Kauramaito

Anonyymi

Onko kukaan kokeillut kauramaitoa. Pitkäaikaisia vaikutuksia kysyisin? Aika raikas maku, kun tottuu. Ei ihan ehkä vielä alelaarituotteina, mutta voi olla, että on myös edullisempia brändejä?
Ihan menisi janojuomana jotain 2-3l/d.
Mitkä kokemukset ja kommentit?

16

650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juon kylmää kauramaitoa 1.n litran vuorokaudessa.
      Merkkinä Rainbow, on mielestäni parasta, makeahkoa jopa aavistuksen vaniljaista .

      Menee vuodessa satoja purkkeja.Säilyy huoneenlämmössäkin avaamattomana.
      Antaa kuohkeutta sämpylöihin.
      Tuossa on aina n.20 tölkkiä keittiössä varastossa jota täydentelen viikoittain.
      on hyvää!

      t.eläkeukkeli

      • Anonyymi

        ainiin ja tärkein unohtui mainita.

        Oli pienennettävä kulutusta koska viisaudenhampaani alkoivat kasvamaan. todella kivuliaasti!
        säryn säteillessä koko päähän yötä myöten vuoden päivät 247.
        Hoksasin, että kasvut/kivut johtuvat runsaasta kauramaidosta, joka on lisäksi vitaminoitu.
        Heti kun vähensin kulutusta kivut lakkasivat ja päinvastoin.

        eli hyvin laadukasta rakentavaa juomaa :D

        t.eläkeukkeli


    • Anonyymi

      Nyt menee sitten litra Valion asidofilus piimää päivässä joka on taivaallista.

      t.eläkeukkeli

      • Anonyymi

        Lisänä teen olutta, jossa ei ole prosentteja syystä että menee maku pilalle.
        Ruuan kanssa kylmä mallasrouheista itse valmistettu vaahtoava olut maistuu.
        16 litran hanallinen säiliö on jääkaapissa josta on helppo annostella kannuun mallasjuomaa.

        siinä ne on meikäläisen juomat.Ei mene alkoholiin ja kaljapurkkeihin tuhansia vuodessa eikä tupakkiin.Pyörällä käyn kaupassa niin ei mene autoonkaan :D

        t.eläkeukkeli


    • Anonyymi

      Oatleyn ikaffe kauramaito on parasta kahvin sekaan

      • Anonyymi

        iKAFFE on todella hyvää kahvissa, ja litran tölkki säilyy avattunakin jääkaapissa hyvin, vaikka joisi vain yhden kupin kahvia päivässä.
        Yksi moitittava seikka siinä on; tölkkiä pitää aina muistaa ravistaa ennen kahviin kaatamista. Kun joskus ravistaminen unohtuu, tulee tölkistä pinnalta vain laihaa harmaata vettä.
        Olenkin miettinyt että hajamielisille pitäisi olla sellainen korkin päälle asetettava "hälytinkorkki" jonka elektroniikkapiiri varottaisi summerilla, jos korkkia yritettäisiin avata ilman että olisi ensin ravistettu.😀


    • Anonyymi

      Kerran erehdyin kaurakermaa ostamaan, mutta jäi ainoaksi kerraksi kun satuin lukemaan tuoteselosteen ja näin sen lisäaineiden määrän mitä ei tavallisessa kermassa ole. Eipä sitten tehnyt mieli kauramaitoonkaan tutustua kun en tavallistakaan maitoa ole käyttänyt kohta 50 vuoteen kuin pieniä määriä ruuanvalmistuksessa. 70-luvun lopulla todettiin paha laktoosi-intoleranssi jolloin jouduin jättämään kovia juustoja lukuunottamatta kaikki maitotuotteet jäähylle ja meni vuosia ennenkuin tuli Hyla-tuotteet joita sitten rajoitetusti olen voinut käyttää pieniä määriä.

    • Anonyymi

      halvemmalla pääsee kun liottaa kauraryyneja vedessä. Kilosta ryynejä tulee monta litraa juotavaa, ja maku on sama kuin kaupan kalliissa kauramaidossa

    • Anonyymi

      Hyväähän se kauramaito on kahvin kanssa, muuten juodaan rasvatonta.

    • Anonyymi

      Joidenkin on pakko juoda sitä, jos on maitoallergia kuten meillä yhden lapsen.
      Mutta kallista se on, ajattelin laimentaa vedellä niin ei tule niin kalliiksi.

      • Anonyymi

        Kauramaitoa voi valmistaa itse . Jos sinulla on tehosekoittaja tai mixeri niin se tulee valmiiksi muutamassa kymmenessä minuutissa. Se säilyy jääkaapissa 3-4 vuorokautta.
        Ohje:
        10dlvettä
        2dl kauraryynejä ( mielellään gluteenittomia)
        hyppysellinen suolaa
        2-3 rkl maustamatonta öljyä ( rapsi tai kookos)
        Sekoita ainekset mixerissä tai sauvasekoittimella täysin sileäksi. Kaada maito mehusiivilään ja siivilöi kauranjäännökset pois.
        Kaada kauramaito puhtaisiin lasipulloihin tai purkkeihin. Ravista ennen käyttöä.
        Itse tekemällä säästät vähintään 1,2€/l


    • Anonyymi

      pitkäaikaisvaikutus käytännön huomio, söit tai joit mitä tahansa, niin paska irtoaa, hyvin.

      • Anonyymi

        Ei irtoo joka ruuasta,
        esim juusto jämähtää suolenmutkaan etkä voi kaapia millään.
        Pää punasena on tynnättävä pöntöllä.

        monet ovat kuolleet pytylle, hyvinkin yleistä että verisuoni katkeaa kesken kaiken aamupytyllä.
        Kasviksia ja vettä runsaasti,pellavansiemen rouhekin toimii. luumut, maito..


    • Anonyymi00014

      Kauramaidosta tuli oksentava olo, niin että kaikki tuli ylös. Ei näköjään sovi kaikille juitavaksi.

    • Anonyymi00015

      Se ei ole maitoa vaan kaurajuomaa. Hyvää ja terveellistä. Se sininen s marketissa 1,19€.

      • Anonyymi00016

        Makeuttaa sekä sakeuttaa kahvin ihan mukavasti. Suosittelen lämpimästi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2226
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1445
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      149
      1150
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      987
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    Aihe