Kerro ihanimmat muistosi Outokummusta. Historia ja vanhat jutut kiinnostaa
Muistoja Outokummusta
11
925
Vastaukset
- Anonyymi
Uintiretket Kuusjärven rannalle, ranta on Ullan risteyksestä eteenpäin ennen Myhkylää, tien vasemmalla puolella.
Saatoimme viettää siellä eväiden kanssa päivät pitkät.
Vielä senkin jälkeen kun tuli omia lapsia, myös heidän kanssaan oli mukavaa matalalla hiekkaisella rannalla.
Kävin toissakesänä katsomassa, on muuttunut paljon.- Anonyymi
Tien oikealla puolella kun tullaan Ullalta päin.
- Anonyymi
Eilen ajettiin siitä ohi. Kun helteisenä päivänä fillaroitiin Pitkälahdesta Outokumpuun, käytiin uimassa matkan puolivälissä
- Anonyymi
Vieläkö siellä uimaranta
- Anonyymi
Joskus parikymmentä, ehkä kolmekymmentäkin vuotta sitten, kolme laskuvarjohyppääjää laskeutui keskelle esson risteystä. Oli joku tapahtuma, ehkä kummun kumaus tms.
- Anonyymi
Mitään hyviä muistoja ei löydy repun pohjalta. Koulukiusattu olin ja sen pohjalla ei ahdasmielisellä paikkakunnalla ollut minulla tilaa. Olen onnellinen että armeijan käytyäni muutin muualle, löysin paikkani elämässä ja rakkaan puolison..
Outokumpu on paskapaikkakunta näin 400 kilometrin päästä katsoen. Tämä on minun henk.koht mielipide, tästä ei tarvitse vetää herneitä nokkaan kenenkään. - Anonyymi
Vanhan kaivoztornin juurelta, mäellä löytyi muinoin 40-50 luvuilla ihania kittikiviä, liukkaita, tasaisia ja tasapaksuja n 1,5 cm paksuisia, hyppääjjän kämmenen kokoisia. Ne olivat olleet rikastamon myllyissä "jauhinkivinä".
- Anonyymi
Uusia juttujakin olisi. Tekopyhistä sisaruksista ja heidän lääkäriystävistään.
- Anonyymi
Juu mukavin muisto näkötornin kioskin takana oli pöytä jos Seijan kanssa pantiin yöllä kahteen asti elokuun pimeetä yönä..
Vaari kohta 70,☺😋 - Anonyymi
Ukkini meni Outokummun palvelukseen 1948 rikastamolle ja oli kertonu että ei olis uskonu että näin helpolla sai tilin. Sitä ennen teki savotta hommaa ja pari lehmää navetassa. 10 Vuotta kerkes yhtiöllä olla töissä kun kuoli pölykeuhkoon. Ukkini kuoli aamulla kun minä synnyin edellisenä iltana, ei keretty nähdä!
- Anonyymi
En minäkään ennättänyt nähdä ukkiani, kuitenkin muistoja jäi elämään
Työkaverit kaivoksella kertoivat hänen olleen reilu ja oikea mukainen esimies.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 464259
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on124119Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist403358Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai863327En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛143157Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1642860Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?42450- 252449
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h592211Kirjotan ikävää ulos
Haluaisin kuulla mitä ajattelet minusta. ihan mitä vaan mitä mietit. Voisit kertoa minulle, tai sitten kirjoittaisit run141888