Kun katsoo kuvia Gilead koulun oppilaiden yhteiskuvista, niin kaikilla on lähes samanlaiset vaatteet ja hiukset, niin miehillä kuin naisilla. Mihin Raamatunkohtaan perustuu JT vaatimus samanlaisista lähes identtisistä vaatteista? Siisti pukeutuminen ymmärrettävää, mutta armeijamainen samankaltaisuus ihmetyttää.
Samanlaiset vaatteet
12
107
Vastaukset
- Anonyymi
Se on itse asiassa armeija. Teokraattista sodankäyntiä, eli valehtelua.
- Anonyymi
Raamattu antaa vain vähän ohjeita pukeutumiseen, eikä niitäkään JT noudata. Esimerkiksi kentälle pitäisi pukeutua näin:
Mark. 6:
8 Hän kielsi heitä ottamasta mukaan muuta kuin sauvan: ei leipää, ei laukkua eikä rahaa vyöhön.
9 Sandaalit he saivat ottaa, mutta eivät pukea ylleen kahta paitaa. - Anonyymi
Kuin Pohjois-Koreassa.
- Anonyymi
Minä olen nähnyt yhteiskuvia ylioppilaista. Kaikilla samanlaiset vaatteet. Etenkin pojilla.
Kaikilla samanlainen lakki.- Anonyymi
Eivät he koko elämänsä joudu kulkemaan sama ylioppilashattu päässään. Saavat pukeutuakin miten haluavat. JT eivät koskaan. He ovat armeijassa ikuisesti.
- Anonyymi
Mutta miksi JT:t ei käytä samanlaista lakkia? Tai yleensä ollenkaan valtakunnansalilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta miksi JT:t ei käytä samanlaista lakkia? Tai yleensä ollenkaan valtakunnansalilla?
Kyllä kaikilla JT miehillä on samanlaiset lakit salilla.
https://www.swat.fi/image/cache/catalog/aapinen/IMG_3023-500x500.JPG
- Anonyymi
Luopiot kulkee munasillaan nälkäisinä juovuspäissään laskien peräilmaa.
- Anonyymi
Vartiotorni on määrännyt.
Esim. että vaikka Jeesus kulki sandaaleissa, niin vartiotorneja ei kuitenkaan saa kaupitella sandaalit jalassa.
Valtakunnansalilla on vanhimmalla oikeus, ja on niin tehnyt, että määrää todistajaneitosen kyykistymään. Hame ei tällöin saa nousta yli polven.
(ettei hän kuitenkin sitä siinä toivoisi ? eihän normaali mies ilkeäisi "kyykytellä")- Anonyymi
Kun oli kova lama-aika 1990- luvulla, niin kenkäni hajosivat pohjia myöten. Sain lähisukulaiseltani hänen siistit mokkalenkkarit. Menin niillä kokoukseen. En tietänyt, että sellaisilla ei saa tulla kokoukseen. Eräs JT jutteli kanssani, mutta otti pari kolme metriä taaksepäin, ja katseli huomiota herättävästi mittaillen kenkiäni. Niissä ei ollut mitään vikaa, vaan olivat hyvännäköiset kengät. Olisi nyt sanonut suoraan, että siellä täytyy olla nahkasaappaat. Kun ei ollut yhtään rahaa pitkiin aikoihin, niin olisin saanut olla ainakin pitkän aikaa lomalla kokouksessa käymisestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun oli kova lama-aika 1990- luvulla, niin kenkäni hajosivat pohjia myöten. Sain lähisukulaiseltani hänen siistit mokkalenkkarit. Menin niillä kokoukseen. En tietänyt, että sellaisilla ei saa tulla kokoukseen. Eräs JT jutteli kanssani, mutta otti pari kolme metriä taaksepäin, ja katseli huomiota herättävästi mittaillen kenkiäni. Niissä ei ollut mitään vikaa, vaan olivat hyvännäköiset kengät. Olisi nyt sanonut suoraan, että siellä täytyy olla nahkasaappaat. Kun ei ollut yhtään rahaa pitkiin aikoihin, niin olisin saanut olla ainakin pitkän aikaa lomalla kokouksessa käymisestä.
Jos ei pukeutumissäännöt ala muuttumaan vähitellen vähän vapaammiksi, ei minua ainakaan niissä tulla näkemään. Turha ottaa taas esimerkiksi laitapuolen kulkijat, niin kuin JT on tapana. Siisti, säädyllinen mutta ei liian muodollinen on linja, jonka mukaan minä toimin vaatteiden kanssa. Minne ei kelpaa, sinne en mene.
Hallintoelin on nähnyt Uutta Valoa raamatun vaatetuksen tulkinnasta. Nimittäin juuri löytyneistä papyyryksistä Epydgistä vaaraon vinksin vierestä kuopasta, ovat raamatun kääntäjä-torikauppiaat saaneet käännettyä, että jeesus opetuslapsineen oikeasti pukeutui Raappahousuihin, kanelinnahkaisiin kumiteräsaappaisiin ja purppuraiseen piippalakkiin. Näitä hallintoelin ruupee alkaan määrään otettavaksi käyttöön kaikilla jt ennen nisankuun 14. päivää tänä vuonna. Ne jotka eivät noudata käskyä, annetaan heti oitis Saatanalle. Ja nauretaan makeasti ja ivallisesti päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19736- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282692- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511