Mitä ajattelette vaurastumisesta henkilökohtaisella tasolla?

Anonyymi

Mitä se tuo mukanaan?

26

1255

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mahdollisuuden ajoittaa krapulan itse

      • Anonyymi

        Nimenomaan. Noloa, etteä rahan takia jää tasoittavat väliin.


    • Anonyymi

      Mielenrauhaa.

      Viime vuonna oli työsuhde katkolla. Ei ollut mitään paniikkia, kun tiesi että säästöillä pärjää hyvin pidemmänkin aikaa.

    • Anonyymi

      Vaihtuu Jaloviina Barandyyn, ehkä jopa konjakkiin. Naapurit on kateellisia uudesta autosta ja siitä, että meillä käy nykyään sekä talonmies, että siivooja.

    • Anonyymi

      Korkoa korolle. Markkinariski pois ostamalla kerran kuussa osakerahastoja, ei koskaan isompia könttäsummia kertaostoihin (paitsi 2020 maalis-huhtikuun laskussa kun kaikki oli halpaa kuin saippua). On toiminut jo yli 10 vuotta taktiikkana ja tulee toimimaan jatkossakin, vuoden kahden alamäet eivät pelota meitä passiivisia korkokikkailijoita.

    • Anonyymi

      -Vaurastuminen tuo taloudellista turvaa
      -vauraus antaa mahdollisuuden hallita omaa aikaa
      -valinnanvaraa
      -mahdollisuuden elää terveellisemmin
      -vaikutusvaltaa
      -vapautta
      -henkistä mielenrauhaa
      -mahdollisuuden auttaa haluamiaan kohteita, esim eläinten hyvinvointia
      -rahalla saa hankittua asioita, mitkä tekee elämästä parempaa

      Kannattaa vaurastua! Pitää myös olla varuillaan, ettei sairastu omaisuuden keräämiseen.

      • Anonyymi

        Vaikutusvaltaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikutusvaltaa?

        Idiootti, etkö tiennyt, että omaisuus tuo vaikutusvaltaa? Osakkeen omistajan olet päättäjänä monissa asioissa. Asunto-osakkeen omistajana päätät kuka saa asunnoissasi asua, kun omistat metsää, päätät kuka siellä saa esim. metsästää, vai saako kukaan, kun naapurit hakee rakennuslupaa, ne joutuu sinulta pyytämään allekirjoituksen rakennuslupahakemukseen, maanomistajana olet yleensä myös tieosakkaana, olet halutessasi mukana päättämässä niistä asioista. Poliittista valtaa saa tukemalla rahallisesti jonkun ehdokkaan vaalityötä jne jne.


    • Anonyymi

      Mulle vaurastuminen tekee mahdolliseksi se että voin lopettaa työt 8v ennen eläkeikää.
      Työni on ollut ruumiillisesti erittäin raskasta ja lisäksi stressiä on ollut paljon.
      Jatkossa toimeentulo ei määrää milloin lähden töihin vaan teen töitä silloin kun itselle sopii.

      • Anonyymi

        Jos et olisi niin lihava, niin se työkään ei tuntuisi niin raakaalta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et olisi niin lihava, niin se työkään ei tuntuisi niin raakaalta

        Niin no 176cm ja 84kg.
        Oli nivelvaivoja joiden takia lonkkaproteesit jo 50v:na ja ortopedi tuumasi etteipä tuosta voi oikein painoakaan pudottaa joten tuskin on ylipainoa.
        Olisi kiva tietää kauanko jaksaisit oikeita miestentöitä?


      • Anonyymi

        Järkiratkaisu lopettaa kuluttava työ ajoissa, sillä ratkaisulla voi ostaa terveyttä ja todennäköisesti lisää elinvuosia.


    • Anonyymi

      "Mitä se tuo mukanaan?"

      Kaiken sen, mitä minulla on.

    • Anonyymi

      Jos olisi fiksu jo pentuna, niin ymmärtää elämän rajallisuuden! 2022 vuonna pääset töihin ymmärrät että eläke on lähellä 35% palkan keskiarvosta vuonna 2065. Sinun on siist periaatteessa säästettävä nettopalkasta säännöllisesti se sama summa kuin sinulla on palkkalaskelmassa bruttopalkasta eläkemaksuna.

      Se joka tienaa esim. 3000€ kk säännöllisesti ja maksaa esim. 20% ennakkoa ja sen päälle 10% maksuja, niin joutuu säästämään tuon n. 7% siitä 2400€ nettopalkasta, eli n. 200€ kk jonnekkin sukanvarteen! yhdessä vuodessa n. 2500€, kymmenessä 25000€ ja 40v aikana se summa on 100 000€. Tuota "eläkerahastoa" voi toki käyttää esim. asuntokaupassa omarahoitusosuutena. Oma asunto on hyvää eläkevarallisuutta, jos muutoin on hyvässä kunnossa. Edellä oleva siis koskee ihmistä joka nyt on 25v ja uskoo olevansa työkykyinen 10-20 v päästä. Meille joilla asiat on eri, niin maailma tulee olemaan hyvin erilainen.

      • Anonyymi

        Siinäpä se.
        Nykyään opetetaan lapsille että kaikki heti ja nyt ja velaksi.
        Ruokaa ei kannata hakea kaupasta/ravintolasta vaan kotiinkuljetus ilman muuta.
        Eikä ruokaa kannata laitta itse vaan kaikki kannattaa ostaa.
        Omaa pihaa ei kannata lakaista vaan sekin kannatta ulkoistaa.
        Tuommoinen ajattelumalli että mitään ei jää jäljelle kun ostetaan palveluja eikä pääse kertymään omaisuutta kun kaikki joko vuokrattu tai pitkäaikaisilla osamaksuilla (esim kännykkä jonka käyttöikä loppuu kun maksut on maksettu).

        Miksi ei voi muutta ajatusta että karttuu jotain omaa?
        Miksi on pakko tuhlata joka ikinen sentti jonka saa ja mielummin etukäteen??
        Miksi se on niin epäsuosittua pitää hätävarakassaa ja jos sitä hätää ei tulekkaan siirtää säästöön?


    • Anonyymi

      Hyvää

    • Anonyymi

      Taloudellinen vapaus on paras vapaus. Rahalla voi ostaa ihan kaiken. Olen säästänyt kaikki yrittäjä eläkkeeni ja sijoittanut ne tuottoisasti. Nyt hyvä antaa rahaa palaa ja se saa näkyä. Muistakaa, jokainen nainen on ostettavissa, kyse on vain hinnasta. Sen olen huomannut.

      • Anonyymi

        Jälleen elämän sankari.
        Onnistuit siinä missä onnistuu vain 1% yrittäjistä.
        Eli pelasit lottoa tulevaisuudella ja jätit eläkevakuutuksen maksamatta siinä toivossa ettet loukkaannu, sairastu tai yritys mene konkurssiin.
        Itse olen myös pitkän linjan yrittäjä ja kärsinyt liikuntaelinvaivoista jo reilu 10v.
        Ilman oikeasti mitoitettua yelliä en olisi pystynyt tulemaan toimeen sitä aikaa enkä olisi voinut jäädä osatyökyvyttömänä sairauspäiville viime vuonna.
        Nyt odottelen täyttä työkyvyttömyyseläkettä.
        Niin ja eläkeikään on matkaa vielä 7 vuotta.
        Niin ja eihän tyo yellin maksu vie mahdollisuutta säästää, itsellä lisäksi sijoitusasuntoja ja tietenkin se vapaaehtoinen eläke jota olen nyt nauttinut kaiken päälle viime kesästä saakka.

        Eli pelkällä yellirahojan säästämisellä minun tapauksessa rahat alkaisivat olemaan lopussa tai toinen vaihtoehto, joutuisin raatamaan vielä työelämässä siltäosin kuin pystyisin.
        Olen siis vaurastunut yel maksuista huolimatta.


      • Anonyymi

        Ostatko palveluita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jälleen elämän sankari.
        Onnistuit siinä missä onnistuu vain 1% yrittäjistä.
        Eli pelasit lottoa tulevaisuudella ja jätit eläkevakuutuksen maksamatta siinä toivossa ettet loukkaannu, sairastu tai yritys mene konkurssiin.
        Itse olen myös pitkän linjan yrittäjä ja kärsinyt liikuntaelinvaivoista jo reilu 10v.
        Ilman oikeasti mitoitettua yelliä en olisi pystynyt tulemaan toimeen sitä aikaa enkä olisi voinut jäädä osatyökyvyttömänä sairauspäiville viime vuonna.
        Nyt odottelen täyttä työkyvyttömyyseläkettä.
        Niin ja eläkeikään on matkaa vielä 7 vuotta.
        Niin ja eihän tyo yellin maksu vie mahdollisuutta säästää, itsellä lisäksi sijoitusasuntoja ja tietenkin se vapaaehtoinen eläke jota olen nyt nauttinut kaiken päälle viime kesästä saakka.

        Eli pelkällä yellirahojan säästämisellä minun tapauksessa rahat alkaisivat olemaan lopussa tai toinen vaihtoehto, joutuisin raatamaan vielä työelämässä siltäosin kuin pystyisin.
        Olen siis vaurastunut yel maksuista huolimatta.

        Säästin itekki Yellissä ja sijottelin erotuksen sekä ylimääräiset varat. Vuos vielä hommii ja sit jään pois työelämästä . 8 vuotta ennen eläkeikää . Terveenä .
        Ihan kiva jos saa yrittäjäeläkettä . Itekii saan joskus ropoja , mutta ei haittaa kunnon varautunu säästöin ja sijoituksin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jälleen elämän sankari.
        Onnistuit siinä missä onnistuu vain 1% yrittäjistä.
        Eli pelasit lottoa tulevaisuudella ja jätit eläkevakuutuksen maksamatta siinä toivossa ettet loukkaannu, sairastu tai yritys mene konkurssiin.
        Itse olen myös pitkän linjan yrittäjä ja kärsinyt liikuntaelinvaivoista jo reilu 10v.
        Ilman oikeasti mitoitettua yelliä en olisi pystynyt tulemaan toimeen sitä aikaa enkä olisi voinut jäädä osatyökyvyttömänä sairauspäiville viime vuonna.
        Nyt odottelen täyttä työkyvyttömyyseläkettä.
        Niin ja eläkeikään on matkaa vielä 7 vuotta.
        Niin ja eihän tyo yellin maksu vie mahdollisuutta säästää, itsellä lisäksi sijoitusasuntoja ja tietenkin se vapaaehtoinen eläke jota olen nyt nauttinut kaiken päälle viime kesästä saakka.

        Eli pelkällä yellirahojan säästämisellä minun tapauksessa rahat alkaisivat olemaan lopussa tai toinen vaihtoehto, joutuisin raatamaan vielä työelämässä siltäosin kuin pystyisin.
        Olen siis vaurastunut yel maksuista huolimatta.

        Yel on hukkaan heitettyä rahaa, paitsi jos olet sairas, kuten sinä, silloin sinun kannattaa maksaa ja imuttaa eläkevakuutuksesta muidenkin rahat. Ei me muut haluta maksaa sinun kulujasi, siksi minäkin luotin omaan säästämiseen ja sijoittamiseen yel:lin sijaan. Sen ansiosta ollut jo 9 vuotta omalla eläkkeellä. Kun virallinen eläkeikä tulee täyteen, sieltä tulee vielä lisää, kun tuli palkkarenkinäkin oltua vuosia.


    • Anonyymi

      Ikävyyksiä

    • Anonyymi

      Paljonko cashia pitää olla ?

    • Anonyymi

      20 eur. Päivässä

    • Anonyymi

      Huolien hälvenemisen jollakin tasolla.

    • Anonyymi

      Hyvältä kuulostaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5454
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2416
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1947
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1658
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe