Ratikka pysähtyi tunniksi, auto eksyi jälleen väärään paikkaan
Ratikka pysähtyi tunniksi, auto eksyi jälleen väärään paikkaan.
174
999
Vastaukset
- Anonyymi
MonoRaipe ei olisi pysähtynyt.
- Anonyymi
Liian vaikeatajuista. 😊
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liian vaikeatajuista. 😊
Suurin osa ihmisistä on niin tyhmiä, että yksinkertaisimmankin asian tajuaminen on vaikeata. Surullista, mutta totta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä on niin tyhmiä, että yksinkertaisimmankin asian tajuaminen on vaikeata. Surullista, mutta totta.
Ajatellaan laumana kuten muutkin, ei omilla aivoilla. 😐
- Anonyymi
Vihdoin pääsi ratikkakuski pitämään lakisääteiset, kuten käymään paskalla ja tupakalla.
- Anonyymi
Siinä vieressä kulkee myös tie , mutta raiteet jatkuu kohti siltaa tekun kohdalla Petsamossa ja raiteet oli lumisateen vuoksi peitossa, tai siis poikkipuut.
- Anonyymi
Veikkaan kuitenkin, että paikalla on liikennemerkit, jotka kieltävät ajamisen ratikkakiskoille. Ajoiko autoilija silmät ummessa vai oliko jättänyt tuulilasin puhdistamatta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veikkaan kuitenkin, että paikalla on liikennemerkit, jotka kieltävät ajamisen ratikkakiskoille. Ajoiko autoilija silmät ummessa vai oliko jättänyt tuulilasin puhdistamatta?
Etkö sinä jopopunikki tajua, autoilijalla on kymmeniä muitakin silmällä pidettäviä asioita, kuin ratikkakiskot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö sinä jopopunikki tajua, autoilijalla on kymmeniä muitakin silmällä pidettäviä asioita, kuin ratikkakiskot.
Niinpä. Kuten esimerkiksi opasteet ja liikennemerkit. Sitähän minä yritin kirjoituksessani viestittää, oi sinä pööpö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö sinä jopopunikki tajua, autoilijalla on kymmeniä muitakin silmällä pidettäviä asioita, kuin ratikkakiskot.
Ei toi kyllä tässä tilanteessa oikeen päde… jos autoilija ajaa sillalle mikä on tarkoitettu VAIN ratikalle, niin kyllä sillon pitäisi passittaa takaisin autokouluun… ensi kerrallahan se voi ajaa junaradalle ja siitä tuleekin sitten aika rumaa jälkeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei toi kyllä tässä tilanteessa oikeen päde… jos autoilija ajaa sillalle mikä on tarkoitettu VAIN ratikalle, niin kyllä sillon pitäisi passittaa takaisin autokouluun… ensi kerrallahan se voi ajaa junaradalle ja siitä tuleekin sitten aika rumaa jälkeä.
Yritäppä ajaa autolla junan radalle Tampereella! Et pääse. On turvallisuus otettu huomioon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei toi kyllä tässä tilanteessa oikeen päde… jos autoilija ajaa sillalle mikä on tarkoitettu VAIN ratikalle, niin kyllä sillon pitäisi passittaa takaisin autokouluun… ensi kerrallahan se voi ajaa junaradalle ja siitä tuleekin sitten aika rumaa jälkeä.
Lumen peittämät raiteet eivät näy ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veikkaan kuitenkin, että paikalla on liikennemerkit, jotka kieltävät ajamisen ratikkakiskoille. Ajoiko autoilija silmät ummessa vai oliko jättänyt tuulilasin puhdistamatta?
Tuo kohta on ihan hoopu. Autojen pitää ajaa suoralta tieltä pois parkkialueelle ja usean mutkan kautta pääsee jatkamaan kaupungin kadulle. Optinen ohjaus johtaa suoraan samaa tietä eteenpäin. Ensikertalaiselle mahdoton tietää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo kohta on ihan hoopu. Autojen pitää ajaa suoralta tieltä pois parkkialueelle ja usean mutkan kautta pääsee jatkamaan kaupungin kadulle. Optinen ohjaus johtaa suoraan samaa tietä eteenpäin. Ensikertalaiselle mahdoton tietää.
Taisi olla luntakin erikoisten kiertomerkkien päällä. Huonosti ratkaistu kohta.
- Anonyymi
Ei ole tamperelaisten autoilijoiden maine tyhjästä tullut.
- Anonyymi
Eikä ratikan tekijöiden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä ratikan tekijöiden.
Ratikan tekijöillä on oikein hyvä maine. Laadukasta jälkeä, aikataulu ja budjetti pitää.
Autoilijat sitten... No, ajavat vaikka ratikkakiskoille jumiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikan tekijöillä on oikein hyvä maine. Laadukasta jälkeä, aikataulu ja budjetti pitää.
Autoilijat sitten... No, ajavat vaikka ratikkakiskoille jumiin.Mitä nyt ratikkareitille tuli useita vaaran paikkoja tehtyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä nyt ratikkareitille tuli useita vaaran paikkoja tehtyä.
Kuten mitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikan tekijöillä on oikein hyvä maine. Laadukasta jälkeä, aikataulu ja budjetti pitää.
Autoilijat sitten... No, ajavat vaikka ratikkakiskoille jumiin.Kun on ratikoissa niin mukavat istuimetkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten mitä?
Mene katsomaan, seuraa kiskoja,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten mitä?
No esim. alamäkeen stoppi, johon ei liukkaalla stopata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No esim. alamäkeen stoppi, johon ei liukkaalla stopata.
Missä sellainen on? Vai tarkoitatko sitä, kun bussit törmäili toisiinsa liukkaalla pysäkillä Pyynikillä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten mitä?
Lue lehtiä
- Anonyymi
Tampereen ratikkakuskien maine on myös eri raju!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikan tekijöillä on oikein hyvä maine. Laadukasta jälkeä, aikataulu ja budjetti pitää.
Autoilijat sitten... No, ajavat vaikka ratikkakiskoille jumiin.Höpö höpö. Ratikan betoni peti on ns. P-luku massaa. Vaatii huolellisen jälkihoidon. Tampereella ei ollut minkäänlaista jälkihoitoa!! Valvoja lienee ollut Kalevan ABC:llä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö. Ratikan betoni peti on ns. P-luku massaa. Vaatii huolellisen jälkihoidon. Tampereella ei ollut minkäänlaista jälkihoitoa!! Valvoja lienee ollut Kalevan ABC:llä.
Katselin samaa. Siltoja suunitelleena toteutus oli tosi rentoa. Betoniöaatan pinta rapautuu kymmenessä vuodessa. On muuten raju hiilijalanjälki tuolla ratikan teolla. Googlatkaa concrete/cement ja coaldioksine
- Anonyymi
Kuinka paljon maksaa tunnin seisahdus yhteikunnalle tai työnantajille?
Onko nämä mukana ratikkalaskelmissa?
Monoraipe on tulevaisuutta. - Anonyymi
Miksei ratikkaan laitettu kääntyviä etupyöriä, joilla olisi voinut varioida reitin uudelleen? Kyllähän Onnibussin HeIkekin vannoo kääntyvien etupyörien nimiin, vaikka hänellä oma kalusto kumoon kippaileekin.
- Anonyymi
Kyllä Lauri Helke vannoi ratikan nimiin silloin vuonna 2016 ennen ratikkapäätöstä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Lauri Helke vannoi ratikan nimiin silloin vuonna 2016 ennen ratikkapäätöstä.
Nyt etsitään jo syyllisiä.
- Anonyymi
Ehkä suunnittelijat ei osannut tehdä kääntyviä pyöriä.
- Anonyymi
Eipä olisi entinen johdinauto kiini jäänyt,joka oli käytössä -50-60 luvulla.
- Anonyymi
-70 luvulla oli vielä johdinauto. Mikä siinä oli niin huonoa, että piti hävittää. Parempihan se on kun ratikka, jonka kulku sidottu tiukasti kiskoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-70 luvulla oli vielä johdinauto. Mikä siinä oli niin huonoa, että piti hävittää. Parempihan se on kun ratikka, jonka kulku sidottu tiukasti kiskoihin.
Kekkosen tien sillalla kiskoille eksyny auto oli syy ratikan pysähtymiseen !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kekkosen tien sillalla kiskoille eksyny auto oli syy ratikan pysähtymiseen !
Ei ollut vaan ylämäki ja lumisade.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut vaan ylämäki ja lumisade.
Yleensä ratikka ottaa hyvän vauhdin tekun pihan ja litukan siirtolapuutarhan suoralla ja pääsee sillan mäennyppylän yli, mutta nyt oli liukas keli.
- Anonyymi
Jälleen joku ÄO alle 5 saanut kortin arpajaisissa.
- Anonyymi
Niinhän ne useimmat.
- Anonyymi
Näiden kanssa on pärjättävä. Ei auta syyllisen niittaaminen ihmisiä, jotka pysäkeillä odottelevat turhaan tunninkin.
- Anonyymi
Junttilassa ei vielä hoksata ratikkaa, putki näöllä ei pärjää isolla kirkolla!!💸💸
- Anonyymi
Miksei ratikka kiertänyt toisen raiteen kautta.
Nämä ratikkafanithan on kertoneet, että ratikka kiertää hienosti ja helposti kiskoilla olevan esteen.
Miksi se nyt ei sitten onnistunut? - Anonyymi
Miljardin maksanut paskapötkö taas jumissa. Eipä yllätä. Idioottien hankehan se on ollut alusta asti.
- Anonyymi
Oikeesti maksoi 8,4 miljardia.
- Anonyymi
Minkä merkkinen henkilöauto maksaa miljardin???
- Anonyymi
Olisiko MonoRaipe ollut sen parempi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeesti maksoi 8,4 miljardia.
Ja tekemisellä on valtavat hiilaripäästöt...
- Anonyymi
Mazda kuskit ei osaa ajaa.
- Anonyymi
Eipä ole näkynyt palstalla mitään havaintoja tai valitusta siitä, ettei ratikka toimisi lumella tai pakkasella. Eli kyllä toimii.
Ylenmääräinen pyörien variointi ei ole hyväksi, kun näköjään voi joutua väärälle väylälle.- Anonyymi
Kestää sadettakin. Kehu sitäkin.
- Anonyymi
Miksei se ratikka vain ajanut yli kyllä se siitä väistää
- Anonyymi
Miksi ratikkakuski ei peruuttanut ja käyttänyt edellistä radanvaihtovaihdetta päästäkseen viereiselle radalle?
- Anonyymi
Kaksineuvoista skurua ei voi peruuttaa. Se kulkee aina etiäpäin, sano mummu lumihangessa mitä tahansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksineuvoista skurua ei voi peruuttaa. Se kulkee aina etiäpäin, sano mummu lumihangessa mitä tahansa.
Lumisade pyry tulossa
- Anonyymi
Kurssilla ei opetettu peruuttamaan tai pakki vain puuttuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksineuvoista skurua ei voi peruuttaa. Se kulkee aina etiäpäin, sano mummu lumihangessa mitä tahansa.
Tärkeä huomautus 😁
- Anonyymi
Taivasratikalla ei ole näitä ongelmia. Mallia voi käydä hakemassa Saksan Wuppertaalista.
- Anonyymi
Tärkeintä, että sopiva syypää löytyy. 😁
- Anonyymi
Tampereelle tilattiin isoimmat ja kalleimmat Porat. Pienempiin olisi mukavasti mahtunut joukkoliikenteen molemmat käyttäjät.
Nyt maksellaan päättäjien hulluja visioita mutta pääsihän edustajamme vierailemaan suurkaupungeissa firman piikkiin. Toivottavasti skumppa maistu? Monoraipe rakennetaan ehkä jo vuoden päästä. Niinpä päättäjämme pääsevät taas virkistäytymään metropoleissa.- Anonyymi
Jos ratikka seisoo, ihmiset eivät pääse liikkumaan. Ei auta syyllisen etsiminen ja selittäminen mitään. Nysset myöhästyivät enintään yhden vuoron ajan. Veikkaan, että tekosaari mulahtaa syvyyksiin vuoden sisällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ratikka seisoo, ihmiset eivät pääse liikkumaan. Ei auta syyllisen etsiminen ja selittäminen mitään. Nysset myöhästyivät enintään yhden vuoron ajan. Veikkaan, että tekosaari mulahtaa syvyyksiin vuoden sisällä.
Onko pykälä valmiina, kenen syy, kun tekosaari uppoaa?
- Anonyymi
Tampereen ratikalla on ihmeellinen taipumus eksyä aina minne sattuu.
- Anonyymi
Juu, olisi paree pysyä kiskoilla...
- Anonyymi
Onneksi radanpuhdistuslaite melkein toimii,)
- Anonyymi
Tampereen ratikan raiteiden puhdistuskone syttyi palamaan yöllä – ”Se lähti korjaamolle selvitykseen”
Tulipalo syttyi puhdistuskoneen moottoritilassa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tampereen ratikan raiteiden puhdistuskone syttyi palamaan yöllä – ”Se lähti korjaamolle selvitykseen”
Tulipalo syttyi puhdistuskoneen moottoritilassaTaitaa olla niitä paloherkkiä dieseleitä nuo Unimogit. Turvallisempi olisi käyttää sähköajoneuvoja. Ne ovat myös nollapäästöisiä, eivätkä linkoa hiukkasia kadulla liikkuvien keuhkoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tampereen ratikan raiteiden puhdistuskone syttyi palamaan yöllä – ”Se lähti korjaamolle selvitykseen”
Tulipalo syttyi puhdistuskoneen moottoritilassaSyttyikö lumi palamaan moottoritilassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syttyikö lumi palamaan moottoritilassa?
Vety ja happi ovat yhdessä vaaralliset. Ei sentään käynyt kuin Hindeburgille, joka losahti kokonaan ja putosi taivaalta.
- Anonyymi
Tampereen tyhmille päästäjille on myyty sutta ja sekundaa.
- Anonyymi
Etukäteen jo varoiteltiin, ettei ratikka toimi Tampereen kaltaisessa kaupungissa.
Mikä on seuraava hukkainvestointi?- Anonyymi
Ratikka toimii hienosti Tampereen kaltaisessa kaupungissa.
Eiköhän se siitä, ajan kanssa. Liikennevaloihin tottuminenkin vei kansalta aikansa, mutta aikansa kultakin.
- Anonyymi
Joko sinä olet tottunut?
Anonyymi kirjoitti:
Joko sinä olet tottunut?
Liikennevalot kuten sporakin tulivat jo ennen syntymääni, joten ehtiihän niihin tottua, ensin jo jalankulkijana.
Suosittelen muillekin.- Anonyymi
Kollimaattori kirjoitti:
Liikennevalot kuten sporakin tulivat jo ennen syntymääni, joten ehtiihän niihin tottua, ensin jo jalankulkijana.
Suosittelen muillekin.Olet melkoinen superyksilö.
- Anonyymi
Opitaan ohittamaan este toista kiskoparia käyttäen, kuten luvattiin,
- Anonyymi
Kollimaattori kirjoitti:
Liikennevalot kuten sporakin tulivat jo ennen syntymääni, joten ehtiihän niihin tottua, ensin jo jalankulkijana.
Suosittelen muillekin.Se on spåra Hesassa. Meillä on ratikka tai ratinga.
Anonyymi kirjoitti:
Se on spåra Hesassa. Meillä on ratikka tai ratinga.
Nettiäänestyksessä valittiin raitsikan lempinimeksi Mansu.
- Anonyymi
Eikö ole käytössä mitään kalustoa millä niitä henkilöautoja voisi vain nyppiä pois niistä paikoista, joissa ne ovat muiden tiellä?
- Anonyymi
Kyllä on. Kyseistä "kalustoa" kutsutaan ratikan matkustajiksi.
Jyväskylän suurajoissakin katsojat "nyppivät" ojaan suistuneen auton takaisin tielle.
- Anonyymi
Tunnin junaakin puuhataan. Tarkoitetaanko sillä samanlaista "toppituntia", joka matkaan sisältyy?
- Anonyymi
Huonot on ratikat Tampereella. Muualla maailmassa ratikat saadaan kulkemaan ihan sulassa sovussa muun liikenteen kanssa.
- Anonyymi
Ei kaikkialla. Esimerkiksi Hesassa ratikka hyppäsi mopoilijan kimppuun nitistäen sen itsensä ja Stokmannin väliin. https://www.ts.fi/uutiset/1073908063
- Anonyymi
Jahka autoilijat oppivat, niin kyllä se siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jahka autoilijat oppivat, niin kyllä se siitä.
Ennen ratikkaakin on osattu ajaa autoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen ratikkaakin on osattu ajaa autoa.
En minä sitä osaamiseksi laske, jos ajaa päin punaista ratikan eteen tai tollouttaan ajaa ratikkakiskoille ja jää sinne jumiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä sitä osaamiseksi laske, jos ajaa päin punaista ratikan eteen tai tollouttaan ajaa ratikkakiskoille ja jää sinne jumiin.
Tolloutta oli rakentaa miljardilla eurolla ratikkakiskot ajoreitille.
Vaikuttaa olevan ratikasta päättäneiden vanhemmat olleet kusijonossa siinä vaiheessa milloin järkeä jaettiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tolloutta oli rakentaa miljardilla eurolla ratikkakiskot ajoreitille.
Vaikuttaa olevan ratikasta päättäneiden vanhemmat olleet kusijonossa siinä vaiheessa milloin järkeä jaettiin.Minne on miljardilla rakennettu ratikkakiskot?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minne on miljardilla rakennettu ratikkakiskot?
No arvaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No arvaa?
Ei aavistustakaan. Jonnekin Keski-Eurooppaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jahka autoilijat oppivat, niin kyllä se siitä.
Ei meissä vikaa ole, muissa se on. 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä sitä osaamiseksi laske, jos ajaa päin punaista ratikan eteen tai tollouttaan ajaa ratikkakiskoille ja jää sinne jumiin.
Liikenteessä sattuu, mutta tehokas joukkokuljetin ei saa olla tuntia poissa pelistä, ei mistään syystä. Munurit vastuuseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä sitä osaamiseksi laske, jos ajaa päin punaista ratikan eteen tai tollouttaan ajaa ratikkakiskoille ja jää sinne jumiin.
Liikenteessä kaikki tekevät virheitä. Osaaminen on eri asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikenteessä sattuu, mutta tehokas joukkokuljetin ei saa olla tuntia poissa pelistä, ei mistään syystä. Munurit vastuuseen.
Kyllä sille tunaroineelle autoilijalle joku sanktio tulee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sille tunaroineelle autoilijalle joku sanktio tulee.
Sillähän sitten asia on taas pois päiväjärjestyksestä, vaikka tunarit ovat muualla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä sitä osaamiseksi laske, jos ajaa päin punaista ratikan eteen tai tollouttaan ajaa ratikkakiskoille ja jää sinne jumiin.
Höpö höpö. Ei ajettu päin punaista. Autoilija jatkoi suoraa tietä eteenpäin. Ko kohdalla olisi pitänyt kääntyä parkkialueelle eikä ajaa tietä eteenpäin. Järjetön kohta ja looginen virhe eikä ensimmäinen suoraan ajanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö. Ei ajettu päin punaista. Autoilija jatkoi suoraa tietä eteenpäin. Ko kohdalla olisi pitänyt kääntyä parkkialueelle eikä ajaa tietä eteenpäin. Järjetön kohta ja looginen virhe eikä ensimmäinen suoraan ajanut.
Ei se jatkanut suoraa tietä eteenpäin, vaan ajoi tieltä pois alueelle, jonne ei saisi ajaa.
- Anonyymi
Voi hyvää päivää näitä kirjoitteluita. Jotkut näemmä täyttävät päivänsä laittelemalla tänne kaiken maailman höpöhöpöjuttuja. Eikö ole mitään itsesensuuria kun pitää jauhaa ihan tyhjää?
- Anonyymi
Järjestikö kaupunki bussikuljetukset paikan ohitse?
- Anonyymi
Onneksi kaikki vihreyteen taipuvat ovat tyytyväisiä kulki ratikka tai ei.
Onhan se maailman parannus tärkeämpää kuin päästä töihin.- Anonyymi
Mikä fetissi sinulla on päästä töihin?
- Anonyymi
Miksi työ ei maistu viherloiselle?
Eikö ole selkäranka kasvanut?? - Anonyymi
Kunnallisvaaliehdokkaille olisi tehtävä älykkyystesti, jottei näitä älyttömiä asukkaiden elämää haittaavia investointeja enää jatkossa tehtäisi.
- Anonyymi
Ei saataisi ehdokkaita riittävästi yhteen valtuustoon.
- Anonyymi
Mitä sitten, rahvas odottaa kun normaali ajaa tietenkin omalla autollaan normaalisti, ei vapise häveten turparuttusten pahalta haisevien luuserien seassa ahtaassa koronakopissa.
- Anonyymi
Ajaisikin normaalisti, eikä tukkisi ratikan raiteita silkkaa typeryyttään.
- Anonyymi
Patruuna odottelee rahvasta sorvin ääreen hädissään. Nysse ei tuo enää.
- Anonyymi
Matemaatikoille kysymys, että kuinka monta persettä jää siirtämättä, kun ratikkaväylä on jumissa ajan T_jumi (sekunteina), vuoroväli on T_vuorovali ja keskimäärin perseitä on yhdessä vaunussa määrä P. Haussa siis matemaattinen kaava.
- Anonyymi
Karu totuus että Hämeenkadun sulkeminen henkilöauto liikenteeltä on maksanut konkursseina ja verojen vähenemisenä paljon Tampereelle. Lisäksi sen rakennuskulut. Kukaan ei tiedä ratikkatien todellista hintaa mutta veikkaan miljardia ainakin.
Ratikkaa tuotaessa Tampereelle ei kyllä kerrottu tätä vihervasemmistolaista ajatuskulmaa että autoilusta tehdään vaikeaa ellei mahdotonta.
Kapeat raitiovaunut olisi mahtuneet nykyisten pyöräteiden paikalle ja kaikki olisi voittaneet.
Mutta.
Kun on lusikalla päätäjille annettu niin ei voi kauhalla vaatia.- Anonyymi
Juurikin näin, missään muualla ei suljeta autokaistoja kokonaan kuten sammonkadulla on kärrypolut autoille , kun joka paikassa ratikat kulkee autojen seassa normaalisti ilman kuuden metrin kunnia nurmea mikä on tehty sammonkadulla, miksi?
tähän taas jotain käsittämättömän viisasta heiltä jotka eivät ole maailmaa kiertäneet eikä tajua mistään mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin, missään muualla ei suljeta autokaistoja kokonaan kuten sammonkadulla on kärrypolut autoille , kun joka paikassa ratikat kulkee autojen seassa normaalisti ilman kuuden metrin kunnia nurmea mikä on tehty sammonkadulla, miksi?
tähän taas jotain käsittämättömän viisasta heiltä jotka eivät ole maailmaa kiertäneet eikä tajua mistään mitään.Kyllä siinä Sammonkadun kärrypolulla mahtuu henkilöautolla kulkemaan. Jos ei mahdu, niin kannattaa viedä ajokortti poliisilaitokselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä siinä Sammonkadun kärrypolulla mahtuu henkilöautolla kulkemaan. Jos ei mahdu, niin kannattaa viedä ajokortti poliisilaitokselle.
No et ymmärrä , ettet ymmärrä.
Empä muuta odottanutkaan, no juo vähän ja ota lääkkeesi , kyllä se siitä. - Anonyymi
" Kukaan ei tiedä ratikkatien todellista hintaa mutta veikkaan miljardia ainakin."
Tuolla on tietoa: "Tampereen ratikan ensimmäinen vaihe maksaa nykyisen tavoitteen mukaan vajaat 300 miljoonaa euroa." https://yle.fi/uutiset/3-11887691 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Kukaan ei tiedä ratikkatien todellista hintaa mutta veikkaan miljardia ainakin."
Tuolla on tietoa: "Tampereen ratikan ensimmäinen vaihe maksaa nykyisen tavoitteen mukaan vajaat 300 miljoonaa euroa." https://yle.fi/uutiset/3-11887691Tuohon päälle tulee vaunut 100 miljoonaa.
"Tampereen kaupunginvaltuuston vuonna 2014 tekemä ratikkapäätös asetti tiukat raamit ratikan hinnalle: kustannukset eivät saa ylittää 250 miljoonaa euroa, ja valtion pitää osallistua kustannuksiin 30 prosentin osuudella."
Että näin. - Anonyymi
Jaa. Mikä taho tuon on todentanut ja miten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa. Mikä taho tuon on todentanut ja miten?
Näin se oli. 250 M€ max sopii tutkia pöytäkirjoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No et ymmärrä , ettet ymmärrä.
Empä muuta odottanutkaan, no juo vähän ja ota lääkkeesi , kyllä se siitä.Ai mutta sinä oletkin jo juonut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin se oli. 250 M€ max sopii tutkia pöytäkirjoja.
Et nyt vastannut ollenkaan. Eikö sitä tietoa olekaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et nyt vastannut ollenkaan. Eikö sitä tietoa olekaan?
Mitä tietoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et nyt vastannut ollenkaan. Eikö sitä tietoa olekaan?
Pitäisikö pösilölle vastata?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisikö pösilölle vastata?
Annetaan kyselijäpösiIön ensin vastata kysymykseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tietoa?
Sitä, mikä taho on todentanut 29.01.2022 09:04 lähetetyn viestin väitteet, ja miten todentaminen on tehty. Et siis tiedä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä, mikä taho on todentanut 29.01.2022 09:04 lähetetyn viestin väitteet, ja miten todentaminen on tehty. Et siis tiedä?
Et ole hakukonetta kokeillut käyttää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisikö pösilölle vastata?
Pösilölle ei hyödytä vastailla. 😍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole hakukonetta kokeillut käyttää?
Ei mikään hakukone löydä todennuksia noin hölmöille valheille. Valehtelija sitten käyttäytyy ihan odotusten mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mikään hakukone löydä todennuksia noin hölmöille valheille. Valehtelija sitten käyttäytyy ihan odotusten mukaan.
Lähteet väittämiin löytyy yleensä kopioimalla väitteen hakukoneeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähteet väittämiin löytyy yleensä kopioimalla väitteen hakukoneeseen.
Silloin ei, kun väitteet on silkkaa valhetta, kuten nyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä, mikä taho on todentanut 29.01.2022 09:04 lähetetyn viestin väitteet, ja miten todentaminen on tehty. Et siis tiedä?
Pösiloä pystyy kusettaan rajattomasti 🤣😗
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pösiloä pystyy kusettaan rajattomasti 🤣😗
Ei sinua kusetettu ole, vaan käräytetty valehtelusta. Taas kerran.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sinua kusetettu ole, vaan käräytetty valehtelusta. Taas kerran.
Pösilö tuntee jo nimensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pösilö tuntee jo nimensä.
Hyvä! Mitähän opit seuraavaksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pösilö tuntee jo nimensä.
Pösilö osaa mennä potalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pösilö tuntee jo nimensä.
Pösilö osaa syödä itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pösilö tuntee jo nimensä.
Pösilö juoksee paikalle kun kuulee nimensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pösilö osaa mennä potalle.
Ei kyllä täysin osaa. Vahinkoja tulee.
- Anonyymi
Onko tuossa hinnassa liikkeiden konkurssit jo laskettu?
- Anonyymi
Siis yksi väärin pysäköity pikkuauto lopettaa 100-tonnia painavan ratikan kulkemisen?
Jäi sitten riskianalyysit tekemättä.- Anonyymi
Eivät nämä ole riskianalyysistä kuulleetkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät nämä ole riskianalyysistä kuulleetkaan.
Eivät riskit meille mitään kuulu. Lain mukaan meillä on syyllinen, tapahtui mitä tahansa. Eikä se ole ratikka.
- Anonyymi
Ratikkaan pehmopuskuri ja voi kolata auton pois alta, ellei autossa ole sisällä koira tai lapsi. Matka jatkuu. Toisaalta huoltoautossa voisi olla hinaus.
- Anonyymi
Kyllä Tampereelta hinureita löytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Tampereelta hinureita löytyy.
Kolariautoja hinataan päivittän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Tampereelta hinureita löytyy.
Jätkä on hirveä hinuri!
- Anonyymi
Keskustan Stoka ja Sokos ovat varmaan rahallisesti suurimmat häviäjät ratikan tulosta.
Onko näiden kauppojen myynnin lasku mukana ratikan hinnassa?
Plus tietysti konkurssit ja henkinen kärsimys turhakkeen tulosta kauppiaille.- Anonyymi
Miksi Sokos häviäisi rahallisesti ratikan tulosta? Mun tietääkseni Sokoksen parkkihalliin on päässyt autolla kaiken aikaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Sokos häviäisi rahallisesti ratikan tulosta? Mun tietääkseni Sokoksen parkkihalliin on päässyt autolla kaiken aikaa?
Nämä ovat herkkiä asioita.
- Anonyymi
Isompi ihme on itäblokkilaisen skoodan saanti liikkeelle ylipäätään.
- Anonyymi
Ja kyllä se lähtee.. ja lähtee.. ja lähtee ... tunnista, päivästä, kuukaudesta, vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen ...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kyllä se lähtee.. ja lähtee.. ja lähtee ... tunnista, päivästä, kuukaudesta, vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen ...
Epäilijät saa jatkaa ihmettelyä.
- Anonyymi
Apukoululaiset keskustelee täällä muutaman sanan lauseilla toisilleen.
- Anonyymi
Yritä tiivistää asiasi. Se on taito.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritä tiivistää asiasi. Se on taito.
Kun sanoo vähemmän ja puhuu enemmän saa paljon tehokkaita ja ytimekkäitä kommentteja aikaiseksi monelle palstalle.
- Anonyymi
Luulisi ettei ratikalla voi eksyä, mutta näemmä voi.
- Anonyymi
Eihän ratikka tuon jutun mukaan eksynyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän ratikka tuon jutun mukaan eksynyt.
Mitä on tehty samankaltaisten virheiden estämiseksi jatkossa? Ei mitään.
- Anonyymi
Ratikkauskovaisuus elää vahvana vaikka ne kulkevat tyhjänä ja ovat usein myöhässä.
- Anonyymi
Ratikat voi kulkea lähes tyhjänä Hervannan päättärin lähellä, mutta ei enää Duolta kaupunkiin päin. Miltä pysäkiltä itse astut kyytiin, kun ratikat on tyhjänä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikat voi kulkea lähes tyhjänä Hervannan päättärin lähellä, mutta ei enää Duolta kaupunkiin päin. Miltä pysäkiltä itse astut kyytiin, kun ratikat on tyhjänä?
Voi kulkea tyhjänä silloin, jos ei ole yhtään asiakasta kyydissä. Eri asia on sitten se, onko koskaan sellaisia tilanteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kulkea tyhjänä silloin, jos ei ole yhtään asiakasta kyydissä. Eri asia on sitten se, onko koskaan sellaisia tilanteita.
Yleensä pitäisi olla ainakin kuljettaja kyydissä. Helsingissä ratikka lähti omille teilleen ja suistui kurvasta ulos, kun kuski sattui olemaan vaunun ulkopuolella tupakilla.
https://yle.fi/uutiset/3-8469589 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kulkea tyhjänä silloin, jos ei ole yhtään asiakasta kyydissä. Eri asia on sitten se, onko koskaan sellaisia tilanteita.
Ei ole koskaan ollut sellaista tilannetta silloin, kun minä oon kulkenut.
- Anonyymi
Kun oma elämä on täyttä nollaa, niin ratikka , ratikka ja ratikka.......................................
- Anonyymi
Ja autokuskia, kuskia, kuskia. Selvä se ylivoimainen kilpailija ratikalle.
- Anonyymi
Ei saa kiusata, pösilö hermostuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja autokuskia, kuskia, kuskia. Selvä se ylivoimainen kilpailija ratikalle.
"Selvä se ylivoimainen kilpailija ratikalle."
Miten menet monen moneen paikkaan ratikalla, oot pihalla, sori. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Selvä se ylivoimainen kilpailija ratikalle."
Miten menet monen moneen paikkaan ratikalla, oot pihalla, sori.Lue uudelleen. Ehkä käsität. Luki lluki
- Anonyymi
Kivan intellektuellia tämä ratikkakeskustelu.
- Anonyymi
Olet oikeassa paikassa.
- Anonyymi
Kirjoitus ilman mitään faktaa tai viitettä siihen, mistä tiedon voi tarkistaa, kannattaa aina pitää huuhaana.
- Anonyymi
Jotakin täytyy tietääkin. Ihan itse.
- Anonyymi
Särkkäri jää toiseksi törmäysratikalla jotenka passit kondikseen ja kyytiin 🙄
- Anonyymi
Vie aikansa, kun ihmiset oppivat, mutta ennustan, että kyllä Tampereellakin autoilijat oppivat. Tiedän paikan, ja mun on vaikea ymmärtää, miten autoilijat eksyvät. No ei ehkä promillekaan, mutta sekin on suht. vilkkaalla paikalla liikaa. Periaatteessa autoilijan tulee seurata ja lukea liikennemerkkejä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.349104- 374964
- 434823
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1983704- 133093
- 422888
- 312786
- 442503
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise682294- 1722177