Saksan suurin katsastaja Tuv sen nyt kertoi, Dacian Duster-malli on surkea, toiseksi huonoin, kun huonoin on Logan. Joka kymmenes kolmivuotias hylätään, kun kärkimerkeillä vain parisen prosenttia.
Herää nyt kysymys, kannattaako kenenkään ostaa näitä jumboja, vaikka hinta olisi edullinen, niin ylläpito tulee sitten kalliiksi. Luultavasti kymmenvuotias laatumerkki on luotettavampi kuin Dacia, vaikka kilometrejä olisi jo yli 200 000. Moni Dacian valinnut luulee säästävänsä, mutta karu totuus paljastuu katsastuksessa. Harvalla on taito ja mahdollisuus korjata itse yhtään mitään ja kun vie auton pajalle, saattaa laskua olla telineen ja osineen sellainen, että hiukset nousevat pystyyn.
Dacia Iltalehdessä: luotettavuustilaston jumbo
87
1535
Vastaukset
- Anonyymi
Pelkkää Saksalaisautojen mainosta vaan tuo TUV. Ei kannata ottaa vakavasti. Kotiinpäin veto on silmin pistävää.
- Anonyymi
Tareee sä oot pihalla kuin lumiukko!!
- Anonyymi
Onko vielä yksi lisää joka ei osaa edes omaa kieltään , katsastus tilasto viat EIVÄT LIIKAUTA auton luotettavuustlastoa minnekkään. Huom. NÄMÄ ON KAKSI ERI ASIAA !"!
- Anonyymi
Miksei? Hylätty auto ei ole tieliikennekelpoinen, hyväksytty on, niin kyllä kyse on luotettavuudesta. Luotettava auto vie perille, sille riittää normihuolto ilman vikoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei? Hylätty auto ei ole tieliikennekelpoinen, hyväksytty on, niin kyllä kyse on luotettavuudesta. Luotettava auto vie perille, sille riittää normihuolto ilman vikoja.
Epäluotettava auto on kun se tuottaa äkillisiä yllätyksiä omistajalleen että autoa ei yhtä äkkiä voikaan käyttää tai jättää tielle. Tuollaiset väittämäsi tosiasiat tutkitaan huolloissa ja korjataan tarpeen mukaan . Nimeämäsi" hylätty "auto on saanut katsastuksessa vain korjauskehoituksen ja on käyttokelpoinen seuraavaan katsastukseen joka on määrätty listassa . Kyllä sinun pitäis tosiaan mennä kielioppiin,jäikö koulut kesken ! ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei? Hylätty auto ei ole tieliikennekelpoinen, hyväksytty on, niin kyllä kyse on luotettavuudesta. Luotettava auto vie perille, sille riittää normihuolto ilman vikoja.
Hylätty auto ei ole tieliikennekelpoinen... No Suomessa kun ajelee niin niitä hylättyjä vanhoja Saksan/Ruotsin takseja näkyy kyllä talojen aidan takana maantielle asti. Siellä sanomasi pätee !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Epäluotettava auto on kun se tuottaa äkillisiä yllätyksiä omistajalleen että autoa ei yhtä äkkiä voikaan käyttää tai jättää tielle. Tuollaiset väittämäsi tosiasiat tutkitaan huolloissa ja korjataan tarpeen mukaan . Nimeämäsi" hylätty "auto on saanut katsastuksessa vain korjauskehoituksen ja on käyttokelpoinen seuraavaan katsastukseen joka on määrätty listassa . Kyllä sinun pitäis tosiaan mennä kielioppiin,jäikö koulut kesken ! ?
Hylätty auto pitää korjata määrätyssä ajassa ja viedä uudestaan katsastukseen. Jos ei hoida tätä asiaa, seuraa ajokielto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Epäluotettava auto on kun se tuottaa äkillisiä yllätyksiä omistajalleen että autoa ei yhtä äkkiä voikaan käyttää tai jättää tielle. Tuollaiset väittämäsi tosiasiat tutkitaan huolloissa ja korjataan tarpeen mukaan . Nimeämäsi" hylätty "auto on saanut katsastuksessa vain korjauskehoituksen ja on käyttokelpoinen seuraavaan katsastukseen joka on määrätty listassa . Kyllä sinun pitäis tosiaan mennä kielioppiin,jäikö koulut kesken ! ?
Mikä auto sulla on jättänyt tielle? Itsellä nyt 15 vuoden autoilun aikana yksi vehje ja se oli opel astra. Muuten kaikki ladasta mersuun vieneet aina perille.
- Anonyymi
Dacia ei eroa paljoa muista Ranskalaismerkeistä etupään suhteen. mulla ainakin on jo kokemusta. olen asentanut alapallot ja raidetangon päät 130000km sitten ja on vielä katsastuskelpoinen. Useimmissa Ranskalaisissa nuo alkaa olla väljät 150000-170000km päästä ja olen vaihtanut raidetangon päitä ja rataslaakereita myös Fabiaankin. Että ei tämä niin kummallista ole eikä Daciassa nuo kustannukset nostata hiuksia pystyyn, työ on aika helppo ja halvat varaosat myös ne laatumerkkisetkin jos ostat muualta kuin Volvo myyjältä ..........Logan !
- Anonyymi
TUV sanoo, että aina kannattaa ostaa VAIN saksalaisia autoja.....😄
- Anonyymi
No of course! Vaikka niissä vähän päästöissä huijaillaankin!....🤣🤣🤣
- Anonyymi
TUV sanoo, että aina kannattaa ostaa VAIN saksalaisia autoja.......Sitä vikavageneitten pakkomyyntiä
- Anonyymi
Jos mä ostaisin dacian niin ei kyl enää sojottaisi. Niin nolo on dacia.
- Anonyymi
Eli siis sinulla ei sojota, vaikka automerkki olisi mikä! 🤣🤣
- Anonyymi
Jos mä ostaisin dacian niin ei kyl enää sojottaisi....... Tuon potenssisi kanssa ei enää pitkään juhlita kun se on jo noinkin lähellä loppua. Vuoden parin päästä kun näet yhdenkään Dusterin televisio ruudussa tai maantiellä niin iltayön velvollisuudet joudut siirtämään vuorokaudella vähimmässäkin laskussa !!
- Anonyymi
Onhan noita kymmenvuotiaita yli 200.000km ajettuja "laatumerkkejä" nähty. Olkaa hyvät ja ostakaa, jos on niin vahva usko niiden hyvyyteen. Vaikkapa osamaksulla.
- Anonyymi
Ostin kyllä ihan käteisellä.
- Anonyymi
Oli miten oli, Dacialla en aja edes 100 m.
- Anonyymi
EI heppi sojota jos ajaa dacialla. Siksi toyota!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EI heppi sojota jos ajaa dacialla. Siksi toyota!!
Fidut!! Aina Audei Mersui Bemarei Opelei Volkkarei!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EI heppi sojota jos ajaa dacialla. Siksi toyota!!
Kappas vaan. Mulla heppi sojottaa mahtavasti ja ajelen muuten corollan hybridillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kappas vaan. Mulla heppi sojottaa mahtavasti ja ajelen muuten corollan hybridillä.
Autostako se sojottaminen on kiinni? Onko todellakin noin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autostako se sojottaminen on kiinni? Onko todellakin noin?
Etkö ole huomannut asia olevan juurikin niin. Ai niin, sinä ajat dacialla siksi et ole huomannut asiaa. Korjaantuneen kun vaihdat autoksi aidon länsiauton, kyllä maar sojottaa sen jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autostako se sojottaminen on kiinni? Onko todellakin noin?
Autostako se sojottaminen on kiinni? Onko todellakin noin?................Mikähän seksuaalivietti tuokin on, ei ole lesboutta eikä homostelua vai tietääkö kukaan muu ????
- Anonyymi
etupään kuluvat osat maksaa muutaman euron ja helppo vaihtaa
- Anonyymi
Velttoon, ja kuluneeseen etupäähän on saatavissa myös lääkäriltä helpotusta. Sen helpotuksen nimi on Viagra..😄
- Anonyymi
Kadun varressako niitä vaihdetaan vanhan jakarin kanssa?
Silläkö paska muuttuu hyväksi kun osat on halpoja?
Halpuuden kyllä huomaa laadussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kadun varressako niitä vaihdetaan vanhan jakarin kanssa?
Silläkö paska muuttuu hyväksi kun osat on halpoja?
Halpuuden kyllä huomaa laadussa.No esim. bussipysäkillä !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kadun varressako niitä vaihdetaan vanhan jakarin kanssa?
Silläkö paska muuttuu hyväksi kun osat on halpoja?
Halpuuden kyllä huomaa laadussa.Jeps. Ei nää tollot meinaa tajuta, että hyviin autoihin ei vaihdella mitään ja ne vähät korjaukset mitä tarvii tekee rasvanäppi pajalla. Esim. termari ja lambda yleensä aika valmiita enempi ajetuissa käytetyissä.
Hyvät kokemukset itsellä on:
Toyota, Lexus, Honda
Käsiin leviävät romuläjät:
Fiat, Peugeot, Renault
- Anonyymi
Kyllä tuo ikävä jumbosija vaikuttaa merkin arvostukseen valtavasti. Suomi on täynnä automiehiä, joille on kunnia-asia että oma auto menee läpi katsastuksessa. Vaikka Duster saattaisi olla hyvin kiinnostava metsästystä tai kalastusta ym. eräilyä harrastavalle, niin uskallus hankkia tuollainen tilastojumbo ei ole suuri. Vielä jos kaverit vituilevat...
Eli moni ostaa sen reilut satatonnia ajetun 5-6-vuotiaan Kian, Hyundain, Volkkarin, Toyotan tai vastaavan länsimerkin katumaasturin. Eikä kukaan naureskele.- Anonyymi
Se on just näin. Dacia puhuttelee pihejä ihmisiä mutta oppirahat maksetaan kalliiden korjausten muodossa jotta saa autoon leiman.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on just näin. Dacia puhuttelee pihejä ihmisiä mutta oppirahat maksetaan kalliiden korjausten muodossa jotta saa autoon leiman.
Ei se halvaksi tule, kun joka vuosi rahaa palaa Dacian korjaamiseen. Luotettavilla merkeillä ajelee yleensä vähintään 6-7 vuotta ennen kuin osia tarvitsee vaihtaa. Toyotalla jopa jarrulevyt muut etupään osat kestävät yleensä 250 000-300 000 km ennen vaihtotarvetta, Daciassa nuo voi olla vaihdetut 4-5 kertaa samalla matkalla eli laatuero on huimaava. Ja on tullut vastaan yli 400 000 km ajettuja Avensikseja, joissa vain jarrupalat on pari kertaa vaihdettu!
Tietääkseni Daciassa on myös usein moottori-ja vaihteistovikoja. Dieselissä jakohihna voi katketa jo 60 000 km lukemissa, siksi huollossa ehdottavat vaihtoa jo 50 000 km tietämissä. Ei mikään halpa remontti sekään. Bensakoneissa taas öljynkulutus kasvaa ja johtaa usein varsin pienillä kilometreillä moottoriremonttiin. Dusterin vaihteisto taas on säästösyistä otettu konsernin pikkuautoista eli Micra/Clio-kokoluokasta lisättynä kuudennella pykälällä. Ikävä kyllä isommassa Dusterissa pikkuauton laatikko ei tahdo kestää, varsinkin jos vetää kärryä.
Hyvin kevyeen käyttöön ja pieniin ajomääriin Dacia voi olla edullinen ratkaisu, esim. vähän ajavalle eläkeläiselle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se halvaksi tule, kun joka vuosi rahaa palaa Dacian korjaamiseen. Luotettavilla merkeillä ajelee yleensä vähintään 6-7 vuotta ennen kuin osia tarvitsee vaihtaa. Toyotalla jopa jarrulevyt muut etupään osat kestävät yleensä 250 000-300 000 km ennen vaihtotarvetta, Daciassa nuo voi olla vaihdetut 4-5 kertaa samalla matkalla eli laatuero on huimaava. Ja on tullut vastaan yli 400 000 km ajettuja Avensikseja, joissa vain jarrupalat on pari kertaa vaihdettu!
Tietääkseni Daciassa on myös usein moottori-ja vaihteistovikoja. Dieselissä jakohihna voi katketa jo 60 000 km lukemissa, siksi huollossa ehdottavat vaihtoa jo 50 000 km tietämissä. Ei mikään halpa remontti sekään. Bensakoneissa taas öljynkulutus kasvaa ja johtaa usein varsin pienillä kilometreillä moottoriremonttiin. Dusterin vaihteisto taas on säästösyistä otettu konsernin pikkuautoista eli Micra/Clio-kokoluokasta lisättynä kuudennella pykälällä. Ikävä kyllä isommassa Dusterissa pikkuauton laatikko ei tahdo kestää, varsinkin jos vetää kärryä.
Hyvin kevyeen käyttöön ja pieniin ajomääriin Dacia voi olla edullinen ratkaisu, esim. vähän ajavalle eläkeläiselle.Ihmettelen, että onko minun Dusterini joku poikkeus. Ainoa vika yksi palanut polttimo. Öljyä ei kuluta yhtään. Katsastuskin ilman moitteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmettelen, että onko minun Dusterini joku poikkeus. Ainoa vika yksi palanut polttimo. Öljyä ei kuluta yhtään. Katsastuskin ilman moitteita.
Poikkeus vahvistaa säännön. SInä ajat dusterilla niin vähän mutta normikäyttöä se ei kestä juurikin edellä mainituista syistä!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poikkeus vahvistaa säännön. SInä ajat dusterilla niin vähän mutta normikäyttöä se ei kestä juurikin edellä mainituista syistä!!
Saattaa olla, että ajan vähän, koska mitään 400 tuhannen lukemia en aio kerätä autoni mittariin. Vaihdan uudempaan, jos niitä vikoja alkaa tulemaan. Huom. on kokemusta paljon ajetuista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se halvaksi tule, kun joka vuosi rahaa palaa Dacian korjaamiseen. Luotettavilla merkeillä ajelee yleensä vähintään 6-7 vuotta ennen kuin osia tarvitsee vaihtaa. Toyotalla jopa jarrulevyt muut etupään osat kestävät yleensä 250 000-300 000 km ennen vaihtotarvetta, Daciassa nuo voi olla vaihdetut 4-5 kertaa samalla matkalla eli laatuero on huimaava. Ja on tullut vastaan yli 400 000 km ajettuja Avensikseja, joissa vain jarrupalat on pari kertaa vaihdettu!
Tietääkseni Daciassa on myös usein moottori-ja vaihteistovikoja. Dieselissä jakohihna voi katketa jo 60 000 km lukemissa, siksi huollossa ehdottavat vaihtoa jo 50 000 km tietämissä. Ei mikään halpa remontti sekään. Bensakoneissa taas öljynkulutus kasvaa ja johtaa usein varsin pienillä kilometreillä moottoriremonttiin. Dusterin vaihteisto taas on säästösyistä otettu konsernin pikkuautoista eli Micra/Clio-kokoluokasta lisättynä kuudennella pykälällä. Ikävä kyllä isommassa Dusterissa pikkuauton laatikko ei tahdo kestää, varsinkin jos vetää kärryä.
Hyvin kevyeen käyttöön ja pieniin ajomääriin Dacia voi olla edullinen ratkaisu, esim. vähän ajavalle eläkeläiselle.Ei se halvaksi tule,.......Silläkin on yksi joka ei puhu momemuksesta sen näen jo heti Dacian omistajana !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se halvaksi tule,.......Silläkin on yksi joka ei puhu momemuksesta sen näen jo heti Dacian omistajana !!
Poikkeus vahvistaa säännön, voihan jossakin Tojossa ilmetä mystisiä vikoja, niin joku Daciakin voi kestää paremminkin kuin keskiverto. Ja käytöllä on iso vaikutus, vaihtaa öljyt kahdesti vuoteen, ei aja sorateillä, ei starttaa kylmänä eikä vedä kärryä, niin uskon, että Dacia voi kestää yllättävän hyvin. Moni ei vain näin tee eikä edes pysty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se halvaksi tule, kun joka vuosi rahaa palaa Dacian korjaamiseen. Luotettavilla merkeillä ajelee yleensä vähintään 6-7 vuotta ennen kuin osia tarvitsee vaihtaa. Toyotalla jopa jarrulevyt muut etupään osat kestävät yleensä 250 000-300 000 km ennen vaihtotarvetta, Daciassa nuo voi olla vaihdetut 4-5 kertaa samalla matkalla eli laatuero on huimaava. Ja on tullut vastaan yli 400 000 km ajettuja Avensikseja, joissa vain jarrupalat on pari kertaa vaihdettu!
Tietääkseni Daciassa on myös usein moottori-ja vaihteistovikoja. Dieselissä jakohihna voi katketa jo 60 000 km lukemissa, siksi huollossa ehdottavat vaihtoa jo 50 000 km tietämissä. Ei mikään halpa remontti sekään. Bensakoneissa taas öljynkulutus kasvaa ja johtaa usein varsin pienillä kilometreillä moottoriremonttiin. Dusterin vaihteisto taas on säästösyistä otettu konsernin pikkuautoista eli Micra/Clio-kokoluokasta lisättynä kuudennella pykälällä. Ikävä kyllä isommassa Dusterissa pikkuauton laatikko ei tahdo kestää, varsinkin jos vetää kärryä.
Hyvin kevyeen käyttöön ja pieniin ajomääriin Dacia voi olla edullinen ratkaisu, esim. vähän ajavalle eläkeläiselle.Höpö höpö teilläpäin sokeita katsastusmiehiä.Jarrulevyt valmistetaan valuraudasta ja kuluminen kaikilla aika sama.Ajotyyli vaikuttaa eniten.Ps toyotan pallonivelet ja raidepäät kestävät muihin verrattuina ylivertaisesti.Pss vag työllistää korjaamoita ylivoimaisesti eniten.T.Korjaamoyrittäjä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se halvaksi tule, kun joka vuosi rahaa palaa Dacian korjaamiseen. Luotettavilla merkeillä ajelee yleensä vähintään 6-7 vuotta ennen kuin osia tarvitsee vaihtaa. Toyotalla jopa jarrulevyt muut etupään osat kestävät yleensä 250 000-300 000 km ennen vaihtotarvetta, Daciassa nuo voi olla vaihdetut 4-5 kertaa samalla matkalla eli laatuero on huimaava. Ja on tullut vastaan yli 400 000 km ajettuja Avensikseja, joissa vain jarrupalat on pari kertaa vaihdettu!
Tietääkseni Daciassa on myös usein moottori-ja vaihteistovikoja. Dieselissä jakohihna voi katketa jo 60 000 km lukemissa, siksi huollossa ehdottavat vaihtoa jo 50 000 km tietämissä. Ei mikään halpa remontti sekään. Bensakoneissa taas öljynkulutus kasvaa ja johtaa usein varsin pienillä kilometreillä moottoriremonttiin. Dusterin vaihteisto taas on säästösyistä otettu konsernin pikkuautoista eli Micra/Clio-kokoluokasta lisättynä kuudennella pykälällä. Ikävä kyllä isommassa Dusterissa pikkuauton laatikko ei tahdo kestää, varsinkin jos vetää kärryä.
Hyvin kevyeen käyttöön ja pieniin ajomääriin Dacia voi olla edullinen ratkaisu, esim. vähän ajavalle eläkeläiselle.Itselläni on dieselmoottorinen Dacia Logan 1.5dCi, mittarissa 80 000km. Pääosa ajoista työajoja kaupungissa ja maantiellä. Eipä ole vaihteisto hajonnut, eikä moottorikaan. Huollot (merkkiliikkeessä) ovat ainakin tähän saakka olleet edullisempia kuin edellisissä autoissani (Toyota, Kia, Ford), vaihto-osat (suodattimet tms.) kun ovat hivenen halvempia kuin useimmissa autoissa.
Jakohihnan vaihtoa ei ole huollossa suositeltu. Keski-Euroopan oloissa se on 120 000 km, Suomen oloissa suositus on 100 000 km.
Etujarrulevyt ja -palat vaihdatin juuri ja se onkin ainoa remontti tähän mennessä. Alkuperäiset jarrulevyt paljastuivat Bosch-merkkisiksi ja koko etujarrut samoiksi mitä käytetään Renault Cliossa (eli mielestäni hieman alimittaiset autoon jossa on kolmipyttyistä pientä bensiinikonetta isompi ja reilusti painavampi dieselkone keulalla). Pelkässä maantieajossa levyt olisivat varmaankin kestäneet tuonne 100Tkm saakka. Tosin Ford Focuksessa etulevyt kuluivat minulla vaihtokuntoon samalla kilometrimäärällä kuin Daciassa. Toyotassa ja varsinkin Kiassa ongelmana oli takajarrulevyjen jumitus mitä Daciassa ei ole ollut kertaakaan. En moiti Fordia, Toyotaa tai Kiaa joilla kaikilla ajoin reilusti yli 100 000 km. Oman kokemuksen mukaan Dacia ei kuitenkaan ole ollut kestävyydeltään tai luotettavuudeltaan yhtään mainittuja merkkejä huonompi. Sen sijaan huoltokustannuksiltaan Dacia on ollut edullisempi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselläni on dieselmoottorinen Dacia Logan 1.5dCi, mittarissa 80 000km. Pääosa ajoista työajoja kaupungissa ja maantiellä. Eipä ole vaihteisto hajonnut, eikä moottorikaan. Huollot (merkkiliikkeessä) ovat ainakin tähän saakka olleet edullisempia kuin edellisissä autoissani (Toyota, Kia, Ford), vaihto-osat (suodattimet tms.) kun ovat hivenen halvempia kuin useimmissa autoissa.
Jakohihnan vaihtoa ei ole huollossa suositeltu. Keski-Euroopan oloissa se on 120 000 km, Suomen oloissa suositus on 100 000 km.
Etujarrulevyt ja -palat vaihdatin juuri ja se onkin ainoa remontti tähän mennessä. Alkuperäiset jarrulevyt paljastuivat Bosch-merkkisiksi ja koko etujarrut samoiksi mitä käytetään Renault Cliossa (eli mielestäni hieman alimittaiset autoon jossa on kolmipyttyistä pientä bensiinikonetta isompi ja reilusti painavampi dieselkone keulalla). Pelkässä maantieajossa levyt olisivat varmaankin kestäneet tuonne 100Tkm saakka. Tosin Ford Focuksessa etulevyt kuluivat minulla vaihtokuntoon samalla kilometrimäärällä kuin Daciassa. Toyotassa ja varsinkin Kiassa ongelmana oli takajarrulevyjen jumitus mitä Daciassa ei ole ollut kertaakaan. En moiti Fordia, Toyotaa tai Kiaa joilla kaikilla ajoin reilusti yli 100 000 km. Oman kokemuksen mukaan Dacia ei kuitenkaan ole ollut kestävyydeltään tai luotettavuudeltaan yhtään mainittuja merkkejä huonompi. Sen sijaan huoltokustannuksiltaan Dacia on ollut edullisempi.Autossasi ei ole ollut takajarrulevyjen jumitusta eikä tule, koska siinä on rumpujarrut takana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se halvaksi tule, kun joka vuosi rahaa palaa Dacian korjaamiseen. Luotettavilla merkeillä ajelee yleensä vähintään 6-7 vuotta ennen kuin osia tarvitsee vaihtaa. Toyotalla jopa jarrulevyt muut etupään osat kestävät yleensä 250 000-300 000 km ennen vaihtotarvetta, Daciassa nuo voi olla vaihdetut 4-5 kertaa samalla matkalla eli laatuero on huimaava. Ja on tullut vastaan yli 400 000 km ajettuja Avensikseja, joissa vain jarrupalat on pari kertaa vaihdettu!
Tietääkseni Daciassa on myös usein moottori-ja vaihteistovikoja. Dieselissä jakohihna voi katketa jo 60 000 km lukemissa, siksi huollossa ehdottavat vaihtoa jo 50 000 km tietämissä. Ei mikään halpa remontti sekään. Bensakoneissa taas öljynkulutus kasvaa ja johtaa usein varsin pienillä kilometreillä moottoriremonttiin. Dusterin vaihteisto taas on säästösyistä otettu konsernin pikkuautoista eli Micra/Clio-kokoluokasta lisättynä kuudennella pykälällä. Ikävä kyllä isommassa Dusterissa pikkuauton laatikko ei tahdo kestää, varsinkin jos vetää kärryä.
Hyvin kevyeen käyttöön ja pieniin ajomääriin Dacia voi olla edullinen ratkaisu, esim. vähän ajavalle eläkeläiselle.Ei se halvaksi tule, kun joka vuosi rahaa palaa Dacian korjaamiseen........ Et kyllä ole asiantuntija tässä asiassa !!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poikkeus vahvistaa säännön, voihan jossakin Tojossa ilmetä mystisiä vikoja, niin joku Daciakin voi kestää paremminkin kuin keskiverto. Ja käytöllä on iso vaikutus, vaihtaa öljyt kahdesti vuoteen, ei aja sorateillä, ei starttaa kylmänä eikä vedä kärryä, niin uskon, että Dacia voi kestää yllättävän hyvin. Moni ei vain näin tee eikä edes pysty.
Poikkeus vahvistaa säännön, voihan jossakin Tojossa ilmetä mystisiä vikoja, niin joku Daciakin voi kestää paremminkin kuin keskiverto. Ja käytöllä on iso vaikutus, vaihtaa öljyt kahdesti vuoteen, ei aja sorateillä, ei starttaa kylmänä eikä vedä kärryä, niin uskon, että Dacia voi kestää yllättävän hyvin. Moni ei vain näin tee eikä edes pysty...........................Vaihdan öljyt kerran vuodessa ,vedän kärryä, ei ole minkäänlaista moottorilämmittäjää ,ajan jonkinverran myös sorateitä ,asun pojoisen läänissä, starttaan kylmänä joka aamu ,. vaihdan alapallot ja raidetangon päät n. 125000-130000 kilometrin jälkeen, laatuna ( Lemförder ). Tänään on kilometrejä kertynyt 473000km auto= Logan MCV 1,6 (16V) -10
- Anonyymi
Kyl se on niin että dacian ostajien tulisi katsoa peiliin ja todeta että olisi pitänyt ostaa uusi toyota tai volkkari. Mutta jos päätös on no tehty ja kurat niin sanotusti housuissa niin sitten ei mahda mitään. Pitää vaan varautua isoihin korjauskuluihin.
- Anonyymi
Mikä saa jotkut ylistämään Toyotaa tai volkkaria? Aivan tavallisia autoja, eivät mitään erinomaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä saa jotkut ylistämään Toyotaa tai volkkaria? Aivan tavallisia autoja, eivät mitään erinomaisia.
Ne on lederhosenin ja gyntterin kasaamia laatuautoja tehty tarkkojen suunnitelmien mukaan. Bemu on näistä paras mutta vain harvoilla on varaa ajella sellaisella.
- Anonyymi
Kyl se on niin että dacian ostajien tulisi katsoa peiliin..... Juu Dacian omistaja saattaa kyllä pakkasella katsoa peiliin kun VW/Audi kuski tulee perässä ja tutisee kylmissään turkin sisällä kun ei saa moottorin lämpöä ylös tai pelkää öljyn loppuvan koneesta jos yrittää ohi !!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne on lederhosenin ja gyntterin kasaamia laatuautoja tehty tarkkojen suunnitelmien mukaan. Bemu on näistä paras mutta vain harvoilla on varaa ajella sellaisella.
Kyl se on niin että dacian ostajien tulisi katsoa peiliin.......Dacian kuski katselee peiliin myös sen takia kun BMW yrittää lähteä ohi että minkähänlainen juhannuskokko sieltä peltinalta lyö kun kuski polkaisee kaasua
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyl se on niin että dacian ostajien tulisi katsoa peiliin.......Dacian kuski katselee peiliin myös sen takia kun BMW yrittää lähteä ohi että minkähänlainen juhannuskokko sieltä peltinalta lyö kun kuski polkaisee kaasua
Bemarikuski heittää lisää löylyä ja taas jätettiin daciakuski nielemään pölyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä saa jotkut ylistämään Toyotaa tai volkkaria? Aivan tavallisia autoja, eivät mitään erinomaisia.
Volkkareita ei kannata laadussa ylistää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bemarikuski heittää lisää löylyä ja taas jätettiin daciakuski nielemään pölyä.
Bemarikuski heittää lisää löylyä ........älä pistä löylyä ainakaan kovin paljoa,,muuten syttyy ilmanpuhdistimen pöntö tuleen !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bemarikuski heittää lisää löylyä ja taas jätettiin daciakuski nielemään pölyä.
Bemarikuski heittää lisää löylyä ,,,.,,,,,,,se on BMW.ssä kuin pensaa heittäis konepellin alle , hetkenpäästä lyö liekit konepeltin välistä ulos !!!
- Anonyymi
Kyl se on niin että dacian ostajien tulisi katsoa peiliin ja todeta että olisi pitänyt ostaa uusi toyota tai volkkari. Mutta jos päätös on no tehty ja kurat niin sanotusti housuissa niin sitten ei mahda mitään. Pitää vaan varautua isoihin korjauskuluihin...........Hyvinhän se menee kun hommaa hitsikoneen ja löytää halpaa oljyä !!!
- Anonyymi
Heh. Taisi mennä dasisteilla jauhot suuhun kun kuulivat puolueettoman raportin dacian mukamas laadusta. Siinä pääsee ärräpää kun dasisti yrittää epätoivoisesti saada leiman autolleen.
- Anonyymi
Dacistit ajelee pintakaasulla ja varoen jarrupoljinta hivotellen ja silti on laitettavaa joka leimalle. *huutonaurua*
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dacistit ajelee pintakaasulla ja varoen jarrupoljinta hivotellen ja silti on laitettavaa joka leimalle. *huutonaurua*
Niin, Dacia ei sovi pienituloisille, vaikka hankintahinta on edullinen. Mieluummin 300 000 ajettu japsi kuin uusi Dacia. Helpommalla ja halvemmalla selviää varmasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, Dacia ei sovi pienituloisille, vaikka hankintahinta on edullinen. Mieluummin 300 000 ajettu japsi kuin uusi Dacia. Helpommalla ja halvemmalla selviää varmasti.
Voi olla , että selviää halvemmalla, kun ostaa sen tonnin auton, mutta ei varmasti helpommalla. Ei ole minun juttuni.
- Anonyymi
Jos on varaa ostaa uusi auto, pitää tiedostaa se että ylläpito maksaa. Oli ostaessa halpa tai kallis.
Ensimmäinen katsastus paljastaa autotehtaan käyttämien osien laadun. Jos 3 vuodessa on kaikki etupään nivelet väljiä ja katsastusmies huomauttaa vähäisistä kilometreistä, niin autossasi voi olla huijausosat alla. Auton kokoamisessa käytetty "tehdaskunnostettuja" käytettyjä osia.
Uutena ostetun autonkin voit viedä katsastukseen, jossa selviää onko jo tehtaalta lähtien alla väljät (käytetyt) osat.
Ihan vinkiksi että tutkituta iskunvaimentimet, raidetangon päät, pallonivelet.- Anonyymi
kilometreistä, niin autossasi voi olla huijausosat alla. Auton kokoamisessa käytetty "tehdaskunnostettuja" käytettyjä osia..............jotain sinun kirjoituksissa on oikein mutta tuo ja palstasi loppuosa ei mene täysillä kaaliin. Ammattisi ei ole autoala !!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kilometreistä, niin autossasi voi olla huijausosat alla. Auton kokoamisessa käytetty "tehdaskunnostettuja" käytettyjä osia..............jotain sinun kirjoituksissa on oikein mutta tuo ja palstasi loppuosa ei mene täysillä kaaliin. Ammattisi ei ole autoala !!!!!
kilometreistä, niin autossasi voi olla huijausosat.........tuohon voi vielä lisätä' että pohjolassa ei kaikki materiaalit kestä pakkasta. Osat eivät ole tehtaalla jo väljät . Tässä pätee sama kuin ostat tarvike osat etupäähän niin Lemförder, Moog, TRW ovat esimerkillisesti sopivimpia kestämään pakkaset mutta sitten om paljon sellaista joka ei kestä edes seuraavaan katsastukseen. Näin tuon tosiasian jo silloin kun olin Peugeotilla töissä 70-80-90 lukuilla ja monessa Peugeotissa oli koottavat korjaussarjat alapalloihin,ja raidetangon päihin niin alkuperäisissä oli muoviosat sellaista pehmeämpää (rasvaista) muovia) ja suojakumi kesti aina nivelen loppuun asti mutta tarvike sellaiset olivat muoviosiltaan kovaa laatua ja huonompi suojakumi joka halkesi ennenaikaisesti ja sitten loppu tulee aika nopeasti
- Anonyymi
Kun pohjoisiin maihin tai maihin joissa on myös miinus asteita tulee uusi automerkki ja siellä huomataan pikkuhiljaa etta määrätyt osat tuottavat takuukorjauksia niin niistä ruvetaan vuosien mittaan luopumaan koska autojen myyntikate tehtaille pienenee takuukorjausten myötä ja se ei ole hyvä asia. Dacioilla ( vanhalla ) Loganilla ja Sanderolla on ollut huonompilaatuiset alapallot ja raidetangon päät , 2018 loganeissa ne ovat jo muutettu erilaisiin,,.Iskarit kuitenkin ovat olleet hyvät . Dustereista en tiedä mitään
- Anonyymi
Uutena ostetun autonkin voit viedä katsastukseen, jossa selviää onko jo tehtaalta lähtien alla väljät (käytetyt) osat........Alkaa jo tuntua että useat kuskitkin pitäis katsastaa !!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun pohjoisiin maihin tai maihin joissa on myös miinus asteita tulee uusi automerkki ja siellä huomataan pikkuhiljaa etta määrätyt osat tuottavat takuukorjauksia niin niistä ruvetaan vuosien mittaan luopumaan koska autojen myyntikate tehtaille pienenee takuukorjausten myötä ja se ei ole hyvä asia. Dacioilla ( vanhalla ) Loganilla ja Sanderolla on ollut huonompilaatuiset alapallot ja raidetangon päät , 2018 loganeissa ne ovat jo muutettu erilaisiin,,.Iskarit kuitenkin ovat olleet hyvät . Dustereista en tiedä mitään
Dusterista en tiedä mitään::sinulla on tietämys autoista pyöreät nolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dusterista en tiedä mitään::sinulla on tietämys autoista pyöreät nolla.
Dusterista en tiedä mitään::sinulla on tietämys autoista pyöreät nolla......Melkoiseen tietokisaan kyllä voisin lähteäa kanssasi kun tajuan jo heti että vastassa on vain tyhjänpäiväinen suunsoittaja !!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dusterista en tiedä mitään::sinulla on tietämys autoista pyöreät nolla......Melkoiseen tietokisaan kyllä voisin lähteäa kanssasi kun tajuan jo heti että vastassa on vain tyhjänpäiväinen suunsoittaja !!!
Samat sanat. Sinä tyhmänpäiväinen rölli. Tietämyksesi autoista on pyöreä nolla. Mopoista saatat tietää jotain kun sellaisella ajelet!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kilometreistä, niin autossasi voi olla huijausosat.........tuohon voi vielä lisätä' että pohjolassa ei kaikki materiaalit kestä pakkasta. Osat eivät ole tehtaalla jo väljät . Tässä pätee sama kuin ostat tarvike osat etupäähän niin Lemförder, Moog, TRW ovat esimerkillisesti sopivimpia kestämään pakkaset mutta sitten om paljon sellaista joka ei kestä edes seuraavaan katsastukseen. Näin tuon tosiasian jo silloin kun olin Peugeotilla töissä 70-80-90 lukuilla ja monessa Peugeotissa oli koottavat korjaussarjat alapalloihin,ja raidetangon päihin niin alkuperäisissä oli muoviosat sellaista pehmeämpää (rasvaista) muovia) ja suojakumi kesti aina nivelen loppuun asti mutta tarvike sellaiset olivat muoviosiltaan kovaa laatua ja huonompi suojakumi joka halkesi ennenaikaisesti ja sitten loppu tulee aika nopeasti
Moog alapallo kesti TRW:tä 100 tuhatta pidempään, tiedä näistä sitten mitä ovat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uutena ostetun autonkin voit viedä katsastukseen, jossa selviää onko jo tehtaalta lähtien alla väljät (käytetyt) osat........Alkaa jo tuntua että useat kuskitkin pitäis katsastaa !!!
tehtaalta lähtien alla väljät (käytetyt) osat........Alkaa jo tuntua että useat kuskitkin pitäis katsastaa !!!..................Kyllä se näin on jos tältä pastalta määrättäisiin kaikki kuskit katsastukseen niin suuri määrä joutuisi suljettuun hoitoon !!!
- Anonyymi
Jokaisen merkkihuolletun auton tulee mennä katsastuksesta läpi. Jos ei mene, on huolto laiminlyöty. Ei se ole sen kummempaa, auton ylläpito.
- Anonyymi
Ei se ole sen kummempaa, auton ylläpito.......Täyttä asiaa .......Ne on ne auton huollot jotka jonka tehtävä on pitää auto käyttö ja katsastus kunnossa seuraavaan huoltoon asti. Jos näitä ei neuvoja ei noudateta niin katsastus pakkia mahdollisesti tulee. Tartteehan ne kuskitkin huoltoa !!!!
- Anonyymi
Täällä oli puhe tehdaskunnostetuista osista.
Muistan takavuosilta, kun mm. Renaulteihin myytiin tehdaskunnostettuja
vetoakseleita.
Akselit olivat jo uusina heikkoja, nivelen suojakumit olivat sopimatonta materiaalia, mutta korjaaminen ei ollut kallista.
Nykyisin maahantuojalla pieniä osia ei enää myydä erikseen, vaan on ostettava joku isompi kokonaisuus, joka sitten sisältää sen rikkinäisen osan.
Hyvällä tuurilla puuttuvan osan saattaa saada rinnakkaistuonnista, mutta se edellyttää sekä sinnikkyyttä ja aikaa.
Sitten täytyy vielä olla se osaaminen, johon nykyään törmää harvemmin.- Anonyymi
Ne tehdaskorjatut ovat tarvike markkinoille ja myydään niitä myös merkkiliikkeessäkin,esim laturit ja startit,mutta uudessa autossa on tavara uutta. Muistan yhden mallin niistä Renaultin yms. erimerkkien akseleista jotka oli mukamas sanotusti tehdaskorjattuja mutta taustalla oli varmaan joku pienempi yrittäjä joka hitsasi tripoli vetonivelestä kuopat umpeen jotka kehittyy suoraan ajaessa. Monet niistä akseleista kolisi heti ensi reissulla ja kun otti kumin irti niin sieltä näkyi mikki hitsin metallinjätettä ja hiomisjälkiä. Niitä ei myyty kovinkaan pitkään kun kaikki kannettiin myyjälle takaisin. On sitä tehty Suomessakin susitavaraa,Ladan tarvike pallonivelet 80 luvun alkupuolella saattivat kestää jopa 6 kuukautta. Tehdaskunnostettuja ostetaan siksi kun uuden tavaran hinta olis moninkertainen !!!
- Anonyymi
Täällä oli puhe tehdaskunnostetuista osista.
Muistan takavuosilta, kun mm. Renaulteihin myytiin tehdaskunnostettuja
vetoakseleita...............Moniin muihinkin autoihin,eikä niitä korjaa itse autonvalmistaja vaan aivan muut
- Anonyymi
220000 ajettu ilman suurempia remontteja. Pian haen uuden bensadusterin.
- Anonyymi
220000 ajettu ilman suurempia remontteja......Näin se menee meillä muillakin jotka omistamme Dacian !
- Anonyymi
Onko 220000 km ajetulla datsialla enää mitään arvoa. Ottavatko liikkeet edes tuollaista pelia vastaan riesakseen. En usko.
- Anonyymi
Onko 220000 km ajetulla datsialla enää mitään arvoa......Tutkiskelin Dacian vaihtoauto palstoja ja kyllä niitä 190000-250000km ajettuja löytyy ihmeen monta jotka on tullut vaihdossa ja aika hinnakkaitakin vielä,että tuo kateellinen tokaisu ei näköjään kyllä pidä paikkaansa . Hyvinkin paljon ovat varmaan vielä hyvittäneetkin niistä. Perehdy asiaan vähän paremmin !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko 220000 km ajetulla datsialla enää mitään arvoa......Tutkiskelin Dacian vaihtoauto palstoja ja kyllä niitä 190000-250000km ajettuja löytyy ihmeen monta jotka on tullut vaihdossa ja aika hinnakkaitakin vielä,että tuo kateellinen tokaisu ei näköjään kyllä pidä paikkaansa . Hyvinkin paljon ovat varmaan vielä hyvittäneetkin niistä. Perehdy asiaan vähän paremmin !
Onko Dacialla mitään arvoa? On. Jos sen hinta laskisi yhtä paljon kuin jonkun kalliin auton, vuoden ikäisen saisi melkein ilmaiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko 220000 km ajetulla datsialla enää mitään arvoa......Tutkiskelin Dacian vaihtoauto palstoja ja kyllä niitä 190000-250000km ajettuja löytyy ihmeen monta jotka on tullut vaihdossa ja aika hinnakkaitakin vielä,että tuo kateellinen tokaisu ei näköjään kyllä pidä paikkaansa . Hyvinkin paljon ovat varmaan vielä hyvittäneetkin niistä. Perehdy asiaan vähän paremmin !
Olipa harvinaisen tietämätön vuodatus. Mutta sellaisiahan kinkelit ovat tänä päivänä, että yritetään päteä jossain sellaisessa asiassa, josta ei tiedetä edes alkeitakaan!
- Anonyymi
On myös listoja joissa Dacia on ihan parasta kärkiryhmää, nimenomaan nämä uudemmasta päästä olevat.
Kun hieman hakee niin jokaisella löytyy kyllä mieleinen listaus.- Anonyymi
Mitä sä puhut jostakin listoista. Toistan kukaan järkevä autokauppias ei osta yli 200 tkm ajettua datsiaa. Ei kukaan. Capische.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sä puhut jostakin listoista. Toistan kukaan järkevä autokauppias ei osta yli 200 tkm ajettua datsiaa. Ei kukaan. Capische.
Toistan kukaan järkevä autokauppias ei osta yli...... meinaatkos että jos olisit autokauppias niin ainoa järkevä olisit vain sinä !!??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toistan kukaan järkevä autokauppias ei osta yli...... meinaatkos että jos olisit autokauppias niin ainoa järkevä olisit vain sinä !!??
No en tiedä olenko erityisen järkevä mutta kyllähän reilu 200 tkmjättää autoon jälkensä. En ottaisi vaihdossa vaan ohjaisin ystävällisesti muualle tekemään kauppaa. Mitä sinä tekisit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No en tiedä olenko erityisen järkevä mutta kyllähän reilu 200 tkmjättää autoon jälkensä. En ottaisi vaihdossa vaan ohjaisin ystävällisesti muualle tekemään kauppaa. Mitä sinä tekisit?
No en tiedä olenko erityisen järkevä mutta kyllähän reilu 200 tkmjättää autoon jälkensä......No tuohon toteaisin että jos olis esim Dacia dieseli tai vapaaimuinen se ei noissa kilometreissä eroa kunnoltaan muista merkeistä, tiedän sen itse kun oman mittarissa on yli 420000km Jos olisin automyyjä ammatikseni niin noita pikkumoottorisia turboladattuja ,,,moottorit esim. 0,8L-1,4L en enää ottais vaihdossa 200000km jälkeen oli sitten mikä merkki hyvänsä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No en tiedä olenko erityisen järkevä mutta kyllähän reilu 200 tkmjättää autoon jälkensä......No tuohon toteaisin että jos olis esim Dacia dieseli tai vapaaimuinen se ei noissa kilometreissä eroa kunnoltaan muista merkeistä, tiedän sen itse kun oman mittarissa on yli 420000km Jos olisin automyyjä ammatikseni niin noita pikkumoottorisia turboladattuja ,,,moottorit esim. 0,8L-1,4L en enää ottais vaihdossa 200000km jälkeen oli sitten mikä merkki hyvänsä
Jatkoa vielä tuohon että jos automyyjä haluaa pysyä asiakkaitten kanssa hyvissä väleissä ja haluaa myös firman pysyvän pystyssä niin se on varmasti ainoa tie . Huohotusvikaiset 200000km ajetut pikkuautot turboversioina ovat takuulla suuri päänvaiva jälleenmyyjälle. Jos nyt ei sattuis tulemaan sitten vielä jotain halpamerkkiä joka olis niin halpa ostaa että sen vois paalata noissa kilometreissä ilman mitään isompiä rahallisia häviöitä. Pienimmästä Daciasta se olis voinut melkein tulla jos se olis ollut varustelultaan vain se mikä se alussa oli Romaniassa. Mutta mutta siihenpä ei tyydytty vaan ruvettiin pitämään suurta meteliä varusteiden puutteesta ja sitten se on nyt jo tämänpäivän hinnoissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toistan kukaan järkevä autokauppias ei osta yli...... meinaatkos että jos olisit autokauppias niin ainoa järkevä olisit vain sinä !!??
Meinaan että olisin kaukaa viisas ja kieltäytyisin ottamasta Daciaa vaihtoautoriviin. Kiitos. Taru
- Anonyymi
Telvisiossa tuli mainos niin se oli Datsia eikä Dacia.
Onko Datsia parempi auto kuin Dacia?
Datsun oli aikoinaan hyvä auto.- Anonyymi
Isän datsunista meni kaikki männät keskeltä halki jyrkässä ylämäessä. Ei sen koommin ole datsuneihin = nissaneihin sekaantunut.
- Anonyymi
Vain länsiautoja talliin. Vain aageen laakeen tuotteita talliin. Kiitos. Taru
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1021660- 2101517
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos591010Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31990Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K58825En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k49771Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49765Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.36725The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut5712Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉54712