Apua käsi sydämellä, koko suomi

Anonyymi

Onko kokemuksia facebookin ryhmästä nimeltä Apua Käsi sydämellä, koko Suomi?

604

14703

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä on. Eikä niinkään mairittelevia kokemuksia. Tämän kyseisen ryhmän ansiosta tai tarkemmin ryhmän ylläpitäjän ansiosta, en tule enää milloinkaan osallistumaan fb ssä oleviin avustusryhmiin auttajana. Jotenkin naivina ihmisenä haluaa uskoa toisten vilpittömyyteen ja aitoon haluun auttaa, kyllä tämä kokemus opetti ettei kannata.

      • Anonyymi

        Kertoisitko niitä kokemuksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisitko niitä kokemuksia?

        Jos toimii facebookissa silloin antaa tukensa facebookin / zukergbergin moderointi politiikalle

        jossa tietyt näkökulmat on kielletty


    • Anonyymi

      On paljon kokemusta. Ryhmä toimii hyvin ja nopeasti. Apua saa monet ihmiset hätään. Parempaa ei voisi olla.

      • Anonyymi

        Siellähän apu on kertaluonteista, miten voi olla paljon kokemusta? Oletko vakioasiakas eli ryhmä elättää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellähän apu on kertaluonteista, miten voi olla paljon kokemusta? Oletko vakioasiakas eli ryhmä elättää?

        Vakio auttaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vakio auttaja

        Mistä tiedät että apusi menee perille? Kuvia ruokalaatikoista lattialla tms voi ottaa aamuisin kaupassa. Saatko viestin vastaanottajalta vai ypn kautta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät että apusi menee perille? Kuvia ruokalaatikoista lattialla tms voi ottaa aamuisin kaupassa. Saatko viestin vastaanottajalta vai ypn kautta?

        Ihan kuitteja mihin apu on mennyt. Kaikki on toiminut hyvin joka kerta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kuitteja mihin apu on mennyt. Kaikki on toiminut hyvin joka kerta.

        Hienoa, oletkin ensimmäinen joka tietää avun menneen perille. Itselläni ei ole käynyt yhtä hyvä tuuri. Sain epämääräisiä kuvia enkä nähnyt kuitista vilaustakaan. Tämä jätti jälkensä enkä enää koskaan auta ketään minkään ypn kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, oletkin ensimmäinen joka tietää avun menneen perille. Itselläni ei ole käynyt yhtä hyvä tuuri. Sain epämääräisiä kuvia enkä nähnyt kuitista vilaustakaan. Tämä jätti jälkensä enkä enää koskaan auta ketään minkään ypn kautta.

        Harmi. Minulla ei ole tuota kokemusta ryhmästä ollenkaan. Pelkkää hyvää sanottavaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, oletkin ensimmäinen joka tietää avun menneen perille. Itselläni ei ole käynyt yhtä hyvä tuuri. Sain epämääräisiä kuvia enkä nähnyt kuitista vilaustakaan. Tämä jätti jälkensä enkä enää koskaan auta ketään minkään ypn kautta.

        No nyt on taas ryhmässä järjestetty kuhinaa. Täytyy kyllä sanoa, että tämä on ehdottomasti viihdyttävin ryhmä mitä olen nähnyt. Nyt väki vähenee kun etsitään vasikkaa 😂😂 aloitetaan A:sta jne. Kirjoitetaan, että täällä kommentoivilla ei ole muuta elämää kuin stalkata ryhmää. Taitaa kuitenkin olla toisinpäin, siinä se työmaa ypllä on kun yli 10000 ihmisen ryhmästä vasikkaa etsii, voi tulla väsy matkalla 😂😂😂. Siellä kun ei nyt hiffata, että osaa kait ne muutkin tehdä feikkiptofiileja kuin ypt itse. Ja nyt lietsotaan oikein kunnolla 😂😂. Ei muuta ku popparit esiin...ennenkuin keskustelu suljetaan. 😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt on taas ryhmässä järjestetty kuhinaa. Täytyy kyllä sanoa, että tämä on ehdottomasti viihdyttävin ryhmä mitä olen nähnyt. Nyt väki vähenee kun etsitään vasikkaa 😂😂 aloitetaan A:sta jne. Kirjoitetaan, että täällä kommentoivilla ei ole muuta elämää kuin stalkata ryhmää. Taitaa kuitenkin olla toisinpäin, siinä se työmaa ypllä on kun yli 10000 ihmisen ryhmästä vasikkaa etsii, voi tulla väsy matkalla 😂😂😂. Siellä kun ei nyt hiffata, että osaa kait ne muutkin tehdä feikkiptofiileja kuin ypt itse. Ja nyt lietsotaan oikein kunnolla 😂😂. Ei muuta ku popparit esiin...ennenkuin keskustelu suljetaan. 😂😂

        Samaa ajattelin juuri, itseasiassa tämä on aivan Hymyn tai 7 lehden tasoa....😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt on taas ryhmässä järjestetty kuhinaa. Täytyy kyllä sanoa, että tämä on ehdottomasti viihdyttävin ryhmä mitä olen nähnyt. Nyt väki vähenee kun etsitään vasikkaa 😂😂 aloitetaan A:sta jne. Kirjoitetaan, että täällä kommentoivilla ei ole muuta elämää kuin stalkata ryhmää. Taitaa kuitenkin olla toisinpäin, siinä se työmaa ypllä on kun yli 10000 ihmisen ryhmästä vasikkaa etsii, voi tulla väsy matkalla 😂😂😂. Siellä kun ei nyt hiffata, että osaa kait ne muutkin tehdä feikkiptofiileja kuin ypt itse. Ja nyt lietsotaan oikein kunnolla 😂😂. Ei muuta ku popparit esiin...ennenkuin keskustelu suljetaan. 😂😂

        Käyttävätkö he sanaa vasikka? Vasikka on tuossa tarkoituksessa rikollisjengin jäsen, joka vasikoi viranomasille tai muille ulkopuolisille rikollisjengin asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt on taas ryhmässä järjestetty kuhinaa. Täytyy kyllä sanoa, että tämä on ehdottomasti viihdyttävin ryhmä mitä olen nähnyt. Nyt väki vähenee kun etsitään vasikkaa 😂😂 aloitetaan A:sta jne. Kirjoitetaan, että täällä kommentoivilla ei ole muuta elämää kuin stalkata ryhmää. Taitaa kuitenkin olla toisinpäin, siinä se työmaa ypllä on kun yli 10000 ihmisen ryhmästä vasikkaa etsii, voi tulla väsy matkalla 😂😂😂. Siellä kun ei nyt hiffata, että osaa kait ne muutkin tehdä feikkiptofiileja kuin ypt itse. Ja nyt lietsotaan oikein kunnolla 😂😂. Ei muuta ku popparit esiin...ennenkuin keskustelu suljetaan. 😂😂

        Kohta varmaan jo Alibi lehden tasoa kun ypn raivo vain kasvaa....siellä nyt kuitenkin on se keskustelupalsta avattu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt on taas ryhmässä järjestetty kuhinaa. Täytyy kyllä sanoa, että tämä on ehdottomasti viihdyttävin ryhmä mitä olen nähnyt. Nyt väki vähenee kun etsitään vasikkaa 😂😂 aloitetaan A:sta jne. Kirjoitetaan, että täällä kommentoivilla ei ole muuta elämää kuin stalkata ryhmää. Taitaa kuitenkin olla toisinpäin, siinä se työmaa ypllä on kun yli 10000 ihmisen ryhmästä vasikkaa etsii, voi tulla väsy matkalla 😂😂😂. Siellä kun ei nyt hiffata, että osaa kait ne muutkin tehdä feikkiptofiileja kuin ypt itse. Ja nyt lietsotaan oikein kunnolla 😂😂. Ei muuta ku popparit esiin...ennenkuin keskustelu suljetaan. 😂😂

        Voi voi kun siellä on suututettu niiiin monta jäsentä matkan varrella ettei ole tosikaan. Estoja ja blokattuja on varmasti useita satoja joten ei voi tietää kuka on kaiken takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi kun siellä on suututettu niiiin monta jäsentä matkan varrella ettei ole tosikaan. Estoja ja blokattuja on varmasti useita satoja joten ei voi tietää kuka on kaiken takana.

        Kuulin että ylläpitäjät kommentoi ihmisiä sairaiksi jotka kirjoittavat omia mielipiteitään. Aika aikuismaista nimittelyä ylläpidolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulin että ylläpitäjät kommentoi ihmisiä sairaiksi jotka kirjoittavat omia mielipiteitään. Aika aikuismaista nimittelyä ylläpidolta.

        Näinhän se on, heti ollaan "sairaita" Milloin mitäkin nimittelyä jos joku oman mielipiteensä uskaltaa sanoa (ryhmässä sitä ei kannata tehdä) tuleepi lähtö äkäseen. Aikuismaista todellakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät että apusi menee perille? Kuvia ruokalaatikoista lattialla tms voi ottaa aamuisin kaupassa. Saatko viestin vastaanottajalta vai ypn kautta?

        Tämä kommentti on julkaistu ryhmässä,nyttemmin siivottu pois. Aika ala-arvoista etten sanoisi. Sensaation hakuista toimintaa. Ihan asiallinen kommentti joka tietysti väännettiin ja käännettiin. Ypkö kävisi Rovaniemella ja Porissa, pitääkö se muita tyhmänä? Ei niissä kuvissa lue paikkakuntaa. Ei tosiaan tarvi lähteä Espoosta pidemmälle, siellähän on myös ruokakauppoja ja pakattuja laatikoita. Hyvähän se on siivota seinää kun uusia jäseniä otetaan. Kaikki nega vasn pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä kommentti on julkaistu ryhmässä,nyttemmin siivottu pois. Aika ala-arvoista etten sanoisi. Sensaation hakuista toimintaa. Ihan asiallinen kommentti joka tietysti väännettiin ja käännettiin. Ypkö kävisi Rovaniemella ja Porissa, pitääkö se muita tyhmänä? Ei niissä kuvissa lue paikkakuntaa. Ei tosiaan tarvi lähteä Espoosta pidemmälle, siellähän on myös ruokakauppoja ja pakattuja laatikoita. Hyvähän se on siivota seinää kun uusia jäseniä otetaan. Kaikki nega vasn pois.

        Eihän hänen nyt tarvi sentään Rovaniemelle lähteä, kun pystyy tekee sinne kauppatilauksen 😂 Kyllä taas outoa kommentointia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kuitteja mihin apu on mennyt. Kaikki on toiminut hyvin joka kerta.

        Kuitit on siitä kun Mari on ostanut itselleen ruokaa. Kertoi kun tavattiin, että ryhmä ostaa hänen ruokansa ja bensansa koska on niin hyvä ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitit on siitä kun Mari on ostanut itselleen ruokaa. Kertoi kun tavattiin, että ryhmä ostaa hänen ruokansa ja bensansa koska on niin hyvä ihminen.

        Onpa yllätys, onko jäsenet tietoisia että raha menee myös tuohon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa yllätys, onko jäsenet tietoisia että raha menee myös tuohon?

        Minä kun olen lahjoittajana niin en ole tietoinen!! En todellakaan elätä yhtään persaukista yptä!! Onko tämä varma tieto? Jos on niin tästä nousee poliisiasia! Minua on petetty, ne villasukatkin meni ties minne enkä uskalla kysyä niistä kun Mari heti suuttuu 😢


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kun olen lahjoittajana niin en ole tietoinen!! En todellakaan elätä yhtään persaukista yptä!! Onko tämä varma tieto? Jos on niin tästä nousee poliisiasia! Minua on petetty, ne villasukatkin meni ties minne enkä uskalla kysyä niistä kun Mari heti suuttuu 😢

        Näin olen minä myös kuullut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa yllätys, onko jäsenet tietoisia että raha menee myös tuohon?

        Miksi täällä keksitään valheita koko ajan? Kuitit on avustettavien kauppakuitteja. Vai meinaatteko että yp ajaa satoja kilsoja hakemaan itselleen ruokaa auttajien rahoilla. Nyt vähän jotain rajaa näihin juttuihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi täällä keksitään valheita koko ajan? Kuitit on avustettavien kauppakuitteja. Vai meinaatteko että yp ajaa satoja kilsoja hakemaan itselleen ruokaa auttajien rahoilla. Nyt vähän jotain rajaa näihin juttuihin

        Älä nyt esitä tyhmää. Miksi pitäisi ajaa kun nettikin kuvineen on käytössä. Eiköhän sitä ruokaa myydä vielä juviksellakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kun olen lahjoittajana niin en ole tietoinen!! En todellakaan elätä yhtään persaukista yptä!! Onko tämä varma tieto? Jos on niin tästä nousee poliisiasia! Minua on petetty, ne villasukatkin meni ties minne enkä uskalla kysyä niistä kun Mari heti suuttuu 😢

        Kannattaa kysyä ja tehdä rikosilmoitus asiasta! Ei kai sitä vastata kun todellisuus on joku muu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellähän apu on kertaluonteista, miten voi olla paljon kokemusta? Oletko vakioasiakas eli ryhmä elättää?

        Ei ole kertaluonteista. Samoja perheitä autetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitit on siitä kun Mari on ostanut itselleen ruokaa. Kertoi kun tavattiin, että ryhmä ostaa hänen ruokansa ja bensansa koska on niin hyvä ihminen.

        Ei pysty valvomaan mitä ostaa. Minä en saanut kuittia vain kuvan tehdystä tilauksesta


      • Anonyymi

        Aika usein samat perheet saa apua.
        Onko se ihan oikein?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vakio auttaja

        Autatko vakioperhettä? Eli elätät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulin että ylläpitäjät kommentoi ihmisiä sairaiksi jotka kirjoittavat omia mielipiteitään. Aika aikuismaista nimittelyä ylläpidolta.

        Joko taas kohta pienennetään ryhmää 🤪😂😬🤦‍♂️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellähän apu on kertaluonteista, miten voi olla paljon kokemusta? Oletko vakioasiakas eli ryhmä elättää?

        Apu ei ole kertaluonteista vaan samat perheet jatkuvasti käsi ojossa.
        Vahva epäily että ovat yhenypn tuttuja.


      • Anonyymi

        *Pahempaa ei voisi olla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellähän apu on kertaluonteista, miten voi olla paljon kokemusta? Oletko vakioasiakas eli ryhmä elättää?

        Ei ole kertaluonteista, siellä on useita samoja perheitä joita elätetään jatkuvasti!


    • Anonyymi

      Tästä ryhmästä on varsin paljon ollut täällä somessa kirjoituksia, eikä suinkaan hyviä sellaisia. Hyvä jos joku kokee saaneensa ryhmästä apua tai on tyytyväinen siellä auttamiseen. En lainkaan ihmettele että joku kokee ryhmän hyväksi, kenties saanut sieltä apua tuhansien eurojen muodossa vuokraan, eläinlääkärikuluihin jne. Näinhän sitä varmasti itsekkin olisi. Kolikolla on kuitenkin myös se toinen puoli ja kaikki ei ole kultaa mikä kiiltää.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Vain rahallinen apu kelpaa. Perheille tarjotaan oikeasti ruokaa mutta yp poistaa tämmöiset. Hienoa että joku tarjoutuu tekemään ison makaronilaatikon tai vastaavan, sen kun hakee vaan. Jostain syystä tämä ei saa ❤️ ypltä. Seuraava kun tarjoaa ruokakassia ja leffa, - uimalippuja niin kyllä, tämä on ypn mielestä hyvä. Sitten poistetaan se ruuantekijän kommentti. Kyllä on törkeästi tehty.


    • Anonyymi

      Ei ole meitä on miljoona ihmistä viellä jotka emme ole some F.B. insta elämme ihan aitoa elämä ilman netti valheellisuutta!terv.mutsi monien muiden mutisien joukosta itä-Helsinki

      • Anonyymi

        Tuonne kannattaa liittyä. Ryhmä maksaa vuokrat, eläinlääkärit, ruuat ym. Jopa verhot kunhan ilmoitat pituuden ja leveyden ja tietysti värin. Ei myöskään ole mahdottomuus pyytää ja saada henkilöauto tai tietokone.


    • Anonyymi

      Koskaan en ole lahjoittanut millekään järjestöllekään joka keräyksiä suorittaa. Aina olen tarjonnut apuni suoraan avun tarvitsijalle ilman välikäsiä.

      • Anonyymi

        Ymmärrettävää, itse ajattelen nykyään samoin. Tuossa ryhmässä ostatetaan tortilloja, sipsejä ja karkkia auttajien rahoilla. Tämän olen nähnyt kun yp on laittanut kuvia enkä ikinä enää anna centtiäkään millekään facebook ryhmälle, kiitos tämän ym ryhmän. Meilläpäin Itä - Suomessa ruoka on jotain muuta kuin turhia epäterveellisiä herkkuja!


      • Anonyymi

        Hei,onko kyseinen ryhmä vielä olemassa.


    • Anonyymi

      Varmasti moni saa apuja, avunjako voisi olla tasapuolisempaa ja jos ei rahaa kerätä niin noin suuren ja kattavan ryhmän kannattaisi hankkia rahankeräyslupa, helpottaisi toimintaa. Eikö ryhmän ylläpitäjät jossain vaiheessa ilmoittanut ettei rahaa kerätä heidän omille tileilleen vai olenko ymmärtänyt väärin. Onko ryhmällä joku ryhmän nimellä oleva tili.

      • Anonyymi

        Jos heillä olisi rahankeräyslupa, niin heidän pitäisi tehdä sentilleen ilmoitus rahojen käytöstä vuosittain rahankeräystä valvovalle viranomaiselle. Se taas vaatisi, että pitää pitää tarkkaa kirjanpitoa menoista ja tuloista. Tuolloin olisi vaikeaa ostaa autoa ja tietokonetta tms. yrityksen pyörittäjälle. Ja toisekseen yksityinen henkilö(ryhmä) ei voi saada rahankeräyslupaa. Sen voi saada vaan yleishyödyllinen voittoa tavoittelematon yhdistys, säätiö yms.. Oliko vielä jotain sellaista, että Suomessa netin välityksellä rahankeräys voidaan toteuttaa vaan ja ainostaan valtakunnallisissa vaalitilaisuuksissa. En ole varma tuosta, mutta jotain tuollaista muistan lukeneeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos heillä olisi rahankeräyslupa, niin heidän pitäisi tehdä sentilleen ilmoitus rahojen käytöstä vuosittain rahankeräystä valvovalle viranomaiselle. Se taas vaatisi, että pitää pitää tarkkaa kirjanpitoa menoista ja tuloista. Tuolloin olisi vaikeaa ostaa autoa ja tietokonetta tms. yrityksen pyörittäjälle. Ja toisekseen yksityinen henkilö(ryhmä) ei voi saada rahankeräyslupaa. Sen voi saada vaan yleishyödyllinen voittoa tavoittelematon yhdistys, säätiö yms.. Oliko vielä jotain sellaista, että Suomessa netin välityksellä rahankeräys voidaan toteuttaa vaan ja ainostaan valtakunnallisissa vaalitilaisuuksissa. En ole varma tuosta, mutta jotain tuollaista muistan lukeneeni.

        Tarkistin asiaa. Vaalitilaisuuksissa saa kerätä rahaa ilman rahankeräyslupaa jonkun ehdokkaan hyväksi (puolue kerää), mutta tuotoista pitää tehdä viranomaislle ilmoitus keräyksen loputtua. Lisäksi siinä on keräysaika tarkkaan määritelty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkistin asiaa. Vaalitilaisuuksissa saa kerätä rahaa ilman rahankeräyslupaa jonkun ehdokkaan hyväksi (puolue kerää), mutta tuotoista pitää tehdä viranomaislle ilmoitus keräyksen loputtua. Lisäksi siinä on keräysaika tarkkaan määritelty.

        Niin, tässä eyhmässän ei siis kerätä rahaa. Kuitenkin juuri ryhmän sivulla selkein sanoin aloitettiin RAHAN keräys avunhakijalle puhelimeen......että sillee. Tässä kohtaahan yon olisi jo pitänyt mainita puuttuvasta rahankeräysluvasta. Onneksi siitä on todiste kuvakaappauksena!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tässä eyhmässän ei siis kerätä rahaa. Kuitenkin juuri ryhmän sivulla selkein sanoin aloitettiin RAHAN keräys avunhakijalle puhelimeen......että sillee. Tässä kohtaahan yon olisi jo pitänyt mainita puuttuvasta rahankeräysluvasta. Onneksi siitä on todiste kuvakaappauksena!!

        Espoon poliisille vaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tässä eyhmässän ei siis kerätä rahaa. Kuitenkin juuri ryhmän sivulla selkein sanoin aloitettiin RAHAN keräys avunhakijalle puhelimeen......että sillee. Tässä kohtaahan yon olisi jo pitänyt mainita puuttuvasta rahankeräysluvasta. Onneksi siitä on todiste kuvakaappauksena!!

        Mitä iloa saat siitä kuvakaappauksesta 🧐🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä iloa saat siitä kuvakaappauksesta 🧐🤔

        Kuka sanoi että siitä saa iloa??
        Se toimii todisteena ja kun kaikki saa palautettua niin helpompi jäljittää kun on pvm ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sanoi että siitä saa iloa??
        Se toimii todisteena ja kun kaikki saa palautettua niin helpompi jäljittää kun on pvm ym.

        Mikä todiste? Siitä jos auttaja haluaa kerätä rahaa? Ei se kuulu silloin yp lle jos joku haluaa kerätä itse siihen rahat 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä todiste? Siitä jos auttaja haluaa kerätä rahaa? Ei se kuulu silloin yp lle jos joku haluaa kerätä itse siihen rahat 🤔

        Rahankeräys kuuluu kaikille ja ylläpitäjät on vastuussa, muissa ryhmissä ylläpitäjät tekee heti stopin rahankeruulle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahankeräys kuuluu kaikille ja ylläpitäjät on vastuussa, muissa ryhmissä ylläpitäjät tekee heti stopin rahankeruulle

        Meinaatko ettei kukaan koskaan saa sitten rahallisesti auttaa jos ei erillistä lupaa. Aika paljon saa poliisit tehdä töitä siinä vaiheessa jokaisen kohdalla 🤦😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko ettei kukaan koskaan saa sitten rahallisesti auttaa jos ei erillistä lupaa. Aika paljon saa poliisit tehdä töitä siinä vaiheessa jokaisen kohdalla 🤦😂😂

        Ei ole laitonta auttaa esim. naapuria tai jotakin tuttavaansa rahallisesti, kunhan pitää vaan huolen siitä, että avustettava summa on sen verta pieni ettei siitä tarvi maksaa lahjaveroa (jos on isompi, niin sitten suosiolla maksaa lahjaveron) ja jos autettava saa tt-tukea tms., niin se avustussumma on ilmoitettava kelalle. Ruokakassin ja esim. vaatteita, välttämättömiä elämiseen tarvittavia tarvikkeita jne.... saa antaa ihan vapasti naapuriapuna. Noissa yhteinen tekijä on, että avunantaja ja avustettava jotenkin tuntevat toisensa. Netissä apuja ei saa kerjätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole laitonta auttaa esim. naapuria tai jotakin tuttavaansa rahallisesti, kunhan pitää vaan huolen siitä, että avustettava summa on sen verta pieni ettei siitä tarvi maksaa lahjaveroa (jos on isompi, niin sitten suosiolla maksaa lahjaveron) ja jos autettava saa tt-tukea tms., niin se avustussumma on ilmoitettava kelalle. Ruokakassin ja esim. vaatteita, välttämättömiä elämiseen tarvittavia tarvikkeita jne.... saa antaa ihan vapasti naapuriapuna. Noissa yhteinen tekijä on, että avunantaja ja avustettava jotenkin tuntevat toisensa. Netissä apuja ei saa kerjätä.

        Ei tää kuulu millään tavalla naapuriapuun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä todiste? Siitä jos auttaja haluaa kerätä rahaa? Ei se kuulu silloin yp lle jos joku haluaa kerätä itse siihen rahat 🤔

        Se yp sitä rahaa pummaa ja mieluusti mobile pay maksuna tililleen. Kukaan muu ei niitä kerää.
        Puhut kun joku muu kerää, edelleen tarvitaan juuri se rahankeräyslupa, kerää sitten kuka tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko ettei kukaan koskaan saa sitten rahallisesti auttaa jos ei erillistä lupaa. Aika paljon saa poliisit tehdä töitä siinä vaiheessa jokaisen kohdalla 🤦😂😂

        Varmasti saa auttaa joskus rahallisesti, mutta kun tuossa ryhmässä kaikki apu menee ensin rahankeräyksenä. Eli kerätään rahaa vuokriin, eläinlääkärilaskuihin, milloin mihinkin.
        Ei Joensuuhun viedä ruokaa eikä synttärikakkuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko ettei kukaan koskaan saa sitten rahallisesti auttaa jos ei erillistä lupaa. Aika paljon saa poliisit tehdä töitä siinä vaiheessa jokaisen kohdalla 🤦😂😂

        Ihmettelen että voivat kerätä rahaa annettavaksi ryhmässä. Meidän paikallisessa face ryhmässä tuli poliisilta noottia ettei voi vastaanottaa itse (tutkivat kaikki tilit yms) eikä välittää ryhmän kautta rahaa eteenpäin joten sille tuli loppu laakista kun joku oli mennyt ilmoituksen tekemään.


    • Anonyymi

      Eli tämä ryhmä rikkoo kaikkia mahdollisia sääntöjä. Nyt on ypllä puhdistus menossa. Viimeksi tästä tiedoitettiin suureen ääneen.... Yli 400 jäsentä on kaikessa hiljaisuudessa poistettu. Mitä tämä kertoo ryhmän toiminnasta? Onko nyt pelko paljastumisesta?? Ei se siivoaminen enää auta, nimi tiedetään ja poliisi tutkii, niin monta ilmoitusta on tehty usealle taholle.

    • Anonyymi

      Pyydetäänkö jossain apuryhmässä rahaa ja mihin se menee?

    • Anonyymi

      Tässä 1 kokemus, yplle auto
      - Jotenkin säälittävää käyttää tätä ryhmää omaksi hyväksi ja kerätä rahaa autoon, mitä ei itse ole varaa ostaa.
      Yp vastaa - et tulen poistamaan JOKA IKISEN IHMISEN JOKA VÄHÄNKIN ON SAMAA MIELTÄ! KUINKA HEL....SSÄ AINA NÄMÄ Asiat kääntyy muhun 🙄
      Yhteenvetona, sinähön sitä autoa pyysit.

      • Anonyymi

        Muistan tämän 🤭 jatkui jotenki näin
        Tämähän on varsin lämminhenkinen avustusryhmä, kun saa vain vitt.. lua. En olisi kyllä sulta (yp) tommosta kommenttia odottanut 🤦‍♂️
        Ja niin Auttaja poistettiin. Pilkka jatkui pitkälle iltaan saakka ypn ja ryhmän kesken.


    • Anonyymi

      Pohjois korean tyyliin, jos ilmaisee oman mielipiteen niin delete näppäin paukkuu 😂
      Todella epäkypsää toimintaa. Asioista pitäisi rakentavasti osaa keskustella ja ottaa huomioon kaikkien jäsenten kommentit asiallisesti. Ei kaikki voi aina olla samaa mieltä ja näkökulmia on monia.

    • Anonyymi

      Tuo ryhmä on kyllä hyvä ja moni saa apua nopeasti. Ylläpito toimii nopeasti, että perheet saavat apua. Ylläpidon kyllä kannattaisi miettiä toisten ihmisten nimittelyä julkisesti seinällä eli ei alentua moiseen käytökseen. Onko siellä useampi ylläpitäjä ja mode?

    • Anonyymi

      Eihän tämä ryhmä tarvitse rahankeruu lupaa, koska eivät kerää rahaa. Auttaja saa itse päättää auttaako rahallisesti vai jotenkin muuten. En näe tässä mitään ihmeellistä.

      • Anonyymi

        Mulle on ihan sama onko lupaa, mutta jos esim yp ilmoittaa minä tai joku muu auttaja tekee ruokatilauksen niin se on rahan pyytämistä tai apua laskujen maksuun, tässä kopio poliisin sivulta laiton rahankeräys:
        Rahankeräystä voidaan toteuttaa hyvin monella muullakin tavalla ja rahalahjoitusten pyytäminen voi tapahtua millä tahansa tavalla. Riittävää on, että yleisö ymmärtää, että heiltä pyydetään rahaa lahjaksi. Vetoamisen ei siis tarvitse olla mitenkään käskevää tai aktiivista pyytämistä. Esimerkiksi kannatus- tai tukimaksujen pyytämisessä voi siinäkin olla kyse rahankeräyksestä. Keräystavasta riippumatta tiedot luvasta tai pienkeräysnumerosta pitää aina antaa.


      • Anonyymi

        Eikö ne eurot joita kerätään olekaan rahaa??? Millä ne vuokrat ym maksetaan? Kyllä se valuutta on euro eli rahaa. Ei kai tämä voi olla kenelläkään epäselvää. Mikä se jotenkin muuten auttaminen vuokranmaksussa voi olla?? Ruokahan ei tehtynä kelpaa, pitää osallistua rahallisesti ruokaostoksiin. Rahaa se on mitä kerätään,piste


    • Anonyymi

      Ei kyllä muissa apuryhmissä kerätä rahaa. Ylläpitäjät antaa yhteystiedot ja auttaja päättää miten auttaa. Mikä tämä ryhmä oikein on että ylläpitäjät tekee kaiken ja miksi ihmeessä? Pääsisi ylläpitäjätkin helpomalla jos toimisi niinkuin muut ryhmät. Kyllä näitä fb ryhmiä lait koskee.

      • Anonyymi

        Tämä ryhmä X on yhden ypn ylläpitämä yksityinen sosiaalitoimisto. Hän tekee mm kotikäyntejä jotta näkee tilanteen paikan päällä. Onko lattialla matot, sekin on mainittu, jne. Avut kulkevat hänen kauttaan ja hän päättää miten ne jaetaan. Vain hän kerää kiitokset, vaikka ilman ryhmäläisiä ei olisi auttajia eikä hän olisi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ryhmä X on yhden ypn ylläpitämä yksityinen sosiaalitoimisto. Hän tekee mm kotikäyntejä jotta näkee tilanteen paikan päällä. Onko lattialla matot, sekin on mainittu, jne. Avut kulkevat hänen kauttaan ja hän päättää miten ne jaetaan. Vain hän kerää kiitokset, vaikka ilman ryhmäläisiä ei olisi auttajia eikä hän olisi mitään.

        Tuleeko tuo yksityinen sos.toimisto niiden kurjien kerjureiden apuun, jotka kärähtävät Kelalle petoksesta, koska ovat saaneet rahaa tuolta yksityisestä sos.toimistosta, esim. vuokran maksuun ja eivät ole sitä ilmoittaneet oikean sossun tukia hakiessaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuleeko tuo yksityinen sos.toimisto niiden kurjien kerjureiden apuun, jotka kärähtävät Kelalle petoksesta, koska ovat saaneet rahaa tuolta yksityisestä sos.toimistosta, esim. vuokran maksuun ja eivät ole sitä ilmoittaneet oikean sossun tukia hakiessaan?

        Toi raha vissiin kierrätetään siten ettei kela saa tietoonsa, vaikka lain mukaan kelaan pitäisi ilmoittaa kaikki tulot. Tässä huijataan myös kelaa.


    • Anonyymi

      Tuota joo, luettuani ketjun niin haluan tän kirjoittaa. Erään ryhmän yp otti kuvakaappauksia toisesta apuryhmästä ja niitä sitten pilkattiin. Haukkui myös tosi kamalalla tavalla tämän ryhmän yp yksityisviesteillä. Tämä yp kirjoitti minulle ja kertoi kaiken, itki koko illan. Valitettavasti tämä aivan ihana yp on siirtynyt taivaaseen☹️

      • Anonyymi

        Eli yp:tä ei saa kiusata, mutta hän saa kiusata muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli yp:tä ei saa kiusata, mutta hän saa kiusata muita.

        Hän tekee mitä hän haluaa omassa ryhmässään. Haukkuu, nimittelee ja sättii. Poltetun maan taktiikka ei välttämättä ole avustusryhmän taktiikaksi sopiva.


    • Anonyymi

      Huhut kertovat ryhmän lopettamisesta. Yp karsii yksitellen jäsenet pois ja sitten lopuksi itsensä. Niin lähellä on jo lopullinen niitti ryhmälle. Mutta kerää toki viimeisetkin pennoset ja lahjoitukset itselleen ryhmän nimissä. Enää ei siis kannata äänestää ryhmää missään, kun loppu on jo näkyvissä. Niin epätoivoinen yp on toiminnoissaan.

      • Anonyymi

        Ja uskot huhuihin? Ryhmä ei ole loppumassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja uskot huhuihin? Ryhmä ei ole loppumassa.

        Kaikki loppuu aikanaan kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja uskot huhuihin? Ryhmä ei ole loppumassa.

        Onhan ypllä jo sen verran ikää, että ei kauaa enää ryhmää jaksa vetää. Eläkeikä häämöttää , ehkä huvikseen jatkaa oaapäiväisenä. Eläkkeellä yleensä on muuta tekemistä kuin ryhmän vetäminen. Vihdoinkin aikaa jälkikasvulle.


    • Anonyymi

      Voi miten kamalia juttuja. Minulla on ihan päinvastaisia kokemuksia. Aivan ihana yp tyttärensä kanssa kävi meillä kotona ja toi monen sadan euron edestä vaikka mitä kaikkea ihanaa, ruokaa, kosmetiikkaa, lahjakortteja ym. Itkuhan siinä tuli kun sain niin paljon henkistä ja taloudellista apua.
      Hän keräsi minua ahdistaneeseen vuokraan tarvittavat rahat, ja se ei ollutkaan mikään pikku summa. Olen ikuisesti kiitollinen hänelle kun sain apua, enemmän kuin uskalsin ikinä toivoakaan. Älkää siis parjatko maailman ihaninta ja auttavaisinta ihmistä, hän tekee yksin niin valtavan työn meidän autettavien eteen. Erittäin ihana ja aito ihminen joka ajattelee aina ennen muita kuin itseään.Ilman häntä, en edes tiedä mitä olisi tapahtunut. Hän pelasti meidät!

    • Anonyymi

      Hui kauhea juu mitä jutskia. Kyllä mun perhe olisi ollut hukassa ilman Ihanaa yptä. Meillä oli aivan ihana Joulu hänen ansiostaan. Lapset itkivät ilosta kun avasivat kaikkia niitä paketteja joita saimme. Minulla ei ikinä ole olisi ollut varaa ostaa heille kaikkea sitä mitä saimme. Kyllä olen kiitollinen ja siitä syystä voimme nyt viettää hiihtolomaa auringossa. Toivon kyllä ryhmän jatkuvan

      • Anonyymi

        Hiihtolomaa auringossa? Jos ei ole ollut varaa edes välttämättömään ja joku hoitaa ne teille, niin sossun rahoillako sitten voi lähteä aurinkoon? En ymmärrä, en!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiihtolomaa auringossa? Jos ei ole ollut varaa edes välttämättömään ja joku hoitaa ne teille, niin sossun rahoillako sitten voi lähteä aurinkoon? En ymmärrä, en!

        En minäkään! Just noim sitten käy kun on vaan joku facebookin apuryhmä asialla!! Kiva kiva päästä aurinkoon! Voi kyynel mä vasn sanon. Arvas miltä muista tuntuu.. Ja onko yp nyt töpännyt??? Miten toi on edes mahdollista??


    • Anonyymi

      Kyllä varmasti apua monet saa, puheita on yp törkeästä käytöksestä. Ne avut tulee avunantajilta, muistakaa se. Ihmettelen vaan miten on nyt varaa lomailla auringossa jos juuri on ollut totaalisen kusessa.

      • Anonyymi

        No niin, köyhät kyykkyyn! Mitä se sinulle kuuluu olenko quringossa vai en! Älä puhu jos et tiedä koko totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin, köyhät kyykkyyn! Mitä se sinulle kuuluu olenko quringossa vai en! Älä puhu jos et tiedä koko totuutta.

        Itse olen myös vähävarainen, en tarkoittanut köyhät kyykkyyn, hienoa että pääsette lomalle.
        Ei tarvitse olla aggressiivinen.


    • Anonyymi

      Uskon että meitä on paljon jotka ollaan kiitollisia ja avusta riippuvaisia avuntarvitsjoita. Uskallanpa sanoa täälläkin ääneen että Marille suuret kiitokset ❤ me saatiin hänen ansiostaan kaikki maksut maksettua ja elämä näyttää paljon valoisammalta. Ja teille kateelliset panettelijat, hankkikaa elämä.

      • Anonyymi

        Avunantajien ansiosta noissa kaikenmaailman ryhmistä se apu tulee, älkää unohtako niitä. Ja hienoa että tuleekin. Itse olen avunantaja, en usko lainkaan että on kateellisia, toi sana on nyt vaan levinnyt yp suusta ja kaikki uskoo mitä hänen suustaan tulee. Avunantajat näissä on pääasia, ryhmät ei toimisi ilman heitä. Mua kyllä avunantajana hieman kismittää että ryhmässä jeesustellaan ainoastaan ylläpitäjiä. Ja ylläpitäjät itseään nostaa korkeamalle jalustalle kun meitä avunantajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avunantajien ansiosta noissa kaikenmaailman ryhmistä se apu tulee, älkää unohtako niitä. Ja hienoa että tuleekin. Itse olen avunantaja, en usko lainkaan että on kateellisia, toi sana on nyt vaan levinnyt yp suusta ja kaikki uskoo mitä hänen suustaan tulee. Avunantajat näissä on pääasia, ryhmät ei toimisi ilman heitä. Mua kyllä avunantajana hieman kismittää että ryhmässä jeesustellaan ainoastaan ylläpitäjiä. Ja ylläpitäjät itseään nostaa korkeamalle jalustalle kun meitä avunantajia.

        Voi olla mutta ilman m:a ei olisi koko ryhmää. Se on hänen ryhmänsä, hän tekee 24/7 työtä, uhraa itsensä muiden eteen, maksaa polttoaineet, postitukset ym omistaan. Onneksi hän sai edes auton koska muuten ei saisi lahjoituksia noudettua /toimitettua, kuka muu sen tekisi ellei hän? Kunnia sille kenelle se kuuluukin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla mutta ilman m:a ei olisi koko ryhmää. Se on hänen ryhmänsä, hän tekee 24/7 työtä, uhraa itsensä muiden eteen, maksaa polttoaineet, postitukset ym omistaan. Onneksi hän sai edes auton koska muuten ei saisi lahjoituksia noudettua /toimitettua, kuka muu sen tekisi ellei hän? Kunnia sille kenelle se kuuluukin.

        Näin on! Hän on itsekin vähävarainen ja kuuluisi kyllä saada jo korvausta kaikesta siitä mitä tekee muiden hyväksi! Kateellisten panettelua ja shaissia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla mutta ilman m:a ei olisi koko ryhmää. Se on hänen ryhmänsä, hän tekee 24/7 työtä, uhraa itsensä muiden eteen, maksaa polttoaineet, postitukset ym omistaan. Onneksi hän sai edes auton koska muuten ei saisi lahjoituksia noudettua /toimitettua, kuka muu sen tekisi ellei hän? Kunnia sille kenelle se kuuluukin.

        Onko tuo toiminta mielestäsi laillista? Perustelisitko? Kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo toiminta mielestäsi laillista? Perustelisitko? Kiitos!

        Näin yp on useasti vakuuttanut ja sanonut. Eihän tuolla tehdä mitään laitonta. Hän on soittanut verottajalle ja poliisille, kaikki on hyvin. Ryhmässä on voimaa ja monen perheen tilanne on m:n ansiosta parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin yp on useasti vakuuttanut ja sanonut. Eihän tuolla tehdä mitään laitonta. Hän on soittanut verottajalle ja poliisille, kaikki on hyvin. Ryhmässä on voimaa ja monen perheen tilanne on m:n ansiosta parempi.

        Laissa on kyllin selvästi sanottu, että tuollainen toiminta on kielletty. Lue poliisin sivuilta rahankeräysluvasta ja Naapuriapu, niin ymmärrät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo toiminta mielestäsi laillista? Perustelisitko? Kiitos!

        Yp sekä eräs ryhmän jäsen ovat vakuutelleet useasti ryhmän seinällä ottaneensa asioista selvää ja jopa soittaneet viranomaisille ja kysyneet asiasta. Minä ainakin uskon mitä yp kertoo! Kyllä tämä ryhmä olisi jo tutkittu jos siellä jotain laitonta tapahtuisi!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yp sekä eräs ryhmän jäsen ovat vakuutelleet useasti ryhmän seinällä ottaneensa asioista selvää ja jopa soittaneet viranomaisille ja kysyneet asiasta. Minä ainakin uskon mitä yp kertoo! Kyllä tämä ryhmä olisi jo tutkittu jos siellä jotain laitonta tapahtuisi!!!

        He ovat valehdelleet teille. Jos he ovatkin soittaneet viranomaisille, niin he eivät ole kertoneet totuutta, vaan muunneltua totuutta omaksi edukseen. Toiminta on rikollista toimintaa. Tuossa syyllistytään rahankeräysrikokseen ja saajat syyllistyvät petokseen, mikäli eivät ole ilmoittaneet saamiaan tukiaisia sossuun sossun tukia hakiessaan. Lisäksi tuossa jotkut ovat vielä syyllistyneet laittoman rahankeräyksen edistämiseen ja petoksen avunantoon. Se joka on tuon toiminnan aloittanut on toiminnan alullepanija ja aivan varmasti saa tuomion.


      • Anonyymi

        On vain aina erikoista toimintaa, että jos sinua epäillään auttajana ”vasikaksi”, ilman mitään perusteita, niin blokataan ryhmästä. Samoin käy jos olet toisen avustusryhmän YP. Tämän olen kuullut siis suoraan muutamalta avustusryhmän ylläpitäjältä. Jos ryhmän toiminta on avointa, miksi tällaista tapahtuu? Kiva että avustettavat ovat saaneet apuja. Se, että ryhmän ylläpitäjä kyykyttää auttajia ja haukkuu stalkkaajiksi, ei ole korrektia toimintaa. Paha maku suussa tällaisesta toiminnasta, kun itse haluaisi vain auttaa vaikeassa tilanteessa olevia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vain aina erikoista toimintaa, että jos sinua epäillään auttajana ”vasikaksi”, ilman mitään perusteita, niin blokataan ryhmästä. Samoin käy jos olet toisen avustusryhmän YP. Tämän olen kuullut siis suoraan muutamalta avustusryhmän ylläpitäjältä. Jos ryhmän toiminta on avointa, miksi tällaista tapahtuu? Kiva että avustettavat ovat saaneet apuja. Se, että ryhmän ylläpitäjä kyykyttää auttajia ja haukkuu stalkkaajiksi, ei ole korrektia toimintaa. Paha maku suussa tällaisesta toiminnasta, kun itse haluaisi vain auttaa vaikeassa tilanteessa olevia.

        En minäkään ole kuullut hyvää sanottavaa muilta apuryhmien ylläpitäjiltä, muutamat eivät halua olla missään tekemisissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla mutta ilman m:a ei olisi koko ryhmää. Se on hänen ryhmänsä, hän tekee 24/7 työtä, uhraa itsensä muiden eteen, maksaa polttoaineet, postitukset ym omistaan. Onneksi hän sai edes auton koska muuten ei saisi lahjoituksia noudettua /toimitettua, kuka muu sen tekisi ellei hän? Kunnia sille kenelle se kuuluukin.

        Ei maksa yhtään mitään omistaan. Käyttää ryhmän rahoja bensaan ja saamiaan lahjakortteja omiin ruokiin. Aikaa hän kyllä käyttää, mutta saa siitä ison korvauksen. Ei käy töissä joten elämisen maksaa ryhmä kokonaan.


    • Anonyymi

      Onpa ikävää että tälläkin alkaa taas aggressiot nousee esiin, eikö porukka osaa sivistyneesti keskustella, ihme touhua!

      • Anonyymi

        Mitä tarkoitat??? Täällä kirjoitetaan mielipiteitä, ei niistä kannata nokkiinsa ottaa.


    • Anonyymi

      Joku oli soittanut espoon poliisille ja jutelleet pitkään, laiton rahankeräys: laitonta silti vaikka ei suoraan pyydetä rahaa riittää että epäsuorasti ja siten että annetaan ymmärtää että rahaa kerätään esim ruokatilauksiin tai laskujen maksuun. Poliisi oli sanonut että aloitetaan siten tutkinta että ensin pitää saada jenkeistä facebookilta lupa sivuston pääsyyn ja se proggis kestää. Näin se tutkinta alkaa.
      Ja täällä on jo avunsaajat ilmoittaneet saavansa rahaa. Hyvä että saavat apua, mutta kannattaa rahankeräyslain mukaan toimia siten kuin muutkin apuryhmät toimii keillä ei lupaa.

      • Anonyymi

        Mutta ei me olla pyydettu rahaa, me vaan tarvitaan apua ruokaan ja hygieniatarvikkeisiin. M vaan haluu maksaa ne laskut että me pärjätään. Ihan turhaan haukutte. Tämän oon jo ryhmässä kun sanonut, turhaa shaibaa, eikä tartte mitään todistella kellekään, jatketaan eikä välitetä kateellisista. Niitä aina riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei me olla pyydettu rahaa, me vaan tarvitaan apua ruokaan ja hygieniatarvikkeisiin. M vaan haluu maksaa ne laskut että me pärjätään. Ihan turhaan haukutte. Tämän oon jo ryhmässä kun sanonut, turhaa shaibaa, eikä tartte mitään todistella kellekään, jatketaan eikä välitetä kateellisista. Niitä aina riittää.

        Lue tarkemmin, ei rahankeräyslupa koske avunsaajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue tarkemmin, ei rahankeräyslupa koske avunsaajia.

        Siellä on se "me emme pyydä rahaa" kukaan siis. Onneksi sitä vaan m:lla on ❤️ hän vaan on niin paras, eikä saa työstään mitään palkkaa 😭 miettikää käyttäisittekö te vieraiden ihmisten auttamiseen omaa aikaanne ihan pyyteettömästi ? Hävetkää epäilijät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei me olla pyydettu rahaa, me vaan tarvitaan apua ruokaan ja hygieniatarvikkeisiin. M vaan haluu maksaa ne laskut että me pärjätään. Ihan turhaan haukutte. Tämän oon jo ryhmässä kun sanonut, turhaa shaibaa, eikä tartte mitään todistella kellekään, jatketaan eikä välitetä kateellisista. Niitä aina riittää.

        Huomaatko, että puhut kokoajan ristiin? Toivotavasti poliisi ja Kelan huijausyksikkö lukee myös näitä teidän kirjoituksia tutkiessaan tuota juttua.


    • Anonyymi

      Huh huh hävetkää epäilijät? Poliisi ei anna väärää tietoa se on faktaa eikä epäilyä. On hyvä että on apuryhmiä, mutta lain mukaan pitää toimia. Esim apua vähävaraisille uusimaa ja autetaan toisiamme toimii rehellisesti.

    • Anonyymi

      Onhan tuolla ryhmässä myös modeja, miksi he eivät uhraudu tekemään mitän, outoa että yksi tyyppi hoitaa kaiken

      • Anonyymi

        Samaa ihmetellyt. Ehkä ne on vain koristeeksi otettu. Onhan niitä ollu enemmänkin. Pääyypeen perheenjäsen oli yp vielä joku aika sitten, tosin ilman puhevaltaa hänkin.


    • Anonyymi

      Ja vaikka osoitetiedot on salaiset, saat vaikka mitä ja yp tuo, käy kaupassa jne. Eli ei tarvitse arastella yhtään, m ottaa hakijaksi . Palvelua tulee, ei tarvi kun pyytää ja saadaan taas juua kahvit ypn kanssa. Parannetaan vähän maailmaa siinä samalla. Toki varmaan keski- ja pohjoisen asukkaita voi harmittaa, mutta me täällä etelässä ollaan kun herran kukkarossa. Mä ainakin toivon että M jatkaa ja kaikille saadaan apua.

      • Anonyymi

        Kuka ihme tuo m on? Ja onko joku rikas random?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka ihme tuo m on? Ja onko joku rikas random?

        Sen ryhmän yp ❤️ nimeä ei kai saa julkaista. Hän on itsekin vähävarainen mutta sydän täyttä kultaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen ryhmän yp ❤️ nimeä ei kai saa julkaista. Hän on itsekin vähävarainen mutta sydän täyttä kultaa.

        Millä se yp sitten makselee autettavien laskuja, jos hän kerta itsekin on vähävarainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä se yp sitten makselee autettavien laskuja, jos hän kerta itsekin on vähävarainen?

        Kerää rahaa jäseniltä ryhmssä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerää rahaa jäseniltä ryhmssä

        Ei kerää rahaa. Auttajat voivat maksaa jos haluavat laskuja tai vuokraa. Ei niihin kerätä mitään rahaa erikseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen ryhmän yp ❤️ nimeä ei kai saa julkaista. Hän on itsekin vähävarainen mutta sydän täyttä kultaa.

        Ainoa joka noin käyttää sydämmiä on juuri ryhmän itse yp 😁 sydän o sulla varmasti täynnä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kerää rahaa. Auttajat voivat maksaa jos haluavat laskuja tai vuokraa. Ei niihin kerätä mitään rahaa erikseen

        Näin juuri. Rahat kerätään ypn tilille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin juuri. Rahat kerätään ypn tilille.

        Ne rahat menee kyllä suoraan vuokran tai minkä laskun tahansa niin laskuttajalle. Ei yp n tilille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kerää rahaa. Auttajat voivat maksaa jos haluavat laskuja tai vuokraa. Ei niihin kerätä mitään rahaa erikseen

        Kerää mp maksuna rahaa. Älä väitä muuta jos et tiedä. Minä tiedän koska olen auttanut juuri noin. Sinne ne kilahtaa ypn tilille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerää mp maksuna rahaa. Älä väitä muuta jos et tiedä. Minä tiedän koska olen auttanut juuri noin. Sinne ne kilahtaa ypn tilille.

        Itse taas maksan suoraan laskuttajalle jos kyseessä on lasku 🤷


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse taas maksan suoraan laskuttajalle jos kyseessä on lasku 🤷

        Mä yritin kerran auttaa yhdessä ryhmässä ja ei käynyt muu apu kuin ylläpidon tilille maksu, en sitten auttanut


    • Anonyymi

      Pelkästään hyvää sanottavaa. Olen siis auttajana ja voin sanoa että apu menee perille, jopa paremmin kuin ennen . Kun yp sai sen auton, hän kuskaa eessuntaas, hakee ja vie.
      Kuitteja on ja kuvat ja niitä kuvia perillemenosta on myös perheiden alla. Lahjoituksia on mistä jakaa, lahjakortteja, karkkia, huvilippuja, pesuaineita ym kivaa. Ylläpitäjä on pelastanut useita ahdingossa olevia perheitä, kiusattuja, eronneita, kaikkea mahtuu näihin vuosiin. Jopa isätkin uskaltavat pyytää apua, ei pelkästään naiset ja äidit. Liittykää ihmeessä auttamaan jos pystytte.

    • Anonyymi

      Ihmettelen näitä viranomais juttuja, onko kukaan oikeesti ollut viranomaisiin yhteydessä? Pelkkää sananhelinää taitaa olla, kirjoittakaa vaan faktoja eikä mitään kiemuroita.

      • Anonyymi

        Uskon että on. Ainakin Espoon poliisille on tehty ilmoitus kuvakaappauksien kera.Eiköhän se ota oman aikansa tutkia tätä keissiä. Ja mitä useampi sen ilmoituksen tekee, sen parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon että on. Ainakin Espoon poliisille on tehty ilmoitus kuvakaappauksien kera.Eiköhän se ota oman aikansa tutkia tätä keissiä. Ja mitä useampi sen ilmoituksen tekee, sen parempi.

        Eli taas uskomuksia vaan. Verovirastoon ei ryhmän lahjoitukset koske millään tavalla kun menee lahjaveroon vaikkakin menee avunsaajille. Lahjavero 4999€ 3 vuodessa koskee yhtä auttajaa ja ryhmässä on monia auttajia, onneksi näin 👌


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli taas uskomuksia vaan. Verovirastoon ei ryhmän lahjoitukset koske millään tavalla kun menee lahjaveroon vaikkakin menee avunsaajille. Lahjavero 4999€ 3 vuodessa koskee yhtä auttajaa ja ryhmässä on monia auttajia, onneksi näin 👌

        No eiköhän poliisilla kestä aikansa tutkia. Pointtihan tässä on se että ryhmällä ei ole rahankeräyslupaa. Parhaillaan siellä kerätään puhelimeen rahaa. Eikä se ruokakaan sieltä kaupasta tule ilman rahaa. Verhoiltua rahankeräystä joka on laissa kielletty, onneksi näin 👌


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eiköhän poliisilla kestä aikansa tutkia. Pointtihan tässä on se että ryhmällä ei ole rahankeräyslupaa. Parhaillaan siellä kerätään puhelimeen rahaa. Eikä se ruokakaan sieltä kaupasta tule ilman rahaa. Verhoiltua rahankeräystä joka on laissa kielletty, onneksi näin 👌

        Tuskin poliisi alkaa mitään tutkimaan joillakin kuvankaappauksilla, eiköhän ne mee roskakoriin kun ei sinne kirjallisena muuta kerrota.
        Luin kommentit niin kellään ei faktoja mitä laittanut eteenpäin, pelkkiä uskomuksia ja epäilyjä. Ja mielestäni on asiatonta henkilöistä kertoa onko varaton tai uo asiakas, mistä te nää tiedätte? Ja mitä sillä on väliä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin poliisi alkaa mitään tutkimaan joillakin kuvankaappauksilla, eiköhän ne mee roskakoriin kun ei sinne kirjallisena muuta kerrota.
        Luin kommentit niin kellään ei faktoja mitä laittanut eteenpäin, pelkkiä uskomuksia ja epäilyjä. Ja mielestäni on asiatonta henkilöistä kertoa onko varaton tai uo asiakas, mistä te nää tiedätte? Ja mitä sillä on väliä?

        Siis onko sun mielestä oikein että 1 tyyppi vaan kerää rahaa ilman mitää asianmukaista lupaa, käy kotikäynnillä, vaatii sun ttt, rikosilmoitukset, laskut, sosiaalitston päätokset, pitää laitonta rekisteriä ym.ilman vaitiolovelvollisuutta. Jos näin on oikein niin morjens kaikki tietosuoja ym lait. Eiköhän perusteta facebookkiin lisää auttava käsi ryhmiä, kuka enää töissä käy ja maksaa veroja.... 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis onko sun mielestä oikein että 1 tyyppi vaan kerää rahaa ilman mitää asianmukaista lupaa, käy kotikäynnillä, vaatii sun ttt, rikosilmoitukset, laskut, sosiaalitston päätokset, pitää laitonta rekisteriä ym.ilman vaitiolovelvollisuutta. Jos näin on oikein niin morjens kaikki tietosuoja ym lait. Eiköhän perusteta facebookkiin lisää auttava käsi ryhmiä, kuka enää töissä käy ja maksaa veroja.... 🙄

        Ei toi somessa jauhaminen hyödytä mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli taas uskomuksia vaan. Verovirastoon ei ryhmän lahjoitukset koske millään tavalla kun menee lahjaveroon vaikkakin menee avunsaajille. Lahjavero 4999€ 3 vuodessa koskee yhtä auttajaa ja ryhmässä on monia auttajia, onneksi näin 👌

        Onks tää taas sen nallen selitys??
        Älä jaksa, samat sönkötykset oli sen autokeräyksen kanssa, kirkkaat valot vaan puuttuu....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onks tää taas sen nallen selitys??
        Älä jaksa, samat sönkötykset oli sen autokeräyksen kanssa, kirkkaat valot vaan puuttuu....

        Ei ole nallen, soitin verovirastoon ja näin se vaan menee


    • Anonyymi

      No johan täällä on kiukkusta/kateellista porukkaa. Kun muuta ei enää keksitä kun haukkua yhtä ryhmää koko ajan. Mitä jos hommaisitte elämän ja antaisitte olla. Mitään ette hyödy näistä paskapuheista täällä.

      • Anonyymi

        Kuka tässä haukkuu? Aina tuo sama hankkikaa elämä blaa blaa. Etkö muuta keksi, yritä edes. Opettele keskustelemaan asioista, ihmisillä on mielipiteitä ja saakin olla. Taidat olla ryhmäläinen, te kun suurin osa olette todella aggressiivisia.


    • Anonyymi

      Eiköhän jokainen saa ihan itse päättää mihin rahansa tunkee ja tuskin kukaan yp kenenkään kotiin laittomasti tunkee, kyllä siellä ihan ovet avataan. Mä ainakin avaisin jos apua saisin.

      • Anonyymi

        Hyväksyt mahdollisesti rikollisen toiminnan ja kelan huijauksen. Hyväksyt sen, että nuo hädässä olevat saavat tuottoja rikollisilla keinoilla hankituista tuotoista ja joutuvat vastuuseen, mikäli ovat avut salanneet kelalta. Silloinhan nuo avun saajat kiinni jäädessään joutuvat todellisiin vaikeuksiin. Jos tuo "avustusryhmä" joutuu tutkintaan, niin silloin poliisi selvittää rahavirrat viimeistä senttiä myöten. No eipä ole sulla arvot oikein kohdallaan, jos tuollaisen hyväksyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyväksyt mahdollisesti rikollisen toiminnan ja kelan huijauksen. Hyväksyt sen, että nuo hädässä olevat saavat tuottoja rikollisilla keinoilla hankituista tuotoista ja joutuvat vastuuseen, mikäli ovat avut salanneet kelalta. Silloinhan nuo avun saajat kiinni jäädessään joutuvat todellisiin vaikeuksiin. Jos tuo "avustusryhmä" joutuu tutkintaan, niin silloin poliisi selvittää rahavirrat viimeistä senttiä myöten. No eipä ole sulla arvot oikein kohdallaan, jos tuollaisen hyväksyt.

        Ei ne tutkintaan joudu, täällä vaan jossitellaan. Kukaan ei oikeasti tee mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyväksyt mahdollisesti rikollisen toiminnan ja kelan huijauksen. Hyväksyt sen, että nuo hädässä olevat saavat tuottoja rikollisilla keinoilla hankituista tuotoista ja joutuvat vastuuseen, mikäli ovat avut salanneet kelalta. Silloinhan nuo avun saajat kiinni jäädessään joutuvat todellisiin vaikeuksiin. Jos tuo "avustusryhmä" joutuu tutkintaan, niin silloin poliisi selvittää rahavirrat viimeistä senttiä myöten. No eipä ole sulla arvot oikein kohdallaan, jos tuollaisen hyväksyt.

        Ei avunsaajat vastuuseen joudu mistään. Kela syynää tiliotteet ei käteistä sinne joudu ilmoittamaan tai selitellä kuka laskuja makselee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei avunsaajat vastuuseen joudu mistään. Kela syynää tiliotteet ei käteistä sinne joudu ilmoittamaan tai selitellä kuka laskuja makselee.

        Niin kun rahat viedään käteisenä kohteeseen kun ne on ensin kerätty ypn tilille. Sitten kela maksaa saman asian uudelleen hakijalle. Ei ihme että on varaa viettää hiihtolomaa auringossa, grrr.


      • Anonyymi

        Joo niin ne sanoi että käyvät kaikki tilit läpi ja tarkasti, käsitin siis kaikkien ketkä on ja on ollut tässä ryhmässä ylläpitäjinä ja modeina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei avunsaajat vastuuseen joudu mistään. Kela syynää tiliotteet ei käteistä sinne joudu ilmoittamaan tai selitellä kuka laskuja makselee.

        Et varmaankaan kirjoituksesi perusteella ymmärrä juttua kokonaisuutena.


    • Anonyymi

      No nyt on nimeä muokattu ja otettu pilkku pois. Silläkö ryhmä pelastuu 😂 väkihän vähenee hurjaa tahtia. Siinä se on homma perata kaikki läpi....

    • Anonyymi

      En tiedä ryhmästä mitään, mutta sitä ihmettelen miksi ryhmä ei vastaa toimivatko lain mukaan vai ei? Jotain kiroilua vaan vastataan, mikä ei ole oleellista.

      • Anonyymi

        Useasti on kysytty ryhmässä tätä mutta siitäkös yp on raivostunut. Sekin kertoo mistä on kyse eli osui ja upposi. Harmi niiden auttajien puolesta johtaja luulevat olevansa oikeasti auttavassa ryhmässä. Millä te luulette ypn elättävän itsensä? Kun kerta autonkin ostatutti muiden rahoilla?
        Hyväksikäyttöä koko touhu. Tuota tehdään rahan takia, ei lähimmäisen rakkauden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useasti on kysytty ryhmässä tätä mutta siitäkös yp on raivostunut. Sekin kertoo mistä on kyse eli osui ja upposi. Harmi niiden auttajien puolesta johtaja luulevat olevansa oikeasti auttavassa ryhmässä. Millä te luulette ypn elättävän itsensä? Kun kerta autonkin ostatutti muiden rahoilla?
        Hyväksikäyttöä koko touhu. Tuota tehdään rahan takia, ei lähimmäisen rakkauden.

        Mitä siinä raivoaminen auttaa, voisivat asiallisesti vastata, kuin vaan kiroilulla. Onko nää ihan nuorisoa kun noin raivostuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useasti on kysytty ryhmässä tätä mutta siitäkös yp on raivostunut. Sekin kertoo mistä on kyse eli osui ja upposi. Harmi niiden auttajien puolesta johtaja luulevat olevansa oikeasti auttavassa ryhmässä. Millä te luulette ypn elättävän itsensä? Kun kerta autonkin ostatutti muiden rahoilla?
        Hyväksikäyttöä koko touhu. Tuota tehdään rahan takia, ei lähimmäisen rakkauden.

        Onko ryhmässä kysytty, että käyttääkö tämä yp aina samoja kauppaketjuja avun tarvitsijoiden ostoksiin? Ottaako hän itselleen omaan käyttöönsä myös useimpien kauppojen antamat bonukset ostaessaan ruokaa avun tarvitsijoille? Nehän saattavat olla oikeaa rahaa, mitä voi nostaa pankkiautomaateilta.

        Bonukset on tarkoitettu yksityisten asiakkaiden henkilökohtaiseen käyttöön ja niitä ei saa tolleen käyttää. Saattaa kauppaketjuillakin olla sitten sanottavaa asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ryhmässä kysytty, että käyttääkö tämä yp aina samoja kauppaketjuja avun tarvitsijoiden ostoksiin? Ottaako hän itselleen omaan käyttöönsä myös useimpien kauppojen antamat bonukset ostaessaan ruokaa avun tarvitsijoille? Nehän saattavat olla oikeaa rahaa, mitä voi nostaa pankkiautomaateilta.

        Bonukset on tarkoitettu yksityisten asiakkaiden henkilökohtaiseen käyttöön ja niitä ei saa tolleen käyttää. Saattaa kauppaketjuillakin olla sitten sanottavaa asiasta.

        Ei ryhmässä voi kysyä mitään. Samoja ketjuja käyttää. Siellä ropisee plop plop pisteet ypn tilille. Kaikki käytetään omaksi hyödyksi.


    • Anonyymi

      Muutama hlö /hakija tunnistettu ryhmästä. Kelan tuilla ja ryhmä maksanut kaikenlaista moneen kertaan. Voiko tällaiset tiedot antaa kelalle?

      • Anonyymi

        Miksi ei voisi? Kela päinvastoin haluaa, että väärinkäytökset ilmoitetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei voisi? Kela päinvastoin haluaa, että väärinkäytökset ilmoitetaan.

        Ei ole väärinkäytöstä, saahan vähävaraiset apua mm ruokajonoista, pelastakaa lapset, diakonia ja pelastusarmeija. Lopettakaa tuo, hyvä että saavat myös ryhmistä lisäapuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole väärinkäytöstä, saahan vähävaraiset apua mm ruokajonoista, pelastakaa lapset, diakonia ja pelastusarmeija. Lopettakaa tuo, hyvä että saavat myös ryhmistä lisäapuja.

        Niillä onkin rahankeräyslupa. Näillä ei. Tässä kerätään tuplat, ensin ryhmästä, sitten kelalta. Kyllä se on huijausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niillä onkin rahankeräyslupa. Näillä ei. Tässä kerätään tuplat, ensin ryhmästä, sitten kelalta. Kyllä se on huijausta.

        Ei Kela ala mitään ryhmiä tutkimaan epäilyjen takia, ei ryhmissä mainita avunsaajien tietoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Kela ala mitään ryhmiä tutkimaan epäilyjen takia, ei ryhmissä mainita avunsaajien tietoja.

        Nimet on tiedossa. Muutama hölösuu ja kyllä osataan laskea paljonko on 1 1.
        Vinkki, imelä kirjoitus seinällä, paljon ❤️ ja ylistys ihanalle yplle. Ei kovin vaikea päätellä miksi. Muistan hyvin hakijan ja hakemuksen, oli ttt ja Kelaa, sai syksyllä synttäreihin kaikenlaista, pääsi jouluperheeksi ja myös hiihtoloman ruokakassi hommattiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimet on tiedossa. Muutama hölösuu ja kyllä osataan laskea paljonko on 1 1.
        Vinkki, imelä kirjoitus seinällä, paljon ❤️ ja ylistys ihanalle yplle. Ei kovin vaikea päätellä miksi. Muistan hyvin hakijan ja hakemuksen, oli ttt ja Kelaa, sai syksyllä synttäreihin kaikenlaista, pääsi jouluperheeksi ja myös hiihtoloman ruokakassi hommattiin.

        Jos ei ole saanut rahallista apua niin ei ole väärinkäytös


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimet on tiedossa. Muutama hölösuu ja kyllä osataan laskea paljonko on 1 1.
        Vinkki, imelä kirjoitus seinällä, paljon ❤️ ja ylistys ihanalle yplle. Ei kovin vaikea päätellä miksi. Muistan hyvin hakijan ja hakemuksen, oli ttt ja Kelaa, sai syksyllä synttäreihin kaikenlaista, pääsi jouluperheeksi ja myös hiihtoloman ruokakassi hommattiin.

        Eikös myös arpaonni suosinut häntä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös myös arpaonni suosinut häntä?

        Niin, sehän meinasi ihan unohtua 😂 se airfryer oli niin toivottu juttu ja hupsista, onni potkaisi ❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole saanut rahallista apua niin ei ole väärinkäytös

        Tuossa tapauksessa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös myös arpaonni suosinut häntä?

        Joensuu on Suomen kaupunki ja Pohjois-Karjalan maakuntakeskus, joka sijaitsee Saimaan Pyhäselän pohjoisrannalla Pielisjoen suulla Pohjois-Karjalan maakunnassa. Joensuu on asukasluvultaan Suomen 12. suurin kaupunki. Joensuun kaupungin alueella asuu noin 77 000 ihmistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa tapauksessa on.

        Perustele?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimet on tiedossa. Muutama hölösuu ja kyllä osataan laskea paljonko on 1 1.
        Vinkki, imelä kirjoitus seinällä, paljon ❤️ ja ylistys ihanalle yplle. Ei kovin vaikea päätellä miksi. Muistan hyvin hakijan ja hakemuksen, oli ttt ja Kelaa, sai syksyllä synttäreihin kaikenlaista, pääsi jouluperheeksi ja myös hiihtoloman ruokakassi hommattiin.

        Nyt on kateellisen touhua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on kateellisen touhua

        Mikä muka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustele?

        Lue poliisin sivuilta rahankeräysluvasta ja naapuriavusta. Siellä selvästi sanotaan, että tuollainen on laitonta toimintaa. Netissä ei saa kerjätä mitään ja netissä ei saa laittaa pystyyn mitään tuollaista. Lisäksi, jos haluaa auttaa jotakuta, niin silloin tämän autettavan ja auttajan pitää jollain tapaa tuntea toisensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue poliisin sivuilta rahankeräysluvasta ja naapuriavusta. Siellä selvästi sanotaan, että tuollainen on laitonta toimintaa. Netissä ei saa kerjätä mitään ja netissä ei saa laittaa pystyyn mitään tuollaista. Lisäksi, jos haluaa auttaa jotakuta, niin silloin tämän autettavan ja auttajan pitää jollain tapaa tuntea toisensa.

        Auttaako tänne kirjoittelu? Miksi et tee mitään jos on niin laitonta?


    • Anonyymi

      Onko tämä se ryhmä missä Yläpito usein tiedottaa 😂? Se missä yp huutaa ja kiroilee, potkii porukkaa pihalle milloin mistäkin? Se kuka ajaa ryhmän ostamalla punaisella volkkarilla?

    • Anonyymi

      Toimiiko kommentti?

      • Anonyymi

        Toimii 👌


    • Anonyymi

      Ryhmän ylläpito vie välistä ja elää leveästi, vaikka on työtön. Keräyttää itselleen kännykät ja läppärit ja jopa auton. Älkää kasvattako ryhmää. Mari poistaa heti jos kysyy ryhmässä asioista mitään.

      • Anonyymi

        Ja tarkemmin asiaa tutkittaessa huomasin, että moderaattorit ovat yksi ja sama henkilö joka itse on eräässä apuryhmäszä kerjäämässä. Ei ihan vakuuttavaa....😡


    • Anonyymi

      Olen kuullut että erään ryhmän yp on toiselle henkilölle laittanut yv:tä ja kehuskellut miten käyttää avunantajien rahoja itselleen

      • Anonyymi

        Ja kerätyttää esim vuokrarahoja kahteen kertaan.....
        Huomatkaa nyt hyvät ihmiset että teitä huijataan!


      • Anonyymi

        Näin olen kuullut myös. Elintadin nousu on huomattu myös kulmakunnalla. Moni ihmettelee miten ennen niin köyhä on nyt varoissaan. Ei ihme kun näitä lukee ja seuraa ryhmän toimintaa. Vuokra ym kerätään tuplasti, yp vain ottaa vaikka vuokrat on kertaalleen maksettu.


    • Anonyymi

      En ole missään ryhmässä, mutta miksi te hyvät ihmiset ette tee mitään virallista? Jos olette varmoja väärinkäytöksistä, ei auta somessa jankata.

    • Anonyymi

      Mikä ihmeen ryhmä tää on missä ei kukaan uskalla yp kysyä mitään? Mikä hirmu tää ylläpitäjä on? Tämähän kertoo ryhmän luonteesta paljon, lähtekää pois tollasesta ryhmästä, eihän toi ole mitenkään inhimillistä ja hyväksyttävää. Ja missä helvetissä ne villasukat on, voisi yp vastailla.

      • Anonyymi

        Sanos muuta! Kyllä minäkin haluaisin tietää mitä niille sadoille villasukille tapahtui joista huuteli ryhmän seinällä taannoin. Mä en ainakaan kutonut niitä hoitajille tai myytäväksi, saatu yplle tai hänen perheelleen/ sukulaisilleen. Mä en ainakaan IKINÅ enää lahjoita tolle tyypille mitään Näitä diktaattoreita on nyt liikkeellä joiden ainoa tarkoitus on tehdä hyvää.....itselleen!


    • Anonyymi

      Miksi täällä ei saa kertoa siitä, että miten poliisi ja kelan petosyksikkö tekevät yhteistyötä, kun poliisi alkaa tutkimaan tuota ilmiselvää huijausta? Viesti poistuu heti.

      • Anonyymi

        Sitäkään ei saa mainita, että jo ryhmän nimi on harhaanjohtava. Täällä on kirjoitettu, että toimintaa on vaan pääkaupunkiseudulla, joten se ei ole silloin koko Suomi. Vai onko ymmärrettävää, että kaikilta pohjoisesta etelään raha kelpaa, mutta ruokapussikat menee vaan pääkaupunkiseudulle?


      • Anonyymi

        Ootko ilmoittanu johonkin? Enpä usko


      • Anonyymi

        Onko muka tutkinta alkanut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ootko ilmoittanu johonkin? Enpä usko

        Kyllä on ilmoitettu ryhmän laittomasta rahankeräyksesåtä poliisille! Ryhmän ypn kusipäisyydestä ei viralliselle taholle voi oikein ilmoittaa vai oisko sulla, just sulla siihen jotain vinkkejä kenties?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on ilmoitettu ryhmän laittomasta rahankeräyksesåtä poliisille! Ryhmän ypn kusipäisyydestä ei viralliselle taholle voi oikein ilmoittaa vai oisko sulla, just sulla siihen jotain vinkkejä kenties?

        Mitäs poliisit vastasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs poliisit vastasi?

        Eiköhän se selviä aikanaan kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitäkään ei saa mainita, että jo ryhmän nimi on harhaanjohtava. Täällä on kirjoitettu, että toimintaa on vaan pääkaupunkiseudulla, joten se ei ole silloin koko Suomi. Vai onko ymmärrettävää, että kaikilta pohjoisesta etelään raha kelpaa, mutta ruokapussikat menee vaan pääkaupunkiseudulle?

        No nyt on otettu perhe Oulusta.... Tasapuolisuuden vuoksi ja näiden kirjoitusten. Silti apu on liian eteläpainotteista, siihen vaaditaan muutosta. Ja antakoot plussapisteet köyhille, niin rikas yp ei niitä tarvitse.
        Hänellä on jo kaikkea, hyvä luopuu vähästä, paha ei paljostakaan.


    • Anonyymi

      Nyt on aivan pakko tulla kommentoimaan tätä! Ensinnäkin,joku täällä esittää Maria😆 Joo,Matilla on tuo suomenkielen taito ihan tallessa. Toiseksi,Mari ei rahoita omaa elämäänsä millään tavalla avustuksilla. Apua saavat tietävät tarkkaan,mitä heille on tulossa! Jos joku lahjoittaa vaikka yksityisviestinä kautta perheelle ruokarahaa,Mari mainitsee sen kyllä apua hakevan ketjuun. Toiseksi,kun ruokakasseja tilataan niin Mari laittaa kauppakuitista kaikille apua antaneille kuvan. Mä en voi ymmärtää,miksi ihmeessä aikuiset ihmiset viitsii kiusata ihmistä,joka omistaan laittaa rahaa mm lähetyksiin. Tuon ryhmän kautta moni on saanut apua,minäkin! Yritättekö te ajaa Marin niin kovaan ahdinkoon teidän tekaistuilla jutuilla,että Mari lopettaa ryhmän,ja moni perhe jää ilman apua? Mari ei ole missään vaiheessa edes puhunut missään,että ryhmä lopetettaisi. Aivan järjestöstä käytöstä teiltä! Marilla on ihan omat tulonsa,sen ei tarvii kajota avustuksiin eikä se edes pystyisi siihen! Lopettakaa hyvät ihmiset tollanen paskan länkyttäminen. Tuolla te ette saavuta yhtään mitään,päin vastoin voi kohta olla perheitä ilman apua,jos Mari väsyy tähän jatkuvaan syyttelyyn ja kiusaamiseen. Koittakaa itse tehdä tuota hommaa ilman palkkaa,nimenomaan käsisydämellä. Tuskin monelta löytyisi rahkeita tai jaksamista edes yrittää. Antakaa helvettivieköön jo olla.

      • Anonyymi

        Höpö höpö, vain yksi asia tuosta nousi ylös.
        M väsyy ja lopettaa, voiko siihen luottaa 😁
        Pitäisikö miettiä niitä omia sanomisia ja tekemisiä..... 🙄


      • Anonyymi

        Eiköhän se ole itse Mari ja Matti tuon kirjoituksen takana...


      • Anonyymi

        Olisipa se ilon päivä kun Mari lopettaa 😍sitä siis odotellaan. Voihan se olla että joku muu sen lopettaa aikaisemmin. Aina löytyy uusia mareja, kukaan ei ole korvaamaton.


      • Anonyymi

        Todellisuudessa yp itse ei auta ketään.
        Ilman ryhmää hän ei olisi mitään. Vähän rajaa nyt näihin juttuihin. Tuo vuodatus on niin tunnistettava. Ilman palkkaa, höpöjä. Kyllä sieltä ne luontaisedut otetaan, turha väittää vastaan.


      • Anonyymi

        Joku täällä esittää Maria, no kukas muu voi esittää Maria?? Eihän ole kuin 1 Mari.
        Tuo avautuminen on niin tuttua, perus Maria ettei siitä voi erehtyä 😂 samalla tyylillä menty jo vuosikaudet. Mari taitaa väsyä johonkin muuhun kuin näihin kirjoituksiin. Lopun alkua ja sitten on taskut täynnä ja voi sanoa voi voi kun ei enää jaksa 🤭


      • Anonyymi

        Millainen ihminen puhuu itsestään kolmannessa persoonassa...siihen löytyy ihan oma ryhmänsä ja se alkaa sanalla psyko.....t..
        Matilla on suomenkielentaito tallessa, eli onko Matti Marin toinen persoona? Mattihan ei ole aikoihin osallistunut avustuksiin.
        Älä huoli, kyllä ne perheet jostain saa apua, Kela ja sosku on sitä varten., ennemmin kuin faceboookissa toimiva yksityinen sossu. Ei kukaan ,edes sinä ole korvaamaton, ei Suomessa sentään kuolla nälkään. Vai odotatko ihan kunniamerkkiä?
        Tuosta kirjoituksesta huomaa että loppua kohden alkoi jo nousta viha pintaan, kun tavan mukaan otetaan voimasanat käyttöön. Eli väsymystä on havaittavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän se ole itse Mari ja Matti tuon kirjoituksen takana...

        😂 usko mitä haluat! Onko sulla vähän paha mieli? Kerro huolesi niin ei tarvitse sitä ryhmään tai yhteen henkilöön purkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku täällä esittää Maria, no kukas muu voi esittää Maria?? Eihän ole kuin 1 Mari.
        Tuo avautuminen on niin tuttua, perus Maria ettei siitä voi erehtyä 😂 samalla tyylillä menty jo vuosikaudet. Mari taitaa väsyä johonkin muuhun kuin näihin kirjoituksiin. Lopun alkua ja sitten on taskut täynnä ja voi sanoa voi voi kun ei enää jaksa 🤭

        No kun ei täällä nyt mikään Mari kirjoittele 😂 vittu te olette joko helvetin kujalla,tai ihan muuten haluatte väitellä täällä kun sitä omaa elämää ei löydy ikkunan takaa enempää. Vittu te ootte hauskoja 😂 On teillä kyllä paha olla ☹️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen ihminen puhuu itsestään kolmannessa persoonassa...siihen löytyy ihan oma ryhmänsä ja se alkaa sanalla psyko.....t..
        Matilla on suomenkielentaito tallessa, eli onko Matti Marin toinen persoona? Mattihan ei ole aikoihin osallistunut avustuksiin.
        Älä huoli, kyllä ne perheet jostain saa apua, Kela ja sosku on sitä varten., ennemmin kuin faceboookissa toimiva yksityinen sossu. Ei kukaan ,edes sinä ole korvaamaton, ei Suomessa sentään kuolla nälkään. Vai odotatko ihan kunniamerkkiä?
        Tuosta kirjoituksesta huomaa että loppua kohden alkoi jo nousta viha pintaan, kun tavan mukaan otetaan voimasanat käyttöön. Eli väsymystä on havaittavissa.

        Ei nyt jumalauta 😂 Miten te väännätte minusta Marin? Ja miten te jaksatte vääntää nyt tästä ”Matista” kun kerran kirjoitusvirhe oli. Senkö takia te jaksatte joukolla täällä läyhätä paskaa päivästä toiseen kun itse ette ole apua saanut jostain syystä? Vai onko tää jotain kateutta,kun itse ette pystyisi samaan kun Mari? Terv: Susanna!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt jumalauta 😂 Miten te väännätte minusta Marin? Ja miten te jaksatte vääntää nyt tästä ”Matista” kun kerran kirjoitusvirhe oli. Senkö takia te jaksatte joukolla täällä läyhätä paskaa päivästä toiseen kun itse ette ole apua saanut jostain syystä? Vai onko tää jotain kateutta,kun itse ette pystyisi samaan kun Mari? Terv: Susanna!

        Ritva tässä terve. Sinä Mari Susanna voitko hieman löysätä sitä pipoasi ja kertoa saman myös muille ryhmän jäsenille sekä johtoryhmälle. Kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun ei täällä nyt mikään Mari kirjoittele 😂 vittu te olette joko helvetin kujalla,tai ihan muuten haluatte väitellä täällä kun sitä omaa elämää ei löydy ikkunan takaa enempää. Vittu te ootte hauskoja 😂 On teillä kyllä paha olla ☹️

        Voitko avata hieman tarkemmin asiaa? Tuon vituttelun vuoksi ei oikein pysty sanomaasi hahmottaa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😂 usko mitä haluat! Onko sulla vähän paha mieli? Kerro huolesi niin ei tarvitse sitä ryhmään tai yhteen henkilöön purkaa.

        Laitatko osoitteen niin kerron kyllä.....voin vaikka tehdä kotikäynnin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt jumalauta 😂 Miten te väännätte minusta Marin? Ja miten te jaksatte vääntää nyt tästä ”Matista” kun kerran kirjoitusvirhe oli. Senkö takia te jaksatte joukolla täällä läyhätä paskaa päivästä toiseen kun itse ette ole apua saanut jostain syystä? Vai onko tää jotain kateutta,kun itse ette pystyisi samaan kun Mari? Terv: Susanna!

        No hyvin on imetty ryhmän käytösmalli.
        Marin toiminnasta ei kukaan voi olla kade, tuohon pystyy kuka vaan. Ryhmästä keräsi välineet, siis auton ja läppärin niin mikä ettei. Tosiauttaja ei toimisi lainvastaisesti. Eihän siellä muutkaan ypt ja modet pummaa esim autoa. Toivoisin sinulta Susanna kauniimpaa kielenkäyttöä, tuo vain vie ryhmää alaspäin.
        Tervein Ritva Pyhtäältä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt jumalauta 😂 Miten te väännätte minusta Marin? Ja miten te jaksatte vääntää nyt tästä ”Matista” kun kerran kirjoitusvirhe oli. Senkö takia te jaksatte joukolla täällä läyhätä paskaa päivästä toiseen kun itse ette ole apua saanut jostain syystä? Vai onko tää jotain kateutta,kun itse ette pystyisi samaan kun Mari? Terv: Susanna!

        Eikö kuitenkin ole imartelevaa, että sinut sekoitetaan idoliisi? Ja täytyy kyllä sanoa, et jotain samaa teis kyl on......ainakin kirjoitustyyli ja ulosanti 😂😂😂


    • Anonyymi

      On suomessa muitakin apuryhmiä missä autetaan

      • Anonyymi

        *ihmettelen


      • Anonyymi

        Kyllä onneksi on. Ja rehellisiä ryhmiä, sellaisia joissa yp ei pummaa autoa eikä läppäriä jotta voi olla Auttaja, säälittävää että edes kehtaa ottaa vastaan!! Pitää oikein miettiä auttajan motiiveja, eli oma lehmä ojassa, minä autan kun ensin saan auton ym... Jokainen pystyy samaan.


    • Anonyymi

      Useammat ryhmät ovat ?? Jonkun mielipiteen mukaisia ja toisten sortajia . Älä luota puheisiin

    • Anonyymi

      Voi kyynel, naistenpäivä ja perhenumeroiset saa ylläpitäjältä hakea kukkia ja suklaata, eli vain ETELÄSSÄ asuvia suositaan. Voi että on paha mieli kun asuu keskis-suomessa, auttaa ryhmässä ja sitten vain ETELÄ-suomessa muistetaan naisia.
      Poista se KOKO SUOMI, niin ollaan lähempänä oikeata kohderyhmää. Harmittaa kovasti tommonen suosiminen :(
      Kaikesta huolimatta ihanaa naistenpäivää MUU SUOMI <3

      • Anonyymi

        Ei hyvää päivää. Ootko ihan tosissasi että tulet tänne valittamaan kun et saanut kukkasia 😂😂 Jos toinen omistaan antaa, niin oisko pitänyt sulle kuskata keski-suomeen. Vähän valoja päälle nyt hyvänen aika.
        P.s ostin itse omat kukkani eilen että kukkakauppaan vaan sitten 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hyvää päivää. Ootko ihan tosissasi että tulet tänne valittamaan kun et saanut kukkasia 😂😂 Jos toinen omistaan antaa, niin oisko pitänyt sulle kuskata keski-suomeen. Vähän valoja päälle nyt hyvänen aika.
        P.s ostin itse omat kukkani eilen että kukkakauppaan vaan sitten 😂

        Kun ei se omistaan niitä osta koska itse on vähävarainen yp, näitä ostetaan kun "rahaa" jää yli ja halutaan ryhmän keskuudessa kiillottaa omakuvaa. Sitähän tämä on. En tiedä osataanko täällä ymmärtää oikein näitä kirjoituksia, kun tuossahan ei ollut kyse siitä etten saanut kukkia. Kyse oli tasapuolisuudesta. Jos kerta ostaa niin olisihan voinut muutkin modet ja ypt niitä kukkia jakaa, kaikki kun ei asu etelä-suomessa. Niitä valoja on ryhmän keskuudessa kaikenlaisia siellä ja täällä, kirkkaita ja himmeitä...autokeräyshän mentiin kirkkailla...
        Ja loppujen lopuksi, täysin turhaa ostaa kukkia ym shaibaa, olsii ostanut niilläkin rahoilla ennemmin kymmenelle lapiperheelle vaippapaketin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hyvää päivää. Ootko ihan tosissasi että tulet tänne valittamaan kun et saanut kukkasia 😂😂 Jos toinen omistaan antaa, niin oisko pitänyt sulle kuskata keski-suomeen. Vähän valoja päälle nyt hyvänen aika.
        P.s ostin itse omat kukkani eilen että kukkakauppaan vaan sitten 😂

        No saihan se yp auton ryhmäläisiltä, jotenka miksipä ei? Onhan hän odotettu vieras minne vain, ainakin omasta ja mitä ilmeisimmin myös sinun mielestä. Ja onhan täällä tullut jo ilmi ettei ajele omalla rahalla vaan ryhmän lahjoittamalla rahalla, kenties juuri sinun?


      • Anonyymi

        Hei,jos asut Jyväskylässä,voin sulle kukat ostaa niin et menetä yöunias 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei,jos asut Jyväskylässä,voin sulle kukat ostaa niin et menetä yöunias 😊

        Kiitos Susanna ❤. Terveisin Lumi


    • Anonyymi

      Nyt on pakko ihmetellä, että miksi täällä on noin katkeraa porukkaa? Ihan kun olisi teiltä pois, jos joku saa apua. Miksi pitää haukkua ja arvostella ryhmän toimintaa? Vai oletteko kenties jääneet itse ilman apua ja nyt haluatte pahaa kirjoittamalla haukkua täällä nimettöminä. Käsittämätöntä karkeruutta

      • Anonyymi

        Miksi mielestäsi ei saa arvostella ja kyseenalaistaa rikollista toimintaa?

        Ei siinä ole mitään pahaa, jos antaisikin omistaan, mutta jos antaa toisten antamista rahoista rahankeräyslain vastaisesti, niin siinä on jo paljon väärää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi mielestäsi ei saa arvostella ja kyseenalaistaa rikollista toimintaa?

        Ei siinä ole mitään pahaa, jos antaisikin omistaan, mutta jos antaa toisten antamista rahoista rahankeräyslain vastaisesti, niin siinä on jo paljon väärää.

        Juuri tämä, ihme kuvitelmaa että antaisi omistaan??? Kyllä ne on jäänyt taskun pohjalle ja nyt pitää yrittää jotakin korvaavaa, kun on vuosien aikana käyttäytynyt niin huonosti.
        Eihän sillä ollut edes varaa ostaa autoa, eikä läppäriä, eikä edes alussa talvirenkaisiin...
        Miten nyt sitten kukkiin ja suklaaseen ym...kyllä ne on joku muu maksanut.


      • Anonyymi

        No nimettömänä tietenkin, sehän on jo ryhmästä opittua. Siellä kun ei edes nimellisenä voi kysyä tai keskustella kun yp linkaisee nanosekunnissa pihalle.
        Katkeruus on tästä kaukana, rikollinen toiminta sitäkin lähempänä.
        Luulette aina näiden kirjoitusten taustalla olevan se että ollaan jääty ilman apuja, ehei, apua on saatu, mutta millä keinoilla?? Vaikea olla kauhean kiitollinen kun on huomattu miten se apu kerätään :(


      • Anonyymi

        Siellä sokea taluttaa sokeaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tämä, ihme kuvitelmaa että antaisi omistaan??? Kyllä ne on jäänyt taskun pohjalle ja nyt pitää yrittää jotakin korvaavaa, kun on vuosien aikana käyttäytynyt niin huonosti.
        Eihän sillä ollut edes varaa ostaa autoa, eikä läppäriä, eikä edes alussa talvirenkaisiin...
        Miten nyt sitten kukkiin ja suklaaseen ym...kyllä ne on joku muu maksanut.

        Tilanteet voi muuttua vuosien aikana. Että jaksatte höpöttää vuosia jostain autosta. 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilanteet voi muuttua vuosien aikana. Että jaksatte höpöttää vuosia jostain autosta. 🙄

        Vai vuosia 😳 keräys tehtiin elokuussa ja syyskuussa ostatutti auton. Minun laskujeni mukaan tästä on vasta puoli vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai vuosia 😳 keräys tehtiin elokuussa ja syyskuussa ostatutti auton. Minun laskujeni mukaan tästä on vasta puoli vuotta.

        Ja silti jaksatte jauhaa vanhaa asiaa... Kyllä on pitkä vihaista tai kateellista porukkaa. Huhhuh. Tietty täällä on helppo suutaan soittaa kun ei muutakaan ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti jaksatte jauhaa vanhaa asiaa... Kyllä on pitkä vihaista tai kateellista porukkaa. Huhhuh. Tietty täällä on helppo suutaan soittaa kun ei muutakaan ole.

        Ja aikahan se vääryydet korjaa, niinkö? Turha sinun on aikaasi täällä kuluttaa, et sinä voit kelloa kääntää ja vääryyttä korjata! Luehan hiukan historian kirjoja ja kerto sitten onko aika korjannut kaikki epäkohdat ja vääryydet!!! Tätäkään vääryyttä ei voi aika korjata vai pitäisikö ajatella että shit happend?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti jaksatte jauhaa vanhaa asiaa... Kyllä on pitkä vihaista tai kateellista porukkaa. Huhhuh. Tietty täällä on helppo suutaan soittaa kun ei muutakaan ole.

        Jos se rahankeräys olisi hoidettu oikein, niin mikäs siinä. Mutta se tapa hoitaa se, huh huh. Emme ole koskaan törmänneet vastaavaan. Uhkailua, kiroilua ja muutenkin epäaikuismaista käytöstä.
        Ei sitä voi unohtaa koskaan. Häikäilemätön omaa etua tavoitteleva laiton rahankeräys. Et tainnut tietää miten se hoidettiin, koska puhut vastoin tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tämä, ihme kuvitelmaa että antaisi omistaan??? Kyllä ne on jäänyt taskun pohjalle ja nyt pitää yrittää jotakin korvaavaa, kun on vuosien aikana käyttäytynyt niin huonosti.
        Eihän sillä ollut edes varaa ostaa autoa, eikä läppäriä, eikä edes alussa talvirenkaisiin...
        Miten nyt sitten kukkiin ja suklaaseen ym...kyllä ne on joku muu maksanut.

        Ryhmän jäsenet ovat OMATOIMISESTI keränneet Marille autoon ja läppäriin rahaa,ei Mari. Jos sinä tai te,ketkä täällä nyt jaksaa itkeä joka vitun asiasta,ette ole ottaneet osaa näihin niin sillon myöskään se ei ole teiltä pois! Minäkin tarviisin auton jos tuota hommaa tekisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti jaksatte jauhaa vanhaa asiaa... Kyllä on pitkä vihaista tai kateellista porukkaa. Huhhuh. Tietty täällä on helppo suutaan soittaa kun ei muutakaan ole.

        Niin tämä! Niin naurettavaa sakkia 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ryhmän jäsenet ovat OMATOIMISESTI keränneet Marille autoon ja läppäriin rahaa,ei Mari. Jos sinä tai te,ketkä täällä nyt jaksaa itkeä joka vitun asiasta,ette ole ottaneet osaa näihin niin sillon myöskään se ei ole teiltä pois! Minäkin tarviisin auton jos tuota hommaa tekisin.

        Toivottavasti et ole perustamassa Facebookin avustusryhmää!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ryhmän jäsenet ovat OMATOIMISESTI keränneet Marille autoon ja läppäriin rahaa,ei Mari. Jos sinä tai te,ketkä täällä nyt jaksaa itkeä joka vitun asiasta,ette ole ottaneet osaa näihin niin sillon myöskään se ei ole teiltä pois! Minäkin tarviisin auton jos tuota hommaa tekisin.

        Huomaatko itse, mitä kirjoitat? " Ryhmän jäsenet ovat omatoimisesti keränneet rahaa Marille autoon ja läppäriin" Juuri tästä on kysymys, olette tehneet laittoman rahankeräyksen! Hienoa että tunnustatte keränneenne ryhmässä rahaa, mutta juuri se on Suomen lakien mukaan laitonta! Moraalikysymys onkin sitten eri asia....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ryhmän jäsenet ovat OMATOIMISESTI keränneet Marille autoon ja läppäriin rahaa,ei Mari. Jos sinä tai te,ketkä täällä nyt jaksaa itkeä joka vitun asiasta,ette ole ottaneet osaa näihin niin sillon myöskään se ei ole teiltä pois! Minäkin tarviisin auton jos tuota hommaa tekisin.

        Olipa omatoimista. Niihin pyydettiin rahaa. Se on fakta. Sinä et voi tietää autoinko minä silloin vai autanko edelleen. Sinä ilmeisesti et. Muistaakseni olet saajien joukossa siksi niin kovasti puolustat. Onhan se kiva saada ilmaista rahaa, sitä kun ei oikeasti ole. Vahvasti on otettu ominaispiirteitä, ryhmästä, tuo viha ja aggressiivinen tapa kirjoittaa. Suosittelen jotain vihanhallinta kurssia. Kulutat turhaan energiaa vihapuheisiisi. Ota vastaan.
        T Tuure


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilanteet voi muuttua vuosien aikana. Että jaksatte höpöttää vuosia jostain autosta. 🙄

        Oletko sinä jossain aikakuplassa? Nyt eletään vuotta 2022 ja tämä oli syksyllä 2021. Vain muutama kk sitten. Puhut vuosista, kun kyse on kuukausista.
        Tämä on keskustelua, ei mitään höpötystä. Toivoisinkin asiallisia kommentteja aikuisilta.
        (Noormarkusta Mira kirjoittajana)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja aikahan se vääryydet korjaa, niinkö? Turha sinun on aikaasi täällä kuluttaa, et sinä voit kelloa kääntää ja vääryyttä korjata! Luehan hiukan historian kirjoja ja kerto sitten onko aika korjannut kaikki epäkohdat ja vääryydet!!! Tätäkään vääryyttä ei voi aika korjata vai pitäisikö ajatella että shit happend?

        Ei vaan, miksi pitää samaa asiaa jankuttaa jatkuvasti. Kyllä taitaa mieltä painaa ja vituttaa kovin, kun ei muuta kirjoitettavaa oo ku yks auto 😒 Valoja päälle ja kohti omia asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan, miksi pitää samaa asiaa jankuttaa jatkuvasti. Kyllä taitaa mieltä painaa ja vituttaa kovin, kun ei muuta kirjoitettavaa oo ku yks auto 😒 Valoja päälle ja kohti omia asioita.

        Pitäisikö jokaisen facenryhmän ylläpitäjän saada auto? Tuolla perusteella kyllä.
        Ja mikä tämä valo juttu on, onko teillä jotain ongelmia niiden kanssa? Autokin kerättiin kirkkailla valoilla.


    • Anonyymi

      Onko tää se apuryhmä joka ilmoitti ison firman lähtevän mukaan auttajaksi ja monen monta perhettä saa apua. Missä ne avut ja koko firma?

      • Anonyymi

        Tämä on juuri se ryhmä. Taitaa olla ihan ypn harhaa ja kuvitelmaa koko juttu. Ainakaan mitään ison firman suuntaista apua ei ole ollut missään vaiheessa. Vai vetäytyikö pois niin kuin se kukkakauppa joulun alla?? Minne nämä suureen ääneen kehutut isot auttajat aina katoaa?


    • Anonyymi

      Voisitteko te millään sitten ihan omalla nimellänne kirjoitella noita syytöksiä mitä latelette Maria kohtaan? Ei taida munaa siihen löytyä,ainoastaan länkyttää anonyymisti. Te ruokitte toisianne tolla paskanjauhamisella,ja koko ajan,mitä enemmän te täällä kirjoittelette paskaa,se paska kasvaa ja asiat vääristyy! Mari ei pysty edelleenkään hyötymään lahjoituksista,ja sen tietää jokainen,joka on Marin ryhmässä ollut avustajana. Jos tässä olis jotain hämärää,olis virkavalta ollut jo aikaa sitten puuttunut asiaan mutta kun näin ei ole. Mitä te niin kun haette tällä kaikella,että vääristelette asioita? Marille pahaa mieltä? Ihan teidän kiusaks toivon että Mari ei jaksa vittuakaan välittää näistä 😊 Toivon,että te nyt vaikka kirjoittelisitte täällä ihan oikeaa asiaa,esim sodasta joka on täyttä totta. Te ette nyt vaan saa käännettyä faktaa fiktioksi vaikka kuinka sitä yritätte. Terv. Susanna Laitinen Jyväskylästä 😊(ei Mari)

      • Anonyymi

        Hyvä Susanna, miksi kirjoitat niin aggressiiviseen sävyyn? Olen valitettavasti aikaisemminkin huomannut, että kaikki jotka ryhmää ja yp:tä puolustavat tekevät sen hyvin aggressiiviseen sävyyn? Miksi? Jos todella olet sitä mieltä, että ryhmä toimii hyvin ja kaikkien lakien mukaisesti tai olet saanut kenties sieltä itse apua, niin eikö voisi puolustaa ryhmää jotenkin asiallisesti? Kysehän on ollut siitä, että ryhmässä kerätään rahaa laittomasti, siihen tarvitaan Suomen lakien mukaan lupa. Kyse ei ole ollut siitä etteikö ihmisiä saisi auttaa, kyse on siitä että toimitaan lakien mukaisesti. Tälläisellä kirjoittelulla aiheutatte vain enemmän hallaa ja herätätte negatiivisia tunteita lisää muissa ihmisistä ja joudutatte ryhmän ypn väsymistä. Sillä niin kauan kuin ryhmä toimii vastoin Suomen lakeja, löytyy myös niitä jotka asiasta kirjoittelee. Lisäksi vielä tiedoksi, että aina kun lisäät panoksia, tekee niin myös vastapuoli. Terveisin Tellervo Malmberg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä Susanna, miksi kirjoitat niin aggressiiviseen sävyyn? Olen valitettavasti aikaisemminkin huomannut, että kaikki jotka ryhmää ja yp:tä puolustavat tekevät sen hyvin aggressiiviseen sävyyn? Miksi? Jos todella olet sitä mieltä, että ryhmä toimii hyvin ja kaikkien lakien mukaisesti tai olet saanut kenties sieltä itse apua, niin eikö voisi puolustaa ryhmää jotenkin asiallisesti? Kysehän on ollut siitä, että ryhmässä kerätään rahaa laittomasti, siihen tarvitaan Suomen lakien mukaan lupa. Kyse ei ole ollut siitä etteikö ihmisiä saisi auttaa, kyse on siitä että toimitaan lakien mukaisesti. Tälläisellä kirjoittelulla aiheutatte vain enemmän hallaa ja herätätte negatiivisia tunteita lisää muissa ihmisistä ja joudutatte ryhmän ypn väsymistä. Sillä niin kauan kuin ryhmä toimii vastoin Suomen lakeja, löytyy myös niitä jotka asiasta kirjoittelee. Lisäksi vielä tiedoksi, että aina kun lisäät panoksia, tekee niin myös vastapuoli. Terveisin Tellervo Malmberg

        Se on hienoa että sinulla pinnaa riittää. Olen lukenut täältä aivan järkyttävää paskaa,mikä ei ole missään määrin totta! Minä olen ollut sekä auttaja,että apua saanut eikä missään kohtaa ole ollut mitään epäselvää tai epäilystä. En jaksais toistaa itseäni moneen kertaan mutta tehdään se vielä kerran.1:Mari pyytää ihmisiä kirjoittamaan ketjuun mitä kukin voi auttaa. Jos apu halutaan tehdä anonyymisti,Mari ilmoittaa sen ketjussa,ilman lahjoittajan nimeä. Sillon nämä lahjoittajat kyllä näkevät että Mari on ne huomioinut ketjussa. 2:Ruokatilaukset,niitä voidaan tilata pitkin suomea netin kautta. Jokainen,joka on lahjoittanut rahaa tilaukseen,Mari on laittanut kauppakuitin jokaiselle. Jos ostokset on yli mennyt,on Mari täysin omistaan maksanut loput. 3 on väitetty,että Mari postittaa lahjakortteja katteettomina on täysin silkkaa sitä itseään! Minä sain 290€ edestä apua,ja ihan joka sentti oli oli korteilla käytössä,joten tuo on täysin tarpeetonta,ja aiheetonta syyttämistä!4: väitetään myös,että Mari on kuvannut avustuslaatikoita,eikä niitä olla saatu? Eiköhän perheet olisi tässä kohtaan asian ilmoille tuonut. 5! Jos tämä ryhmä olisi jotenkin ”hämärä” edelleen olisi poliisi ollut yhteydessä ja sanalla ajanut ryhmän toiminnan alas,silti se on vielä. Joten mitä ryhmässä tehdään väärin? Terv- edelleen Susanna Jyväskylästä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä Susanna, miksi kirjoitat niin aggressiiviseen sävyyn? Olen valitettavasti aikaisemminkin huomannut, että kaikki jotka ryhmää ja yp:tä puolustavat tekevät sen hyvin aggressiiviseen sävyyn? Miksi? Jos todella olet sitä mieltä, että ryhmä toimii hyvin ja kaikkien lakien mukaisesti tai olet saanut kenties sieltä itse apua, niin eikö voisi puolustaa ryhmää jotenkin asiallisesti? Kysehän on ollut siitä, että ryhmässä kerätään rahaa laittomasti, siihen tarvitaan Suomen lakien mukaan lupa. Kyse ei ole ollut siitä etteikö ihmisiä saisi auttaa, kyse on siitä että toimitaan lakien mukaisesti. Tälläisellä kirjoittelulla aiheutatte vain enemmän hallaa ja herätätte negatiivisia tunteita lisää muissa ihmisistä ja joudutatte ryhmän ypn väsymistä. Sillä niin kauan kuin ryhmä toimii vastoin Suomen lakeja, löytyy myös niitä jotka asiasta kirjoittelee. Lisäksi vielä tiedoksi, että aina kun lisäät panoksia, tekee niin myös vastapuoli. Terveisin Tellervo Malmberg

        Edelleen ryhmässä EI kerätä rahaa. Vaan auttaja päättää miten auttaa. Mikä siinä on vaikea ymmärtää???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen ryhmässä EI kerätä rahaa. Vaan auttaja päättää miten auttaa. Mikä siinä on vaikea ymmärtää???

        Kyllä kerätään. Mikä siinä on niiiiiin vaikea ymmärtää? Eihän siellä kelpaa kuin raha. Ruokaa jos tarjoat haettavaksi niin se skipataan.
        Pienempiinkin asioihin haetaan rahankeräyslupa. Ota nyt se järki käteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on hienoa että sinulla pinnaa riittää. Olen lukenut täältä aivan järkyttävää paskaa,mikä ei ole missään määrin totta! Minä olen ollut sekä auttaja,että apua saanut eikä missään kohtaa ole ollut mitään epäselvää tai epäilystä. En jaksais toistaa itseäni moneen kertaan mutta tehdään se vielä kerran.1:Mari pyytää ihmisiä kirjoittamaan ketjuun mitä kukin voi auttaa. Jos apu halutaan tehdä anonyymisti,Mari ilmoittaa sen ketjussa,ilman lahjoittajan nimeä. Sillon nämä lahjoittajat kyllä näkevät että Mari on ne huomioinut ketjussa. 2:Ruokatilaukset,niitä voidaan tilata pitkin suomea netin kautta. Jokainen,joka on lahjoittanut rahaa tilaukseen,Mari on laittanut kauppakuitin jokaiselle. Jos ostokset on yli mennyt,on Mari täysin omistaan maksanut loput. 3 on väitetty,että Mari postittaa lahjakortteja katteettomina on täysin silkkaa sitä itseään! Minä sain 290€ edestä apua,ja ihan joka sentti oli oli korteilla käytössä,joten tuo on täysin tarpeetonta,ja aiheetonta syyttämistä!4: väitetään myös,että Mari on kuvannut avustuslaatikoita,eikä niitä olla saatu? Eiköhän perheet olisi tässä kohtaan asian ilmoille tuonut. 5! Jos tämä ryhmä olisi jotenkin ”hämärä” edelleen olisi poliisi ollut yhteydessä ja sanalla ajanut ryhmän toiminnan alas,silti se on vielä. Joten mitä ryhmässä tehdään väärin? Terv- edelleen Susanna Jyväskylästä

        Rahankeräyslupa puuttuu. Netissä ei saa kerjätä rahaa eikä mitään muutakaan "naapuriapua".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kerätään. Mikä siinä on niiiiiin vaikea ymmärtää? Eihän siellä kelpaa kuin raha. Ruokaa jos tarjoat haettavaksi niin se skipataan.
        Pienempiinkin asioihin haetaan rahankeräyslupa. Ota nyt se järki käteen.

        Ainakin omalla kohdalla ruoka kelpasi hyvin.Eikä mitenkään skipattu. Kannattaa perehtyä asioihin ennen kun kirjoitat, kun et nähtävästi tiedä asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on hienoa että sinulla pinnaa riittää. Olen lukenut täältä aivan järkyttävää paskaa,mikä ei ole missään määrin totta! Minä olen ollut sekä auttaja,että apua saanut eikä missään kohtaa ole ollut mitään epäselvää tai epäilystä. En jaksais toistaa itseäni moneen kertaan mutta tehdään se vielä kerran.1:Mari pyytää ihmisiä kirjoittamaan ketjuun mitä kukin voi auttaa. Jos apu halutaan tehdä anonyymisti,Mari ilmoittaa sen ketjussa,ilman lahjoittajan nimeä. Sillon nämä lahjoittajat kyllä näkevät että Mari on ne huomioinut ketjussa. 2:Ruokatilaukset,niitä voidaan tilata pitkin suomea netin kautta. Jokainen,joka on lahjoittanut rahaa tilaukseen,Mari on laittanut kauppakuitin jokaiselle. Jos ostokset on yli mennyt,on Mari täysin omistaan maksanut loput. 3 on väitetty,että Mari postittaa lahjakortteja katteettomina on täysin silkkaa sitä itseään! Minä sain 290€ edestä apua,ja ihan joka sentti oli oli korteilla käytössä,joten tuo on täysin tarpeetonta,ja aiheetonta syyttämistä!4: väitetään myös,että Mari on kuvannut avustuslaatikoita,eikä niitä olla saatu? Eiköhän perheet olisi tässä kohtaan asian ilmoille tuonut. 5! Jos tämä ryhmä olisi jotenkin ”hämärä” edelleen olisi poliisi ollut yhteydessä ja sanalla ajanut ryhmän toiminnan alas,silti se on vielä. Joten mitä ryhmässä tehdään väärin? Terv- edelleen Susanna Jyväskylästä

        Sinä Susanna et nyt ymmärrä mikä tässä on se pointti. Mitä ryhmässä tehdään väärin? Vielä kysytkin, toivottavasti et tosissasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin omalla kohdalla ruoka kelpasi hyvin.Eikä mitenkään skipattu. Kannattaa perehtyä asioihin ennen kun kirjoitat, kun et nähtävästi tiedä asiasta.

        Mitäs itsetehtyä kotiruokaa sait?


      • Anonyymi

        Susanna, faktaa fiktioksi mieti 2 x mitä tarkoitat 😂 juuri tästä on puhe.


    • Anonyymi

      Mitä ihmettä täällä jankataan autosta? Lahjakeräys oli laillinen ja mitä sitten jos joku sai auton. Muista keräyksistä en tiedä mitään, mutta kovasti vaahtoatte laittomuudesta, mitä se hyödyttää? Kysykää poliisilta ja tehkää jotain, poliisi sen päättää onko laitonta vai ei, ette te. Mitä hyödytte jankuttamisesta?

      • Anonyymi

        Perustele laillisuusväittämäsi. Vai etkö osaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustele laillisuusväittämäsi. Vai etkö osaa?

        Osaan kyllä, ota itse selvää


      • Anonyymi

        VMP
        Älkää pitäkö muita tyhminä. Kyllä se kiesi Marille pyydettiin. Mari itse laittoi säälittäviä hylky kuvia katsastuksesta säälittävien tekstien kanssa. Yhtä hyvin olisi voinut ihan rehdisti suoraan pyytää autoa. Ihmisiä poistettiin rajulla kädellä kun huomattiin mistä on kyse. Sitten seliteltiin jälkikäteen toisen silloisen ypn toimesta kuinka käännetään asia niin ja näin jos ja jos sitä ja tätä. Eikä sillä ole loppujen lopuksi väliä kuka pyysi, laiton rahankeräys se oli silti. Se ei muuksi muutu. Monessako apuryhmässä toimitaan tuolla tavalla? Vain tässä ryhmässä. Muissa on asianmukaisesti luvat kunnossa kuten oikeassa elämässä kuuluukin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VMP
        Älkää pitäkö muita tyhminä. Kyllä se kiesi Marille pyydettiin. Mari itse laittoi säälittäviä hylky kuvia katsastuksesta säälittävien tekstien kanssa. Yhtä hyvin olisi voinut ihan rehdisti suoraan pyytää autoa. Ihmisiä poistettiin rajulla kädellä kun huomattiin mistä on kyse. Sitten seliteltiin jälkikäteen toisen silloisen ypn toimesta kuinka käännetään asia niin ja näin jos ja jos sitä ja tätä. Eikä sillä ole loppujen lopuksi väliä kuka pyysi, laiton rahankeräys se oli silti. Se ei muuksi muutu. Monessako apuryhmässä toimitaan tuolla tavalla? Vain tässä ryhmässä. Muissa on asianmukaisesti luvat kunnossa kuten oikeassa elämässä kuuluukin.

        Edelleen mitä hyötyä on täällä jauhaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen mitä hyötyä on täällä jauhaa?

        Onko sulla, just Sulla jääny levy päälle?? Nyt nalleilut seis!


      • Anonyymi

        Hei mua kiinnostaa tämä, mistä ryhmästä saa auton? Vähänkö siistii! Miksi se sai sen auton, pyyskö vaan ja tsädäm jengi osti auton. Mäkin haluun, ois kiva kruisailla skidien kanssa stadissa. Ei tarttis aina kulkee julkisilla 😔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaan kyllä, ota itse selvää

        Eikö olekin helppo vastata noin, kun ei osaa perustella sanomisiaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olekin helppo vastata noin, kun ei osaa perustella sanomisiaan?

        Eikö ole helppo syytellä kun ei ota asioita itse selvää, LOL


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole helppo syytellä kun ei ota asioita itse selvää, LOL

        Tunnen oikein hyvin rahankeräyslain. Tunnetko sinä? Jos et, niin voit tutustua siihen poliisin sivuilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnen oikein hyvin rahankeräyslain. Tunnetko sinä? Jos et, niin voit tutustua siihen poliisin sivuilla.

        Ryhmää ei ole tuomittu mistään, ei kannata meuhkata etukäteen


    • Anonyymi

      Voisiko joku asiallisesti perustella tämän paljon puhutun lahjan?
      Miksi se kerättiin ja mikä sen tarkoitus on.
      Miksi yp pyysi auton? Onko auto kenties ryhmän muiden ylläpitäjien käyttöön tarkoitettu? Ylipäätään, mikä juttu tämä on?

      • Anonyymi

        Niin ja kenen nimissä auto on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja kenen nimissä auto on.

        Auto on ypn omissa nimissä, tieto on tarkistettu Traficomista ja tämä on fakta!


    • Anonyymi

      Ihmettelen syvästi miten täällä muka varmana tietona syytetään ryhmää esim välistävedosta, rikollisesta toiminnasta yms ja miksi kirjoitellaan ylläpidon varallisuudesta, lopettakaa noi jutut. Kellään ei ole faktaa, luuloja vaan. Ihme heittoja vaan kirjoitellaan. Ja toinen asia mitä sitten jos joku sama perhe saanut useammin apua, eikö vähvaraisille saa sitä yhtään enempää antaa. Varmasti moni vähävarainen olisi onnellinen jos saisi hieman ylikin apua edes joskus.

      • Anonyymi

        Mietin tätä samaa ja etenkin ryhmäläisten ikävää kielenkäyttöä sekä hyökkäävää asennetta. Eihän tuollainen johda mihinkään. Hyvä ryhmä kuitenkin kyseessä niin älkää nyt julkisesti käyttäytykö noin. Siellä autetaan monia tälläkin hetkellä. Pidetään me ryhmän puolta eikä loata sitä omalla nimellä eikä asiattomilla kommenteilla. Niistä ei ole kenellekään apua. Päinvastoin, tunnen auttajana myötähäpeää. Keskitytään auttamaan, unohdetaan viha ja katkeruus sekä lopetetaan voimassanojen käyttö ja kaikille valoisaa kevättä ❤️


      • Anonyymi

        Mistä päättelet että ne eivät ole faktaa? Samoja luuloja sinäkin kirjoittelet. En ole yhtään faktaa nähnyt tämän ryhmän osalta koskien esim rahankeräyslupaa numeroa tai edes tiedottamista siitä, minne mikäkin lahjakortti menee. Ryhmän seinältähän on poistettu kaikki mikä viittaa esim yp auton hankintaan. Miksi jos kerran niin laillista ja läpinäkyvää toimintaa on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä päättelet että ne eivät ole faktaa? Samoja luuloja sinäkin kirjoittelet. En ole yhtään faktaa nähnyt tämän ryhmän osalta koskien esim rahankeräyslupaa numeroa tai edes tiedottamista siitä, minne mikäkin lahjakortti menee. Ryhmän seinältähän on poistettu kaikki mikä viittaa esim yp auton hankintaan. Miksi jos kerran niin laillista ja läpinäkyvää toimintaa on?

        Siitä kun kukaan ei ole faktaa esittänyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä kun kukaan ei ole faktaa esittänyt

        Et pysty esittämään sinäkään faktaa, joten ympäri mennään ja yhteen tullaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et pysty esittämään sinäkään faktaa, joten ympäri mennään ja yhteen tullaan.

        Sen takia en luuloja kirjoittele


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen takia en luuloja kirjoittele

        Ne kuuluisat viimeise sanat....


    • Anonyymi

      Ei ole henkilökohtaista kokemusta muuta kun että ryhmästä poistettu, ja olen lukenut järkyttäviä asioita tästä ryhmästä, uskomatonta että näin saa toimia! Toivottavasti virkavalta puuttuu asiaan, koska ei ole rahankeräyslupaa.
      Ihmettelen suuresti myös sitä että tämä ryhmä on Hyviä tekoja 2022 kampanjassa mukana, ollut myös viime vuonna ja ryhmähän EI täytä haku kriteerejä, miten on mahdollista että se on päässyt tuohon? Ihmetellä täytyy että Säästöpankki hyväksyy tämän mukaan vaikka kriteerit ei täyty.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, kyllä tuo on huonoa mainosta säästöpankille! On toivottavaa että ryhtyvät toimenpiteisiin ja huomiovat tämän.


      • Anonyymi

        Ja mihin ne lahjakortit meni? Kertaakaan ei saatu kuin selityksiä että niitä on jaettu.
        Sehän vasta onkin epämääräistä. Moni olisi toivonut ihan selkeätä korvamerkintää tietylle perheelle. Sellaista ei tullut missään vaiheessa. Mikä siinä olisi niin vaikeaa laittaa tuetun perheen alle esim heille meni 2 lahjakorttia. Tämä salailu tekee ryhmän toiminnan huolestuttavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mihin ne lahjakortit meni? Kertaakaan ei saatu kuin selityksiä että niitä on jaettu.
        Sehän vasta onkin epämääräistä. Moni olisi toivonut ihan selkeätä korvamerkintää tietylle perheelle. Sellaista ei tullut missään vaiheessa. Mikä siinä olisi niin vaikeaa laittaa tuetun perheen alle esim heille meni 2 lahjakorttia. Tämä salailu tekee ryhmän toiminnan huolestuttavaksi.

        Yp kommentoinut että lahjakortit luvattu kesä ja jouluperheille, mulla tuttava perhe ollut molemmissa avunhakijana eikä ole lahjakorttia saanut 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mihin ne lahjakortit meni? Kertaakaan ei saatu kuin selityksiä että niitä on jaettu.
        Sehän vasta onkin epämääräistä. Moni olisi toivonut ihan selkeätä korvamerkintää tietylle perheelle. Sellaista ei tullut missään vaiheessa. Mikä siinä olisi niin vaikeaa laittaa tuetun perheen alle esim heille meni 2 lahjakorttia. Tämä salailu tekee ryhmän toiminnan huolestuttavaksi.

        Minkä suuruisia rahasummia noissa lahjakorteissa on? Vai onko ne jotain sellaisia, että jostain määrätystä kaupasta voi ostaa kortissa määrätyllä summalla tavaraa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä suuruisia rahasummia noissa lahjakorteissa on? Vai onko ne jotain sellaisia, että jostain määrätystä kaupasta voi ostaa kortissa määrätyllä summalla tavaraa?

        Eikö ne olleet 20,- kpl ja taisi olla k-ketjun.


    • Anonyymi

      Luin ketjun ja on kyllä tosi raju syytös että ylläpito vetää välistä eli sama kuin varastaisi yksityishenkilöiltä. Miettikää tarkkaan onko totta ja mitä kommentoitte.

    • Anonyymi

      Joko niiden villasukkien kohtalo selvisi?
      Pari kuvaa kestokasseissa olevista sukista on murto-osa siitä mitä niitä lahjoituksia tuli heinäkuusta 2021 lähtien. Missä ne villasukat on???

      • Anonyymi

        Jos lahjoittaa villasukkia eteen päin niin luulisi että ryhmään tulisi edes kuva siitä mihin ne on menny ja jne... Tämä koko avustus ryhmä on kyllä niin hämärän peitossa kun olla ja voi. Mikä sitten on ryhmän tarkoitus? Avustus vai muu?


    • Anonyymi

      Niinpä. Oudoksuttaa tuo eilinenkin touhu. Perhe oli valmis jo aamupäivällä ja sitten ei olekaan. Yp on muokannut sen "valmis" pois, minkähän takia? Sanoiko se pullantuoksuinen ihminen ruokakassia saadessaan ettei se apu riitäkään? Vai sekoileeko joku. En ymmärrä yhtään.

      • Anonyymi

        Ei tätä voi ymmärtää että tämmöistä tapahtuu! Mitä ajattelee lahjoittajat nyt? Annettu rahaa ja ties vaikka mitä? Mikä fiilis? Varmaan petetty! Toivon todella että tää koko juttu menee tutkintaa!


    • Anonyymi

      No onkos siellä jo rahankeräyslupa hommattu? Saataisiin toiminta vihdoinkin lainmukaiseksi avustamiseksi. Olisi oikeus ja kohtuus saada tilityksiä ylläpidolta minne villasukat ja lahjakortit menivät?
      Erikoiseksi tilanteen tekee se ettei kukaan juuri tunnu saaneen näistä kumpaakaan.

      • Anonyymi

        Mihin lie mennyt…


    • Anonyymi

      Sen verran mukava kokemus tästä ryhmästä, rahat ja ääni kelpasi äänestykseen ja sen jälkeen poistettiin ryhmästä. En voi suositella kenellekään, niin hyväksikäytetty olo jäi.

      • Anonyymi

        Minut myös poistettu ryhmästä, ei kyllä tietoa miksi näin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minut myös poistettu ryhmästä, ei kyllä tietoa miksi näin

        Ihme touhua, vaikuttaa varsin mielivaltaiselta, jos poistetaan noin vain. Jää aika sekavat fiilikset kun ei tiedä miksi? Joku sisäinen siivous menossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minut myös poistettu ryhmästä, ei kyllä tietoa miksi näin

        Jos ne poisti siksi, koska ette antaneet rahaa. Tai jos annoitte, niin ette tarpeeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ne poisti siksi, koska ette antaneet rahaa. Tai jos annoitte, niin ette tarpeeksi.

        Rahaa annettiin ja mikähän olisi ollut tarpeeksi? Ei voi tietää kun poistettiin noin vain.


    • Anonyymi

      Ei mistään muusta ryhmästä poisteta ilman mitään syytä, oli kyllä outo fiilis kun huomasin että on poistettu, ylläpito olisi kyllä voinut infota miksi poisti

      • Anonyymi

        Ei niin, viimeksi ilmoitettiin että ryhmää pienennetään. Poistetaan sellaiset ketkä vain roikkuvat eivätkä auta. Nyt poistetaan jo auttajatkin. Ei luulisi olevan varaa poistaa. Vai etsiikö uusia hönäytettäviä? Samaan halpaan ei kahta kertaa langeta...


    • Anonyymi

      Nyt kun ruoan hinta alkaa nousemaan niin avunantajatkin vähenee. Kannattaisi ryhmässä alkaa keskittymään vain ruoka apuun kaikille tasapuolisesti. Vuokrarästien ym maksut pois. Sossu auttaa ensimmäisen vuokrarästin kanssa lapsiperheitä, toisen kerran ei eli on silkkaa tyhmyyttä jättää vuokria maksamatta, kuitenkin suurin osa saa asumistuen. Kamalaa katsoa kun yksi perhe saa pari ruokakassia ja toinen perhe vetää älyttömän määrän ruokaa ja kaikkea muuta vielä lisäksi, nyt tasapuolisuutta että apua vain akuuttiin eikä kuukausiksi.

      • Anonyymi

        Totta, minä voisin joskus auttaa ellei olisi potkittu ryhmästä pois noin vaan


      • Anonyymi

        Juuri näin. Kohtuus kaikessa mutta ei tuolla. Vaikka pethe on valmiiksi ilmoitettu, yp ottaa lisää lahjoituksia. Hän ei yksinkertaisesti osaa rajata mitään. Siitä johtuu tuo epäoikeudenmukaisuus perheiden kesken. Joku saa pakastevadelmia ja toinen 1550 euroa.


    • Anonyymi

      Ihmeen paljon poispotkittuja! Kummallinen ryhmä kaikenkaikkiaan.
      Onkohan nyt 1 Mode itse avunhakijana? Vuosiin ei ole mitään julkaissut ja nyt sitten kun oma elämä keikuttaa niin on apua hakemassa. On siinä tavan ylläpito,

    • Anonyymi

      Ylläpito ei oo nyt ollut tarkkana, seinällä hakemus meri-rastila niin on apupyyntö myös toisessa ryhmässä

      • Anonyymi

        Aijai mitä huolimattomuutta! Tätäkään ei osata. No joku mummo vetää kahdesta paikasta kunnon avut 🤣


      • Anonyymi

        Hyvät avut saikin tästä ryhmästä, saa olla mummo tyytyväinen. Yp kyllä töppäsi pahemman kerran. En raaskinut edes ilmiantaa kun ei ole minun asiani. Kyllä se vielä tulee ilmi 🤭


    • Anonyymi

      Ennenkuin pääse hakijaksi kysytään oletko muualla hakijana tai milloin olet viimeksi ollut eli tämä hakija on valehdellut. Nämä voidaan poistaa ryhmästä ei ne ketkä eivät ole rikkoneet ryhmän sääntöjä. Oman käsityksen mukaan jäseniä on heivattu about 300 pois ilman mitään syytä.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä kanssasi. Itse poistettuna auttajana en muistele hyvällä. Rahat kyllä kelpasivat, toivottavasti menivät edes oikeaan osoitteeseen.


      • Anonyymi

        Eipä voi tämän ryhmän toimintaa kehua. Kaikki verhoillaan, dramatisoidaan puhumattakaan liioittelusta. Pääasia että rahaa tulee. Mihin hävisi me rav Juvan hovin 3 lahjakorttia? Ne ei suurta kannatusta saanu ja ilmoitus poistettiin. Mielestäni ryhmä voisi toimia paljon avoimemmin. Salakähmäisyys vain lisää epäilyksiä.


    • Anonyymi

      Joko käry kävi kun ei apua enää saa? Vai mitä ylläpito tekee? Ihme hidastelua kun on ryhmästä saatu henkilöauto ja läppäri käytössä.
      Jäsenet hupenee taas ja enää pari perhettä viikossa saa apua. Missä vika?

      • Anonyymi

        Apua saa yp itse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apua saa yp itse?

        Ainakin mode sai hyvin apua. Nopeasti lähti pyyntö seinältä pois. Alkoiko hävettää?


    • Anonyymi

      Myös eräs perhe pohjois karjalan maakunnasta on jatkuvasti autettavana. Riittää kun kirjoittaa kehut yplle niin apua saa jatkuvasti, kuukauden välein. Kannattaako mennä tatuoitavaksi jos ei ole rahaa????

      • Anonyymi

        Meinaatko Joensuuta? Tuttu tyyppi, tytön synttärit kustannettiin ja olivat jouluperheenäkin. Ja ne airfryer arpajaiset, niissäkin onnetar oli suosiollinen. Taisi syksylläkin olla avunpyyntö seinällä.
        Onneksi ryhmä ei elätä ketään ja apua saa hakea puolen vuoden välein 🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Juu, normisettii tässä ryhmässä, ei yllätä. Harvoin tässä ryhmässä minkään, julkisten sääntöjen, mukaan toimitaan. Eiköhän tässä ryhmässä toimita just niinkuin yp päättää ja haluaa. Ja jos yp haluaa auttaa samaa perhettä useaan kertaan, se on piste ja aamen!

      • Anonyymi

        ja yp auttaa itseään!


    • Anonyymi

      Mun kaverilla heikko tilanne ja laittoi hakemuksen. Ei päässyt koska oli toisesta ryhmästä saanut todella vähän apua jouluksi. Tämä kaveri on yh ja lapsia ja heikko tilanne. Outoa jos jouluksi saa hieman apua niin se pitäisi riittää kevääseen asti. Ylläpitäjä oli ollut tosi tyly, itku pääsi kaverilta.

      • Anonyymi

        Ikävä juttu. Tässä sen näkee että jos ja kun on ypn kaveri voi saada apuja montakin kertaa vuodessa., varsinkin tässä nimenomaisessa ryhmässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä juttu. Tässä sen näkee että jos ja kun on ypn kaveri voi saada apuja montakin kertaa vuodessa., varsinkin tässä nimenomaisessa ryhmässä

        Näin on, sulla pitäisi olla ruskea kieli vähintään, taito kehua ja lipoa ylläpitoa. Kirjoittaa kuinka ihana se on, älä ikinä muutu, pysy aina tuollaisena ja paljon tiettyjä hymiöitä 😭😭😭❤️❤️❤️❤️ sitten heruttaa rahaa ja vaikka mitä. Saattaapi tulla ihan käymäänkin. Autohan hällä on millä pääsee kotikäynnille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, sulla pitäisi olla ruskea kieli vähintään, taito kehua ja lipoa ylläpitoa. Kirjoittaa kuinka ihana se on, älä ikinä muutu, pysy aina tuollaisena ja paljon tiettyjä hymiöitä 😭😭😭❤️❤️❤️❤️ sitten heruttaa rahaa ja vaikka mitä. Saattaapi tulla ihan käymäänkin. Autohan hällä on millä pääsee kotikäynnille.

        Avustajien maksama auto!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avustajien maksama auto!

        Todellakin eikä mikään satasen kaara.
        Useamman tuhannen euroa maksanut golffi ja sitä ennen gigantista läppäri. Ostatutti kyllä hyvät ja kalliit välineet ryhmäläisten rahoilla. Mutta keräyksen suhteen lainatakseni erään jäsenen legendaarista lausetta "kirkkailla valoilla" mentiin 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin eikä mikään satasen kaara.
        Useamman tuhannen euroa maksanut golffi ja sitä ennen gigantista läppäri. Ostatutti kyllä hyvät ja kalliit välineet ryhmäläisten rahoilla. Mutta keräyksen suhteen lainatakseni erään jäsenen legendaarista lausetta "kirkkailla valoilla" mentiin 😂

        Millä tileillä näitä rahoja on kierrätetty, se olisi kiva tietää...


      • Anonyymi

        Ei oo kuulunut sun kaveri ypn suosikki listoille ilmeisesti.. Itse yp. voi pyytää apua seinällä ihan julkisesti ja kotiin toimitettuna avut vielä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo kuulunut sun kaveri ypn suosikki listoille ilmeisesti.. Itse yp. voi pyytää apua seinällä ihan julkisesti ja kotiin toimitettuna avut vielä..

        Joo valitettavasti ei kuulu ei. Tuolla vissiin noi ypt on ne ketkä eniten tarvii apuja kun ovat itselleen pyytäneet milloin mitäkin. Siitähän se auttaminen sitten alkaa, omilla avun pyynnöillä.
        Ei ole täysin rehellistä hommaa.


    • Anonyymi

      Mielestäni jouluapu on aivan erikseen arkipäivän avuista, jouluksi jos apua saa niin sehän menee jouluun. Vai meinaako ylläpito että porkkanalaatikko riittää kevääseen asti. Tosi törkeätä ylläpidolta, suorastaan sairasta. Ja vielä että perhe oli saanut tosi niukasti jouluun apua ja vielä toisesta ryhmästä, ei hänen omastaan. Ihme stalkkaamista.

      • Anonyymi

        Epäreilua, toisia autetaan tyyliin kerran kuussa. Toiset ei saa mitään. Siinä sen ammattilaisten hommiin lähteneen noviisin taidot näkee. Ei mitään järkeä eikä selkeitä sääntöjä. Mielistelyllä vain saa apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäreilua, toisia autetaan tyyliin kerran kuussa. Toiset ei saa mitään. Siinä sen ammattilaisten hommiin lähteneen noviisin taidot näkee. Ei mitään järkeä eikä selkeitä sääntöjä. Mielistelyllä vain saa apua.

        Se on katsos itse ypltä pois se apu jos joku muu sitä apua saa!


    • Anonyymi

      Jos ihminen etsiskelee avun antajia on jokin hänessä pahasti vialla .

      • Anonyymi

        Toisilla se on tapa tuo pyytää apuja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisilla se on tapa tuo pyytää apuja!

        Joo monilla kerran kuukaudessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo monilla kerran kuukaudessa

        Ja tuolla kun ei elätetä ketään... Silti näin tehdään jatkuvasti.


    • Anonyymi

      Demokratialaiset erottaa vain sydämestään.

    • Anonyymi

      Tuohsn on kuin eräs maikkarin ohjelma kivikaudelta, samat vakiojäsenet jatkuvasti joka keräyksessä. Voisko sen joensuun porukan jo pikku hiljaa pudottaa pois kun ei se lapsikaan asu siellä äidin luona ja ottaa jonkun oikeasti apua tarvitsevan tilalle? Joku oikeasti yh äiti joka on oikeasti perhe. On todella väärin suosia samoja perheitä jatkuvasti.

    • Anonyymi

      Luulisi ettei auttajat haluaisi samaa tyyppiä kokoajan auttaa. Onko se tyyppi olemassa vai tekaistu?

    • Anonyymi

      Se on jännä et tasasen väliajoin tulee pääkaupunki seudulta sellanen kenellä on vuokrarästejä yms. Ja lisäks turvakielto et menee vaan M:n kautta avut. Aina liki samallainen teksti. Kelleköhän nekin rahat oikeesti menee??

      • Anonyymi

        Saman huomannut ja tätä tapahtuu useasti. Erikoista etteivät muut huomaa tuttua kaavaa. Joku nettoaa hyvät rahat tasaiseen tahtiin. Helppo elämä kun muut maksaa.
        Voihan olla että tätä hakijaa ei edes ole muuta kuin mielikuvitusmaailmassa. Ainoa tosiasia on se että joku rahastaa näillä tarinoilla kuukausittaisen ylläpidon itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman huomannut ja tätä tapahtuu useasti. Erikoista etteivät muut huomaa tuttua kaavaa. Joku nettoaa hyvät rahat tasaiseen tahtiin. Helppo elämä kun muut maksaa.
        Voihan olla että tätä hakijaa ei edes ole muuta kuin mielikuvitusmaailmassa. Ainoa tosiasia on se että joku rahastaa näillä tarinoilla kuukausittaisen ylläpidon itselleen.

        Kyllä on ollut hyvät tulot ypllä kun pyörittänyt vuosia tätä ryhmää ja aina vaan annetaan apua, eikö nämä avunantajat jo ymmärrä että kustantaavat ypn elämää aivan täysin. Hyvä oli kerätä auto ja läppäri ja lahjakortit, kyllä niillä jo pärjää. Luulis oikeasti verottajaa kiinnostavan jos työnsä jättää tämän ryhmän vuoksi, näin olen kuullut että tämä M lopetti työnsä kun alkoi pyörittää ryhmää. HERÄTKÄ JO AVINANTAJAT, TEITÄÖ ON KUSETETTU!


    • Anonyymi

      Käsi sydämellä? Voi jessus mikä nimi.

      Mistä johtuu että köyhiä pidetään ihmisinä jotka tarvitsevat myötätuntoa? Köyhiä kun halutaan auttaa joko rahallisesti tai elintarvikkein, siihen pitää aina sisällyttää tunteilua ja sääliä.

      Köyhyys on käytännön ongelma joka vaikeuttaa elämän elämistä. Köyhä ei ole surullinen vaivainen ressukka joka kaipaa lämmintä kättä teetä ja sympatiaa.

      Miksi moni köyhä kuvittelee että saadakseen taloudellista tai muuta apua yhteiskunnalta tai muilta ihmisiltä on luovuttava normaalista itsekunnioituksesta, alennuttava tunteisiin vetoavan sosiaalipornon kohteeksi ja oltava jotenkin nöyrä ja surullinen? Surkea.

      • Anonyymi

        Olisko parempi nimi Käsi toisen taskussa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko parempi nimi Käsi toisen taskussa?

        Niin, sitähän se nimen omaan on, käsi on toisten taskussa!


    • Anonyymi

      Siinävaiheessa kun kauppasaarto loppuu Kuubassa sen kansa uppoaa hintojen suohon . Kuten Virossa kävi , Ruotsin ja Suomen jupit ryntäsivät ostamaan polkuhinnoin kaikkea mahdollista ja nyt siellä hinnat ovat länsimaiset mutta duunarin liksa on entisellään . Kumpiko on hyvä ????

    • Anonyymi

      Ottaa rahat ja avut sitten heittää ulos.

    • Anonyymi

      Jos koiran eläinlääkärilasku heittää talouden siihen pisteeseen, että ollaan häädön partaalla, niin kannataako sitä koiraa olla?

    • Anonyymi

      Erään ryhmän yp bongailee muista apuryhmistä avunhakijoita, veikkaan että haluaa vain nähtäväksi tulot ja menot, että saa selvyyden tarvitseeko todella apua.

      • Anonyymi

        Tosi utelias ja hakee sosiaalipornoa!!


      • Anonyymi

        Ja mikään laki ei velvoita esittämään millekkään ryhmän yplle omia tietoja, eihän tää Mari nyt kuitenkaan mikään sossu täti ole vaikka sitä leikkii kun oman työnsä lopettanut tämän ryhmän vuoksi, ei ole aikaa käydä töissä enää kun pitää selvitellä toisten ihmisten asioita. Häpeis koko ämmä! Toivottavasti joutuu kuseen mitä on tehnyt!


    • Anonyymi

      Itseä jäi mietityttämään kun ensimmäistä kertaa pyysin apua noin kuukausi sitten sähkölaskuun. Sähköt oli poikki, meillä iso perhe ja osa laskusta oli jo maksettu... Oli todella noloa, kirjoittaa ja pyytää apua loppulaskuun. Vastaukseksi sain vain toteamuksen että he eivät ota vastaan laskuja. Pahoittelin, että olin ilmeisesti ymmärtänyt väärin. Seurakunta onneksi auttoi loppu laskussa.
      Itselle jäi tosi hämmentynyt olo koska summa ei ollut hurjan iso ja vastaus oli hyvin selkeä, he eivät hoida laskuja.
      Silti, jatkuvasti näen kuinka ihmiset auttavat heidän sivullaan toisiaan vuokran maksamisessa.
      Mikä on hieno asia!
      Itselle jäi vaan vähän huono maku suuhun.
      Jäin itse miettimään mitä ymmärsin väärin?
      Olisin ollut valmis toimittamaan kaikki tositteet mutta meidän hakemus tyrmättiin heti.
      Voiko olla että jos meillä ei ollut mitään "epämääräistä" rahasummaa mihin pyydetään apua, niin sitten sitä ei todella saatu.
      Siitä on hankala lohkaista itselle palkkiota.
      Minä uskon ihmisten auttamiseen, itse myös teen niin. Ja myös uskon että tämä sivusto auttaa ihmisiä... Itseä vain mietityttää että millä kriteerillä. Jotain tottakai, täytyy jäädä avun jakajalle mutta kuinka paljon. Kuka tietää.

      • Anonyymi

        Mitä ihmettä? Minulla oli myös muuttolasku mitä ei huomioitu lainkaan avunpyynnössäni. Kuitenkin ryhmässä maksellaan vuokrarästejä ja eläinlääkärikuluja yms laskuja. Tää on niin epätasapainossa oleva ryhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä? Minulla oli myös muuttolasku mitä ei huomioitu lainkaan avunpyynnössäni. Kuitenkin ryhmässä maksellaan vuokrarästejä ja eläinlääkärikuluja yms laskuja. Tää on niin epätasapainossa oleva ryhmä.

        Tuon ryhmän toimintaperiaatetta ei pysty ymmärtämään millään järjellä.
        Niin paljon löytyy nega palautetta ja pettymyksiä netin syövereistä.


    • Anonyymi

      Eikö säännöissä lue ettei ryhmässä makseta laskuja vai onko sääntöjä muokattu

      • Anonyymi

        Siellä lukee niin paljon muutakin. Säännöt on tehty mutta vain silmänlumeeksi. Yp tulkitsee niitä omalaatuisella tavallaan.


    • Anonyymi

      On kokemusta, syyttä suotta potkitaan jäseniä pellolle ja en ole ainoa

      • Anonyymi

        Juuri näin, kaikki toiminta on töysin mielivaltaista vallan käyttöä. Uskon että jotain kiksejä tuolla kaikella haetaan, ns auttamiseen varjolla. Vilpitöntä tuo toiminta ei ole.


    • Anonyymi

      Tätä myös ihmettelen että miksi ryhmästä on poistettu niin monta jäsentä ilman että ovat sääntöjä rikkoneet ja mitään ilmoittamatta. Ei missään muussa ryhmässä jäseniä poisteta tosta vaan. Kummallista ja asiatonta toimintaa.

      • Anonyymi

        Siksi että totuus ei valkene, ja kysympä vaan että kuka tässä kohtaa tuossa ryhmässä vielä auttaa kun ypt kusettaa 24/7 ihmisiä??? Se jolla järkeä niin ei auta enää tuossa ryhmässä ketään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi että totuus ei valkene, ja kysympä vaan että kuka tässä kohtaa tuossa ryhmässä vielä auttaa kun ypt kusettaa 24/7 ihmisiä??? Se jolla järkeä niin ei auta enää tuossa ryhmässä ketään!

        Ne jotka vähänkin kyseenalaistaa nuin poistetaan hipi hiljaa. Saadaan uusia uhreja tilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne jotka vähänkin kyseenalaistaa nuin poistetaan hipi hiljaa. Saadaan uusia uhreja tilalle.

        Just noin toimitaan! Ihmettelen että tuo ryhmä on vielä pystyssä! Kusetetaan koko ajan!


    • Anonyymi

      Mitä säännöissä lukee jäsenten poistamisesta? Tuskin lukee että ylläpitäjät saa tosta vaan poistaa jäseniä ilman sääntörikkomuksia. Mua ei ole ikinä mistään ryhmästä poistettu, tää oli eka kerta ja ihan tosta vaan, mitään ilmoittamatta. Tämä kertoo ryhmästä paljon. Olen ollut auttajana.

      • Anonyymi

        Samoin kävi minulle. Autoin ja minut poistettiin. Oletko kysynyt miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin kävi minulle. Autoin ja minut poistettiin. Oletko kysynyt miksi?

        Mä varmaan autoin liian vähän 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä varmaan autoin liian vähän 😂

        Samaa ajattelin omalla kohdalla. Ehkä tuolla pitää olla koko ajan antamassa, edes euro tai kaksi.


    • Anonyymi

      Minut myös poistettiin ryhmästä, en tiedä syytä. Tämä ryhmä aloitti jäsenten poiston kun alkoi viime vuoden puolella netissä olemaan ihmisten mielipiteitä toiminnasta. Tämä kertoo mielestäni sen että ryhmässä ei kaikki ok, jos olisi ei tarvitsisi ratsioita tehdä tosta vaan.

      • Anonyymi

        Vissiin on alkanut maa polttamaan jalkojen alla kun pitää vaihtaa jäsenet vaivihkaa!


    • Anonyymi

      Onko tuon ryhmän toiminta ihan laillista?
      230 € kerätty nytten yhdelle /kahdelle.
      Pitääpä perustaa vastaava ryhmä kun sen pyörittäminen kerta on noin helppoa. Sen kun keräät rahaa. Hyvä lisä on omata hyvä ja vilkas mielikuvitus jotta tarinat iskee yleisöön mahdollisimman kipeästi.

      • Anonyymi

        Kai se on laillista kunnes toisin todistetaan


      • Anonyymi

        Samat elementit toistuu näissä tarinoissa viikosta toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat elementit toistuu näissä tarinoissa viikosta toiseen.

        Joo, toistaa jo itseään. Miten ihmiset muka uskoo enää noihin? Kannattaisi lukea ihan ajatuksella eikä sinhota suin päin "auttamaan " monessa tapauksessa vain mahdollistetaan jatkuva tukien väärinkäyttö kun laskut maksatetaan muilla. Miettikää minne ne kelan tms rahat oikein on käytetty??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, toistaa jo itseään. Miten ihmiset muka uskoo enää noihin? Kannattaisi lukea ihan ajatuksella eikä sinhota suin päin "auttamaan " monessa tapauksessa vain mahdollistetaan jatkuva tukien väärinkäyttö kun laskut maksatetaan muilla. Miettikää minne ne kelan tms rahat oikein on käytetty??

        Sitä en ymmärrä että äidit jättää vuokrat maksamatta, luulisi että on ykkös sijalla lasten asuminen, tosiaan mihin se raha menee ja usein kuitenkin saavat asumistukea. Hellurei sitten itketään näitä asioita ryhmissä. Ekan vuokrarästin kanssa tulee sossu apuun toisen kerran ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä en ymmärrä että äidit jättää vuokrat maksamatta, luulisi että on ykkös sijalla lasten asuminen, tosiaan mihin se raha menee ja usein kuitenkin saavat asumistukea. Hellurei sitten itketään näitä asioita ryhmissä. Ekan vuokrarästin kanssa tulee sossu apuun toisen kerran ei.

        Taitaa olla eräillä tämä tomintamalli kun niin herkästi saa muut maksamaan ne rästit. Eipä ole ylläpitäjä yhtään kartalla kun edesauttaa tällaista toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla eräillä tämä tomintamalli kun niin herkästi saa muut maksamaan ne rästit. Eipä ole ylläpitäjä yhtään kartalla kun edesauttaa tällaista toimintaa.

        Kaikesta muusta voi tinkiä mutta ei vuokranmaksusta, vanhemmat pitäkää katto lastenne päällä. Eikö tässä ryhmässä säännöissä ole että ei elätetä ja tilapäiseen apuun vai missä se raja nykyään menee? Pitäisikö jo alkaa sääntöjä uudistamaan?


    • Anonyymi

      Luin nää vuokrarästi kerjäykset, usein kyllä sossu tulee apuun varsinkin jos on lapsia, nyt kyllä viilataan ja kunnolla linssiin jotain. Mihin noi vuokrarästi fyffet kerätään? Eli joku auttaa rahallisesti jonkun random tyypin tilille vai miten noissa toimitaan? Mistä se auttaja tietää rästien suuruuden ja miten tietää mihin raha menee? Oliko tää se ryhmä missä maksetaan jopa tuhansia vuokrarästeihin, jossain muuaalla on myös juttua tästä.

      • Anonyymi

        Auttajalle lähetetään lasku ja auttaja sen mukaan lyhentää summan minkä haluaa auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auttajalle lähetetään lasku ja auttaja sen mukaan lyhentää summan minkä haluaa auttaa.

        Mitäs jos on turvakielto? Miten siinä tapauksessa laitetaan rahaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs jos on turvakielto? Miten siinä tapauksessa laitetaan rahaa?

        Laskulla. Riittää että on viite ja saaja näkyvillä.


    • Anonyymi

      Diakoni auttaa myös rästeissä, onko ylläpito tarkistanut tämän, ettei huijata rahaa johonkin muuhun.

    • Anonyymi

      Taas kerätään melko isoa vuokrarästiä kasaan. On kyllä todella ymmärtäväisiä vuokranantajia, jos kuukausitolkulla odotetaan niitä maksusuorituksia.

      • Anonyymi

        Uskooko joku oikeasti että noin ymmärtäväisiä vuokranantajia on??
        Tuulesta temmattuja juttuja. Taitaa yp elättää itsensä näillä ilmoituksilla. Miksi hän muuten tätä ryhmää pitää? Niin epäitsekästä auttajaa ei ole olemassa joka veivaa näitä pyyntöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskooko joku oikeasti että noin ymmärtäväisiä vuokranantajia on??
        Tuulesta temmattuja juttuja. Taitaa yp elättää itsensä näillä ilmoituksilla. Miksi hän muuten tätä ryhmää pitää? Niin epäitsekästä auttajaa ei ole olemassa joka veivaa näitä pyyntöjä.

        Se on halpa elämä ollut tällä ypllä kun kusettanut vuosia ihmisiä ja hyväksikäyttänyt ryhmää, on auto ymm ostellut noilla rahoilla! HÄPEIS KOKO EUKKO!


    • Anonyymi

      Onko tämä se sama ryhmä missä taas auttajat kerää ylläpidolle jotain lahjoja tms. Jossain oli kirjoitus kun ihmeteltiin että seinälle ei voi kirjoittaa suoraan vaan kaikki menee ryhmän ylläpitäjien kautta eli ylläpitäjät hyväksyneet taas heille itselleen muistamiset.

      • Anonyymi

        Onhan se. Nyt joku oli lahjoittanut keikkaliput ylläpitäjälle, että pääsee irtautumaan tästä raskaasta työstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se. Nyt joku oli lahjoittanut keikkaliput ylläpitäjälle, että pääsee irtautumaan tästä raskaasta työstä.

        Voi luoja sentään, ei muissa ryhmissä ylläpitäjät näitä hyväksyisi. Eli ylläpito itse hyväksynyt tämän seinälle. Mitähän seuraavaksi? Vapaaehtoisina näitä pyöritellään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se. Nyt joku oli lahjoittanut keikkaliput ylläpitäjälle, että pääsee irtautumaan tästä raskaasta työstä.

        Työstä 🤦‍♀️ no just... On rankkss joo. Eiköhän tuo ole oma provo niin saa sääliä ja rahaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työstä 🤦‍♀️ no just... On rankkss joo. Eiköhän tuo ole oma provo niin saa sääliä ja rahaa

        Ottiko vastaan, oli niin ahne?


    • Anonyymi

      Hei kyllä on hyvä ja nopea ryhmä. Yksi toinen avustusryhmä pitää samoja perheitä liian kauan 3-4 kk seinällä eikä ota uusia hädässä olevia perheitä, eivät edes vastaile kun monilla on ruoka loppu. En ymmärrä miksi seinällä olevat perheet saa älyttömän määrän apuja ja uusia ei oteta vaikka heillä varmasti suurin hätä.

      • Anonyymi

        Tietysti täytyy toimia nopeasti ja ottaa se hyöty äkkiä. Samoiten äkkiä perhe pois seinältä ettei kukaan kerkiä epäilemään tai kyseenalaistaa perheen olemassaoloa.
        Silkkaa sumutusta koko toiminta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti täytyy toimia nopeasti ja ottaa se hyöty äkkiä. Samoiten äkkiä perhe pois seinältä ettei kukaan kerkiä epäilemään tai kyseenalaistaa perheen olemassaoloa.
        Silkkaa sumutusta koko toiminta.

        Onko sulla ihan oikeata tietoa vai luuloja?


    • Anonyymi

      Kun noudatetaan lakia, haetaan ensin keräyslupa. Niitä haetaan pienempiinkin hankintoihin kuin auto. Tässä x ryhmässä kaikki raha, kerätään ilman asianmukaista lupaa, niin vuokrarahat kuin läppäri rahatkin, useasti mobile pay maksulla yhden ypn tilille. Ihan on tietoa, sitä saa kun seuraa ryhmän toimintaa.

      • Anonyymi

        Jos rahaa ei pyydetä niin ei riko mitään lakia, auttajat itse päättää miten auttaa. En ole yhdessäkään ilmossa nähnyt että pyydetään rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos rahaa ei pyydetä niin ei riko mitään lakia, auttajat itse päättää miten auttaa. En ole yhdessäkään ilmossa nähnyt että pyydetään rahaa.

        Älä viitsi olla naiivi. Miksi muuten kerrotaan summat, rahasta tuossa on kyse eikä mistään muusta. Kun häätöjäkin on, silti rahaa kerätään. Häätö on haettu eikä sitä niin vain pureta. Toki hyvähän se on että vuokraisäntä saa rahansa ja muut maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi olla naiivi. Miksi muuten kerrotaan summat, rahasta tuossa on kyse eikä mistään muusta. Kun häätöjäkin on, silti rahaa kerätään. Häätö on haettu eikä sitä niin vain pureta. Toki hyvähän se on että vuokraisäntä saa rahansa ja muut maksaa.

        Kerrotaan laskujen summat yms, mutta suoraan ei rahaa pyydetä se on se ero


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotaan laskujen summat yms, mutta suoraan ei rahaa pyydetä se on se ero

        Rahankeräystä voidaan toteuttaa hyvin monella muullakin tavalla ja rahalahjoitusten pyytäminen voi tapahtua millä tahansa tavalla. Riittävää on, että yleisö ymmärtää, että heiltä pyydetään rahaa lahjaksi. Vetoamisen ei siis tarvitse olla mitenkään käskevää tai aktiivista pyytämistä.
        Tämä on poliisin sivulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotaan laskujen summat yms, mutta suoraan ei rahaa pyydetä se on se ero

        Sehän on verhoiltua rahankeräystä!


    • Anonyymi

      Se auton keräys oli suoraan rahakeräys ja kuka sen muuten aloitti? Se on siitä vastuussa

      • Anonyymi

        Senhän ideoi eräs nalle ja rahat menivät erään marin tilille... Siinä oli monta hämmentäjää mukana.


    • Anonyymi

      Ihan luotettava ryhmä se on
      Olen antanut tavaraa ja rahaa. Rahat laitetaan yleensä suoraan autettavan tilille, ei ylläpitäjän kautta.
      Myös tavaroista esim. pussilakanasetti olin yhteydessä suoraan saajaan, kun oli jokin kysymys, ja lähetin lakanasetin saajan osoitteeseen.
      Olen ennenkin lukenut omituista kritiikkiä tästä auttavasta ryhmästä. Ne varmaan tulevat kateellisilta ihmisiltä, jotka eivät ole saaneet apua ryhmästä.

      • Anonyymi

        Uskokoon ken tahtoo. Suurin osa menee ypn tilille koska avustettavana olevan tilille ei tttn takia saa rahaa laittaa. Näin on ollut lähes poikkeuksetta. Ihan turha väittää muuta.
        Suurin osa kirjoittaa tietävänsä mobile pay numeron minne laittavat rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskokoon ken tahtoo. Suurin osa menee ypn tilille koska avustettavana olevan tilille ei tttn takia saa rahaa laittaa. Näin on ollut lähes poikkeuksetta. Ihan turha väittää muuta.
        Suurin osa kirjoittaa tietävänsä mobile pay numeron minne laittavat rahaa.

        Kuka idiootti laittaa jonkun tuntemattoman yp tilille rahaa? Uskooko nää sokeasti tähän tyyppiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka idiootti laittaa jonkun tuntemattoman yp tilille rahaa? Uskooko nää sokeasti tähän tyyppiin?

        Tuon ryhmän jäsenet laittavat jatkuvasti ja jokuhan tiesi kertoa kuinka ypn elintason nousu näkyy. Eipä ihme kun tonni tolkulla paukkuu mobile pay päivästä toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon ryhmän jäsenet laittavat jatkuvasti ja jokuhan tiesi kertoa kuinka ypn elintason nousu näkyy. Eipä ihme kun tonni tolkulla paukkuu mobile pay päivästä toiseen.

        Ja saihan se henkilöauton ja läppärinkin...siinä teillä varsinainen auttaja.


    • Anonyymi

      Ootteko huomasnneet että yp on laiskistunut? Aika vähän jaksaa/ viitsii enää ottaa avunhakijoita. Ehkä tavoitteet on saavutettu tai sitten kyllästyttää koko touhu.

    • Anonyymi

      Hei millä perusteella jäseniä erotetaan ryhmästä, tuleeko siinä ensin yp ilmoitus poistosta ja miten yp sen perustelee? Aika epäinhimillistä toimintaa jos ei mitään perusteita tule. Eikö ryhmässä ole säännöissä miten erotetaan ryhmästä. Minä olen monessa ryhmässä ja ei olla koskaan poistettu.

      • Anonyymi

        Ei tule mitään ilmoitusta. Viimeksi syynä oli se että ryhmää muka piti pienentää. Jengiä heitettiin pihalle ilman syytä. Kunhan keksivät mitä ihmeellisempiä syitä.
        Täysin mielivaltaista koko tuon ryhmän toiminta.


    • Anonyymi

      Avustajia ei tarvita, olin avunantaja ja minut poistettiin ryhmästä

      • Anonyymi

        Tuttu juttu, niin minutkin poistettiin.
        Ilman syytä.


    • Anonyymi

      Kyllä yypee on lomansa palmujen alla ansainnut. Hyvä että samaa sukua eri maata on jatkamassa tai valvomassa. Rauhaa ja rakkautta ryhmään!

    • Anonyymi

      Yp on enkeli vailla siipiä

    • Anonyymi

      Kipeenä jaksaa painaa tota duunia, kova mimmi

    • Anonyymi

      Tämähän vei tai hävitti sadat villasukat joita porukka kutoi ja lahjoitti hyvään tarkoitukseen...

      • Anonyymi

        Näin teki ja kenties paljon muutakin…


    • Anonyymi

      Siellä on semmonen rahankeräys menossa että oksat pois. Fiktiota joka uppoaa ihmeen hyvin. Hyvät fyffet yypeelle.

    • Anonyymi

      Ihanaa, sai "vuokrarästit" taas maksettua, loput mäkkäriin tai johku... . Kyllä toisilla on liikaa rahaa tai sanotaanko niin etteivät osaa käyttää sitä. Joukossa se tyhmyys vaan tiivistyy.

      • Anonyymi

        Nää vuokrarästit on helppoa kusetusta, voi olla että diakoni tai pelastusarmeija tai jokin muu taho jo maksanut, mielestäni näissä ryhmissä ei pitäisi ottaa kantaa vuokrarästeihin. Ja mihin nuo rahat kerättiin, jos suoraan vuokranantajalle niin siellä voi olla jo parin kk vuokrat etukäteen maksettuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nää vuokrarästit on helppoa kusetusta, voi olla että diakoni tai pelastusarmeija tai jokin muu taho jo maksanut, mielestäni näissä ryhmissä ei pitäisi ottaa kantaa vuokrarästeihin. Ja mihin nuo rahat kerättiin, jos suoraan vuokranantajalle niin siellä voi olla jo parin kk vuokrat etukäteen maksettuna.

        Juuri näin.


    • Anonyymi

      Tota joo, tälläisessä ikävässä tapauksessa tulee heti diakoni ja sossu perheen tueksi ja avuksi, sossu täyttää kaikki hakemukset eli nämä on jo todnäk tehty. Ja hieman taas epäilyttää että yp kautta kaikki apu, hmmmm…, ja auton verot ja vakuutukset tärkeämpi maksaa kuin vuokra, outoa.

      • Anonyymi

        Tässä tapauksessa yp menee käymään psikan päälle ja he tekevät yhdessä kaikki mahdolliset hakemukset. Kotikäynti johon amatöörilla ei ole tarvittavaa ammattitaitoa. Suuret luulot vai mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tapauksessa yp menee käymään psikan päälle ja he tekevät yhdessä kaikki mahdolliset hakemukset. Kotikäynti johon amatöörilla ei ole tarvittavaa ammattitaitoa. Suuret luulot vai mitä?

        Todellakin tällä ypllä on suuret luulot itsestään. Pitää itseään ammattitaitoisena sosiaalityöntekijänä ja hyvänä enkelinä joka haluaa vain rauhaa ja rakkautta ryhmässään. Tosiasiassa hän haluaa rahaa ja rikkautta tyhmässä ryhmässässään. Ja enkelinä kiero kuin rinkeli. Hohhoijaa, ei auta tauot tai muut ryhmässä ku näkyy niin läpi toi touhu.


    • Anonyymi

      Huomasinkin jur9i eoli että ilmaa sömälä ja oueresjekökkö saa saaa ekunustllb gaooea ha oeurenökkö jaaryha jabbataaq vurgesö´östu eköunuöjub ;D

      Ei siinä muta kuin raanavesikuurilelli muutamaksi kuuukaudeksi jai peremään yhteysnaan vihreään yhyväksi ;D

    • Anonyymi

      Taas on kaikki vanhat poistuneet seinältä, niin on hyvä laittaa uusiks "vuokrarästejä". Mahtokohan Mari huomata yhtäkkiä et oli seinällä 2 melkein täysin samanlaista ilmotusta "eri perheiltä" vuokrarästiä melkein eurolleen sama määrä, häätöä haettu käräjiltä mut kiva vuokranantaja antaa jäädä jos rästi maksetaan. Ja molemmilla turvakielto.

      • Anonyymi

        Todennäköisesti huomasi itse oman mokansa. Nuo jutut toistavat itseään kerta toisensa jälkeen. Laumaan ne uppoavat jatkuvasti koska ryhmässä alkaa lähes hysteriaan verrattava "mukana, laitan mobile paylla" ilmiö. Ilmeisesti luetun ymmärtäminen on hukassa suurimmalta osalta. No eiköhän ne 10 päivän lomarahat ole nyt kasassa.


      • Anonyymi

        Tuttu kaava. Koska jengi tajuaa minne ne rahat menee. Koskaan ei kukaan kirjoita missään saaneensa apua. Luulisi olevan sen verran kiitollisia. Ainoat kiitokset keksii yp.


    • Anonyymi

      Nyt on ryhmässä hiljaista kun pääyypee on kaukana kaikesta. Apua ei siis heru kun yksi on joukosta poissa. Koko ryhmän toiminta pysähtyy. Mikä niiden muiden yllä ja modejen rooli mahtaa olla?

      • Anonyymi

        Etelässä ollut efesiä kittaamassa.


    • Anonyymi

      No siis, olen ennen ollut auttajana ryhmässä. Viime jouluna kysyin eräästä perheestä, et vieläkö tarvetta. Lupasi palata myöhemmin asiaan. Vastausta en koskaan saanut siihen liittyen, mutta voin laittaa esim rahana niin hän sitten päättää kenelle se menee. En tähän suostunut, niin parin kuukauden päästä mut oli poistettu ryhmästä.

      • Anonyymi

        Raha näyttää hyvin kelpaavan


      • Anonyymi

        Tuo juuri on hänen toimintamallinsa.
        Erottaa jäseniä mielivaltaisesti.
        Hän kun luulee olevansa kaiken yläpuolella.
        Tottakai raha kelpaa, sehän on selvää.
        Nytkin porskutellaan etelässä palmujen alla drinkkilasi kädessä.


    • Anonyymi

      Nyt alkaa joulupyynnöt tulemaan. Ja siellähän ne halpahalli lahjakortitkin oli mitkä Mari on saanut jo melkein vuosi sitten ja piti silloin jo jakaa jouluperheille.

      • Anonyymi

        Johan ne kohta vanhenee.. Antaisi jo käyttöön tarvitseville. Hänellä ne jäi käyttämättä kun Espoossa ei kyseistä liikettä löydy... Muuten niitä ei enää olisi!


    • Anonyymi

      Itse ihmettelen sitä miten monessa perheessä on useampikin kissa ja koira ja sitten voivotellaan sitä, kun ei ole rahaa ostaa lapsille vaikka uusia, sopivia talvikamppeita. Eläinten pitäminen ei ole mikään ihmisoikeus. Omatkin tulot ovat pienet, eikä tähän olisi varaa ottaa eläintä vielä toiseksi elätiksi.

    • Anonyymi

      Nyt se yypee on tunkenut ittensä apua vähävaraisten perheiden lemmikeille.
      Saa nähdä koska toinen yypee tajuaa kenen kanssa on tekemisissä...

    • Anonyymi

      Nyt Mari on tehnyt ilmoituksen et lopettaa ryhmän. Onkohan poliisia alkanut kiinnostaa laiton rahankeräys liikaa?

      • Anonyymi

        Ja ryhmä on piilotettu kaikkialla!!!
        Ei tainnut loman jälkeen riittää silmien avaaminen, vaan se viranomaisilta tullut kirjeen avaus!! 5 vuotta ja vihdoinkin joutuu lain eteen vastuuseen.
        Näyttää uusi ylläpito olevan keksittyjä feikki profiileja eli pääjehu niiden takana.
        Jättääkö ylläpitäjille työsuhdeauton ja läppärin ym. lähtiessään??
        Toivottavasti ryhmäläiset ymmärtävät kysyä jatkosta?


      • Anonyymi

        Joko on tullut tiensä päähän? Kyllä sitä on odotettu ja rikoilmoituksia tehty. Ei muuta kun kirkkailla valoilla eteenpäin...🤣


      • Anonyymi

        Jihaa, kännit yp päätöksen kunniaksi talon tapaan jyvähovissa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jihaa, kännit yp päätöksen kunniaksi talon tapaan jyvähovissa...

        Tottahan toki, tutulla porukalla!
        Yypee maksaa!


    • Anonyymi

      Yypee on sekaisin, muokkaa kokoa ajan tuota kertumusta lopetuksesta.
      Ei siiis osaa luovuttaa, nyt jatkaakin keksittynä hahmona ja on apuna.
      Ilo olikin ennenaikainen :( voi harmi.

    • Anonyymi

      On huonoja kokemuksia, onneksi ryhmä lopettaa. Nyt ei kannata kenenkään enää auttaa siellä.
      Eikä sitä edes löydä kun se on nykyään salainen. Semmonen ryhmä se on.

    • Anonyymi

      On teillä jutut, jos olisi viranomainen puuttunut niin ryhmä ei toimisi enää ollenkaan

      • Anonyymi

        Vai niin, voit rauhassa pitää tuon uskomuksen. Kun ryhmän olo muutetaan salaiseksi joka paikassa ja samaan aikaan yypee ilmoittaa lopettavansa ryhmän, on jotain tapahtunut. Tuon ryhmän yypee ei ikinä luopuisi ryhmästä vapaaehtoisesti. Ei ikinä, kuka tappaisi lypsävän lehmän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai niin, voit rauhassa pitää tuon uskomuksen. Kun ryhmän olo muutetaan salaiseksi joka paikassa ja samaan aikaan yypee ilmoittaa lopettavansa ryhmän, on jotain tapahtunut. Tuon ryhmän yypee ei ikinä luopuisi ryhmästä vapaaehtoisesti. Ei ikinä, kuka tappaisi lypsävän lehmän?

        Ei ryhmää lopeteta, ylläpito vain vaihtuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ryhmää lopeteta, ylläpito vain vaihtuu

        Ihan selvällä suomen kielellä kirjoitti.
        Olen päättänyt lopettaa ryhmän 😭
        Mua sattuu niin kauheesti jne...


    • Anonyymi

      Tämä on ihan toimiva ryhmä, keräsin monta kuukautta pähkinöitä, maisseja ja kaikkea mikä ei ollut sulanut eka kerralla. Pakkasin ja lähetin, eräs köyhä perhe sai ne ja on onnellisesti saanut mahansa täyteen

      • Anonyymi

        Ehkä hekin laittavat sulamatta jääneet kiertoon, kuka tietää. Antaa hyvän kiertää.


    • Anonyymi

      Mikäköhän juttu tää uusin on et joku auttaja ei ookkaa auttanu ja nyt on perheitä pulassa? Mua ainakin epäilyttää ettei olis Marin taskuun menny kaikki. Ku senhän mobilepayhin ne avut aina laitetaan

      • Anonyymi

        Samaa miettinyt...outoa ja niin monta perhettä vielä!! Eikös ole sanonta että ahkeus kasvaa syödessä, mihin lienee avut kadonneet! Lisää perheitä ainakin tykittää kovalla vauhdilla.
        Nyt ryhmä on muutettu näkyväksi ja se kirjoitus lopetuksesta on poistettu.
        Voi kun ihmiset tajuaisivat kyseenalaistaa tuon toiminnan! Ei sitten jälkeenpäin harmittaisi niin paljon!


      • Anonyymi

        Joku huijannut huijaria!!!


      • Anonyymi

        Hups, jospa jää Marin omaan taskuun, onhan niissä tilaa!


    • Anonyymi

      Ryhmä jatkaa samalla kokoonpanolla. 1 mode on poissa.

    • Anonyymi

      Eikös pitänyt lopettaa??

      • Anonyymi

        Piti. Tälläkään kerralla ei lupaus pitänyt paikkaansa. Siinä meillä yp. Ei kykene pitämään mitään lupauksiaan. Mitä se kertoo ryhmästä?


    • Anonyymi

      Nyt alkaa ärsyttää tämmöinen parjaaminen.
      Onneksi yp ei lopeta! Olen saanut useasti apua ryhmästä, milloin ruokakassin ja mikä tärkeintä, yp on maksanut meidän perheen vuokrat!! Kuinka moni teistä olisi valmis samaan?? Omalla ajalla ja omilla rahoilla! Tämä on mahdollistanut meidän perheelle mm oikean Joulun ja ihania tunne-elämyksiä ❤️

      • Anonyymi

        Tuskin ylläpitäjät vuokria makselee omistaan vaan ryhmien jäsenet avustaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin ylläpitäjät vuokria makselee omistaan vaan ryhmien jäsenet avustaa

        Ainakin meillä kaiken hoiti yp ja häntä käy kiittäminen. Hän tulinpaikan päälle ja toi ruokaa ym. Kyllä kiitos kuuluu hänelle. Hän on hyväsydäminen, tekee kaiken ilman mitään korvausta. Kaikki se aika ja vaiva mitä hän meidänkin eteen on nähnyt, se on jotain suurenmoista. Eikä tämä ollut ensimmäinen kerta. Ihana ihminen ❤️ hänen ansiostaan meillä on vielä asunto ja ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin meillä kaiken hoiti yp ja häntä käy kiittäminen. Hän tulinpaikan päälle ja toi ruokaa ym. Kyllä kiitos kuuluu hänelle. Hän on hyväsydäminen, tekee kaiken ilman mitään korvausta. Kaikki se aika ja vaiva mitä hän meidänkin eteen on nähnyt, se on jotain suurenmoista. Eikä tämä ollut ensimmäinen kerta. Ihana ihminen ❤️ hänen ansiostaan meillä on vielä asunto ja ruokaa.

        Ei se mitään omilla rahoillaan maksa🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se mitään omilla rahoillaan maksa🤣

        No, sen kuvan hän antaa ulospäin itsestään. On vain hän ja hän.


    • Anonyymi

      Onko ryhmä enää toiminnassa? Viikkoon ei ole tapahtunut mitään uutta seinällä. Ylläpitäjiä ja modeja on pilvin pimein mutta onko se viulu nyt vaiennut? Lopullisesti?

      • Anonyymi

        Ei ole ei. Kokemusta on. Alempana kirjotus "PASSAA" Kohal pitäs lukee PASKAA! Ei niil perheillä ole tosiaan hätää ketkä siel ei sille pistä vastaan ja voi kulkaa..kuvia mis ulkomailla yms..


    • Anonyymi

      Nyt löytyi jostain kassillinen villasukkia. Ettei olis ne jotka jäi jakamatta sillon aikoja sitten jo. Ei näy uusia ypeitä, ainoastaan edelleen mari häärää.

      • Anonyymi

        Miten sen proffaa voi stalkata??
        Suuret on luulot itsestään ja osanotot perään. Kai jokainen tarkistaa profiilia kun rahaa antaa, ihan normi settiä. Eikö hänen "proffaa" eli professoria saa somessa katsoa???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sen proffaa voi stalkata??
        Suuret on luulot itsestään ja osanotot perään. Kai jokainen tarkistaa profiilia kun rahaa antaa, ihan normi settiä. Eikö hänen "proffaa" eli professoria saa somessa katsoa???

        Sillä on kaksi eri profiilia!


    • Anonyymi

      On kokemusta. Levittää perheiden tietoja ainakin meidän. Sekä haukkuu myönsin virheeni tästä siis 6v aikaa reilu ja tilanne muuttui radikaalisti ja tämä kyseinen yp haukkuu tai mitä lie puhuu meistä tuolla fbn ryhmissä ja heillä salassapito velvollisuus ketkä tähän lähtee. Siellä tietyt perheet saa Apua ketkä ei valita tai puutu sanomisiin/tekemisiin mutta nyt on menty liian pitkälle on rikottu monia monia lakipykäliä tässä ryhmässä. Meidän ryhmä mikä on avut haetaan muualta eikä apuja oteta ryhmän kautta TODELLAKAAN! Mä oon ollu tän kiikarissa yli 6v myönsin virheeni sillon kun ekoja kertoja apuja hain siitä ryhmästä. Tai ylipäänsä mistään fb ryhmästä. Levittää meistä tietoa ja en tiiä todella mitä ja OIKEESTI AIKAA ON YLI 6V sit heitti pihalle kun tuli sota meillä siellä ja toin julki hänen väärinkäytöksiä..Olen silti aikuinen pyytänyt anteeksi omaa mokaa aikoinani mutta haukkuu meidät ja meidän ypt. EI OMASTA RYHMÄSTÄ APUJA HAETA ON SE HYVÄ KU MUUT ELÄTTÄÄ HÄNTÄ. Uskomatonta! Meillä elämässä paljon kaikkea ja tämä päättelee asiat ja puhuu että emme saa apuja ryhmien kautta koska tämä jauhaa ei olla varmaan ainuita kenestä puhuu..Valitettavaa että tällänen ihminen tekee tällästä ja muilta ryhmiltä menee auttajat tälläsen takia! Käyttää hyväksi omaa ryhmää ja rikkoo lakia samalla! Ei ole lupia rahakeräykseen se pitää hankkia,salassapito velvollisuus ei päde niille naamoille josta hän ei pidä,kunnianloukkasta..Sekä yrittää muut ryhmät saada katuun REHELLISET JOSSA APU MENEE SUORAAN PERHEILLE.

      • Anonyymi

        Rehelliset ryhmät siis jäävät ilma auttajia tämän ryhmän ypn kautta. Mä opin virheistä jotkut ei ja silti tämä sama jatkuu ja jatkuu..ei siellä tottakai puututa kun siellä samat perheet elätetään. Ja vaihdoksia ei ole. Saanet Säästöpankin jonkun palkinnon myös? En tiedä tarviiko tälläiseen rahankeräys lupaa. Ja tämä yp saanut juuri monesta ryhmästä lähdöt että ei tämä täysin mitä ryhmästä puhutaan ni ole suoraan sanottuna passaa! Ne ketä ei valita pysyy ja elätetään ne ketkä aukaisee suun lentää pihalle. Eihän näillä perheillä oo hätää tarinaa voi muuttaa mutta se on väärin!! Ja tän annetaan edelleen vaan jatkua. Voi kuule ku tietäsitte miten monelle se aukoo päätä ja haukkuu..Sit esittää vielä auton saanu?! Aivan uskomatonta miten AUTTAJAT JOTKA TÄSSÄ ENITEN TEKEE VÄHÄVARAISILLE EI SAA KIITOSTA VAAN TÄMÄ YP! TODELLATODELLA VÄÄRIN!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rehelliset ryhmät siis jäävät ilma auttajia tämän ryhmän ypn kautta. Mä opin virheistä jotkut ei ja silti tämä sama jatkuu ja jatkuu..ei siellä tottakai puututa kun siellä samat perheet elätetään. Ja vaihdoksia ei ole. Saanet Säästöpankin jonkun palkinnon myös? En tiedä tarviiko tälläiseen rahankeräys lupaa. Ja tämä yp saanut juuri monesta ryhmästä lähdöt että ei tämä täysin mitä ryhmästä puhutaan ni ole suoraan sanottuna passaa! Ne ketä ei valita pysyy ja elätetään ne ketkä aukaisee suun lentää pihalle. Eihän näillä perheillä oo hätää tarinaa voi muuttaa mutta se on väärin!! Ja tän annetaan edelleen vaan jatkua. Voi kuule ku tietäsitte miten monelle se aukoo päätä ja haukkuu..Sit esittää vielä auton saanu?! Aivan uskomatonta miten AUTTAJAT JOTKA TÄSSÄ ENITEN TEKEE VÄHÄVARAISILLE EI SAA KIITOSTA VAAN TÄMÄ YP! TODELLATODELLA VÄÄRIN!

        Mitäpä tuohon lisäämään. Se on kaikki siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rehelliset ryhmät siis jäävät ilma auttajia tämän ryhmän ypn kautta. Mä opin virheistä jotkut ei ja silti tämä sama jatkuu ja jatkuu..ei siellä tottakai puututa kun siellä samat perheet elätetään. Ja vaihdoksia ei ole. Saanet Säästöpankin jonkun palkinnon myös? En tiedä tarviiko tälläiseen rahankeräys lupaa. Ja tämä yp saanut juuri monesta ryhmästä lähdöt että ei tämä täysin mitä ryhmästä puhutaan ni ole suoraan sanottuna passaa! Ne ketä ei valita pysyy ja elätetään ne ketkä aukaisee suun lentää pihalle. Eihän näillä perheillä oo hätää tarinaa voi muuttaa mutta se on väärin!! Ja tän annetaan edelleen vaan jatkua. Voi kuule ku tietäsitte miten monelle se aukoo päätä ja haukkuu..Sit esittää vielä auton saanu?! Aivan uskomatonta miten AUTTAJAT JOTKA TÄSSÄ ENITEN TEKEE VÄHÄVARAISILLE EI SAA KIITOSTA VAAN TÄMÄ YP! TODELLATODELLA VÄÄRIN!

        Siis mistä ryhmästä on nyt kyse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mistä ryhmästä on nyt kyse?

        Ryhmä jonka nimeä ei saa mainita.
        Tuskin missään muussa ryhmässä on yp, joka kerätytti itselleen auton ym. Eiköhän kaikki tiedä mistä ryhmästä on kyse.


      • Anonyymi

        Eli ei ole puhtaat jauhot hänellä pussissa.
        Onhan se kyllä rivien välistä huomattu ettei kaikki ole kunnossa. Missään muussa ryhmässä yp ei tule niin iholle kuin tässä. Kotikäynnit on pahimpia, miettikää vähän, toi tulee sun kotiin tarkistamaan.... Aikamoista random ihmiseltä, joka ei oikeasti ole mitään eikä mikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rehelliset ryhmät siis jäävät ilma auttajia tämän ryhmän ypn kautta. Mä opin virheistä jotkut ei ja silti tämä sama jatkuu ja jatkuu..ei siellä tottakai puututa kun siellä samat perheet elätetään. Ja vaihdoksia ei ole. Saanet Säästöpankin jonkun palkinnon myös? En tiedä tarviiko tälläiseen rahankeräys lupaa. Ja tämä yp saanut juuri monesta ryhmästä lähdöt että ei tämä täysin mitä ryhmästä puhutaan ni ole suoraan sanottuna passaa! Ne ketä ei valita pysyy ja elätetään ne ketkä aukaisee suun lentää pihalle. Eihän näillä perheillä oo hätää tarinaa voi muuttaa mutta se on väärin!! Ja tän annetaan edelleen vaan jatkua. Voi kuule ku tietäsitte miten monelle se aukoo päätä ja haukkuu..Sit esittää vielä auton saanu?! Aivan uskomatonta miten AUTTAJAT JOTKA TÄSSÄ ENITEN TEKEE VÄHÄVARAISILLE EI SAA KIITOSTA VAAN TÄMÄ YP! TODELLATODELLA VÄÄRIN!

        Kerätytti itselleen volkkarin ja nyt ratsasti jonku mummelin synttäreillä itselleenkin rahaa ja onnitteluja. Todella pyyteetön auttaja, pahimmasta päästä oleva luuseri.


    • Anonyymi

      Samat perheet näkyy saavan apua juhlapyhästä toiseen. Paljon myös espoosta avun saajia. mistä me tiedetään, että ne ei ole yp sukua esim? Minne ne kauppaostoksista saadut plussat menee? Niistähän uskoakseni yp saa satoja euroja rahaa jopa kuun aikana. Jotenkin vaikee luottaa.

      • Anonyymi

        Niinpä, et voi tietää etkä saa kysyä. En lahjoittaisi niin oudossa ryhmässä mitään, vielä vähemmän ypn tilille! Tuossa ryhmässä ypn käytös on ollut epävakaista, hän nimittelee, haukkuu ja erottaa ihmisiä mielensä mukaan milloin milläkin syyllä.
        Kannattaa kuitenkin pysyä ryhmässä, ihan vaikka viihteen vuoksi, yleensä perjantaisin riemu repeää...


      • Anonyymi

        Tää on ihan selkiä homma, että keksittyjä perheitä tai tuttuja. Aina hätäapu espoosta tai hänen likeltä haussa yh isille. Kuka näihin edes uskoo?


    • Anonyymi

      Jostain luin että avustusjärjestö Tuulia ry pitää luetella tarkkaan mitä ruokatoiveita on esim ei saa toivoa naudan jauhelihaa vaan sian jauhelihaa, minusta tuo on nöyryyttävää koska eikö köyhä saa järjestön mukaan syödä nautaa vai mihin tuo perustuu

    • Anonyymi

      Kellään kokemusta näistä vähä varausten apu ryhmistä?

      • Anonyymi

        Ei muuta kuin tästä käsi ryhmästä, puistattavat kokemukset. Yp on karkea, epäkohtelias ja utelias.


    • Anonyymi

      No juu, yp oli taas sekoillut 4 aikaan aamuyöllä. Omituinen kiusaamista koskeva avautuminen runsaiden uhkailujen kanssa, Karma iskee, tämä on varmaa. 👌.
      Lopuksi hän pyysi laittamaan suoraan hänelle viestiä, keksitään jotain millä saadaan avut teille.
      Eli apua voi pyytää suoraan viestillä, yp auttaa. Te jotka epäilette ettei hön auta, erehdytte.

      • Anonyymi

        En löytänyt kyseistä kirjoitusta? Onko se poistettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En löytänyt kyseistä kirjoitusta? Onko se poistettu?

        Todennäköisesti. yhteistä muuan ryhmille on se että yp avautuu ja sitten avaus poistetaan.
        Harkintaa kannattaa käyttää julkaisujen suhteen.


    • Anonyymi

      Imelää toimintaa, liikaa hymiöitä, yök

    • Anonyymi

      Joo, kauheeta Suomen kielen raiskaamista. Apua tarvitsee Herra jostakin, Herra sai sitä, Herra kiittää jne. Eikö meillä kaikilla ole yksi Herra ja hän ei asu Espoossa.

      • Anonyymi

        Herrat ja isät saa paljon enemmän apuja kuin rouvat ja äidit 🤔


    • Anonyymi

      En ole koskaan lahjoittanut mitään yhdellekään kerjääjälle. Nyt on myös näitä ukrainasta tulleita jotka suoraankin kerjäävät milloin mitäkin, vaikka esim on paikka mistä saavat ilmaiseksi vaatteita ym ja kulkemaankin pääsevät ilmaiseksi kaupungin sisäisessä liikenteessä bussilla. Laiskoja ovat kun kaikki pitäisi viedä heille suoraan ovelle. Ennemmin leikkaan vanhat rytkyni siivousräteiksi ja sitten roskiin kun alan autottomana mihinkään kantamaan. Köyhänä eläkeläisenä en itsekään saa mitään ilmaiseksi, en edes niitä bussimatkoja.

    • Anonyymi

      Ei tästä ryhmästä saa apua ellet ole espoosta. Sukuako siellä vaan ruokitaan.
      Olen yh, ja tttuella. Monet saa apua jos ovat plussalla eikä edes saa ttt, eikä kummoisia menoja. Sitten tämmönen yh isoilla menoilla ei saa, kun ei ole espoosta 🙄

      • Anonyymi

        Miksi sinut hylättiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinut hylättiin?

        En osaa sanoa. Sääntöjen mukaan laitettu hakemus ja liitteet, ei vastausta.
        Ehkä kerran koskaan nähnyt tuolla kuitenkaan hakijaa espoosta pohjoisempana


      • Anonyymi

        Tuolta avunsaanti on täysin mielivaltaista.
        Jos et ole ypn mieleen, hylky tulee.
        Jos jaksat mielistellä, saat jatkuvan avun.


      • Anonyymi

        Sukua todennäköisesti, ainakin niin väitetään muualla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolta avunsaanti on täysin mielivaltaista.
        Jos et ole ypn mieleen, hylky tulee.
        Jos jaksat mielistellä, saat jatkuvan avun.

        Täysin totta😩
        Me ei saatu apua vaikka kaikki tositteet oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin totta😩
        Me ei saatu apua vaikka kaikki tositteet oli.

        Toi on niin väärin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin totta😩
        Me ei saatu apua vaikka kaikki tositteet oli.

        Yp päättää omsn päänsä mukaan ketä saa apua. Hänhän on ns tavis eikä mikään koulutusta alaan saanut ammattilainen. Näin ollen avun saanti on arpapeliä eikä perustu mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin totta😩
        Me ei saatu apua vaikka kaikki tositteet oli.

        Niin, teidän apu meni ehkä Joensuuhun.. Siellä on tuttu parivaljakko joka saa jatkuvasti apua. Se on kyllä niin väärin. Ryhmän tarkoitus ei ole elättää ketään 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, teidän apu meni ehkä Joensuuhun.. Siellä on tuttu parivaljakko joka saa jatkuvasti apua. Se on kyllä niin väärin. Ryhmän tarkoitus ei ole elättää ketään 😂

        eikä se lapsi edes asu kotona ja silti koko ajan saa apua.


    • Anonyymi

      On, hairahduin auttamaan kerran, toista kertaa en.
      Joku tyyppi halusi ne rahat ja tilasi ruokakassin.

    • Anonyymi

      Uskooko joku nuo tarinat?
      Ne on kyllä niin utopistista satua alusta alkaen. Eikä tarinoiden keksijä ole mikään vakaa persoona.
      Sekoilee minkä ehtii. Pääasia oli että sai talvirenkaat, auton ja läppärin.

    • Anonyymi

      Ja kyllä,minä päätän otanko vai enkö ota hakijaksi!! Siinä se ryhmän auttamisen ydin. Nyt tarvitaan apua kesäkukkien hankintaa 🤦‍♂️ aina ei ole se nälkä hätänä.

    • Anonyymi

      Pistänyt merkille että suurin osa avunsaajista on Espoosta. Ketähän ton ryhmän kautta todella apua saa? Onks suhteit ylläpitäjään autettavilla?

      • Anonyymi

        Huom. Espoosta ja turvakiellon tai jonkun muun omaavia et avut täytyy mennä M:n kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huom. Espoosta ja turvakiellon tai jonkun muun omaavia et avut täytyy mennä M:n kautta.

        Mewlkein kaikki menee, täpäkkää ypn tillle


    • Anonyymi

      Eikös tämä sama täti emännöi apua vähävaraisten perheiden lemmikeille ryhmää yhtä töykeällä alatyylillä?
      Väheni auttamishalut nollaan ...

    • Anonyymi

      Ja nyt vaikuttaa siltä et kaikki avut täytyy mennä Marin kautta ettei saa "avustettavien" yhteystietoja muutaku "muutama vakkari". Eiks turvakielto perheet enää kerää rahaa tarpeeks🤣

      • Anonyymi

        samaan olen kiinnittänyt huomiota...eikö noi muut ihmettele yhtään? mennään vaan laput silmillä


    • Anonyymi

      Se koira älähtää johon keppi kolahtaa. Eilen on osunu ja uponnu. Voi sentään mitä draamaa. Vain rikosilmoituksella uhkailu puuttuu.
      Sanoisi suoraan sille ihmiselle miten asiat on. Ai niin, leppänä poistanut tietysti ryhmästä. Helppohan se on selän takana sättiä ja hakea myötätuntoa itselleen kun uhriuttaa minuutensa.

    • Anonyymi

      Onhan se ollut jo pitkään tiedossa miten heidän elintaso on noussut.
      On varaa autoon, käydään etelässä jne. Totuus kirpaisee, kun jiku sem pukee sanoiksi.

    • Anonyymi

      Oon kuullut että jonkun apuryhmän ylläpitäjä on täysi juoppo ja öisin soittelee sinne sun tänne, en tiedä mikä on apuryhmän nimi

      • Anonyymi

        Saattaa hyvinkin olla tämä ryhmä.
        Välillä ne jutut on niin övereitä että voivat hyvin olla hutikassa kirjoitettu. Sitten ne poistetaan kun pää selviää.


      • Anonyymi

        🤣🤣🤣 taisit juuri arvata mikä ryhmä on kyseessä kun tähän foorumiin kirjoitit. Etkä liene väärässä lainkaan 🤣🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🤣🤣🤣 taisit juuri arvata mikä ryhmä on kyseessä kun tähän foorumiin kirjoitit. Etkä liene väärässä lainkaan 🤣🤣🤣🤣

        Sitähän minäkin. Etenkin loppuviikosta huomaa kun känni lähenee.


    • Anonyymi

      Etelän omaa pukkaa, kun on tukka putkella menty vuosi.... Oikeesti, miten kehtaa? Mitähän muut ypt ja modet sillä välin tekee? Tuskin mitään kun ryhmä on vain Marin! Kaikki kaatuu Marin mukana jos Mari sitä ja Mari tätä. Onneton ryhmä, pakko sanoa.

      • Anonyymi

        Muutama niistä "ypeistä/modeista" on ainakin selkeesti feikki profiileja. Ettei olis ihan Marin omia sellasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutama niistä "ypeistä/modeista" on ainakin selkeesti feikki profiileja. Ettei olis ihan Marin omia sellasia.

        Sehän on ihan selvä juttu. Tytär taitaa olla ainoa oikea henkilö, muut keksttyjä.


    • Anonyymi

      naurettava ryhmä, 1 häärää ja kerää rahaa...mihin nekin menee

    • Anonyymi

      Jännä ryhmä seurata, hupia riittää.
      Etenkin kun muillakin on niitä feikkiprofiileja 🤣 voi ottaa mallia ryhmän ylläpitäjästä.

    • Anonyymi

      Kun näitä kirjoituksia lukee, niin tuo ryhmä on jonkun narsistin vetämä?
      Meneekö apu perille oikaeasti vai jääkö mobile payn omistajalle?
      Jos tämä loukkaa jotakuta, niin skrollaa ohi, mielipidetulkinta siinä missä muutkin,koska kokemusta ei ole,enkä halua edes kokeilla. Lopputulos on, että Despootti johtaa vetää avustusryhmää, todella uskottavaa.

      • Anonyymi

        Tottakai apu menee perille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai apu menee perille

        Miten se menee perille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se menee perille?

        Ruoka avustuksena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruoka avustuksena.

        ahaa, entäs ne vuokrarahat ym mitä maksetaan??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ahaa, entäs ne vuokrarahat ym mitä maksetaan??

        Maksetaan vuokranantajan tilille todistetta vastaan.


    • Anonyymi

      Lomalla viimeinkin, lämmintä piisaa. Onkohan millainen lomarahakertymä 🤔

      • Anonyymi

        Mitä helvettiä se kenelläkään kuuluu millä rahasummalla on lomalla 🤦


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä helvettiä se kenelläkään kuuluu millä rahasummalla on lomalla 🤦

        Olisi edes omillaan. Mistä työtön muka säästää? Kukaan ei voi tulla sanomaan mistä ne rahat lomamatkaan on tulleet. Työstä lomalla, hmm työtön on työstä lomalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi edes omillaan. Mistä työtön muka säästää? Kukaan ei voi tulla sanomaan mistä ne rahat lomamatkaan on tulleet. Työstä lomalla, hmm työtön on työstä lomalla?

        Ainoalla lyhyellä lomalla työtön ja nyt se on pilattu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoalla lyhyellä lomalla työtön ja nyt se on pilattu

        Voi voi, kannattaa aina kerskua sillä lomalla., kun kuitenkin kyttää ryhmää.Oma syy.


    • Anonyymi

      Rahankeräyslaki yksityishenkilö ei saa kerätä rahaa 🤔 Yksinkertaisesti näin.

      • Anonyymi

        Eihän tässä kukaan kerää rahaa. 🤦
        Auttaja voi antaa rahaa jos haluaa, mutta erikseen sitä ei kerätä, joten mitään väärää ei tuossa ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tässä kukaan kerää rahaa. 🤦
        Auttaja voi antaa rahaa jos haluaa, mutta erikseen sitä ei kerätä, joten mitään väärää ei tuossa ei ole.

        Höpö höpö, kerääkö vuokriin oravannahkoja? Kyllä ne ihan euroja on.


      • Anonyymi

        Marin henk.kohtainen mobile pay on se minne rahat menee. Ja HÄN päättää mitä niillä tehdään. Ei ole olemassa minkäänlaista kirjanpitoa tms. Vain epämääräinen ryhmän rahankeräys käytäntö.


    • Anonyymi

      Apuna ry tiedottaa nyt fb sivullaan jostain ylläpitäjästä negatiivisesti

      • Anonyymi

        Marin kännisekoilut osa 11.
        Paha on ongelma, vielä kun ei omistaan maksa.


    • Anonyymi

      Ryhmässä kuohuu, jossain on ryhmässä on Juulian totuudet menossa, lomalainen puolustautuu alatyyliin!

    • Anonyymi

      Ne gaiggi rahat tulee mun galjan juonti harrastukseen buhahahaahahhaah

      • Anonyymi

        No näinhän se on, kyllä se tiedetään


      • Anonyymi

        tää on paras!


    • Anonyymi

      Kannattaa jatkossa unohtaa toi ryhmä ja auttaa vaan apuna ry avustus sivun kautta joka on virallinen yhdistys ja pääsee suoraan auttamaan avustettavia jos haluaa eikä raha mene ikinä yp tilille vaan jos haluaa lahjoittaa yhdistyksen tilille siellä tilitoimisto hoitaa kirjanpidon jne niin asia hoidetaan virallisesti ilman välistä vetoja

      • Anonyymi

        Tossa on vaan se et apuna ry taitaa vaan toimia pk seudulla, mut on tosiaan niitä virallisia yhdistyksiä mitkä toimivat ympäri suomen.


    • Anonyymi

      Olisi kannatanut pari kertaa miettiä julkaiseeko seinällään vastineen, ainoa lyhyt loma pilalla yhyy yhyy… ja mistä palkkatyöstä on lomalla

      • Anonyymi

        Juuri näin, mokasi itsensä täysin ja myönsi samalla tapahtuneen.


    • Anonyymi

      Jos jossakin ryhmässä väärinkäytöksiä niin toivottavasti avunantajat alkaa herätä ja kysellä mihin on fyrkat mennyt

      • Anonyymi

        Ryhmässä on nyt kovin hiljaista ja nihkeää auttamista. Jokohan ihmiset viimein ymmärtävät asioiden todellisen laidan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ryhmässä on nyt kovin hiljaista ja nihkeää auttamista. Jokohan ihmiset viimein ymmärtävät asioiden todellisen laidan?

        Hyvä jos tajuavat!


    • Anonyymi

      Kiva ryhmä, tilasin näyttävä joulu koristeen oveen. Yksi yp väsää niitä iltapuhteina aikansa kuluksi ja niiden myyntituotto menee jouluperheille. Ihana idea kartuttaa kassaa ❤️!

      • Anonyymi

        Oikeesti??


      • Anonyymi

        Paitsi et toimittamiseen näyttää menevän monta viikkoa ja mites senki varmistaa et menee jouluperheille. Meinaa tuskin menee😂


    • Anonyymi

      Muutoksen tuulet puhaltaa

    • Anonyymi

      Oon ekaa kertaa tutustumassa tämän tyyppiseen avustamiseen ja uutena jäsenenä ryhmässä. Miten tähän seuraavaan asiaan pitäisi suhtautua? Olen ihan hämilläni kun ryhmässä on sekava kirjoitus jostain toisesta ryhmästä, jonka mukaan ylläpitäjä soittaa humalassa tietoja yn perheiltä. Voiko tällaiset puheet pitää paikkansa? Jos on niin en uskalla luvata mitään apua ettei se joudu vääriin käsiin.

    • Anonyymi

      Tästähän on facen huijari ryhmässä juttua, pitkät pätkät kun ilman rahankeräyslupaa toimitaan, kerätty henkilöauto yksityishenkilölle ym. Useita rikosilmoituksia tehty jne.

    • Anonyymi

      Siis apua mitä touhua 😱 onneksi lähdin googlettamaan ennen kuin kerkesin "auttamaan" tämän ryhmän kautta. Epäilykset pienesti heräsi kun lähes jokaisessa lukee en voi antaa tietoja toimitan avun itse perille tai Marin kommentti olen toimittanut avun perille tai Marin kommentteja auttaja lähti mukaan ruokatilaukseen ja perässä joku summa rahaa. Siis voi jumalauta että pistää vihaksi tollanen rotta😡😡 Siis oikeesti hän kehtaa kusettaa ihmisiltä rahaa, ruokaa ja ties mitä muuta jumalauta kaikista heikoimmassa asemassa olevien kustannuksella😡😡 ja toi ryhmä on ollu olemassa jo vuosia joten miten toi ei oo jo jääny kiinni tosta touhusta tai miten poliisi tai kukaan ei tee mitään

      • Anonyymi

        Pitääkö olla huolissaan? No kyllä.
        Ja kovasti onkin, koska tehty voimakas kannanotto tilanteeseen.


      • Anonyymi

        Todellakin, jo 5 vuotta tätä on jatkunut.
        Rahaa on kerätty ylläpitäjän autoon ym.
        Ilmoittautuuko joku avun saanut perhe tähän, joka oikeasti on saanut rahaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin, jo 5 vuotta tätä on jatkunut.
        Rahaa on kerätty ylläpitäjän autoon ym.
        Ilmoittautuuko joku avun saanut perhe tähän, joka oikeasti on saanut rahaa?

        Kyllä. Olen saanut ja tiedän muutaman muunkin jotka on saaneet myös auttajilta rahaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Olen saanut ja tiedän muutaman muunkin jotka on saaneet myös auttajilta rahaa

        eli siellä kerätään rahaa vaikka ei ole rahankeräyslupaa!


    • Anonyymi

      Taas on annettu yplle pussi tolkulla villasukkia ja lähetetty lahjakortteja. Mihin ne käytetään?? Jouluperheet pyytävät villasukkia, mikset Mari anna niitä? Samoin nyt niitä lahjakortteja jakoon, ne on tarkoitettu jaettaviksi perheille!

    • Anonyymi

      Joulu pyynnöt on tullu ryhmään mitä olette niistä mieltä tän 23 vuoden pyynnöistä?!?

      • Anonyymi

        Ylläpitäjän " erikoisia" perheitä, jälkeen kerran Espoosta suurin osa, muutama etelä-suomesta ja pari pidemmältä, eli sama kaava joka jatkuu vuodesta toiseen. Taitaa illa tutut perheet. Muutenkin kaikki otetaan muilta, itse istuu lahjakorttien, villasukkien ym päällä. Auttaisi nyt oikeasti!


      • Anonyymi

        Perhetuttuja Espoosta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylläpitäjän " erikoisia" perheitä, jälkeen kerran Espoosta suurin osa, muutama etelä-suomesta ja pari pidemmältä, eli sama kaava joka jatkuu vuodesta toiseen. Taitaa illa tutut perheet. Muutenkin kaikki otetaan muilta, itse istuu lahjakorttien, villasukkien ym päällä. Auttaisi nyt oikeasti!

        erikoisii perheit oli nyt joulun hakioissa. tais olla yp tuttui perheis yksi espoolainen herra rouva ja neitokainen. sekä perhe minkä avut meni yp kautta eikä yhteys tietoja annettu auttajil eikä asuin paikkaa kerrottu. kranssien tuotto on mikä?!!? nehän jäsenet osti sil tarkotuksel et raha menee joulu perheiden ruokii ketä näitä rahoi sai?!?! yp laittoi kuvan laatikkoittain täyn uusii joulu palloja mistä teki kranssit. nekin on ryhmän lahjottajat yplle hankkineet tai saanut ne jostain lahjoituksina. tuskin ite maksoi. mitä veikkaatte kertooks yp kranssien tuoton ja kuin ne joulu perheiden kesken jakaantu vai saiks ne edes noist rahoi. vai veikö yp ne ite. . onks noit kranssei tehny aiempin vuosin tää yp? kuka ne sillo ne rahat niist sai? Yp ite vai avun pyytäjät? joihinki ilmotuksii yp kirjoitti et osallistuu auttamiseen auttoiko kranssi rahoilla vai ?! Ehkä se kertoo kranssien myynnin määrän koska sen piti mennä joulu perheille ja et kui moni joulu perhe niiden tuotosta pääs nauttii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        erikoisii perheit oli nyt joulun hakioissa. tais olla yp tuttui perheis yksi espoolainen herra rouva ja neitokainen. sekä perhe minkä avut meni yp kautta eikä yhteys tietoja annettu auttajil eikä asuin paikkaa kerrottu. kranssien tuotto on mikä?!!? nehän jäsenet osti sil tarkotuksel et raha menee joulu perheiden ruokii ketä näitä rahoi sai?!?! yp laittoi kuvan laatikkoittain täyn uusii joulu palloja mistä teki kranssit. nekin on ryhmän lahjottajat yplle hankkineet tai saanut ne jostain lahjoituksina. tuskin ite maksoi. mitä veikkaatte kertooks yp kranssien tuoton ja kuin ne joulu perheiden kesken jakaantu vai saiks ne edes noist rahoi. vai veikö yp ne ite. . onks noit kranssei tehny aiempin vuosin tää yp? kuka ne sillo ne rahat niist sai? Yp ite vai avun pyytäjät? joihinki ilmotuksii yp kirjoitti et osallistuu auttamiseen auttoiko kranssi rahoilla vai ?! Ehkä se kertoo kranssien myynnin määrän koska sen piti mennä joulu perheille ja et kui moni joulu perhe niiden tuotosta pääs nauttii

        ei se kerro, etkä sä kysyä, lennät nanosekunnissa ulos! ittehän se ne rahat pitää, niinkuin ne monet sadat villasukat joita ryhmään lahjoitetaan joka vuosi. jonnekin ne katoaa, myykö nekin paikalliskirppiksellä??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei se kerro, etkä sä kysyä, lennät nanosekunnissa ulos! ittehän se ne rahat pitää, niinkuin ne monet sadat villasukat joita ryhmään lahjoitetaan joka vuosi. jonnekin ne katoaa, myykö nekin paikalliskirppiksellä??

        oon kuullu et kengän kuva tulee herkästi perseesee. en kysy. kranssei ostettii ja mytii et joulu perheet saa rahaa ruokaa niist. yp kommentoi ehkä kahtee joulu pyyntöä jelppaan tätä perhettä. ei kuitenkaa kertonu oliks se raha mil autto kransseista tullui. kranssei ostettii kymmenii ja kymmenii paljon. kukaa ei tiedä minne ne massit meni. eiks touhun pitäs olla avointa?!?!?!? kakskyt kranssii tekis minimis 400 ekua. pienet oli minimi 20 ekee . isot minimi 30 ekee .sai maksaa mitä halus.raha menee joulu perheiden ruokia apuun .oottaen oon seurannu millo yp kertoo jengil paljo kranssei myytii ja mitä niist tuli. miten massit meni joulu perheide keske. yks täti osti kranssin yplt eikä se ainakaa saanu tietää minne se raha meni.sanoin sille et ois jeesiny suoraa perhettä. vila sukista en tiedä.en ollut viime jouluna ryhmäs mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oon kuullu et kengän kuva tulee herkästi perseesee. en kysy. kranssei ostettii ja mytii et joulu perheet saa rahaa ruokaa niist. yp kommentoi ehkä kahtee joulu pyyntöä jelppaan tätä perhettä. ei kuitenkaa kertonu oliks se raha mil autto kransseista tullui. kranssei ostettii kymmenii ja kymmenii paljon. kukaa ei tiedä minne ne massit meni. eiks touhun pitäs olla avointa?!?!?!? kakskyt kranssii tekis minimis 400 ekua. pienet oli minimi 20 ekee . isot minimi 30 ekee .sai maksaa mitä halus.raha menee joulu perheiden ruokia apuun .oottaen oon seurannu millo yp kertoo jengil paljo kranssei myytii ja mitä niist tuli. miten massit meni joulu perheide keske. yks täti osti kranssin yplt eikä se ainakaa saanu tietää minne se raha meni.sanoin sille et ois jeesiny suoraa perhettä. vila sukista en tiedä.en ollut viime jouluna ryhmäs mukana.

        Itelle ne rahat menee, omaan käyttöön. Toi ryhmä on niin huijausta just ton yhden ypn takia. Tiesitkö että se ostatutti auton ja läppärin ryhmän rahoilla. Niilläkin rahoilla olisi autettu montaa perhettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        erikoisii perheit oli nyt joulun hakioissa. tais olla yp tuttui perheis yksi espoolainen herra rouva ja neitokainen. sekä perhe minkä avut meni yp kautta eikä yhteys tietoja annettu auttajil eikä asuin paikkaa kerrottu. kranssien tuotto on mikä?!!? nehän jäsenet osti sil tarkotuksel et raha menee joulu perheiden ruokii ketä näitä rahoi sai?!?! yp laittoi kuvan laatikkoittain täyn uusii joulu palloja mistä teki kranssit. nekin on ryhmän lahjottajat yplle hankkineet tai saanut ne jostain lahjoituksina. tuskin ite maksoi. mitä veikkaatte kertooks yp kranssien tuoton ja kuin ne joulu perheiden kesken jakaantu vai saiks ne edes noist rahoi. vai veikö yp ne ite. . onks noit kranssei tehny aiempin vuosin tää yp? kuka ne sillo ne rahat niist sai? Yp ite vai avun pyytäjät? joihinki ilmotuksii yp kirjoitti et osallistuu auttamiseen auttoiko kranssi rahoilla vai ?! Ehkä se kertoo kranssien myynnin määrän koska sen piti mennä joulu perheille ja et kui moni joulu perhe niiden tuotosta pääs nauttii

        Eipä ole ensimmäinen kerta kun rahat vaan jää jonnekin.....


    • Anonyymi

      Kun mikään ei riitä... Nyt ryhmän yp on saanut kuningas idean, johon hovi innoissaan lähtee mukaan. Aiheena kodittomat ihmiset. Ei muuta kun kerätään sitä ja tätä ja matkaan soppaa tarjoilemaan, unohtamatta peittoja ja niitä villasukkia.
      Jos tämän tekisi joku muu niin uskoisin, mutta kun....
      Tilanteita ja toimintaa kuvataan ryhmään.
      Mielenkiintoista nähdä säilykkeiden käyttö, muistakaa purkinavaajat. Järjetöntä touhua!!

    • Anonyymi

      No ei ole kokemusta

    • Anonyymi

      taas on 18v opiskelija poika autettavana. Ullatys avut menee yp kautta kaikki ettei vaan kukaa sais tietää et taas autetaan yp tuttua. vai onko tällaista opiskelija poikaa edes? tuttui täl 18v opiskelija pojal nii monta ryhmäs et ei voi auttajilleen nimee antaa. eiks auttajat nää ton läpi? pyyntöä pidetään auki sääli kirjoituksel nyt niin kauan et opiskelija voi ottaa rennosti. oma sisä piiri noilla eri avustus ryhmil on ja ne auttelee yp.t toinen toisiaan ja toistensa perheitä. piiri pieni pyörii yksityis ihmisten masseilla. sit ne eri avustus ryhmien yp.t haukkuu tuol ihmisiä siis autettavia ja aika mieli vastaisesti päättää ketä autetaan.

      • Anonyymi

        Rahat pois


      • Anonyymi

        Voit olla hyvinkin oikeassa, sisäpiirin juttuja! Eihän ole olemassa mitään sääntöjä.


      • Anonyymi

        Se kouluhan voi kestää monta vuotta???


      • Anonyymi

        Ensin synttärit oli keskiviikkona, nyt ne on taas perjantaina...erikoinen tapaus.


    • Anonyymi

      Suomen sosiaaliturva aiotaan näköjään romuttaa kokonaan.
      Kuka ja ketkä enää pyörittävät ja pitävät yllä Suomen taloutta?
      Yritykset kaatuvat toinen toisensa perään..
      Ja suomalaisia kuolee sankoin joukoin terveydenhuollon alasajossa.
      Rikkaat tilaavat kaiken tarvittavan nettikaupasta, ja menevät aurinkorannoille ja veroparatiiseihin ostamaan palveluja.
      Suomi jää vain Yhdysvaltain sotilastukikohdaksi ja -alueeksi.
      Ja ilmastonmuutos, ja lisääntyvän sotilastoiminnan vuoksi lisääntyvät saasteet pilaavat Suomen herkän, arktisen luonnon kokonaan.
      Suomesta tulee elinkelvoton seuraaville sukupolville

    • Anonyymi

      Uskooko joku oikeasti nämä missä avut menee ypn kautta? Nimettömälle henkilölle? Ihan random tyypille?
      Missä on harkintakyky ja järki?

    • Anonyymi

      Joko ne lähti viemään kodittomille ruokaa ja villasukkia?

    • Anonyymi

      Ryhmässä on monta asiaa, jotka häiritsevät itseäni. En enää kuulu ryhmään, joten voinen kertoa fiiliksiäni. Liityin ryhmään aikoinaan ajatuksenani auttaa, mutta seurattuani ryhmää tovin kaikki haluni auttaa avustajan kautta kuoli melko äkkiä.

      Ryhmän nimi on apua käsi sydämellä KOKO SUOMI, mutta apuja tuntuu saavan eniten ne, jotka asuvat pääkaupunkiseudulla ja etenkin lähellä Espoota, missä YP asuu, ja hän "toimittaa apuja tarvitseville".
      Minua on välillä vähän epäilyttänyt, kun niin usein alueina juuri sellaiset paikat, jotka ovat lähellä yp kotia. Että onko apua tarvitsevia vain Espoossa?
      Onhan YP varmasti helppo "toimittaa" apuja lähelle itseään, mutta ei tuo kovin tasapuolista auttamista ole silloin.
      Kun sitten mitenkään kyseenalaistaa YP toimintaa tai pyytää vähän selvennystä, lentää joko ryhmästä ulos tai saa yp sekä yp rummutuksen avulla ryhmän vihat niskaansa. Itse en koskaan ryhmässä mihinkään kommentoinut. Näin tapahtumia kyllä ihan riittävästi.

      YP on ilmoittanut, että heidän ei tarvitse mitenkään perustella sitä jos he hylkäävät jonkun hakemuksen, joka minusta on sekin kyseenalaista. He eivät ymmärtääkseni kukaan ole mikään virallinen taho tai olleet sellaisessa työssä, tavallisia yksityishenkilöitä. Tässäkin koen että vähän mielivaltaisesti voidaan päättää avun saajista. Hakemuksia tulee varmasti paljon, mutta olisi minusta kohtuullista että kerrotaan jos vaikka joku tieto/liite puuttuu joka epää avun. Heille kuitenkin lähetetään melko henkilökohtaiset tiedot itsestä omalla nimellä. Eihän leipäjonoonkaan moisia tarvitse ja apua saa silti?

      YP on myös netin muissa ryhmissä haukkunut ja uhriutunut, kun saa ihan aiheellista kritiikkiä toiminnastaan. Sitten mennään omaan ryhmään itkemään sääliä ja sympatiaa. YP vaikuttaa vähän narsistisen omakuvan henkilölle, joka saa "kiksit" siitä kun ryhmä ylistää kun hän "auttaa" heikompiaan. Myös ryhmään tulleet autettujen kiitokset vaikuttaa kaikki hänen itsensä kirjoittamilta, kun kirjoitusten tyyli on joka kerta miltei identtinen kaikissa hymiöitä myöten.

      Rahaa ryhmässä kerätään autettaville up itsensä tilille Mobilepayn kautta, ja kuvia on lahjakorttien määrästä yksityisiltä auttajilta. Mutta en tiedä ketään joka olisi ikinä saanut näitä lahjakortteja, pizzoja tai muutakaan.
      Epäilys on kasvanut vahvaksi, että ryhmässä ainoa, joka apua saa käsi sydämellä, on ryhmän ylläpitäjä.

      • Anonyymi

        Olen kanssasi aivan samaa mieltä. Yp on ostattanut itselleen auton, läppärin ym. Mikään lahjakortti ei liikahda perheille, kaikki jää yhden henkilön taskuun.
        Kysessä on työtön ihminen, joka 24/7 "auttaa" hyvää hyvyyttään. Uskokoon ken tahtoo.
        Minne kaikki villasukat ym lahjoitukset katoavat? Ikävintä on että toiset antavat vähästäkin tioetämättä kenelle se raha menee. Mielivalta on täysin oikea ryhmän auttamismetodi.
        Hänellä on valta päättää, siitähän tässä kaikessa on kyse. Yksityinen sosiaalitoimisto, yhden ypn käsissä. Uusia modeja on mutta nekin ovat ihan keksittyjä.


    • Anonyymi

      kuulemma taas joku kiitostarina laitettu ryhmään.
      hyvin mielenkiintoista että nämä kiitokset on aina samanlaisia. ylistetään yp ja ollaan niin huolissaan.
      lienevät yp itsensä kirjoittamia.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Ihmeellistä että joku uskoo näitä toistoja?


      • Anonyymi

        Hän kerää matkakassaa itselleen. Entäs ne perheet?????


    • Anonyymi

      Taas blaa blaa ryhmässä. Sama virsi eli pienentää ryhmää, hengaajat saa lähteä.
      Miksei samantien lopeta koko ryhmää.
      Onko loppu näkyvissä?

      • Anonyymi

        Haha, tuskin loppuu.
        Ylläpitäjä tarkoittanee:
        'Kaikki te joilta ei heru fyffee mulle, saatte monoo."
        Jäljelle jäävistä pumpataan kaikki hyöty irti nii kauan, kuin vain mahdollista. Ei ole olemassakaan perheitä joille apua vie, kaikki omaan hyötyyn tai tutuille jotain.
        Kaikki höpinä apua saaneista on satuja.

        Toivottavasti ahneelle koittaa se kuuluisa vielä joku päivä. Ei olisi ensimmäinen ryhmän jäsenten hyvyyttä hyväksikäyttänyt, joka jää kiinni siitä että on kusettanut vuosikaudet ihmisiä lahjoittamaan vaikka mitä itselleen, kun vaan osaa tehtailla tarpeeksi vakuuttavan nyyhkytarinan.


    • Anonyymi

      Ryhmän tarkoitus ei ole elättää vaan auttaa pahimman yli.
      Hmmm siellä elätetään nytkin opiskelijaa, toista kuukautta. Eikö apu pitäisi olla kertaluonteista? Nythän se apu on muilta pois....

    • Anonyymi

      Yhdessä ryhmässä saa kaikkein eniten apuja yh ja etä isät espoosta ja ne keillä on koira

      • Anonyymi

        Näissä ryhmissä autetaan mielivaltaisesti.


    • Anonyymi

      Haluaisin edes kerran kuulla tästä ryhmästä jotain hyvää oikealla nimellä ja naamalla joltakulta, että on aikuisten oikeasti saanut apua. Eikä ole yp tuttu millään lailla.
      Että lahjakortti, villasukat ja/tai rahat on päätynyt todella tarvitsevalle. On helppoa tehtailla toisten nimissä kiitoksia itselleen ja sanoa että kaikilla on turvakielto, kun ei tahdo jäädä kiinni siitä, ettei mitään perheitä olekaan.

      • Anonyymi

        Liityn tähän joukkoon, eli nyt haloo te jotka olette saaneet apua, kertokaa!


      • Anonyymi

        Joo ja kaikki on aina laktoositon ruokavalio ja avut voi tuoda YP, miksei auttaja saa itse viedä perheille????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja kaikki on aina laktoositon ruokavalio ja avut voi tuoda YP, miksei auttaja saa itse viedä perheille????

        Niinpä, hyvä kysymys....samoin turvakieltoperheet, heitäkin tuntuu riittävän yllin kyllin...väkisinkin haiskahtaa tuo touhu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, hyvä kysymys....samoin turvakieltoperheet, heitäkin tuntuu riittävän yllin kyllin...väkisinkin haiskahtaa tuo touhu.

        Miten tuossa ryhmässä oikein riittää vuodesta toiseen lahjoittajia, eikä kukaan ikinä kyseenalaista julkisesti tuota touhua?? Nuokin rahat, mitä YP käsiin syydetään, auttaisi monia OIKEASTI TARVITSEVIA IHMISIÄ, nyt vain YP voi viettää mukavaa luxus elämää. Käy niin vihaksi koko ihminen!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuossa ryhmässä oikein riittää vuodesta toiseen lahjoittajia, eikä kukaan ikinä kyseenalaista julkisesti tuota touhua?? Nuokin rahat, mitä YP käsiin syydetään, auttaisi monia OIKEASTI TARVITSEVIA IHMISIÄ, nyt vain YP voi viettää mukavaa luxus elämää. Käy niin vihaksi koko ihminen!!!!

        Samaa ihmettelen.. Kuinka noita hyväuskoisia vaan riittää eikä kukaan epäile mitään. Ilmankos yp ei ole töissä,. 24/7 ryhmässä riittää.


    • Anonyymi

      Voi kun tuo eukko paljastuisi. Tänäänkin on tehty taas ruokatilausta ja yp saa äitienpäiväksi pöydän täyteen herkkuja.

      • Anonyymi

        Mistä tiedät että yp saa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät että yp saa?

        Kaikkihan sen tietää. Jätti oman päivätyön ryhmän takia, sitten ostatutti itselleen mm auton, läppärin, ym. Jokainen tajuaa kyllä totuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkihan sen tietää. Jätti oman päivätyön ryhmän takia, sitten ostatutti itselleen mm auton, läppärin, ym. Jokainen tajuaa kyllä totuuden.

        Tietää voi mitä vaan. Todisteita ei ole ku kuulopuheita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietää voi mitä vaan. Todisteita ei ole ku kuulopuheita.

        No ei ole kyse kuulopuheista. Henkilöauto ja läppäri, talvirenkaat olivat vasta alkusoittoa.
        Millainen auttaja auttaa ensisijaisesti itseään, miten kehtaakin??


    • Anonyymi

      nyt kun on suru ypllä niin miksei modet tee mitään? onko ne oikeita ihmisiä?
      yhenkö varassa koko ryhmä on?

      • Anonyymi

        Mode=sama yp? Varmasti feikkiprofiileilla. Kuka ties tuokaan ei ole hänen oikea nimensä.. ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mode=sama yp? Varmasti feikkiprofiileilla. Kuka ties tuokaan ei ole hänen oikea nimensä.. ?

        Aivan, sehän voikin olla niin!!!Ilmankos vain 1 on aina äänessä. Huijausta sekin kuten kaikki muukin!!


    • Anonyymi

      Voi kyynel mitä draamaa tuolla vedetään...

    • Anonyymi

      Aaaaaaaaahahaa nyt kun on "tytär vakavasti sairas", voidaankin sitten tämän draaman varjolla kerjätä jonkun oman suvun muksun kevätjuhlaan vaatteet. Omaa rahaa ei tietenkään noihin käytetä kun ryhmästä kyllä saa. Ei tuolla ylläpitäjällä ole kyllä mitään häpyä.
      Tehtaillaan joku vaikea sairaus että saadaan sympatiat ryhmästä. Sairasta. Niin sairasta.

      • Anonyymi

        Sama tuli mieleen. Seuraavana varmaan "ihmeparantuminen". Ei mitään rajaa, mutta nyt rahaa tulee ihan omaan käyttöön, sehän on tuonkin draaman tarkoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama tuli mieleen. Seuraavana varmaan "ihmeparantuminen". Ei mitään rajaa, mutta nyt rahaa tulee ihan omaan käyttöön, sehän on tuonkin draaman tarkoitus.

        Kyllä ypn kuuluu kieltäytyä raha-avusta! Saarikka olla sen verran jäävi ettei omasta ryhmästä pyydetä itselle mitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ypn kuuluu kieltäytyä raha-avusta! Saarikka olla sen verran jäävi ettei omasta ryhmästä pyydetä itselle mitään!

        Ei tuo todellakaan kieltäydy avusta. 😂😂😂😂Nytkin on tyttärensä "sairastumisen" varjolla saanut apua itselleen. On joku sukulaismuksu kiittänyt ryhmän auttajaa, kun random täti maksaa hänelle nameja ja nakkeja.
        Tuo ottaa ilolla rahat pois kaikilta.
        Harmillista ettei ketään kiinnosta ilmiantaa tuota narsistista eukkoa vaan saa vuodesta toiseen töiden ylläpidon hyväuskoisten kustannuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ypn kuuluu kieltäytyä raha-avusta! Saarikka olla sen verran jäävi ettei omasta ryhmästä pyydetä itselle mitään!

        Näin on! Totta kai toi yypee hyötyy tost ryhmäst. Ei se muuten sitä tekis. Siks pitää ryhmästä kynsin hampain kiinni. Me ei voida kuvitella edes kuin paljon se tienaa ryhmällä jolla tuetaan hänen lähi piirin elämää ja muiden avustus ryhmien yllä pitäjiä perheineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on! Totta kai toi yypee hyötyy tost ryhmäst. Ei se muuten sitä tekis. Siks pitää ryhmästä kynsin hampain kiinni. Me ei voida kuvitella edes kuin paljon se tienaa ryhmällä jolla tuetaan hänen lähi piirin elämää ja muiden avustus ryhmien yllä pitäjiä perheineen.

        Onhan erikoinen ryhmä. Auttajaa saa auttaa vähän väliä. Eikö hällä ole mihinkään rahaa? Ei edes lapsenlapsen synttäreihin.. Bensaan... Lauantai karkkipussiin... Onhan toi jo noloakin...
        Ja sokeita on noi auttajatkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan erikoinen ryhmä. Auttajaa saa auttaa vähän väliä. Eikö hällä ole mihinkään rahaa? Ei edes lapsenlapsen synttäreihin.. Bensaan... Lauantai karkkipussiin... Onhan toi jo noloakin...
        Ja sokeita on noi auttajatkin.

        saanu jo auton, talvirenkaat, läppärin...mitä vielä. nyt repostelee 11 tuhannelle ihmiselle sairaskertomusta. järkyttävää, mitähän tytär mahtaa ajatella. toki jos ja kun rahaahan tällä jutulla saa itselleen ja unohtuu ne oikeasti apua tarvitsevat. hävytöntä kerta kaikkiaan.


    • Anonyymi

      Säälittävää, eikö ole kavereita kelle purkaa kun ryhmään kirjoittaa, outoa että yksityisasiat sairaudesta kertoo noin tarkkaan

      • Anonyymi

        voiko olla keksitty juttu?


      • Anonyymi

        No niin , poistettu saadut rahalahjoitukset saatesanojen kanssa, blaa blaa....
        Tuloksena osui ja upposi, koska se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa, sanoo vanha suomalainen sananlasku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voiko olla keksitty juttu?

        No huhhuh. Tuskin on keksitty juttu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No huhhuh. Tuskin on keksitty juttu

        Jos ei ollut keksitty, miksi ne kaikki päivitykset sitä koskien on poistettu/todisteet hävitetty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No huhhuh. Tuskin on keksitty juttu

        Miten päättelet ettei ole? Perustele


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ollut keksitty, miksi ne kaikki päivitykset sitä koskien on poistettu/todisteet hävitetty?

        Jälleen kerran ennaltaluettavissa olevaa toimintaa, aina sama kaava, nyt ei uhkailla enää rikosilmoituksella niinkuin tapana on ollut. Poistetaan nopeasti todisteet kun aliarvioidaan jäsenten älyä. Hox hox ...


    • Anonyymi

      Miten ihmeessä tuota ryhmää ei saada kaadettua, tai rikollista eli ylläpitäjää kirjaimellisesti tilille teoistaan? Eikö poliisia kiinnosta vai eikö ryhmästä ole tehty yhtäkään ilmiantoa? Tuo kamala ihminen tulee viel tämän kesänäkin porskuttamaan viattomien rahoilla ja hamaan tappiin, ellei pysäytetä häntä.

      • Anonyymi

        Niinpä, eiköhän Karma jouda jossain vaiheessa hoitamaan. Nyt laittakaa hakemuksia modeksi, niitä kun on jo ryhmässä jo 2 äänetöntä.. Apuanne tarvitaan!


    • Anonyymi

      Katos se moden haku ilmotuskin ja uusia ei oo tullu. Edelleen on vaan Mari ja kaks Marin feikkiprofiilia😂

    • Anonyymi

      Eikö kukaan kysy missä apu yp viipyy? Eikö sopivaa löytynyt vai kestääkö sen luominen?

      • Anonyymi

        Eikai kukaan voi kysyä, kun sit potkitaan ryhmästä pihalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikai kukaan voi kysyä, kun sit potkitaan ryhmästä pihalle.

        Niin juuri. Ihme ryhmä kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin juuri. Ihme ryhmä kyllä.

        Oikein ystävällistä toimintaa. Kestääkö mikään päivänvaloa kun kyselystä hermostuu? Miksi se pinna on niin kireällä?


    • Anonyymi

      Nyt on uutena trendinä yh-isät espoossa/pääkaupunkiseudulla. Ja kaikille yp toimittaa avut. Ja rahaa taas satelee Marin tilille, pääsee kohta taas lomalle.

      • Anonyymi

        Miksi ei yh isät voi yhtä hyvin saada apua, kun muutkin. Ihmeellistä jauhantaa täällä koko ajan ilman mitään todisteita 🤦‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei yh isät voi yhtä hyvin saada apua, kun muutkin. Ihmeellistä jauhantaa täällä koko ajan ilman mitään todisteita 🤦‍♀️

        Tietenkin voi. Nythän ei ollut yh isistä kyse. Vaan verhoillusta tarinasta ja turvakieltoperheestä. Pikavippi, sehän se on. Ainoa ero ettei sitä tarvitse ikinä maksaa takaisin.


      • Anonyymi

        Huomattu sama trendi. Se näköjään iskee!!


    Ketjusta on poistettu 43 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe