Alku ja loppu

Anonyymi

Miten kaikki alkoi ja miten kaikki loppui?

Alussa 26-23 vuorokautta mittaista ajanjaksoa ennen aineen luomisen aloittamista kokoontui noin 31 valovuoden päässä nykyisestä aurinkokunnastamme 8 miespuolista Jumalaa. Yksi noista Jumalista (Jehova) valitsi aineen ja kaikkien persoonien luomisen maailmankaikkeudessa.

6 2/3 vuorokautta mittaista ajanjaksoa aineen luomisen aloittamisesta tuo Jumala (Jehova) loi ensimmäisen luodun persoonan Sanan.

4 vuorokautta mittaista ajanjaksoa Sanan luomisen jälkeen Jumala (Jehova) loi toisen luodun persoonan Pyhän Hengen joka sai myöhemmin toisen ja kolmannen luomisjakson aikana toiseksi nimekseen Gabriel siirtäessään uutta mannerta noin 2000 km lännemmäs vanhasta mantereesta Jumalan voimalla joka hänessä oli tuolloin. Pyhä Henki on elänyt lihaa ja luuta olevissa ruumiissa 14 elämää maan pääällä.

Miten kaikki loppui?

Jumala korotettiin ihmisestä korotetuksi ihmiseksi joka siitti yhdessä taivaallisen vaimon kanssa muut luodut.

Ainetta ei ole luotu vaan se on ollut olemassa ikuisesti.

Sana onkin ollut Jehova (sekoitetaan usein Jumala Jehovaan) ja on ollut olemassa aina eikä ole luotu persoona. Sanan kautta on luotu kaikki.

Pyhä Henki on vain henkipersoona ilman lihaa ja luuta.

9

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onhan pyhän Hengen eli Shivan inkarnaatioita. Onhan Narayana.

      Jeesus sanoi:
      1 Toinen PUOLUSTAJA
      2 Totuuden Henki
      3 Hän

      Sielu, Henki, ruumis.

      Muhammed (saas) toinen PUOLUSTAJA, sielu
      Totuuden Henki, Henki
      Hän , ruumis

      Pyhä Henki on eri uskonnoissa ja kulttuureissa eri nimisenä eräänlainen kolminaisuus.
      Sielu, Henki, ruumis.

      • Anonyymi

        134 vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua olemassoloon tuli Remiel (enkeli).
        Remiel syntyi myöhemmin Aadamin ja Eevan kymmenestä pojasta kuudentena Rudrana eli Kardama Munina 150 vuotta Aadamin luomisen jälkeen ja jonka vaimo oli Devahuti eli Devi (Veeda-kirjallisuus). Hänestä puhutaan veeda-kirjallisuudessa myöhemmin nimellä Shiva (puolijumala).

        Narayanalla tarkoitetaan Sanaa eli Jeesusta.

        44 vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua olemassaoloon tuli persoona, mahdollisesti enkeli (mies). Hän syntyi myöhemmin 570 jaa. Arabiassa nimellä Muhammed Muttalib (profeetta Muhammed) sekä kuoli 632 jaa.


    • Anonyymi

      "Jumala korotettiin ihmisestä korotetuksi ihmiseksi joka siitti yhdessä taivaallisen vaimon kanssa muut luodut."

      Vai niin. Ja mistä raamatunkohdasta löysit tämän tiedon?

      • Anonyymi

        Tuossa viestissä on tarkoitus tehdä ero oikean opin ja mormoniopin suhteen.

        Tuo oppi ei ole Raamatusta vaan se on mormonien oppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa viestissä on tarkoitus tehdä ero oikean opin ja mormoniopin suhteen.

        Tuo oppi ei ole Raamatusta vaan se on mormonien oppi.

        8 Jumalaa mormooneilla??? Voiko olla?


    • Anonyymi

      MAP-kirkon oppien mukaan eläimet elottomatkin asiat kuten kivet ja siis koko maapallo luotiin ensin hengellisesti. Näillä kaikilla on siis hengellinen versio tai siis sielu.

      Joseph Smithin kirjoittaman (ei siis osa varsinaista Raamattua) "Mooseksen Kirjan" 3:5 sanotaan

      "Sillä minä, Herra Jumala, loin kaiken, mistä olen puhunut, hengellisesti, ennen kuin se oli luonnollisena maan päällä."

      https://www.churchofjesuschrist.org/study/scriptures/pgp/moses/3?lang=fin

      Ajatteleva lukija saattaisi sitten kysyä että jos taivaan isä ja äiti loivat ihmisten sielut seksin avulla, kuinka he loivat eläimet, kasvit, ja kaiken muun?

      Tai jos kaikki ihmiset, mustaihoisetkin, ovat taivaallisen äidin synnyttämiä, miksi MAP-kirkko on kohdellut heitä kirottuina jonkun asian takia mitä joku toinen (Kain tai Ham tai Kanaan) teki tuhansia vuosia sitten?

      • Anonyymi

        "Sillä minä, Herra Jumala, loin kaiken, mistä olen puhunut, hengellisesti, ennen kuin se oli luonnollisena maan päällä."

        Tuossa jakeessa tarkoitetaan että Jumala loi ensin kaikki ihmiset taivaassa hengiksi ja sen jälkeen he syntyivät maan päälle lihassa.


      • Anonyymi

        Ainetta eikä Aurinkoa eikä planeettoja eikä tähtiä luotu ensin hengellisesti vaikka tuosta jakeesta saisi sellaisen käsityksen. Tuossa jakeessa puhutaan vain hengistä (jumalat, enkelit, ihmiset)


    • Anonyymi

      Eikös universumi syntynyt alkuräjähdyksestä??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1458
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1002
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      725
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      670
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      67
      623
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe