Mikä mua vaivaa

Anonyymi

Eli oon 21-vuotias nainen ja oon nyt iän myötä tajunnu et mussa on jotain vikaa.. mulla siis on masennusta ahdistusta yms… mut oon ihan lapsesta lähtien ottanu aina jonkun ihmisen ketä matkin… siis pidän hiuksia samanlailla kun tämä tietty henkilö, pukeudun samalla tavalla, puhun samalla tavalla , ostan kaupasta samoja tuotteita mitä hän, käyttäydyn samalla tavalla jne… aina joku henkilö ketä matkin, oli se sitten mun kaveri tai joku tuntematon esim.. sosiaalisesta mediasta ja seuraan kaikkea mitä hän tekee. Tää häiritsee mua en osaa olla oma itteni ja en edes tiiä minkälainen oikeesti olen. En ole kehannut kertoa tästä kenellekkään koska häpeän tätä.. osaako joku kertoa mikä mua vaivaa?

11

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      sulla ei ole omaa identiteettiä.

    • Anonyymi

      Tuskin on sairaus . Olet vain niin nuori että haet omaa minuuttasi

      • Anonyymi

        21-vuotias on jo aikuinen eikä lapsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        21-vuotias on jo aikuinen eikä lapsi.

        Pentu 21 v vielä on. Aivot vielä kehittymättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pentu 21 v vielä on. Aivot vielä kehittymättä.

        Miten tuon ikäisiä on sitten työelämässä jos aivot ei ole kehittyneet.Eikö ole vaaralllista päästää tuon ikäisiä töihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuon ikäisiä on sitten työelämässä jos aivot ei ole kehittyneet.Eikö ole vaaralllista päästää tuon ikäisiä töihin?

        aivot kehittyvät aina 25 ikävuoteen asti. Ap on vain eksyksissä itsensä kanssa kun on niin nuori. Puuttuu elämänkokemus ja visio siitä mitä haluaa isona olla. Mikään sairaus toisten matkiminen ei ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aivot kehittyvät aina 25 ikävuoteen asti. Ap on vain eksyksissä itsensä kanssa kun on niin nuori. Puuttuu elämänkokemus ja visio siitä mitä haluaa isona olla. Mikään sairaus toisten matkiminen ei ole

        Vaikkei matkiminen olisikaan sairaus, niin ei se ihan tervettäkään ole.

        Itselläni oli vuosia sitten yksi kaveri, samaa sukupuolta, ikää hieman vähemmän kuin itselläni.
        Oli aika hämmentävää, kun oltiin tutustuttu vähän paremmin, ja menin kerran tapaamaan häntä.
        Hän oli muuttanut hiustyylinsä aivan samanlaiseksi kuin minulla oli.
        Pisti kyllä miettimään, ettei se aivan normaalia ollut.
        En jaksanut alkaa selvittämään ja lukemaan, mistä moinen johtuu. Löytyyhän siihen jostain jonkinlaista selitystä. Luokitellaanko sairaudeksi vai ei, siitä en tiedä.


    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tänne! Et kertonut onko sinulla masennuksen ja ahdistuksen vuoksi jo hoitosuhde. Jos on, niin kannaustan sinua kertomaan edellä kertomastasi myös siellä. Asian kertomisessa ei ole mitään hävettävää.

      Lisäksi on olemassa monenlaisia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä.

      - Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Esimerkiksi joka viikko maanantaista torstaihin klo 15-19 on Solmussa-chat päivystys, jossa voi jutella kahden kesken päivystäjän kanssa. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Osassa yksiköistä myös etävastaanotto on mahdollinen. Yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Sinusta on moneksi! Pystyt mihin vaan ja se on hienoa. Iän myötä oma tyyli varmasti löytyy, mutta trendit aina vaihtuvat, se mikä oli hetki sitten hienoa ei hetken päästä enää olekaan. Elä terveellisesti. Kokeile yoogaa, ja kun elämä hymyilee niin unohtuu paineet tyylistä!

    • Anonyymi

      Et usko itseesi, koet olevasi viallinen ja huono, ja tämä on kroonista. Siksi yrität piiloutua kopioidentiteetin taakse, jopa huijataksesi itseäsi. Ensin sun pitää selvittää syyt, mikä aiheuttaa masennusta ja ahdistusta ja jo niiden hahmottaminen helpottaa oloa. Kun ne on selvillä, niin sitten voi käydä suoraan niihin syihin kiinni. Kun olo helpottuu, niin itsetunto ja itseluottamus kohentuu, etkä koe olevasi enää kopioidentiteetin tarpeessa. Tiedät olevasi arvokas yksilö ja alat arvostamaan omia juttujasi. Kun huomaat, että sinä pystyt lähes mihin vain, niin sitten tiedät, että ko. ongelma on taaksejäänyttä.

    • Anonyymi

      Hyviä neuvoja roppakaupalla!
      Lisäisin noihin vielä harrastukset; kokeileppa mistä olet kiinnostunut. Jaa että et mistään erikoisemmin?
      No sitten olet kaikista parhaimmissa asemissa!
      Voit aloittaa aivan mistä tahaansa! Kirjottaudu useille erialojen kursseille ja kokeile niitä kurssien keston ajan.

      Loydettyäsi mieleiset , jatka ja kehittele niissä tietojasi, taitojasi.
      Tuo lisää itsevarmuutta ja oman minän loytämistä.
      Sinun sisällä on voimakas identiteetti, se vain tarvitsee sinun konkreettista apua päästä ulos!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      127
      2386
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1434
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      338
      1163
    4. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      113
      1141
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1097
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1005
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      710
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      709
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      700
    10. 50
      674
    Aihe