Puolustusvoimien kustannusäästöihin on kuulunut sotilassairaaloiden alasajo.
Sotilaskirurgeja ei enää ole.
Varusmiesten terveyden ja sairaanhoidon hoitavat terveyskeskushenkilökunta.
Hyvää siinä on että terveyskeskuslääkärit ovat oppineet hyvin buranahoidot.
Se tarkoittaa myös että tulevass kolmannessa maailamsodassa tarvitaan sotavammojen parsimista.
Myös siviilit tulevat tarvitsemaan taitavia sotavammojen hoitajia
Sairaaloiden kapasiteetti on jo rauhan aikana riittämätön, kuinka sodan aiheuttamasta kriisistä selvitään?
Oma muistoni KSS2 ja sen siviilien hoidosta on ikuiseti mielessäni.
Oma vaivani oli kaikissa nivustaipeissa, kasvoissa käsissä ja rinnassa jylläävä visvaa valuva maitorupi.
KSS2 lääkäreihin kuulunut tohtori Juha Helle otti minut vastaan yksityisvastaanotolla ja määräsi minulle terva salvakuurin.
Koska koko vartalon rasvaaminen on hankalaa ja sottaista määräsi hän minut KSS2 osatolle.
Vaiva parani , mulle jä osaamisesta ja hoidosta hyvät muistot
Armeija, sota ja sairaanhoito
Anonyymi
0
144
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905197
- 534066
- 252189
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271927Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161795- 151444
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281250Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201046T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21980