Ortodoksit ovat viides kolonna?

Anonyymi

Suomen ortodokseista on 70% venäläistaustaisia. Voiko teihin luottaa sodassa? Teillä on tsaariperheen ikoni, Aleksanteri Nevski ja ties mitä...

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja taas sama aloittaja.

      Kerropa ite, mitä iloa sinulle itsellesi tuottaa nuo jatkuvat naljailut?
      Oletko kenties onnellisempi?

      Kuulutkohan sinä siihen yhdeksänteen kolonnaan?

    • Anonyymi

      Ortodokseille Putin kuva rinnuksiin, että tunnistaa. Keskiajalla ei Suomessa ollut ortodokseja. Ryssän mukana tulivat.

      • Anonyymi

        Keskiajalla Suomessa olikin katolilaisia, ruotsalaisten mukana tulivat. Ja myöhemmässä vaiheessa kun länkkärit olivat jo kääntäneet kelkkaansa ja ryhtyneet protestanteiksi, lähetti Ruotsin kuningas joukkonsa surmaamaan Valamon luostarin väen. Reilu kerho tuo uskonpuhdistus! Näemmä samainen henki elää edelleen ainakin tällä nettipalstalla. Harmi ettei itäiset suomalaiset ja suomalaiset kansat laajemmin kelpaa tähän ideaan Suomesta.


    • Anonyymi

      Uspenskij :p

    • Anonyymi

      Kirkan nimi on hautakivessä kyrillisillä kirjaimilla.

    • Anonyymi

      Suomen ortodoksinen kirkko erosi moskovan patriarkaatista ja kuuluu vuodesta 1923 Konstantinopolin patriarkaatin alaisuuteen. Kirkko on tehnyt selvän eron Venäjään. Voi luottaa sodassa.

      Hyvin pieni vähemmistö on ihmiset jotka edelleen kuuluu mieluummin Moskovan patriarkaatin alaiseen kirkkoon. Tämä Venäjän kirkko mm. siunaa aseita. Ei omien arvojeni mukaista toimintaa.

    • Anonyymi

      Eli tappaa saa ortotokseja mielin määrin kuten venäjällä useempi satatuhatta kuollut sodissa mellakoissa tänäkin päivänä aivan sama

      Kommunismi on lahtareiden, varkaiden ja huijareiden uskonto.
      Sillä ei ole aitoa laajapohjaista kansan kannatusta koskaan ollut missään.

    • Anonyymi

      Jumala ottanut koronalla venäjältä paljon pappeja pois. Nähtäväksi jää nöyrtyvätkö venäläiset, Jumalan koitoksilla.

    • Anonyymi

      PUTINI TAPPAA TAAS ORTOTOKSEJAA 700000 LÄHDÖSSÄ MAAN PAKOON

    • Anonyymi

      Ukrainan ikoni, Kozelštšinan Jumalanäiti, kannetaan panssareita vastaan.

    • Anonyymi

      Kirill on FSB: n kenraali. MP sotii KP:tä vastaan Ukrainassa. Kenen puolella olette!?

    • Anonyymi

      Venäjän kirkko on Äitikirkkomme. Tsaariperhe on pyhä ja rakas. Aleksanteri Nevski pelasti meidät.

    • Anonyymi

      Putin puhuu jo veren vuodattamisesta ?. Tuosta voi vetää sen johtopäätöksen, että ei ole Jeesus uskova. Jeesus oli ainut sovitus ihmisen ja Jumalan välillä. Vain hänen verensä kautta pelastumme, ei kuolemaan käsketyn sotilas veren kautta. Se on saatanan eksytys, ei Jumalan tahto.

    • Anonyymi

      Toivottavasti säästymme tällä kertaa sodalta.

    • Anonyymi

      Rikollinen S24 ylläpito säikähti kun Supo mainittiin.

      Yp on sallinut Suomen ukrainalaisten häiriköidä nyt myös suomalaisia ortodokseja.

      • Anonyymi

        Miten niin?
        Miksi Suomen ukrainalaiset häiritsisivät Suomen ortodokseja?
        En usko tuohon väitteeseen.

        Vai onko tämä nykyinen "jokapäivä toittottava ja ivaava" henkilö sitten itse ukrainalainen?
        Vaikea uskoa sitäkään.

        Rukoilkaamme Ukrainan ja rauhan puolesta!
        Putinilla ei ole mitään asiaa sinne!
        Kauheeta, miten joku voi menetellä noin?
        Putin on menettänyt täysin järkensä!
        Miksi itse venäläiset antavat hänen toimia?

        Venäläisiä nuoria sotilaita pakotetaan ankeisiin oloihin
        https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008635958.html


    • Anonyymi

      Johannes 7

      42 Tähän Jeesus sanoi: "Jos Jumala olisi teidän isänne, te rakastaisitte minua, sillä minä olen lähtöisin Jumalasta ja tulen hänen luotaan. Minä en edes päättänyt tulostani itse, vaan hän lähetti minut.

      43 Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella, mitä minä sanon.

      44 Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä. [1. Joh. 3:8]

    • Anonyymi

      Jes.33:1 Voi sinua hävittäjää, joka itse olet hävittämättä, sinua ryöstäjää, joka ei kenkään ole ryöstänyt! Kun olet loppuun asti hävittänyt, hävitetään sinut, kun olet ryöstösi ryöstänyt, ryöstetään sinut. Dan.9:26-27

    • Aikoinaan naapurissa asui venäläinen emigrantti, ortodoksi ja Venäjän sisällissodasta vanhempiensa kanssa pikkupoikana Suomeen joutunut pakolainen.

      Hän palveli Suomen armeijassa sodan aikana tiedustelu-upseerina kuulustellen tai oikeastaan keskustellen sotavankien kanssa keräten tietoja ns. pikkuasioista, joista Palvelu kehitti kokonaiskuvaa "asioista". Salaista kai vielä nykyäänkin.

      Että hän vihasi bolsevikkeja, kommunismia ja sortovaltaa! : )

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      41
      3021
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      11
      2011
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1473
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1355
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1331
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1241
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1161
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1095
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1054
    10. 22
      1047
    Aihe