Tämä maailmankatsomus on Israel vihan takana

Miksi vasemmisto vihaa Israelia? Päällisin puolin siinä ei ole järkeä. Israel on liberaali demokratia. Se ulottaa kaikki oikeudet naisiin, homoihin, ja sen monille arabikansalaisille. Kuten kaikki maat, jotka koostuvat epätäydellisistä ihmistä, Israel on epätäydellinen. Mutta verrattuna useimpiin maihin, sen naapureista puhumattakaan, se on kansalaisoikeuksien paratiisi.

Joten miksi vasemmisto vihaa Israelia? Syynä on se, että vasemmistoa — ja kuten aina korostan, puhun vasemmistosta, en liberaaleista — ei ohjaa moraalinen kompassi. Sitä ohjaa kolme muuta kompassia:
.
.
1) voimakompassi
2) rotukompassi
3) luokkakompassi
.
.
1) Aloitetaan voimakompassilla.

Sen sijaan, että ihmisiä ja kansakuntia arvioitaisiin oikean ja väärän tai hyvän ja pahan perusteella, niin vasemmisto arvioi niitä heikkojen ja vahvojen perusteella. Jos olet heikko, olet hyvä. Jos olet vahva, olet paha. Israel on vahva. Siksi se on paha. Yhdysvallat on vahva. Siksi se on paha. Palestiinalaisia pidetään heikkoina. Siksi he ovat hyviä.

Kun sinua ohjaa moraalinen kompassi, et kysy: "kuka on vahva ja kuka heikko?" Kysyt: "Kuka on moraalisesti oikeassa ja kuka moraalisesti väärässä?"

Viisikymmentä vuotta sitten Israel ei ollut iso ongelma vasemmistolle. Miksi? — Koska sitä pidettiin heikkona. Mutta vuoden 1967 kuuden päivän sodan jälkeen, jossa Israel saavutti upean sotilaallisen voiton, kaikki muuttui. Israelista tuli vahva, joten Israelista tuli paha. Ja palestiinalaiset olivat heikkoja, joten heistä tuli hyviä.

Joten riippumatta siitä kuinka paljon palestiinalaiset osallistuivat terroriin – lentokoneiden kaappaamiseen, yhdentoista israelilaisen urheilijan ja valmentajan murhaan vuoden 1972 Münchenin olympialaisissa, israelilaisten räjäyttämiseen pizzabaareissa ja häissä — vasemmiston kanta ei koskaan muuttunut:

Palestiinalaiset hyviä. Israel paha. Koska palestiinalaiset olivat heikkoja. Ja Israel oli vahva.

Tämä on yksi kolmesta tavasta, joilla vasemmisto tuomitsee maailmaa. Voit testata tätä teoriaa muillakin tavoilla. Miksi Yhdysvallat on paha? — Koska se on vahva. Ja sitä vastustavat kolmannen maailman maat ovat hyviä.

Esimerkiksi Kuubaa vasemmisto on jumaloinut vuosikymmeniä. Älä välitä siitä, että Kuuban kommunistinen puolue on tuhonnut Kuuban, äläkä siitä että kuubalaisilla ei ole kansalaisoikeuksia, ja Kuuba on yksi maailman köyhimmistä maista. Koska Kuuba on heikko — vasemmistolle Kuuba on hyvä.

Sama tilanne oli Pohjois-Vietnamissa 1960-luvulla. Sitä pidettiin heikkona, joten se oli hyvä. USA oli vahva, joten se oli paha. Sillä ei ollut väliä, että Yhdysvallat yritti säilyttää etelävietnamilaisten vapauden, aivan kuten se oli säilyttänyt eteläkorealaisten vapauden. Yhdysvallat oli vahva. Joten se oli paha.

Mikä tuo meidät takaisin Israeliin. Mitä vahvemmaksi Israel tulee – kun se puolustaa itseään tehokkaasti, kun sen talous kasvaa, ja kun sen diplomaattinen asema paranee – sitä enemmän vasemmisto vihaa Israelia.
.
.
2) Toinen vasemmiston kompasseista — rotukompassi — on vielä yksi syy miksi vasemmisto vihaa Israelia.

Aivan kuten se korvaa heikon ja vahvan hyvällä ja pahalla, niin vasemmisto korvaa ei-valkoihoisen ja valkoihoisen hyvällä ja pahalla. Vasemmisto ei tuomitse ihmisiä heidän tekojensa perusteella, vaan rodun perusteella. Esimerkiksi siksi vasemmisto väittää, ettei musta ihminen voi olla rasisti, vain valkoinen voi olla rasisti.

Ja tämä pohjustaa toisen syyn miksi Israel on leimattu pahaksi: israelilaisia pidetään valkoisina, ja palestiinalaiset eivät ole valkoisia. Välittämättä siitä, että yli puolet Israelin väestöstä ei ole valkoihoisia.

Tulos: vasemmisto olennaisesti jättää huomiotta palestiinalaisten terrorin ja äänekkäästi tuomitsee Israelin vastaukset terroriin.
.
.
3) Seuraavaksi vasemmiston kolmanteen kompassiin: luokkakompassiin.

Tämä on kolmas tapa, jolla vasemmisto korvaa perinteiset länsimaiset ja juutalaiskristilliset hyvän ja pahan luokittelut. Sen sijaan, että vasemmisto arvioisi ihmisten tekoja saman moraalisen mittapuun perusteella – hyvän ja pahan – vasemmisto arvostelee ihmisten tekoja heidän talousluokkansa perusteella. Rikkaat ihmiset ja rikkaat kansat ovat pahoja; köyhät ihmiset ja köyhät kansakunnat ovat hyviä.

Tämä alkoi Karl Marxista, joka jakoi maailman talousluokkien, ei moraalisen käyttäytymisen mukaan. Marxille ja marxilaisuudelle hyvä ja paha ovat täysin luokkaperusteisia. Hyvyys määritellään työntekijöiksi; pahuus omistajina. Ja tämä on kolmas syy vasemmiston vihaan Israelia ja Amerikkaa kohtaan – molemmat ovat varakkaita.

Yhä harvempien ihmisten nähdessä maailman hyvän ja pahan näkökulmasta — korvaamalla moraalisen kompassin voima-, rotu- tai luokkakompassilla — saat väistämättä enemmän pahaa, ja lisää vihaa hyvää kohtaan — alkaen Israelista ja Amerikasta, ja päättyen länsimaiseen sivilisaatioon.

Näin vasemmisto siis näkee maailman v o i m a n, r o d u n ja l u o k a n perusteella.

26

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Just tän takia . Jeesus puuttuu kaikki puuttuu. Hinduja kaikki.

• Anonyymi

Minä olen vasemmistolainen kristitty, enkä vihaa Israelia, vaan rukoilen heille Jumalan siunausta. Läpi koko Raamatun, on havaittavissa Jumalan nuhtelu pahoille rikkaille ja huonoille, alaisiaan epäoikeuden mukaisesti kohteleville kuninkaille, esimiehille ja pyrokraateille. Jeesus käski auttaa orpoja, leskiä , rampoja ja muita apua tervitsevia. Jeesuksen opit ovat samankaltaisia, kuin vasemmistolaisten, kun kyseessä on ihmissuhteet. Suomen köyhät, ovat saaneet maistaa kautta historian huonojen johtajien sortoa. Aikoinaan papit olivat yleisesti mukana herra rintamassa nauramassa rahvaalle ja sortamassa köyhää. Tästä on ilmeisesti perua vasemmiston kauna pappeja kohtaan. Mutta tuntemani vasurit, ovat piilouskovaisia, koska tämän maan herrat vihaavat köyhiä lähimmäisiään.

• Vasemmistolaisia aatteita on erilaisia, kuten sosialismi, kommunismi, fasismi ja natsismi eli kansallissosialismi. Nämä kaikki ovatkin kohdelleet ihmisiä todella hyvin? Ja useimmiten vasemmistoideologiat ovat ateistisia ja Jumala-vastaisia.

Tiesittekö muuten, että Raamatussa köyhyyttä (ja laiskuutta) ei pidetä siunauksena, eiåkä myöskään hyveenä, vaan köyhyys on useimmiten Jumalan kirous. Olivatko Jumalanmiehet Job, Aabraham, Iisak, Jaakob, Daavid jne köyhiä?

Väität seuraava:
        "Läpi koko Raamatun, on havaittavissa Jumalan nuhtelu pahoille rikkaille ja huonoille, alaisiaan epäoikeuden mukaisesti kohteleville kuninkaille, esimiehille ja pyrokraateille."

— Vain sen takiako että ovat rikkaita tai varakkaita? Vai voisiko johtua siitä, että ovat tehneet jotain muuta mikä on pahaa Herran silmissä?

"Jeesuksen opit ovat samankaltaisia, kuin vasemmistolaisten, kun kyseessä on ihmissuhteet."

— Niimpä niin... eli Jeesuskin heilutteli sateenkaari lippua.. jne?

• Anonyymi
        George_L kirjoitti:

Vasemmistolaisia aatteita on erilaisia, kuten sosialismi, kommunismi, fasismi ja natsismi eli kansallissosialismi. Nämä kaikki ovatkin kohdelleet ihmisiä todella hyvin? Ja useimmiten vasemmistoideologiat ovat ateistisia ja Jumala-vastaisia.

Tiesittekö muuten, että Raamatussa köyhyyttä (ja laiskuutta) ei pidetä siunauksena, eiåkä myöskään hyveenä, vaan köyhyys on useimmiten Jumalan kirous. Olivatko Jumalanmiehet Job, Aabraham, Iisak, Jaakob, Daavid jne köyhiä?

Väität seuraava:
        "Läpi koko Raamatun, on havaittavissa Jumalan nuhtelu pahoille rikkaille ja huonoille, alaisiaan epäoikeuden mukaisesti kohteleville kuninkaille, esimiehille ja pyrokraateille."

— Vain sen takiako että ovat rikkaita tai varakkaita? Vai voisiko johtua siitä, että ovat tehneet jotain muuta mikä on pahaa Herran silmissä?

"Jeesuksen opit ovat samankaltaisia, kuin vasemmistolaisten, kun kyseessä on ihmissuhteet."

— Niimpä niin... eli Jeesuskin heilutteli sateenkaari lippua.. jne?

Sateenkaarilaisuus ei ole vasemmistolaisaate, vaan sukupuoli vähemmistön aate. Jos rikkaat olisivat köyhiä, eivät he voisi sortaa köyhiä. Jos luet Raamattua, et voi olla huomaamatta Jumalan nuhtelua köyhien jne.. sortajille. Tuorein esimerkki on UPM:n ristiretki Suomen työläisten työehtosopimuksia vastaan ja sanelun puolesta. Ruotsalaistunut ylimys, Nalle ja hänen miljonääri käskyläisensä, haluavat palauttaa orjuuden Suomeen.

• Anonyymi kirjoitti:

Sateenkaarilaisuus ei ole vasemmistolaisaate, vaan sukupuoli vähemmistön aate. Jos rikkaat olisivat köyhiä, eivät he voisi sortaa köyhiä. Jos luet Raamattua, et voi olla huomaamatta Jumalan nuhtelua köyhien jne.. sortajille. Tuorein esimerkki on UPM:n ristiretki Suomen työläisten työehtosopimuksia vastaan ja sanelun puolesta. Ruotsalaistunut ylimys, Nalle ja hänen miljonääri käskyläisensä, haluavat palauttaa orjuuden Suomeen.

"Sateenkaarilaisuus ei ole vasemmistolaisaate, vaan sukupuoli vähemmistön aate."

— Jota mm. vasemmisto ja vihreät kannattavat.

"Jos rikkaat olisivat köyhiä, eivät he voisi sortaa köyhiä."

— Eivät kaikki rikkaat sorra köyhiä.

"Jos luet Raamattua, et voi olla huomaamatta Jumalan nuhtelua köyhien jne.. sortajille."

— Jep. Avainsana on "sortaminen"/"sortajat".

• Anonyymi

Vasemmistolaisuus ja kristitty sopivat huonosti yhteen.

• Anonyymi

Israel on kuin nazisaksa konsanaan ! Kyllä sillekin kuri löytyy kun rähinät alkaa !

• Anonyymi

"Israel on kuin nazisaksa konsanaan ! Kyllä sillekin kuri löytyy kun rähinät alkaa !"

Pahempi: paljon pahempi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Israel on kuin nazisaksa konsanaan ! Kyllä sillekin kuri löytyy kun rähinät alkaa !"

Pahempi: paljon pahempi!

Israel yrittää elää ja antaa muidenkin elää ympärillään. Ne muut ei anna pienen valtion olla rauhassa. Älytöntä ja kuvottavaa edes mainita natseja ja juutalaisia samassa yhteydessä. Jos ei välttämättä halua muistella IG Farbenia ja Zyklon Beetä ja sitä mitä sillä tehtiin.

• Anonyymi

Sumeaa logiikkaa. Israel on liittynyt vapaaehtoisesti ihmisoikeussopimuksiin, joihin kuuluu ihmisoikeustilanteen tarkkailu allekirjoittajamaissa. Israelia arvostellaan sopimusten rikkomisesta.

Israel voi suhtautua tasavertaisesti naisiin ja homoihin, mutta se rikkoo palestiinalaisten ihmisoikeuksia. Juuri viime viikolla Itä-Jerusalemissa jyrättiin maan tasalle rauhallisen palestiinalaisperheen talo, jonka se oli omistanut vuosikymmeniä. Miksi? Siksi että Israel haluaa hajottaa palestiinalaisten asuinlähiöt ja asuttaa juutalaisia tilalle.

Israelia kritisoitaessa kritiikki kohdistuu hallitukseen, ei kansaan. Luuletko, ettei muita sopimuksia rikkovia valtioita kritisoida? Suomeakin on kritisoitu, kun siihen on ollut aihetta. Miksi Israel olisi poikkeus muiden joukossa?

• " mutta se rikkoo palestiinalaisten ihmisoikeuksia."

Useimmiten eivät. Ja palestiinalaiset murhaavat israelilaisia, ja myös omiaan ja käyttävät naisiaan ja lapsiaan ihmiskilpinä.

• Anonyymi

Vasemmiston tehtävä on pitää kansat köyhinä ja mahdollisimman riippuvaisena valtiovallasta. Näin Suomessakin. Porvarien agendaa on repiä työntekijästä kaikki mahdollinen irti ja potkaista sen jälkeen sosialistien järjestelmän piiriin pidettäväksi joten kuten hengissä. Näin kummatkin on saman kolikon vastakkaisia puolia ja hyötyvät toisistaan suuresti.

• Aika hyvä kiteytys.

• Anonyymi

Miksi itse rakastat Israelia niin kauheasti? Ei se ole ollut mikään jumalan valittu valtio tuhansiin vuosiin.

• Taidat olla korvausteologi.

• Anonyymi

Jer.7:34 Ja minä lopetan Juudan kaupingeista ja Jerusalemin kaduilta riemun ja ilon huudon, huudon yljälle ja huudon morsiamelle, sillä maa on tuleva raunioksi. Jer.9:16 Ja minä hajotan heidät kansojen sakaan, joita eivät he eivätkä heidän isänsä ole tunteneet, ja lähetän heidän jalkeensä miekan, kunnes minä heidät lopetan. Jer.14:11-12 Herra sanoi minulle: Älä rukoille tämän kansan puolesta, sen hyväksi. Vaikka he paatoavat, en minä kuule heidän huutoansa, ja vaikka he uhraavat polttouhreja ja ruokauhreja, en minä heihin mielisty, vaan miekalla, nälällä ja rutolla minä heidät lopetan. Jer.16:9-13 Sillä näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Katso, minä lopetan tästä paikasta teidän päivinänne riemun ja ilon huudon, huudon yljälle ja huudon morsiamelle. Kun sinä ilmoitat tälle kansalle kaikki nämä sanat ja he sanovat sinulle: Minkätähden Herra uhkaa meitä kaikella tällä suurella onnettomuudella, ja minä on rikoksemme, minä syntimme, jonka olemme tehneet Herraa, meidän Jumalaamme, vastaan? niin sano heille: Sentähden että teidän isänne hylkäsivät minut, sanoo Herra, ja seurasivat muita jumalia, palvelivat niitä ja kumarsivat niitä, mutta hylkäsivät minut eivätkä noudattaneet minun lakiani. Ja te olette tehneet pahemmin kuin teidän isänne, ja katso, te vaellatte kukin pahan sydämenne paatumuksessa, kuulematta minua. Niin minä heitän teidät pois tästä maasta maan, jota te ette tunne eivätkä teidän isänne tunteneet, ja siellä te saatte palvella muita jumalia päivät ja yöt, sillä minä en teille armoa anna. Jer.5:18-21

• Anonyymi

Jer.30:10-11 Mutta sinä, minun palvelijani Jaakob, älä pelkää, sanoo Herra älä säihy, Israel. Sillä katso, minä pelastan sinut kaukaisesta maasta, sinun jälkeläisesi heidän vankeutensa maasta. Ja Jaakob on palaava, elävä rauhassa ja turvassa, kenenkään peljättämättä. Sillä minä olen sinun kansani sanoo Herra, ja pelastan sinut. Minä teen lopun kaikista kansoista, joiden sekaan minä olen sinut hajoittanut; ainoastaa sinusta minä en loppua tee; minä kuritan sinua kohtuudella, mutta rankaisematta minä en sinua jätä. Jer.46:27-28 Mutta sinä, minun palvelijani Jaakb, älä pelkää, älä säiky, Israel. Sillä katso, minä pelastan sinut kaukaisesta maasta, sinun jälkeläisesi heidän vankeutensa maasta. Ja Jaakob on palava, elävä rauhassa ja turvassa, kenenkään peljattämättä. Sinä, minun palvelijani Jaakob, älä pelkää, sanoo Herra, sillä minä olen sinun kanssasi. Minä teen lopun kaikista kansoista, joiden sekaan minä olen sinut karkoittanut; mutta sinusta minä en loppua tee: minä kuritan sinua kohtuudella, mutta rankaisematta minä en sinua jätä. Jer.10:24-25

• Saatanalla on viha Israelia kohtaan.Sieltä alkaa lopuntapahtumat vyöryä ja lupaus joka on talletettu siksi maailmanprinssin lapset vihaa ihan luonnostaan Israelia.
      Siksi he vihaa koska saatana ohjaa heitä eikä moni niistä tyhmistä tajua mitään.

• Anonyymi

Jer.11:11-14 Sentähden, näin sanoo Herra: Katso, minä tuotan heille onnetomuuden, josta heillä ei ole pääsyä; ja kun he minua huutavat, en minä kuule heitä. Ja jos Juudan kanpungit ja Jerusalemin asukkaat menevät ja huutavat niitä jumalia, joille he ovat uhreja poltaneet, niin ne eivät heitä pelasta heidän onnettomuutensa aikana. Sillä yhtä paljon kun sinulla on kaupunkeja, on sinulla Juuda, jumalia, ja yhtä paljon kuin Jerusalemissa on katuja, te olette pystyttäneet alttareita häpeäjumalille, alttareita polttaaksenne uhreja Baalille. Mutta sinä älä rukoille tämän kansan puolesta, älä kohota heidän puolestaan huutoa ja rukousta, sillä en minä kuule, kun he minua avuksi huutavat onnettomuutensa tähden.

• Anonyymi

Mutta kuitenkin Jumala armahti Israelia, kerta toisensa jälkeen, sillä Hän tietää, että Israel kääntyy silläkertaa lopullisesti , kun heidän sokaistuneet silmänsä aukeavat huomaamaan, että Jeesus on heidän Messias. En ole huomannut, että vasemmisto vihaisi Israelia. Päinvastoin valveutuneet vasemmistolaiset ihailevat Israelin demokratiaa, koska siellä ei syrjitä islaminuskoisiakaan, heitä on jopa hallituspuolueessaan. Mutta onko juutalaisia tai kristittyjä missään islamilaisen maan hallituksessa.? Libanonissa ehkä eduskunnassa.

• Anonyymi

"Miksi vasemmisto vihaa Israelia? "

Mistä vasemmisto ja vihreät ovat lähteneet eli mikä on niiden alku?
      Miät, hankeen tekijät suunnitelivat?

Missä se, ja esim kommunisti on "syntynyt?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

• Anonyymi

Jer.14:11-17 Ja Herra sanoi minulle: Älä rukoille tämän kansan puolesta, sen hyväksi. Vaikka he paasoavat, en minä kuule heidän huutoansa, ja vaikka he uhraavat polttouhreja ja ruokauhreja, en minä heihin mielisty, vaan miekalla, nälällä ja rutolla minä heidät lopetan. Niin minä sanoi: Voi, Herra, Herra! Katso, profeetat sanovat heille: Ei teidän tarvitse nähdä miekkaa eikä kärsiä nälkää, vaan minä annan teille vakaan rauhan tässä paikassa. Mutta Herra sanoi minulle: Valhetta ennustavat profeetat minun nimissäni; minä en ole lähettänyt heitä, en käskenyt heitä enkä puhunut heille. Valhenäkyjä, turhia ennustuksia ja oman sydämensä petosta he ennustavat teille. Sentähden, näi saa Herra profeetoista, jotka ennustavat minun nimessäni, vaikka minä en ole heitä lähettänyt, ja kotka sanovat, että miekka ja nälkä ei tule tähän maahan; miekkaan ja nälkään hukkuvat nämä profeetat. Ja kansa, jolle he ennustavat, suitsuu Jerusalemin kaduilla nälkään ja miekkaan, eikä kukaan heitä hautaa - ei heitä, ei heidän vaimojansa, poikiansa eikä tyttäriänsä. Minä vuodatan heidän pahuutensa heidän päällensä. Ja sano heille tämä sana: Mimun silmäni vuotavat kyyneleet yötä päivää, eivät lakkaa; sillä neitsyt, tytär, minun kansani, on raskaasti runneltu, ylen kipeällä iskulla. Val.2:18. 3:48

• Anonyymi

Viiraako päästä, senkin raamatunlauseautomaatti. Herra on rehellinen toimissansa. Valitut on pantu koville, mutta sitä suurempi on Jumalan rakkaus kansaansa kohtaan.

• Anonyymi

Aam.7:8-9 Ja Herra sanoi minulle: Mitä sinä näet, Aamos? Minä vastasin: Luotilangan. Ja Herra sanoi minulle: Katso, minä ole laskenut luotilangan kansani Israelin keskelle. Minä en enää mene säästäen sen ohitse, vaan Iisakin uhrikukkulat tulevat autioiksi ja Israelin pyhäköt raunioksi. Ja miä nostan miekan Jerobeamin sukua vastaan. 2Kun.17:20-22Niin Herra hylkäsi koko Israelin heimon, nöyryytti heitä ja antoi heidät ryöstäjien ja heitti viimein heidät pois kasvojensa edestä. Sillä kun hän ole revässyt Israelin Daavidin suvulta ja he olivat tehneet kuninkaaksi Jerobeamin, Nebatin pojan, käänsi Jerobean Israelin pois Herrasta ja saattoi heidät tekemään suuren synnin. Ja israelilaiset vaelsivat kaikkissa synneissä, jota Jerobeam oli tehnyt; he eivät luopuneet niistä.

• Anonyymi

Aam.8:1-14 Tämän näytti minulle Herra, Herra: Katso, oli korillinen kypsiä hedelmiä. Ja hän sanoi: Mitä sinä näet, Aamos? Minä vastasin: Korillisen kypsiä hedelmiä. Ja Herra sanoi minulle: Minun kansani Israel on kypsä saamaan loppunsa: en minä enää mene säästäen sen ohitse. Ja sinä päivänä palatsin laulut muuttuvat valitukseksi, sanoo Herra, Herra. Paljon on oleva ruumiita, joka paikkaan heitettyjä. Hiljaa! Kuulkaa tämä, te jotka poljette köyhijä ja tahdotte tehdä lopun maan nöyristä, sanoen: Milloin loppuu uusikuu, että saame myydä viljaa, ja milloin sapatti, että saamme avata jyväaitan, pienentää eefa-mitan ja suurentaa painon ja pettää väärällä vaa'alla, että saamme ostaa vaivaiset rahasta ja köyhän kenkäparista ja myydä akanoita jyvinä?.......1Kun.12:28. Hoos.10:10

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4030
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2081
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      549
      1647
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      94
      1366
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1117
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1038
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      916
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      883
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      828
    Aihe