Muistoja Outokummusta

Anonyymi

Kerro ihanimmat muistosi Outokummusta. Historia ja vanhat jutut kiinnostaa

11

1007

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Uintiretket Kuusjärven rannalle, ranta on Ullan risteyksestä eteenpäin ennen Myhkylää, tien vasemmalla puolella.
      Saatoimme viettää siellä eväiden kanssa päivät pitkät.
      Vielä senkin jälkeen kun tuli omia lapsia, myös heidän kanssaan oli mukavaa matalalla hiekkaisella rannalla.
      Kävin toissakesänä katsomassa, on muuttunut paljon.

• Anonyymi

Tien oikealla puolella kun tullaan Ullalta päin.

• Anonyymi

Eilen ajettiin siitä ohi. Kun helteisenä päivänä fillaroitiin Pitkälahdesta Outokumpuun, käytiin uimassa matkan puolivälissä

• Anonyymi

Vieläkö siellä uimaranta

• Anonyymi

Joskus parikymmentä, ehkä kolmekymmentäkin vuotta sitten, kolme laskuvarjohyppääjää laskeutui keskelle esson risteystä. Oli joku tapahtuma, ehkä kummun kumaus tms.

• Anonyymi

Mitään hyviä muistoja ei löydy repun pohjalta. Koulukiusattu olin ja sen pohjalla ei ahdasmielisellä paikkakunnalla ollut minulla tilaa. Olen onnellinen että armeijan käytyäni muutin muualle, löysin paikkani elämässä ja rakkaan puolison..

Outokumpu on paskapaikkakunta näin 400 kilometrin päästä katsoen. Tämä on minun henk.koht mielipide, tästä ei tarvitse vetää herneitä nokkaan kenenkään.

• Anonyymi

Vanhan kaivoztornin juurelta, mäellä löytyi muinoin 40-50 luvuilla ihania kittikiviä, liukkaita, tasaisia ja tasapaksuja n 1,5 cm paksuisia, hyppääjjän kämmenen kokoisia. Ne olivat olleet rikastamon myllyissä "jauhinkivinä".

• Anonyymi

Uusia juttujakin olisi. Tekopyhistä sisaruksista ja heidän lääkäriystävistään.

• Anonyymi

Juu mukavin muisto näkötornin kioskin takana oli pöytä jos Seijan kanssa pantiin yöllä kahteen asti elokuun pimeetä yönä..
      Vaari kohta 70,☺😋

• Anonyymi

Ukkini meni Outokummun palvelukseen 1948 rikastamolle ja oli kertonu että ei olis uskonu että näin helpolla sai tilin. Sitä ennen teki savotta hommaa ja pari lehmää navetassa. 10 Vuotta kerkes yhtiöllä olla töissä kun kuoli pölykeuhkoon. Ukkini kuoli aamulla kun minä synnyin edellisenä iltana, ei keretty nähdä!

• Anonyymi

En minäkään ennättänyt nähdä ukkiani, kuitenkin muistoja jäi elämään
        Työkaverit kaivoksella kertoivat hänen olleen reilu ja oikea mukainen esimies.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      174
      8483
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      454
      7673
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      76
      3890
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      163
      3736
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      118
      3074
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      55
      2875
    7. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      44
      2081
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      2076
    9. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1903
    10. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      21
      1851
    Aihe