Onko kukaan kokeillut kauramaitoa. Pitkäaikaisia vaikutuksia kysyisin? Aika raikas maku, kun tottuu. Ei ihan ehkä vielä alelaarituotteina, mutta voi olla, että on myös edullisempia brändejä?
Ihan menisi janojuomana jotain 2-3l/d.
Mitkä kokemukset ja kommentit?
Kauramaito
16
650
Vastaukset
- Anonyymi
Juon kylmää kauramaitoa 1.n litran vuorokaudessa.
Merkkinä Rainbow, on mielestäni parasta, makeahkoa jopa aavistuksen vaniljaista .
Menee vuodessa satoja purkkeja.Säilyy huoneenlämmössäkin avaamattomana.
Antaa kuohkeutta sämpylöihin.
Tuossa on aina n.20 tölkkiä keittiössä varastossa jota täydentelen viikoittain.
on hyvää!
t.eläkeukkeli- Anonyymi
ainiin ja tärkein unohtui mainita.
Oli pienennettävä kulutusta koska viisaudenhampaani alkoivat kasvamaan. todella kivuliaasti!
säryn säteillessä koko päähän yötä myöten vuoden päivät 247.
Hoksasin, että kasvut/kivut johtuvat runsaasta kauramaidosta, joka on lisäksi vitaminoitu.
Heti kun vähensin kulutusta kivut lakkasivat ja päinvastoin.
eli hyvin laadukasta rakentavaa juomaa :D
t.eläkeukkeli
- Anonyymi
Nyt menee sitten litra Valion asidofilus piimää päivässä joka on taivaallista.
t.eläkeukkeli- Anonyymi
Lisänä teen olutta, jossa ei ole prosentteja syystä että menee maku pilalle.
Ruuan kanssa kylmä mallasrouheista itse valmistettu vaahtoava olut maistuu.
16 litran hanallinen säiliö on jääkaapissa josta on helppo annostella kannuun mallasjuomaa.
siinä ne on meikäläisen juomat.Ei mene alkoholiin ja kaljapurkkeihin tuhansia vuodessa eikä tupakkiin.Pyörällä käyn kaupassa niin ei mene autoonkaan :D
t.eläkeukkeli
- Anonyymi
Oatleyn ikaffe kauramaito on parasta kahvin sekaan
- Anonyymi
iKAFFE on todella hyvää kahvissa, ja litran tölkki säilyy avattunakin jääkaapissa hyvin, vaikka joisi vain yhden kupin kahvia päivässä.
Yksi moitittava seikka siinä on; tölkkiä pitää aina muistaa ravistaa ennen kahviin kaatamista. Kun joskus ravistaminen unohtuu, tulee tölkistä pinnalta vain laihaa harmaata vettä.
Olenkin miettinyt että hajamielisille pitäisi olla sellainen korkin päälle asetettava "hälytinkorkki" jonka elektroniikkapiiri varottaisi summerilla, jos korkkia yritettäisiin avata ilman että olisi ensin ravistettu.😀
- Anonyymi
Kerran erehdyin kaurakermaa ostamaan, mutta jäi ainoaksi kerraksi kun satuin lukemaan tuoteselosteen ja näin sen lisäaineiden määrän mitä ei tavallisessa kermassa ole. Eipä sitten tehnyt mieli kauramaitoonkaan tutustua kun en tavallistakaan maitoa ole käyttänyt kohta 50 vuoteen kuin pieniä määriä ruuanvalmistuksessa. 70-luvun lopulla todettiin paha laktoosi-intoleranssi jolloin jouduin jättämään kovia juustoja lukuunottamatta kaikki maitotuotteet jäähylle ja meni vuosia ennenkuin tuli Hyla-tuotteet joita sitten rajoitetusti olen voinut käyttää pieniä määriä.
- Anonyymi
halvemmalla pääsee kun liottaa kauraryyneja vedessä. Kilosta ryynejä tulee monta litraa juotavaa, ja maku on sama kuin kaupan kalliissa kauramaidossa
- Anonyymi
Hyväähän se kauramaito on kahvin kanssa, muuten juodaan rasvatonta.
- Anonyymi
Joidenkin on pakko juoda sitä, jos on maitoallergia kuten meillä yhden lapsen.
Mutta kallista se on, ajattelin laimentaa vedellä niin ei tule niin kalliiksi.- Anonyymi
Kauramaitoa voi valmistaa itse . Jos sinulla on tehosekoittaja tai mixeri niin se tulee valmiiksi muutamassa kymmenessä minuutissa. Se säilyy jääkaapissa 3-4 vuorokautta.
Ohje:
10dlvettä
2dl kauraryynejä ( mielellään gluteenittomia)
hyppysellinen suolaa
2-3 rkl maustamatonta öljyä ( rapsi tai kookos)
Sekoita ainekset mixerissä tai sauvasekoittimella täysin sileäksi. Kaada maito mehusiivilään ja siivilöi kauranjäännökset pois.
Kaada kauramaito puhtaisiin lasipulloihin tai purkkeihin. Ravista ennen käyttöä.
Itse tekemällä säästät vähintään 1,2€/l
- Anonyymi
pitkäaikaisvaikutus käytännön huomio, söit tai joit mitä tahansa, niin paska irtoaa, hyvin.
- Anonyymi
Ei irtoo joka ruuasta,
esim juusto jämähtää suolenmutkaan etkä voi kaapia millään.
Pää punasena on tynnättävä pöntöllä.
monet ovat kuolleet pytylle, hyvinkin yleistä että verisuoni katkeaa kesken kaiken aamupytyllä.
Kasviksia ja vettä runsaasti,pellavansiemen rouhekin toimii. luumut, maito..
- Anonyymi00014
Kauramaidosta tuli oksentava olo, niin että kaikki tuli ylös. Ei näköjään sovi kaikille juitavaksi.
- Anonyymi00015
Se ei ole maitoa vaan kaurajuomaa. Hyvää ja terveellistä. Se sininen s marketissa 1,19€.
- Anonyymi00016
Makeuttaa sekä sakeuttaa kahvin ihan mukavasti. Suosittelen lämpimästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752226- 1331452
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1351445- 1491150
- 105987
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674