Tasa-arvo-ongelman syy on äideissä

Anonyymi

Olen pohtinut pitkään sitä miksi naiset ovat niissä matalapalkkatöissä ja parempipalkkaisissa ei naisia juuri näe paitsi lääkäreinä.

Ongelman ydin on kodit ja äidit. Siellä kodeissa on mahdollisuus vaikuttaa siihen mistä se jälkikasvu on kiinnostunut ja siellä on mahollisuus auttaa myös tyttöjä matikan ja fysiikan kanssa. Vain tämä tie johtaa parempaan naisten urakehitykseen ja palkkatasoon.

Yhä edelleen useimmat tytöt jatkaa äidin urapolulla vaikka päätä olisi lukea vaikka kuinka paljon. Kyse on asenteesta kodeissa ja äidit ovat tähän syypäitä.

Sitten menee pari kymmentä vuotta ja nämä tytöt ovat parrikaadeilla huutamassa että ei ole tasa-arvoa ja palkat on huonot. Eikä siinä mitään mutta sama kierre jatkuu ja vaikka kuinka tiedostavat että asiat ei ole oikein niin omat tyttäret kasvatetaan samaan muottiin.

Mikä ongelma äideillä on kun tyttöjä ei kannusteta lukemaan tekniikka?

56

591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tottakai kodeissa on mahdollisuus vaikuttaa siihen mistä lapset kiinnostuu. Mutta ei se vastuu ole ainoastaan äitien sen enempää kuin heidän vikansa jos lapset eivät aikuisena menesty. Kyllä omassa kodissani oli isä, joka jatkuvasti muistutti siitä että tytöt ja naiset eivät ole saman arvoisia ja että ei meidän tyttöjen pidä mitään ihmeellistä elämässä yrittää, että kuhan nyt lapsen lapset hänelle synnytetään.

      Toisekseen tiedän paljonkin menestyviä naisia. Itse olen töissä firmassa jossa on naisjohtaja, ja yli puolet tuotekehityksestä, pr-henkilöistä sun muista on meillä naisia.

      Kerroppa silti minulle että miten pelkästään se että naiset opiskelee enemmän, auttaa meitä saamaan parempaa palkkaa? Kun totuus nyt vain on se, että samasta työtehtävästä mies saa enemmän rahaa kuin nainen. Kun me naiset yritetään asiaan vaikuttaa, niin olemme miesten mielestä juuri noita barrikaadeilla huutelevia feminatseja.

      • Anonyymi

        Miehet tekevät enemmän tunteja tuottavuus paljon naisia parempi. Kolutuksesta ei ole mitään hyötyä kun ette osaa soveltaa mitään, opetella vain ulkoa, miehet pärjää vaikka ilman kouluja.


      • Anonyymi

        Varmasti näin on että miehetkin siellä kodeissa vaikuttaa MUTTA jokainen nainen voi itse päättää millaisen jäärän kanssa hommaa ja kasvattaa lapset. Minusta se pitäisi perustua muuhun kuin hetken hurmaan.

        Kyllä ne palkat ainakin tietotekniikan ja tietoliikenteen puolella menee ihan täysin tehtävän mukaan. Ei ole pakko mennä alalle missä naisilla on huonot palkat tai alalle missä kaikilla on huonot palkat.
        Meidän firmassa ei ainakaan ole eroa ja kaikissa tehtävissä on molempia sukupuolia. Naisia voisi kyllä olla enemmän mutta kodeista johtuen niitä vaan ei tekniikan puolelle päädy.

        Kyllä oma tytär koulitaan kouluttautumaan ja miettimään itse mille alalle haluaa ja tekemään se päätös systemaattisesti eikä fiiliksen perusteella. Mitä ilmeisesti insinööri tai vastaava kaupallinen koulutus on se mihin päätyy.

        Barrikadit on täysin väärä tapa hoitaa asiaa. oikea tapa on ostaa tytöille teknisiä leluja pienestä pitäen ja jättää ne nuket pois.
        Sitten vaan tytöt opiskeleman teknilliseen yliopistoon tai kauppatieteelliseen. Ei sillä tiellä juuri palkasta itketä.

        Jos lukeminen ei kiinnosta niin sitten ongelma on jälkeen kodissa ja tämä pätee poikiin yhtälailla. Turha valittaa jos joillakin hyvät tulot jos itseä ei lukeminen kiinnostanut kouluaikana. Voihan sitä opiskelun toki hoitaa myöhemminkin.

        Sitten on tietysti se alan valainta. Kuka voi olla niin idiootti että lukee 6v yliopistossa alalle missä on massiivinen työttömyys. Aika hyvin on tieto siitä millä alalla on töitä ja myös siitä mihin suuntaan yhteiskunta on menossa eli millä aloilla töitä tulee oleman jatkossakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti näin on että miehetkin siellä kodeissa vaikuttaa MUTTA jokainen nainen voi itse päättää millaisen jäärän kanssa hommaa ja kasvattaa lapset. Minusta se pitäisi perustua muuhun kuin hetken hurmaan.

        Kyllä ne palkat ainakin tietotekniikan ja tietoliikenteen puolella menee ihan täysin tehtävän mukaan. Ei ole pakko mennä alalle missä naisilla on huonot palkat tai alalle missä kaikilla on huonot palkat.
        Meidän firmassa ei ainakaan ole eroa ja kaikissa tehtävissä on molempia sukupuolia. Naisia voisi kyllä olla enemmän mutta kodeista johtuen niitä vaan ei tekniikan puolelle päädy.

        Kyllä oma tytär koulitaan kouluttautumaan ja miettimään itse mille alalle haluaa ja tekemään se päätös systemaattisesti eikä fiiliksen perusteella. Mitä ilmeisesti insinööri tai vastaava kaupallinen koulutus on se mihin päätyy.

        Barrikadit on täysin väärä tapa hoitaa asiaa. oikea tapa on ostaa tytöille teknisiä leluja pienestä pitäen ja jättää ne nuket pois.
        Sitten vaan tytöt opiskeleman teknilliseen yliopistoon tai kauppatieteelliseen. Ei sillä tiellä juuri palkasta itketä.

        Jos lukeminen ei kiinnosta niin sitten ongelma on jälkeen kodissa ja tämä pätee poikiin yhtälailla. Turha valittaa jos joillakin hyvät tulot jos itseä ei lukeminen kiinnostanut kouluaikana. Voihan sitä opiskelun toki hoitaa myöhemminkin.

        Sitten on tietysti se alan valainta. Kuka voi olla niin idiootti että lukee 6v yliopistossa alalle missä on massiivinen työttömyys. Aika hyvin on tieto siitä millä alalla on töitä ja myös siitä mihin suuntaan yhteiskunta on menossa eli millä aloilla töitä tulee oleman jatkossakin.

        Hienoa jos teillä miehet ja naiset tienaa samasta tehtävästä yhtä paljon!
        En kuitenkaan ymmärrä tätä eri alojen vertaamista, totta kai eri aloilla on eri palkat. Ei tasa vertaisuuden ajatuksena ole että minun naisena pitäisi esim. Kaupan kassalla tienata yhtä paljon kuin joku tietotekniikan alalla työskentelvän miehen. Nuohan ovat kaksi aivan eri asiaa.

        "Varmasti näin on että miehetkin siellä kodeissa vaikuttaa MUTTA jokainen nainen voi itse päättää millaisen jäärän kanssa hommaa ja kasvattaa lapset."

        Miksi kaikki vastuu, siitä miten lapsi menestyy elämässään, olisi ainoastaan äidillä? Samalla tavalla jokainen mies voi itse päättää millaisen naisen kanssa ne lapset hommaa ja kasvattaa! Jos vain jokainen ottaisi sen vastuun omista teoistaan, yhdessä ne lapset kuuluu kasvattaa.

        "Jos lukeminen ei kiinnosta niin sitten ongelma on jälkeen kodissa ja tämä pätee poikiin yhtälailla."

        Ongelma VOI olla kodissa, sitten täytyy myös muistaa et olemme jokainen yksilöitä, myös lapset. Ei kaikkia kiinnosta lukeminen, ei kaikki halua kaupalliselle tai tietotekniselle alalle vaikka vanhemmat kuinka kannustaisi tai koulisi siihen suuntaan.
        Jos lasta pienestä pitäen oikein painostetaan että tätä alaa sun täytyy alkaa opiskelemaan ja sille alalla pakko hakea töihin eikä annettaisi edes pienenä niillä nukeilla leikkiä, niin tuo voi nopeasti kääntyä päälaelleen.
        Eikä kaikille se suurten rahojen tienaaminen elämässä ole pääasia, tottakai jos tienaa vähän, se palkka voi välillä harmittaa, mutta kyllä minä silti ennemmin tekisin töitä alalla jota rakastan, jos siihen olisi mahdollisuus, paljon ennemmin kuin pitkin hampain töitä joita vihaan vain siksi että tietäisin hyvin.


      • Anonyymi

        Kyllä oli typerä kysymys. Jos johto ja puolet ylemmistä toimihenkilöistä on naisia, voitte ihan itse keskenänne maksaa itsellenne haluamaanne palkkaa. Senkö perkelettä yhdenkään miehen mielipide vaikuttaa asiaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehet tekevät enemmän tunteja tuottavuus paljon naisia parempi. Kolutuksesta ei ole mitään hyötyä kun ette osaa soveltaa mitään, opetella vain ulkoa, miehet pärjää vaikka ilman kouluja.

        Niin missä miehet tekevät enemmän tunteja? Omalla työpaikallani jokaisella on ihan minuutilleen yhtä pitkät päivät eikä miehet todellakaan automaattisesti ole tuottavampia kuin naiset. Jos meillä joku tekee pitempää päivää, saa siitä enemmän palkkaakin, oli sitten mies tai nainen.

        Sinun ajattelutapasi on juuri se mikä miehissä on vikana. Ja ei, kaikki miehet eivät onneksi ajattele kuten sinä. Mutta sinä tunnut ajattelevan että te miehet olette jotain ylijumalallisia hahmoja jotka osaa kaiken ilman koulujakin ja olette aina parempia kuin naiset. Ällöttävää sovinismia...


      • Anonyymi

        "Kerroppa silti minulle että miten pelkästään se että naiset opiskelee enemmän, auttaa meitä saamaan parempaa palkkaa?"

        Ensinnäkin, opiskelusta ei makseta euron latia palkkaa. Palkkaa maksetaan työtehtävästä ja sen hoitamisesta niin, että firma saa rahaa. Tämä siis yksityisellä puolella.

        Hyvin usein on niin, että työtehtävään hakeva ylikoulutettu siirretään hakuprosessissa saman tien syrjään.

        Kysymykseesi vastaus selviää hyvin omassa työssäni, jossa suoritetta vuositasolla mitataan suoraan euroissa. Naiset eivät todellakaan loista joukon keulilla.

        Vastaus siis oli: tehkää enemmän töitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin missä miehet tekevät enemmän tunteja? Omalla työpaikallani jokaisella on ihan minuutilleen yhtä pitkät päivät eikä miehet todellakaan automaattisesti ole tuottavampia kuin naiset. Jos meillä joku tekee pitempää päivää, saa siitä enemmän palkkaakin, oli sitten mies tai nainen.

        Sinun ajattelutapasi on juuri se mikä miehissä on vikana. Ja ei, kaikki miehet eivät onneksi ajattele kuten sinä. Mutta sinä tunnut ajattelevan että te miehet olette jotain ylijumalallisia hahmoja jotka osaa kaiken ilman koulujakin ja olette aina parempia kuin naiset. Ällöttävää sovinismia...

        "Niin missä miehet tekevät enemmän tunteja?"

        Keskimäärin, ei yksinomaan sinun työpaikallasi. Siksi miehet myös keskimäärin tienaavat enemmän, mikä näkyy tilastoissa.

        "eikä miehet todellakaan automaattisesti ole tuottavampia kuin naiset"

        Mistäs sinä sen tiedät? Näitä asioita lasketaan ja mitataan hyvinkin tarkkaan nykyään. Johto vain ei kerro lopputulosta sinulle. Myös palkkojen jakautumista sukupuolittain mitataan suuremmissa firmoissa ja jos siinä nähdään epäkohtia, on niihin puututtava jo firman omien tasa-arvosääntöjen vuoksi. Sukupuoliarviointi myös esitetään louttamushenkilöille vuosittain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin missä miehet tekevät enemmän tunteja? Omalla työpaikallani jokaisella on ihan minuutilleen yhtä pitkät päivät eikä miehet todellakaan automaattisesti ole tuottavampia kuin naiset. Jos meillä joku tekee pitempää päivää, saa siitä enemmän palkkaakin, oli sitten mies tai nainen.

        Sinun ajattelutapasi on juuri se mikä miehissä on vikana. Ja ei, kaikki miehet eivät onneksi ajattele kuten sinä. Mutta sinä tunnut ajattelevan että te miehet olette jotain ylijumalallisia hahmoja jotka osaa kaiken ilman koulujakin ja olette aina parempia kuin naiset. Ällöttävää sovinismia...

        Taidat olla töissä Inexin varastolla. Korjaan: logistiikkakeskuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa jos teillä miehet ja naiset tienaa samasta tehtävästä yhtä paljon!
        En kuitenkaan ymmärrä tätä eri alojen vertaamista, totta kai eri aloilla on eri palkat. Ei tasa vertaisuuden ajatuksena ole että minun naisena pitäisi esim. Kaupan kassalla tienata yhtä paljon kuin joku tietotekniikan alalla työskentelvän miehen. Nuohan ovat kaksi aivan eri asiaa.

        "Varmasti näin on että miehetkin siellä kodeissa vaikuttaa MUTTA jokainen nainen voi itse päättää millaisen jäärän kanssa hommaa ja kasvattaa lapset."

        Miksi kaikki vastuu, siitä miten lapsi menestyy elämässään, olisi ainoastaan äidillä? Samalla tavalla jokainen mies voi itse päättää millaisen naisen kanssa ne lapset hommaa ja kasvattaa! Jos vain jokainen ottaisi sen vastuun omista teoistaan, yhdessä ne lapset kuuluu kasvattaa.

        "Jos lukeminen ei kiinnosta niin sitten ongelma on jälkeen kodissa ja tämä pätee poikiin yhtälailla."

        Ongelma VOI olla kodissa, sitten täytyy myös muistaa et olemme jokainen yksilöitä, myös lapset. Ei kaikkia kiinnosta lukeminen, ei kaikki halua kaupalliselle tai tietotekniselle alalle vaikka vanhemmat kuinka kannustaisi tai koulisi siihen suuntaan.
        Jos lasta pienestä pitäen oikein painostetaan että tätä alaa sun täytyy alkaa opiskelemaan ja sille alalla pakko hakea töihin eikä annettaisi edes pienenä niillä nukeilla leikkiä, niin tuo voi nopeasti kääntyä päälaelleen.
        Eikä kaikille se suurten rahojen tienaaminen elämässä ole pääasia, tottakai jos tienaa vähän, se palkka voi välillä harmittaa, mutta kyllä minä silti ennemmin tekisin töitä alalla jota rakastan, jos siihen olisi mahdollisuus, paljon ennemmin kuin pitkin hampain töitä joita vihaan vain siksi että tietäisin hyvin.

        Kaikilla aloilla on sama peruspalkka miehillä ja naisilla, lisäksi voi olla tuottavuuspalkkio ja jokainen voi kinuta itse lisää jos haluaa. Naiset pyrkii saamaan lisää palkkaa reittä pitkin, siihen peruspalkkaankin teette paljon vähemmän töitä, juoruilette päivät pitkät ja miehet jotuuu tekemään kaikki raskaat työt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä oli typerä kysymys. Jos johto ja puolet ylemmistä toimihenkilöistä on naisia, voitte ihan itse keskenänne maksaa itsellenne haluamaanne palkkaa. Senkö perkelettä yhdenkään miehen mielipide vaikuttaa asiaan?

        "Jos johto ja puolet ylemmistä toimihenkilöistä on naisia, voitte ihan itse keskenänne maksaa itsellenne haluamaanne palkkaa. Senkö perkelettä yhdenkään miehen mielipide vaikuttaa asiaan?"

        Jos kommenttisi minulle oli suunnattu, niin en minä sanonut missään vaiheessa että työpaikallani olisi epätasa-arvoinen palkka, ehkä muotoilin loppu tekstini hieman huonosti. Totesin vain että työpaikallani meistä suurin osa on naisia, kun aloittaja vihjaili ettei naisia parempi palkkaisilla aloilla näe. Emme me kuitenkaan itse omia palkkojamme maksa, kyllä se kaikkein ylin johto on meilläkin miehiä ja päätös palkoista tulee muualta kuin meiltä itseltämme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos johto ja puolet ylemmistä toimihenkilöistä on naisia, voitte ihan itse keskenänne maksaa itsellenne haluamaanne palkkaa. Senkö perkelettä yhdenkään miehen mielipide vaikuttaa asiaan?"

        Jos kommenttisi minulle oli suunnattu, niin en minä sanonut missään vaiheessa että työpaikallani olisi epätasa-arvoinen palkka, ehkä muotoilin loppu tekstini hieman huonosti. Totesin vain että työpaikallani meistä suurin osa on naisia, kun aloittaja vihjaili ettei naisia parempi palkkaisilla aloilla näe. Emme me kuitenkaan itse omia palkkojamme maksa, kyllä se kaikkein ylin johto on meilläkin miehiä ja päätös palkoista tulee muualta kuin meiltä itseltämme.

        Sitten kiireen vilkkaa perustamaan uutta kilpailevaa naisjohtoista firmaa, johon palkataan vain ne pätevät naistyöntekijät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kiireen vilkkaa perustamaan uutta kilpailevaa naisjohtoista firmaa, johon palkataan vain ne pätevät naistyöntekijät.

        Katsos kun kaikilla ei ole tarvetta eriarvoistaa ihmisiä sukupuolen perusteella. Meillä suurin osa työntekijöistä, meidän toimipisteellä on naisia, ylinjohto pääasiassa miehiä. Se on ihan ok, ei minulla ole tarvetta saada pelkkiä naisia työpaikalleni, enkä minä vaadi että ylimmän johdon pitäisi olla naisia. En minä syytä kaikesta miehiä tai ole katkera heille niin kuin te tunnutte ajattelevan naisista.
        Hommat meillä töissä sujuu oikein hyvin, eikä meillä syrjitä ketään sukupuolen takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsos kun kaikilla ei ole tarvetta eriarvoistaa ihmisiä sukupuolen perusteella. Meillä suurin osa työntekijöistä, meidän toimipisteellä on naisia, ylinjohto pääasiassa miehiä. Se on ihan ok, ei minulla ole tarvetta saada pelkkiä naisia työpaikalleni, enkä minä vaadi että ylimmän johdon pitäisi olla naisia. En minä syytä kaikesta miehiä tai ole katkera heille niin kuin te tunnutte ajattelevan naisista.
        Hommat meillä töissä sujuu oikein hyvin, eikä meillä syrjitä ketään sukupuolen takia.

        Mitäs sitten teet täällä, jos on ihan ok, että ylin johto on miehiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs sitten teet täällä, jos on ihan ok, että ylin johto on miehiä?

        Puolustamassa meitä naisia, joita te miehet tässä ketjussa tunnutte syyttävän joka ongelmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolustamassa meitä naisia, joita te miehet tässä ketjussa tunnutte syyttävän joka ongelmasta.

        Eli ei ole mitään ongelmaa, mutta kuitenkin syytät miehiä :D

        Naisethan ne valittaa koko ajan että muka syrjitään palkkauksessa, mikä ei todistetusti pidä paikkaansa. Nytkin vaativat täysin perusteettomasti sukupuolen perusteella hoitsuille aivan järjettömiä korotuksia vaikka samaan aikaan lisätään hoitajamitoitusta entisestään mikä ainoana syynä johtaa hoitajapulaan ellei palkata ulkomailta. Onneksi on tulossa sadoittain kun vaan otetaan.

        Palkkaus hoitsuilla ei todellakaan ole heikko verrattuna mihin vastaavaan alaan tai maahan tahansa, työolot erinomaiset ja hoitajamitoitus maailman suurimpia. Ei samaan aikaan voi keventää työtahtia ja nostaa palkkaa, ei ainakaan verovaroin. Naiset vaan ovat laiskoja ja ahneita, ovat aina olleet.


    • Anonyymi

      Onhan niitä paljonkin ylipalkattuina hoitsuina, opettajina, päiväkodeissa lastenvahteina... Saavat parempaa palkkaa kuin miehet suhteessa työaikaan ja aivan liikaa kun otetaan huomioon etteivät maksa omia eläkkeitäänkään.

      • Anonyymi

        Hoitsut ja opettajat sun muuthan ne ylipalkattuja onkin juu 😅 ja miten muka eivät maksaisi omia eläkkeitään? Kyllä mulla naisena menee omasta palkasta eläkevähennyksetkin, että ihan samalla tavalla maksan oman eläkkeeni kuin miehetkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoitsut ja opettajat sun muuthan ne ylipalkattuja onkin juu 😅 ja miten muka eivät maksaisi omia eläkkeitään? Kyllä mulla naisena menee omasta palkasta eläkevähennyksetkin, että ihan samalla tavalla maksan oman eläkkeeni kuin miehetkin.

        Et maksa, vaikka luulet niin. Maksat tällä hetkellä eläkkeellä olevien miehiä huomattavasti pitkäikäisempien naisten eläkkeitä. Lisämausteena pääset maksamaan vielä entisten kotirouvien leskeneläkkeitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et maksa, vaikka luulet niin. Maksat tällä hetkellä eläkkeellä olevien miehiä huomattavasti pitkäikäisempien naisten eläkkeitä. Lisämausteena pääset maksamaan vielä entisten kotirouvien leskeneläkkeitä.

        Samaan paikkaan sinunkin eläkemaksusi palkasta ohjautuvat, vai luuletko että koska olet mies niin sinun palkastasi maksat eläkettä vain itsellesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoitsut ja opettajat sun muuthan ne ylipalkattuja onkin juu 😅 ja miten muka eivät maksaisi omia eläkkeitään? Kyllä mulla naisena menee omasta palkasta eläkevähennyksetkin, että ihan samalla tavalla maksan oman eläkkeeni kuin miehetkin.

        Suomessa niin opettajat kuin hoitsutkin saavat erittäin hyvää palkkaa suhteessa työaikaan ja vaativuuteen. Naiset tekee paljon vähemmän työtunteja kuin miehet, mutta elätte yli 5 vuotta pitempään kuin miehet, leskeneläkekin jo avoleskille vaikka olisi pitänyt poistaa kokonaan. Miten se muka kannustaa nuoria leskiä työelämään että saa kotona losimisesta jopa enemmän rahaa kuin töissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaan paikkaan sinunkin eläkemaksusi palkasta ohjautuvat, vai luuletko että koska olet mies niin sinun palkastasi maksat eläkettä vain itsellesi?

        No niin, nyt siis myönnätkin että naiset ei maksa itse eläkkeitään vaan otatte samasta paikasta minne miehet maksaa paljon enemmän ja käyttävät paljon vähemmän aikaa.

        Miksi helvetissä miesten maksamista eläkkeistä teille pitäisi maksaa leskeneläkettä, palkita kun saatte miehen hengiltä. Ei ole missään muuallakaan ja pitää poistaa täältäkin, sitä varten on muut tuet jos ei rahat riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaan paikkaan sinunkin eläkemaksusi palkasta ohjautuvat, vai luuletko että koska olet mies niin sinun palkastasi maksat eläkettä vain itsellesi?

        Juurihan kerroin hyvin tietäväni tämän asian. Sinun kommentistasi taas voisi päätellä, että uskot jossakin olevan henkilökohtaisen eläketilin, johon rahasi varastoidaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin, nyt siis myönnätkin että naiset ei maksa itse eläkkeitään vaan otatte samasta paikasta minne miehet maksaa paljon enemmän ja käyttävät paljon vähemmän aikaa.

        Miksi helvetissä miesten maksamista eläkkeistä teille pitäisi maksaa leskeneläkettä, palkita kun saatte miehen hengiltä. Ei ole missään muuallakaan ja pitää poistaa täältäkin, sitä varten on muut tuet jos ei rahat riitä.

        Juuri niin. Miksi nainen perii miehensä eläkerahat, mutta kun äitini kuolee, minä en peri hänen eläkettään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin, nyt siis myönnätkin että naiset ei maksa itse eläkkeitään vaan otatte samasta paikasta minne miehet maksaa paljon enemmän ja käyttävät paljon vähemmän aikaa.

        Miksi helvetissä miesten maksamista eläkkeistä teille pitäisi maksaa leskeneläkettä, palkita kun saatte miehen hengiltä. Ei ole missään muuallakaan ja pitää poistaa täältäkin, sitä varten on muut tuet jos ei rahat riitä.

        Ymmärrättekö enää itsekään mitä kirjoitatte? Kun lukee teidän juttujanne niin luulisi että ainoastaan te miehet maksatte eläkettä, valitatte kun maksatte sitä muka enemmän kuin naiset, vaikka naisethan tienaa mielestänne yhtä paljon kuin te ja jopa liikaa, joten saman verran meidän tuloista sitten menee sinne eläkekassaan.

        "Miten se muka kannustaa nuoria leskiä työelämään että saa kotona losimisesta jopa enemmän rahaa kuin töissä?"
        Luuletko että valta osalla naisista kuolee puoliso heidän ollessaan nuoria!? Sitä paitsi leskeneläkettä maksetaan ihan yhtälailla myös miehille jos teidän puolisonne kuolee, ei se ole pelkästään naisille tarkoitettu. Ottakaa myös huomioon että nyky yhteiskunnassa tuohon leskeneläkkeeseenkään ei kaikilla ole oikeutta, nykyään kun ei tosiaankaan kaikki meni naimisiin ja/tai hanki yhteisiä lapsia. Minä en sellaista esim. koskaan tule saamaan, koska en ole menossa naimisiin eikä meillä puolisoni kanssa ole eikä tule yhteisiä lapsia.

        Kai te myös ymmärrätte että vaikka kaikki joilla on isommat tulot, maksaa enemmän eläkettä kuin pienempi tuloiset, niin te myös tulette eläkkeellä saamaan enemmän sitä eläkettä kuin pienituloiset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin. Miksi nainen perii miehensä eläkerahat, mutta kun äitini kuolee, minä en peri hänen eläkettään?

        Miksi ihmeessä sinun kuuluisi äitisi eläke saada? Jos äitisi kuolee, niin kyllä se leskeneläke kuuluu silloin isällesi tai hänen aviomiehelleen. Jos sinun vaimosi kuolee, niin saat sitten hänen eläkkeensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä sinun kuuluisi äitisi eläke saada? Jos äitisi kuolee, niin kyllä se leskeneläke kuuluu silloin isällesi tai hänen aviomiehelleen. Jos sinun vaimosi kuolee, niin saat sitten hänen eläkkeensä.

        Miksi ihmeessä naisen kuuluu saada leskeneläke? Jos mies kuolee, vaimo perii hänet (kyllä kyllä, myös lapset perivät oma osansa).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrättekö enää itsekään mitä kirjoitatte? Kun lukee teidän juttujanne niin luulisi että ainoastaan te miehet maksatte eläkettä, valitatte kun maksatte sitä muka enemmän kuin naiset, vaikka naisethan tienaa mielestänne yhtä paljon kuin te ja jopa liikaa, joten saman verran meidän tuloista sitten menee sinne eläkekassaan.

        "Miten se muka kannustaa nuoria leskiä työelämään että saa kotona losimisesta jopa enemmän rahaa kuin töissä?"
        Luuletko että valta osalla naisista kuolee puoliso heidän ollessaan nuoria!? Sitä paitsi leskeneläkettä maksetaan ihan yhtälailla myös miehille jos teidän puolisonne kuolee, ei se ole pelkästään naisille tarkoitettu. Ottakaa myös huomioon että nyky yhteiskunnassa tuohon leskeneläkkeeseenkään ei kaikilla ole oikeutta, nykyään kun ei tosiaankaan kaikki meni naimisiin ja/tai hanki yhteisiä lapsia. Minä en sellaista esim. koskaan tule saamaan, koska en ole menossa naimisiin eikä meillä puolisoni kanssa ole eikä tule yhteisiä lapsia.

        Kai te myös ymmärrätte että vaikka kaikki joilla on isommat tulot, maksaa enemmän eläkettä kuin pienempi tuloiset, niin te myös tulette eläkkeellä saamaan enemmän sitä eläkettä kuin pienituloiset?

        Kyllä me ymmärrämme, sinä taas et:

        https://yle.fi/uutiset/3-7610561

        Leskeneläkkeen saajista on Eläketurvakeskuksen mukaan valtaosa iäkkäitä, yli 65-vuotiaita naisia. Vain neljä prosenttia leskeneläkkeistä menee lapsiperheille.

        Jokainen palkansaaja – myös perheettömät, eronneet ja yksinhuoltajat – maksaa kaksi prosenttia palkastaan perhe-eläkemaksuja.

        Leskeneläke perustuu Suomessa 60-luvun perhemalliin, jossa mies oli töissä ja nainen kotona.

        Leskeneläkettä saa yli 200 000 naista ja vain 40 000 miestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrättekö enää itsekään mitä kirjoitatte? Kun lukee teidän juttujanne niin luulisi että ainoastaan te miehet maksatte eläkettä, valitatte kun maksatte sitä muka enemmän kuin naiset, vaikka naisethan tienaa mielestänne yhtä paljon kuin te ja jopa liikaa, joten saman verran meidän tuloista sitten menee sinne eläkekassaan.

        "Miten se muka kannustaa nuoria leskiä työelämään että saa kotona losimisesta jopa enemmän rahaa kuin töissä?"
        Luuletko että valta osalla naisista kuolee puoliso heidän ollessaan nuoria!? Sitä paitsi leskeneläkettä maksetaan ihan yhtälailla myös miehille jos teidän puolisonne kuolee, ei se ole pelkästään naisille tarkoitettu. Ottakaa myös huomioon että nyky yhteiskunnassa tuohon leskeneläkkeeseenkään ei kaikilla ole oikeutta, nykyään kun ei tosiaankaan kaikki meni naimisiin ja/tai hanki yhteisiä lapsia. Minä en sellaista esim. koskaan tule saamaan, koska en ole menossa naimisiin eikä meillä puolisoni kanssa ole eikä tule yhteisiä lapsia.

        Kai te myös ymmärrätte että vaikka kaikki joilla on isommat tulot, maksaa enemmän eläkettä kuin pienempi tuloiset, niin te myös tulette eläkkeellä saamaan enemmän sitä eläkettä kuin pienituloiset?

        "Minä en sellaista esim. koskaan tule saamaan, koska en ole menossa naimisiin"

        Mieli saattaa vielä muuttua:

        https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000007385902.html

        "Leskeneläke saa kiiruhtamaan alttarille – naimisiin pitää ehtiä ennen viisikymppisiä"

        Kyllä vain naiset osaavat rahastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä sinun kuuluisi äitisi eläke saada? Jos äitisi kuolee, niin kyllä se leskeneläke kuuluu silloin isällesi tai hänen aviomiehelleen. Jos sinun vaimosi kuolee, niin saat sitten hänen eläkkeensä.

        Isä ei saa leskeneläkettä, koska kuoli ajat sitten ennen äitiäni. Jos vaimo kuolee, en saa leskeneläkettä, koska olen siihen liian hyvätuloinen.

        Minä vain maksan muiden leskeneläkkeitä. Suurimmat sellaiset saavat rikkaat entiset kotirouvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä naisen kuuluu saada leskeneläke? Jos mies kuolee, vaimo perii hänet (kyllä kyllä, myös lapset perivät oma osansa).

        Ja jos nainen kuolee, niin mies perii hänet. Ihan samalla tavalla nämä asiat toimii kumpaankin suuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos nainen kuolee, niin mies perii hänet. Ihan samalla tavalla nämä asiat toimii kumpaankin suuntaan.

        Et siis näe mitään rakenteellista ongelmaa siinä, että leskeneläkkeiden saajista 80 % on naisia?

        Jos nainen kuolee, mies perii hänet, mutta ei saa leskeneläkettä, kuten prosenttimäärät kertovat. Missä on tasa-arvo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä me ymmärrämme, sinä taas et:

        https://yle.fi/uutiset/3-7610561

        Leskeneläkkeen saajista on Eläketurvakeskuksen mukaan valtaosa iäkkäitä, yli 65-vuotiaita naisia. Vain neljä prosenttia leskeneläkkeistä menee lapsiperheille.

        Jokainen palkansaaja – myös perheettömät, eronneet ja yksinhuoltajat – maksaa kaksi prosenttia palkastaan perhe-eläkemaksuja.

        Leskeneläke perustuu Suomessa 60-luvun perhemalliin, jossa mies oli töissä ja nainen kotona.

        Leskeneläkettä saa yli 200 000 naista ja vain 40 000 miestä.

        "Jokainen palkansaaja – myös perheettömät, eronneet ja yksinhuoltajat – maksaa kaksi prosenttia palkastaan perhe-eläkemaksuja."

        Niin, tuotahan juuri olen yrittänyt sanoa... että ihan jokainen meistä joutuu nuo samat maksut maksamaan. Mutta täällä miehet uhriutuu kun ainoastaan he muka maksavat että kaikki naiset saisi vain lorvia kotona leskeneläkkeen varassa.

        Kyllä, olen samaa mieltä että tuo leskeneläke tuollaisenaan kuin se nyt on, niin on toimimaton ja pitäisi uudistaa. Mutta ei se meidän naisten vika ole että laki asiasta on tällä hetkellä mikä on, eikä meidän vikamme ole myöskään se että miehet kuolee nuorempina.

        Minä ymmärrän kyllä miten asiat toimii, mutta en sitä miksi kaikki olisi meidän naisten vika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jokainen palkansaaja – myös perheettömät, eronneet ja yksinhuoltajat – maksaa kaksi prosenttia palkastaan perhe-eläkemaksuja."

        Niin, tuotahan juuri olen yrittänyt sanoa... että ihan jokainen meistä joutuu nuo samat maksut maksamaan. Mutta täällä miehet uhriutuu kun ainoastaan he muka maksavat että kaikki naiset saisi vain lorvia kotona leskeneläkkeen varassa.

        Kyllä, olen samaa mieltä että tuo leskeneläke tuollaisenaan kuin se nyt on, niin on toimimaton ja pitäisi uudistaa. Mutta ei se meidän naisten vika ole että laki asiasta on tällä hetkellä mikä on, eikä meidän vikamme ole myöskään se että miehet kuolee nuorempina.

        Minä ymmärrän kyllä miten asiat toimii, mutta en sitä miksi kaikki olisi meidän naisten vika.

        Niinpä, vaikeaa se onkin ymmärtää. Naiset puhuvat kovasti tasa-arvon puolesta silloin, kun siitä on heille itselleen hyötyä.

        Naisasialiikkeen vaatimus on, että kaikille laeille on tehtävä sukupuolivaikutusten arviointi. Tästä laista on oltu kovin hiljaa, vaikka jakauma on räikeät 80/20 ja vuotuinen summa on 1,7 miljardia.

        "Sadan suurinta leskeneläkettä saaneen keskimääräinen leskeneläke oli 7 250 euroa kuukaudessa. Se on suurin piirtein lääkärin keskipalkka."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jokainen palkansaaja – myös perheettömät, eronneet ja yksinhuoltajat – maksaa kaksi prosenttia palkastaan perhe-eläkemaksuja."

        Niin, tuotahan juuri olen yrittänyt sanoa... että ihan jokainen meistä joutuu nuo samat maksut maksamaan. Mutta täällä miehet uhriutuu kun ainoastaan he muka maksavat että kaikki naiset saisi vain lorvia kotona leskeneläkkeen varassa.

        Kyllä, olen samaa mieltä että tuo leskeneläke tuollaisenaan kuin se nyt on, niin on toimimaton ja pitäisi uudistaa. Mutta ei se meidän naisten vika ole että laki asiasta on tällä hetkellä mikä on, eikä meidän vikamme ole myöskään se että miehet kuolee nuorempina.

        Minä ymmärrän kyllä miten asiat toimii, mutta en sitä miksi kaikki olisi meidän naisten vika.

        Jokainen meistä joutuu nuo samat maksut maksamaan, mutta ne jaetaan vain joillekin. Parhaassa tapauksessa jo ennestään rikkaalle vuorineuvoksen leskelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä sinun kuuluisi äitisi eläke saada? Jos äitisi kuolee, niin kyllä se leskeneläke kuuluu silloin isällesi tai hänen aviomiehelleen. Jos sinun vaimosi kuolee, niin saat sitten hänen eläkkeensä.

        Paitsi että nuo leskeneläkkeet on suunniteltu nimenomaan naisia varten ja siksi halutaankin miesten kuolevan nuorempina, naisten terveydenhoitoon taas panostetaan koko ajan yhä enemmän. Ei naisia pidä kannustaa jäämään kotiin erilaisilla tuilla ja eläkkeillä vaan työelämään hankkimaan omat elkkeensä.

        Nyt aikovat nostaa eläkeiän jo 70 vuoteen, vaikka läheskään kaikki miehet raskaissa töissä ei selviä sinne asti, naisille voi nostaakin 5 vuotta korkeammaksi tai sitten periä korkemmat eläkemaksut ja leskeneläkkeet pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos nainen kuolee, niin mies perii hänet. Ihan samalla tavalla nämä asiat toimii kumpaankin suuntaan.

        Naisilta ei ole yleensä paljon perittävää eikä saa paljon leskeneläkettä, pois kaikilta. Myös avioehto pitäisi tulla voimaan automaattisesti, pois vain halutessaan, elatusmaksut heti poikki kun todetaan ettei olekaan isä ja horon maksettava kaikki takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, vaikeaa se onkin ymmärtää. Naiset puhuvat kovasti tasa-arvon puolesta silloin, kun siitä on heille itselleen hyötyä.

        Naisasialiikkeen vaatimus on, että kaikille laeille on tehtävä sukupuolivaikutusten arviointi. Tästä laista on oltu kovin hiljaa, vaikka jakauma on räikeät 80/20 ja vuotuinen summa on 1,7 miljardia.

        "Sadan suurinta leskeneläkettä saaneen keskimääräinen leskeneläke oli 7 250 euroa kuukaudessa. Se on suurin piirtein lääkärin keskipalkka."

        Eikö se ollut keskimäärin 3000€, aivan järjettömiä summia, eriarvoistaa sukupuolia ja sinkut ei tietenkään saa mitään vaikka maksavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se ollut keskimäärin 3000€, aivan järjettömiä summia, eriarvoistaa sukupuolia ja sinkut ei tietenkään saa mitään vaikka maksavat.

        Keskimäärin jotain 500-600 välillä. Mutta mitä rikkaampi mies, sitä suurempi eläke napsahtaa jo ennestään rikkaalle perijälle.

        Asuntoon leskellä on tietenkin hallintaoikeus kuolemaansa saakka. Mikäs siinä on asustella Westendissä ja käydä taksilla Stockalla ostoksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että nuo leskeneläkkeet on suunniteltu nimenomaan naisia varten ja siksi halutaankin miesten kuolevan nuorempina, naisten terveydenhoitoon taas panostetaan koko ajan yhä enemmän. Ei naisia pidä kannustaa jäämään kotiin erilaisilla tuilla ja eläkkeillä vaan työelämään hankkimaan omat elkkeensä.

        Nyt aikovat nostaa eläkeiän jo 70 vuoteen, vaikka läheskään kaikki miehet raskaissa töissä ei selviä sinne asti, naisille voi nostaakin 5 vuotta korkeammaksi tai sitten periä korkemmat eläkemaksut ja leskeneläkkeet pois.

        Aivan niin, suunniteltu 60-luvun kotirouvia varten. Nykypäivän naineni on vahva, feministinen, itsenäinen, koulutettu ja omillaan toimeentuleva, mutta taantuu kotirouva-aikaan heti, kun ilmaista rahaa on luvassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jokainen palkansaaja – myös perheettömät, eronneet ja yksinhuoltajat – maksaa kaksi prosenttia palkastaan perhe-eläkemaksuja."

        Niin, tuotahan juuri olen yrittänyt sanoa... että ihan jokainen meistä joutuu nuo samat maksut maksamaan. Mutta täällä miehet uhriutuu kun ainoastaan he muka maksavat että kaikki naiset saisi vain lorvia kotona leskeneläkkeen varassa.

        Kyllä, olen samaa mieltä että tuo leskeneläke tuollaisenaan kuin se nyt on, niin on toimimaton ja pitäisi uudistaa. Mutta ei se meidän naisten vika ole että laki asiasta on tällä hetkellä mikä on, eikä meidän vikamme ole myöskään se että miehet kuolee nuorempina.

        Minä ymmärrän kyllä miten asiat toimii, mutta en sitä miksi kaikki olisi meidän naisten vika.

        "Mutta ei se meidän naisten vika ole että laki asiasta on tällä hetkellä mikä on..."

        Ei se natsin vika ollut, että laki oli sillä hetkellä sellainen, että juutalaiset viedään leiriin. Naiset ja natsit vain keräävät miesten tai juutalaisten rahat, käskyt tulevat aina ylempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskimäärin jotain 500-600 välillä. Mutta mitä rikkaampi mies, sitä suurempi eläke napsahtaa jo ennestään rikkaalle perijälle.

        Asuntoon leskellä on tietenkin hallintaoikeus kuolemaansa saakka. Mikäs siinä on asustella Westendissä ja käydä taksilla Stockalla ostoksilla.

        Sekin olisi liikaa oman eläkkeen tai muiden tulojen ja perinnön päälle, ei tuollaista tulonsiirtoa yhteisestä kassasta kuulu olla ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekin olisi liikaa oman eläkkeen tai muiden tulojen ja perinnön päälle, ei tuollaista tulonsiirtoa yhteisestä kassasta kuulu olla ollenkaan.

        Ei niin. On selvää, että tulot pienenevät, kun puoliso kuolee. Mutta niin käy myös silloin, kun eroaa. Missä ovat eronneiden eläkkeet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin. On selvää, että tulot pienenevät, kun puoliso kuolee. Mutta niin käy myös silloin, kun eroaa. Missä ovat eronneiden eläkkeet?

        Sinkuilla ollut kalliimpaa koko ajan, missä sinkkujen tuplaeläkkeet ja muut tuet tuplana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinkuilla ollut kalliimpaa koko ajan, missä sinkkujen tuplaeläkkeet ja muut tuet tuplana?

        Kaikkien muiden ryhmien kohdalla tulot saavat pudota koska tahansa työttömyyden tai sairauden kohdatessa ja se on vaan että voi voi.

        Naislesken elintasosta sen sijaan ei saa tinkiä euroakaan. Eläke vain jatkuu, vaikka leskiparka menisi uusiin naimisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että nuo leskeneläkkeet on suunniteltu nimenomaan naisia varten ja siksi halutaankin miesten kuolevan nuorempina, naisten terveydenhoitoon taas panostetaan koko ajan yhä enemmän. Ei naisia pidä kannustaa jäämään kotiin erilaisilla tuilla ja eläkkeillä vaan työelämään hankkimaan omat elkkeensä.

        Nyt aikovat nostaa eläkeiän jo 70 vuoteen, vaikka läheskään kaikki miehet raskaissa töissä ei selviä sinne asti, naisille voi nostaakin 5 vuotta korkeammaksi tai sitten periä korkemmat eläkemaksut ja leskeneläkkeet pois.

        Eläkeikä pitäisi suhteuttaa siihen mitä työtä tehdään, ei sukupuolen mukaan. Tottakai joku konttorissa päivät pitkät istuva jaksaa työelämässä pitempään, oli sitten mies tai nainen. Mutta kyllä naisiakin löytyy fyysisesti raskailta työpaikoilta siinä missä miehiä noilta konttori aloilta. Itsekkin siis olen nainen ja teen fyysisesti todella raskasta työtä tehtaalla. Toisin kuin voisi kuvitella, niin suurin osa meidän tehtaalla on naisia.

        Tuntuu aika hölmöltä että täällä huutelevat miehet vaikuttaisi kaikki olevan hyvin palkatuilla aloilla, ja aika konttoripainotteisissa duuneissa. Sitten kehdataan huutaa että naiset ovat laiskoja ja vain juoruilevat työaikansa ja naisten eläkeikää pitäisi nostaa ja milloin mitäkin. Menkää itse tekemään niitä fyysisesti raskaita töitä, laittakaa vaimonne töihin ja jääkää itse kotiin lastenne kanssa. Itse on miehet nämä säännöt aikanaan kirjoittanut että naisen paikka on kotona ja miehet töissä.

        Mutta nykyään mikään ei ole hyvä, kun naiset haluavat luoda uraa ja käydä töissä tai saada hyvää palkkaa niin silloin miehet huutelevat miten naiset ovat feministejä, naisten paikka ei ole johtajina, naiset ei osaa sitä eikä naisten pitäisi yrittää tätä. Naiset kuuluu hellan ja nytkin väliin kotiin kasvattaan lapsia.
        Ja sitten kun naiset yrittävät tehdä kaiken, pitää huolta niistä lapsista, kodista, miehestä ja käydä siinä vielä sivussa töissä ja ehkä luoda jopa sitä uraa. Niin silloin nainen on jo laiska koska pitäisi yrittää enemmän, typerä nainen kun jäi kotiin vuodeksi sinun lastesi kanssa, eikö nainen nyt ehtinyt parempaa uraa luomaan samalla kun pyöräytti sulle ne 3 lasta ja kasvatti ne, koska sehän on pelkästään naisen vastuu, nyt kyllä pistetään se nainen maksamaan ylimääräistä eläkettä ja nostetaan vielä sen eläkeikää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkeikä pitäisi suhteuttaa siihen mitä työtä tehdään, ei sukupuolen mukaan. Tottakai joku konttorissa päivät pitkät istuva jaksaa työelämässä pitempään, oli sitten mies tai nainen. Mutta kyllä naisiakin löytyy fyysisesti raskailta työpaikoilta siinä missä miehiä noilta konttori aloilta. Itsekkin siis olen nainen ja teen fyysisesti todella raskasta työtä tehtaalla. Toisin kuin voisi kuvitella, niin suurin osa meidän tehtaalla on naisia.

        Tuntuu aika hölmöltä että täällä huutelevat miehet vaikuttaisi kaikki olevan hyvin palkatuilla aloilla, ja aika konttoripainotteisissa duuneissa. Sitten kehdataan huutaa että naiset ovat laiskoja ja vain juoruilevat työaikansa ja naisten eläkeikää pitäisi nostaa ja milloin mitäkin. Menkää itse tekemään niitä fyysisesti raskaita töitä, laittakaa vaimonne töihin ja jääkää itse kotiin lastenne kanssa. Itse on miehet nämä säännöt aikanaan kirjoittanut että naisen paikka on kotona ja miehet töissä.

        Mutta nykyään mikään ei ole hyvä, kun naiset haluavat luoda uraa ja käydä töissä tai saada hyvää palkkaa niin silloin miehet huutelevat miten naiset ovat feministejä, naisten paikka ei ole johtajina, naiset ei osaa sitä eikä naisten pitäisi yrittää tätä. Naiset kuuluu hellan ja nytkin väliin kotiin kasvattaan lapsia.
        Ja sitten kun naiset yrittävät tehdä kaiken, pitää huolta niistä lapsista, kodista, miehestä ja käydä siinä vielä sivussa töissä ja ehkä luoda jopa sitä uraa. Niin silloin nainen on jo laiska koska pitäisi yrittää enemmän, typerä nainen kun jäi kotiin vuodeksi sinun lastesi kanssa, eikö nainen nyt ehtinyt parempaa uraa luomaan samalla kun pyöräytti sulle ne 3 lasta ja kasvatti ne, koska sehän on pelkästään naisen vastuu, nyt kyllä pistetään se nainen maksamaan ylimääräistä eläkettä ja nostetaan vielä sen eläkeikää.

        Juuri näin. Naiset haluavat luoda uraa ja käydä töissä tai saada hyvää palkkaa ja samanaikaisesti on saatava jäädä kotiin vuosiksi hoitovapaalle. Osa valitsee hoitovapaan jälkeen nelipäiväisen työviikon ja sitten ihmetellään, kun tilastoissa naisten ansiot ovat yllättäen pienempiä. Kun eläke sitten kotona oleskelun vuoksi jää pieneksi, pitää saada leskeneläke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkeikä pitäisi suhteuttaa siihen mitä työtä tehdään, ei sukupuolen mukaan. Tottakai joku konttorissa päivät pitkät istuva jaksaa työelämässä pitempään, oli sitten mies tai nainen. Mutta kyllä naisiakin löytyy fyysisesti raskailta työpaikoilta siinä missä miehiä noilta konttori aloilta. Itsekkin siis olen nainen ja teen fyysisesti todella raskasta työtä tehtaalla. Toisin kuin voisi kuvitella, niin suurin osa meidän tehtaalla on naisia.

        Tuntuu aika hölmöltä että täällä huutelevat miehet vaikuttaisi kaikki olevan hyvin palkatuilla aloilla, ja aika konttoripainotteisissa duuneissa. Sitten kehdataan huutaa että naiset ovat laiskoja ja vain juoruilevat työaikansa ja naisten eläkeikää pitäisi nostaa ja milloin mitäkin. Menkää itse tekemään niitä fyysisesti raskaita töitä, laittakaa vaimonne töihin ja jääkää itse kotiin lastenne kanssa. Itse on miehet nämä säännöt aikanaan kirjoittanut että naisen paikka on kotona ja miehet töissä.

        Mutta nykyään mikään ei ole hyvä, kun naiset haluavat luoda uraa ja käydä töissä tai saada hyvää palkkaa niin silloin miehet huutelevat miten naiset ovat feministejä, naisten paikka ei ole johtajina, naiset ei osaa sitä eikä naisten pitäisi yrittää tätä. Naiset kuuluu hellan ja nytkin väliin kotiin kasvattaan lapsia.
        Ja sitten kun naiset yrittävät tehdä kaiken, pitää huolta niistä lapsista, kodista, miehestä ja käydä siinä vielä sivussa töissä ja ehkä luoda jopa sitä uraa. Niin silloin nainen on jo laiska koska pitäisi yrittää enemmän, typerä nainen kun jäi kotiin vuodeksi sinun lastesi kanssa, eikö nainen nyt ehtinyt parempaa uraa luomaan samalla kun pyöräytti sulle ne 3 lasta ja kasvatti ne, koska sehän on pelkästään naisen vastuu, nyt kyllä pistetään se nainen maksamaan ylimääräistä eläkettä ja nostetaan vielä sen eläkeikää.

        "Eläkeikä pitäisi suhteuttaa siihen mitä työtä tehdään, ei sukupuolen mukaan."

        Jaa mitenkä se tehdään? Naisvaltaisten alojen Sari Sairaanhoitaja tekee mielestään Suomen raskainta työtä, koska Sari pitää niin paljon sairauslomia. Se kuulemma osoittaa, että työ on raskasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Naiset haluavat luoda uraa ja käydä töissä tai saada hyvää palkkaa ja samanaikaisesti on saatava jäädä kotiin vuosiksi hoitovapaalle. Osa valitsee hoitovapaan jälkeen nelipäiväisen työviikon ja sitten ihmetellään, kun tilastoissa naisten ansiot ovat yllättäen pienempiä. Kun eläke sitten kotona oleskelun vuoksi jää pieneksi, pitää saada leskeneläke.

        Kyllä minä nyt uskon ettei kukaan nainen valitse että haluaa puolisonsa kuolevan sen takia että saisi leskeneläkkeen. Ei tässä eletä missään amerikkalaisessa trillerissä.
        Ja siitä vain jäätte itse kotiin lastenne kanssa että vaimonne pääsee töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä nyt uskon ettei kukaan nainen valitse että haluaa puolisonsa kuolevan sen takia että saisi leskeneläkkeen. Ei tässä eletä missään amerikkalaisessa trillerissä.
        Ja siitä vain jäätte itse kotiin lastenne kanssa että vaimonne pääsee töihin.

        Leskeneläkkeen saamiseen ei vaadita ainuttakaan lasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leskeneläkkeen saamiseen ei vaadita ainuttakaan lasta.

        Paitsi jos elää avoliitossa, silloin leskeneläkkeen saadakseen on pitänyt avoliitossa elää minimi 5 vuotta, ja olla vähintään yksi yhteinen alle 18v lapsi.


      • Anonyymi

        Nyt on aika katkeraa tekstiä. Eiköhän äidit erossa halua lapset ihan siksi kun rakastaa näitä, vaikka yh elämä rankkaa olisikin.
        Itse vein vanhimman lapseni hoitoon, vaikka olinkin edelleen hoitovapaalla. Olin siis kotona nuorimman kanssa, ja vanhimman vein hoitoon sekä siksi että hän saisi alkaa harjoittelemaan sosiaalisia taitoja ja tutustua muihin lapsiin, lapsen kun on tärkeää kehittää noita taitoja myös muualla kuin vain kotona äidin ja isän kanssa, sekä siksi että ehtisin hoitamaan kaikki muut asiat päivän aikana alle vuoden ikäisen lapsen lisäksi.

        Voin myös kertoa että tuo hoitovapaalla saatava tuki, on niin mitätön että sitä varten ei kukaan jää kotiin "loisimaan". Itse olisin lähtenyt mielelläni aikaisemmin töihin, jos mieheni olisi vain suostunut pitämään osan vanhempainvapaasta, koska kotona olo 24/7 pienten lasten kanssa on kaikkea muuta kuin helppoa.
        Koska vanhempainvapaa on kummankin oikeus pitää, sen voi jakaa vanhempien välillä ihan miten huvittaa. Äitiysvapaa tietenkin on vain naiselle, mutta otetaan huomioon että nainen sentään kantaa lasta sisällään 9kk sekä synnyttää tämän, joten ehkä naisella myös on tarve muutamalle lisäpäivälle. Miehellekin kuitenkin on erikseen isyysvapaa. Joten kaiken kaikkiaan nainen taitaa olla oikeutettu äitiysvapaallaan noin 50 päivää pitempään "lomaan" kuin mies isyysvapaallaan. Loput vanhempainvapaat voi vapaasti jakaa niin kuin halutaan. Joten eipäs nyt turhaan tässä teilata pelkästään naisia.

        Joten miksi ette ota enemmän vastuuta? Onko teillä edes perheitä? Vaikuttaa nimittäin siltä että sinullakaan ei ole oikeasti hajuakaan miten nämä asiat oikeasti menevät, huutelet vain asioista koska luulet niiden olevan niin ja pakko on saada haukkua naisia jostakin. Itse en ainakaan katsoisi tuollaista miestä päivääkään, ja on vaikea uskoa että kukaan muukaan nainen tuollaista kuuntelisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi jos elää avoliitossa, silloin leskeneläkkeen saadakseen on pitänyt avoliitossa elää minimi 5 vuotta, ja olla vähintään yksi yhteinen alle 18v lapsi.

        Niin, se on näitä uudempia versioita. Siis se, että myös avoliitosta voi saada leskeneläkkeen.


    • Anonyymi

      Oman kokemukseni mukaan ongelma on kylläkin useammin ne isät. Isoisäni oli ja oma isäni on edelleen, niitä miehiä joiden mielestä naiset ei oikein pysty mihinkään eikä pitäisi edes yrittää. Ei minun isäni kannustanut minua opiskelemaan, päinvastoin on naureskeltu ja voivoteltu yhdessä suvun miehien ja isoisän kanssa sitä että kaikkea ne tytöt keksii, ja kyllä se vielä tuosta tuo into laantuu.
      Samaa olen huomannut ystäväpiirissänikin, äidit kannustaa tyttäriään yrittämään ja tekemään parhaamme ja muuttamaan sitä mihin heillä ja heidän äideillään ei ollut mahdollisuutta. Isät taas kannustavat lähinnä poika lapsiaan jos sellaisia on, mutta ei tyttäriään.

      Tästä huolimatta olen pärjännyt hyvin elämässäni, minulla on hyvä työ ja hyvä palkka, ja asun ok-talossa mahtavan miehen kanssa jota rakastan. Lapsia meillä ei ole, eikä suunnitelmissamme ole niitä hankkiakkaan. Luuletteko että isäni on ylpeä minusta? No ei... Toki hän on iloinen että minulla menee hyvin, etten sentään sillan alla majaile, mutta kun ei se nyt sovi hänelle etten ole hankkimassa lapsia. Hänen mielestään olen liian kunnianhimoinen, se kun ei naiselle sovi, enkä ole oikea nainen jollen tee lapsia.

      • Anonyymi

        Onneksi meidän suvussa naisetkaan eivät ole noin harhaisia, mutta kaikki tilastot ja tukimukset tosiaan kertoo naissukupuolen olevan paljon kyvyttömämpi. Eikä se sillä muutu että naisopettajat suosii tyttöjä ja antaa pojille heikommat arvosanat kuin kuuluisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi meidän suvussa naisetkaan eivät ole noin harhaisia, mutta kaikki tilastot ja tukimukset tosiaan kertoo naissukupuolen olevan paljon kyvyttömämpi. Eikä se sillä muutu että naisopettajat suosii tyttöjä ja antaa pojille heikommat arvosanat kuin kuuluisi.

        Ja varmaan miehet näitä tutkimuksia kyhäillyt. Kai ymmärrätte että kautta aikojen miehet ovat juurikin niitä jotka ovat alistaneet naisia, meillä on aina ollut huonommat mahdollisuudet, huonommat lähtökohdat. Miehet ovat päättäneet mitä saamme tehdä ja mitä emme, miehet ovat päättäneet minne kuuluume, miten meidän tulisi hoitaa koti ja perhe jne. Valitettavasti näitä vanhoillisesti ajattelevia miehiä löytyy edelleen, ja oma isäni on yksi niistä. Siihen mitään harhaisuutta tarvita.

        Meillä naisilla nykyään, on asiat paljon paremmin. Mutta on hauska huomata miten heti kun naisten asiat hieman paranee, ja naisilla vihdoin alkaa olemaan samoja oikeuksia kuin miehillä niin ai kamala kun miehet sitten alkavat heti itkeä ja ulista miten naiset saa tehdä liikaa ja vaativat liikaa. Onko sitten se pelko että naiset olisivatkin parempia ja tehokkaampia kuin te miehet, kun saavat samat mahdollisuudet!?
        Minä en vaadi naisille enempiä oikeuksia kuin miehille, mielestäni kaikilla tulisi olla joka asiassa samat oikeudet ja mahdollisuudet.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7000
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2731
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2303
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      86
      1987
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1695
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      8
      1502
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1278
    Aihe