Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Aurattua kävely polkua

Anonyymi

Sveitsin metsään. Tiedän että siellä on osittain tehty kävelijöille aurattua polkua. Mutta ei olisi paljoa maksanut jos olisi kunnostettu Perttulan kentän metsän reunaa. Nyt tallottu kinttupolku jossa nilkat nuljuu ja polvet paukkuu. Hiihtoniilot saa hiihdellä niin komeilla laduilla . Latuihin kyllä satsataan. Senkin tiedän että saan valittajan maineen mutta viis siitä.

18

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinpä. Olisi kiva tehdä oikea kävelylenkin eikä palata samaa reittiä takaisin. Mitähän hiihtäjät tuumaisivat .annettaisiin niille yksi latu ja kääntyivät ympäri ja samaa latua takaisin. LENKKI on LENKKI . Talvinen Sveitsin metsä on todella kaunis. Suosittelen kaikesta huolimatta.

      • Anonyymi

        Kävely talvisessa metsässä on elämää voimaannuttava kokemus. Polun teko on hieman vaivalloista kun lunta on runsaasti, mutta yhteistoimin se onnistuu: Kun näet yhdet kengänjäljet lumisella polkureitillä niin painu rohkeasti samalle reitille, ja astele niin että teet "omat" jäljet, äläkä yritä astella entisiin jälkiin. Seuraava, älykäs kävelijä tajuaa asian ja tekee samoin, jolloin onkin jo muodostunut jonkin tasoine polku joka on leveämpi kuin jälkirivi, jossa kävelijä helposti horjuu ja astuu väistämättä umpilumeen. Kun palaat samalle lenkille parin päivän kuluttua, huomaat, että siinä onkin jo oikea, kovapohjainen polku, jossa näet myös pulkan jäljet, koska joku nuoriparikin on ollut lapsensa kanssa nauttimassa talvisesta metsälenkistä. Huomaat myös polun vieressä runsaasti koiran tassujen jälkiä, joka kertoo siitä, että myös perheiden lemmikit ovat päässeet mukaan talviseen hauskanpitoon.
        Perinteisesti tuon tyyppisiä polkuja on aina tallattu paikoissa joissa liikutaan säännöllisesti jalkaisin talviaikaan. Tyypillinen talvipolku lienee sauna- tai huussipolku mökillä.


    • Anonyymi

      Eiköhän niitä hiihtoniiloja liene palvottu jo aivan liikaa, valtaosa ulkoilureiteistä on talvella hiihtoniiloille pyhitetty. Mitä se maksaakin jatkuvasti vetää upeaa baanaa niiloille?

      • Anonyymi

        Minäkin olen ihmetellyt sitä, miksi hiihtäjät eivät tee latujaan itse, vaan valittavat ja vaativat kaupunkia tekemään ladut koneilla. En muista, että latujen teko hiihtämällä olisi ennen ollut mikään ongelma. En usko, että itärajallekaan avattiin aikoinaan latuja koneella, ja kovasti siellä hiihdettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen ihmetellyt sitä, miksi hiihtäjät eivät tee latujaan itse, vaan valittavat ja vaativat kaupunkia tekemään ladut koneilla. En muista, että latujen teko hiihtämällä olisi ennen ollut mikään ongelma. En usko, että itärajallekaan avattiin aikoinaan latuja koneella, ja kovasti siellä hiihdettiin.

        Aivan niin siellä minunkin isäni hiihti paljon. Sai varmaankin tarpeekseen hiihdosta kun en koskaan nähnyt häntä lapsena suksilla. Itse hiihdin kouluun umpihangessa ei ollut latukoneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen ihmetellyt sitä, miksi hiihtäjät eivät tee latujaan itse, vaan valittavat ja vaativat kaupunkia tekemään ladut koneilla. En muista, että latujen teko hiihtämällä olisi ennen ollut mikään ongelma. En usko, että itärajallekaan avattiin aikoinaan latuja koneella, ja kovasti siellä hiihdettiin.

        Tällaisia vehkeitä nykyään kunnat ja kaupungit ostelevat hiihtoniiloja palvellakseen:
        https://www.youtube.com/watch?v=SPKd63efdwI
        Maksaa maltaita verovaroista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen ihmetellyt sitä, miksi hiihtäjät eivät tee latujaan itse, vaan valittavat ja vaativat kaupunkia tekemään ladut koneilla. En muista, että latujen teko hiihtämällä olisi ennen ollut mikään ongelma. En usko, että itärajallekaan avattiin aikoinaan latuja koneella, ja kovasti siellä hiihdettiin.

        Vähän kun perehdyt nykyisiin hiihtovehkeisiin, niin tuokin selviää sinulle. Ennen oli ennen ja toisenlaiset hiihtimet, nykyisillä ei ilman kunnon latukoneen tekemää latupohjaa hiihdetä.
        Senhän kyllä sinäkin tiedät, mutta pitää päästä marmattamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän kun perehdyt nykyisiin hiihtovehkeisiin, niin tuokin selviää sinulle. Ennen oli ennen ja toisenlaiset hiihtimet, nykyisillä ei ilman kunnon latukoneen tekemää latupohjaa hiihdetä.
        Senhän kyllä sinäkin tiedät, mutta pitää päästä marmattamaan.

        Teille niiloille riittäis hyvin Perttulan kentän ympärille tehty superbaana. Nyt ei pääse Kytäjän ulkoilualueellekaan lähes mistään, kun kaikki on ladutettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällaisia vehkeitä nykyään kunnat ja kaupungit ostelevat hiihtoniiloja palvellakseen:
        https://www.youtube.com/watch?v=SPKd63efdwI
        Maksaa maltaita verovaroista.

        Joutaisi hiihtoniilot itse kustantaa leveät baanansa.


    • Anonyymi

      Ihme marmatusta.Hyvinkäältä löytyy kymmeniä kilometreja teitä jotka kulkevat metsien läpi ja saa se "sielu" levätä.Siellä kun tassuttaa menemään niin halut tyhjänpäiväiseen rurinaan vähenee.

      • Anonyymi

        Olen ymmärtänyt että tämä on keskustelupalsta.Täällä voi marmattaa tai olla marmattamatta. Voi vaihtaa mielipiteitä tai olla vaihtamatta. Tänne ei ole pakko tulla lukemaan marmatuksia. Aion edelleenkin marmattaa jos aihetta löytyy.


      • Anonyymi

        Laita ihmeessä nämä metsäreitit tai siis tiet tänne! Metsässä kävely on aivan eriasia kuin muiden pihatiellä tai ylipäätään autotiellä kävely. Eipä noita hiihtäjiäkään laiteta autoteille suksimaan tai edes kevyenväylän…


      • Anonyymi

        Saatanan hiihtoniilo. Mene jonnekin maalle suksimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt että tämä on keskustelupalsta.Täällä voi marmattaa tai olla marmattamatta. Voi vaihtaa mielipiteitä tai olla vaihtamatta. Tänne ei ole pakko tulla lukemaan marmatuksia. Aion edelleenkin marmattaa jos aihetta löytyy.

        Aihetta?????


      • Anonyymi

        Höh. Eihän se ole lainkaan sama asia kulkea teitä /kevyenliikenteen väyliä, verrattuna kauniiseen, lumiseen metsään., Kokeileppa joskus mennä talviseen metsään, siellä saattaisi sinunkin "sielusi" levätä. , siellä ei pakokaasut haise.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt että tämä on keskustelupalsta.Täällä voi marmattaa tai olla marmattamatta. Voi vaihtaa mielipiteitä tai olla vaihtamatta. Tänne ei ole pakko tulla lukemaan marmatuksia. Aion edelleenkin marmattaa jos aihetta löytyy.

        Tottakai keskustelupalstalle pitääkin kommentoida asioita joista ketjussa puhutaan. Joillekin se vain vaikea ymmärtää kun kaikki on valmiina lapsesta alkaen. Puolimatkan kouluunkin jotkut kuskavat lapsiaan 400 metrin päästä asuinalueelta !! Ilmankos sitä pullamössösukupolvea tulee lisää.


      • Anonyymi

        Siis teitä?!!! Mene niilo itse hiihtämään jollekin tielle. Meneehän vaikka vanha kolmostiekin metsien läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis teitä?!!! Mene niilo itse hiihtämään jollekin tielle. Meneehän vaikka vanha kolmostiekin metsien läpi.

        Nuo itärajan hiihtokisat olivatkin oikeaa ampumahiihtoa. Isäkin oli siellä ja kaatui monesti, mutta nousi aina ylös. Siellä ei hiihdetty sakkokierroksia, jos ei aina osunutkaan. Hän sai vanikkaa, laihaa hernesoppaa ja naapuri-Vasilin kranun sirpaleen niskaansa ja selkäänsä. Onneksi ei osunut alemmaksi, että pääsin maailmaan. Hän teki minulle ainakin kolmet sukset, ennen kuin sain oikeat, osuuskaupasta ostetut Plasto Wood-sälesukset. Niissä oli hickory-reunat. Isä hiihti kyllä itärajan kisojen jälkeen siviilissäkin, kun oli päästävä savotassa palstalle pokasaha- ja kirveshommiin. Itse hiihdin talvisin kouluun 7 km/sivu. Sula-aikana pyöräilin tätini Ainolla. Silloin ei ollut vielä keksitty latukoneita. Paljon muutakin tarpeellista ja tarpeetontakin oli keksimättä.
        Myöhemmässä elämässäni hiihdin Hyvinkäällä ja ympäristössä vapaaehtoisesti, koska se oli kivaa. Nyt, kun vanhuus on "yllättänyt", kunto on romahtanut ja lääkäri on kieltänyt lähes kaiken, kävelen sauvojen kanssa hiljalleen kevyen liikenteen väyliä, ja kirjoittelen näille palstoille.

        Älkää, hyvät Niilot, Siirit ja kävelijä-Kustit kinastelko, kyllä on hikinauha tiukalla jos pitää olla aina itsekäs kiukuttelija. Ulkoilu saattaisi helpottaa kiukutteluun! Hoidetuilla laduilla hiihto on helpompaa ja houkuttelee porukoita liikunnan pariin, joka tunnetusti auttaa pitämään terveyden parempana pidempään. Säästetään sote-menoissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      22
      1782
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1470
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1404
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1328
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe