Apua olen raskaana ja olen 14!

Anonyymi

Elikkäs mä olen 14 vuotias tyttö ja mä olen 99% varmasti raskaana. Mä kerran panin yhtä jätkä ja oli kyllä ehkäisy käytössä. Ja en halua vihaa että olen nuori. Tiedän että ei olisi kannattanut näin nuorena kasin sitä hieman. Mutta kortsu oli varmaakin mennyt rikki tai siinä oli reikä. Olin yhdynnässä noin 18 pv sitten ja siitä noin viikon kuluttua alkoi tulla jo oireita. Menkkani piti tulla ja se ei tullut. Sitten minulla alkoi tulla huono olo ja alaselkä kipeäksi. Aluksi ajattelin et ne on vaan menkkojen oireita mutta sitten se tuli mieleen. Menin koulun jälkeen kauppaan ostamaan raskaustesti paketin ja tulin kotiin. Tein testin paniikissa ja melkein pyörryin kun näin tuloksen. Se oli positiivinen!!!! Illalla menin kauppaan ostamaan toisen testin ja ette Arvaa… sekin oli positiivinen. Olin aivan paniikissa. Mä piilottelin asiaa kunnes äitini löysi testin huoneestani. Äitini ei ollut vihainen mutta pettynyt. Äitini sanoi ettei kannata tehdä aborttia. Olen nyt noin 6 viikkoa raskaana ja isäni ei tiedä. Mutta auttakaa minä en ole valmis saaman lasta enkä todellakaan synnyttämään. Ja lapsen isä tietää raskaudesta mutta hän on sitoutumis kammoinenn ja hän ei halua lapsia (hän on 15 täyttää kohta 16)

10

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onneksi äitisi on tukenasi. Olen samaa mieltä hänen kanssaan, aborttia ei kannata tehdä.
      Olet kovin nuori äiti Suomessa mutta muualla maailmassa ikäisiäsi äitejä on paljonkin.
      Olet ison asian edessä mutta tulet selviämään siitä. Ota annettu apu vastaan ilolla.
      Asiat varmaan järjestyvät parhain päin. Elä murehdi vaan keskity tulevaan.

      • Anonyymi

        Kiitos kommentista. Tuli heti helpottava olo ja onneks äiti tukee asiassa.


      • Anonyymi

        Äiti on silti pettynyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äiti on silti pettynyt

        Kyllä hänen mieli siitä muuttuu kun pienokaisen syliinsä saa.
        Kirjoittele tuonnempana kuulumisia.
        Kaikkea hyvää.


    • Anonyymi

      Soita neuvolaan jos et vielä ole sitä tehnyt ja muista terveelliset elämäntavat.
      Asiat varmasti järjestyy.

    • Anonyymi

      "Mutta auttakaa en ole valmis.." Ei me auteta sinua, tämä on anonyymi palsta missä kukaan ei tunne ketään eikä mitään henkilökohtaista sidosta ole.

      • Anonyymi

        Minä ainakin yritän auttaa etänä neuvomalla.


    • Anonyymi

      Sinun kannattaa kuunnella itseäsi nyt, oletko valmis 14 vuotiaana äidiksi lapselle kun itsekin olet vielä lapsi? Minulla on ikäisesi tytär ja haluaisin hänen voivan elää elämänsä kuten hän toivoo. Älä anna kenenkään painostaa sinua pitämään lasta jos tahdot abortin tehdä. Abortin saa lääkkeellisesti käymällä lääkärissä ja hakemassa Ab1 lähetteen. Sinä olet alle 17 v ja saat abortin vetoamalla ikääsi. Äitisi rakastaa sinua ja toivoo sinulle parastasi. Lapset ovat elämän kaunein asia mutta sinulla on aikaa saada lapsia rakkaudessa ja parisuhteessa myös aikuisella iällä. Toivon sinulle kaikkea hyvää oli päätöksesi mikä tahansa, tärkeintä on että päätös on sinun omasi.

      • Anonyymi

        Monet ovat aborttia alkaneet katumaan katkerasti myöhemmin. Asia voi alkaa kalvamaan mieltä eikä se anna rauhaa loppuikänä että on pikaratkaisulla halunnut tilanteesta selvitä.
        Adoptiokin on parempi vaihtoehto.


    • Anonyymi

      Mieti vielä 100 kertaa haluatko sen lapsen olet sen äiti ja huolehdit siitä äitisi ei ole vastuussa sun lapsesta. Vaikka auttaa kuinka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe