Samanlaiset vaatteet

Anonyymi

Kun katsoo kuvia Gilead koulun oppilaiden yhteiskuvista, niin kaikilla on lähes samanlaiset vaatteet ja hiukset, niin miehillä kuin naisilla. Mihin Raamatunkohtaan perustuu JT vaatimus samanlaisista lähes identtisistä vaatteista? Siisti pukeutuminen ymmärrettävää, mutta armeijamainen samankaltaisuus ihmetyttää.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on itse asiassa armeija. Teokraattista sodankäyntiä, eli valehtelua.

    • Anonyymi

      Raamattu antaa vain vähän ohjeita pukeutumiseen, eikä niitäkään JT noudata. Esimerkiksi kentälle pitäisi pukeutua näin:

      Mark. 6:
      8 Hän kielsi heitä ottamasta mukaan muuta kuin sauvan: ei leipää, ei laukkua eikä rahaa vyöhön.
      9 Sandaalit he saivat ottaa, mutta eivät pukea ylleen kahta paitaa.

    • Anonyymi

      Kuin Pohjois-Koreassa.

    • Anonyymi

      Minä olen nähnyt yhteiskuvia ylioppilaista. Kaikilla samanlaiset vaatteet. Etenkin pojilla.
      Kaikilla samanlainen lakki.

      • Anonyymi

        Eivät he koko elämänsä joudu kulkemaan sama ylioppilashattu päässään. Saavat pukeutuakin miten haluavat. JT eivät koskaan. He ovat armeijassa ikuisesti.


      • Anonyymi

        Mutta miksi JT:t ei käytä samanlaista lakkia? Tai yleensä ollenkaan valtakunnansalilla?


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Luopiot kulkee munasillaan nälkäisinä juovuspäissään laskien peräilmaa.

    • Anonyymi

      Vartiotorni on määrännyt.

      Esim. että vaikka Jeesus kulki sandaaleissa, niin vartiotorneja ei kuitenkaan saa kaupitella sandaalit jalassa.

      Valtakunnansalilla on vanhimmalla oikeus, ja on niin tehnyt, että määrää todistajaneitosen kyykistymään. Hame ei tällöin saa nousta yli polven.
      (ettei hän kuitenkin sitä siinä toivoisi ? eihän normaali mies ilkeäisi "kyykytellä")

      • Anonyymi

        Kun oli kova lama-aika 1990- luvulla, niin kenkäni hajosivat pohjia myöten. Sain lähisukulaiseltani hänen siistit mokkalenkkarit. Menin niillä kokoukseen. En tietänyt, että sellaisilla ei saa tulla kokoukseen. Eräs JT jutteli kanssani, mutta otti pari kolme metriä taaksepäin, ja katseli huomiota herättävästi mittaillen kenkiäni. Niissä ei ollut mitään vikaa, vaan olivat hyvännäköiset kengät. Olisi nyt sanonut suoraan, että siellä täytyy olla nahkasaappaat. Kun ei ollut yhtään rahaa pitkiin aikoihin, niin olisin saanut olla ainakin pitkän aikaa lomalla kokouksessa käymisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun oli kova lama-aika 1990- luvulla, niin kenkäni hajosivat pohjia myöten. Sain lähisukulaiseltani hänen siistit mokkalenkkarit. Menin niillä kokoukseen. En tietänyt, että sellaisilla ei saa tulla kokoukseen. Eräs JT jutteli kanssani, mutta otti pari kolme metriä taaksepäin, ja katseli huomiota herättävästi mittaillen kenkiäni. Niissä ei ollut mitään vikaa, vaan olivat hyvännäköiset kengät. Olisi nyt sanonut suoraan, että siellä täytyy olla nahkasaappaat. Kun ei ollut yhtään rahaa pitkiin aikoihin, niin olisin saanut olla ainakin pitkän aikaa lomalla kokouksessa käymisestä.

        Jos ei pukeutumissäännöt ala muuttumaan vähitellen vähän vapaammiksi, ei minua ainakaan niissä tulla näkemään. Turha ottaa taas esimerkiksi laitapuolen kulkijat, niin kuin JT on tapana. Siisti, säädyllinen mutta ei liian muodollinen on linja, jonka mukaan minä toimin vaatteiden kanssa. Minne ei kelpaa, sinne en mene.


    • Hallintoelin on nähnyt Uutta Valoa raamatun vaatetuksen tulkinnasta. Nimittäin juuri löytyneistä papyyryksistä Epydgistä vaaraon vinksin vierestä kuopasta, ovat raamatun kääntäjä-torikauppiaat saaneet käännettyä, että jeesus opetuslapsineen oikeasti pukeutui Raappahousuihin, kanelinnahkaisiin kumiteräsaappaisiin ja purppuraiseen piippalakkiin. Näitä hallintoelin ruupee alkaan määrään otettavaksi käyttöön kaikilla jt ennen nisankuun 14. päivää tänä vuonna. Ne jotka eivät noudata käskyä, annetaan heti oitis Saatanalle. Ja nauretaan makeasti ja ivallisesti päälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2545
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1907
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1651
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1568
    8. 75
      1479
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      111
      1396
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe