Mulla ei oo kaikki hyvin

Anonyymi

En tiedä toimivatko munuaiseni enään kunnolla.
Virtsan väri ei ole enään ollut noin 7 kuukauteen normaali.
Elokuun puolivälissä huomasin, että virtsan väri oli muuttunut tummemaksi ja virtsaan oli erittynyt ensimmäistä kertaa paljon vaahtoa. Välillä myös pistävän hajuista.
Luulin tuolloin, että se on ohimenevää, mutta väri tai vaahtoa ei ole hävinnyt vieläkään.
Siitä on pitkä aika, kun virtsani väri olisi ollut terveen väristä (vaaleankeltaista)
Elokuun lopussa pissahätä oli tullut välillä öisin, jopa isä kysyi, että ihme, kun kävin yöllä vessassa. Voi olla, että johtui vain koulustressistä. Esimerkiksi, kun aamulla oli matikan koe. Edellisen yönä heräsin pissalle. Aamulla kävin uudellen, mutta jo koulussa, kun koe alkoi oli jo uudestaan pissahätä ja alavatsa kipeä.
Toukokuussa ennen koulujen loppumista, aamuisin oli vaikea pissata, vaikka oli kovakin pissahätä. Esimerkiksi silloin, kun olin lähdössä hakemaan todistusta koululta, en saanut käytyä pissalla. Yritin käydä jopa istuen. Sain käytyä vasta kotiin tultua.
Tämäkin voi johtua vain kiireestä, joka sinä kyseisenä aamuna oli. Kesällä oli paljon normaaleja päiviä, mutta joinakin päivinä vessahätä iski useimmin, joinakin päivinä taas normaalisti. Syksyä kohden kaikki meni ihan ok, mutta virtsaa oli tullut yht’äkkiä vähemmän kuin normaalisti muistelisin. En ollut vähentänyt kahvin juomista tai muiden nesteiden nauttimista. Syysloman jälkeen taas virtsaa tuli normaalisti. Väri ja vaahto olivat edelleen mukana. Satunnaisesti olen joutunut käymään yöllä vessassa. Koulupäivän pystyy hyvin pidättelemään, mutta ei silti normaalin väristä virtsaa. Edellinen yöllinen käynti on, kun saavuttiin Floridaan ensimmäisenä yönä. Floridassa väri oli kai ihan normaali, mutta vaahtoa tuli runsaasti joka päivä. Aamulla 23.1. jouduin kauan odottamaan virtsan tuloa. Miten minulla voisi olla jokin sairaus tai tulehdus, vaikka minulla ei ole ollut kuumetta, oksentelua, ripulia tai muita selviä oireita kertaakaan yli 6 kuukauden aikana. Voisiko silti minulla olla jokin sairaus munuaisissa, vaikka oireet ovat pysyneet kauan jo samana, eikä yleiskunto ole heikentynyt. Silti, eikö oireeni viittaakin johonkin munuaisten ongelmaan? Ihmettelen sitä, että kun join 5 desilitran saunajuoman, eikä illalla ollut hirveen kova pissahätä eikä myöskään aamulla, mutta silti virtsaa tuli jonkin verran. En ole vain uskaltanut puhua vaivastani kenellekään. Pitäisikö kertoa jo vanhemmille? Mitä teen seuraavaksi? Olenko kuinka pahasti vaarassa? -15v poika

2

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko sulla suvussa diabetestä? Käy mittaamassa verensokerit ja varaa myös aika uroloogille. Kyllä toi pitää hoitaa nopeasti. Nyt nopeesti en keksi muuta mutta alota noista.

    • Anonyymi

      Käy terkkarilla. Ja miksi et kertoisi vanhemmillesi myös. He tietävät varmaankin jos suvussasi on joitakin perinnöllisiä sairauksia.
      Oireita ei kauaa kannata katsella vaan parasta on selvittää mistä johtuvat ja mikä on vialla koska jos on sairastunut johonkin sairauteen, sairaus voi edetä hoitamattomana mikä on huono asia. (Suomessa on paljon sokeritautia sairastavia eikä useat edes tiedä sairastavansa sitä. Sokeritauti tekee tuhoa elimistössä hoitamattomana. Nykyisin sitä onneksi voi hoitaa, ennen siihen kuoli.) Rohkeasti vaan, toimi parhaaksesi ja käy terkkarilla, hän varmaankin laittaa sinut kokeeseen ja asia selviää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8086
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1493
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe