Neste on maailman johtava uusiutuvan dieselin ja uusiutuvan lentopolttoaineen tuottaja ja saattaa nyt olla myös ensimmäinen, joka on kehittänyt kaupallisen käyttöön tarkoitetun uusiutuvan bensiinin.
Suomalaisyhtiö on onnistunut kehittämään menoveden, joka on valmistettu 75-prosenttisesti uusiutuvista raaka-aineista.
Tuotteen testauksen viimeinen vaihe on nyt alkamassa; tavoitteena on polttoaineen kaupallistaminen ja siten bensiini- ja hybridiautojen aiheuttamien kasvihuonekaasupäästöjen merkittävä vähentäminen.
Nesteellä mietitään nyt tosissaan uusiutuvan bensiinin massatuotantoa. Päätöksen vaikuttaa muun muassa raaka-aineiden saanti sekä niiden haalimisesta koituva lisätyö.
Nesteen innovaatio on sikälikin merkittävä, että markkinoilla ei ole tähän mennessä ollut bensiiniautoihin sellaisenaan soveltuvaa ratkaisua, jolla fossiilisen bensiinin voisi korvata tavallisissa bensiiniautoissa niin, että samalla päästöjä voitaisiin merkittävästi vähentää investoimatta uusiin ajoneuvoihin tai muokkaamatta nykyisiä.
Uutta bensaa 75 % uusituvaa, jo kehitetty
3
120
Vastaukset
Nesteen tuotekehitys tällä saralla on jo pitkällä. Aikaisempien biopolttoaineiden ympäristövaikutukset olivat suuret, joskin laskusuunnassa, mutta Nesteen innovaatioiden kaupallistaminen tuottaa aimo askelen kohti vähäpäästöisyyttä. Hyvä neste !
- Anonyymi
Uudet biodiesel- ja biobensat ovat Nesteen tulevaisuutta.
Näin säästetään eniten valtion avustusrahoja ja luontoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudet biodiesel- ja biobensat ovat Nesteen tulevaisuutta.
Näin säästetään eniten valtion avustusrahoja ja luontoa.Miten siinä luonto säästyy kun valmis öljy maasta pumpataan.
Turhia hokemia nuot luonnon säästämiset, Putin vie ne säästöt sotaretkillään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952063
- 1331149
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34731ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46547- 9532
