Moniääninen kirkko?!

Anonyymi

Jokin tässä särähtää minun korvaani. Mitä tällä oikein tarkoitetaan?

147

947

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tarkoittaa ettei kirkossa ole vain yhtä totuutta eikä yhtä näkemystä asioista.

• Anonyymi

Voisitko kertoa jonkin esimerkin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yllättävä kysymys.
        Jotkut kirkkoon kuuluvat ovat edelleen sitä mieltä, että vain mies voi toimia pappina.
        Osa ajatelee, ettei pappien tulisi vihkiä homopareja.
        Aika moni uskoo Jumalan luoneen ihmisen siten, ettei ihminen olisi kehittynyt biologisen evoluution tuloksena.
        Jne, jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yllättävä kysymys.
        Jotkut kirkkoon kuuluvat ovat edelleen sitä mieltä, että vain mies voi toimia pappina.
        Osa ajatelee, ettei pappien tulisi vihkiä homopareja.
        Aika moni uskoo Jumalan luoneen ihmisen siten, ettei ihminen olisi kehittynyt biologisen evoluution tuloksena.
        Jne, jne.

Kaikki nuo ovat kristinuskon la luterilaisuuden ydintä.
        Mutta miksi niiden kieltäjien ääni saa kuulua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristinuskon ydintäkö? Eikö se miten ihminen pelastuu olekaan tärkein?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristinusko ei pelasta ketään vaan Jeesus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisen pelastuminen on kyllä tärkein. Mutta eihän enää saa sanoa, että miesten kanssa makaavat miehet eivät peri Jumalan valtakuntaa. Eli eivät pelastu. Kirkon moniäänisyys tarkoittaa siis, että on yhtäaikaa olemassa tämä Raamatullinen totuus ja epäraamatullinen valhe että homostelu ei ole synti. Suunnilleen sama asia kuin tiedeyhteisö sanoisi, että maa on pyöreä mutta myös litteä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisen pelastuminen on kyllä tärkein. Mutta eihän enää saa sanoa, että miesten kanssa makaavat miehet eivät peri Jumalan valtakuntaa. Eli eivät pelastu. Kirkon moniäänisyys tarkoittaa siis, että on yhtäaikaa olemassa tämä Raamatullinen totuus ja epäraamatullinen valhe että homostelu ei ole synti. Suunnilleen sama asia kuin tiedeyhteisö sanoisi, että maa on pyöreä mutta myös litteä.

Huh hei - ja pelastua miltä ja mihin ja miten?! Voi lopettakaa tämä hulluus jo! Tässä ryhtyy jo kokemaan myötähäpeää tämän tyhmyyden kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristinusko ei pelasta ketään vaan Jeesus.

Ja Jeesuskin vain ihmisen itseltään opetuksin, kuten eräs viisas sanoi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Suunnilleen sama asia kuin tiedeyhteisö sanoisi, että maa on pyöreä mutta myös litteä.<<

No kuule, kun kirkolta olisi ajat sitten jo loppuneet asiakkaat, jos he olisivat oikeasti sanoneet litteää litteäksi ja pyöreää pyöreäksi. Tekään ette tänä päivänä mitään tietämättöminä hölmöinä höpisisi pelastukseksi helvetin tulenliekkejä, minne Paavali teidät opillaan kiikuttaa kirottuaan Jeesuksen tosi Jumalana ristille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mutta miksi niiden kieltäjien ääni saa kuulua?"

Tietenkin olisi hienoa, jos kirkko olisi jonkin sellaisen jumalallisen diktatuurin alla, jossa sallittaisiin vain yksi vastaus kuhunkin kysymykseen. Mutta oikeasti kirkko on ihmisten yhteisö, ja niille ihmisille on syötetty sellaista kummaa huttua, että demokratia ja humaanius olisivat hyviä asioita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun jumala puhuu homo sapiensille tärkeimmästä uskonkappaleestaan eli homo sapiensin omista genitaaleista.
        Niin hän puhuu miesten, naisten genitaaleista ja niiden yksityiskäytöstä kaikille, myös häneen uskomattomille tasapuolisesti.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja Jeesuskin vain ihmisen itseltään opetuksin, kuten eräs viisas sanoi.

Kristinuskon perustus on : Jeesus on Kristus, Vapahtaja ja Jumalan ainut Poika. Vain Hänen sovitustyönsä tähden meillä on tie Iankaikkiseen taivaaseen. Evankeliumi on ilosanoma, jonka perustus on Kristus. Hän eli maailmassa pyhtaana ja viattomana, jotta Hän uhrasi itsensä meidän rikkomustemme sovittamiseksi.

• Anonyymi

Virret lauletaan jatkossakin sillä äänellä minkä luoja on antanut ja osa kaanonissa.

• Anonyymi

Matt.16:28 Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessa. Mark.9:1 Ja hän sanoi heille: Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan voimassansa. Luuk.9:27 Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan.

• Anonyymi

Kyllähän moniääninen kirkko edustaa aivan muuta mitä Raamattu kirjoittaa.
      Jo ensimmäinen käsky,"Minä olen Herra sinun Jumalasi älä pidä muita jumalia", että on vain yksi Jumala.
      Jeesuskin sanoi "Minä olen tie, totuus, ja elämä". eikä kukaan tule Isän tykö muutoin kuin Hänen kauttaan.
      Ja eikö siellä paljon puhuta yhteydestä, että Isä ja Minä olemme yhtä. Ja Jeesuskin rukoili seurakuntansa puolesta, että he yhtä olisivat, eikä sitä, että he moniäänisiä olisivat, että kaikki tavat kelpaa uskoipa ihminen, miten tahansa ja mitä tahansa.
      Ei pidä uskoa kaikkea sitä mitä kirkko sanoo, uskokaa sitä, mitä Jumala tai Jeesus on sanonut.
      Jumala kutsuu kyllä kaikkia, mutta ei mölisemään moniäänisesti, vaan uskomaan sitä, mitä Hän sanoo.

• Epätoivoa se tarkoittaa!

Epäjumalan välitysmiehet ahdistuvat populaation huomatessa jumalvalheen suuruuden ja lopettaessa heidän helpon elämänsä kustantamisen.

• Anonyymi

Mutta miksi tuossa kirkon moniäänisyydessä kuuluu nykyisin vain SETA:n ajama seksuaalinen tasa-arvo ja irstaus, eikä Raamatun arvovallasta puhu edes papit tai piispat?
        Pelkäävätkö papit virkansa puolesta?

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta miksi tuossa kirkon moniäänisyydessä kuuluu nykyisin vain SETA:n ajama seksuaalinen tasa-arvo ja irstaus, eikä Raamatun arvovallasta puhu edes papit tai piispat?
        Pelkäävätkö papit virkansa puolesta?

Jumalvalheen levittäjät nimenomaan pelkäävät että palkanmaksu nenänkaivuuhommista lakkaa.

Papisto ei ota kantaa mihinkään, koska se tietää jumalan valheeksi ja kannanotto suuntaan tai toiseen aina vähentää maksajien määrää.

Erityisesti papisto tietää ettei heidän epäjumalansakaan pysty heitä auttamaan.

• Anonyymi

Kirkon moniäänisyyttä kuvastaa hyvin se että helvettituomioita jaellaan herätysliikkeiden omien mieltymysten mukaan hyvin kevein perustein. Olen luterilainen kristitty mutta kun menin lestaadiolaisten seuroihin minulle sanottiin suoraan että olen matkalla helvettiin kun en ole heidän kanssaan uskomassa. Viidennessä herätysliikkeessä en myöskään ollut uskossa koska en ollut tehnyt ratkaisua seurata Jeesusta mikä ymmärrettiin siellä kuulumisena heidän leiriinsä. Kummatkin herätysliikkeet ovat kirkon herätysliikkeitä jotka myös saavat kirkon rahoitusta. Haluanko maksaa kirkollisveroa siitä että saan kuulla joutuvani helvettiin? Ei tunnu houkuttelevalta.

• Anonyymi

Mistä sait sellaisen käsityksen? Minä tunnen itseni todella vajavaiseksi ja syntiseksi ihmiseksi Jumalan pyhyyden edessä. Minun syntisyyteni määrittelee Jeesuksen rakkauden käsky. Sen edessä minun täytyy kyllä joka päivä rukoilla: Jumala ole minulle syntiselle armollinen.

• Anonyymi

En tiedä miten syntisiä muut ovat. Tiedän sen vain itseni kohdalla. Monet tuntemani uskovat ovat minun kokemukseni mukaan hyvinkin synnittömiä omasta mielestään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä miten syntisiä muut ovat. Tiedän sen vain itseni kohdalla. Monet tuntemani uskovat ovat minun kokemukseni mukaan hyvinkin synnittömiä omasta mielestään.

Onko homouden harjoittaminen sinusta synti?

• Anonyymi

Moniääninen kirkko on eronnut Jumalan Pyhyydestä, eikä kunnioita sitä.
      Lukee VT:ta miten Pyhä jumala on ja sen vaikutukset.
      Joka koksi samana päivänä siihen vuoreen jossa lai annettiin, eläimetkin kuoli, niin Pyhä on Jumala.
      Mikään saastainen ei voi lähestyä Jumalaa. Tämä on unohdettu kirkoissa.
      Hartaus on tunnelmaltaan herjausta ja luon levottomuutta. Aamuhartaudessa karjutaan kun sulkeisissa, näin karkeasti sanottuna, ja omaa itseä markkinoidaan.

• Anonyymi

Moniääninen kirkko tarkoittaa sitä, että kynnys on niin matala ettei siihen voi kompastua kukaan. Se tarkoittaa myös sitä, että oppi ei ole mitenkään merkittävässä roolissa kirkon sisällä vaan kaiken salliva armo ja rakkaus. Ennen kaikkea luterilaisen kirkkomme moniäänisyys, suvaitsevaisuus ja kaiken sulattava molokin kita ei tunne mitään mikä voisi eroittaa sinut kirkon sylistä.
      Voit elää ihan miten haluat, tehdä mitä haluat ja tunnustaa mitä uskomusta tai uskontoa tahansa ja kasteen armon kautta olet pelastettu. Lapsikaste antaa sinulle sellaisen teflonipinnan ettei mikään valta eikä voima voi eroittaa sinua kirkon jäsenyydestä ja sen otteesta.
      Kirkko ikäänkuin sovittaa Jeesuksen sanat syntiselle naiselle: mene, äläkä enää syntiä tee. Tähän tapaan: mene ja syntiä tee niin kyllä kasteen armo on voimassa.
      Luterilaisen kirkon papistoon kuuluu homoja, lespoja, ateisteja ja muuten vain raamatun oppeja kieltäviä joten ei ihme jos kirkkokansa on eksyksissä. Ei sokea voi sokeaa taluttaa kotiin! Vai voiko?

• Anonyymi

Minä pidän luterilaista kirkkoa parhaana kristillisenä kirkkona ainakin minulle. Tuo arvostelusi meni kyllä ohi maalin. Jos tuntisit luterilaista opetusta, et kertoisi täällä satuja, mutta olet ilmeisesti lahkosi aivopesemä marionetti joka ei osaa ajatella itse yhtään mitään. Emme hyväksy syntiä, mutta syntiset ihmiset kyllä hyväksymme. Tällä hetkellä on yksi kirkkomme jäsen syytteessä rikoksesta. Emme hyväksy syrjintää emmekä pahanpuhumista lähimmäisistämme. Tämän on myös kirkkomme arkkipiispa sanonut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä pidän luterilaista kirkkoa parhaana kristillisenä kirkkona ainakin minulle. Tuo arvostelusi meni kyllä ohi maalin. Jos tuntisit luterilaista opetusta, et kertoisi täällä satuja, mutta olet ilmeisesti lahkosi aivopesemä marionetti joka ei osaa ajatella itse yhtään mitään. Emme hyväksy syntiä, mutta syntiset ihmiset kyllä hyväksymme. Tällä hetkellä on yksi kirkkomme jäsen syytteessä rikoksesta. Emme hyväksy syrjintää emmekä pahanpuhumista lähimmäisistämme. Tämän on myös kirkkomme arkkipiispa sanonut.

Et varmaan hyväksy sitäkään, että homouden harjoittaminen on Jumalalle kauhistus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Emme hyväksy syntiä, mutta syntiset ihmiset kyllä hyväksymme. ”

Syyttäjä väittää oikeudessa, ettei noin voi ajatella, tekijää ja tekoa ei voi erottaa.

• Anonyymi

Se tarkoittaa sitä, että kirkkoon mahtuu kaikki mielipiteet, mutta ei usko Jeesukseen.

• Anonyymi

Se tarkoittaa sitä, että kirkkoon mahtuu kyllä kaikki mielipiteet, mutta usko Jeesukseen ei ole mielipide. Onko sinun vaikea ymmärtää tämä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se tarkoittaa sitä, että kirkkoon mahtuu kyllä kaikki mielipiteet, mutta usko Jeesukseen ei ole mielipide. Onko sinun vaikea ymmärtää tämä?

Miksi Jumalan sanan ja kirkon oman opin vastaiset mielipiteet mahtuvat evlut kirkoon?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi Jumalan sanan ja kirkon oman opin vastaiset mielipiteet mahtuvat evlut kirkoon?

Mitähän mahdat tarkoittaa kirkon oman opin vastaisilla mielipiteillä? Kaikki mielipiteet mahtuvat kyllä kirkkoon, mutta papit ovat tehneet lupauksen pysyä julistustyössään luterilaisessa tunnustuksessa. Lestaadiolaiset ja viidesläiset pastorit tosin lipsuvat siitä hyvin paljon, mutta heitä katsotaan läpi sormien ja toivotaan ettei tyhmä ja tietämätön kirkkokansa huomaa mitään.

• Anonyymi

Sekö sinua ärsyttää? Kirkon tunnustuksessa ei kielletä kyseisiä asioita. Myös suomalainen lainsäädäntö on avannut avioliiton homoille ja esivaltahan ei miekkaa turhaan kanna Paavalinkaan mukaan. Myös lääketiede pitää homoseksuaalisuutta aivan normaalina asiana nykyisen tietämyksen mukaan. Hyväksymme erilaiset ihmiset kirkkoon ja noudatamme tässä Jeesuksen esimerkkiä.

• Kyllä homoseksuaalisuus on ihan normaalia. Myös heidän avioliitot.

Herää!

• Anonyymi

Seurakunnassa on paljon erilaisia ihmisiä. Ei kaikki mitenkään voisi olla samanlaisia. Se on selviö.

• Anonyymi

olisko se sitä kun takapenkki ei pysy mukana , kun koneella veisaavat on puoli säkeistöä edellä !

• Arkkipiispa Kari Mäkinen on osuvasti sanonut:
      ”Kirkon historia on alusta, Uudesta testamentista ja varhaiskirkosta alkaen moniäänisyyden historiaa. Siihen sisältyvät kirkon kipeimmät haavat, mutta myös sen voima. Juuri moniäänisenä kirkko on kyennyt kriittisen ja itsekriittisen keskustelun kautta tulkitsemaan uskoaan aina uudenlaisissa ympäristöissä ja historiallisissa tilanteissa.”

Kun kirkossa on eri herätysliikkeitä, jo se luo moniäänisyyden. Vaikka painotamme eri Raamatun kohtia, se tulisi perustua toinen toisemme kunnioittamiselle. Saa olla eri mieltä.

• Eikös se oppi kuitenkin pitäisi olla Raamatun oppi eikä äänetyksen tulos 😼?

• Anonyymi
        usko-vainen kirjoitti:

Eikös se oppi kuitenkin pitäisi olla Raamatun oppi eikä äänetyksen tulos 😼?

Raamatun oppejahan nämä kaikki uskontokunnat, lahkot, herätysliikkeet ja kirkot edustavat kaikessa erilaisuudessaan. Yhtä ainoaa oikeaa oppia Raamatusta ei ole löydettävissä. Tämän lisäksi ihmisten omat ajatukset, ideologiat, uskomukset, mielikuvitus, pelot, aggressiot ja mielensairauskin lisäävät uskomusten sekamelskaa. Valinnanvaraa kyllä löytyy.

• Anonyymi kirjoitti:

Raamatun oppejahan nämä kaikki uskontokunnat, lahkot, herätysliikkeet ja kirkot edustavat kaikessa erilaisuudessaan. Yhtä ainoaa oikeaa oppia Raamatusta ei ole löydettävissä. Tämän lisäksi ihmisten omat ajatukset, ideologiat, uskomukset, mielikuvitus, pelot, aggressiot ja mielensairauskin lisäävät uskomusten sekamelskaa. Valinnanvaraa kyllä löytyy.

Kerro toki mikä heidän on opillinen eronsa on 😺

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus opit ja niiden teot ovat rikollisia oppeja ja johtavat syyteharkintaan niinkuin juuri nyt on Suomessa meneillään. Raamatulla on perusteltu mitä hirvittävimpiä tekoja.

• Anonyymi

eli lyhyemmin kirkko on aina mennyt siitä mistä aita on matalin ja saa yhteiskunnalta isoimmat aploodit.

Jeesusta ei lasketa!

kas noin lyhyestikin voi esittää ison totuuden.

• Anonyymi

Kirkon historia voi olla tuollaista, mutta Jeesuksen julistama evankeliumi ja alkuseurakunnan käytäntö ovat eri mieltä. Heillä oli yksi mieli ja yksi oppi:'. Alkuseurakunta ei ollut moniääninen:
        Ap 4
        "Koko uskovien joukolla oli yksi sydän ja yksi sielu."

Kirkon historia taas kertoo, miten kirkkoisät ja kirkkoruhtinaat taistelivat toisiaan vastaan ja taistelivat vallasta ja maallisista rikkauksista. He olivat unohtaneet Jeesuksen opetukset yksinkertaisesta elämäntyylistä ja varsinkin roomalaiskatolinen kirkko oli esimerkki itsekkyydestä ja rikkauksien keräämisestä.
        Tämä johtui juuri siitä, että valtiovalta ja kirkko liittoutui ja kirkkoihinkin iski vallanhimo.

• usko-vainen kirjoitti:

Eikös se oppi kuitenkin pitäisi olla Raamatun oppi eikä äänetyksen tulos 😼?

Raamattukin on äänestyksen tulos.

Ensin piti päättää tehdä Raamattu, sitten se mikä on sen sisältöä. Aina pitää päättää jostakin.

• Anonyymi kirjoitti:

"Raamatun oppejahan nämä kaikki uskontokunnat, lahkot, herätysliikkeet ja kirkot edustavat kaikessa erilaisuudessaan. Yhtä ainoaa oikeaa oppia Raamatusta ei ole löydettävissä."

Näin ja Raamatusta on oppeja mietitty yli 2000 vuotta. Yhtä ja ainoaa oikeaa ei ole vielä löytynyt.

• Anonyymi

Ehkä sillä tarkoitetaan vaan joidenkin ihmisten lukua, kuka tietää. Tsemppiä.

• Anonyymi

Ei vaan oppien sekamelskaa.

• Anonyymi

Kirkossa pitäisi olla yksi henki, sama kaikilla. Näin Raamattu opettaa.
      Se on lahja Jumalalta. Sitä ei voi ansaita. Se on armoa täynnä.

Armosta te olette pelastetut, siis armoa antakaa.
      Taivaan elämäntapa on armo, se on Jumalan Rakkaus.

Mutta maallisista asioista tulee rangaistus, se perustuu omaan voimaan epäluottamukseen Jumalaa kohtaan, siis epäuskoa Jumalan edessä.

Tässä on ihmisen uskon koetus ja kilvoitus. Ilman Jeesusta ei mitenkään onnistu, se on mahdoton, niin ihmeellinen on Jeesuksen veren voima, vain se vie perille.

• Anonyymi

Kirkko julistaa moniäänisyyttä eli riitoja missä monet äänet suoltavat yhtä kakofoniaa ja särkyneitä sydämiä, mutta kristinusko eli Jeesus julistaa että "Yksi Henki". Tämä on tyypillistä Jeesukseen uskovien keskuudessa, tunnistamme aina sen toisen uskovan.

Miksi?

Jeesus minussa tunnistaa Jeesuksen siinä toisessa uskovassa. Jeesus siis tunnistaa itsensä.

Amen

• Anonyymi

Kiitos Jeesus! Me uskovat tunnemme jo kadulla vastaantulevasta ihmisestä on hän homo joka on ansainnut kuoleman, vai onko hän uskova jossa Jeesus asuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos Jeesus! Me uskovat tunnemme jo kadulla vastaantulevasta ihmisestä on hän homo joka on ansainnut kuoleman, vai onko hän uskova jossa Jeesus asuu.

Miten aijot toteuttaa tuon Paavalin "homot ansaitsevat kuoleman"? Oletko Päivi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päivin puolustus: Kun me uskovat sanomme että homot ansaitsevat kuoleman, me kyllä sanomme että homot ansaitsevat kuolemman, mutta samalla me sanomme ettemme tarkoita sitä mitä me sanomme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päivin puolustus: Kun me uskovat sanomme että homot ansaitsevat kuoleman, me kyllä sanomme että homot ansaitsevat kuolemman, mutta samalla me sanomme ettemme tarkoita sitä mitä me sanomme.

Ymmärtääkö käräjäoikeuden tuomarit tuon sanaleikin?

• Anonyymi kirjoitti:

Paavali ei esitä, että "homot ansaitsevat kuoleman".

Päivi ja moni muu uskova esittää niin.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Paavali ei esitä, että "homot ansaitsevat kuoleman".

Päivi ja moni muu uskova esittää niin.

Mitä sinun kristalipallosi sitten kertoo?

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä sinun kristalipallosi sitten kertoo?

Mitä pitäisi kertoa? Että jotkut ansaitsevat kuoleman; kuten terroristit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, vaan vääristelet nyt koko asiaa. Noilla asioilla ei tarkoiteta sitä miten ne on väkisin tulkittu vailla uskonnonlukutaitoa.

• Anonyymi

Luterilaiseen kirkkoon kuuluu sananvapaus ja moniäänisyys. Kirkkoa saa myös kritikoida. Ainakin minä teen niin. Mutta kyllä evankeliumi pitäisi olla yksi eli usko Kristukseen pelastaa ilma ihmisen omia tekoja ja ansioita. Armo on Ansioton Rakkaus Minun Osakseni niinkuin rippikoulussakin opetettiin, ja se on sama myös sinulle. Omilla ratkaisuillaan pelastuvat tekouskovat, ovat muualla.

• Anonyymi

"Luterilaiseen kirkkoon kuuluu sananvapaus ja moniäänisyys."

Ja kristinuskoon ykseys! Jeesushan rukoili että me yhtä olisimme ja tottakai Isä Jumala kuuli Poikansa rukouksen.

"Omilla ratkaisuillaan pelastuvat tekouskovat, ovat muualla."

Juuri näin, uskossa Jeesukseen olevat ovat jo itseasiassa nyt taivasten valtakunnassa. Näinhän Jeesus on luvannut viedä meidät sinne minne itsekin menee.

Täytyy aina muistaa että uskossa Jeesukseen on se pelastus, ei ripareilla opitut mantrat. Mantrat itseasiassa kuuluu itämaisiin uskontoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Luterilaiseen kirkkoon kuuluu sananvapaus ja moniäänisyys."

Ja kristinuskoon ykseys! Jeesushan rukoili että me yhtä olisimme ja tottakai Isä Jumala kuuli Poikansa rukouksen.

"Omilla ratkaisuillaan pelastuvat tekouskovat, ovat muualla."

Juuri näin, uskossa Jeesukseen olevat ovat jo itseasiassa nyt taivasten valtakunnassa. Näinhän Jeesus on luvannut viedä meidät sinne minne itsekin menee.

Täytyy aina muistaa että uskossa Jeesukseen on se pelastus, ei ripareilla opitut mantrat. Mantrat itseasiassa kuuluu itämaisiin uskontoihin.

Kristittyjen ei tarvitse olla samaa mieltä monestakaan asiasta. Me ihmisethän olemme erilaisia. Lahkot vaativat samanmielisyyttä, ei kirkko. Näitä tasapäistettyjä pölvästejä on niin että päät yhteen kolkkuu lahkot täynnä. Me saamme kirkossa ajatella itsenäisesti.

Kristuksessa saamme toki olla yhtä. Kukaan ei ole vielä taivaassa eikä Jumalalla ole yhtään varattua paikkaa. Usko on kilvoittelua voittopalkinnosta Paavalia lainatakseni. Me luterilaiset elämme uskossa, emme vielä näkemisessä. Suuri on ero lahkolaisiin nähden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristittyjen ei tarvitse olla samaa mieltä monestakaan asiasta. Me ihmisethän olemme erilaisia. Lahkot vaativat samanmielisyyttä, ei kirkko. Näitä tasapäistettyjä pölvästejä on niin että päät yhteen kolkkuu lahkot täynnä. Me saamme kirkossa ajatella itsenäisesti.

Kristuksessa saamme toki olla yhtä. Kukaan ei ole vielä taivaassa eikä Jumalalla ole yhtään varattua paikkaa. Usko on kilvoittelua voittopalkinnosta Paavalia lainatakseni. Me luterilaiset elämme uskossa, emme vielä näkemisessä. Suuri on ero lahkolaisiin nähden.

Rakkaudessa on vain yksi Henki, Pyhä Henki. Kaikki on Jeesuksen ruumista.
        Jeesuksella ei ole mitään saatanasta, ei ole vastakohta, saatana on ajallinen Jeesus on luomaton ja ikuinen.
        Kirkkojen organisaatiot on ihmisestä Jeesus on Jumalasta, mikä ero?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksella ei ole mitään saatanasta, ei ole vastakohta, saatana on ajallinen Jeesus on luomaton ja ikuinen.

Onko käynyt koskaan sinulla mielessäsi että saatatkin palvella Saatanaa Jeesuksen sijasta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näyttäisi siltä että kuvittelet karsinasi lämpöä rakkaudeksi. Ei se RAKKAUTTA ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Lahkot vaativat samanmielisyyttä, ei kirkko. "

Taikka paremminkin sanoen Jeesus rukoilee uskoville ykseyttä, että on vain yksi henki ja mieli. Kyllä Jeesus minussa sen Jeesuksen siinä toisessa uskovassa tunnistaa.

Kirkko vaatii taas moniäänisyyttä missä jonkinmoinen vihamielisesti toisiaan vastaan taistelevat riitelijät muodostamat tämän kakofonisen metelin.

"Me saamme kirkossa ajatella itsenäisesti."

Ja kun näitä itsenäisesti ajattelevia on paljon niin aikamoinen älämöly siitä syntyy ja johtajat sitten vaikenevat.

"Kukaan ei ole vielä taivaassa eikä ..."

Voihan sen noinkin sanoa, mutta taivasten valtakunta on sisäisesti meissä.

"Me luterilaiset elämme uskossa, emme vielä näkemisessä. "

Tuo on varmaan totta, että luterilaiset elävät uskossa, yleensä kasteen armoon ja koska kirkko on moniääninen niin uskoja on miljoona aina esineistä taivaankappaleisiin ja erilaisiin uskomuksiin, mutta kristinuskossa uskomme Jeesukseen. On siinä valtava ero.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko käynyt koskaan sinulla mielessäsi että saatatkin palvella Saatanaa Jeesuksen sijasta?

Kun uskoo Jeesusta ei tarvitse epäillä.
        Epäusko on synti, ja kaiken pahan alku.

Joh: 14:27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näyttäisi siltä että kuvittelet karsinasi lämpöä rakkaudeksi. Ei se RAKKAUTTA ole.

Nyt puhutaan Jeesuksen Rakkaudesta se on yksi ja sama.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus kyllä rakastaa, mutta te ette.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taikka paremminkin sanoen Jeesus rukoilee uskoville ykseyttä, että on vain yksi henki ja mieli. Kyllä Jeesus minussa sen Jeesuksen siinä toisessa uskovassa tunnistaa.

Kirkko vaatii taas moniäänisyyttä missä jonkinmoinen vihamielisesti toisiaan vastaan taistelevat riitelijät muodostamat tämän kakofonisen metelin.

Ja kun näitä itsenäisesti ajattelevia on paljon niin aikamoinen älämöly siitä syntyy ja johtajat sitten vaikenevat.

Tuo on varmaan totta, että luterilaiset elävät uskossa, yleensä kasteen armoon ja koska kirkko on moniääninen niin uskoja on miljoona aina esineistä taivaankappaleisiin ja erilaisiin uskomuksiin, mutta kristinuskossa uskomme Jeesukseen. On siinä valtava ero.

Kirkossa on hyvin rauhallista, mutta uskonlahkoissa sitä älämölöä kyllä piisaa. Sellaisessa huutoköörissä on kaikki pyhyys niin kaukana kuin itä on lännestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus kyllä rakastaa, mutta te ette.

Juupas, eipäs keskustelu. Noinko äiti käski sanoa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi pitää puhua Jeesuksesta ja hänen rakkaudestaan. Teiltähän sitä kysytään. Jeesus ei ole siellä vaan häntä näyttelevät veijarisaarnaajat jotka puhuvat vain omaan rahapussiinsa. HehHeh!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meille luterilaisille usko Jeesukseen on aina Jumalan teko. Teille helluntailaisille se näyttää olevan oma tekonne niinkuin Reinhard Bonnkekin on asian ilmaissut. Eroa on tosi paljon. Oletko tässä samaa mieltä?

• Anonyymi

Systeemejä on monia, mutta Pyhä Henki on vain yksi, Ihminen ei tiedä mistä se tulee ja mikä se menee. Se on Hyvä ja rakentaa rauhaa ja muodostaa Kristuksen ruumiin.
      Se on Jumalan lahja.

Sataastahekiä on kuinka ja paljon pahaa tekemässä ja ajattelemassa pahaa ja ilkeyksiä; kuinka saisi riistää ja ansaita rahaa ja kunniaa ja ylentää itsensä ja aina olla vastaan täydellistä Jeesusta, siksi ne vihaa Jeesuksen Henkeä.
      Siksi Jeesuksen seuraajia vihataan ja vainotaan, ja puhutaan heistä pahaa. Ja kaikki on käynyt toteen, sen voi lukea Raamatusta.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Hyvä kirjoitus pastorilta. Kirkko on moniääninen, ja niin pitää kansankirkon ollakin. Lahkolaiset viihtyvät omissa karsinoissaan. Kirjoitukseen olisin ehkä lisännyt vielä kirkon tunnustuksen. Se on tietysti yksiääninen. Ihminen pelastuu yksin armosta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.

• Saatana kävelee kirkkoon ja naiset avaavat ovet ja toivottavat halauksin sen tervetulleeksi.

• Anonyymi

Kivaltahan se tuntuu jos naiset halaavat. Eikö sinusta?

• Anonyymi

Kristillisyyteen on kuulunut alusta asti moniäänisyys. Epäuskokaan ei ole ollut vierasta. Samanmielisyyden vaatimus on luonnotonta.

• Anonyymi

Ei todellakaan ole kuulunut saman seurakunnan sisällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lue Paavalin kirjeistä. Niissähän tapeltiin ihan perusasioistakin ja oltiin eri mieltä. Syntyi hyvin monia uskonnollisia ryhmiä jotka luokittelivat toisiaan harhaoppisiksi. Sama juttu nykyään. Jopa Jeesuksen opetuslapsijoukossa vaikka olivat silminnäkijöitä vallitsi erilaisia näkemyksiä. Monet epäilivät, yksi oli pettäjä toinen kieltäjä. Sama meno on nykyään. Kristillisiä kirkkokuntia ja lahkoja on pilvin pimein ja kaikki nämä ovat omasta mielestään ainoita oikeita jeesuslaisia. HehHeh!

• Anonyymi kirjoitti:

Niin ja seurakuntia oli useita, eivätkä ne aina olleet samaa mieltä. Ei tosin edes opetuslapset olleet.

• Anonyymi

Ihana Suomi (1. revisio)

-Valkeiden lumien ja kauniisti kukkivien kesäniittyjen, puhtaiden vesien, valkeiden kesäöiden, kimaltelevien jokien/järvien ja kultakaivosten luvattu maa.
      -Mukavien, kohteliaiden, huolehtivien ja huomaavaisten ihmisten maa.
      … armas kotimaa! ---Kaikilleko?
      Suomessa voi olettaa, että kansalainen ei joudu avoimen tai salaisen koston kohteeksi kun sanoo mielipiteensä?!

Ongelmiakin on. Vastaajan oikeusturva ei ole kunnossa. Eivätkä mielivallan etupirit halua edes tutkia vastaajan perustuslaillisten, kansainvälisten ihmisoikeuksien, yleisten lukuisien oikeusperiaatteiden, prosessioikeussäädösten laiminlyöntejä ja oikeudenkäynneissä tahallisesti tai tuottamuksellisesti tehtyjä oikeusmurhia. Vielä yli kolmenkymmenen vuodenkin jälkeen väitetyistä rikoksista oikeusmurhien uhrit, ovat vapaata riistaa ja viharikosten, maalittamisen ja yhteiskunnallisen syrjimisen kohteita.

Tähän on tultava korjaus ja selkeät mittarit sille, että jokainen suomalainen kaikissa oikeustapauksissa saa asiansa käsitellyksi vapaassa, puolueettomassa, julkisessa ja riippumattomassa tuomioistuinkäsittelyssä, jossa hänelle taataan perustuslain ja kansainvälisten ihmisoikeuksien, yleisten oikeusperiaatteiden ja prosessioikeusnormien edellyttämät takeet! Julkisesti arvioitavaksi: -näyttö ja vastuu oikeudenmukaisesta oikeusprosessista syyttäjän ja tuomarin vastuulle.

Tämä on erityisen tarpeellista esimerkiksi seksuaalirikosten käsittelyissä, joissa vastaajat erityisesti ovat joutuneet mielivallan uhreiksi, eivätkä ole saaneet oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä. Elinkautistakin vakavampien seurausten kohteiksi yli kolmeksikymmeneksi vuodeksi.

Totuus, oikeus ja kohtuus pitää olla kaikilla. Ja jos vastaajan oikeusturvan loukkauksia ja rikollista, eli lain vastaista toimintaa vastaajan vahingoksi on harjoitettu, ne on tuotava julki ja käsiteltävä oikeuden harjoittamisen ja hallinnon rikoksina ja niistä rangaistava. Salaisiksi julistetut oikeudenkäynnit kertovat kansainvälisestikin, että prosesseissa on oikeuden toteutumisen kannalta hämäriä määrittelyjä, toimia ja tulkintoja vastoin oikeaa totuutta ja lainmukaisuutta, eli vääriä tuomioita.

Rakkaat suomalaiset poliitikot. Säätäkää, että kärsittyään tuomion, on kohtuullisuuden nimissä varmistettava Suomen kansalaiselle oikeus kolmen-viiden vuoden kuluttua kärsimästään rangaistuksesta puhdistaa nimensä ilmoittamalla esimerkiksi kahden nuhteettomaksi tiedetyn suomalaisen todistamana, että rangaistavaa tekoa ei ole jatkettu tai uusittu. Näin tehden ihmiset, langenneet tai väärien oikeudellisten pelien uhrit saavat mahdollisuuden korjata elämänsä kauhean kohtalon ja osallistua maamme rakentamiseen täysivaltaisena kansalaisena. Tätä puoltavat myös lait ja virallisesti määritellyt pyrkimykset integroida ja mahdollistaa tuomittujen sopeutuminen takaisin yhteiskuntaan.

Meillä on vastuu lähimmäisistämme!
      Ei ole oikein tuomita ketään yli kolmekymmentä vuottakin jatkuneeseen yhteiskunnalliseen syrjimiseen ja karttamisrangaistuksiin.

Mielivalta on ylimielistä ja röyhkeää, eikä suostu näkemään, tunnustamaan ja korjaamaan tekemiään vääriä tuomioita. Mielivallan reaaliaikainen prosessi vahvemman oikeudesta nähdään myös kansainvälisissä suhteissa. -Nyt Ukrainan rajoilla. Jos emme puolusta ihmisoikeuksia kotimaassa, olemme kuin kalkitut haudat esiinnyttäessä puhtoisina tuomitessamme esim. Venäjän brutaalia hyökkäystä Ukrainaan. Vahvemman oikeus heikomman tuomitsemiseksi ylimielisen mielivallan ja väkivallan keinoin.

Arvoisa rakas päättäjä; Sanna, Annika, Li, Petteri, Anna-Maja, Riikka, ja kaikki te muutkin vaikutusvaltaiset puolueet, kansanedustajat, virkamiehet ja muut oikeamieliset! -Nyt on oikea aika ja te pystytte tekemään nuo tärkeät uudistukset kansalaisten ja kansakunnan parhaaksi.

Väitöskirja Suomen oikeusvaltioperiaatteen noudattamisen tilasta ja tehdyistä vastaajan oikeusturvaa säätelevien normien rikkomuksista tullee julkaistuksi? Oikeudenmukaisen oikeudenkäynnin kriteeristö vastaajan oikeusturvanormien vaatimusten näkökulmasta on noin 80-100 kohtaa, jotka on huomioitava ja toteutus perusteluineen julkaistava kansan arvioitavaksi! Presidentti Niinistö: ”Meillä on kyllä lait. Kunhan niitä vain noudatettaisiin”.

Katso vastaajan oikeudellista asemaa ja oikeusturvaa säätelevistä eurooppalaisista säädöksistä, Suomen perustuslaista, prosessioikeussäädöksistä, vastaajan oikeusturvanormeista ja yleisistä syyttäjän ja tuomarin ohjeista ja yleisistä oikeusperiaatteista. Sosiologian tutkimusmentelmistä myös, jossa määritellään objektiivisen totuuden ja näytön riittävyyden kvalifiointiperusteet. Oikeuskansleri Jaakko Jonkka: ”Edellytyksenä oikeudenmukaisen oikeudenkäynnin ja vastaajan oikeusturvan toteutumiselle on syyttäjälle ja tuomarille asetettava objektiviteettiperiaatteen ehdoton noudattaminen.”

• Anonyymi

Täällä on joku helluntailainen ilkeämielisesti sanonut luterilaisista että me uskomme kasteeseen. En tiedä ketään luterilaista joka väittäisi näin. Se on pelkästään uudestikastajien kieroilua ja valehtelua koska he itse ovat tehneet itsestään uskovaisia omilla tempuillaan.
      Me luterilaiset uskomme Jeesukseen Kristukseen, emme kasteeseen, mutta kastamme ja opetamme niinkuin Jeesus on meitä käskenyt. Kristittyjen perheiden lapset kastamme jo lapsina ja opetamme rippikouluissa. Lähetyskentillä me opetamme ensin ja kastamme sitten perhekunnittain apostolien käytännön mukaisesti.

• Anonyymi

Miksi sitten kastatte vauvoja heiltä kysymättä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sitten kastatte vauvoja heiltä kysymättä?

Koska vauvatkin kuuluvat perhekuntaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska vauvatkin kuuluvat perhekuntaan.

Vauvat kastetaan ihan yksinään erillään perhekunnasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vauvat kastetaan ihan yksinään erillään perhekunnasta.

Sekoitat nyt kylvettämisen, vaipanvaihdon ja kristillisen kasteen toisiinsa. Oliskohan nyt paikallaan että tarkistat omat tietosi? HehHeh!

• Anonyymi

"Täällä on joku helluntailainen ilkeämielisesti sanonut luterilaisista että me uskomme kasteeseen."

Totta tuo - kirkossa puhutaan alvariinsa uskosta kasteen armoon, kristinuskossa taasen uskotaan Jeesukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Täällä on joku helluntailainen ilkeämielisesti sanonut luterilaisista että me uskomme kasteeseen."

Totta tuo - kirkossa puhutaan alvariinsa uskosta kasteen armoon, kristinuskossa taasen uskotaan Jeesukseen.

"Kasteen armolla" tarkoitetaan tässä yhteydessä Jeesuksen Kristuksen armoa. Kristillisessä kasteessa Jeesus otetaan vastaan omakohtaisena Vapahtajana. Kristillistä kastetta ei eroteta opetuksesta josta sinä olet jäänyt näköjään osattomaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kasteen armolla" tarkoitetaan tässä yhteydessä Jeesuksen Kristuksen armoa. Kristillisessä kasteessa Jeesus otetaan vastaan omakohtaisena Vapahtajana. Kristillistä kastetta ei eroteta opetuksesta josta sinä olet jäänyt näköjään osattomaksi.

Uudestikastajien kokouksissa "Jeesus" (huom. lainausmerkit) otetaan vastaa kädennostolla niinkuin huutokaupoissa ilman kristillistä opetusta. Useinmiten tällä Jeesuksella onkin sitten sarvet päässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudestikastajien kokouksissa "Jeesus" (huom. lainausmerkit) otetaan vastaa kädennostolla niinkuin huutokaupoissa ilman kristillistä opetusta. Useinmiten tällä Jeesuksella onkin sitten sarvet päässä.

Mutta vauvakasteella yritetään karkoittaa tuota sarvipäätä vauvasta ja pakottaa se ärsyttämään vauvaa koko loppuelämän:
        Vähäkatekismuksen liitteet

"Kasterukousten sanoista kuulet, kuinka monin valituksin ja kuinka vakavin mielin kristillinen kirkko kantaa lapsen esiin; vakain, varmoin sanoin se tunnustaa Jumalalle, että lapsi on joutunut Perkeleen valtaan, synnin ja vihan lapseksi, palavasti se rukoilee apua ja kasteen armoa, että hänestä tulisi Jumalan lapsi.

Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioon, ettei ole leikin asia käydä Perkeleen kimppuun. Kasteessa ei vain karkoteta Perkelettä lapsen luota, vaan toisaalta tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan kastettua koko elämän ajan"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta vauvakasteella yritetään karkoittaa tuota sarvipäätä vauvasta ja pakottaa se ärsyttämään vauvaa koko loppuelämän:

"Kasterukousten sanoista kuulet, kuinka monin valituksin ja kuinka vakavin mielin kristillinen kirkko kantaa lapsen esiin; vakain, varmoin sanoin se tunnustaa Jumalalle, että lapsi on joutunut Perkeleen valtaan, synnin ja vihan lapseksi, palavasti se rukoilee apua ja kasteen armoa, että hänestä tulisi Jumalan lapsi.

Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioon, ettei ole leikin asia käydä Perkeleen kimppuun. Kasteessa ei vain karkoteta Perkelettä lapsen luota, vaan toisaalta tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan kastettua koko elämän ajan"

Kuka pakottaa? Kyllähän se mahtava vihollinen ärsyttää ihmistä koko elämän ajan ilman pakottamattakin. Siksi tarvitaan jokapäiväistä parannuksen tekoa ja kilvoittelua. Tätähän se kristinusko on. Etkö sinä tarvitse parannusta ja kilvoittelua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On todella hienoa jos vanhemmat ja kummit rukoilevat lapsen puolesta. Kaste velvoittaa vanhempia myös opettamaan kaikki mitä Jeesus on sanonut. Valitettavasti tuo ei aina tapahdu.

Uudestikaste vapaakirkoissa on pelkkä lahkoon liitymis -rituaali. Sillä ei ole siellä mitään kristillistä sisältöä

• Anonyymi kirjoitti:

On todella hienoa jos vanhemmat ja kummit rukoilevat lapsen puolesta. Kaste velvoittaa vanhempia myös opettamaan kaikki mitä Jeesus on sanonut. Valitettavasti tuo ei aina tapahdu.

Uudestikaste vapaakirkoissa on pelkkä lahkoon liitymis -rituaali. Sillä ei ole siellä mitään kristillistä sisältöä

Raamatussa kastetaan vain uskoon tulleita. Jos ihminen on eronnut kirkosta on hylännyt vauvakasteensa on ihan luonnollista, että menee Raamatulliselle kasteelle kun kasteen merkityksen ymmärtää.

• Anonyymi
        usko-vainen kirjoitti:

Raamatussa kastetaan vain uskoon tulleita. Jos ihminen on eronnut kirkosta on hylännyt vauvakasteensa on ihan luonnollista, että menee Raamatulliselle kasteelle kun kasteen merkityksen ymmärtää.

Miksi Päivi ei ole ymmärtänyt tai eikö hän ole tullut uskoon koska hän ei ole mennyt "Raamatulliselle kasteelle"? HÖH!

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi Päivi ei ole ymmärtänyt tai eikö hän ole tullut uskoon koska hän ei ole mennyt "Raamatulliselle kasteelle"? HÖH!

Päivi on edelleen evlut kirkon jäsen 😺

• Anonyymi
        usko-vainen kirjoitti:

Päivi on edelleen evlut kirkon jäsen 😺

Mutta hän ei ole uskovainen, koska hän ei ole mennyt Raamatulliselle kasteelle. Tätäkö tarkoitat?

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta hän ei ole uskovainen, koska hän ei ole mennyt Raamatulliselle kasteelle. Tätäkö tarkoitat?

Eikös luterilaisille riitä se vauvakaste? 😺

• Anonyymi
        usko-vainen kirjoitti:

Eikös luterilaisille riitä se vauvakaste? 😺

Onko Päivi siis harhaoppinen eli hän ei olekaan oikea aito uskovainen koska ei toimi Raamatun sanan mukaan ja mene uskovien kasteelle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko Päivi siis harhaoppinen eli hän ei olekaan oikea aito uskovainen koska ei toimi Raamatun sanan mukaan ja mene uskovien kasteelle?

Päivi on luterilainen, onko luterilaiset harhaoppisia? 😺

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ne on 99 pros jumalattomia nimikristittyjä joilla ei ole minkäänlaista omakohtaista jumalasuhdetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Päivi on harhaoppinen koska hän ei ole mennyt raamatulliselle kasteelle. Kyllä luterilainen voi mennä raamatulliselle kasteelle eikä häntä eroteta kirkosta. Uudelleen kasteelle meneminen on kielletty ainoastaan luterilaisilta papeilta ei tavallisilta rivijäseniltä. Mikä uskovainen Päivi luulee olevansa jos hän ei tottele Jumalan sanaa???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ne on 99 pros jumalattomia nimikristittyjä joilla ei ole minkäänlaista omakohtaista jumalasuhdetta.

Onko se yksi prosentti uskovaisia? Ovatko menneet raamatulliselle kasteelle? Päivi ei kuulune heihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko se yksi prosentti uskovaisia? Ovatko menneet raamatulliselle kasteelle? Päivi ei kuulune heihin.

Päivi on vauvavaleltu. Hän ei ole aito uskovainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päivi on vauvavaleltu. Hän ei ole aito uskovainen.

Höh höh: "Päivi on vauvavaleltu. Hän ei ole aito uskovainen"?????

Räsänen on varmimmin uskovainen kuin ne monet kristittyinä esiintyvät, jotka ovat panneet päänsä pensaaseen,kuten monet papit ja piispat. Nämä ovat raukkoja eikä oikeita kristittyjä.
        Uskovaisuus ei riipu siitä, miten on kastettu onko kastamaton, vaan oikea usko näkyy teoissa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulutko sinä?

• Anonyymi
        usko-vainen kirjoitti:

Miksi et ole itse mennyt aikuisena kasteelle?

• Anonyymi

Kirkko on moniääninen kakofonia, mutta Jeesuksen seurakunnassa ykseyden harmonia ja rakkaus vallitsee. Yksi Herra, yksi HENKI, yksi upottaminen - - siinä se kristinuskon aakkoset. Onko vaikeaa?

• Anonyymi

Kristittyjen joukossa tuo idea ei ole koskaan toteutunut. Ei varhaisissa eikä nykyisissäkään kirkoissa. Se on toiveajattelua vain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristittyjen joukossa tuo idea ei ole koskaan toteutunut. Ei varhaisissa eikä nykyisissäkään kirkoissa. Se on toiveajattelua vain.

Kirkossa väki vähenee ja melu kovenee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se johtuu varmaan noista PRIDE- ihmisistä, jotka pitävät kovaa ääntä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvin sanottu!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se johtuu varmaan noista PRIDE- ihmisistä, jotka pitävät kovaa ääntä.

PRIDE -ihmisistä ei ole tarvinnut kuitenkaan tehdä rikosilmoituksia, mutta kaltaisistasi kiihkouskovaisista on tarvinnut tehdä. Koittaisitte nyt jo rauhoittua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

PRIDE -ihmisistä ei ole tarvinnut kuitenkaan tehdä rikosilmoituksia, mutta kaltaisistasi kiihkouskovaisista on tarvinnut tehdä. Koittaisitte nyt jo rauhoittua.

Miksi Räsästä tarvitsi tehdä rikosilmoitus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ethän yhtään ole asenteellinen, ethän? 🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paska haisee vain pöyhimällä. 🤭
        Ei kukaan viitsi nostaa paskapettereitä tikun nokkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Koittaisitte nyt jo rauhoittua."

No sitten rauhoitutaan kun Jeesus on saapunut!!

Mikä muuten sun elämäntilanne on tällä hetkellä kun Jeesus on saapunut?

Kunhan nyt vaan kysyin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki eivät tehtaile rikosilmoituksia toisinuskovista ja -ajattelevista, etenkään löysin perustein.
        Arvot ovat menneet päälaelleen ja on rankaistu niitä, jotka ovat pidättäytyneet luterilaisen kirkon opetuksissa.

• Anonyymi

Kirkon ääni on muuttunut falsettiin.

• Anonyymi

On kuin eunukkien kuoro.

• Anonyymi

Tarkoittaa, että kirkon jäsenet eivät ole toistensa klooneja.

• Anonyymi

Kirkossa ateisti ja liberaalit huutavat lujimmin.

• Anonyymi

Kirkossa pitäisi olla vain Kristuksen ääni.

• Anonyymi

Ja kun Kristus ei ole koskaan paikalla, hänen ääntään käyttävät syntiset ihmiset.

• Anonyymi

Seurakunta on laaja. Siihen mahtuu monenlaisia ihmisiä.

• Anonyymi

Mitä tehdään niillä tunnutuskirjoilla ja katekismuksilla, jos niillä ei ole mitään merkitystä oikean opin määrittelemisessä?
        Ovatko ne vain satukirjoja, joilla ylläpidetään kirkkolaitosta pystyssä?

• Anonyymi

Niin ei pitäisi olla. Seurakunnassa pitäisi olla vain uskovia.

• Anonyymi

Musta se tarkoittaa esim. sitä, että kirkko alkaa vihkiä samaa sukupuolta olevia kristilliseen avioliittoon, koskien myös transmies ja transnaispareja.
      Myös eri sukupuolta oleva transnainen ja transmies voidaan vihkiä avioliittoon.

Ainut ryhmä, joka ei saa toteuttaa seksimieltymystään on pedofiilit.
      Heidän tulee elää selibaatissa.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Se tarkoittaa soraäänistä kirkkoa, jossa Saatanallakin on omat laulajansa.

• Anonyymi

Jeesus rukoili ja sanoi:
      ”Isä, niin kuin sinä lähetit minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät. Minä pyhitän itseni uhriksi heidän tähtensä, että heistäkin tulisi totuuden pyhittämiä.
      Minä en rukoile vain heidän puolestaan, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun. Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut.
      Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, olen minä antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä. Kun minä olen heissä ja sinä olet minussa, he ovat täydellisesti yhtä, ja silloin maailma ymmärtää, että sinä olet lähettänyt minut ja että olet rakastanut heitä niin kuin olet rakastanut minua.”

Miten moniäänisyydellä voidaan yhteyttä rakentaa, jos on niin monta mieltä kun on miestäkin. Eikö se ole paremminkin yhteyttä hajottava. Siihen yhteyteydessä Jeesuskin rukoili seurakunnan pysyvän.

• Anonyymi

Me hyväksymme kirkossa moniäänisyyden. Yhtä ainoaa oikeaa uskonkäsitystä ei ole koskaan ollutkaan, vaan kristillinen usko on aina ollut moniäänistä.

• Anonyymi

Mitä se moniäänisyys kirkossa tarkoittaa, kun on olemassa vain yksi totuus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä se moniäänisyys kirkossa tarkoittaa, kun on olemassa vain yksi totuus?

Mikä se totuus sinun mielestäsi on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä se totuus sinun mielestäsi on?

Jeesus sanoo;" Minä olen tie, TOTUUS, ja elämä."
        Kuinka tämän siis voi moniäänisesti selittää.
        Eikö se ole aika yksiselitteistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sanoo;" Minä olen tie, TOTUUS, ja elämä."
        Kuinka tämän siis voi moniäänisesti selittää.
        Eikö se ole aika yksiselitteistä.

Kristillisiä kirkkoja ja lahkoja on tuhansia maailmalla ja kaikki uskovat Jeesukseen ja kuitenkin he tuomitsevat toisiaan helvettiin minkä kerkiävät. Tämä on ainakin totuus.

• Anonyymi

Niin se on, että moniääninen kirkko on soraääninen seurakunta ja Saatanallakin on siellä omat mörisijänsä.

• Anonyymi

Moniääninen ja monimielinen kirkko? Hyvä vai paha?

1. -Ihminen palastuu tekemällä ratkaisun, ei millään vauvavalelulla tai kasteen armolla. Ihmisen oma ratkaisu pelastaa ja se on uudestisyntymisen ehto. Usko on teko.

2. -Ihminen pelastuu yksin armosta ja yksin Kristuksen kautta. Tämä lahja on sinulle jo annettu pyhässä kasteessa. Ota se vastaan täydellä luottamuksella ja uskolla.
      ---------------
      1. -Homot menevät helvettiin, eikä niiden kanssa pidä olla missään tekemisissä jos he eivät halua eheytyä heteroiksi. Homoseksuaalisuus on syntiä.

2. -Homot ovat kirkossa Jumalan lapsia niin kuin heterotkin, tasa-arvoisia kristittyjä. He voivat toimia samalla tavalla seurakunnan viroissa kuin heterotkin. Kirkko siunaa heidän rekisteröidyn parisuhteensa ja avioliittonsa. Homoseksuaalisuus ei ole syntiä
      ----------------
      1. -Naispappeus on syntiä. Naisia ei pidä hyväksyä pappisvirkaan. Se on Jumalalle kauhistus.

2. -Naiset ovat tasa-arvoisia myös virkakysymyksissä kirkossa. Emme hyväksy syrjintää.
      ----------------
      1. -Evoluutioteoria on Saatanasta. Jumala kertoo Raamatussa miten kaikki kirjaimellisesti tapahtui.

2. -Teologisessa tiedekunnassa ei opeteta kreationsmia. Kreationismi on roskaa. Evoluutioteoria on samanlainen tosiasia kuin sekin että Maa kiertää Aurinkoa.
      -----------------
      1. -Sairaita parantuu rukouksella sitä varten järjestetyissä kokouksissa karismaattisissa piireissä.

2. -Yhtään paranemista ei ole tarkoissa tutkimuksissakaan todettu tapahtuneen näiden piirien suggestiokokouksissa. Pelkkiä tarinoita. Ihmisiä huijataan.
      -----------------
      1. -Raamattu on kokonaan ja kirjaimellista Jumalan erehtymätöntä sanaa, jota vain uskovaiset voivat ymmärtää oikein.

2. -Raamattu on ihmisten kirjoittama, täynnä ristiriitoja, erilaisia käsityksiä, satuja ja legendoja, mutta se sisältää myös sen mitä varhaiset kritityt uskoivan omassa historiallisessa kontekstissaan. Raamattua pitää lukea järjellä ja kriittisesti kaikella luotettavalla tiedolla. Fundamentalismi on kristallipallonoituutta.

• Anonyymi

siinä on ainakin ihan vaan yksiääninen karvajalan ääni, jopa falsetissa paikkapaikoin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

siinä on ainakin ihan vaan yksiääninen karvajalan ääni, jopa falsetissa paikkapaikoin.

Etkö huomannut mitään moniäänisyyttä edellisessä? HMM!!!

Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      105
      5127
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3353
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3185
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      438
      2407
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      247
      1490
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1271
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      80
      1237
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1188
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      131
      1097
    Aihe