Ruotsi hautaa ydinjätteensä kuten Suomikin

Anonyymi

10

604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taisi Suomi olla maailman ensimmäinen maa, joka sai aikaan toimivan ja kelvollisen ratkaisun käytetyn ydinpolttoaineen loppusijoitukselle. USA:ssa oli huitsin Nevadassa Yucca - vuoren suunnitelmat valmiina pitkään mutta se projekti sitten kaatui pääasiassa poliittisista ja myös käytännön syistä johtuen.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Yucca_Mountain_nuclear_waste_repository#Geology

      Tuolla on ongelmana kallioperän halkeamat ja veden virtaukset, joiden vuoksi loppusijoituspaikasta voisi olla mahdollista hajonneen säiliön sisällön päästä leviämään laajalle alueelle jo sadoissa vuosissa.

      Joten ratkaisuna USA:ssa on ollut jättää ydinjätesäiliöt ruostumaan ydinvoimaloiden takapihoille maan pinnalle.

    • Anonyymi

      Ruottin kannattaa luopua atomivoimasta ja ostaa maakaasua Venäjältä, muuten voi posahtaa?

      • Anonyymi

        Ruotsihan oli ensimmäinen maa maailmassa joka suuren kansainvälisen kohun saattelemana kansanäänestyksellä päätti luopua ydinvoimasta jo 2011 mennessä , että niin edistyksellinen ja rehti se ruotsi on .
        Saapa nyt sitten nähdä mitä loppusioittaa ja mihin .


    • Anonyymi

      Käyttävät vielä suomalaisten teknolgiaa. Toivottavasti maksavat rojaltit Suomelle.

      • Anonyymi

        Säilytyskapselit taitavat olla ruotsalainen konsepti.


    • Anonyymi

      Kovin verkkaista se touhu on Ruotsissakin. Kyllähän minä alalla olleena syynkin tuohon verkkaisuuteen tiedän, mutta minun asiani ei ole sitä kertoa.

      • Anonyymi

        Miks sä tolleen härnäät, tiedät etkä kerro? Oletko huntsinut että mulle voi käydä niinkin etten usko sinun olevan alalla enkä usko sinun oikein mitään tietävänkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks sä tolleen härnäät, tiedät etkä kerro? Oletko huntsinut että mulle voi käydä niinkin etten usko sinun olevan alalla enkä usko sinun oikein mitään tietävänkään?

        Ei haittaa. Olisin kertonut Hesarin toimittajallekin, tänään julkaistusta jutusta, jossa ihmeteltiin tuota verkkaisuutta, mutta se ei käy...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei haittaa. Olisin kertonut Hesarin toimittajallekin, tänään julkaistusta jutusta, jossa ihmeteltiin tuota verkkaisuutta, mutta se ei käy...

        Hevosmiesten tietotoimiston tiedottaja olet, se nyt on jo tullut selväksi, jänkkää mitä jänkkäät.


    • Anonyymi

      Ei ydinjätettä tarvitse haudata sillä mitään ydinjätettä ei ole !

      Ydinvoimalat ovat vihreätä päästötönta energiaa tuottavia voimaloita. Ydinvoimaloiden uraanisauvat voidaan uudelleenkierrättää vaikkapa siltojen persupilarien rakenteissa. Siinä tulee sitten mitä parhainta ainesta siltoihin taikka uusien tiilien valmistamiseen takkoihin käytettäviksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4305
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2669
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2421
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      434
      1656
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      163
      1517
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1514
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      98
      1318
    9. 79
      1281
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1239
    Aihe