Epäinhimilliset lääkkeet

Anonyymi

Psykiatria käyttää epäinhimillisä lääkkeitä, joissa voi niin huonosti, että itsemurha on mielessä joka hetki. Käytin Risperidonia 11,5!vuotta koukun takia, kunnen päässyt irti siitä. Olin joka hetki epätoivoinen sen lääkkeen takia. Olin jo lopulta väsymässä taisteluni sen kanssa, ja olin luovuttamassa. Halusin tehdä enää itsemurha. Oli vuosien varrella yrityksiä vaihtaa toiseen, mutta ei onnistunut. Ne olivat niin myrkyllisiä, että tekivät vielä helvetillisemmäksi olon. Lopulta sain vanhan Peratsin lääkityksen, joka poisti takaraivosta piikin, jonka Risperidon sai aikaan. Mutta muuten olen siinä pisteessä neuroleptien kanssa, että jos en pääse niistä eroon, niin lähtö seuraa. En ole koskaan elämäni aikana halunnut tehdä itsemurhaa, mutta neuroleptit ovat saaneet sen aikaan, että itsemurha pyörii päivittäin mielessä. Kehittäisivät ihmeessä sellaisia lääkkeitä, jotka tekevät hyvän olon. Nykyiset ovat painajaismaisia.

12

67

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Höpö höpö

• Anonyymi

On helppoa höpötellä, kun ei pumpulissa kasvaneena ole joutunut omissa nahoissaan kokemaan. Varo vaan, ettet joskus höpöttele väärälle henkilölle.

• Anonyymi

Taas yksi lääkevastainen aloitus. Se että haluat tappaa itsesi ei suinkaan johdu lääkkeestä vaan masennuksestasi. Risperidon ei ole sinua vahingoittanut. Taitaa olla niin että nyt puhuu siellä päässä sairastunut mieli. Ja niinhän se onkin koska ei terveet lääkkeitä käytä

• Anonyymi

Minulla ei riitä sanoja typerälle ja tietämättömälle kommentillesi. Liiletko tosiasn, että olen typerä idiootti, joka ei tiedä mitä puhun? Oletko kokeillut itse? Et edes tunne minua, ja väität tietäväsi , mikä minua on vaivannut. Tiedän psykiatriasta ja näistä huumeista lähes kaiken. Olen toistakymmrntä vuotta opiskellut kaiken, minkä käsiini olen saanut. En viitsi edes luetella tuollaiselle naurettavalle ”tietoniekalle”. SINÄ et tiedä psyykestä ja psykiatriasta etkä syistä mitään. Olet pelkkä satuihin uskova vedätettävä ihminen.

• Anonyymi

Ennemmin maa repeää, kuin lääketehtaan h****a häpeää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla ei riitä sanoja typerälle ja tietämättömälle kommentillesi. Liiletko tosiasn, että olen typerä idiootti, joka ei tiedä mitä puhun? Oletko kokeillut itse? Et edes tunne minua, ja väität tietäväsi , mikä minua on vaivannut. Tiedän psykiatriasta ja näistä huumeista lähes kaiken. Olen toistakymmrntä vuotta opiskellut kaiken, minkä käsiini olen saanut. En viitsi edes luetella tuollaiselle naurettavalle ”tietoniekalle”. SINÄ et tiedä psyykestä ja psykiatriasta etkä syistä mitään. Olet pelkkä satuihin uskova vedätettävä ihminen.

Kokemuksen ääni on vaikuttavampi kuin teoriaa opiskelleen ääni. Ja mitä pidempi käyttäjäkokemus, sen paremmat on tiedot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta se ei poista sitä totuutta, että näitä alotuksia mahtuu kaksikymmentä tusinaan.

• Anonyymi

Minä lopetin lähes 20 vuotta käyttämäni psyykelääkkeet kokonaan.

Ja olen samaa mieltä aloittajan kanssa siitä, että kyseiset neuroleptit vain vievät hyvänolontunnetta, eli niitä dopamiinitasoja alaspäin. Neuroleptit aiheuttavat monia haitallisia sivu ja haittavaikutuksia. Niiden vaikutukset myös sisäelimiinn verenkiertoelimistöön ja niiden toimintaan ovat monella tapaa vahingollisia.

Toistaiseksi en ole havainnut itsessäni mitään sekoamisen merkkejä. Ja tuskin tulen sekoamaankaan.

• Anonyymi

Minulla sama juttu.
        Lähes yhtä kauan käytin erilaisia psyykelääkkeitä. Tunteet olivat hukassa, jatkuvaa ahdistusta ja pahaa oloa, epätodellista aivosumua.

Olin kaikki ne lääkityt vuodet todella itsetuhoinen, satutin itseäni eri tavoin, useasti otin myös yliannostuksia. Alkoholia tuli käytettyä lääkkeiden kanssa samaan aikaan, eli suoraan sanoen oli sekakäyttöä.
        Nyt olen ollut jo monta vuotta ilman lääkkeitä, enkä ole ainakaan toistaiseksi seonnut, vaan elänyt lähes hyväksi mainittavaa elämää.

Täysin ymmärrettävää joku neurolepti on esim. psykoosin alettua, kun oireet ovat pahimmillaan. Mutta vuosikausien lääkityksiä ei jaksa ymmärtää, etenkään ilman pakottavaa tarvetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla sama juttu.
        Lähes yhtä kauan käytin erilaisia psyykelääkkeitä. Tunteet olivat hukassa, jatkuvaa ahdistusta ja pahaa oloa, epätodellista aivosumua.

Olin kaikki ne lääkityt vuodet todella itsetuhoinen, satutin itseäni eri tavoin, useasti otin myös yliannostuksia. Alkoholia tuli käytettyä lääkkeiden kanssa samaan aikaan, eli suoraan sanoen oli sekakäyttöä.
        Nyt olen ollut jo monta vuotta ilman lääkkeitä, enkä ole ainakaan toistaiseksi seonnut, vaan elänyt lähes hyväksi mainittavaa elämää.

Täysin ymmärrettävää joku neurolepti on esim. psykoosin alettua, kun oireet ovat pahimmillaan. Mutta vuosikausien lääkityksiä ei jaksa ymmärtää, etenkään ilman pakottavaa tarvetta.

Psyykenlääkkeiden käytön jälkeisistä pitkäaikaisista tai pahimmillaan pysyvistä haittavaikutuksista puhumattakaan. Esimerkkinä PSSD eli Post-SSRI Sexual Dysfunction. Minulle monet lääkärit ja hoitajat ovat aina vakuutelleet, ettei ole mahdollista, että psyykenlääkkeet mitään vakavia haittoja aiheuttaisivat. En voi välttyä ajattelemasta, että he kuitenkin tuntevat lääkkeiden riskit hyvin sekä tietävät kyllä tasan tarkkaan, mitä ovat tekemässä. Nykyihminen kun ei ole täysin tyhmä umpiossa eläjä.

• Sairaan pitää syödä lääkkeensä. Äkkiä muuttuu pakkoinjektioksi kun mielenterveys heittää ja lääkkeet lopetetaan. Harjausta ajattelua aloittajalla

• Anonyymi

Tavallaan totta, että sairaan pitää syödä lääkkeensä.
        On vain kumma, kun jo toipuneenkin kuulemma pitäisi niitä syödä, vaikka pärjääminen olisi kuinka kauan näyttänyt, ettei ole lääkkeille tarvetta.

Joskus saattaa olla täysin kiinni siitä, kuka katsoo ja miten, sen lääkityksen tarpeen.
        Jotkut lääkärit ymmärtävät kyllä, ettei ihminen enää jossain vaiheessa välttämättä tarvitse lääkitystä, mutta jotkut taas mielelläänkin pyytelevät niitä syömään vuodesta toiseen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1871
    2. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      144
      1788
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      56
      1572
    4. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      167
      1392
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      177
      1375
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      151
      1336
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1228
    8. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      76
      1183
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1168
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1065
    Aihe