OTP-Travel

Anonyymi

OTP on taas tukkanuottasilla Oulun kaupungin kanssa. Kaupunki haluaisi itselleen kuljettajien terveystiedot, mutta ne eivät lain mukaan liene sellaisia tietoja, jotka kuuluvat kaupungille. OTP:n mukaan suuri määrä ajamattomia vuoroja johtuu koronan vuoksi määrätyistä sairauslomista ja karanteeneista. OTP:n mielestä kyseessä on ylivoimainen este, mutta kaupunki esittää tuntuvia seurauksia ajamattomista vuoroista. Mikähän on käytäntö muissa viranomaiskaupungeissa? Sivusta seuraten näyttää siltä, että Oulun kaupunki haluaa kyseisen liikennöitsijän sivuun tavalla tai toisella.

76

6937

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onpa sattunut sopivasti yhdelle firmalle ja joka kamppailee vaikeuksissa entisten rikkomusten maksussa.
      Kaupungille voi esittää sairaslomatodistuksia ilman henkilötunnisteita.
      Ihmettelen miksi AKT oli heti vastaan tuota menettelyä? Samoin tietenkin OTP:n johto.
      Jos minä olisin pomo OTP:ssa, esittäisin todisteita mielelläni. Toki jos on peruttu vuoroja ihan säästösyistä, niin silloinhan noin menetellään.
      Muista kaupungeista esim .Turku oli tehnyt päätöksen olla perimättä sanktiomaksuja koronan takia ajamattomista vuoroista, joskaan ei tietenkään maksakaan niistä.

      • Anonyymi

        Jos OTP:n ajamattomat vuorot johtuvat muista syistä kuin koronasta, niin silloinhan tilannetta voitaisiin verrata Pirkanmaan Tilausliikenteen toimintaan Tampereella muutama vuosi sitten, jolloin se voitti paljon liikennettä, mutta pystyi aloittamaan kaikki ajot vasta yli vuosi sopimuksen alkamisen jälkeen. Tiettävästi firma ei saanut minkäänlaisia sanktioita tästä toiminnastaan. Onko niin, että liikenneviranomaiset toimivat eri tavalla eri kaupungeissa? Sitten taitaa olla vielä sellainenkin juttu, että tiettyjen toimijoiden toilailija katsotaan enemmän sormien läpi kuin toisten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos OTP:n ajamattomat vuorot johtuvat muista syistä kuin koronasta, niin silloinhan tilannetta voitaisiin verrata Pirkanmaan Tilausliikenteen toimintaan Tampereella muutama vuosi sitten, jolloin se voitti paljon liikennettä, mutta pystyi aloittamaan kaikki ajot vasta yli vuosi sopimuksen alkamisen jälkeen. Tiettävästi firma ei saanut minkäänlaisia sanktioita tästä toiminnastaan. Onko niin, että liikenneviranomaiset toimivat eri tavalla eri kaupungeissa? Sitten taitaa olla vielä sellainenkin juttu, että tiettyjen toimijoiden toilailija katsotaan enemmän sormien läpi kuin toisten?

        Kuka ajoi väliajan PirTilin ajoja? Oliko kilpailutettu? Miten noin voi käydä ja jos vielä ilman sanktioita??
        Kaupunkiviranomainenhan on taipuvainen eräiden toimijoiden suhteen.
        Muistelen kuulleeni muutama vuosi sitten kuskien kertomana, että Savonlinja joutui Kuopiossa? kaupungin hampaisiin ja sitä kytättiin ja sanktioitiin sekä supistettiin sen hoitamaa liikennettä rankalla kädellä ilman neuvotteluja. Siellä oli ehkä totuttu niin erääseen liikenneyhtiöön, että kaupungin virkamieskoneisto ja yhtiö olivat kuin yhtä perhettä.
        Onko juttu ihan totta, on sitten toinen asia.... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka ajoi väliajan PirTilin ajoja? Oliko kilpailutettu? Miten noin voi käydä ja jos vielä ilman sanktioita??
        Kaupunkiviranomainenhan on taipuvainen eräiden toimijoiden suhteen.
        Muistelen kuulleeni muutama vuosi sitten kuskien kertomana, että Savonlinja joutui Kuopiossa? kaupungin hampaisiin ja sitä kytättiin ja sanktioitiin sekä supistettiin sen hoitamaa liikennettä rankalla kädellä ilman neuvotteluja. Siellä oli ehkä totuttu niin erääseen liikenneyhtiöön, että kaupungin virkamieskoneisto ja yhtiö olivat kuin yhtä perhettä.
        Onko juttu ihan totta, on sitten toinen asia.... :)

        Tampereella kaupunki joutui ostamaan liikennettä muilta yrityksiltä siksi ajaksi, että PirTil sai hankittua riittävästi kalustoa ja kuljettajia. Tämä yhtiö on jostakin syystä joukkoliikenneviranomaisen "erityissuojeluksessa", eikä kuulopuheiden mukaan saanut minkäänlaisia seuraamuksia tästä viiveestä. Syynä saattaa olla se, että kun tarjous on riittävän halpa, silloin pikkujuttuja katsotaan läpi sormien. Itsekin olen kuullut, että eri kaupungeissa viranomaisilla on ns. suosikkiliikennöitsijöitä ja myös inhokkeja, joiden kanssa ei millään tahdota päästä neuvotteluteitse ratkaisuihin. Tämä puheena oleva OTP ilmeisesti on Oulussa tällainen inhokki-liikennöitsijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereella kaupunki joutui ostamaan liikennettä muilta yrityksiltä siksi ajaksi, että PirTil sai hankittua riittävästi kalustoa ja kuljettajia. Tämä yhtiö on jostakin syystä joukkoliikenneviranomaisen "erityissuojeluksessa", eikä kuulopuheiden mukaan saanut minkäänlaisia seuraamuksia tästä viiveestä. Syynä saattaa olla se, että kun tarjous on riittävän halpa, silloin pikkujuttuja katsotaan läpi sormien. Itsekin olen kuullut, että eri kaupungeissa viranomaisilla on ns. suosikkiliikennöitsijöitä ja myös inhokkeja, joiden kanssa ei millään tahdota päästä neuvotteluteitse ratkaisuihin. Tämä puheena oleva OTP ilmeisesti on Oulussa tällainen inhokki-liikennöitsijä.

        OTP on kyllä komeasti saanut asiansa solmuun Oulussa! Katsokaahan Oulun joukkoliikennelautakunnan viimeisintä pöytäkirjaa.
        OTP ja Mika Niskanen Oy oli suljettu jälleen tarjouskisoista pois!
        Jotenkin tuntuu, että he lähtivät ylimielisellä asenteella Ouluun ja jo ne surullisen kuuluisat kalustohankinnat kertovat siitä.
        Heillä on vaihtoehtoja muutamia:
        - ottavat lusikan kauniiseen käteen ja alkavat toimia sopimusten mukaisesti.
        - jatkavat nykytahtiin ja kaupunki irtisanoo sopimukset
        - myy vähintään Oulun liiketoiminnan jollekin oikealle yhtiölle
        - laittaa OTP:n konkurssiin
        Neuvot ovat ilmaisia, olkaa hyvä.
        Tuleepa mieleen, että miten he muissa sopimuksissa pelaavat??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereella kaupunki joutui ostamaan liikennettä muilta yrityksiltä siksi ajaksi, että PirTil sai hankittua riittävästi kalustoa ja kuljettajia. Tämä yhtiö on jostakin syystä joukkoliikenneviranomaisen "erityissuojeluksessa", eikä kuulopuheiden mukaan saanut minkäänlaisia seuraamuksia tästä viiveestä. Syynä saattaa olla se, että kun tarjous on riittävän halpa, silloin pikkujuttuja katsotaan läpi sormien. Itsekin olen kuullut, että eri kaupungeissa viranomaisilla on ns. suosikkiliikennöitsijöitä ja myös inhokkeja, joiden kanssa ei millään tahdota päästä neuvotteluteitse ratkaisuihin. Tämä puheena oleva OTP ilmeisesti on Oulussa tällainen inhokki-liikennöitsijä.

        Tämä PirTil taitaa olla saman luokan liikennöitsijä kuin tuo OTP. Tällä hetkellä ajetaan jatkuvasti likaisilla autoilla, sekä päältä että sisältä. Lika päällä ei ole mitään roiskeita vaan vähintään viikon verran pinttynyttä likaa. Jokainen auto repsottaa jostakin kohdasta. Aina kun tapahtuu bussikolari, osallisena on tämän firman auto. Tuleekohan käymään samoin kuin Oulussa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä PirTil taitaa olla saman luokan liikennöitsijä kuin tuo OTP. Tällä hetkellä ajetaan jatkuvasti likaisilla autoilla, sekä päältä että sisältä. Lika päällä ei ole mitään roiskeita vaan vähintään viikon verran pinttynyttä likaa. Jokainen auto repsottaa jostakin kohdasta. Aina kun tapahtuu bussikolari, osallisena on tämän firman auto. Tuleekohan käymään samoin kuin Oulussa?

        Tähän voisi lisätä, että kilpitekstit saattavat olla mitä tahansa. Silloin kun aloittivat nysse-liikenteen, ajettiin monta viikkoa ruutupaperilappujen kanssa, kun eivät ilmeisesti osanneet ohjelmoida kilpiä. Hyvin amatöörimainen kuva tulee tämän puulaakin toiminnasta. Olisiko sitten niin kuin joku väitti, että kun hinta on sopivan halpa, saa toimia miten haluaa. Tämä on kuitenkin epäreilua kilpailua niitä yrittäjiä kohtaan, jotka hoitavat asiansa sääntöjen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän voisi lisätä, että kilpitekstit saattavat olla mitä tahansa. Silloin kun aloittivat nysse-liikenteen, ajettiin monta viikkoa ruutupaperilappujen kanssa, kun eivät ilmeisesti osanneet ohjelmoida kilpiä. Hyvin amatöörimainen kuva tulee tämän puulaakin toiminnasta. Olisiko sitten niin kuin joku väitti, että kun hinta on sopivan halpa, saa toimia miten haluaa. Tämä on kuitenkin epäreilua kilpailua niitä yrittäjiä kohtaan, jotka hoitavat asiansa sääntöjen mukaan.

        Tämä Pirkanmaan Tilausliikenne taitaa kuitenkin olla aika iso tekijä Tampereen seudulla?
        Onko peräti suurin Nysse-liikennöitsijä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä Pirkanmaan Tilausliikenne taitaa kuitenkin olla aika iso tekijä Tampereen seudulla?
        Onko peräti suurin Nysse-liikennöitsijä?

        En tiedä "voimasuhteista", mutta matkustajan näkökulmasta se on ylivoimaisestivastenmielisin liikennöitsijä. Koskee kalustoa ja osaa kuljettajista. Ihmettelen, miksi liikenteen tilaaja ei tee mitään tilanteen korjaamiseksi. Toiminta on hyvin puuhastelijamaista, jos verrataan kaupungin omiin autoihin, Paunuun tai Länsilinjoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä "voimasuhteista", mutta matkustajan näkökulmasta se on ylivoimaisestivastenmielisin liikennöitsijä. Koskee kalustoa ja osaa kuljettajista. Ihmettelen, miksi liikenteen tilaaja ei tee mitään tilanteen korjaamiseksi. Toiminta on hyvin puuhastelijamaista, jos verrataan kaupungin omiin autoihin, Paunuun tai Länsilinjoihin.

        Eikö Tampereella anneta kaupungille palautetta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö Tampereella anneta kaupungille palautetta?

        Palautetta on annettu ilmeisen paljon. Tampereella palaute ei vaikuta mitään. Jotkut tietävät kertoa, että tämän liikennöitsijän toimia katsotaan hyvin pitkään sormien läpi. Samat asiasta tietävät ovat sanoneet, että jos Pirtlllin kaikkiin sopimusrikkomuksiin puututtaisiin, sanktioiden määrä olisi niin suuri, että firman toiminta olisi jo loppunut. Herää vain kysymys, että miksi sääntöjä yleensä on olemassa, jos niitä ei ole tarkoituskaan noudattaa. Muiden yhtiöiden osalta en ole kuullut tällaisesta toiminnasta. Tampereen liikenneviranomaiset voisivat kysyä neuvoa Oulusta, jos itse eivät osaa puuttua tilanteeseen.


    • Anonyymi

      Helmikuussa OTP:llä varmaan helpottaa, kun Oulun kaupunki pidättää liikennöintimaksuista 1.erän, murakat n, 230000 euroa! Ja bonuksetkin jäi saamatta.
      Ei tarvitse pohtia sijoituksia, vaan voi keskittyä liikenteen hoitamiseen.

      • Anonyymi

        Oulun joukkoliikennelautakunta on tietääkseni käsitellyt OTP:n ylimitoitettuja vuorojen perumisia.
        Lisäksi huomasin koko Niskanen/OTP/RA yhtiöiden vaihtaneen johtonsa, toimitusjohtaja on vaihtunut, hallitus on vaihtunut, Mika Niskanen ei ole yhtiön hallinnossa mukana.
        No on tietenkin omistajana, joten aikamoista "käsien pesua" tämäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oulun joukkoliikennelautakunta on tietääkseni käsitellyt OTP:n ylimitoitettuja vuorojen perumisia.
        Lisäksi huomasin koko Niskanen/OTP/RA yhtiöiden vaihtaneen johtonsa, toimitusjohtaja on vaihtunut, hallitus on vaihtunut, Mika Niskanen ei ole yhtiön hallinnossa mukana.
        No on tietenkin omistajana, joten aikamoista "käsien pesua" tämäkin.

        Silmukka kiristyy ja yhtiön myyminen on entistä lähempänä. Tai konkka.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Nyt on kyyti kylmää.
        Maaliskuussa maksettavia korvauksia ei taida monta euroa kilahtaa tilille, kun huomioi molemmat sanktiot.
        Köyhään kirpaisisi.


    • Anonyymi

      No nyt tuli perseilylle loppu! Oulu potki Otp:n pihalle ja Otp haki itsensä konkurssiin.
      Yli 50 auton ajot meni uuteen jakoon.

      • Anonyymi

        Oikein toimittu kaupungin toimesta ettei anneta loputtomiin kikkailla.


    • Anonyymi

      Mitenhän mahtaa käydä muiden Niskasen yhtiöiden? Meneekö samassa rytinässä Mika K.Niskanen Oy ja Rautalammin Auto Oy? Miksihän ei tajunnut myydä OTP Travelia pois? Tai onpa voinut yrittää kaupata Koivarille ja muille, mistäs tuon tietää.

      • Anonyymi

        Muutamassa vuodessa laittoi OTP:n täysin pilalle.


      • Anonyymi

        Kaikki yhtiöt ovat osakeyhtiöitä, joten otp:n konkurssi ei vaikuta niihin mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki yhtiöt ovat osakeyhtiöitä, joten otp:n konkurssi ei vaikuta niihin mitenkään.

        Se on totta, mutta onko annettu keskinäisiä panttauksia yms.
        Tämmöiset monen yhtiön ryppäät voivat olla konkkatilanteissa ongelmallisia,
        kenen autot, kenen kiinteistöt, konserniavustukset , keskinäiset vuokrat jnejne.
        Toivottavasti on otettu nämä huomioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki yhtiöt ovat osakeyhtiöitä, joten otp:n konkurssi ei vaikuta niihin mitenkään.

        Usein on niin, että rahoittajat vaativat emoyhtiön takaavan tytäryhtiöiden velkoja, jolloin myös emoyhtiölle tulee ongelmia tytäryhtiöiden ongelmista.


    • Anonyymi

      Nyt se on ohi. Voi tätä ilon ja onnen päivää. Ei enää koskaan OTP:n kyytiin.

      • Anonyymi

        Ja nytpä on sitten Mika Niskanen Oy hakenut yrityssaneeraukseen.
        Ikävä kyllä, tämä tarkoittaa velkojen kuittaamista lumeen suurimmalta osin ja homma jatkuu.
        Tosin tässä voi ainakin hidasteena olla nuo hankitut tuomiot ja muutama muu asia, joista on huhuja kuulunut jo muutaman vuoden ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nytpä on sitten Mika Niskanen Oy hakenut yrityssaneeraukseen.
        Ikävä kyllä, tämä tarkoittaa velkojen kuittaamista lumeen suurimmalta osin ja homma jatkuu.
        Tosin tässä voi ainakin hidasteena olla nuo hankitut tuomiot ja muutama muu asia, joista on huhuja kuulunut jo muutaman vuoden ajan.

        Alkuvuodesta 2023 Iisalmessa kuluttavat käräjäsalin ovia, syyteenä törkeä veropetos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nytpä on sitten Mika Niskanen Oy hakenut yrityssaneeraukseen.
        Ikävä kyllä, tämä tarkoittaa velkojen kuittaamista lumeen suurimmalta osin ja homma jatkuu.
        Tosin tässä voi ainakin hidasteena olla nuo hankitut tuomiot ja muutama muu asia, joista on huhuja kuulunut jo muutaman vuoden ajan.

        Eihän tuo hakeminen vielä mitään velkojen kuittaamista tarkoita.
        Ja tuo mahdollisesta veropetoksesta mahdollisesti tuleva tuomio voi koko saneerauksen estää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuvuodesta 2023 Iisalmessa kuluttavat käräjäsalin ovia, syyteenä törkeä veropetos.

        Oho? Törkeä veropetos? Nyt alkaa olla jo sellaista menoa, että sopimukset taitavat alkaa katkeilemaan. Tai valveutuneen palvelun tilaajan pitäisi tehdä niin.
        Ja JOS tuo juttu pitää paikkansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho? Törkeä veropetos? Nyt alkaa olla jo sellaista menoa, että sopimukset taitavat alkaa katkeilemaan. Tai valveutuneen palvelun tilaajan pitäisi tehdä niin.
        Ja JOS tuo juttu pitää paikkansa.

        Jos juttu pitää paikkansa, kohta on paljon kalustoa myynnissä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos juttu pitää paikkansa, kohta on paljon kalustoa myynnissä!

        Kyllä pitää paikkansa, toisaalta Niskanen itse on ns. kaivanut itselleen kuoppaa vuosien ajan jättämällä alihintaisia tarjouksia (kuten on nähty)...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pitää paikkansa, toisaalta Niskanen itse on ns. kaivanut itselleen kuoppaa vuosien ajan jättämällä alihintaisia tarjouksia (kuten on nähty)...

        Onko näistä veropetosepäilyistä kenelläkään tarkempaa tietoa? Onko pelkkää huhua vai mitä. Luulisi olevan aika vaikeaa tehdä veropetoksia tällä alalla kun suurin työllistäjä lienee tälläkin firmalla julkinen sektori. Vai onko verottaja viimeinkin ryhdistäytynyt ja ottanut pimeät palkat suurennuslasin alle? Siinä tapauksessa on monella muullakin yrittäjällä syytä huolestua, nämä pimeät palkat kun ovat tällä alalla kuitenkin yleinen käytäntö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko näistä veropetosepäilyistä kenelläkään tarkempaa tietoa? Onko pelkkää huhua vai mitä. Luulisi olevan aika vaikeaa tehdä veropetoksia tällä alalla kun suurin työllistäjä lienee tälläkin firmalla julkinen sektori. Vai onko verottaja viimeinkin ryhdistäytynyt ja ottanut pimeät palkat suurennuslasin alle? Siinä tapauksessa on monella muullakin yrittäjällä syytä huolestua, nämä pimeät palkat kun ovat tällä alalla kuitenkin yleinen käytäntö.

        Lieneekö kyse vanhoista Venäjän polttoaineista? Luulisi noiden juttujen ehtivän vanhentua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko näistä veropetosepäilyistä kenelläkään tarkempaa tietoa? Onko pelkkää huhua vai mitä. Luulisi olevan aika vaikeaa tehdä veropetoksia tällä alalla kun suurin työllistäjä lienee tälläkin firmalla julkinen sektori. Vai onko verottaja viimeinkin ryhdistäytynyt ja ottanut pimeät palkat suurennuslasin alle? Siinä tapauksessa on monella muullakin yrittäjällä syytä huolestua, nämä pimeät palkat kun ovat tällä alalla kuitenkin yleinen käytäntö.

        Ei ole huhua, itse olen nähnyt kuvan somessa eräässä ryhmässä tuosta käräjäoikeuden juttuluettelosta kyseiseen asiaan liittyen. Harmi kun tänne ei kuvia pysty lisäämään. Jos on Facebookin puolella parissa joukkoliikenneaiheisessa ryhmässä niin sieltä tuo löytyy ainakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos juttu pitää paikkansa, kohta on paljon kalustoa myynnissä!

        Paikkansa pitää. Ilmoitus käräjäoikeuteen menosta helmikuussa pyörii netissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lieneekö kyse vanhoista Venäjän polttoaineista? Luulisi noiden juttujen ehtivän vanhentua.

        Mikä tämä polttoainejuttu onkaan? Minä puolestani luulen, että koko saneeraus juontaa juurensa jostakin takauksista tai sitoumuksista, joita on tehty OTP:n kanssa. Nyt OTP:n kaatuessa riskit realisoituvat. Niskasen talousluvut ovat kuitenkin ihan kelvolliset verrattuna muihin alan yrityksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tämä polttoainejuttu onkaan? Minä puolestani luulen, että koko saneeraus juontaa juurensa jostakin takauksista tai sitoumuksista, joita on tehty OTP:n kanssa. Nyt OTP:n kaatuessa riskit realisoituvat. Niskasen talousluvut ovat kuitenkin ihan kelvolliset verrattuna muihin alan yrityksiin.

        Sehän näissä yhtiöryppäissä on, että joku yhtiö saattaa näyttää ihan kelpo lukemia.
        Kuitenkin ristiin annetuilla takauksilla ja muilla sitoumuksilla kaikki ovat kusessa.
        Niskasen firmojen tilannetta en tiedä, mutta vaikuttaa lumipallon lähteneen vyörymään.
        Polttoainejutussa ei kai olla muusta kyse, kuin polttoöljyllä ajamisesta tai Venäjältä tankeissa tuodun polttoaineen keräämisessä muiden bussien käyttöön.
        Kun Venäjältä tuotu polttoainehan pitää polttaa autolla, mihin on tankattu.
        Tätä kai yleisesti harrastettiin kohtalaisesti, eli auto isoilla tyhjillä tankeillä rajan taakse ja sieltä tankki täynnä halpaa naftaa ja tyhjennettiin varikon säiliöön ja huomenna sama uudelleen.
        Tuskin Niskasella tuota on harrastettu, sillä sehän vaatisi säännöllisen liikenteen Venäjälle, eikä heillä ole tainnut sellaista olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän näissä yhtiöryppäissä on, että joku yhtiö saattaa näyttää ihan kelpo lukemia.
        Kuitenkin ristiin annetuilla takauksilla ja muilla sitoumuksilla kaikki ovat kusessa.
        Niskasen firmojen tilannetta en tiedä, mutta vaikuttaa lumipallon lähteneen vyörymään.
        Polttoainejutussa ei kai olla muusta kyse, kuin polttoöljyllä ajamisesta tai Venäjältä tankeissa tuodun polttoaineen keräämisessä muiden bussien käyttöön.
        Kun Venäjältä tuotu polttoainehan pitää polttaa autolla, mihin on tankattu.
        Tätä kai yleisesti harrastettiin kohtalaisesti, eli auto isoilla tyhjillä tankeillä rajan taakse ja sieltä tankki täynnä halpaa naftaa ja tyhjennettiin varikon säiliöön ja huomenna sama uudelleen.
        Tuskin Niskasella tuota on harrastettu, sillä sehän vaatisi säännöllisen liikenteen Venäjälle, eikä heillä ole tainnut sellaista olla.

        Niskasella oli jossakin vaiheessa linja Kuopion seudulta Pietariin. Polttoaineen hyödyntämisen voi kuitenkin tehdä täysin laillisesti, kun vaihtaa autoa joka matkalle ja polttaa kotimaassa venäläisen polttoaineen. Pumppaus vaatii omat kommervenkkinsa, joten tuskin Niskasella tällaiseen on sorruttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niskasella oli jossakin vaiheessa linja Kuopion seudulta Pietariin. Polttoaineen hyödyntämisen voi kuitenkin tehdä täysin laillisesti, kun vaihtaa autoa joka matkalle ja polttaa kotimaassa venäläisen polttoaineen. Pumppaus vaatii omat kommervenkkinsa, joten tuskin Niskasella tällaiseen on sorruttu.

        No enpä oikein usko minäkään tuollaiseen kikkailuun, se tulisi kuljettajien ja asentajien kautta äkkiä tietoon väärille korville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No enpä oikein usko minäkään tuollaiseen kikkailuun, se tulisi kuljettajien ja asentajien kautta äkkiä tietoon väärille korville.

        Jos veropetosepäilyissä on perää, eiköhän kyseessä ole palkkoihin liittyvät epäselvyydet. Niitä tällä alalla valitettavasti riittää. Toisaalta on hyvä, jos tästä saadaan ennakkotapaus varoittavaksi esimerkiksi muille tällaisia vilpillisiä keinoja käyttäville.


    • Anonyymi

      Perinteisen hevosmiesten tietotoimiston mukaan, Tullin miehet tai onhan mukana voinut olla nainenkin olisivat käyneet Iisalmessa ottamassa polttoainenäytteitä muusta säiliöstä kuin ajoneuvon tankista. Ja olihan ko. seudulla muutama vuosi sitten tarjolla halpaa dieseliä, voihan olla että joku rikas oli ostanut kallilla ja möi sitä sitten reilulla alennuksella tynnyritavarana. Eiköhän tuokin oikeusjuttu varmistu kun istuntopäivä koittaa, silloin esitutkintamateriaali tulee julkiseksi.

      • Anonyymi

        No olisipa touhua. Tosin eihän tuosta taida kovin isoja seuraamuksia tulla.
        Mutta tuo saneeraushakemus ja lehdissä mainittu verovelka voi koitua kohtaloksi.
        Epäilen elyjen ja kuntien alkavan irtisanoa sopimuksia yhtiöltä, kuten niiden taitaa olla lähes pakkokin tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No olisipa touhua. Tosin eihän tuosta taida kovin isoja seuraamuksia tulla.
        Mutta tuo saneeraushakemus ja lehdissä mainittu verovelka voi koitua kohtaloksi.
        Epäilen elyjen ja kuntien alkavan irtisanoa sopimuksia yhtiöltä, kuten niiden taitaa olla lähes pakkokin tehdä.

        Niin... entäpäs jos toiminta on ollut toistuvaa ja vaikka ollut isompi tankki kuin olisi pitänyt olla ;) Ja olihan OTP:llä velkaa pesänhoitajan mukaan 5,8 miljoonaa euroa, joka ihmetyttää kun firmassa ei ole montaa omissa nimissä olevaa autoa ja nekin loppuunajettuja.

        https://www.konkurssihuutokauppa.fi/?f[0]=field_address:locality:OULU&f[1]=field_content_tags:33


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin... entäpäs jos toiminta on ollut toistuvaa ja vaikka ollut isompi tankki kuin olisi pitänyt olla ;) Ja olihan OTP:llä velkaa pesänhoitajan mukaan 5,8 miljoonaa euroa, joka ihmetyttää kun firmassa ei ole montaa omissa nimissä olevaa autoa ja nekin loppuunajettuja.

        https://www.konkurssihuutokauppa.fi/?f[0]=field_address:locality:OULU&f[1]=field_content_tags:33

        Tästähän koituu velkojille aika moiset luottotappiot. Taitaa Oulun kaupunkikin loppupeleissä olla häviäjä, vaikka on yksi osallinen siihen että näin kävi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästähän koituu velkojille aika moiset luottotappiot. Taitaa Oulun kaupunkikin loppupeleissä olla häviäjä, vaikka on yksi osallinen siihen että näin kävi.

        Ehkä Oulun kaupunki häviää jonkin verran, ei taida olla tietoa millä hinnalla tuo kolmen kopla jatkaa noita ajoja? Tuskin halvemmalla kuin OTP.
        Teboil ja pankki taitavat olla suurimmat häviäjät. Scania Finansillekin tullee hieman takkiin, kun joutuu kauppaamaan palautuneet kymmenet bussit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä Oulun kaupunki häviää jonkin verran, ei taida olla tietoa millä hinnalla tuo kolmen kopla jatkaa noita ajoja? Tuskin halvemmalla kuin OTP.
        Teboil ja pankki taitavat olla suurimmat häviäjät. Scania Finansillekin tullee hieman takkiin, kun joutuu kauppaamaan palautuneet kymmenet bussit.

        Teboil tuskin häviää kovin paljoa, koska polttoainefirmat eivät yleensä anna kahta viikkoa enempää laskujen erääntyä. Miten mahtaa olla eläkeyhtiöiden ja verottajan saamisten tilanne? Nämä yleensä konkurssitapauksissa ovat suurimmat kärsijät. Samoin korjaamot ja muut sidosryhmät ovat varmasti luotottaneet toimintaa loppuvaiheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teboil tuskin häviää kovin paljoa, koska polttoainefirmat eivät yleensä anna kahta viikkoa enempää laskujen erääntyä. Miten mahtaa olla eläkeyhtiöiden ja verottajan saamisten tilanne? Nämä yleensä konkurssitapauksissa ovat suurimmat kärsijät. Samoin korjaamot ja muut sidosryhmät ovat varmasti luotottaneet toimintaa loppuvaiheessa.

        Rakensiko Niskanen Ouluun uuden varikon hiljattain? Siinä sitä ehkä on pankin rahaa tarvittu. Autojen käsirahoihinkin on varmaan pankista rahaa lainattu jne.
        Kaikilla Niskas-yhtiöillä on verovelkaa YTJ:n mukaan, onko työntekijöiden palkasta vähennetyt ennakonpidätykset tilitetty? Tuon kokoisessa yhtiössä kuusi miljoonaa on velkana äkkiä kasassa.
        Teboil taitaa olla aika ärhäkkä, mutta paikallisliikenteessä parin viikon piikkikin on kohtalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakensiko Niskanen Ouluun uuden varikon hiljattain? Siinä sitä ehkä on pankin rahaa tarvittu. Autojen käsirahoihinkin on varmaan pankista rahaa lainattu jne.
        Kaikilla Niskas-yhtiöillä on verovelkaa YTJ:n mukaan, onko työntekijöiden palkasta vähennetyt ennakonpidätykset tilitetty? Tuon kokoisessa yhtiössä kuusi miljoonaa on velkana äkkiä kasassa.
        Teboil taitaa olla aika ärhäkkä, mutta paikallisliikenteessä parin viikon piikkikin on kohtalainen.

        Ei rakentanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei rakentanut.

        Osti? Vuokrasi? Ei varikkoa?
        Minulla on muistikuva, että yritti saada kuskeja talkoisiin tallinrakennukseen; väärä muistikuva tai peruuntunut hanke siis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osti? Vuokrasi? Ei varikkoa?
        Minulla on muistikuva, että yritti saada kuskeja talkoisiin tallinrakennukseen; väärä muistikuva tai peruuntunut hanke siis.

        Vuokrakiinteistöhän tuo varikko on missä tähän asti ovat toimineet, jos olisi ollut Niskasen niin sehän olisi ollut sitten helppo realisoida kun tuosta jopa olisi saanutkin jotain, mutta ei. Noista loppuunajetuista busseista kun ei kovin suurta tiliä tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osti? Vuokrasi? Ei varikkoa?
        Minulla on muistikuva, että yritti saada kuskeja talkoisiin tallinrakennukseen; väärä muistikuva tai peruuntunut hanke siis.

        Vuokralla oli. Tilathan on melkein uudet. Nyt näköjään vuokrattavana/myytävänä kiinteistövälittäjällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osti? Vuokrasi? Ei varikkoa?
        Minulla on muistikuva, että yritti saada kuskeja talkoisiin tallinrakennukseen; väärä muistikuva tai peruuntunut hanke siis.

        On hyvinkin voinut olla jokin rakennushanke tontille ja yrittänyt tähän värvätä kuskeja tekemään. Rakennusoikeuttahan tuolla tontilla on jäljellä vielä vaikka kuinka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hyvinkin voinut olla jokin rakennushanke tontille ja yrittänyt tähän värvätä kuskeja tekemään. Rakennusoikeuttahan tuolla tontilla on jäljellä vielä vaikka kuinka.

        Onpa sitten ollut varikon rakentaminen pienestä kiinni..


    • Anonyymi

      Käsittääkseni ostomiehentie kiinteistö oli/ on ennen niskasta otp:n omistaneen kiinteistö, korjatkaa jos olen väärässä. Ei meikäläisen korviin kuulunut että olisi yrittänyt värvätä kuskeja rakennustalkoisiin , ainakaan viime parina viime vuotena mitä firmassa olin.

      • Anonyymi

        Kyllä oikeassa olet, Ostomiehentien varikkohan oli ja on vielä edelleen Romppaisten omistuksessa jonka taustalla kiinteistöosakeyhtiö, mutta ilmeisesti heillä nyt tarkoitus luopua kyseisestä kiinteistöstä sillä se on kokonaisuutena myynnissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä oikeassa olet, Ostomiehentien varikkohan oli ja on vielä edelleen Romppaisten omistuksessa jonka taustalla kiinteistöosakeyhtiö, mutta ilmeisesti heillä nyt tarkoitus luopua kyseisestä kiinteistöstä sillä se on kokonaisuutena myynnissä.

        Kiitos tarkennuksesta, hyvä kun jollakin on tietoa.

        Melko heikkoa kalustoa näyttää olevan huutokaupassa, paremmat on vissiin noudettu takaisin rahoittajille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tarkennuksesta, hyvä kun jollakin on tietoa.

        Melko heikkoa kalustoa näyttää olevan huutokaupassa, paremmat on vissiin noudettu takaisin rahoittajille?

        Ja päivän Savon Sanomissa uutinen, että myös Rautalammin Auto ja Niskasen Teboil ovat hakeutuneet saneeraukseen.
        Alkaa laiva uppoamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tarkennuksesta, hyvä kun jollakin on tietoa.

        Melko heikkoa kalustoa näyttää olevan huutokaupassa, paremmat on vissiin noudettu takaisin rahoittajille?

        Leasing-Scaniat meni tietysti takaisin Scanialle josta edelleen eteenpäin. Toki tuossahan ei kaikki kalusto läheskään, muutamia autoja puuttuu mitkä eivät vielä päätyneet myyntiin ollenkaan, ja jotka olleet OTP:n nimissä. Ilmeisesti myyvät useammassa erässä noita autoja sitten.


    • Anonyymi

      Haastattelu muutaman vuoden takaa on hupaisaa luettavaa:

      "Kilpailua Niskanen ei silti vastusta, mutta tarjouspyynnön kriteereistä kuntien, valtion ja ely-keskusten pitäisi pitää kiinni.

      – Esimerkiksi kalustokriteereissä niiden pitäisi olla tiukkoina. Harakiritarjouksia ei pidä hyväksyä. Sellaisista näkee jokainen, ettei niin halvalla voi ajaa."

      https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/3041929

      • Anonyymi

        Muaaahahahahahahahahaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!

        Buoohohohohohohohohooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi

        Joku tuossa ajattelussa on sittemmin muuttunut. Ja sen seurauksena konkurssi kutsuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku tuossa ajattelussa on sittemmin muuttunut. Ja sen seurauksena konkurssi kutsuu.

        No asiat kerkeää muuttumaan reilussa 6 vuodessa.. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No asiat kerkeää muuttumaan reilussa 6 vuodessa.. :D

        Koskahan korttitalo luhistuu lopullisesti..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskahan korttitalo luhistuu lopullisesti..

        Kaikki merkit viittaavat siihen, että se hetki alkaa olla aika lähellä. Paljon tietysti riippuu eri yhtiöiden keskinäisistä sidonnaisuuksista, meneekö kaikki vai voidaanko toimintaa jatkaa yhden yrityksen nimissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki merkit viittaavat siihen, että se hetki alkaa olla aika lähellä. Paljon tietysti riippuu eri yhtiöiden keskinäisistä sidonnaisuuksista, meneekö kaikki vai voidaanko toimintaa jatkaa yhden yrityksen nimissä.

        Aika paljon on mennytkin, ja tuskin tuossa nyt paljon vahinkoa tulisi jos menisi kaikki. Niinkin viisaasti olivat toimineet, että olivat aiemmin siirtäneet Oulusta autoja muiden yksiköiden ajoihin ja se nyt kostaantu sillä että ne autot mitkä Oulusta oli siirretty pois niin on nyt konkurssihuutokaupoissa/realisointihuutokaupoissa. Autoista kun muutenkin pulaa, niin jos olisivat järkevästi toimineet niin olisivat siirron yhteydessä siirtäneet autot sen yrityksen nimiin jonka ajoon se on siirretty. Iisalmesta kyllä muutakin mennyt myyntiin, Niskasen nimissä ollutta kalustoa. Mutta kaluston teknisen kunnon kanssa on kyllä vähän niin ja näin.. Aika huoltamatonta ja pelleiltään kuppaisia näyttäävät olevan kaikki..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika paljon on mennytkin, ja tuskin tuossa nyt paljon vahinkoa tulisi jos menisi kaikki. Niinkin viisaasti olivat toimineet, että olivat aiemmin siirtäneet Oulusta autoja muiden yksiköiden ajoihin ja se nyt kostaantu sillä että ne autot mitkä Oulusta oli siirretty pois niin on nyt konkurssihuutokaupoissa/realisointihuutokaupoissa. Autoista kun muutenkin pulaa, niin jos olisivat järkevästi toimineet niin olisivat siirron yhteydessä siirtäneet autot sen yrityksen nimiin jonka ajoon se on siirretty. Iisalmesta kyllä muutakin mennyt myyntiin, Niskasen nimissä ollutta kalustoa. Mutta kaluston teknisen kunnon kanssa on kyllä vähän niin ja näin.. Aika huoltamatonta ja pelleiltään kuppaisia näyttäävät olevan kaikki..

        Taitaa olla kohta tilanne se, että kaikki on mennyt. Suurimpaan osaan busseista on lisätty Muutoskielto Trafin tietoihin, sama juttuhan oli OTP:n nimissä olleilla autoilla eli ensin tuli muutoskielto ja siitä suht pian niin olivat jo konkurssihuutokaupassa. Kyllä vähän harmittaa Rautalammin Auton puolesta, sillä Väinö Jääskeläiselle oli firma tärkeä ja varmasti kääntyisi haudassaan jos tietäisi mihin kuntoon firma on päästetty...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla kohta tilanne se, että kaikki on mennyt. Suurimpaan osaan busseista on lisätty Muutoskielto Trafin tietoihin, sama juttuhan oli OTP:n nimissä olleilla autoilla eli ensin tuli muutoskielto ja siitä suht pian niin olivat jo konkurssihuutokaupassa. Kyllä vähän harmittaa Rautalammin Auton puolesta, sillä Väinö Jääskeläiselle oli firma tärkeä ja varmasti kääntyisi haudassaan jos tietäisi mihin kuntoon firma on päästetty...

        Korjataanpa vähän, siis Kauko Jääskeläiselle oli firma tärkeä joka oli toimitusjohtajana RA:ssa kuolemaansa saakka vuoteen 1996 asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjataanpa vähän, siis Kauko Jääskeläiselle oli firma tärkeä joka oli toimitusjohtajana RA:ssa kuolemaansa saakka vuoteen 1996 asti.

        Väinö oli Kaukon isä ja siten yhtiön perustaja.
        Olikohan näillä Jääskeläisillä sukusidettä Kuopiossa toimineeseen Jääskeläisen Auton omistajiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väinö oli Kaukon isä ja siten yhtiön perustaja.
        Olikohan näillä Jääskeläisillä sukusidettä Kuopiossa toimineeseen Jääskeläisen Auton omistajiin?

        Tiedän miten nuo menee, mutta tuli liian hätäiseen painettua lähetä nappia niin en kerennyt korjaamaan noita aiempia viestejä. Ei pitäisi olla mitään tekemistä Kuopiossa aiemmin toimineen Jääskeläisen Auton kanssa.


    • Anonyymi

      Iisalmensanomissa olikohan 14.7 oli juttu niskasen poppoosta, jossa sanottiin, että pääomistajaa vastaan on nostettu syytteet törkeästä veropetoksesta, avunannosta törkeään veropetokseen, salakuljetuksesta ja laittomasta tuontitavaraan ryhtymisestä. Tulli vahvistaa suorittaneensa yritystä koskevan tutkinnan. Savonsanomat tavoitti TJ Sari Niskasen puhelimitse, mutta ilmoitti yrityksen antavan lausuntoja mailitse jossa Tj kiisti tietenkin asian ja kertoi asian olevan väärinkäsitys, koska tullin tutkimuksessa on ollut kyse linja-auton tankissa olleesta polttoaineesta. Omana mietteenä minkähän auton tankissa? saman mikä ajoi Vuokatti-Pietari väliä vai jonkun muun auton? Syyttettynä on neljä henkilöä ja yritys, eli tuskin Tulli kovin kevein perustein nostaa juttua noilla syytteillä

      • Anonyymi

        Eihän näistä polttoainekeplotteluista kummoisia rangaistuksia tule.
        Takavuosinahan jossain Rovaniemen seudulla ajeltiin Lapin Lennostolta lainatulla kerosiinilla vähän jokainen. Sakkoja ei tainnut tulla, saivat valtiolta korvauksia.
        Toki Niskasen tapauksessa mahdolliset tuomiot tulevat vaikuttamaan yhtiön toimintakykyyn esim. ostoliikenteessä, jossa sopimusten irtisanomispykälät tulisivat täyttymään.
        Näennäisistä johdon vaihteluista huolimatta.


    • Anonyymi

      Sanomalehti Kalevan mukaan Oulun kaupunki yrittää periä OTP:n konkurssipesältä 21 miljoonaneuron korvauksia. saattaapa käydä niin, että euroakaan ei tule saamaan, sen verran pitkä on velkojien lista. Ihmetystä herättää sellainenkin seikka, että Tampereen joukkoliikenteessä on mukana eräs kaikkien tietämä yritys, jonka sopimusrikkomukset ovat hyvin saman tyyppisiä kuin OTP:n, mutta tämä yritys jatkaa ja lisää ajojaan Pirkanmaalla. Miksi pelisäännöt eivät ole kaikille samat? Onko tällä pirkanmaalaisella yrityksellä suojelijat kaupungin organisaatiossa? Tällaiset asiat pitäisi selvittää, jotta peli olisi kaikille rehellistä.

      • Anonyymi

        Minun mielestäni tämän tamperelaisen yrityksen irvikuvan tempaukset ovat olleet jopa pahempia kuin otp:n. Tämä koijari-yritys haali itselleen kymmenien autojen liikenteen, mutta meni reilusti yli vuosi, ennen kuin se sai riittävästi kuljettajia ja autoja. Linjakilvet ja muut sopimuksissa vaaditut asiat olivat pitkään puutteellisia. Viime syksynä kyseinen yritys jätti kymmeniä linjoja päivittäin ajamatta, koska yrityksen johto ei ollut "huomannut" uuden tessin vaativan lisää kuljettajia. Saman firman kuljettajien toiminnasta löytyy huomautettavaa erittäin usein. Tämä firma ei myöskään huolehdi kaluston kunnosta eikä pesuista, vaikka esim. päältä pesu kuuluisi liikennöintisopimuksen mukaan tehdä päivittäin. Miksi yhtä toimijaa katsotaan vuosien ajan läpi sormien? Miksi kukaan joukkoliikennelautakunnassa ei puutu tähän? Onko kenties lautakunnan jäsenten suut tukittu vai onko heille jaettu puutteellista tietoa tämän toimijan vakavista puutteista? Nämä asiat tulisi mitä pikimmin selvittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestäni tämän tamperelaisen yrityksen irvikuvan tempaukset ovat olleet jopa pahempia kuin otp:n. Tämä koijari-yritys haali itselleen kymmenien autojen liikenteen, mutta meni reilusti yli vuosi, ennen kuin se sai riittävästi kuljettajia ja autoja. Linjakilvet ja muut sopimuksissa vaaditut asiat olivat pitkään puutteellisia. Viime syksynä kyseinen yritys jätti kymmeniä linjoja päivittäin ajamatta, koska yrityksen johto ei ollut "huomannut" uuden tessin vaativan lisää kuljettajia. Saman firman kuljettajien toiminnasta löytyy huomautettavaa erittäin usein. Tämä firma ei myöskään huolehdi kaluston kunnosta eikä pesuista, vaikka esim. päältä pesu kuuluisi liikennöintisopimuksen mukaan tehdä päivittäin. Miksi yhtä toimijaa katsotaan vuosien ajan läpi sormien? Miksi kukaan joukkoliikennelautakunnassa ei puutu tähän? Onko kenties lautakunnan jäsenten suut tukittu vai onko heille jaettu puutteellista tietoa tämän toimijan vakavista puutteista? Nämä asiat tulisi mitä pikimmin selvittää.

        Näitä rikkomuksia ei ole suinkaan painettu villaisella. Asiat ovat tutkinnan alla ja tulette kuulemaan lisää. Näyttöä on sen verran paljon, että saatetaan jopa saada päitä vadille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä rikkomuksia ei ole suinkaan painettu villaisella. Asiat ovat tutkinnan alla ja tulette kuulemaan lisää. Näyttöä on sen verran paljon, että saatetaan jopa saada päitä vadille.

        Jopa triplapöksyn pää vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopa triplapöksyn pää vai?

        Triplapöksyn pää joutui vadille jo aikaisemmin kun tuli lentävä lähtö. Eiköhän tässä tarkoiteta niitä jotka PirTiliä suojelivat? Olisi todellakin aika puuttua väärinkäytöksiin. Vieläkään ei ole myöhäistä korjata edes pientä osaa aiheutetuista vahingoista.


    • Anonyymi

      Ja lisää nauloja NIskasen arkkuun: Traficom karhuaa NIskaselta polttoaineveroja ja kai sanktiomaksujakin liki 500000 euroa.
      On siinä maksamista ja jokohan viranomaiset alkaisivat irtisanomaan sopimuksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5225
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3267
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1820
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe