Muistoja Outokummusta

Anonyymi

Kerro ihanimmat muistosi Outokummusta. Historia ja vanhat jutut kiinnostaa

11

805

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Uintiretket Kuusjärven rannalle, ranta on Ullan risteyksestä eteenpäin ennen Myhkylää, tien vasemmalla puolella.
      Saatoimme viettää siellä eväiden kanssa päivät pitkät.
      Vielä senkin jälkeen kun tuli omia lapsia, myös heidän kanssaan oli mukavaa matalalla hiekkaisella rannalla.
      Kävin toissakesänä katsomassa, on muuttunut paljon.

• Anonyymi

Tien oikealla puolella kun tullaan Ullalta päin.

• Anonyymi

Eilen ajettiin siitä ohi. Kun helteisenä päivänä fillaroitiin Pitkälahdesta Outokumpuun, käytiin uimassa matkan puolivälissä

• Anonyymi

Vieläkö siellä uimaranta

• Anonyymi

Joskus parikymmentä, ehkä kolmekymmentäkin vuotta sitten, kolme laskuvarjohyppääjää laskeutui keskelle esson risteystä. Oli joku tapahtuma, ehkä kummun kumaus tms.

• Anonyymi

Mitään hyviä muistoja ei löydy repun pohjalta. Koulukiusattu olin ja sen pohjalla ei ahdasmielisellä paikkakunnalla ollut minulla tilaa. Olen onnellinen että armeijan käytyäni muutin muualle, löysin paikkani elämässä ja rakkaan puolison..

Outokumpu on paskapaikkakunta näin 400 kilometrin päästä katsoen. Tämä on minun henk.koht mielipide, tästä ei tarvitse vetää herneitä nokkaan kenenkään.

• Anonyymi

Vanhan kaivoztornin juurelta, mäellä löytyi muinoin 40-50 luvuilla ihania kittikiviä, liukkaita, tasaisia ja tasapaksuja n 1,5 cm paksuisia, hyppääjjän kämmenen kokoisia. Ne olivat olleet rikastamon myllyissä "jauhinkivinä".

• Anonyymi

Uusia juttujakin olisi. Tekopyhistä sisaruksista ja heidän lääkäriystävistään.

• Anonyymi

Juu mukavin muisto näkötornin kioskin takana oli pöytä jos Seijan kanssa pantiin yöllä kahteen asti elokuun pimeetä yönä..
      Vaari kohta 70,☺😋

• Anonyymi

Ukkini meni Outokummun palvelukseen 1948 rikastamolle ja oli kertonu että ei olis uskonu että näin helpolla sai tilin. Sitä ennen teki savotta hommaa ja pari lehmää navetassa. 10 Vuotta kerkes yhtiöllä olla töissä kun kuoli pölykeuhkoon. Ukkini kuoli aamulla kun minä synnyin edellisenä iltana, ei keretty nähdä!

• Anonyymi

En minäkään ennättänyt nähdä ukkiani, kuitenkin muistoja jäi elämään
        Työkaverit kaivoksella kertoivat hänen olleen reilu ja oikea mukainen esimies.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      43
      3497
    2. 35
      2978
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      145
      2841
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      70
      2317
    5. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      41
      1782
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      86
      1555
    7. Mitä tarkalleen tunnet

Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai
      Ikävä
      67
      1094
    8. Nainen, koska nähtiin viimeksi

Mikä päivä? Tarkemminkin voit kohtaamistamme kuvailla. 🤗
      Ikävä
      51
      1036
    9. Kaivattusi ominaistuoksu?

Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      77
      1017
    10. Syyskuussa 2025 ensirekisteröidyistä henkilöautoista 43 % oli täyssähköautoja.

Niitä rekisteröitiin 2 592 eli 41 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Syyskuussa 2025 rekisteröidyistä uusista henkilöautois
      Hybridi- ja sähköautot
      3
      847
    Aihe