihtoehtoja on saada turhia ihmisiä hallintoportaisiin. Ei se vasemmistolainen tai demari mun astmaa paranna.

        Ei,mutta ei ole muitakaan ketä äänestää


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Niin, vaihtoehtoja on saada turhia ihmisiä hallintoportaisiin. Ei se vasemmistolainen tai demari mun astmaa paranna.

        Astmaa ei paranna mikään, paitsi hyvä hoitava lääke. Kokemusta allergisesta vinkunasta on. Ei mulla astmaa ole niin, että koko ajan ottaisin lääkettä, mutta tiedänpähän vaan, että pahimpana siitepölyaikana ei auta kuin inhalaattori.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Astmaa ei paranna mikään, paitsi hyvä hoitava lääke. Kokemusta allergisesta vinkunasta on. Ei mulla astmaa ole niin, että koko ajan ottaisin lääkettä, mutta tiedänpähän vaan, että pahimpana siitepölyaikana ei auta kuin inhalaattori.

        Kardiologin mukaan mun keuhkot vinkuu ja hän epäili astmaa. En millään viitsisi taas aloittaa tutkimuksia kun terveyskeskuksessa on useiden viikkojen jonotus. Jos nyt edes lääkärille pääsee sen ajanvaraustulpan takia.


    • Anonyymi

      No ei ainakaan näitä hurskastelijoita, jotka leikkii olevansa piänen puolella, mutta oikeasti kylmästi ja laskelmoivasti sivuutetaan sillai niinku ikävät asiat, ettei ne vaan tule myöhemmin pitkää uraa pelatessa vastaan.

      • Pahoin pelkään, että tällä uudistuksella ajetaan vain lisäpaikkoja poliitikoille. Nythän pitäisi heivata kuntatasolta puolet päistä (vähintään) pois kerran suuri osa töistäkin siirtyy hyvinvointialueille. Nyt lisätään poliitikkoja ja siten kuluja, kun hoivapuolella on pulaa henkilökunnasta.

        En jaksa uskoa, että pääsen hoitoon nykyistä kolmea viikkoa nopeammin tulevaisuudessakaan. Miten hoito muka paranee siitä, että on joku digivastaanotto kun ei nenät lääkärin kanssa vastakkainkaan saa kunnollisia diagnooseja.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Pahoin pelkään, että tällä uudistuksella ajetaan vain lisäpaikkoja poliitikoille. Nythän pitäisi heivata kuntatasolta puolet päistä (vähintään) pois kerran suuri osa töistäkin siirtyy hyvinvointialueille. Nyt lisätään poliitikkoja ja siten kuluja, kun hoivapuolella on pulaa henkilökunnasta.

        En jaksa uskoa, että pääsen hoitoon nykyistä kolmea viikkoa nopeammin tulevaisuudessakaan. Miten hoito muka paranee siitä, että on joku digivastaanotto kun ei nenät lääkärin kanssa vastakkainkaan saa kunnollisia diagnooseja.

        Pm:n sääret😍


    • En meinaa äänestää. En ikinä.

      • Anonyymi

        En minäkään, ainakaan demareita tai vihreitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään, ainakaan demareita tai vihreitä.

        Eikä ketään muutakaan. Periaate.


      • JasuM kirjoitti:

        Eikä ketään muutakaan. Periaate.

        Voihan sitä noinkin ilmaista mielipiteensä maan tilasta.


      • lounas.ajatus kirjoitti:

        Voihan sitä noinkin ilmaista mielipiteensä maan tilasta.

        Kyllä. Se kun ei ole äänestäjien myötä yhtään viisaammaksi muuttunut, ihan sama mikä kokoonpano siellä sählää eduskunnassa.


      • JasuM kirjoitti:

        Kyllä. Se kun ei ole äänestäjien myötä yhtään viisaammaksi muuttunut, ihan sama mikä kokoonpano siellä sählää eduskunnassa.

        Sanos muuta. Milloin mitäkin julkisten varojen väärinkäyttöä ilmenee sen lisäksi ettei mikään toimi.


    • Anonyymi

      kävin eilen äänestämässä

      • Hienoa. Peukku sille 👍. Itse ajattelin käydä hiljaisempana päivänä vaikka huomenna.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Hienoa. Peukku sille 👍. Itse ajattelin käydä hiljaisempana päivänä vaikka huomenna.

        Ja sdp:tä tai vasemmistoa.Koska kaikki muut ajavat työläisten etuja vastaan.Pm 🤩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sdp:tä tai vasemmistoa.Koska kaikki muut ajavat työläisten etuja vastaan.Pm 🤩

        Mulla on kaksi vaihtoehtoa löytynyt vaalikoneesta. Täytyy nyt miettiä kumpi mun asioita enemmän edustaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sdp:tä tai vasemmistoa.Koska kaikki muut ajavat työläisten etuja vastaan.Pm 🤩

        Sdp ei hyvä mielestani. Vasemmisto joo, tottakai! En oo duunari, mutta silti vasemmisto on mun 1.. Kaikkien tulee saada tasa-arvoista kohtelua., samalta viivalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sdp ei hyvä mielestani. Vasemmisto joo, tottakai! En oo duunari, mutta silti vasemmisto on mun 1.. Kaikkien tulee saada tasa-arvoista kohtelua., samalta viivalta.

        Vasemmistoa olen myös miettinyt. En ole kiinnostunut puolueista, mutta heistä löytyy eniten maanläheisen oloisia ehdokkaita. Sellaisia jotka elävät ja ymmärtävät tavallista arkea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vasemmistoa olen myös miettinyt. En ole kiinnostunut puolueista, mutta heistä löytyy eniten maanläheisen oloisia ehdokkaita. Sellaisia jotka elävät ja ymmärtävät tavallista arkea.

        Mulla oli ykkösvalintana se että verotus ei lisääntyisi kun tulee lisää turhia poliitikkoja. Nythän piyäisi saada paljon säästöä kuntatason poliitikkojen vähentämisestä. Kun kerran työt siirtyy hyvinvointialueelle niin sen pitäisi näkyä kuntatason nuppimäärässä. Ehkä minulta on vaan jäänyt huomaamatta tälläinen tärkeä vähennys


    • Anonyymi

      Tykkään äänestää vasta vaalipäivänä.

      • Sekin on hyvä tapa. Mulla ennakkoäänestys on niin lähellä että käyn siellä.


    • Hyvinvointiasioista kannattaa tosiaan äänestää. Kotihoitoa lisätään, että vanhukset eivät pääse palveluiden äärelle. Sitten käy näin, että kotihoidon tekemät pesut lopetetaan kun ei ole henkilökuntaa.

      • Anonyymi

        Kotihoidossa ei ole lisätty henkilökuntaa, ainoastaan lykätty sinne lisää asiakkaita. Tämä saa henkilökunnan väsymään ja pakenemaan muihin töihin. Toimiessaan kotihoito voisi sopia monelle paremmin. Laitoshoidon ja kotihoidon välillä voisi olla välimuotoja joissa asiakkailla ja omaisilla olisi enemmän vaikutusmahdollisuuksia. Esim asumisyhteisöt johon yhdessä ostettaisiin palveluja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kotihoidossa ei ole lisätty henkilökuntaa, ainoastaan lykätty sinne lisää asiakkaita. Tämä saa henkilökunnan väsymään ja pakenemaan muihin töihin. Toimiessaan kotihoito voisi sopia monelle paremmin. Laitoshoidon ja kotihoidon välillä voisi olla välimuotoja joissa asiakkailla ja omaisilla olisi enemmän vaikutusmahdollisuuksia. Esim asumisyhteisöt johon yhdessä ostettaisiin palveluja.

        Henkilökuntapulasta tuo pesujen lopetuskin kertoo kun eivät saa sairasloman sijaisia mistään.
        Joku aluevaaliehdokas mainitsi että kannattaa satsata siihen että palveluita tarvitaan vähemmän kuten hyvä terveydenhoito ja kuntoutus . Palvelumalleja vois tosiaan myös miettiä. Telkkarissa haastateltiin perhepäivähoidossa hoitolasten seassa ollutta mummelia. Hän tuntui viihtyvän ja pääsi illaksi omaan kotiin.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Henkilökuntapulasta tuo pesujen lopetuskin kertoo kun eivät saa sairasloman sijaisia mistään.
        Joku aluevaaliehdokas mainitsi että kannattaa satsata siihen että palveluita tarvitaan vähemmän kuten hyvä terveydenhoito ja kuntoutus . Palvelumalleja vois tosiaan myös miettiä. Telkkarissa haastateltiin perhepäivähoidossa hoitolasten seassa ollutta mummelia. Hän tuntui viihtyvän ja pääsi illaksi omaan kotiin.

        Tuollaiset mummelit päiväkotilasten seassa voisivat olla lapsillekin tärkeitä. Arvokkaaksi itsensä tunteminen ja yhteisöllisyys ovat tärkeitä asioita. Voi kun tätä hyödynnyttäisiin enemmän hoitotyössä. On kyynistävää kun kaikki mitataan rahassa ja hoitaminen on suorittamista. Kun suorittaa työtään väsyy entisestään. Pitäisi jotenkin pystyä miettimään hoitotyötä uudella tavalla. En usko esim. että mt-puolella resurssien lisääminen riittää jos hoito on rutiinimaista ja lääkekeskeistä. Juurikin sitä kuntoutusta tarvittaisiin enemmän sekä kykyä kohdata ihmisiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaiset mummelit päiväkotilasten seassa voisivat olla lapsillekin tärkeitä. Arvokkaaksi itsensä tunteminen ja yhteisöllisyys ovat tärkeitä asioita. Voi kun tätä hyödynnyttäisiin enemmän hoitotyössä. On kyynistävää kun kaikki mitataan rahassa ja hoitaminen on suorittamista. Kun suorittaa työtään väsyy entisestään. Pitäisi jotenkin pystyä miettimään hoitotyötä uudella tavalla. En usko esim. että mt-puolella resurssien lisääminen riittää jos hoito on rutiinimaista ja lääkekeskeistä. Juurikin sitä kuntoutusta tarvittaisiin enemmän sekä kykyä kohdata ihmisiä.

        Nyt on kaikilla kiire juosta tavoitteiden perässä. Julkisissa palveluissa aika ei riitä mihinkään kohtaamisiin. Katoin kun naapurille vietiin ruoka, niin eipä tuo ruoan viejä kauaa sisällä kupannut. Hyvä kun päivää ehti sanomaan . Sentään muistisairas mummeli.

        Toivittavasti hyvinvointialueita kehitettäessä kuunnellaan palveluiden käyttäjiä myös.


    • Anonyymi

      Aluevaaleissa on todella tärkeä äänestää.

      Ehdokkaita on niin paljon, että varmasti löytyy sellainen, jonka kanssa voi olla samaa mieltä asioista.

      • Mä kävin tänään äänestämässä. Netissä olevat vaalikoneet antoivat hyvän vihjeen ja vähän ehdokkaan taustoja tutkimalla oli valinta hyvä tehdä.


    • Anonyymi

      Äänestäminen vaatii voimassa olevan henkilöllisyystodistuksen. Kaikilla köyhillä ei ole varaa semmoista hankkia, joita nuo vaalitkin lähinnä koskettavat. Rikkaat käyvät yksityisillä lääkäriasemilla, joten he eivät välttämättä tarvitse kunnallista terveydenhuoltoa.

      • Poliisilta saa ilmaiseksi tilapäisen henkilöllisyystodistuksen äänestämistä varten


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe