SUNNUNTAI 13 HELMIKUUTA

Lunta sataa taivaan täydeltä. Ehdinköhän tänään edes näkemään Viljaa. Kyllä pitäisi ehtiä. Hän on menossa serkkunsa kanssa Barbaratiin. Barbarati on kasvitieteellinen puutarha, jossa elää myös trooppisia perhosia. Niitä on sekä yö- että päiväperhosia. Jos yksikin niistä pääsisi karkaamaan niin se todennäköisesti menehtyisi pian. Suomessa kun talvi ei ole lähellekään samanlainen kuin esimerkiksi Australiassa. Siellä onkin nyt kesä. Australia nimi sijaitsee eteläisellä pallonpuoliskolla ja silloin kun pohjoisessa on talvi, on etelässä kesä. Syksy tulee Australiaan oikeastaan vasta Pääsiäisenä. Karkeasti sen voisi ajatella niin, että silloin kun meillä on Joulu, on Australiassa Juhannus. Mutta eihän siellä edes Juhannusta juhlita, koska he eivät tunne sitä. Juhannus on suomalainen juhla. Lumitöitä on ihan turha tehdä vielä. Huomenna pitäisi olla poutaisempaa. Pertti soittoikin jo. Hän on minun kaverini. Hyvä kuitenkin, että lumet pudotettiin katolta. Jos katolle jättää sellaisen lumikuorman niin katto voi tulla alas, rakenteineen päivineen.

1

65

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Meillä tällä räntää sataa taivaan täydeltä vai onko ihan vesi sade?kerostalossa asun vuokralla pienessä kämpässäni.Kerkisin yksin ulkoilla 2-3h. Kävin liikunta puiston urheilu telineetkin,voimaa hakemassa vartalooni. Kuntelin samalla radiosta klasikoita. Nosti kyllä jalkaa ja muistoja ennen. En ole oikein tango ihminen joten tuo klasikot kanava sopii minulle. Ostoskeskuksen katoja ja katto lankuja ,mitä lie,Mene käytävien yläpuoli.Kuin orret. Kertynyt paljon lunta,ei vaan putsattu. Viime talvi sain kunolla niskaan lumet samalta ITÄ-Helsingin suurimalta avo-ostoskeskus.Vanhus kun rollatorilla saa sieltä lumet niskaan voi seuraava osoite olla hautausmaa. mitäpä tässä ei muta. Kaikille hyvä 14.2.22.päivää.Vaikka olisi yksin. Niin minäkin olen yksin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7190
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2577
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      108
      2120
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1568
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1109
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      979
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      87
      925
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      739
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      738
    Aihe