Näin eka kertaa flättärin omin silmin!

Anonyymi

Pasilan juna-asemalla eräs mies (tuntomerkit jätän lausumatta) liimasi Flat Earth tarraa Liukuportaiden alapäähän metallirakenteisiin ennen, kun nousi liukuportaisiin. Lähdin seuraamaan tätä miestä hänen kävellessä kohti Triplaa. Sitten mun oli aivan pakko kysyä siltä, että minkä muotoinen hänen mielestään maa on. Hän siihen, että ei ainakaan pallo, niin kuin meille on pakkosyötetty lapsesta lähtien. Hän antoi ”maatietoisia” lähteitä ja mainitsi tämän Suomi24:senkin jonka vuoksi uteliaisuuttaan sitten tuli tsekkaamaan tämän paikan. Tietopiste ei vakuuttanut minua. Ei vakuuttanut mikään niistä ulkomaisistakaan flättärisivustoista. Eikä oikeastaan edes keskustelu täällä Suomi24:sessa. Jotenkin haiskahtaa, että täälläkin osa ”flättäreistä” on trolleja. Hän oli sitä mieltä, että jopa Suomi24 osoittaa vahvasti sen, että meitä flättäreitä on nykyisin paljonkin Suomessa. Minun mielestä se taas ei todista yhtään mitään!!! Ainakaan mulle. Mistä tiedän, vaikka kaikki rekkaroidut flättäri-nimimerkitkin on tämän saman henkilön hallussa? Mene ja tiedä. Ehkä kirjoitusasuissa on eroja, sillä osalla rekisteröidyillä nimimerkeillä kirjoittavista selitykset ampuu pahasti yli, eli ovat mahdollisesti trollailua. Tai sitten he ovatkin aitoja flättäreitä, mutta näistä kun ei voi tietää mitään. Se kuitenkin kävi selväksi, että ainakin yksi tosissaan oleva flättäri Suomesta ainakin löytyy ja minä satuin näkemään hänet.

17

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä. Suomi24 osoittaa että on aika epäsuosittu juttu tämä Flat Earth.
      Joskus olen tehnyt seuraavan linkin tänne, jolla näkee montako kertaa se on katsottu ja tällä palstalla on varmaankin max 20 aktiivista lukijaa ja heistä litteä maa teoreetikkoja ei montaakaan.
      Äänekkäitä ovat kyllä.

    • Anonyymi

      Todellinen uskovainen uskoo Raamattuun alkukertomukseen ja maailmankuvaan, eikä mihinkään muuhun.

      Minä olen lättäpää ja uskovainen, eikä päätäni voi kukaan kääntää enää, kun kerran Jeesuksen Kristuksen olen elämääni saanut. Olin ennen pallopää, niin kuin arvata saattaa. Olin myös todellisuudesta harhautunut onneton ateisti.

      • Anonyymi

        Ei Jeesus Kristus koskaan eikä milloinkaan saarnannut litteästä maasta, mistä noin hulluja ajatuksia olet keksinyt, suorastaan Jumalan pilkkaa väittää, että maa olisi erimuotoinen kun se todistettavasti on.


      • Anonyymi

        Yhdestäkään ateistista ei tule ikinä uskovaista, ateistit elävät vahvasti todellisuudessa toisin kuin uskovaiset ja flättärdit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesus Kristus koskaan eikä milloinkaan saarnannut litteästä maasta, mistä noin hulluja ajatuksia olet keksinyt, suorastaan Jumalan pilkkaa väittää, että maa olisi erimuotoinen kun se todistettavasti on.

        Lukaisepa Raamatun luomiskertomus ajatuksella, niin palataan asiaan uudestaan, kun olet ymmärtänyt lukemasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukaisepa Raamatun luomiskertomus ajatuksella, niin palataan asiaan uudestaan, kun olet ymmärtänyt lukemasi.

        Itse et ole nähtävästi tehnyt niin kyllä me sen ymmärrämme koska olet kehari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukaisepa Raamatun luomiskertomus ajatuksella, niin palataan asiaan uudestaan, kun olet ymmärtänyt lukemasi.

        Itsekin lukenut monesti ajatuksella sen ja siinä todellakin käy ilmi se, että maa on litteä. Joka muuta väittää, hän muuntelee Raamatun sanaa. Raamatussa on lukuisia muitakin kohtia, jotka todistaa maan olevan litteä. Tietysti jos maa aukottomasti todetaan palloksi (niin, ettei flättäreillä ole enää vasta-argumentteja), Raamattu menettää uskottavuutensa. Sen jälkeen mihinkään, mitä Raamatussa lukee, ei käy luottaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekin lukenut monesti ajatuksella sen ja siinä todellakin käy ilmi se, että maa on litteä. Joka muuta väittää, hän muuntelee Raamatun sanaa. Raamatussa on lukuisia muitakin kohtia, jotka todistaa maan olevan litteä. Tietysti jos maa aukottomasti todetaan palloksi (niin, ettei flättäreillä ole enää vasta-argumentteja), Raamattu menettää uskottavuutensa. Sen jälkeen mihinkään, mitä Raamatussa lukee, ei käy luottaminen.

        Älä ala taas kerran sekoilemaan Raamatun kertomuksista, ja fyysisistä, todistetuista tosiasioista maapallon ja aurinkokunnan muodosta, ne ovat kaksi eri asiaa.
        Raamatun luomiskertomus oli kulkenut vuosituhansia suusta suuhun, ennen kuin joku sen muistiinmerkitsi.
        Ei tarvitse muutella Raamatun sanaa, se ei ole mikään luonnontieteen käsikirja, eikä se menetä uskottavuuttaan kuin noitten hörhöjen silmissä, jotka eivät ymmärrä, ettei Raamattu ole mikään fundamentalistinen, sanasta sanaan ymmärrettävä käsikirja.
        Ymmärräthän, että Raamattu sisältää paljonkin tulkinnanvaraisia juttuja, ja kenen tulkinta sitten on sitä Jumalan sanaa? Eipä kenenkään erehtyväisen ihmisen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukaisepa Raamatun luomiskertomus ajatuksella, niin palataan asiaan uudestaan, kun olet ymmärtänyt lukemasi.

        Jeesus ei kirjoittanut Raamatun luomiskertomusta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukaisepa Raamatun luomiskertomus ajatuksella, niin palataan asiaan uudestaan, kun olet ymmärtänyt lukemasi.

        Siis sotkan munastahan maailma on syntynyt! Näin kertoo suuri kirja.


    • Onhan tästä tehty kyselyitäkin. YouGov kyselyn mukaan esim. vain 66% millenniaaleista (1980-luvun alun ja 1990-luvun puolivälin välillä syntynyttä sukupolvea) uskoo että maa on pallo, joten kyllä flättäreitä on nykyään varmaan satoja miljoonia maailmassa:

      https://www.forbes.com/sites/trevornace/2018/04/04/only-two-thirds-of-american-millennials-believe-the-earth-is-round/?sh=5148e777ec66

      Flättäreitä on paljon, mutta se vain tarkoittaa että on paljon ihmisiä joilla ei ole tarpeeksi ymmärrystä fysiikasta ja tieteestä, joten ne voi helposti kääntyä flättäreiksi, kuten alkoi tapahtumaan vuonna 2015.

      • Anonyymi

        Kukaan täysijärkinen ihminen ei voi olla littu-uskovainen, lässytät noita valheitasi kuinka paljon hyvänsä!


      • Anonyymi

        Linkittämäsi tilaston mukaan 9% niistä milleniaaneista ajattelee maan olevan litteä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkittämäsi tilaston mukaan 9% niistä milleniaaneista ajattelee maan olevan litteä.

        No, onkos se 9% jotain hiehoa, on noita mielenterveyspotilaita todella paljon enemmän, eikä edelleenkään maan muoto ole mikään huutoäänestys, se on mikä maailma/synnystä/ luomisesta on ollut, eikä sitä kenenkään uskovaisen mielipiteillä voi muuksi muuttaa, se vain on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, onkos se 9% jotain hiehoa, on noita mielenterveyspotilaita todella paljon enemmän, eikä edelleenkään maan muoto ole mikään huutoäänestys, se on mikä maailma/synnystä/ luomisesta on ollut, eikä sitä kenenkään uskovaisen mielipiteillä voi muuksi muuttaa, se vain on!

        Amerikan koululaitos on ollut melkoinen vitsi jo vuosikymmeniä, olisko koskaan ollut kunnollinen ettei mikään ihme.

        Toki sieltä tulee jonkinlainen joukko ihan älykästäkin väkeä, valtio ei muuten pystyisi toimimaan; mutta keskimääräinen kansalainen siellä on Suomalaisittain aivan daiju.


    • Anonyymi

      Minä näen flättärin, eli valaistuneen maatietoisen ihmisen joka kerta kun katson peiliin.

      • Anonyymi

        Olet siis aloittaja, sekä tuo tarrojen liimailija?

        Nyt sitten tiedät myös sen miltä tuntuu olla väärässä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      26
      4413
    2. Mitä haluaisit

      Sanoa hänelle tällä hetkellä?
      Ikävä
      217
      2375
    3. Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Aloitteen sisältö Ympäristöjärjestö Elokapina tulee määrätä välittömästi
      Maailman menoa
      42
      1875
    4. Sukset jo ristissä? Ensitreffit alttarilla Anna syyttää rajusti - Hai puolustautuu: "Mutta en mä..."

      Voi, voi... Onko Anna liian epävarma itsestään vai mikä mättää? Pari tuntenut vasta pari päivää ja kriisiä jo pukkaa.
      Ensitreffit alttarilla
      18
      1674
    5. Sofia B- miljonäärillä on vaimo ja pieni vauva .

      Voi ei taasko oli avioliitossa olevan miehen salarakas ja miksi voi noin toimia tää Sofia näin alhaisesti ?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      222
      1661
    6. Nyt on kansalaisaloite: Elokapina lakkautettava.

      Tänään tullut uusi kansalaisaloite, jossa vaaditaan Elokapinaa lakkautettavaksi, tai julistamista rikollisjärjestöksi, k
      Maailman menoa
      150
      1299
    7. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      51
      1164
    8. Ohhoh! Robert Helenius yllättää - Näin hän vastaisi Tanssii Tähtien Kanssa -kutsuun: "Ura..."

      Robert Helenius olisi kyllä komea näky TTK-parketilla vai mitä olet mieltä? Ja olikos se Viivi Pumpanenkin jo siellä...
      Suomalaiset julkkikset
      9
      921
    9. Hyvin sä olet

      Olet toiminut aina. Älä epäile tai häpeä omaa toimintaasi nainen. Kukaan ei vahingoittunut ja kaikki on ollutta ja menny
      Ikävä
      56
      915
    10. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      128
      870
    Aihe