Korkoa myös säästötilieille

Anonyymi

Nyt kun mediassa on uutisoitu koron noususta lainan ottaneille, olisi kohtuulista odotta korkoa tulevan myös säästötileille samoin kuin muillekin tileille. Olisi yksipuolista panna asuntovelallista maksamaan korkoa jos säästämisestä ei tule korkoa. Näin erityisesti siksi, koska pankit edellyttävät asuntolainan ottaneiten myös säästävän rahaa.

Toinen ongelma on maksun sitominen määrättyyn aikaan siten, että asuntolainaa ei voi maksaa kokonaan aikaisemmin kuin mitä on sovittu. Nopea velan maksu olisi monille edullinen ratkaisu. Velallinen ei kuitenkaan vältämättä tiedä etukäteen, missä ajassa kykenee maksamaan velan, jonka vuoksi 10-20 lainanmaksu aika on perusteltu, mutta ei se, että ei voi maksaa nopeammin.

22

142

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juuri näin, tavallinen kansa haluaa vakautta ja säästää rahansa tilille.

• Anonyymi

Ei ole mahdollista ottaa riskiä menettää loputkin vähistään.

• Anonyymi

Eiköhän se ole kohta korkea aika ilmoittaa palvelumaksujen korotuksista. Johtaja nauraa matkalla...

• Anonyymi

Nettipankkikin on nordeassa nykyään maksullinen, aiemmin se oli ilmainen,
        siinä säästivät "konttorikuluissa",
        nyt konttorit on suljettu ja työntekijät irtisanottu ja hintoja nostetaan kokoajan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nettipankkikin on nordeassa nykyään maksullinen, aiemmin se oli ilmainen,
        siinä säästivät "konttorikuluissa",
        nyt konttorit on suljettu ja työntekijät irtisanottu ja hintoja nostetaan kokoajan.

Juu pankkien filosofia on että asiakas maksaa itsepalvelusta. Joka kuukausi tilitä automaattisesti otetaan siivu sivuun.

• Anonyymi

Öhh...niin "korotuksista"....mieluummin puhuisin tarkistuksista.

• Anonyymi

Kyllä korkoa aletaan maksaa taas tileillekin. Pankkihan hyötyy siitä että ihmiset makuuttaa rahaa tileillään.

• Anonyymi

Kivijalkapankit kannatta ohittaa.
        Norjalaiset ja ruotsalaiset nettipankit maksavat jotain.
        Joskus käyttämiäni olivat Svea, Balanzia ja Norwegian.

Nykyisin olen korvannut ne kuluttomalla indeksirahastolla

• Anonyymi

Säästäminen ei ole rahojen makuutamista. Tuskin kukaan sanoisi Kokoousta rahojen makuutajapuolueeksi, kun se vaatii sästämistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

> Nykyisin olen korvannut ne kuluttomalla indeksirahastolla

Ruma temppu. Nordnetin Indeksirahasto Suomi tuottanut vuodessa 13,38 %
        Ei taviksen pidä sada korkoa rahoilleen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Norvegian maksaa korkoa satasen kuussa.
        Ja saa rahaa siitä kun käyttää korttia

Ei mitään kuluja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isommat rahat kannattaa sitoa kiinteään omaisuuteen, bitit ja paperit katoaa roskana tuuleen, kun rytinä alkaa.

Mainitsemasi pankit maksaa 0.75 - 0,8% korkoa, joten suomalaisessa pankissa vain hullu makuuttaa rahaa yhtään isompia määriä.

Omat sijoitukset on turvassa kiinteässä. Metsän hinta on noussut viimeaikoina 10% vuodessa muu tuotto, asunnoista on kymmenien vuosien aikajänteellä tullut vuosittain 13% tuottoja (arvonnousu vuokratuotot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isommat rahat kannattaa sitoa kiinteään omaisuuteen, bitit ja paperit katoaa roskana tuuleen, kun rytinä alkaa.

Mainitsemasi pankit maksaa 0.75 - 0,8% korkoa, joten suomalaisessa pankissa vain hullu makuuttaa rahaa yhtään isompia määriä.

Omat sijoitukset on turvassa kiinteässä. Metsän hinta on noussut viimeaikoina 10% vuodessa muu tuotto, asunnoista on kymmenien vuosien aikajänteellä tullut vuosittain 13% tuottoja (arvonnousu vuokratuotot.

Googlen mukaan Norwegian 0,75%, Svea ja Balanzia 0,50%

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

> Nykyisin olen korvannut ne kuluttomalla indeksirahastolla

Ruma temppu. Nordnetin Indeksirahasto Suomi tuottanut vuodessa 13,38 %
        Ei taviksen pidä sada korkoa rahoilleen

Indeksirahastosta rahojen nostaminen kestää muutamia päiviä, vaikka nostopyynnön syöttäisin ennen klo 13.
        Heti saa rahansa kaupankäyntikulut maksamalla suorista osakesijoituksista.
        Suosikkejani ovat tuottavat osinkoyhtiöt tämän alemmasta kaaviosta yläoikealta:

https://www.nordnet.fi/blogi/laatusijoittajan-syksy-ja-helsingin-porssin-suuryhtiot/

Juuri nyt Sampo lisäosinkoineen maksaa 4,10e (9%)

• Anonyymi

Pankit eivät varmasti ala oma-aloitteisesti maksamaan korkoa säästöille, vaan se on jokaisen ruinattava itse se korko. Kyllä sitten kun alennetaan korkoa, niin alennetaan automaattisesti kaikilta. Kovin yksipuolista tuo pankkien toiminta.

• Anonyymi

Muistelen 90-luvun alkua, kun määräaikaistilille saattoi saada yli 10 prosenttia korkoa Säästöpankistakin.....
      Eli 100 tuhatta markkaa toi kymppitonnin vuodessa. Oli tietysti lähdevero n. 30 prossaa.

• Anonyymi

Valtion oblarit toi 18 prosentin koron.

• Anonyymi

No hölmöhän sellainen on joka ottanut lainan jota ei voi muka maksaa pois ennen aikojaan.

• Anonyymi

Kannattaa säilyttää piilossa rahansa jos ne kuulee niistä niin joku käy netin kautta ne varastamassa

• Anonyymi

Hullua pitää rahojaan tielillä, jossa pankki voi käyttää niitä miten haluaa, ja kytätä miten rahojasi käytät. Kaikki rahat kannattaa pitää käteisenä ja hajauttaa piiloja eri paikkoihin pahan päivän varalle.

• Anonyymi

Vähän kuin orava

• Anonyymi

Sinämtuskikntiät miten kannattaa rahoja laittaa

Kysy vaikka äidiltä

Ja kokousta äänestämällä osaavat vanhempasi vähemmän sosiaaliturvaa
      Ja sinäkin vähemmän karkkirahaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2441
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      62
      2374
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2270
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1532
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      32
      1510
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1422
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1220
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1176
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    Aihe