A1/B1 tai A5/B5 öljy autossa, jossa...

Anonyymi

...Saa käyttää vain A3/B3 tai A3/B4 öljyä, niin mikä hajoaa ensimmäisenä ja vaaditaanko siihen satoja vai kymmeniä kilometrejä kovaa ajoa?

3

368

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuskin hajoaa edes 10tkm aikana mutta ylimääräistä kulumista voi tapahtua.

Tutun Volvoon laittivat fixus korjaamolla 0w30 A5, vaikka auto oli vuosimallia missä vaatimus oli vielä 5w40 A3. Tuo A5 suositus tuli samaan Volvon malliin vasta muuta vuosimalli myöhemmin. Ajeli sillä 20tkm vaihtovälin eikä ainakaan heti huomannut mitään ongelmaa. Myöhemmin auto kyllä alkoi kuluttamaan aika paljon öljyä, oli tosin jo 300tkm ajettu mutta hyvin voi olla että A5 öljy aiheutti jotin sylinterien kulumista.

Tästä syystä en vie autoa yleiskorjaamoon ellen sitten tee erittäin selväksi mitä öljyä saa laittaa. Yleensä laittavat mitä sattuu tynnyrissä olemaan.

• Anonyymi

Eiks oo jännää, että Mazdan kirjassa lukee: EUROAUTOLLE, SL tai A3/A5
      Esim. 1.Suositus 5w30 on joko A3 tai A5;nä. SL näistä yleensä myös löytyy. "5w40" ei ole kirjasuositus ja seilailun mukaan koskaan ole A5.

• Anonyymi

Ei oo jännää, koneeseen mihin käy A5 tietenkin yleensä käy myös A3. Toisinpäin ei onnistu eli jos vaatimuksena A3, ei voi laittaa A5.

Ero on polttoainekulutuksessa, A5 vähentää polttoaineenkulutusta joten tietenkin sitä kannattaa käyttää jos sallittu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1602
    2. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      84
      1085
    3. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      397
      1033
    4. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      68
      995
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      177
      944
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      867
    7. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      64
      633
    8. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      60
      622
    9. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      170
      613
    10. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      608
    Aihe