Köyhyys vuonna 2022

Anonyymi

Suomesta on pakko kohta lähteä pakolaiseksi köyhyyden takia. Köyhillä on kohta mahdotonta elää Suomessa. Asuminen on kamalan kallista.

16

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin on, osa ulkoolisita hoitajistakin on lähteneet takasin tai tanskaan töihin tai ruotsiin, kun suomi on niin kallis maa asua ja palkat on huonot.

    • Anonyymi

      No joku äänesti sdp-vas-kesk-vihr-rkp. Joku jätti äänestämättä PS:ää.
      En tiedä voiko kukaan valittaa. Nämä ovat suomalaisten valintoja. Sitä saa mitä tilaa.

    • Anonyymi

      Juu, alennustilaa pukkaa.

    • Anonyymi

      Mihinpä ajattelit lähteä?
      Missä olisi hyvä asua ja töitä löytyisi kouluttamattomalle?
      Kieliä osaa vain vähäsen englantia, niin mihin sellaisen olisi hyvä lähteä?

      Takuueläkettä ei saa ulkomaille pysyvään asumiseen, niin kyllä joutuu suomalainen jäämään tänne.

    • Anonyymi

      "Suomesta on pakko kohta lähteä pakolaiseksi köyhyyden takia. Köyhillä on kohta mahdotonta elää Suomessa. Asuminen on kamalan kallista."

      Ilmainen asuminen ja yli 500 €/kk käyttörahaa. Turha ruikuttaa!

      • Anonyymi

        Vai 500 egee, mie saan Kelalta 2000 egeä käyttörahaa joka kuukausi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai 500 egee, mie saan Kelalta 2000 egeä käyttörahaa joka kuukausi.

        Miks ne maksaa mulle vain 2500 € työeläkettä. Miten sillä voi pärjätä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks ne maksaa mulle vain 2500 € työeläkettä. Miten sillä voi pärjätä?

        Sun pitää vaan miettiä mitä ostat ja tinkiä asioista. Kyllä sinä pärjäät jos haluat, riippuu tietysti miten rahaa käytä: Laadi itsellesi budjetti ja pitäydy siinä.

        Mihin kulutat rahaa on oleellinen.
        Mutta jos ostat viinaa ja tupakaa joka pivä, niin ei riitä. Kun et ole kansanedustaja niin et saa edes niitäkään ilmaiseksi, niinkuin he.
        Mutta koita tinkiä kulutuksesta, tai hae apua, tt tukea voit saada ja kelasta kaikki etuudet. kannattaa kysyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks ne maksaa mulle vain 2500 € työeläkettä. Miten sillä voi pärjätä?

        No kun mullekin maksetaan saman verran, nimittäin sitä työeläkettä.


    • Anonyymi

      NO VOI, EIKÖ PERUNA JA KAALI MAISTU. MENE VAIKKA ROMANIAAN, ELI TERVEMENOA RUIKUTTAJA.

      • Anonyymi

        Peruna ja kaali maistuu mainioilta. Romanian sijasta minä käyn vaan Prismassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Peruna ja kaali maistuu mainioilta. Romanian sijasta minä käyn vaan Prismassa.

        muista kerma ja voi


    • Anonyymi

      Jos köyhillä olisi omat vastaanottokeskukset, josta voisi saada ravintoa ja tarvittaessa suojan säitä vastaan.
      Osastoina olisivat piikki, pullo ja nälkä. Koska nykyään köyhäinhuolto on unohdettu ja on muodikasta keskittyä päihdeväen asiaan. Siksi köyhillä tulisi olla erilliset tilat, joissa ei tarvitsisi osallistua päihdeväen asiaan.

      • Olisin pullo-osastoa. hararstelijakokkina vosin käydä tekemässä ruokaa nälkäsille.


    • Anonyymi

      Siis muutto Somaliaan, Eritreaan, Nigeriaan, Kameruniin, tai johonkin sinne päin.
      Tiukan paikan tullen Pohjois-Koreakin on vaihtoehto.

    • Anonyymi

      Kun käy rajalla kääntymäsdä ja huutaa "ASYLUM"
      saa

      KELA-synnytys
      KELA-ruoka
      KELA-vesi
      KELA-sähkö
      KELA-polkupyörä
      KELA-ajokortti
      KELA-24xlaatikko kaljaa joka pv
      KELA-vaatteet
      KELA-auto
      KELA-kannab is
      KELA-kärryytys tupakit joka pv
      KELA-asunto
      KELA-sairaala
      KELA-apteekki
      KELA-hammas
      KELA-vuokra
      KELA-matkat
      KEla-rokotteet
      KELA-hautaus

      = Eikä tarvi ikinä töissä olla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      113
      910
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      556
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      520
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe