Ratikka pysähtyi tunniksi, auto eksyi jälleen väärään paikkaan.

Anonyymi

Ratikka pysähtyi tunniksi, auto eksyi jälleen väärään paikkaan

174

999

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      MonoRaipe ei olisi pysähtynyt.

      • Anonyymi

        Liian vaikeatajuista. 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian vaikeatajuista. 😊

        Suurin osa ihmisistä on niin tyhmiä, että yksinkertaisimmankin asian tajuaminen on vaikeata. Surullista, mutta totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa ihmisistä on niin tyhmiä, että yksinkertaisimmankin asian tajuaminen on vaikeata. Surullista, mutta totta.

        Ajatellaan laumana kuten muutkin, ei omilla aivoilla. 😐


    • Anonyymi

      Vihdoin pääsi ratikkakuski pitämään lakisääteiset, kuten käymään paskalla ja tupakalla.

    • Anonyymi

      Siinä vieressä kulkee myös tie , mutta raiteet jatkuu kohti siltaa tekun kohdalla Petsamossa ja raiteet oli lumisateen vuoksi peitossa, tai siis poikkipuut.

      • Anonyymi

        Veikkaan kuitenkin, että paikalla on liikennemerkit, jotka kieltävät ajamisen ratikkakiskoille. Ajoiko autoilija silmät ummessa vai oliko jättänyt tuulilasin puhdistamatta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan kuitenkin, että paikalla on liikennemerkit, jotka kieltävät ajamisen ratikkakiskoille. Ajoiko autoilija silmät ummessa vai oliko jättänyt tuulilasin puhdistamatta?

        Etkö sinä jopopunikki tajua, autoilijalla on kymmeniä muitakin silmällä pidettäviä asioita, kuin ratikkakiskot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö sinä jopopunikki tajua, autoilijalla on kymmeniä muitakin silmällä pidettäviä asioita, kuin ratikkakiskot.

        Niinpä. Kuten esimerkiksi opasteet ja liikennemerkit. Sitähän minä yritin kirjoituksessani viestittää, oi sinä pööpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö sinä jopopunikki tajua, autoilijalla on kymmeniä muitakin silmällä pidettäviä asioita, kuin ratikkakiskot.

        Ei toi kyllä tässä tilanteessa oikeen päde… jos autoilija ajaa sillalle mikä on tarkoitettu VAIN ratikalle, niin kyllä sillon pitäisi passittaa takaisin autokouluun… ensi kerrallahan se voi ajaa junaradalle ja siitä tuleekin sitten aika rumaa jälkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toi kyllä tässä tilanteessa oikeen päde… jos autoilija ajaa sillalle mikä on tarkoitettu VAIN ratikalle, niin kyllä sillon pitäisi passittaa takaisin autokouluun… ensi kerrallahan se voi ajaa junaradalle ja siitä tuleekin sitten aika rumaa jälkeä.

        Yritäppä ajaa autolla junan radalle Tampereella! Et pääse. On turvallisuus otettu huomioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toi kyllä tässä tilanteessa oikeen päde… jos autoilija ajaa sillalle mikä on tarkoitettu VAIN ratikalle, niin kyllä sillon pitäisi passittaa takaisin autokouluun… ensi kerrallahan se voi ajaa junaradalle ja siitä tuleekin sitten aika rumaa jälkeä.

        Lumen peittämät raiteet eivät näy ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan kuitenkin, että paikalla on liikennemerkit, jotka kieltävät ajamisen ratikkakiskoille. Ajoiko autoilija silmät ummessa vai oliko jättänyt tuulilasin puhdistamatta?

        Tuo kohta on ihan hoopu. Autojen pitää ajaa suoralta tieltä pois parkkialueelle ja usean mutkan kautta pääsee jatkamaan kaupungin kadulle. Optinen ohjaus johtaa suoraan samaa tietä eteenpäin. Ensikertalaiselle mahdoton tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kohta on ihan hoopu. Autojen pitää ajaa suoralta tieltä pois parkkialueelle ja usean mutkan kautta pääsee jatkamaan kaupungin kadulle. Optinen ohjaus johtaa suoraan samaa tietä eteenpäin. Ensikertalaiselle mahdoton tietää.

        Taisi olla luntakin erikoisten kiertomerkkien päällä. Huonosti ratkaistu kohta.


    • Anonyymi

      Ei ole tamperelaisten autoilijoiden maine tyhjästä tullut.

      • Anonyymi

        Eikä ratikan tekijöiden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä ratikan tekijöiden.

        Ratikan tekijöillä on oikein hyvä maine. Laadukasta jälkeä, aikataulu ja budjetti pitää.
        Autoilijat sitten... No, ajavat vaikka ratikkakiskoille jumiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikan tekijöillä on oikein hyvä maine. Laadukasta jälkeä, aikataulu ja budjetti pitää.
        Autoilijat sitten... No, ajavat vaikka ratikkakiskoille jumiin.

        Mitä nyt ratikkareitille tuli useita vaaran paikkoja tehtyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä nyt ratikkareitille tuli useita vaaran paikkoja tehtyä.

        Kuten mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikan tekijöillä on oikein hyvä maine. Laadukasta jälkeä, aikataulu ja budjetti pitää.
        Autoilijat sitten... No, ajavat vaikka ratikkakiskoille jumiin.

        Kun on ratikoissa niin mukavat istuimetkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten mitä?

        Mene katsomaan, seuraa kiskoja,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten mitä?

        No esim. alamäkeen stoppi, johon ei liukkaalla stopata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No esim. alamäkeen stoppi, johon ei liukkaalla stopata.

        Missä sellainen on? Vai tarkoitatko sitä, kun bussit törmäili toisiinsa liukkaalla pysäkillä Pyynikillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten mitä?

        Lue lehtiä


      • Anonyymi

        Tampereen ratikkakuskien maine on myös eri raju!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikan tekijöillä on oikein hyvä maine. Laadukasta jälkeä, aikataulu ja budjetti pitää.
        Autoilijat sitten... No, ajavat vaikka ratikkakiskoille jumiin.

        Höpö höpö. Ratikan betoni peti on ns. P-luku massaa. Vaatii huolellisen jälkihoidon. Tampereella ei ollut minkäänlaista jälkihoitoa!! Valvoja lienee ollut Kalevan ABC:llä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Ratikan betoni peti on ns. P-luku massaa. Vaatii huolellisen jälkihoidon. Tampereella ei ollut minkäänlaista jälkihoitoa!! Valvoja lienee ollut Kalevan ABC:llä.

        Katselin samaa. Siltoja suunitelleena toteutus oli tosi rentoa. Betoniöaatan pinta rapautuu kymmenessä vuodessa. On muuten raju hiilijalanjälki tuolla ratikan teolla. Googlatkaa concrete/cement ja coaldioksine


    • Anonyymi

      Kuinka paljon maksaa tunnin seisahdus yhteikunnalle tai työnantajille?
      Onko nämä mukana ratikkalaskelmissa?
      Monoraipe on tulevaisuutta.

    • Anonyymi

      Miksei ratikkaan laitettu kääntyviä etupyöriä, joilla olisi voinut varioida reitin uudelleen? Kyllähän Onnibussin HeIkekin vannoo kääntyvien etupyörien nimiin, vaikka hänellä oma kalusto kumoon kippaileekin.

      • Anonyymi

        Kyllä Lauri Helke vannoi ratikan nimiin silloin vuonna 2016 ennen ratikkapäätöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Lauri Helke vannoi ratikan nimiin silloin vuonna 2016 ennen ratikkapäätöstä.

        Nyt etsitään jo syyllisiä.


      • Anonyymi

        Ehkä suunnittelijat ei osannut tehdä kääntyviä pyöriä.


    • Anonyymi

      Eipä olisi entinen johdinauto kiini jäänyt,joka oli käytössä -50-60 luvulla.

      • Anonyymi

        -70 luvulla oli vielä johdinauto. Mikä siinä oli niin huonoa, että piti hävittää. Parempihan se on kun ratikka, jonka kulku sidottu tiukasti kiskoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -70 luvulla oli vielä johdinauto. Mikä siinä oli niin huonoa, että piti hävittää. Parempihan se on kun ratikka, jonka kulku sidottu tiukasti kiskoihin.

        Kekkosen tien sillalla kiskoille eksyny auto oli syy ratikan pysähtymiseen !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kekkosen tien sillalla kiskoille eksyny auto oli syy ratikan pysähtymiseen !

        Ei ollut vaan ylämäki ja lumisade.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut vaan ylämäki ja lumisade.

        Yleensä ratikka ottaa hyvän vauhdin tekun pihan ja litukan siirtolapuutarhan suoralla ja pääsee sillan mäennyppylän yli, mutta nyt oli liukas keli.


    • Anonyymi

      Jälleen joku ÄO alle 5 saanut kortin arpajaisissa.

      • Anonyymi

        Niinhän ne useimmat.


      • Anonyymi

        Näiden kanssa on pärjättävä. Ei auta syyllisen niittaaminen ihmisiä, jotka pysäkeillä odottelevat turhaan tunninkin.


    • Anonyymi

      Junttilassa ei vielä hoksata ratikkaa, putki näöllä ei pärjää isolla kirkolla!!💸💸

    • Anonyymi

      Miksei ratikka kiertänyt toisen raiteen kautta.
      Nämä ratikkafanithan on kertoneet, että ratikka kiertää hienosti ja helposti kiskoilla olevan esteen.
      Miksi se nyt ei sitten onnistunut?

    • Anonyymi

      Miljardin maksanut paskapötkö taas jumissa. Eipä yllätä. Idioottien hankehan se on ollut alusta asti.

      • Anonyymi

        Oikeesti maksoi 8,4 miljardia.


      • Anonyymi

        Minkä merkkinen henkilöauto maksaa miljardin???


      • Anonyymi

        Olisiko MonoRaipe ollut sen parempi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeesti maksoi 8,4 miljardia.

        Ja tekemisellä on valtavat hiilaripäästöt...


    • Anonyymi

      Mazda kuskit ei osaa ajaa.

    • Anonyymi

      Eipä ole näkynyt palstalla mitään havaintoja tai valitusta siitä, ettei ratikka toimisi lumella tai pakkasella. Eli kyllä toimii.

      Ylenmääräinen pyörien variointi ei ole hyväksi, kun näköjään voi joutua väärälle väylälle.

      • Anonyymi

        Kestää sadettakin. Kehu sitäkin.


    • Anonyymi

      Miksei se ratikka vain ajanut yli kyllä se siitä väistää

    • Anonyymi

      Miksi ratikkakuski ei peruuttanut ja käyttänyt edellistä radanvaihtovaihdetta päästäkseen viereiselle radalle?

      • Anonyymi

        Kaksineuvoista skurua ei voi peruuttaa. Se kulkee aina etiäpäin, sano mummu lumihangessa mitä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksineuvoista skurua ei voi peruuttaa. Se kulkee aina etiäpäin, sano mummu lumihangessa mitä tahansa.

        Lumisade pyry tulossa


      • Anonyymi

        Kurssilla ei opetettu peruuttamaan tai pakki vain puuttuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksineuvoista skurua ei voi peruuttaa. Se kulkee aina etiäpäin, sano mummu lumihangessa mitä tahansa.

        Tärkeä huomautus 😁


    • Anonyymi

      Taivasratikalla ei ole näitä ongelmia. Mallia voi käydä hakemassa Saksan Wuppertaalista.

    • Anonyymi

      Tärkeintä, että sopiva syypää löytyy. 😁

    • Anonyymi

      Tampereelle tilattiin isoimmat ja kalleimmat Porat. Pienempiin olisi mukavasti mahtunut joukkoliikenteen molemmat käyttäjät.
      Nyt maksellaan päättäjien hulluja visioita mutta pääsihän edustajamme vierailemaan suurkaupungeissa firman piikkiin. Toivottavasti skumppa maistu? Monoraipe rakennetaan ehkä jo vuoden päästä. Niinpä päättäjämme pääsevät taas virkistäytymään metropoleissa.

      • Anonyymi

        Jos ratikka seisoo, ihmiset eivät pääse liikkumaan. Ei auta syyllisen etsiminen ja selittäminen mitään. Nysset myöhästyivät enintään yhden vuoron ajan. Veikkaan, että tekosaari mulahtaa syvyyksiin vuoden sisällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ratikka seisoo, ihmiset eivät pääse liikkumaan. Ei auta syyllisen etsiminen ja selittäminen mitään. Nysset myöhästyivät enintään yhden vuoron ajan. Veikkaan, että tekosaari mulahtaa syvyyksiin vuoden sisällä.

        Onko pykälä valmiina, kenen syy, kun tekosaari uppoaa?


    • Anonyymi

      Tampereen ratikalla on ihmeellinen taipumus eksyä aina minne sattuu.

      • Anonyymi

        Juu, olisi paree pysyä kiskoilla...


    • Anonyymi

      Onneksi radanpuhdistuslaite melkein toimii,)

      • Anonyymi

        Tampereen ratikan raiteiden puhdistuskone syttyi palamaan yöllä – ”Se lähti korjaamolle selvitykseen”

        Tulipalo syttyi puhdistuskoneen moottoritilassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereen ratikan raiteiden puhdistuskone syttyi palamaan yöllä – ”Se lähti korjaamolle selvitykseen”

        Tulipalo syttyi puhdistuskoneen moottoritilassa

        Taitaa olla niitä paloherkkiä dieseleitä nuo Unimogit. Turvallisempi olisi käyttää sähköajoneuvoja. Ne ovat myös nollapäästöisiä, eivätkä linkoa hiukkasia kadulla liikkuvien keuhkoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereen ratikan raiteiden puhdistuskone syttyi palamaan yöllä – ”Se lähti korjaamolle selvitykseen”

        Tulipalo syttyi puhdistuskoneen moottoritilassa

        Syttyikö lumi palamaan moottoritilassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syttyikö lumi palamaan moottoritilassa?

        Vety ja happi ovat yhdessä vaaralliset. Ei sentään käynyt kuin Hindeburgille, joka losahti kokonaan ja putosi taivaalta.


    • Anonyymi

      Tampereen tyhmille päästäjille on myyty sutta ja sekundaa.

    • Anonyymi

      Etukäteen jo varoiteltiin, ettei ratikka toimi Tampereen kaltaisessa kaupungissa.

      Mikä on seuraava hukkainvestointi?

      • Anonyymi

        Ratikka toimii hienosti Tampereen kaltaisessa kaupungissa.


    • Eiköhän se siitä, ajan kanssa. Liikennevaloihin tottuminenkin vei kansalta aikansa, mutta aikansa kultakin.

      • Anonyymi

        Joko sinä olet tottunut?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joko sinä olet tottunut?

        Liikennevalot kuten sporakin tulivat jo ennen syntymääni, joten ehtiihän niihin tottua, ensin jo jalankulkijana.

        Suosittelen muillekin.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Liikennevalot kuten sporakin tulivat jo ennen syntymääni, joten ehtiihän niihin tottua, ensin jo jalankulkijana.

        Suosittelen muillekin.

        Olet melkoinen superyksilö.


      • Anonyymi

        Opitaan ohittamaan este toista kiskoparia käyttäen, kuten luvattiin,


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Liikennevalot kuten sporakin tulivat jo ennen syntymääni, joten ehtiihän niihin tottua, ensin jo jalankulkijana.

        Suosittelen muillekin.

        Se on spåra Hesassa. Meillä on ratikka tai ratinga.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on spåra Hesassa. Meillä on ratikka tai ratinga.

        Nettiäänestyksessä valittiin raitsikan lempinimeksi Mansu.


    • Anonyymi

      Eikö ole käytössä mitään kalustoa millä niitä henkilöautoja voisi vain nyppiä pois niistä paikoista, joissa ne ovat muiden tiellä?

      • Anonyymi

        Kyllä on. Kyseistä "kalustoa" kutsutaan ratikan matkustajiksi.

        Jyväskylän suurajoissakin katsojat "nyppivät" ojaan suistuneen auton takaisin tielle.


    • Anonyymi

      Tunnin junaakin puuhataan. Tarkoitetaanko sillä samanlaista "toppituntia", joka matkaan sisältyy?

    • Anonyymi

      Huonot on ratikat Tampereella. Muualla maailmassa ratikat saadaan kulkemaan ihan sulassa sovussa muun liikenteen kanssa.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Jahka autoilijat oppivat, niin kyllä se siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahka autoilijat oppivat, niin kyllä se siitä.

        Ennen ratikkaakin on osattu ajaa autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen ratikkaakin on osattu ajaa autoa.

        En minä sitä osaamiseksi laske, jos ajaa päin punaista ratikan eteen tai tollouttaan ajaa ratikkakiskoille ja jää sinne jumiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä sitä osaamiseksi laske, jos ajaa päin punaista ratikan eteen tai tollouttaan ajaa ratikkakiskoille ja jää sinne jumiin.

        Tolloutta oli rakentaa miljardilla eurolla ratikkakiskot ajoreitille.

        Vaikuttaa olevan ratikasta päättäneiden vanhemmat olleet kusijonossa siinä vaiheessa milloin järkeä jaettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tolloutta oli rakentaa miljardilla eurolla ratikkakiskot ajoreitille.

        Vaikuttaa olevan ratikasta päättäneiden vanhemmat olleet kusijonossa siinä vaiheessa milloin järkeä jaettiin.

        Minne on miljardilla rakennettu ratikkakiskot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minne on miljardilla rakennettu ratikkakiskot?

        No arvaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No arvaa?

        Ei aavistustakaan. Jonnekin Keski-Eurooppaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahka autoilijat oppivat, niin kyllä se siitä.

        Ei meissä vikaa ole, muissa se on. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä sitä osaamiseksi laske, jos ajaa päin punaista ratikan eteen tai tollouttaan ajaa ratikkakiskoille ja jää sinne jumiin.

        Liikenteessä sattuu, mutta tehokas joukkokuljetin ei saa olla tuntia poissa pelistä, ei mistään syystä. Munurit vastuuseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä sitä osaamiseksi laske, jos ajaa päin punaista ratikan eteen tai tollouttaan ajaa ratikkakiskoille ja jää sinne jumiin.

        Liikenteessä kaikki tekevät virheitä. Osaaminen on eri asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenteessä sattuu, mutta tehokas joukkokuljetin ei saa olla tuntia poissa pelistä, ei mistään syystä. Munurit vastuuseen.

        Kyllä sille tunaroineelle autoilijalle joku sanktio tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sille tunaroineelle autoilijalle joku sanktio tulee.

        Sillähän sitten asia on taas pois päiväjärjestyksestä, vaikka tunarit ovat muualla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä sitä osaamiseksi laske, jos ajaa päin punaista ratikan eteen tai tollouttaan ajaa ratikkakiskoille ja jää sinne jumiin.

        Höpö höpö. Ei ajettu päin punaista. Autoilija jatkoi suoraa tietä eteenpäin. Ko kohdalla olisi pitänyt kääntyä parkkialueelle eikä ajaa tietä eteenpäin. Järjetön kohta ja looginen virhe eikä ensimmäinen suoraan ajanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Ei ajettu päin punaista. Autoilija jatkoi suoraa tietä eteenpäin. Ko kohdalla olisi pitänyt kääntyä parkkialueelle eikä ajaa tietä eteenpäin. Järjetön kohta ja looginen virhe eikä ensimmäinen suoraan ajanut.

        Ei se jatkanut suoraa tietä eteenpäin, vaan ajoi tieltä pois alueelle, jonne ei saisi ajaa.


    • Anonyymi

      Voi hyvää päivää näitä kirjoitteluita. Jotkut näemmä täyttävät päivänsä laittelemalla tänne kaiken maailman höpöhöpöjuttuja. Eikö ole mitään itsesensuuria kun pitää jauhaa ihan tyhjää?

    • Anonyymi

      Järjestikö kaupunki bussikuljetukset paikan ohitse?

    • Anonyymi

      Onneksi kaikki vihreyteen taipuvat ovat tyytyväisiä kulki ratikka tai ei.
      Onhan se maailman parannus tärkeämpää kuin päästä töihin.

      • Anonyymi

        Mikä fetissi sinulla on päästä töihin?


    • Anonyymi

      Miksi työ ei maistu viherloiselle?
      Eikö ole selkäranka kasvanut??

    • Anonyymi

      Kunnallisvaaliehdokkaille olisi tehtävä älykkyystesti, jottei näitä älyttömiä asukkaiden elämää haittaavia investointeja enää jatkossa tehtäisi.

      • Anonyymi

        Ei saataisi ehdokkaita riittävästi yhteen valtuustoon.


    • Anonyymi

      Mitä sitten, rahvas odottaa kun normaali ajaa tietenkin omalla autollaan normaalisti, ei vapise häveten turparuttusten pahalta haisevien luuserien seassa ahtaassa koronakopissa.

      • Anonyymi

        Ajaisikin normaalisti, eikä tukkisi ratikan raiteita silkkaa typeryyttään.


      • Anonyymi

        Patruuna odottelee rahvasta sorvin ääreen hädissään. Nysse ei tuo enää.


    • Anonyymi

      Matemaatikoille kysymys, että kuinka monta persettä jää siirtämättä, kun ratikkaväylä on jumissa ajan T_jumi (sekunteina), vuoroväli on T_vuorovali ja keskimäärin perseitä on yhdessä vaunussa määrä P. Haussa siis matemaattinen kaava.

    • Anonyymi

      Karu totuus että Hämeenkadun sulkeminen henkilöauto liikenteeltä on maksanut konkursseina ja verojen vähenemisenä paljon Tampereelle. Lisäksi sen rakennuskulut. Kukaan ei tiedä ratikkatien todellista hintaa mutta veikkaan miljardia ainakin.
      Ratikkaa tuotaessa Tampereelle ei kyllä kerrottu tätä vihervasemmistolaista ajatuskulmaa että autoilusta tehdään vaikeaa ellei mahdotonta.
      Kapeat raitiovaunut olisi mahtuneet nykyisten pyöräteiden paikalle ja kaikki olisi voittaneet.
      Mutta.
      Kun on lusikalla päätäjille annettu niin ei voi kauhalla vaatia.

      • Anonyymi

        Juurikin näin, missään muualla ei suljeta autokaistoja kokonaan kuten sammonkadulla on kärrypolut autoille , kun joka paikassa ratikat kulkee autojen seassa normaalisti ilman kuuden metrin kunnia nurmea mikä on tehty sammonkadulla, miksi?

        tähän taas jotain käsittämättömän viisasta heiltä jotka eivät ole maailmaa kiertäneet eikä tajua mistään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin, missään muualla ei suljeta autokaistoja kokonaan kuten sammonkadulla on kärrypolut autoille , kun joka paikassa ratikat kulkee autojen seassa normaalisti ilman kuuden metrin kunnia nurmea mikä on tehty sammonkadulla, miksi?

        tähän taas jotain käsittämättömän viisasta heiltä jotka eivät ole maailmaa kiertäneet eikä tajua mistään mitään.

        Kyllä siinä Sammonkadun kärrypolulla mahtuu henkilöautolla kulkemaan. Jos ei mahdu, niin kannattaa viedä ajokortti poliisilaitokselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siinä Sammonkadun kärrypolulla mahtuu henkilöautolla kulkemaan. Jos ei mahdu, niin kannattaa viedä ajokortti poliisilaitokselle.

        No et ymmärrä , ettet ymmärrä.

        Empä muuta odottanutkaan, no juo vähän ja ota lääkkeesi , kyllä se siitä.


      • Anonyymi

        " Kukaan ei tiedä ratikkatien todellista hintaa mutta veikkaan miljardia ainakin."

        Tuolla on tietoa: "Tampereen ratikan ensimmäinen vaihe maksaa nykyisen tavoitteen mukaan vajaat 300 miljoonaa euroa." https://yle.fi/uutiset/3-11887691


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Kukaan ei tiedä ratikkatien todellista hintaa mutta veikkaan miljardia ainakin."

        Tuolla on tietoa: "Tampereen ratikan ensimmäinen vaihe maksaa nykyisen tavoitteen mukaan vajaat 300 miljoonaa euroa." https://yle.fi/uutiset/3-11887691

        Tuohon päälle tulee vaunut 100 miljoonaa.

        "Tampereen kaupunginvaltuuston vuonna 2014 tekemä ratikkapäätös asetti tiukat raamit ratikan hinnalle: kustannukset eivät saa ylittää 250 miljoonaa euroa, ja valtion pitää osallistua kustannuksiin 30 prosentin osuudella."

        Että näin.


      • Anonyymi

        Jaa. Mikä taho tuon on todentanut ja miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa. Mikä taho tuon on todentanut ja miten?

        Näin se oli. 250 M€ max sopii tutkia pöytäkirjoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No et ymmärrä , ettet ymmärrä.

        Empä muuta odottanutkaan, no juo vähän ja ota lääkkeesi , kyllä se siitä.

        Ai mutta sinä oletkin jo juonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se oli. 250 M€ max sopii tutkia pöytäkirjoja.

        Et nyt vastannut ollenkaan. Eikö sitä tietoa olekaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et nyt vastannut ollenkaan. Eikö sitä tietoa olekaan?

        Mitä tietoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et nyt vastannut ollenkaan. Eikö sitä tietoa olekaan?

        Pitäisikö pösilölle vastata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö pösilölle vastata?

        Annetaan kyselijäpösiIön ensin vastata kysymykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tietoa?

        Sitä, mikä taho on todentanut 29.01.2022 09:04 lähetetyn viestin väitteet, ja miten todentaminen on tehty. Et siis tiedä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä, mikä taho on todentanut 29.01.2022 09:04 lähetetyn viestin väitteet, ja miten todentaminen on tehty. Et siis tiedä?

        Et ole hakukonetta kokeillut käyttää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö pösilölle vastata?

        Pösilölle ei hyödytä vastailla. 😍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole hakukonetta kokeillut käyttää?

        Ei mikään hakukone löydä todennuksia noin hölmöille valheille. Valehtelija sitten käyttäytyy ihan odotusten mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mikään hakukone löydä todennuksia noin hölmöille valheille. Valehtelija sitten käyttäytyy ihan odotusten mukaan.

        Lähteet väittämiin löytyy yleensä kopioimalla väitteen hakukoneeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähteet väittämiin löytyy yleensä kopioimalla väitteen hakukoneeseen.

        Silloin ei, kun väitteet on silkkaa valhetta, kuten nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä, mikä taho on todentanut 29.01.2022 09:04 lähetetyn viestin väitteet, ja miten todentaminen on tehty. Et siis tiedä?

        Pösiloä pystyy kusettaan rajattomasti 🤣😗


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pösiloä pystyy kusettaan rajattomasti 🤣😗

        Ei sinua kusetettu ole, vaan käräytetty valehtelusta. Taas kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinua kusetettu ole, vaan käräytetty valehtelusta. Taas kerran.

        Pösilö tuntee jo nimensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pösilö tuntee jo nimensä.

        Hyvä! Mitähän opit seuraavaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pösilö tuntee jo nimensä.

        Pösilö osaa mennä potalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pösilö tuntee jo nimensä.

        Pösilö osaa syödä itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pösilö tuntee jo nimensä.

        Pösilö juoksee paikalle kun kuulee nimensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pösilö osaa mennä potalle.

        Ei kyllä täysin osaa. Vahinkoja tulee.


    • Anonyymi

      Onko tuossa hinnassa liikkeiden konkurssit jo laskettu?

    • Anonyymi

      Siis yksi väärin pysäköity pikkuauto lopettaa 100-tonnia painavan ratikan kulkemisen?

      Jäi sitten riskianalyysit tekemättä.

      • Anonyymi

        Eivät nämä ole riskianalyysistä kuulleetkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät nämä ole riskianalyysistä kuulleetkaan.

        Eivät riskit meille mitään kuulu. Lain mukaan meillä on syyllinen, tapahtui mitä tahansa. Eikä se ole ratikka.


    • Anonyymi

      Ratikkaan pehmopuskuri ja voi kolata auton pois alta, ellei autossa ole sisällä koira tai lapsi. Matka jatkuu. Toisaalta huoltoautossa voisi olla hinaus.

      • Anonyymi

        Kyllä Tampereelta hinureita löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Tampereelta hinureita löytyy.

        Kolariautoja hinataan päivittän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Tampereelta hinureita löytyy.

        Jätkä on hirveä hinuri!


    • Anonyymi

      Keskustan Stoka ja Sokos ovat varmaan rahallisesti suurimmat häviäjät ratikan tulosta.
      Onko näiden kauppojen myynnin lasku mukana ratikan hinnassa?
      Plus tietysti konkurssit ja henkinen kärsimys turhakkeen tulosta kauppiaille.

      • Anonyymi

        Miksi Sokos häviäisi rahallisesti ratikan tulosta? Mun tietääkseni Sokoksen parkkihalliin on päässyt autolla kaiken aikaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Sokos häviäisi rahallisesti ratikan tulosta? Mun tietääkseni Sokoksen parkkihalliin on päässyt autolla kaiken aikaa?

        Nämä ovat herkkiä asioita.


    • Anonyymi

      Isompi ihme on itäblokkilaisen skoodan saanti liikkeelle ylipäätään.

      • Anonyymi

        Ja kyllä se lähtee.. ja lähtee.. ja lähtee ... tunnista, päivästä, kuukaudesta, vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kyllä se lähtee.. ja lähtee.. ja lähtee ... tunnista, päivästä, kuukaudesta, vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen ...

        Epäilijät saa jatkaa ihmettelyä.


    • Anonyymi

      Apukoululaiset keskustelee täällä muutaman sanan lauseilla toisilleen.

      • Anonyymi

        Yritä tiivistää asiasi. Se on taito.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritä tiivistää asiasi. Se on taito.

        Kun sanoo vähemmän ja puhuu enemmän saa paljon tehokkaita ja ytimekkäitä kommentteja aikaiseksi monelle palstalle.


    • Anonyymi

      Luulisi ettei ratikalla voi eksyä, mutta näemmä voi.

      • Anonyymi

        Eihän ratikka tuon jutun mukaan eksynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ratikka tuon jutun mukaan eksynyt.

        Mitä on tehty samankaltaisten virheiden estämiseksi jatkossa? Ei mitään.


    • Anonyymi

      Ratikkauskovaisuus elää vahvana vaikka ne kulkevat tyhjänä ja ovat usein myöhässä.

      • Anonyymi

        Ratikat voi kulkea lähes tyhjänä Hervannan päättärin lähellä, mutta ei enää Duolta kaupunkiin päin. Miltä pysäkiltä itse astut kyytiin, kun ratikat on tyhjänä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikat voi kulkea lähes tyhjänä Hervannan päättärin lähellä, mutta ei enää Duolta kaupunkiin päin. Miltä pysäkiltä itse astut kyytiin, kun ratikat on tyhjänä?

        Voi kulkea tyhjänä silloin, jos ei ole yhtään asiakasta kyydissä. Eri asia on sitten se, onko koskaan sellaisia tilanteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kulkea tyhjänä silloin, jos ei ole yhtään asiakasta kyydissä. Eri asia on sitten se, onko koskaan sellaisia tilanteita.

        Yleensä pitäisi olla ainakin kuljettaja kyydissä. Helsingissä ratikka lähti omille teilleen ja suistui kurvasta ulos, kun kuski sattui olemaan vaunun ulkopuolella tupakilla.

        https://yle.fi/uutiset/3-8469589


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kulkea tyhjänä silloin, jos ei ole yhtään asiakasta kyydissä. Eri asia on sitten se, onko koskaan sellaisia tilanteita.

        Ei ole koskaan ollut sellaista tilannetta silloin, kun minä oon kulkenut.


    • Anonyymi

      Kun oma elämä on täyttä nollaa, niin ratikka , ratikka ja ratikka.......................................

      • Anonyymi

        Ja autokuskia, kuskia, kuskia. Selvä se ylivoimainen kilpailija ratikalle.


      • Anonyymi

        Ei saa kiusata, pösilö hermostuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja autokuskia, kuskia, kuskia. Selvä se ylivoimainen kilpailija ratikalle.

        "Selvä se ylivoimainen kilpailija ratikalle."

        Miten menet monen moneen paikkaan ratikalla, oot pihalla, sori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Selvä se ylivoimainen kilpailija ratikalle."

        Miten menet monen moneen paikkaan ratikalla, oot pihalla, sori.

        Lue uudelleen. Ehkä käsität. Luki lluki


    • Anonyymi

      Kivan intellektuellia tämä ratikkakeskustelu.

      • Anonyymi

        Olet oikeassa paikassa.


    • Anonyymi

      Kirjoitus ilman mitään faktaa tai viitettä siihen, mistä tiedon voi tarkistaa, kannattaa aina pitää huuhaana.

      • Anonyymi

        Jotakin täytyy tietääkin. Ihan itse.


    • Anonyymi

      Särkkäri jää toiseksi törmäysratikalla jotenka passit kondikseen ja kyytiin 🙄

    • Anonyymi

      Vie aikansa, kun ihmiset oppivat, mutta ennustan, että kyllä Tampereellakin autoilijat oppivat. Tiedän paikan, ja mun on vaikea ymmärtää, miten autoilijat eksyvät. No ei ehkä promillekaan, mutta sekin on suht. vilkkaalla paikalla liikaa. Periaatteessa autoilijan tulee seurata ja lukea liikennemerkkejä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

      Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      34
      9104
    2. Ketä tietää

      Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      37
      4964
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

      Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      4823
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

      Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      198
      3704
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

      Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3093
    6. Onko kaipaamallasi

      Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      42
      2888
    7. Veikeä Satu

      Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      2786
    8. Oletko nyt

      Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2503
    9. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

      Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      68
      2294
    10. Tietääkö kaivattusi että

      olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      172
      2177
    Aihe