Daavidin tähti ja Salomonin sinetti?

Anonyymi

Mikä on Daavid tähden ja Salomonin sinetin/sormus eli sinettisormus, alkuperä?

voiko siitä saada tietoa ja onko siitä tietoa?

25

1368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Daavidin tähti ei ole ollut alkuperäinen Israelin tunnus. Israelissa on muinoin käytetty tunnuksena mm. menoraa.

      Daavidin tähti on pakanallinen symboli, joka on tullut juutalaisuutten vasta myöhemmin noin 1100-luvulla. Daavidin tähteä ei voi pitää juutalaisuutteen liittyvänä symbolina, vaikka se nykyään löytyy Israelin lipusta.

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Daavidintähti

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Juutalaisuus on nykymuodossaan muutenkin nuorempi uskonto kun juutalaiset haluavat uskoa tai myöntää. Se on ennemminkin kristinuskon sisaruskonto kuin sen edeltäjä. "Juutalaisten Raamattu" eli Tanak vakiintui vasta ensimmäisellä vuosisadalla jaa. Toki kirjoitukset ovat vanhempia, mutta se mikä kirjoitus kanonisoitiin ja mikä oli vain muu uskonnollinen teksti päätettiin Jeesuksen oletetun ristiinnaulitsemisen jälkeisenä aikana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisuus on nykymuodossaan muutenkin nuorempi uskonto kun juutalaiset haluavat uskoa tai myöntää. Se on ennemminkin kristinuskon sisaruskonto kuin sen edeltäjä. "Juutalaisten Raamattu" eli Tanak vakiintui vasta ensimmäisellä vuosisadalla jaa. Toki kirjoitukset ovat vanhempia, mutta se mikä kirjoitus kanonisoitiin ja mikä oli vain muu uskonnollinen teksti päätettiin Jeesuksen oletetun ristiinnaulitsemisen jälkeisenä aikana.

        Nk. kaanon päätettiin oppineiden toimesta vasta 2.vuosisadalla.Vanhimmat kirjoitukset ovat noin ajalta 800 eaa. Israelin kansan uskontoa kutsuttiin aluksi Israelin uskonnoksi, eksiliin ajalta ja sen jälkeen uskonnosta käytetään nimeä juutalaisuus.

        Mitä tulee tutkimuksen ja sen tuloksiin juutalaisuuden ja sen kirjoitusten osalta sitä vastustavat lähinnä fundiskristityt jotka yhä uskovat monin tarinoihin kirjaimellisesti ja liittävät Rooman miehitysaikaan eläneen pienryhmän johtajan Jeesuksen niihin.



      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Linkki on pölöpöä.

        Miksi kenenkään pitäisi uskoa sinun mielipiteitäsi?


    • Anonyymi

      googleta !

    • Anonyymi

      Ap. t. 7:
      43 Ette; vaan te kannoitte Molokin majaa ja Romfa jumalan tähteä, niitä kuvia, jotka te olitte tehneet kumarrettaviksenne. Sentähden minä siirrän teidät toiselle puolelle Babylonin.'

      Mikä tämä "Romfa jumalan tähteä" on?

      Mikä ja miten tämä Molokin maja on ja liittyy tämän kansan pahoihin tekoihin?

      Raamattu käännös -92, sanoo
      43 Molokin telttaa ja Raifan-jumalan tähteä* te kannoitte, kuvia, jotka itse olitte kumarrettaviksenne tehneet! Niinpä minä siirrän teidät pois, Babylonin tuolle puolen. ["Raifan-jumalan tähti" tarkoittaa Saturnusta, josta Aamoksen kirjassa (5:26) käytetään nimitystä Kijjun.][1. Kun. 11:7]

      Nyt mitä mahtaa Aamos asiasta sanoa?
      Aam. 5:
      26 Entä kannoitteko silloin kuningastanne Sikkutia ja tähtijumalaanne Kijjunia, kuvia, jotka nyt olette itsellenne tehneet?" [5. Moos. 32:16,17]

      Joten monta on nimeä, taivaan joukoilla, joka ei ollut Jumalalle mieleen!

      1. Kun. 11:7
      6 Salomo teki sitä, mikä on väärää Herran silmissä, eikä seurannut Herraa uskollisesti niin kuin isänsä Daavid.
      7 Hän rakensi Jerusalemin itäpuolella olevalle vuorelle uhripaikan Kemosille, moabilaisten iljetykselle, ja ammonilaisten iljetykselle Milkomille. [4. Moos. 21:29]

      Näyttää siltä ettei Salomolla, vaikka oli viisas ja ymmärtäväinen, sekä älykäs, oleet aina puhtaat jauhot pussissa.

      Joku on jossain tuonnut esille että: Salomo ja jopa Daavid on monen pahan hankeen takana kuten rapparit ja muut, jotka eivät ole Jumalalle mieleen. Ps 2!

      ja Mooses ilmoitta asiasta, mikä lie tähti ja muut kummajaiset:
      5. Moos. 32:16,17

      16 Israel sai hänet kiivastumaan vierailla jumalillaan, vihastutti hänet iljettävillä menoillaan.
      17 Se uhrasi pahoille hengille, epäjumalille, joista ei ennen tiennyt, uusille, äsken löytämilleen jumalille, joita isät eivät tunteneet. [Ps. 106:37; 1. Kor. 10:20]

      Jotain iljettäävää menoa, tapaa ja "harrastusta se oli !
      Pahoille hengille !

      voiko Abrahamin jälkeläiset todella olla kyseessä!

      ja Psalmi taas sanoo, että
      Ps. 106:37
      37 He uhrasivat poikiaan ja tyttäriään hengille, [3. Moos. 18:21 | 2. Kun. 16:3, 2. Kun. 21:6]
      38 poikiensa ja tyttäriensä veren he uhrasivat Kanaanin jumalille. He vuodattivat viatonta verta, ja maa saastui. [4. Moos. 35:33]

      Tämä on jo niin järkyttävää luettavaa että tulee tehdä lisää virkistävää kahvia.

      ja Paavali on samoilla linjoilla, Jumalan ja Mooseksen kanssa !
      1. Kor. 10:20
      20 Tarkoitan sitä, että epäjumalien palvelijat uhraavat pahoille hengille eivätkä Jumalalle, enkä halua teidän joutuvan yhteyteen pahojen henkien kanssa. [5. Moos. 32:17]
      21 Te ette voi juoda sekä Herran maljasta että pahojen henkien maljasta, ette voi olla osallisina sekä Herran pöytään että pahojen henkien pöytään. [2. Kor. 6:15,16]

      eli, olisko niin että, jos ja kun kantaa, mitä lie tähteä, juo riivaijien maljasta ja uhraavat pahoille hengille?
      tätäkö Paavali, Mooses ja Jumala tarkoittaa!

      voi kauhistus, voiko todella olla että se on vielä tänäpäivään esillä, meillä ja heillä ja jopa, Seurakunnan sisällä, Herran Ehtoolisella!

      eli pitävät Jumalan Pojan uhria pilkkanaan!

      voi kauhistuksen kani häkki, tahi molkin telttamaja!
      lehtiteltta ?
      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Anonyymi

      "Daavidin tähti ei ole ollut alkuperäinen Israelin tunnus. Israelissa on muinoin käytetty tunnuksena mm. menoraa."

      "Daavidin tähti on pakanallinen symboli, joka on tullut juutalaisuutten vasta myöhemmin noin 1100-luvulla. Daavidin tähteä ei voi pitää juutalaisuutteen liittyvänä symbolina, vaikka se nykyään löytyy Israelin lipusta."


      Onhan kyttilä eli lamppu tosi hyvä ja Herra Jeesus siitä monesti puhuu :)

      Mutta
      onko todella niin että. nykypäivän David tähti on pakanallinen ja riivaajein ja pahojen henkien hanke ja osallisuus siitä?

      Onko tämä Paavalin ilmoitus juuri tähän?
      1. Tim. 5:
      22 Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.

      Olihan nuori poikanen, Timoteus, mahdolloisesti itse myäs pakana ja sentähden Paavali ankarasti varoittaa ettei ole OSALLINEN, pahoista hengistä ja pahoista teoista, sillä siitä sa saman PALKAN!

      Paavali itse ei tosin ollut kivittämässä, Stefanusta, mutta oli osallinen, samoin kuin Kuninkas Daavdi oli osallinen Uurian murhaa, vaikka ei itse liannut käsiä.

      Joten on vaarallista, olla osallinen, pahoista hengistä ja muista kauheuksista.

      Mikä mikään Seurakunta ei VAROITA heitä jokta kantavat, ja pitävät sitä iljetystä, kaulassa ja käsissä, jopa Herran huoneessa, juhla väen iloitessa totuudesta ;joh 8

      Miksi kukaan ei varoita heitä, osallisuudesta, tähän iljettävyyteen!
      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Anonyymi

      Hes. 37:
      23 Eivät myöskään he enää saastuta itseänsä kivijumalillaan, iljetyksillään eivätkä millään rikkomuksillansa, vaan minä vapautan heidät kaikista asuinpaikoistaan, joissa ovat syntiä tehneet, ja puhdistan heidät. Ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.

      Miten on, onko tämä ASIAYHTEYSESSÄ. lopunaikoihin oleva kohta eräs mikä sitten vaikuttaa että OIKEAT juutalaiset, Jaakobin jälkeläiset, tulevat hylkäämään, Daavidin tähden?

      mitä sanoo, ne jotka kieliä osaavat?

      väännös -92
      23 He eivät enää myöskään saastuta itseään epäjumalillaan ja iljettävillä patsaillaan eivätkä paljoilla rikkomuksillaan. Minä pyyhin pois heidän syntinsä ja rikkomuksensa, minä puhdistan heidät, ja heistä tulee minun kansani ja minä olen heidän Jumalansa.

      kaksi seikkaa:
      "eivät enää myöskään saastuta itseään"
      ja tämä on siis lopunajan osalle, kun Efraim palaa maahansa, sillä Efrain ON Esikoinen.

      Nyt toinen merkittävä seikka on:
      "heistä tulee minun kansani ja minä olen heidän Jumalansa."
      kenestä heistä, joka ei siis NYT ole Jumalan kansa mutta heistä tulee?


      Joten, tämä Hesekielin ilmoitusen prusteella he lopettavat, saastuttamasta itseään ja heistä TULEE Jumalan kansa, ja Paavalin opetuksen mukaan jäännös LIITETÄÄN, Herran Jeesuksen kehoo/ruumiiseen eikä heille ole mitää toista pelastus tietä!

      miten on?

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      • Anonyymi

        Paavalin opetuksen mukaan jäännös LIITETÄÄN, Herran Jeesuksen kehoo/ruumiiseen eikä heille ole mitää toista pelastus tietä!

        Liitetään eli he uudesti syntymän kautta ovat yhtä pakanoiden kanssa Herrassa!
        se että, heidän oksastetaan, Jaloon Öljy puuhun josta he ovat IRTI leikattu, ja nyt jos uskovat, heidä liitetään tähän puuhun joka on Jeesus.
        Joh 15
        Room 11

        Ja vihollisuus, juutalaisten kanssa, lue isienperinnäis-opeista, vihaavat Herraa Jeesusta ja Herran omia, mutta Efraim tuo rauhan ja eh eivät enää vihaa toisiaan!

        Sillä toki tiedät että "juutalaiset" tahtovat tuhota jokaisen pakanan ja alkaen, Herran omista eli uskovista, kuten Saulus Tarsosta teki eli vanha Paavali.

        Jes. 11:
        13 Silloin katoaa Efraimin kateus, ja Juudan vihat häviävät. Efraim ei kadehdi Juudaa, eikä Juuda vihaa Efraimia.
        ja
        Room. 11:
        28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.
        ja
        Ef. 2:
        14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
        15 kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
        16 ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
        17 Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
        18 sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.

        ja Paavali vertaa tätä RAKENNUKSEEN, jonka kulmkivi ON Jeesus, ei juutalaisuus tahi mooses!
        vaan Jeesus!
        19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
        20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
        21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
        22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.

        Nyt myös nämä kivet, voidaan asettaa, Herran huoneen eli Jeesukseen!
        eikä ilman Jeesusta!

        Joten tämä on hyvin lähellä, kun väärät "juutalaiset" tulevat esille ja on jo!
        Kunnia Jumalalle ja rauha maassa, varsinkin Suomessa.

        Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Linnunrata.org on kiihkouskovaisten höpinöitä. Sen sepustuksiin ei voi luottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linnunrata.org on kiihkouskovaisten höpinöitä. Sen sepustuksiin ei voi luottaa.

        En tiedä, mitä kirjoittelevat muista asioista, mutta minä en läytänyt heidän Daavidin tähteä käsittelevästä artikkelista virhettä. Jos sinulla on osoittaa jokin virhe, niin ole hyvä ja todista väitteesi. Se asia on selvä, ettei Daavidin tähti ole juutalainen symboli vaan se tulee pakanauskonnoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linnunrata.org on kiihkouskovaisten höpinöitä. Sen sepustuksiin ei voi luottaa.

        Miten on ja arvelet
        Jos eli KUN on todistettu että Saamelaiset olivat täällä jo ennekuin oli ruottia tahi norjaa, niin
        KUKA teki

        Hirvenpääsauvan!
        ja miksi

        eikö tämä ole suuri taideteos!
        https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Huittisten_hirvenpää.jpg
        ja
        https://commons.wikimedia.org/wiki/File:AlundaElkStatens_historiska_museum.JPG

        Suomen Historiassa on mainittu monesti että, "hullut suomalaiset, fin tahi hämäläiset" hyppivät laudoilla lumihanken päällä ja olivat tulikuumassa huoneessa ALASTI ja hyppivät jäätävää järveen!

        eli, miksi tämä ja nämä ovat tehty ja koska!

        Tutki itse äläkä usko valheellisiin lähteisiin!

        Meillä Suomalaisilla ON fyysisiä todisteita esi ruottalaisia ja norjalaasia vsataan kun heillä on viimevuosisadalla olevia krijoja todisteina!

        Joten, kysymys on.
        Miksi ja kuka tahtoo, hävittää Jumalan, teot ja Jumalan, kuten Faarao, ennen muinoin.

        eikö Herra ole sanonut, MINÄ OLEN, Israelin, ISÄ ja Efrain ON esikoinen.

        joten jos olisi perkeleellä meitä kohtaa valta ja voima, heitäisi parai aomipommia tänne ja mahdolliesti yksi ,Jaakobin pojista kuolisi sukupuuttoon, kuten meinas, Benjamin muinoin kuolla!

        se että Jumala on ilmoittanut, että Lopun ajalla tulee SUUREMPI tapahtuma kuin Oli Mooses ja Egyptistä pako/vapautus, on meillä edellä ja paha ei voi tuhota meitä kokonaan tahi mahdollisesti, hyvin pienen määrän, mitä lie, sotilaita on nyt kasattu jostain päin maailmaa meitä vaivaamaan!

        Joten tutki itse!

        Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.


    • Anonyymi

      02.02.2022 11:16

      "Juutalaisuus on nykymuodossaan muutenkin nuorempi uskonto kun juutalaiset haluavat uskoa tai myöntää. Se on ennemminkin kristinuskon sisaruskonto kuin sen edeltäjä. "Juutalaisten Raamattu" eli Tanak vakiintui vasta ensimmäisellä vuosisadalla jaa. Toki kirjoitukset ovat vanhempia, mutta se mikä kirjoitus kanonisoitiin ja mikä oli vain muu uskonnollinen teksti päätettiin Jeesuksen oletetun ristiinnaulitsemisen jälkeisenä aikana."

      Tästä tulee esiin. mielenkiitoinen seikka:

      5. Moos. 4:
      19 ja ettet, kun nostat silmäsi taivasta kohti ja katselet aurinkoa ja kuuta ja tähtiä, kaikkea taivaan joukkoa, anna vietellä itseäsi kumartamaan ja palvelemaan niitä, sillä Herra, sinun Jumalasi, on jakanut ne kaikille muille kansoille koko taivaan alla.

      MUILLE KANSOILLE.
      ja
      5. Moos. 29:
      26 ja menivät palvelemaan muita jumalia ja kumarsivat niitä, jumalia, joita he eivät tunteneet ja joita hän ei ollut heidän osalleen jakanut-

      eli muut jumalat ovat pakanoille.

      Nyt, oliko Nooalla kolme poikaa ja sitten Baabelin tornin aikaan, 3500–3000 BC eli noin 5000-5500 vuotta sitten.

      Baabelin torni
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Baabelin_torni

      "Raamatun mukaan ihmiskunta tunsi olevansa yksikielinen ja yksimielinen, ja he halusivat rakentaa tornin maamerkiksi ja tavoittaakseen taivaan. Siksi Jumala sekoitti ihmisten kielet ja ihmiset hajaantuivat ympäri maailmaa. Kertomus on Raamatun selitys ihmisroduista ja ihmiskunnan jakautumisesta eri kansoihin, joilla on omat kielensä. "

      Nyt tässä vaiheessa, "viimeistää", kansaa lähti muihin maihin, MYÖS SUOMEEN!

      se että oli yksi kieli, niin itse uskon että se oli varmasti Suomen kieli ja sitten tästä alku-kielestä on erottettu ja ottettu "osia" muihin kieliin.
      esim hebreankielessä on noi 600 (kuusisataa) samaa sanaa kuin Suomessa!
      muista kielistä en paljoa tiedä, mutta ruotti oli se viimeinen ja kaikki mitä ei kelvanut muille meni sitten ruottalaasille, joita oli minimaallisen vähän.
      Tutki Suomen Historiaa, esin keenine perusteella.

      Nyt kun kansa pakotettii liikkumaan, alku Suomalaiset, mahdollisesti Saamelaiset, tahtoivat mennä Jumalan Vuorelle, Pohjimmaiseen Pohjolaan, mutta tuli sio jaameri vastaan ja tekivät sitten pari kotaa ja polttopuita.


      Nyt he, samaanit ja muut kansalaiset oppivat Luonnon jumalia palvelemaan ja antoi heille, nimet tahi sitten Jumala sen teki.
      Nyt Suomen pää-jumala on Ukko eli Pappa -
      ja tämä jumala puhuu Ukkosen äänellä ja valolla:
      Tulkoon valkeus ja valkeus tuli:
      He kuulivat ukkosen äänen!

      Nyt Suomalainen sana ,Pappa ja hebrealaisnen sana Abba, on ja merkitsee samaa:
      Vanhaa miestä jolla on pitkäparta ja puhe on kuin ukkosen jylinää!

      Nyt, esim, Suomesta on löydetty, MAAILMAN VANHIN KALA verkko, eli sen ajoitus on 10 000 - 11 000 vuotta, mikä on omasta mielestä pielessä, mutta kuitenkin vanhin mitä on.

      se mitä vääristetty historia ; ruottalaset meille tarjoaa on että ei meitä ollut täällä kuin vasta 1100 luvulla ja sen jälkeen!

      no sama se.

      Suomessa on jääkauden, mitä en usko olleen vaan vedenpaisuminen, niin sen jälkeen tuli ja on monia omituisia, kiviä, ympäri Suomea sekä paljon Venäjällä ja muissa maissa!
      Niissä ON KIRJOITUSTA, mitä lie, Riimu kirjoituksia, eli ennen kuin Abrahamia oli !

      Nyt meillä on vanha uskonto tahi jopa usko, mikä on Abramia vanhempi ja sitten tietysti, Iisakia ja Jaabobia sekä Joosefia ja sen jälkeen, Efraim, joka osa heistä, Efraim lähti Joosua aikana muille maille!

      Tiesitkö ja tottahan tiedät että,
      Japanilaisissa uskonnoissa:

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Šintolaisuus
      ja
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Buddhalaisuus
      on samoja ritulaaleja sekä piirteitä kuin meidän luonnon-uskoissa?
      no ei se mitään, voit itse tutkia onko näin!

      Nyt on fyysisiä TODISTEITA, että joku pohjoinen kansa eli Suomalainen on vieraillut siellä jo aikoja sitten ja oppinut tahi opettanut, Teräksen teon!

      nyt voi olla että Japanilaiset tulivat tänne tahi me olimme siellä.
      se että Suomesta on löydettty, yltäkyllin, raudan tekemisen jätettä, puhuu siitä että me osasimme tehdä sitä jo ennen, eikä niin että me kävimme sitä raudan jätettä sieltä ostamassa tahi he olisivat sen "lahjaksi" tuoneet" satoja ellei tuhasia kiolja, rauta-jättettä!

      Joten
      Monet uskonnot ja fyysiset todistuksen, ovat toista mieltä mitä annetan ymmärtää.
      esim Kipa eli Väinönlakki / Väinämöisen lakki on kippaa vanhempi!

      Jos tällä nyt on merkitystä, niin meillä ON vielä Iloinen Tulevaisuus!

      Nouse Suomi, kunniaasi ja Korkealle Jumalan Vuorelle, Pohjimmaiseen pohjolaan!
      Finlandia Hymn Lyrics!
      https://www.youtube.com/watch?v=9PBGPdYAG0c
      ja Älä Unhoita Susiluolaa !

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Anonyymi

      Vaikka ketjusta poistetaan, kommentteja, niin TOTUUS ON eikä sitä voida poistaa!

      Miksi wannabe juutalaiset eivät tahdo, elää ja vealtaa totuudessa vaan kauhistuksiaa ja ihottavuuksissa!

      Herra, hävitä nämä kierot ja pahat, Herran Huoneesta ja eri seurakunnista, sanasi LUPAUKSEN mukaan,

      Kiirehdi Herra, pois se paha, keskuudestamme.


      Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8721
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2613
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe