CARSPY HUIJAUS?!

Anonyymi

Facessa tuli vastaan carspyn mainos auton hinta-arvion teettämisestä. Missään ei selvinnyt että palvelu maksaa ja syötin vain rekisterinumeron ja spostin, menin sivulla eteenpäin jolloin alkoi kysellä yhteystietoja yms ja silloin vasta ilmeni että palvelu maksaa. Tässä vaiheessa lopetin samantien ja sain spostiini vahvistuksen tilauksestani. Otin yhteyttä ja ilmoitin etten halua palveluanne ja perustelin etten edes vienyt asiaani loppuun. Epäilyttävän näköinen vastaus tuli jonkin ajan päästä englanniksi että pitää maksaa. Laitoin uuden reklamaation jolloin sain vastaukseksi että autoni hinta-arvio tulee postissa vaikken edes yhteystietojani ilmoittanut heille.
Onko kenelläkään kokemusta tästä tai kyseisistä huijauksista. Tuleeko tässä kohta perintätoimistosta laskua niinkuin he uhkailivat vai voinko jättää asiasta huolehtimisen??

118

8145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinnehän voi kuka tahansa kirjoittaa minkä rekkarin vain, samoin e-mailin ,puhelinnumeron jne. Noinhan voisi mulkuille kavereille hankkia maksettavaa.
      Siellä olisi pitänyt etukäteen tunnistautua pankkitunnuksilla. Ei mitään perustetta maksulle

    • Anonyymi

      Kuluttaja-asiamiehelle sama teksti ja liitteeksi kaikki s-posti dokumentit. He tutkivat laskutuksen oikeellisuuden. Eikös nettikaupoissa pitäisi olla aina 30 päivän palautusoikeus.

      • Anonyymi

        Hei minulle kävi samalailla kuten monelle muulle onko kukaan tehnyt rikosilmoitus ta kyseisestä firmasta T Reino


      • Anonyymi

        Eivät noteeraa mitenkään. Eikä oikeusaputoimisto koska suomessa ei ole tehty rikosta ja Carspy on Belgiassa rekisteröity firma mikä toimii Latviasta käsin. Poliisikaan ei voi asialle mitään, siis suomen poliisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät noteeraa mitenkään. Eikä oikeusaputoimisto koska suomessa ei ole tehty rikosta ja Carspy on Belgiassa rekisteröity firma mikä toimii Latviasta käsin. Poliisikaan ei voi asialle mitään, siis suomen poliisi.

        Hei! meille kans tullut laskun tästä, oletko käynyt poliisilla? oletko maksanut laskun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät noteeraa mitenkään. Eikä oikeusaputoimisto koska suomessa ei ole tehty rikosta ja Carspy on Belgiassa rekisteröity firma mikä toimii Latviasta käsin. Poliisikaan ei voi asialle mitään, siis suomen poliisi.

        Ei kuulemma kannata maksaa lopettavat kun ei noteeraa millään tavalla....en maksa minäkään kun en ole mitään tilannutkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei minulle kävi samalailla kuten monelle muulle onko kukaan tehnyt rikosilmoitus ta kyseisestä firmasta T Reino

        Rikosilmoitus on tehty.


    • Anonyymi

      Huijausta. Peruin tilauksen kun huomasin maksullisuuden. Ei auttanut. Virallinen todistus tulee postitse. Ja lasku. Uhkasin kuluttajansuojalla. En maksa

      • Anonyymi

        Kuin kävi jatkossa?


    • Yrittäkää kuitenkin lopulta olla sekoittamatta Kuluttaja-asiamiestä ja Kuluttajariitalautakuntaa keskenään. Ne eivät ole samoja asioita!
      Kuluttaja-asiamies puuttuu markkinoinnissa aivan muihin hommiin.

    • Anonyymi

      Firma toimii Latviassa, eivät vastaa viesteihin eikä muuhuunkaan yhteydenottoon. Alla linkki
      Euroopan komission sähköpostiin. Käsittely on maksutonta.
      [email protected] Sinne voi laittaa reklamaatiota joko Suomeksi tai Englis! Kaverille tuli ohjeet miten toimitaan.

    • Anonyymi

      Onko tätä aivan pakko maksaa vai mitenkä tässä nyt pitäs toimia, kun itekki menin tuohon lankaan ja nyt pitäs jo se 200€ reilu maksaa ja ei oikein semmonen touhu huvita🤔

    • Anonyymi

      Olin yhteydessä lakipuhelimeen ja sieltä neuvoivat uhkaamaan käräjäoikeuden eteen asian tuomisen ja että laittaa reklamaatiota ko. yritykselle. Voi vedota kuluttajan palautusoikeuteen. Kuulemma saattavat olla sinnikkäitä niin joka reklamaation yhteydessä heiltä vaatimaan rahaa turhista reklamaatioiden tekemisistä. Eivät siis maksa mutta uhkailulla pitäisi tulla stoppi. Mutta jokatapauksessa kusetusta ja EI MISSÄÄN NIMESSÄ KANNATA MAKSAA. T:ap

    • Mulle kävi samoin.

    • Mulle kävi juuri noin.

      • Anonyymi

        mulle kävi juuri noi 250e lasku , ilmoitus ei kerottu että on maksullinen teenkö rikosilmoituksen autakko


    • Tuo huijari on toiminut aikaisemmin nimellä carcheck.fi

    • Anonyymi

      Carspy.fi >>> Kannattaa lähettää tiedustelu Euroopan Kuluttajakeskukselle, eec.fi
      Suomenkielellä. Siellä on kaavake, jonka täyttää ja vastaus tuli ainakin minulle vielä samana päivänä.

      • Anonyymi

        Juurri näin.


    • Anonyymi

      Joo lankesin samaan vaikka en vienyt lomaketta loppuun.. kerkesin syöttää rekkari ja eposti. Nyt tuli epostissa lasku 250€. En aio maksaa. Otin ecc:hen yhteyttä.

      Rahaa tässä ei ole vielä liikkunut, pitäisikö silti tehdä tästä rikosilmoitus.. selvä huijaus

      • Anonyymi

        Minulle kävi samoin enkä tiedä nyt mitä tehdä? Meinasitteko jättää maksamatta, siellähän voi kuka tahansa laittaa toisen tiedot…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle kävi samoin enkä tiedä nyt mitä tehdä? Meinasitteko jättää maksamatta, siellähän voi kuka tahansa laittaa toisen tiedot…

        Ei kannata maksaa.Sain eu-kuluttaja-asiamieheltä ohjeet.Säilytä viestit ja tee reklamaatio firmalle ja siitä kuvankaappaus.säilytä ne ,jos tulee karhulasku,niin riitautat sen.


      • Anonyymi

        Sama juttu mulla. Meneeköhän tää lasku perintään jos en maksa vai mikä juttu


    • Anonyymi

      Jouduin samaan ansaan, luulin että palvelu on ilmaista, laitoin peruutuksen välittömästi, tuli vaan vastaus autom ,että ononnistuneestin lähetetty.
      olettelko saaneet myöhemmin karhulaskuja ?

      • Anonyymi

        Samoin kävi minulle mutta sain uuden englanninkielisen viestin, jossa vedotaan ehtoihin ja siinä ilmoitetaan ettei tilausta peruuteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin kävi minulle mutta sain uuden englanninkielisen viestin, jossa vedotaan ehtoihin ja siinä ilmoitetaan ettei tilausta peruuteta.

        Sama juttu täällä… Mitähän sitä nyt tekis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu täällä… Mitähän sitä nyt tekis

        Ei ainakaan kannata maksaa , euroopan kuluttajakeskuksen neuvo.
        Epäselvä yritys kaikkineen , kannattaa googlettaa Nordweb Sia yritystiedot , esim oli tieto 21.2.22 lähtien ei ole toimihenkilöitä, ja joku muukin latvian yritysnotaarin päätös 21.2.22
        irtisanominen, ............olisko huijarit saatu satimeen!


      • Anonyymi

        Karhuja tullut ja suomen poliisi voimaton kun on latviassa toimiva belgialainen firma


    • Anonyymi

      Ei jumalauta sama juttu mullekin kävi 249e lasku

      • Sama täällä,ei kannata maksaa missään nimessä.


      • Anonyymi
        tapsa1112 kirjoitti:

        Sama täällä,ei kannata maksaa missään nimessä.

        Just näin.


    • Anonyymi

      Mulla kävi samalla lailla. Tänään tuli uhkaus että menne perintään. En maksa kuitenkaan.

      • Anonyymi

        Sama juttu,muttei kannata maksaa siltikään.


    • Anonyymi

      Sama homma!

      • Anonyymi

        sama meillä 249e menekö luotto tiedot jos ei maksa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sama meillä 249e menekö luotto tiedot jos ei maksa

        Saattaa mennäkin.


    • Anonyymi

      Ei tarvitse maksaa, mikään suomalainen perintätoimisto ei ota tuollaista karhuamista hommakseen.

      • Anonyymi

        Miksei ota?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tuli lasku, pitäis maksaa 14 vrk sisällä jonnekin Belgialaiseen pankkiin 249egee, jos ei maksa, niin tulee 15 egee päälle, jätän väliin😁😁

      • Anonyymi

        No tuli vielä muistutuslasku ? Vai


      • Anonyymi

        Mulle on tullu jo kaksi niitä viistoisteuron karhuja. Katsotaan mitkä liivimiehet latviasta tulee karhuamaan


    • Anonyymi

      Ei löydy osoitetta, minne tekis reklamaation, laitoin kuluttaja-asiamiehelle kyselyn kyseisestä huijauksesta, parin viikon sisällä vastaa nettisivujen mukaan.

    • Anonyymi

      Huijaus perustuu seurauksilla pelotteluun. Siinäpä sitä perimistä kun koittaa noita ulosmitata.

    • Anonyymi

      auton arvo tuli kallis lasku ilmoituksessa ei näkynyt paljon maksaa nyt tuli 249e v oi v,,,,,u mitä tehdä menekö luototietot tai pitäkö maksaa autakaa liis miten selviän tästtä

      • Anonyymi

        Älä maksa, olin yhteydessä Euroopan kuluttajavirastoon, tuntevat tapauksen, eivät pääse yhteyteen firman kanssa, kehoittivat reklamaation tekoon, antoivat osoitteen, no, lähetin reklamation, mutta ei ole osoite käytössä, joten tuskin tulee mitään seuraamuksia laskun maksamatta jättämisestä. Mie odottelen mielenkiinnolla tuleeko yhteydenottoja perintätoimistoilta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä maksa, olin yhteydessä Euroopan kuluttajavirastoon, tuntevat tapauksen, eivät pääse yhteyteen firman kanssa, kehoittivat reklamaation tekoon, antoivat osoitteen, no, lähetin reklamation, mutta ei ole osoite käytössä, joten tuskin tulee mitään seuraamuksia laskun maksamatta jättämisestä. Mie odottelen mielenkiinnolla tuleeko yhteydenottoja perintätoimistoilta

        Mun rekalamaatio meni perille.Ja sain paluuviestin,ettei reklamaatiota hyväksytä,kun olen saanut hinta-arvion sähköpostiin.En aio maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun rekalamaatio meni perille.Ja sain paluuviestin,ettei reklamaatiota hyväksytä,kun olen saanut hinta-arvion sähköpostiin.En aio maksaa.

        Väittivät,että olen facebookissa tehnyt tilauksen ko.palvelusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun rekalamaatio meni perille.Ja sain paluuviestin,ettei reklamaatiota hyväksytä,kun olen saanut hinta-arvion sähköpostiin.En aio maksaa.

        Nopeasti käsittelivät minun reklamationi, vastaus tuli samantien, ei hyväksytä🤣😂🤣😂, eli turha tuota viestittelyä on jatkaa. Odottelen perintätoimia😂🤣😂🤣


    • Anonyymi

      miten täläiset huijarit saa yli päätä pitää suomessa netti sivuja

    • Anonyymi

      Mulla tuli sama ku oli vielä carcheck sivusto ja jätin asian siihen. Muutamia lskuja tuli ja sitten loppus

    • Anonyymi

      Moikka hirveästi kaikkee menin ihan sekaisin miten kannattaa toimia jos teki juuri niinku ei olis pitäny😂 laitoin siis rekkarin ja sähköpostin siihen ja lasku tuli sielä laitoin heille viestiä että mikä juttu mutta luin teidän viestejä täällä ja vaikuttaa että ei ollut siinäkää mitää järkeä niin pitääkö tuo maksaa vai pitääkö jollekki soittaa kysyä vai mitä tehdä? Huomasin myös että lähettivät väärän osotteeseen laskun jos lähettövät edes mutta osote on siis minun vanhempien eikä minun miten mun pitäisi toimia?

      • Anonyymi

        Ei pidä maksaa.Katso edelläolevia viestejä,miten pitää toimia.


    • Anonyymi

      Olen aivan sekasin nyt mitä pitää tehdä kun spostiin tuli viesti juuri noilta ja siellä näkyy kotiosoite ja iskän nimi mut mun tiedot ja kun en ole käynyt siellä sivulla silloin. Laitoin meidän auton rekkarin ja oman sähköpostin ja poistuin sivulta samantien sen jälkeen ja niin. Mitä pitää tehdä apua!?

      • Anonyymi

        Katso ohjeet ylemmistä viestikentistä.


      • Anonyymi

        Älä maksa, olin yhteydessä Euroopan kuluttajavirastoon, tuntevat tapauksen, eivät pääse yhteyteen firman kanssa, kehoittivat reklamaation tekoon, antoivat osoitteen, no, lähetin reklamation, mutta ei ole osoite käytössä, joten tuskin tulee mitään seuraamuksia laskun maksamatta jättämisestä. Mie odottelen mielenkiinnolla tuleeko yhteydenottoja perintätoimistoilta


    • Anonyymi

      Mulla kans kokemus kyseisestä firmasta. Tammikuun puolella tuli facessa vastaan tää "ilmainen" hinta-arvio ja annoin typeränä kans rekkarin ja sähköpostin ja stoppasin ku pyydeltiin lisää tietoja. Huomasin siinä, että tää maksaa ja PALJON.
      Olen ollut yhteydessä 3 kertaa, joka kerta tullut vastaus, ettei onnistu peruutus. Viimenen eli tää 3 viesti on reklamaatio, johon ne vastas ettei onnistu peruutus. Tänään tuli sitten lasku ja hinta-arvio. Hiukan naurattaa tämä hinta-arvio, koska sen mukaan auton arvo on paljon enemmän kuin autoa ostaessa vuosi sitten xDD nyt ahdistaa miten tulee käymään, uhkasivat 15€ sakolla jos ei maksa 14.3 mennessä. Mitä tässä nyt pitää seuraavaksi tehdä >.<

      • Anonyymi

        Mulle tuli hinta-arvio kokonaan erimerkkisestä autosta kuin omani. Odotellaan


    • Anonyymi

      Mitä pitää nyt tehdä kun spostissa näkyy osoitteeni yms!? Laitoin siis vain auton rekkarin ja oman spostin sivuille jonka jälkeen lähdin pois ja peruutin kaiken. Ja että pitäisi maksaa 250€ ilman syytä? En ole maksamassa.

    • Anonyymi

      Ei kannata maksaa missään nimessä,selvä huijaus ja kusetus.Mulle kävi samoin ja tuli lasku sekä uhkaus,antaa vaan yrittää periä maksua😆eivät saa senttiäkään huijarit.

    • Anonyymi

      Sama täällä, kaikki huijausta. Auton arvon selvittelyssä kävin, mutta en jatkanut enempää En sitoutunut mihinkään. En maksa.

    • Anonyymi

      Ittelleni tuli kans kirje kyseisestä paikasta annanko vaan asian olla enkä vaivaa päätänä? Ei jaksais millää laitel viestii tai mitään jos niistä ei oo ollu mitään hyötyä kuulemma mitä tässä lueskelin

      • Anonyymi

        Anna olla vaan💸älä maksa ainakaan,näillä laskuilla voi pyyhkiä ripulihanuria ihan innoissaan.Huijareita ja kusettajia ovat ja ovelasti tehty juoni mihin lankeaa helposti perk…😤


    • Anonyymi

      Minulle tuli kans 249€:n lasku vaikka itse en ole kyseisillä sivuilla käynykkään.
      Kyseistä autoakaan minulla ei ole.
      Poliisi käski tehdä rikosilmoituksen

    • Anonyymi

      Mulle tuli kans semmonen 249e lasku vaikken ollut tilannut. Kävin silloin katsomassa sivuja ja huomatessa että taitaa olla kusetus jätin tilausjutun täyttämisen kesken. Sähköpostista ei löytynyt kyseisen firman laittamaa tilausvahvistusta tms. Laitoin reklamaatiota, vastasivat englanniksi että olen tilannut arvion ja hyväksynyt heidän ehdot yms joten pittää kuullema maksaa. Miten tässä asiassa etenen?

    • Anonyymi

      Ja meille tul yrityksen autoista lasku, prkl:een huijarit. Joku on täytellyt meidän autojen/yrityksen tietoja huijarisvuille, ilkivaltaa: carspy.fi. ÄLKÄÄ MAKSAKO, OVAT LATVIALAISIA HUIJAREITA.

      • Anonyymi

        Sama täällä. Roistoja


    • Anonyymi

      Älkää missään tapauksessa maksako, täyttä huijausta.

    • Anonyymi

      Voi vitsit, menin samaan lankaan ja postissa sekä meilissä lasku ja sertifikaatti mun auton arvosta. Arvostamisen lasku 249 eur ja maksaa pitäisi 14.3. 2022. Maksumuistutus olisi 15 eur. En tiennyt, en lukenut sitä fb-mainosta perinpohjin, että palvelu olisi maksullista. Ihan ymmälläni mitä teen, teenkö rikosilmoituksen, uhkaanko raastuvalla? En aio maksaa arviointisummaa, en missään nimessä. Olen jo sen ikäinen, 72v, eli ei haittaa, vaikka kuinka karhuaisivat, koska rahaton olen. Onneks mun tyttären mies komisariona osaisi auttaa, kun kerron tän oman tyhmyyden heille.

      • Anonyymi

        72 vuotias herra ÄLÄ maksa mitään,roistoporukkaa latvialaisia sellaisia.Kukaan ei tule näitä teiltä perimään ja anna asian olla sekä nuku yösi rauhassa.👍


    • Anonyymi

      Minulle myös tullut lasku. En ole tilannut. Täysi huijaus, älkää maksako laskua. Kuluttajan erehdyttämistä. Kuluttajansuojaan ja ECC yhteyttä. Rikosilmoitus vetämään ja oikeuteen vaan jos alkaa tulla lisälaskuja. Paskakusiluusereita ei tarvitse pelätä

      • Anonyymi

        Ja reklamaatio heille kun tämmönen lasku tulee. MTV:llä ja kuluttajansuojalla oli ohjeita.


    • Anonyymi

      Ei tiedä vielä, mulle kävi samaten muttei mitään tietoa ole postissa tullut. Arvelin kyllä ainakin siihen asti olla makasamatta kunnes joku tieto tulee - jos tulee

    • Anonyymi

      Minäkin onneton menin lankaan... En tiennyt maksulliseksi ennenkuin oli jo vissiin myöhäistä.
      En siis maksa!!

    • Anonyymi

      Ei todellakaan kannata maksaa. Huijausta, tehkää vaan heille reklamaatio ja jos perijät tulee ilmoittakaa että asia kiistetty. Kusetusyritys josta vähän hankala päästä eroon. ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ MAKSAKO

    • Anonyymi

      Minä menin carspy.fi n ansaan eli laitoin ajoneuvon rekisterinumeron ja nyt karhutaan 249€ laskulla. Lähetin sinne reklamaation johon vastattiin ukaasseilla jotenkin noin:"ilmoittavat poliisille ja eu tuomioistuimeen ja laittavat perintään". Siinä heidän sertifikaatissa oli kyllä muuten oikeata tietoa,paitsi mun osoite oli vanha... Se oli samanlailla virheellinen kuin suomen autorekisterikeskuksen tiedoissa. ELI ottavat auton tietoja sieltä ja ymppäävät siihen ajoneuvon "virallisen arvon" ja laskuttavat siittä sen 249€. EN OLE VIELÄ MAKSANUT mutta odottelen mitä seuraavaksi tästä tulee.

      • Anonyymi

        Mulla täysin toinen auto sertifikaatissa kuin omani. Rekisteri oli minun


    • Anonyymi

      Aiheesta lisää,, Facessa täytin carspy.fi-n eli laitoin autoni rekkarin,mut jätin postiosoitteeni pois. Eka tuli sähköpostia,,myöhemmin kirje Latvian leimoilla. Kirjeessä ei ollut lähettäjän nimeä,tai tietoja. Kirjeessä minun postiosoite oli väärin,eli vanha tieto. Postiosoite ja auton tekniset tiedot on ilmeisesti saatu Suomen trafista tms. (Kuten siis myös tää vanha osoite). Kas kun suomessa antavat nuo autojen tiedot/omistajan osoiteen ym. moisille huijareille..Enkä muuten edelleenkään maksa sitä 249euron laskua.

    • Anonyymi

      Lankesin lankasn - saasta. Tänään tuli paperilasku.

      • Anonyymi

        Älä maksa😤huijarisakkia ja lasku myös.Hyvin palaa saunan uunissa.


    • Anonyymi

      Ihan sama mi Ulla en edes loppuu. Saakka klikannut nyt tuli sertifikaatti 249 euroa
      Aivan törkeää huijausta

    • Anonyymi

      Hei minulle kävi sama juttu nämä kun ovat pari kuukautta vanhoja juttuja nämä teidän niin miten olette toimineet haluaisin nyt selvän vastauksen. Vituttaa

    • Anonyymi

      Minulle tuli myös lasku kun tytär oli syöttänyt autoni tiedot tähän ilman parempaa ymmärrystä. Nyt oli tullut jo toinen lasku johon oli alkuperäiseen summaan lisätty 15€. Montahan näitä laskuja on odotettavissa? Kokemuksia? Nyt summa on 264€.
      He eivät suostu perumaan tätä.

    • Anonyymi

      Täys huijaus, otin yhteyttä Euroopan kuluttakeskukseen, kehoittivat tekemään reklamaation laskuttajalle, jos joku perintätoimisto ottaa yhteyttä, niin perintätoimiston nimi/tiedot tuonne Euroopan kuluttakeskukseen. Rikosilmoituksen voi myös tehdä. Ei pidä maksaa missään tapauksessa.

    • Anonyymi

      Sain kanssa tänään spostiin muistutuksen ensimmäisestä laskusta oli kulunut jo yli kuukausi. Ensin tuli spostiin ja sitten vielä paperi lasku siis jo yli kuukausi sitten, en aio myöskään maksaa odotan tuleeko, perintätoimistolta laskua

    • Anonyymi

      KÄYTTÖEHDOT
      1. Auton arviointipalvelu.

      1.1 Nordweb Sia tarjoaa verkkosivujen kautta palvelu auto-alalta (tästä eteenpäin näihin viitataan termillä ”palvelu”). Palvelu kuuluu, mutta ne eivät rajoitu seuraaviin: (i) auton tarkistus tietokannoissa ja (ii) auton hinnan arviointi.

      1.2 Käyttämällä verkkosivuja tai ostamalla palvelu sitoudut laillisesti noudattamaan näitä käyttöehtoja. Jos et hyväksy yhtä tai useampaa näiden käyttöehtojen kohdista, ole hyvä äläkä: (i) käytä verkkosivuja; tai (ii) tilaa palvelu. Olet oikeutettu käyttämään verkkosivuja ja tilaamaan palvelu ainoastaan siinä tapauksessa, että hyväksyt nämä käyttöehdot.

      1.3 Jos haluat ostaa palvelu, Sinun täytyy (i) täyttää tilauskaavake, (ii) klikata ”Tilaaminen, velvoittaa maksamaan”-nappia. Kun klikkaat ”Tilaaminen, velvoittaa maksamaan”-nappia, saat sähköpostivarmistuksen tilauksestasi. Klikkaamalla ”Tilaaminen, velvoittaa maksamaan”-nappia ja vastaanottamalla sähköpostivarmistuksen, Sinä vahvistat näiden käyttöehtojen mukaisen sopimuksen itsesi ja Nordweb Sia:n välillä. Tarkkoja sopimuksesi yksityiskohtia ei arkistoida meidän toimestamme, jonka seurauksena Sinun ei ole mahdollista päästä tarkastelemaan tarkkaa sopimustasi. Jos kuitenkin tarvitset jotain tilaukseesi liittyvää tietoa, ole hyvä ja lähetä meille sähköpostia verkkosivuilta löytyvän yhteydenottokaavakkeen kautta.

      1.4 Klikkaamalla ”Tilaaminen, velvoittaa maksamaan”-nappia Sinä vahvistat tiedostavasi, että voit vastaanottaa tilaamasi palvelu 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jona klikkaat ”Tilaaminen, velvoittaa maksamaan”-nappia. Lisäksi tiedostat, että vastaanotettuasi palvelu menetät oikeutesi vetäytyä sopimuksesta, joka on solmittu näiden käyttöehtojen pohjalta.

      2. Hinnat

      2.1 Palvelun hinta on 249 euro.

      2.2 Kaikkien verkkosivuilla ilmoitettujen hintojen valuutta on euro.

      3. Maksaminen

      3.1 Voit suorittaa maksut pankkitilisi kautta.

      3.2 Maksutapahtuman lasku lähetetään Sinulle sähköpostitse yhdessä tilauksesi kanssa.

      3.3 Euroopassa maksu voidaan suorittaa minkä tahansa pankin pankkitililtä meidän IBAN-pankkitilillemme.

      3.4 Jos Sinulla on ongelmia maksaessasi IBAN-pankkitilillemme, ole ystävällisesti yhteydessä omaan pankkiisi tai lähetä meille viesti.

      3.5 On Sinun velvollisuutesi varmistaa, että kaikki maksutapahtuman tiedot ja muut yksityiskohdat ovat oikein. Nordweb Sia ei ole vastuussa maksutapahtumista, jotka ovat virheellisiä jonkin Nordweb Sia:sta riippumattoman tekijän seurauksena.

      3.6 Jos et suorita maksua 14 päivän määräajan kuluessa, meillä on oikeus veloittaa Sinua sopimuksen rikkomisesta ja Sinä voit saada myöhästyneestä maksusta johtuvan laskun, jonka suuruus on ().

      3.7 Mikäli vastaanotat meiltä myöhästymisestä johtuvan laskun, Sinä olet velvollinen maksamaan tuon laskun sekä velkasi kokonaisuudessaan 14 päivän kuluessa.

      3.8 Mikäli et maksa laskuasi määräaikaan mennessä etkä reagoi myöhästymisestä johtuvaan laskuun, lähetämme kaikki tositteet eteenpäin perintätoimistolle sekä oikeusistuimille.

      4. Peruuttamisoikeus

      4.1 Peruuttamisoikeus. Jos olet kuluttaja (ts. luonnollinen henkilö, joka toimii sellaisista tarkoitusperistä käsin, jotka eivät liity hänen liiketoimintaansa, yritykseensä, ammatinharjoittamiseensa tai ammattiinsa), Sinulla on oikeus vetäytyä sopimuksesta 14 päivän kuluessa ilman, että sinun tarvitsee antaa mitään syytä. Sen jälkeen kun olet vastaanottanut palvelu, et kuitenkaan voi enää vetäytyä sopimuksesta.

      Perumisaika umpeutuu 14 päivän kuluttua sopimuksen tekemisestä. Käyttääksesi oikeutta sopimuksen perumiseen, Sinun on ilmoitettava Nordweb Sia:lle päätöksestäsi perua sopimus selkeällä ilmoituksella (esim. Postin välityksellä lähetetty kirje, sähköposti tai verkkosivuilta löytyvän yhteydenottolomakkeen kautta). Voit käyttää seuraavia yhteystietoja, kun käytät oikeuttasi perua sopimus:

      Verkkosivujen yhteydenottolomake: /contact

      Voit hyödyntää perumisen esimerkkikaavaketta kohdasta 4.3. Täyttääksesi vaatimuksen irtisanomisajan noudattamisesta, riittää, että lähetät viestisi koskien Sinulle kuuluvan oikeuden sopimuksen perumisesta käyttämistä ennen kuin sopimuksen perumista koskeva määräaika on umpeutunut.

      4.2 Perumisen vaikutukset. Mikäli perut sopimuksesi, me maksamme Sinulle takaisin kaikki Sinulta vastaanottamamme maksut ilman perusteetonta viivettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivää sen päivän jälkeen, jona saimme tiedon päätöksestäsi perua sopimus. Hoidamme takaisinmaksun käyttäen samaa maksutapaa, jota Sinä käytit suorittaessasi alkuperäisen maksun, paitsi jos Sinä olet erikseen sopinut muusta järjestelystä; sinulle ei joka tapauksessa aiheudu mitään maksuja tällaisen takaisinmaksun seurauksena.

      4.3. Esimerkki perumislomakkeesta.

      — Minä/Me (*) täten ilmoitamme, että Minä/Me (*) perun/perumme (*) sopimukseni/sopimuksemme (*) seuraavien tuotteiden myynnistä (*)/koskien seuraavia palveluita (*),

      — Kuluttajan/kuluttajien tilausnumero

      — Päivämäärä ja aika

      (*) Poista ylimääräinen termi

    • Anonyymi

      Onko mennyt kellään perintään asti?Onko lähettäneet perintälaskua vaikka reklamaatio tehty?

    • Anonyymi

      Köpelösti kävi ja lasku tuli. En vienyt tilausta loppuun. En aijo maksaa! Kuinka monella on mennyt ulosottoon.

    • Anonyymi

      Ei kannata maksaa😤huijarilaskuja,perintä on vaan pelote ja eivät suomalaiset perintäfirmat rupea latvialaisten huijareiden laskuja perimään.Kyllä ne siitä rauhottuu kun antaa asian olla vaan,niin minäkin oon tehnyt.Lankaan mennyt oon minäkin.🤬Perk..

    • Anonyymi

      Minulle kävi aivan samoin, en huomannut mistään,että palvelu olisi maksullista. Lasku on tullut ja sähköpostitse auton hinta arvio. Lasku oli melkein kymmenesosa auton arvioidusta hinnasta. Olen ilmittanut,etten halua mitään palveluita huijarifirmalta.

    • Anonyymi

      Miten voin tehdä reklamaation tonne

      • Anonyymi

        Tutustumalla reklamaation tekoon ko. yrityksen nettisivuilla.


    • Anonyymi

      Just sama lasku minulleki on tullu 249€ en pydänyt mitan enka maksa

    • Anonyymi

      Mulle tuli tänään kans autosta hintaarvio ja lasku.
      En saanut ilmoituksesta ilmi mitä maksaa.
      249€ 15€ uhkasakko eräpäivä huomenna.
      On latvialaiset postimerkit kirjeessä.
      Carspy perkele pilasi mun päiväni.

    • Anonyymi

      vittu entiiä mullekki tuli se lasku enkä tosiaa ala sitä maksaa. saa nähä mitä siitäki ny seuraa

    • Anonyymi

      Tuli toinen lasku264€ ja uhkaavat raportoida poliisille ja aloittaa oikeusjutun
      euroopan oikeudessa. ( perkele)

    • Anonyymi

      Minullekkin tuli1.4 toinen lasku 249€ viivästyskorkoja😰ja uhkaavat polliisilla ja oikeustoimilla.En tee asian suhteen mitään ja älkää muutkaan maksako latviailaisille roistoille latin latia missän nimessä.Kyllä ne siitä rauhoittuu.

    • Anonyymi

      Mulle kävi sama juttu. Ei misään lukenut että olisi maksa.

    • Anonyymi

      Täällä sama kuvio. Alaikäinen teki arviopyynnön eikä tiennyt maksullisuudesta. Olen reklamoinut heille jo kahdesti ja aina sama vastaus: täytyy maksaa.
      Nyt tuli uhkaus että vievät poliisille ja euroopan tuomioistuimeen. Aioin reklamoida edelleen ja vaatia laskun mitätöintiä.
      Euroopankuluttaja neuvoja? Virasto? No se mikä täällä jo monesti mainittu , sanoi että jos tulee perintätoimistolta yhteydenotto, silloin heille kuvakaappaukset ja tiedot asiasta.
      Erittäin taitava ja kiero huijariporukka. Ja ei, en maksa kun en ole moista arviota pyytänyt.

    • Anonyymi

      Minulle tullut nyt kaksi kertaa jo tuo perintälasku tyttären tekemästä hinta-arviosta. 249€ korotus 15€. Ovat vain siirtäneet eräpäivää eteenpäin, eivät ole vielä ainakaan perintään tätä vieneet. Katsotaan kuinka pitkään jaksavat laskujaan lähetellä.

    • Anonyymi

      Mulle on tullut samanlainen sähköposti

    • Anonyymi

      Minullakin tuli sama sähkoposti että jos en maksa vievät sen perintätoimiston odotan mitä tapahtuu tein reklamaation ja vastaus sama kun kaikilla ei onnistu perumaan laskun on stressannut mutta en maksa sentti huijarille onko teille tullut perintätoimistolta laskuja jos joku vastaisi 😫

    • Anonyymi

      vissii kukaa ei oo saanu perintätoimistolt mitää maksupyyntöö näide viestien perusteil? Muaki täs persettä hiillostaa ja uhkailee poliiseil, laki- ja perintätoimistol jos en maksa. Pitäis muka maksaa joku 264€ :D

    • Anonyymi

      Mie sain eilen sähköpostia Euroopan kuluttakeskukselta, ilmoittivat, että voi tehdä rikosilmoituksen Latvian poliisille, ei ole kuitenkaan pakollista, pääasia on se, että reklamaatio on tehty, itse tein tuon jo helmikuussa, vastaus tuli kylläkin välittömästi, eli odotetusti, ei käsitellä..
      PS: Missään tapauksessa ei pidä maksaa!!!

    • Anonyymi

      Hyväksymienne palveluehtojen kohdan Nro. 10 mukaan meillä on oikeus korottaa palvelun hinta 249 eurosta 279 euroon, mikäli ette ole maksaneet laskua eräpäivään mennessä. Pyydämme teitä maksamaan palvelun täyden hinnan, 279 €, 14 päivän kuluessa.

      Haluamme myös ilmoittaa, että mikäli emme vastaanota maksua palvelusta 14 päivän kuluessa, toimitamme kaikki halussamme olevat tiedot Teistä perintätoimistolle. Tässä tapauksessa perintätoimistolla on oikeus lisätä maksamattomaan summaan lisäveloituksia, esimerkiksi mahdolliset palvelu- ja oikeudenkäyntikulut.

      Kiitos kun maksat laskun määräaikaan mennessä!
      Tämmöinen paskauhkaus tuli taas Su 22.5.21 näiltä roistoilta🤯ja en maksa sentin senttiä ja se on varmaa.Reklamaatio mennyt jo aikoja sitten,eikä mitään vaikutusta näiden uhkailujen suhteen.Kyllä ottaa pannuun pikkuhiljaa.🤬

      • Anonyymi

        Mulle tuli täysin sama kirje, summa vain tais olla 260€


    • Anonyymi

      Minulle tuli sertifikaatti aivan toisesta autosta ja 249€ lasku sen mukana. En maksanut ja uhkailivat euroopan tuomioistuimella. Kävin näyttämässä sertifikaattia ja laskua puliisille. Poliisi kirjasi tapapahtuman, sanoi ettei asialle he voi mitään koska suomessa rikosta ei ole tehty, mutta älä maksa. En ole maksanut ja riikasta tullut korotuslaskuja Belgialaiselta Carspy- firmalta. En tiedä pitääkö mennä uudestaan poliisin juttusille vai lopettaakohan ne vai tuleeko ”perijät” portille. Kirjoitellaan.

      • Anonyymi

        Joo kiitos jos ilmoitat minäkin odotan kaikki kuvakapaukset reklamaatiosta pitää sailytta ja vain jos tule perintätoimistolta yhteydenotto sit pitää soitta sinne ja lähetä


    • Anonyymi

      Sama juttu vain jos tule yhteydenotto perintätoimistolta sitten kannata soita sinne ja lähettää sen kuvat reklamatiosta muuten minäkin en maksa odotan mitä lähetavat seuravaksi nyt on 265€ en tottakai maksa muuten ei kenellekään on tullut yhteydenotto perintätoimistolta miten on lukenut kakki kommentit aikaisemminkin ei kuka on kertonut että oikeasti tulli he vain uhkaavat tämmönen lasku lähetamalla katsotaan mitä tulee mutten jos tulee oikeasti perintätoimistolta yhteydenotto sit riitelemme tai pakko maksa 🤦🏻‍♀️😡 kirjoitan jos tule 😬

    • Anonyymi

      Älkää missään nimessä maksako......perikööt jos pystyvät....en usko.

    • Anonyymi

      Onko jollekin tullut ilmoitus perinnästä tai haaste oikeuteen?

    • Anonyymi

      Meille tuli nyt myös toinen lasku. Perintöön uhkaavat laittaa. Sähköposteihin eivät vastaa yms. Muilla tavoin ei saa yhteyttä. Kaiken lisäksi palvelun tilannut alaikäinen :)

    • Anonyymi

      Auton hinta-arviopalvelua tarjoavan Nordweb SIA -yrityksen toiminta on päättynyt toukokuun loppupuolella. Yritystoiminnan loppumisen seurauksena yrityksellä ei ole enää oikeutta vaatia maksuja kuluttajilta. Muutos yrityksen tilassa ei lähtökohtaisesti edellytä kuluttajilta toimenpiteitä.

      Latvian rekisteriviranomainen purki Nordweb SIA -yrityksen 27.5.2022. Yritys oli asetettu selvitystilaan aiemmin keväällä, mutta sille ei ollut määrätty selvitysmiestä missään vaiheessa. Kuluttajien kannalta merkittävin seuraus yhtiön purkautumisesta on se, että purettu yhtiö ei voi enää esittää maksuvaatimuksia.

      Yritys on tarjonnut palveluaan osoitteissa Carcheck.fi ja Carspy.fi. Molemmat sivustot ovat sittemmin sulkeutuneet☀️👏👏☀️Saatiin konnat kuriin.

    • Anonyymi

      Menin saman face book lankaan ja ilmoitin asiasta Euroopan kuluttajakeskukseen. Sain sieltä eilen sähköpostia että kyseisen firman toiminta on päättynyt ja sillä ei ole enää mitään oikeutta vaatia maksuja kuluttajalla.

    • Anonyymi

      Minulle tuli samanlainen ilmoitus ja menin myös lankaan. Kuluttaja-asianmiehen mukaan on aina kaksi viikkoa aikaa perua tilausta tai reklamoida. Olen tehnyt peruutuksen, mutta viesti ei mene perille ja vastaus tuli. Jos on perunut "tilauksen" ei pitäisi joutua maksamaan, mutta varmaan tulee perintälaskuja ym. En oikein tiedä mitä tehdä.

    • Anonyymi

      Saino kukaan perintätoimistolta mitään ikinä ?

    • Anonyymi

      Tallentakaa kaikki ja poliisille kyllä ne asian ottavat vastaan ja jos mahdollisesti oikeuteen vievät on sinulla suomen viranomaiset tukena. Älkää maksako yhtään mitään.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2926
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2490
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2250
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1817
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe