Itsemurhan suunnittelu

Anonyymi

Hei,
Suunnittelen tosissani itsemurhaa. Olen ollut mielisairas, 19v nuori nainen. Takana on yksi aiempi itsemurhayritys. Aion ensin huumata itseni rauhoittavilla, kävellä noin 30 km kotipaikkakunnaltani ja mennä junan alle.

Mä en jaksa enää. Oon niin huono ihminen, poikaystävä on armeijassa ja tiiän että kun se tulee takaisin se raiskaa mut uudestaan. Mä en jaksa edes opiskella. Oon päättänyt tosissaan kuolla ensi keväänä.

43

2150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Haluan auttaa sinua

    • Anonyymi

      ok

    • Anonyymi

      Hae apua.

      • Anonyymi

        Hyvin suunniteltu työ on kuin, Jo Puoliksi Tehty Työ !
        Siis suunnittele hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin suunniteltu työ on kuin, Jo Puoliksi Tehty Työ !
        Siis suunnittele hyvin.

        Senkin hölmö.


    • Anonyymi

      Kannattaako ihteään tappaa kun sen jälkeen tiesi vie helvettiin jossa kärsit sitten ikuisesti ilman taukoa? Tässä ajassa oleva sairaus kestää vain hetken ja voi lieventyä. Rukoile Jumalalta apua. Pyydä Jeesusta elämääsi

      • Anonyymi

        Ehkä fyysinen Helvetti olisikin helpompaa käsitellä kuin henkinen.


      • Anonyymi

        Elämä voi olla täydellinen helvetti. Terveysongelmat voi tehdä elämästä niin suurta kärsimystä että jokainen sekunti muuttuu kidutukseksi. Ja kuka sinä olet tuomitsemaan kuka joutuu helvettiin ja kuka ei?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä voi olla täydellinen helvetti. Terveysongelmat voi tehdä elämästä niin suurta kärsimystä että jokainen sekunti muuttuu kidutukseksi. Ja kuka sinä olet tuomitsemaan kuka joutuu helvettiin ja kuka ei?

        Helvettiin ei joudu kukaan kuollut, päinvastoin on mukavampaa kun ei ole mitään!! 😆


      • Anonyymi

        Nämä uskovaisten höpöhöpö-jutut ei kuuluisi tälle palstalle minun mielestä ollenkaan. Ihan kiva jos mielikuvituskaverit ovat antaneet jollekin voimavaroja jaksaa eteenpäin, mutta turha tuputtaa satuja niille jotka ei usko vilkkaan mielikuvituksen tuotoksiin. Jeesus on tasan yhtä todellinen kuin pääsiäispupu, onko sellainen tyyppi muutenkaan rukoilemisen arvoinen joka ei näyttäydy kuolevaisille ja antaa kaiken pahuuden tapahtua maailmassa?


      • Anonyymi

        Lopeta sienien syöminen, jos luulet että on olemassa helvetti :D

        Kyllä itsemurha on hyvä ratkaisu, jos elämä on paskaa.


      • Anonyymi

        Ei ole mitään Jumalaa tai helvettiä.


        Ole hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä fyysinen Helvetti olisikin helpompaa käsitellä kuin henkinen.

        Ei se fyysinen ole sen helpompaa, kuin henkinenkään.
        Fyysinen helvetti alkaa ennemmin tai myöhemmin tuntua myös psyykessä.


    • Anonyymi

      Moi, jos sulla on paha olla voit laittaa minulle viestiä niin jutellaan,

    • Anonyymi

      Hei tyttö, ymmärrän mietteesi/aikeesi. Mutta odota vielä. Ensinnäkään et ole huono ihminen, usko se. ”Hae apua” on ihan hyvä mutta melko epämääräinen neuvo. Yritetään konkretialla, ihan käytännön neuvoilla. Ota yhteyttä terveydenhuoltoon, ja vaadi laboratoriotutkimuksia. Raudanpuute, vitamiinien imeytymishäiriöt, keliakia ja kilpirauhasen vajaatoiminta ovat ainakin tekijöitä, jotka vaikuttavat suuresti myös mieleen. Mainitse itsetuhoisuus, sen pitäisi herättää hoitohenkilökunta. Jos oman alueesi terveydenhuoltoon on vaikea saada yhteyttä, soita 116 117. Itselläni todettiin keliakia reilu 30-kymppisenä. Nuorena mulla oli usein samalaisia ajatuksia kuin sulla. Saattaa kuulostaa kököltä mutta aloitettuani gluteenittoman ruokavalion keliakia-diagnoosin jälkeen, elämäni muuttui. Tuntui kuin olisin ollut sekaisin lähes koko aiemman elämäni. Tämä on vain yksi esimerkki siitä kiinka paljon vinksallaannoleva fysiologia vaikuttaa myös mieleen. Enkä väitä, että kaikki on selitettävissä kehon kemialla, mutta kannattaisi yrittää. Olet todella nuori, elämällä on sulle vielä annettavaa ja sulla on elämälle annettavaa. Anna itsellesi vielä mahdollisuuksia. En tiedä mistä ajatuksesi kumpuavat, mutta muista, olemme kaikki ihmisiä ja siten myös erehtyväisiä. Ja ansaitsemme kaikki aina mahdollisuuden uuteen elämään.

      • Anonyymi

        Kiitos.


    • Anonyymi

      Kirjoitin äsken kommentin tuosta fysiologisesta puolesta. Anteeksi, olin lukenut viestisi huolimattomasti. Poikaystävä raiskaa? Täysin tuomittavaa. Ei kuulu parisuhteeseen, ei mihinkään suhteeseen. Kenties poikaystäväsi alistaa sinua myös muuten henkisesti. Kellään ei ole oikeutta kohdella toista ihmistä noin. Sinussa ei ole vikaa. Sun pitää päästä pois poikaystäväsi vaikutuspiiristä. Voitko muuttaa toiselle paikkakunnalle? En tiedä miten yhteiskunta voi auttaa tällaisissa asioissa…. Joka tapauksessa sinun pitää ymmärtää, että sinä et ole syyllinen siihen miten poikaystäväsi sinua kohtelee. Maailmassa riittää kusipäitä, jotka ottavat oikeudekseen alistaa muita. Niiden luota kannattaa kävellä pois. Maailmassa on myös hyviä ihmisiä. Voit törmätä myös niihin. Muista arvostaa itseäsi.

      • Anonyymi

        Minä voin tulla pahoinpitelemään jonkun poikaystävän joka tekee naiselleen pahaa. Minulla on elämä mennyt jo ohi ,joten seuraukset ei todellakaan kiinnosta paskaakaan.


    • Anonyymi

      Jos elät koko ajan pelossa että poikaystäväsi tulee ja raiskaa niin se voi jo suistaa raiteeltaan koko elämäsi, eli yritä ihmeessä saada jotain apua siinä suhteessa. Rohkeasti vaan vaikka juttele poliisin ja hoitajien yms kanssa ja jos joku ratkaisu löytyisi. Auttavia puhelimiakin löytyy joista voi tulla käytännön neuvoja.

      Itsemurha kun ei oikein hyödytä mitään, seuraavassa elämässä sama tilanne on edessä. Jos saisit sen asian pois päiväjärjestyksestä niin elämäsi voisi muuttua täysin kuten minunkin elämäni.

      Pahin tilanne on aina se jos ei uskalla hakea apua mistään. Meillä on myös jokaisella henkioppaita jotka on valmiita antamaan vinkkejä, ja tietysti Korkein, Luoja jos jaksat uskoa johonkin sellaiseen. Kaikkien ihmisten elämällä on jokin tarkoitus. Jos uskoo olevansa huono ihminen, homeopatiakin auttaa sellaisessa mm Aurum met 200 tai 1 M, ja onhan niitä muitakin jos pääset homeopaatille vaikka.

    • Anonyymi

      Ellet ny ap kovin kyttyrää tykkä, niin oikaisen hiukan tietojasi intuitioni pohjalta.
      Kattos toi noin kun olet syntynyt nykyisen tsaari Vlad. Putinin alueella.
      Se syntymäkuntasi Lumivaara kuului silloin vielä Suomelle.

      Toisekseen synnyit poikana. Sinulla on elämässään menestyneitä poikiakin perheineen; heilläkin kommenttisi ikäisiä lapsia.
      Kun lähtee muuttamaan anonyyminä netissä elämän tosiasioita, niin joku voi kysäistä, että mitä?

    • Anonyymi

      Elämässä on joskus hetkiä kun tuntuu että seinä on vastassa ja tekisi mieli antaa periksi.
      Elä ruoki eläkä vahvista ajatusta itsemurhasta. Voi olla että vuoden kuluttua on ongelmasi taaksejäänyttä elämää ja kaikki aivan toisin, paremmin.
      Voit huonosti ainakin "miehen" takia. Se on kohdellut sinua törkeästi.
      Varmasti jatkaa huonoa käytöstään kun tilaisuus tulee. (Voi olla että uhreja on enemmänkin?)
      Jos asut sen kanssa samassa asunnossa, tee rikosilmoitus ja hae lähestymiskieltoa. Pyydä kunnalta muuttoapua päästäksesi turvaan, pois sen luota.
      Onneksi se on armeijassa niin voit toimia vapaammin. On myös turvakoteja.
      Kerran "mies" on niin kelvoton, voit mennä sen seuraavan loman ajaksi turvakotiin jos et muuta jaksa. Tavata ei kannata.
      Tee sille selväksi (kirjeessä/puhelimessa) ettet enää halua jatkaa "suhdetta". Sano suoraan syy. Muista että monet ovat vaarallisia jättämisen hetkellä joten elä kerro naamatusten ettei se pääse tekemään enää mitään pahaa sinulle. Sitä henkilöä ei ole turvallista tavata enää koskaan. Kuinka se muka yhtä-äkkiä muuttaisi käytöstään? Elä suostu tapaamisiin enää vaikka anelisi sitä. (Voit viedä turvaan asunnostanne sinulle tärkeitä tavaroitasi kun se ei ole paikalla ettei se vihaansa niihin pura rikkomalla.)
      Kunnollisia, mukavia ja turvallisia kavereita löytyy kyllä kun sen aika on.
      Olet varmasti arvokas ja joillekkin tärkeä joten elä vahingoita itseäsi. Monen sydän voi siitä särkyä.
      Mieti myönteisiä, hyviä asioita mitä sinulla on. Olet nuori, voit vaikka mitä hyvää saada elämääsi. (Oma perhe? Kiva ammatti? Lemmikki? Harrastus? Ystävä? Lottovoitto? Luontoretki? Rantapäivä? Konsertti? Taidenäyttely? Kurssi?)
      Elämä on seikkailu, katso mitä sillä on annettavaa sinulle.
      Opiskelujuttujakin ehit aivan rauhassa ajatella mikä olisi sinun juttusi ja eri asioita kokeilla. Harvemmin enää samassa työpaikassa henkilöt ovat koko työuraansa.
      Arvosta itseäsi eläkä anna kenenkään kaltoinkohdella sinua. Katsele mukavampaa seuraa ja mieti mukavaa tekemistä mistä itse tykkäät. Se piristää. Tulisi uutta, parempaa ajateltavaa, uskoisin.
      Keskustelu voisi auttaa sinua. Miten olisi kirkon diakoniatyöntekijä, koulusi terveydenhoitaja tai terveyskeskuslääkäri? He osaavat varmasti ohjata sinua tarpeen mukaan eteenpäin oikean avun saamiseksi.
      Ei kannata jäädä yksin huonojen ajatusten kanssa. Eikä luovuttaa jos et aiemmin ole saanut kunnollista apua.
      Jos on paha tilanne ja tekee mielesi itseäsi satuttaa, mene päivystykseen tai soita itsellesi ambulanssa niin sinua autetaan.
      Kaikkea hyvää sinulle.

      • Anonyymi

        Minun tekee mieli satuttaa sinua.


    • Anonyymi

      Olet niin nuori ettei kannata haaskata edessä olevaa elämää. Jätä poikaystävä, kerro viranomaisille ja mene vaikka turvakotiin mikäli koet tämän uhkana. Ei kannata nyt ottaa paineita mistään yhteiskunnallisesta suorittamisesta. Et selkeästi ole tällä hetkellä riittävässä kunnossa sellaiseen.

      Et ole mitenkään huono ihminen. Voit elää vielä onnellisen elämän kunhan alat tekemään itsesi kannalta parempia valintoja, yrität ratkaista ongelmiasi rakentavasti ja haet apua mikäli koet olevasi umpikujassa

    • Anonyymi

      Kerro nuo suunniyelmat lääkärille, niin saat apua. Olet pahasti masentunut ja kun se tulee lääkärin avulla hoidetuksi, niin näet kaikki asiat aivan toisin. Jaksat taas opiskellakin.

      • Anonyymi

        Lisään. että pärjäät paremmin ilman tuollaista poikaystävää, hän ei ole sinun arvoinen.


      • Anonyymi

        Lääkäri auta minua olen liian normaali 😂😛🐇🐇👍😂😂❤🤪🤪😊👍🐇😛😍


    • Anonyymi

      Älä tee itsemurhaa. Se ei ratkaise mitään. Vaikka elämä juuri nyt tuntuisi merkityksettömältä ja/tai kauhealta, niin vakuutan, että ajan myötä siitä tunteesta pääsee yli. Jos teet itsemurhan, niin aiheutat sillä vain tuskaa läheisillesi. Masennukseen kehotan hakemaan apua suomalaisesta terveydenhuollosta.

      "poikaystävä on armeijassa ja tiiän että kun se tulee takaisin se raiskaa mut uudestaan."

      Tuo lause on minusta huolestuttava. Se antaa ymmärtää, että poikaystäväsi on jo raiskannut sinut. Jos näin on tapahtunut, niin kehotan tekemään hänestä rikosilmoituksen poliisille. Ihminen, joka tekee tuollaista, on saatava vastuuseen tekemisistään. Tuo ei saa myöskään tapahtua uudestaan. Olisiko sinulla ehkä ystäviä tai sukulaisia, joiden luokse voisit mennä turvaan, kun hän pääsee armeijasta?

      Raiskatuksi joutuminen kyllä varmasti selittää osaltaan masennusta ja itsemurha-aikeita. Se on varmasti hyvin traumaattinen kokemus. Vakuutan kuitenkin, että itsemurha ei ole siihenkään oikea ratkaisu. Oikea ratkaisu on psykologin apu järkyttävän kokemuksen käsittelyyn.

    • Hei,

      Vastaan vielä minäkin, vaikka olet saanut jo monia hyviä neuvoja.

      Itsetuhoisiin ajatuksiin kannattaa ehdottomasti hakea apua. On olemassa monenlaisia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Näistä palveluista voi saada tukea ja myös vinkkejä muuhun avun hakemiseen.

      - Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Esimerkiksi joka viikko maanantaista torstaihin klo 15-19 on Solmussa-chat päivystys, jossa voi jutella kahden kesken päivystäjän kanssa. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Osassa yksiköistä myös etävastaanotto on mahdollinen. Yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Lämpimin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Anonyymi

      Jos aloittaja olisi tosissaan, ei hän odottaisi kevääseen. Trolli hän on.

      • Anonyymi

        Jos sinä olisit tosissaan, et epäilisi muiden motiiveja koska et heitä tunne. Trolli olet itse.


      • Anonyymi

        Itsemurhan toteuttaminen on vaikeampaa kuin voisi kuvitella. Olen itsekin suunnitellut itsemurhaa teini-iästä lähtien, nyt olen keski-iässä. Ja se on yhä paras vaihtoehto esimerkiksi tässä jännitteisessä epävakaassa poliittisessa tilanteessa. Itsemurha on ihmisen vapaa valinta, ja siihen on oltava oikeus. Ja mielestäni virallinen eutanasia olisi perusteltua pitkäaikaista ahdistuneisuutta aiheuttavissa sairauksissa.

        Itsemurhan paradoksi on siinä, että silloin pitää itse pysyä riittävän toimintakykyisenä riittävän pitkään, jotta oma toiminta aiheuttaa oman kuoleman. Monella on mukana varmaan myös esim. kivun pelkoa. Jos käytössä on vaikkapa vahvoja psyykenlääkkeitä, niin silloinhan homma on helppo. Todennäköisesti vain nukahtaa, ja hengitys lamaantuu ja sydän pysähtyy. Vertavuodattavat ja hukuttavat tavat voivat olla epämiellyttäviä. Samoin putoavat ja kuristavat tavat.

        Entisaikaan ainakin maaseudun nuoret miehet käyttivät itsemurhatapana ampumista. Harvalla nykyään on ase. Myös auton pakokaasun voi johtaa auton sisälle. Minulla on yksi tajuttomuuden aiheuttava keino, joka hyvällä suunnittelulla yhdistelmänä johonkin toiseen riskiin (hypotermia tai hukkuminen) toimii. Mutta jätänpä kertomatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä olisit tosissaan, et epäilisi muiden motiiveja koska et heitä tunne. Trolli olet itse.

        Jos minä olen tosissani, oletko sinä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsemurhan toteuttaminen on vaikeampaa kuin voisi kuvitella. Olen itsekin suunnitellut itsemurhaa teini-iästä lähtien, nyt olen keski-iässä. Ja se on yhä paras vaihtoehto esimerkiksi tässä jännitteisessä epävakaassa poliittisessa tilanteessa. Itsemurha on ihmisen vapaa valinta, ja siihen on oltava oikeus. Ja mielestäni virallinen eutanasia olisi perusteltua pitkäaikaista ahdistuneisuutta aiheuttavissa sairauksissa.

        Itsemurhan paradoksi on siinä, että silloin pitää itse pysyä riittävän toimintakykyisenä riittävän pitkään, jotta oma toiminta aiheuttaa oman kuoleman. Monella on mukana varmaan myös esim. kivun pelkoa. Jos käytössä on vaikkapa vahvoja psyykenlääkkeitä, niin silloinhan homma on helppo. Todennäköisesti vain nukahtaa, ja hengitys lamaantuu ja sydän pysähtyy. Vertavuodattavat ja hukuttavat tavat voivat olla epämiellyttäviä. Samoin putoavat ja kuristavat tavat.

        Entisaikaan ainakin maaseudun nuoret miehet käyttivät itsemurhatapana ampumista. Harvalla nykyään on ase. Myös auton pakokaasun voi johtaa auton sisälle. Minulla on yksi tajuttomuuden aiheuttava keino, joka hyvällä suunnittelulla yhdistelmänä johonkin toiseen riskiin (hypotermia tai hukkuminen) toimii. Mutta jätänpä kertomatta.

        Luuletko että Suomeen tulee sota :D

        Voi reppanaa, voin sanoa ettei tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsemurhan toteuttaminen on vaikeampaa kuin voisi kuvitella. Olen itsekin suunnitellut itsemurhaa teini-iästä lähtien, nyt olen keski-iässä. Ja se on yhä paras vaihtoehto esimerkiksi tässä jännitteisessä epävakaassa poliittisessa tilanteessa. Itsemurha on ihmisen vapaa valinta, ja siihen on oltava oikeus. Ja mielestäni virallinen eutanasia olisi perusteltua pitkäaikaista ahdistuneisuutta aiheuttavissa sairauksissa.

        Itsemurhan paradoksi on siinä, että silloin pitää itse pysyä riittävän toimintakykyisenä riittävän pitkään, jotta oma toiminta aiheuttaa oman kuoleman. Monella on mukana varmaan myös esim. kivun pelkoa. Jos käytössä on vaikkapa vahvoja psyykenlääkkeitä, niin silloinhan homma on helppo. Todennäköisesti vain nukahtaa, ja hengitys lamaantuu ja sydän pysähtyy. Vertavuodattavat ja hukuttavat tavat voivat olla epämiellyttäviä. Samoin putoavat ja kuristavat tavat.

        Entisaikaan ainakin maaseudun nuoret miehet käyttivät itsemurhatapana ampumista. Harvalla nykyään on ase. Myös auton pakokaasun voi johtaa auton sisälle. Minulla on yksi tajuttomuuden aiheuttava keino, joka hyvällä suunnittelulla yhdistelmänä johonkin toiseen riskiin (hypotermia tai hukkuminen) toimii. Mutta jätänpä kertomatta.

        Junan alle hyppääminen on hyvä keino.


    • Anonyymi

      Huvittavaa näin keski-ikään päässeen näkökulmasta, kun nuoret parhaassa iässään ajattelevat noin synkästi. Olen toki ollut nuori itsekin, ja tiedän sen lyhytnäköisyyden.

      Ongelmat hoidetaan niinku yksi kerrallaan, ja nuorena ollaan tyytyväisiä siitä, että on nuori ja näköalat on rakentavat, että voi rakentaa itsellensä parasta mahdollista elämää, joka ei enää niin onnistu vanhempana, jossa on vain se hyvä puoli, ettei ole niin paljon vuosia jäljellä, että sen avulla kestää vanhenemisen tuomia ongelmia ja näköalattomuutta jäljellä olevien vuosien osin paremmin.

      Nuorena ei näe aikaa samoissa suhteissa kuin vanhempana; nuorena kaikki on niinku nyt, ja vuosi pari on kuin pitkä aika, kun taas vanhemmiten ne ei ole mitään, ja katsotaan näköaloja laajemmin, suhteellisemmin, tietävämmin.

      Ongelma kerrallaan pois, taakkaa keventäen, ja rakennetaan elämää paremmaksi kaikilta osin, ja saavutetaan parempaa elämää, jota tosin on jo paljon kun voi olla nuori ja on enemmän elämää ja mahdollisuuksia, kehitystä, tulevaisuutta. Sitä ei ole niin saatavilla enää vanhemmiten.

    • Anonyymi

      Joskus on parempi kuolla kuin elää.
      Päätös on jokaisen oma.
      🤣🤣😁😁😂😂😋😋😇

    • Anonyymi

      Nuoruus on hienoa aikaa. Ei kolota useinkaan paikkoja, kun ei vielä iän tuomia terveysongelmiakaan ole. Kaikki on edessä, elämä niin paljon mahdollisuuksia täynnä. Tunteet saattaa kokea voimakkaasti mutta se on myös hyvä asia. Tuollaiseen intensiteettiin tunteilta kun ei välttämättä vanhana pääsekään. Nuorena monet asiat ovat vielä uusia ja asioita kokee vasta ensimmäistä kertaa jolloin ne ei ole jo menettäneet kiinnostavuuttaan.

      Tietenkään se ei kaikille yhtä hienoa aikaa ole, etenkin jos mieli on kovin synkkä.
      Mutta itselläni ainakin aika on kullannut muistot ja muistelen nuoruutta haikeana. Oli vaikeaa ja saatoin pohtia tosi synkkiä ajatuksia, mutta kaikenkaikkiaan kun vaikeiden aikojen yli pääsi, niin paljon hyviä aikoja oli edessä.

      Se että tilanne on hankala nyt ja tunteet hankalia se ei tarkoita että asiat tulevat aina olemaan niin.

      Jos itsemurhaa pohtii, kannattaa aina katsoa vielä yksi päivä. Yksi päivä, yksi hetki. Ei miettiä hirveän pitkälle, vaan siihen että yrittää löytää edes jotain asioita mitkä jollain tavalla kannattelevat siinä hetkessä. Monella on kuitenkin jotain joka auttaa kannattelemaan elämässä, vaikka se olisi pienikin asia omassa elämässä joka vähän lisää sitä, että elämä on elämisen arvoista tai ainakin auttaa kuluttamaan aikaa. Jos asioihin ottaa vähän etäisyyttä, ne saattaa sen jälkeen vaikuttaa siltä että ne on ratkaistavissa. Joskus jo yksi yöuni tekee terää.

      Ja yksi asia kannattaa pitää mielessä. Ei kukaan ole oikeasti luvannut että elämä on helppoa. Me kaikki joudumme selviytymään asioista, mitä elämä eteen tuo. Sellaista elämä vain on. Kaukana reilusta, heittää välillä täysin sietämättömiä asioita eteen ja koettelee niin pahasti, että tuntuu että voimat ei enää riitä. Mutta selviytyä voi, tästäkin huolimatta.

    • Anonyymi

      Kannattaa miettiä suunnitelmaa tarkemmin. Tuo ontuu pahasti. Miksi ensin huumaisit itsesi ja sen jälkeen vielä kävelisit 30 km ? Et pääse koskaan perille tuolla tavalla. Pieleen menee. Suunnittele tarkemmin

    • Anonyymi

      Kannattaisi pakata laukut ja lähteä tommosen jätkän lähettyviltä.

      Lisänä varmaan hakea apua ja jatkaa elämääsi, kun et ole sitä voinut pahasti vielä kusta. Nuoruuttakin edelleen jäljellä eikä elämä pääty 30v.

      Sun huolet ja kipu ovat olemassa olevaa, muttet voi olla niin huono, että pitäisi tässä kannustaa ennenaikaiseen lähtöön ja jätättää yksikseen omien asioidensa kanssa.

    • Anonyymi

      Minä hyppään vielä junan alle. Suosittelen sitä myös kaikille.

      • Anonyymi

        Nuoruudenrakkauteni teki itsemurhan. Kannan sitä mukanani hautaan asti. Ei ole päivääkään, että en olisi sitä ajatellut, vaikka siitä on yli 41 vuotta. Haluaisitko läheistesi elämän muuttuvan pysyvästi loppuelämäksi? Läheisen itsemurhan yli ei pääse koskaan. Se muuttuu osaksi elämää. Kun tekee itsemurhan, itse pääsee ongelmistaan eroon, mutta siirtää ne toisille.


    • Anonyymi

      Täytyy vaan tietää paikka, missä juna kulkee kovaa.

    • Anonyymi

      vr:n nettisivuilta näkee. itsekin sieltä bongannut paikan,pitää vielä käydä paikan päällä katsomassa onko helppo livahtaa radalle. kaula kiskoille varma tapa poistua.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      130
      2465
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1474
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      137
      1297
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      350
      1233
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      105
      1140
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1045
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      46
      759
    8. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      13
      741
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      729
    10. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      720
    Aihe