Kokouksiin täytyy tulla?

Anonyymi

JT ei ota yhtään huomioon sitä, että moni saa paniikkihäiriökohtauksen kokouksiin menemisestä. Moni ihminen ei kestä paikkoja ja tilaisuuksia, joissa on paljon ihmisiä.

28

687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Zoom kokoukseen voit osallistua ihan omasta kodistasi. Jos se tuottaa paniikkikohtauksen kannattaa hakea psykiatrista apua.

      • Anonyymi

        Jo pelkkä ajatuskin osallistumisesta moisiin lahkokokouksiin aiheuttaa paniikkikohtauksen.
        Jos kuitenkin sellaiseen osallituisin, olisi suuri kiusaus vastausvuorollani, pyllistää kameraan päin housut kintuissa ja töräyttää:" tässä on kaikki mitä teistä ajattelen".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo pelkkä ajatuskin osallistumisesta moisiin lahkokokouksiin aiheuttaa paniikkikohtauksen.
        Jos kuitenkin sellaiseen osallituisin, olisi suuri kiusaus vastausvuorollani, pyllistää kameraan päin housut kintuissa ja töräyttää:" tässä on kaikki mitä teistä ajattelen".

        No tuo olisi ainakin jotain uutta. Tosin et pääsisi vastaamaan kokousissa ennenuin sinut olisi todettu luotettavaksi kiinnostuneeksi joka oikeasti pyrkii kohti kastetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuo olisi ainakin jotain uutta. Tosin et pääsisi vastaamaan kokousissa ennenuin sinut olisi todettu luotettavaksi kiinnostuneeksi joka oikeasti pyrkii kohti kastetta.

        Mun heimo -dokumentissa toimittaja kyllä pääsi vastaamaan kokouksessa, vaikka ei varmaan ollut aikomustakaan kastautua koskaan. Olisiko kyseessä kuitenkin ollut poikkeustapaus ja lahkon pyrkimys antaa kaunisteltu kuva itsestään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo pelkkä ajatuskin osallistumisesta moisiin lahkokokouksiin aiheuttaa paniikkikohtauksen.
        Jos kuitenkin sellaiseen osallituisin, olisi suuri kiusaus vastausvuorollani, pyllistää kameraan päin housut kintuissa ja töräyttää:" tässä on kaikki mitä teistä ajattelen".

        Tuo ei ollut minun vastaukseni, siis aloittajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei ollut minun vastaukseni, siis aloittajan.

        Olipas. Siis aloittajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun heimo -dokumentissa toimittaja kyllä pääsi vastaamaan kokouksessa, vaikka ei varmaan ollut aikomustakaan kastautua koskaan. Olisiko kyseessä kuitenkin ollut poikkeustapaus ja lahkon pyrkimys antaa kaunisteltu kuva itsestään?

        Siitäkin on jo todella pitkä aika kun se mun heimo tuli TV:stä. Onkohan ne ihmiset enää mukana tässä lahkossa? Sehän oli pelkkää mainosta ja säännöistä tuskin välitettiin kun kuvattiin, kuitenkin ainutkertainen tapahtuma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipas. Siis aloittajan.

        Eipäs ollut.


    • Anonyymi

      Tässä on jotain tuttua: Tapio Nousiainen ennusti aikoinaan, tulee aika jolloin jokaisessa kodissa on tv-kamera, joka tarkistaa että kaikki kumartavat televisiossa näkyvää Pedonkuvaa. Nykytekniikalla sovellutus voisi olla hieman erilainen. Joko antikristus on tullut?

      • Anonyymi

        Voiko olla myös antiperkele?
        Miettikääpä.


    • Anonyymi

      Anonyymi 24.01.2022 15:08

      Kerran saarnaajat tulivat ovelle:
      "Kun ihminen kuolee niin sielukin kuolee"?

      Mihin perustuu tämä lause?

      Lauseen peruste on siis se: Älkää uskoko jumalaan!
      Jos itse evoluutio uskovana uskoisin jumalaan
      niin miksi itseni pitäisi jonottaa 600 miljoonaa
      vuotta että saisin tavata oman Äitini????

    • Anonyymi

      Luulen että aloittaja tarkoittaa fyysistä läsnäoloa tätä varten tarkoitetuissa ja järjestetyissä palvonta/toimintapaikoissa valtakunnansalilla. On ymmärrettävää, että joillakin on sosiaalisten kontaktien tuottamaa pelkoa ja ahdistusta. Usein tuollaiset ongelmat ovat rajoittavia sekä fyysisesti invalidisoivia. Oman tilanteen kertomisessa vanhimmille ei ole mitään hävettävää. Päinvastoin. Kun heillä on tieto jonkun seurakunnan yhteydessä olevan yksilön tilanteen luonteesta, he voivat kohdentaa yksilöllisen avun oikealla tavalla.
      Mutta siinä EI todellakaan ole minkäänlaista järkevää syytä, että joku kokee myös zoom kokoukset henkisesti stressaaviksi. Zoom kokouksissa ei ensinnäkään ole velvoitetta vastata. Ei myöskään ole pakko laittaa omaa kuvaa toisten näkyviin ja vastaus mikinkin voi sulkea pois. Joten jos joku kokee tälläisissäkin tilanteissa sosiaalisten kohtaamisen pelkoa, silloin on syytä katsoa todella peiliin, hakea ammattiapua jne.

      • Anonyymi

        Vartiotornilahkon käskystä ei pidä tehdä mitään.
        Ammatiapua tarvitsee kuminaama Leeti ja tulitikku A. Morris.


      • Anonyymi

        Sairastan vakavaa masennusta, joku viikko sitten Vartiotornin tutkistelussa sanottiin että ystävät tekevät kaikkensa masentuneiden tukemiseksi.
        Hienosti vastattiin mutta kukaan ei edes soittanut, ei edes kukaan 12 vanhimmasta mutta puhelinkenttää kyllä tehdään. Maailmalliset ovat tärkeämpiä kuin sairas ystävä seurakunnassa.

        En enää halua kuunnella Zoom kokouksia, en tarvitse enää seurakuntaa, sanon niinkuin ihmiset sanoivat minulle aikoinaan kentällä, minulla on henkilökohtainen suhde Jumalaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairastan vakavaa masennusta, joku viikko sitten Vartiotornin tutkistelussa sanottiin että ystävät tekevät kaikkensa masentuneiden tukemiseksi.
        Hienosti vastattiin mutta kukaan ei edes soittanut, ei edes kukaan 12 vanhimmasta mutta puhelinkenttää kyllä tehdään. Maailmalliset ovat tärkeämpiä kuin sairas ystävä seurakunnassa.

        En enää halua kuunnella Zoom kokouksia, en tarvitse enää seurakuntaa, sanon niinkuin ihmiset sanoivat minulle aikoinaan kentällä, minulla on henkilökohtainen suhde Jumalaan.

        Minullakin oli aiemmin henkilökohtainen suhde Jumalaan, mutta tutustuttuani paremminnJehovanntodistajien opetuksiin ja vaatimuksiin, lopetin rukoilemisen täysin. Minulla oli aiemmin erilainen näkemys Jumalasta.


    • Anonyymi

      Sairastan vakavaa masennusta, joku viikko sitten Vartiotornin tutkistelussa sanottiin että ystävät tekevät kaikkensa masentuneiden tukemiseksi.
      Hienosti vastattiin mutta kukaan ei edes soittanut, ei edes kukaan 12 vanhimmasta mutta puhelinkenttää kyllä tehdään. Maailmalliset ovat tärkeämpiä kuin sairas ystävä seurakunnassa.
      En enää halua kuunnella Zoom kokouksia, en tarvitse enää seurakuntaa, sanon niinkuin ihmiset sanoivat minulle aikoinaan kentällä, minulla on henkilökohtainen suhde Jumalaan.
      ________________________________________________________________

      Kyllä. Olet oikeassa. Niin tuossa kirjoituksessa todettiin. Herää kysymys kuinka aktiivinen olet ollut tilanteesi kertomisessa vanhimmillle? Eihän kukaan voi olla tietoinen tilanteestasi jollet sinä itse tuo pahaa oloasi ja avun tarvettasi selvästi esille. On surullista tietenkin jos asia on noin kuinka sen tuot täällä esille.
      Jos vain jaksaisit voisit itse yrittää ottaa aloitteen soittaa jollekkin vanhimmalle ja kertoa, että sinun on paha olla ja tarvitset hengellistä/käytännön apua. Uskon toisaalta että sanomasi on totta, koska olen itse joutunut samanlaiseen tilanteeseen varsinkin nyt koronapandemian aikana. Koin, ettei kovin monikaan seurakunnan ystävä soitellut tai laitellut edes tekstiviestiä. Mutten silti koskaan ajatellut niin kuin sinä, ettet tarvitse seurakuntaa. Voin sanoa sinulle ystävällisesti ja omasta komemuksesta käsin, ettet tule selviämään elämässäsi ilman seurakuntaa, Jos ihminen eristäytyy, se kostautuu ennemmin tai myöhemmin. Lähestymme jokatasolla erittäin dramaattisia aikoja. Silloin punnitaan meidän uskllisuutemme ja uskomme aitous.

      Sinulla voi olla henkilökohtainen suhde Jumalaan, mutta tarvitset kuitenkin kipeästi vaikket sitä nyt oikein ymmärrä seurakuntaa ja hengellisiä' kokouksia. Uskosi ei tule ehkä kestämään tulevaisuuden paineita. Kukaan Ei selviä tulevasta "ahdistuksen ajasta" yksin. Jumalan tuomion päivä kohtaa ihmiskuntaa kuin varas yöllä, muistanet Herramme näin sanoneen. Seurakunta ja kokoukset ovat Jumalan järjestely samoin kuin kristillisen seurakunnan kokoukset ja temppeleissä käynti ensimmäisellä vuosisadalla. Israelin kansalla myös oli kokous ja palvonta järjestelyt joilla oli tietty tarkoitus.
      Älä koskaan kompastu seurakuntasi yksilöihin. Jokainen meistä on epätäydellinen ja teemme virheitä. Mutta serakuntasi vanhimmat rakastavat sinua. Jumala ja Jeesus rakastavat ja haluavat vain sinun parastasi. Etkö huomaa, että paholainen enkeleineen tekevät parhaillaan taustalla työtä saadakseen sinut luovuttamaan. Pahinta tässä on se, että tulet itse kärsimään ja loukkaat Jumalaa, joka on tehnyt paljon sinun tulevaisuutesi hyväksi. Mieti näitä asioita rukoillen. Sinä voit toki päättää omasta elämästäsi miten sen elät. Jos teemme vääriä valintoja, onko Jumalalla silloin velvollisuuksia auttaa meitä, kun meillä on todellinen hätä? Mieti näitä asioita rukouksen hengessä. Jumala ei koskaan jätä tai hylkää eikä MILLOINKAAN tuota pettymystä. Ihmiset tuottavat mutta ei hän. Turvaudu häneen, riipu hänessä kiinni äläkä koskaan ylenkatse hänen hengellisiä järjestelyjään meidän hengellisyytemme suojaamiseksi. Näitä ovat juurikin vanhimmat seurakunnassa, kokoukset ja serakunta. Mutta kuten totesi, sinä yksin päätät, miltä elämäsi tulee näyttämään tänään ja tulevaisuudessa. Kaikkea hyvää sinulle.

      • Anonyymi

        Humpuukiseurakunnan kokouksia ei tarvitse kukaan. Siellä masentuu vain lisää.

        Jehovan todistajia pitää karttaa, eikä heille pidä sanoa edes päivää. 2 Joh. 9-11.
        Tulevaisuuden elämällä ei ole mitään tekemistä valehtelevan humpuukilahko-jehovantodistajien kanssa.
        Paitsi ehkä siten, että jos haluaa Jehovan vihan, niin sinne vaan valehtelemaan.

        Jumala ja Jeesus Kristus on poissa valtakunnansalilta ja heidän live kokouksistaan.

        Lukemalla raamattua ja muistamalla, ettei se ole pelkkää hyödyllistä luettavaa ja rukoilemalla, olet tiellä joka vie ikuiseen elämään.
        Miksi? Siksi, että saat Pyhän Hengen, etkä mitään vartiotornihenkeä.


      • Anonyymi

        Todellisen hädän hetkellä Jumala tahtoo auttaa, oli ihminen tehnyt kuinka huonoja valintoja tahansa. Tämä johtuu siitä, että Jumala on rakkaus .


      • Anonyymi

        Mitä teet tällä palstalla jos kerran uskot noihin Vartiotornin höpsötyksiin vielä noin paljon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä teet tällä palstalla jos kerran uskot noihin Vartiotornin höpsötyksiin vielä noin paljon?

        Taas on siltä jäänyt lääkkeet ottamatta.


      • Anonyymi

        Tyypillinen Fariseus vastaus "vika aina masentuneessa sysityssä tai sairastuneessa itsessään" jeppula vanhimmat pyhiä ja tehneet kaikkensa juuri niin kuin on pitänytkin.


    • Anonyymi

      Törkeää että tämän keskustelun aloittajan tekstiä mennään tietoisesti muuttamaan ja dramaattisesti lyhentämään, jolloin se muuttaa hänen saamiaan toisten vastauksia. Onneksi kopioin hänen tekstinsä. Nyt ensimmäinen kirjoitus tässä osiossa on lyhennetty kahteen lauseeseen, vaikka aluksi hän kirjoitti seuraavasti kuten alla lukee:

      ”Sairastan vakavaa masennusta, joku viikko sitten Vartiotornin tutkistelussa sanottiin että ystävät tekevät kaikkensa masentuneiden tukemiseksi.
      Hienosti vastattiin mutta kukaan ei edes soittanut, ei edes kukaan 12 vanhimmasta mutta puhelinkenttää kyllä tehdään. Maailmalliset ovat tärkeämpiä kuin sairas ystävä seurakunnassa.
      En enää halua kuunnella Zoom kokouksia, en tarvitse enää seurakuntaa, sanon niinkuin ihmiset sanoivat minulle aikoinaan kentällä, minulla on henkilökohtainen suhde Jumalaan”.

      On väärin mennä poistelemaan ja muuttelemaan lyhentäen toisten tekstejä siitä miten se on alunperin kirjoitettu. Miten se on edes mahdollista. Ainoa selitys on se, että valvoja on itse tekstiä muuttanut. Kirjoittajat itse eivät voi sellaista tehdä ja jos valvojat niin tekevät, se on väärin.

      • Anonyymi

        Tuo ei ollut aloittajan viesti, vaan jonkun toisen viesti. Tässäkin ketjussa on monta kirjoittajaa.


      • Anonyymi

        Olen aloittaja. En ole sama henkilö, joka kertoo myöhemmin vakavasta masennuksestaan.


    • Anonyymi

      Kyllä mielestäni oli täysin sama teksti sillä sama aloittajan tekstiä on lainattu kirjoituksen alkuun joka on päivätyy Anonyymi 18.02.2022 17:08.
      Ja tuokin oli tuossa kokonaan alkuperäinen teksti EI jälkeenpäin lyhennetty tarkoitushakuisesti. Kai minä itse näin sen tekstin kokonaan kun hänelle vastasinkin. Ja todellakaan tuohon lyhennettyyn versioon jälkeenpäin siis lisättyyn en vastannut.

    • Anonyymi

      Nyt kun kokoukset ovat zoom palvelimella on helppo osallistua kokoukseen vain kuuntelemalla. Nyt ei oo pakko vastata ja paniikkihäiriö ei ehkä nyt ole esteenä kenelläkään kun vapautuu vastaamisesta. Kiva kun voi vain kuunnella rauhassa kotonaan. Ja eikä tarvii omaa kasvokuvaakaan laittaa näkyviin. Mahtavaa! Tämän helpommaksi ei enää kokoukset voi tulla.

      • Anonyymi

        Joo näin on laittaa päälle ei tarvitse kuunnella
        On osallistunut mahtavat 2 vuotta Kynä tunti
        Riittää korona aikana. Zoom koksa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo näin on laittaa päälle ei tarvitse kuunnella
        On osallistunut mahtavat 2 vuotta Kynä tunti
        Riittää korona aikana. Zoom koksa.

        Miksi tuollainen vitun teeskentely, jätä koko pulju.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      360
      4175
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1779
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      1520
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1306
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe