Totuus ei todella koske, koska totuus on Jumala ja Jeesus. Eli maailmallinen totuus on vale. Media,

Anonyymi

Tämän maailman totuudet voi koskea, koska ne on puolitotuuksia- se oikea totuus on Jeesus ja Jumala- ja se että elämme saatanan maailmassa- mutta on myös henkinen maailma- Jeesuksen maailma- ja se on myös täällä koko ajan., jne.

Kaikki muuu on aineellisen maailmankuvan puppua, joka on aivopesty koko mailmaan ateisti-satanistien illuminaattien toimesta mm. koko ajan median avulla.


https://keskustelu.suomi24.fi/haku?keyword=illuminaatti

30

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se totuus joka koskee on vain osa-totuus- siitä puuttuu se todellinen maailma- eli Taivaallinen maailma, jossa on Jeesuksen armo ja ymmärrys siitä mitä me ollaan ja miksi asiat menee niinkuin menee.


      Aineellinen maailmankuva kieltää tämän - ja aivopesee jo lapset aineelliseen maailmankuvaan esim. kouluissa. Ihan kuten natsi-saksassa ja neuvostoliitossa tehtiin ennen vanhaavn- on nykyään koko planeetalla

      • Anonyymi

        kaunista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaunista

        TOTTAKAI-

        tää maailma on saatanan-

        eli pelkää valetta.

        vain Raamattu on totta. Mitään muuta totuutta ei ole olemassa- kaikki muu on harhaa...

        täällä ollaan elämä, joka on harha myös-

        elämä on todella lyhyt aika, jonka tajuaa vasta kun on iäkkäämpi...

        ja sitten koittaa iäisyys ja satanistit menee ikuisuudeksi helvettiin...


    • Anonyymi

      no-

      maailmamme totuus on uutiset, talumdilainen väkivalta ja fasismi jota hollywood on tunkenut mielemme täyteen ja samalla pahoja henkiä täyteen, jne.....

      ps.

      Isän Rakkauskirje -
      Lapseni...
      Et ehkä tunne minua, mutta minä tiedän kaiken sinusta.
      Ps. 139:1
      Tiedän milloin istut ja milloin nouset.
      Ps. 139:2
      Tunnen kaikki sinun tiesi.
      Ps. 139:3
      Olen laskenut kaikki pääsi hiuksetkin.
      Matt. 10:29-31
      Tein sinut minun kuvakseni.
      1. Moos. 1:27
      Minussa sinä elät, liikut ja olet.
      Ap.t. 17:28
      Sillä sinä olet minun lapseni.
      Ap.t. 17:28
      Tunsin sinut jo ennen syntymääsi.
      Jer. 1:4-5
      Valitsin sinut, kun suunnittelin luomakuntaa.
      Ef. 1:11-12
      Et ollut vahinko.
      Ps. 139:15-16
      Kaikki sinun päiväsi on kirjoitettu minun kirjaani.
      Ps. 139:15-16
      Päätin tarkkaan, milloin synnyt ja missä asut.
      Ap.t. 17:26
      Sinä olet ihme, suuri ihme.
      Ps. 139:14
      Kudoin sinut kokoon äitisi kohdussa.
      Ps. 139:13
      Saatoin sinut maailmaan syntymäpäivänäsi.
      Ps. 71:6
      Ne, jotka eivät tunne minua, ovat antaneet minusta väärän kuvan.
      Joh. 8:41-44
      En ole kaukainen enkä vihainen vaan täydellinen rakkaus.
      1. Joh. 4:16
      Ja haluan antaa sinulle ylen määrin rakkauttani
      1. Joh. 3:1
      vain siksi, että olet minun lapseni ja minä olen Isäsi.
      1. Joh. 3:1
      Tarjoan sinulle enemmän kuin maallinen isäsi koskaan kykenisi.
      Matt. 7:11
      Sillä minä olen täydellinen Isä.
      Matt. 5:48
      Kaikki hyvä, mitä saat, tulee minulta.
      Jaak. 1:17
      Minä olen sinun huolenpitäjäsi ja täytän kaikki tarpeesi.
      Matt. 6:31-33
      Suunnitelmani sinun tulevaisuutesi varalle on aina ollut täynnä toivoa.
      Jer. 29:11
      Minä rakastan sinua ikuisella rakkaudella.
      Jer. 31:3
      Ajatukseni sinua kohtaan ovat lukemattomat kuin hiekanjyväset meren rannalla.
      Ps. 139:17-18
      Minä iloitsen sinusta laulaen.
      Sef. 3:17
      En koskaan lakkaa tekemästä sinulle hyvää.
      Jer. 32:40
      Sillä sinä olet minun aarteeni.
      2. Moos. 19:5
      Haluan koko sydämestäni ja sielustani palauttaa asemasi lapsenani.
      Jer. 32:41
      Ja tahdon näyttää sinulle suuria ja ihmeellisiä asioita.
      Jer. 33:3
      Jos etsit minua koko sydämestäsi, löydät minut.
      5. Moos. 4:29
      Iloitse minussa, ja annan sinulle, mitä sydämesi toivoo,
      Ps. 37:4
      koska juuri minä olen antanut sinulle ne toiveet.
      Fil. 2:13
      Voin tehdä sinulle enemmän kuin osaat edes kuvitella,
      Ef. 3:20
      sillä olen suurin rohkaisijasi.
      2. Tess. 2:16-17
      Olen myös Isä, joka lohduttaa sinua kaikissa murheissasi.
      2. Kor. 1:3-4
      Kun sydämesi on särkynyt, olen lähelläsi.
      Ps. 34:18
      Kannan sinua sylissäni niin kuin paimen kantaa lammastaan.
      Jes. 40:11
      Kerran tulee päivä, jolloin pyyhin silmistäsi kaikki kyyneleet.
      Ilm. 21:3-4
      Ja otan pois kaiken sen tuskan, jota olet kärsinyt maan päällä.
      Ilm. 21:3-4
      Olen Isäsi ja rakastan sinua aivan kuin poikaani Jeesusta.
      Joh. 17:23
      Jeesuksessa rakkauteni sinuun tulee ilmi.
      Joh. 17:26
      Hän on olemukseni täydellinen kuva.
      Hepr. 1:3
      Hän tuli osoittamaan, että olen puolellasi, en sinua vastaan,
      Room. 8:31
      ja kertomaan, etten pidä kirjaa synneistäsi.
      2. Kor. 5:18-19
      Jeesus kuoli, jotta sinä ja minä voisimme tehdä sovinnon.
      2. Kor. 5:18-19
      Hänen kuolemansa oli lopullinen osoitus rakkaudestani sinua kohtaan.
      1. Joh. 4:10
      Annoin kaiken, mitä rakastin, saadakseni sinun rakkautesi.
      Room. 8:31-32
      Jos otat vastaan Jeesuksen, otat vastaan minut.
      1. Joh. 2:23
      Eikä mikään enää erota sinua minun rakkaudestani.
      Room. 8:38-39
      Tule kotiin, ja järjestän taivaassa kaikkien aikojen juhlat.
      Luuk. 15:7
      Olen aina ollut ja tulen aina olemaan Isä.
      Ef. 3:14-15
      Kysyn sinulta: haluatko olla lapseni?
      Joh. 1:12-13
      Minä odotan sinua.
      Luuk. 15:11-32

      Rakkaudella, Taivaallinen Isäsi, Kaikkivaltias Jumala

      • Anonyymi

        siinä on totuutta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Liitos on ankarasti kielletty. Loppua kohti olisi se painettava mieleen. Eikun sydämeen.

    • Anonyymi

      Kaikki jotka ovat palanneet kertomaan kuolemastaan- herättyään uudelleen elämään ovat palanneet taivaaseen menossa olessaan- Huom- ei KUKAAN ole palannut matkalta sinne toiseen paikkaan eli Helvettiin - Tässä totuutta siitä mikä maailma TODELLA on, jota ei oikeastaan missään muualla kerrota- Hollywood-näkemyksenä 1min 28 sek . :

      https://www.youtube.com/watch?v=-Y2wqkD2KVM&ab_channel=Movieclips

      • Anonyymi

        Jokaisella uskonnolla on oma totuutensa. Mutta tietysti sinun uskontosi on se ainoa ja oikea.


      • Anonyymi

        ...terveeseen järkeen ja toivottaa avoimesti tervetulleeksi "riippumattoman ajattelun" ja
        analyyttisen "keskustelun kaikilta puolilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella uskonnolla on oma totuutensa. Mutta tietysti sinun uskontosi on se ainoa ja oikea.

        Loppujen lopuksi
        ainoa tapa ymmärtää, mikä on täysi totuus ja mikä on pakotettua tunnustamista korkeamman
        tarkoituksen vuoksi, on saada laajempi näkemys perinteestä ja syvällisempi tieto sen opetuksista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...terveeseen järkeen ja toivottaa avoimesti tervetulleeksi "riippumattoman ajattelun" ja
        analyyttisen "keskustelun kaikilta puolilta.

        Useimmiten kuitenkin jo pelkkä dogmin kyseenalaistaminen on
        automaattisesti harhaoppia ja johtaa yleensä uskonnollisiin konflikteihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loppujen lopuksi
        ainoa tapa ymmärtää, mikä on täysi totuus ja mikä on pakotettua tunnustamista korkeamman
        tarkoituksen vuoksi, on saada laajempi näkemys perinteestä ja syvällisempi tieto sen opetuksista

        ....dogmatismille, joka julistaa tietyt uskon näkökohdat totuudeksi, jota ei voida kyseenalaistaa, saati sitten analysoida kriittisesti. ... tuomitsi usein "dogman" ja "dogmatismin" sekä sokean uskon ja kannusti huolelliseen tutkimukseen ("tutkivaan tutkimukseen") Jokaisen uskonnon seuraajille on kuitenkin väistämättä enemmän tai vähemmän ominaista dogmatismi ja auktoriteetin sanojen sokea hyväksyminen, jopa ilman minkäänlaista yritystä ymmärtää, miksi ne on sanottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmiten kuitenkin jo pelkkä dogmin kyseenalaistaminen on
        automaattisesti harhaoppia ja johtaa yleensä uskonnollisiin konflikteihin.

        On hämmästyttävää, että kristityt perustelevat kaiken Raamatulla, vaikka eri uskontojen kirjat kertovat saman tarinan eri tavoin ja kaikki väittävät, että vain he ovat oikeassa ja kaikki muut väärässä. Niinpä kaikki ABRAHAMILAISET USKONNOT, kristinusko, juutalaisuus ja islam ovat kaikki abrahamilaisia uskontoja. T


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hämmästyttävää, että kristityt perustelevat kaiken Raamatulla, vaikka eri uskontojen kirjat kertovat saman tarinan eri tavoin ja kaikki väittävät, että vain he ovat oikeassa ja kaikki muut väärässä. Niinpä kaikki ABRAHAMILAISET USKONNOT, kristinusko, juutalaisuus ja islam ovat kaikki abrahamilaisia uskontoja. T

        Kristinuskon alussa jälleensyntyminen oli yksi uskon tukipilareista. Ilman sitä (kuten myöhemmin tapahtui) kristinusko menettäisi kaiken logiikan. Miten hyväntahtoinen, rakastava Jumala voisi antaa yhdelle ihmiselle hopealusikan ja jättää seuraavan nääntymään nälkään hänen näennäisesti ainoassa maallisessa elämässään? Varhaiset kirkon vanhimmat ja teologit, kuten Origenes, Basilides ja Pyhä Gregorius, opettivat sielun jälleensyntymistä itsestäänselvyytenä - olihan se kirjoitettu Raamattuun. Nykyään useimmat kristityt epäilevät jumalanpilkkaa, jos joku viittaa jälleensyntymiseen.

        Mutta palataanpa 6. vuosisadalle Kristuksen jälkeen, jolloin Bysantin keisari Justinianuksen hovissa hautautui pirullinen salaliitto, joka piti ihmiskunnan vankina väärän käsityksen vallassa elämän ja kuoleman todellisuudesta 1 400 vuoden ajan. Sitä edeltävinä sukupolvina jälleensyntyminen oli kristillisessä kirkossa vielä kiistaton tosiasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hämmästyttävää, että kristityt perustelevat kaiken Raamatulla, vaikka eri uskontojen kirjat kertovat saman tarinan eri tavoin ja kaikki väittävät, että vain he ovat oikeassa ja kaikki muut väärässä. Niinpä kaikki ABRAHAMILAISET USKONNOT, kristinusko, juutalaisuus ja islam ovat kaikki abrahamilaisia uskontoja. T

        Kristus itse myönsi opetuksensa epätäydellisyyden:

        12

        »Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan. 13

        Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. (Joh. 16.12).

        Tästä seuraa yksiselitteisesti, että on olemassa jokin kätketty tieto, jota Kristus ei paljastanut, koska hänen opetuslapsensa eivät olleet siihen valmiita. Hän valitteli tätä:

        (Joh. 3:12) Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

        Tarkoittaako tämä, että meille ei ole kerrottu koko totuutta? Onko jotain, mitä emme tiedä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristus itse myönsi opetuksensa epätäydellisyyden:

        12

        »Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan. 13

        Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. (Joh. 16.12).

        Tästä seuraa yksiselitteisesti, että on olemassa jokin kätketty tieto, jota Kristus ei paljastanut, koska hänen opetuslapsensa eivät olleet siihen valmiita. Hän valitteli tätä:

        (Joh. 3:12) Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

        Tarkoittaako tämä, että meille ei ole kerrottu koko totuutta? Onko jotain, mitä emme tiedä?

        https://yle.fi/uutiset/3-10783708

        Osa Raamatusta on käännösvirheitä ja kulttuurisia tulkintoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hämmästyttävää, että kristityt perustelevat kaiken Raamatulla, vaikka eri uskontojen kirjat kertovat saman tarinan eri tavoin ja kaikki väittävät, että vain he ovat oikeassa ja kaikki muut väärässä. Niinpä kaikki ABRAHAMILAISET USKONNOT, kristinusko, juutalaisuus ja islam ovat kaikki abrahamilaisia uskontoja. T

        koraanihan pitkälti kopipoitiin vatikaanin toimesta raamatusta 600-lvulla?

        mikä sua vaivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        koraanihan pitkälti kopipoitiin vatikaanin toimesta raamatusta 600-lvulla?

        mikä sua vaivaa.

        12

        »Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan. 13

        Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. (Joh. 16.12).

        Tästä seuraa yksiselitteisesti, että on olemassa jokin kätketty tieto, jota Kristus ei paljastanut, koska hänen opetuslapsensa eivät olleet siihen valmiita. Hän valitteli tätä:

        (Joh. 3:12) Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        koraanihan pitkälti kopipoitiin vatikaanin toimesta raamatusta 600-lvulla?

        mikä sua vaivaa.

        https://yle.fi/uutiset/3-10783708

        Osa Raamatusta on käännösvirheitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        koraanihan pitkälti kopipoitiin vatikaanin toimesta raamatusta 600-lvulla?

        mikä sua vaivaa.

        Jälleensyntyminen: Kirkon suurin valhe

        Vuonna 553 jKr. 165 kirkon virkamiestä tuomitsi reinkarnaation. Sitä ennen se oli ollut kristillinen perusopetus.
        Reinkarnaatio on tosiasia. Se, että se ei enää ole osa nykypäivän kristillistä uskomusta, johtuu yhdestä vallanhimoisesta naisesta, joka poistatti kaikki viittaukset reinkarnaatioon varhaisesta Raamatusta. Näennäisen pieni teko, jolla on historiallisia seurauksia: miten erilainen olisi ollut kahden viime vuosituhannen historia, jos ihmiskunta olisi tiennyt, että he itse niittäisivät (väärän)tekojensa hedelmiä tulevassa maallisessa elämässä - että heidän olisi nukuttava tekemissään sängyissä?!

        Karman laki ja jälleensyntyminen: Loputtomassa kierrossa palaamme maan päälle, kunnes olemme oppineet hallitsemaan energioitamme.

        Mutta palataanpa 6. vuosisadalle Kristuksen jälkeen, jolloin Bysantin keisari Justinianuksen hovissa hautautui pirullinen salaliitto, joka piti ihmiskunnan vankina väärän käsityksen vallassa elämän ja kuoleman todellisuudesta 1 400 vuoden ajan. Sitä edeltävinä sukupolvina jälleensyntyminen oli kristillisessä kirkossa vielä kiistaton tosiasia.

        Kuten jo mainittiin, näiden uskonnollisten kiistojen aikana jälleensyntyminen ei ollut kertaakaan keskustelun aiheena. Sitä pidettiin perusdogmana, jota vuoden 451 konsiili jopa vahvisti. Kuka olisi silloin voinut kuvitella, että kristillinen teologia muuttuisi niin olennaisesti, kun Justinianus nousi Itä-Rooman valtakunnan valtaistuimelle vuonna 527, ja millaisia syvällisiä seurauksia seuraavat vuosisadat sen seurauksena saisivat?

        Theodora, keisari Justinianuksen vaimo.
        Aikaisemmin hän oli ollut nuori ja kaunis prostituoitu, jonka palveluja aristokratia mielellään haki. Pentapoliksen nuori maaherra Hacebolus ihastui hänen viehätysvoimaansa ja vei Theodoran mukanaan Pohjois-Afrikkaan. Hän kuitenkin väärinkäytti kuvernöörin luottamusta ja keräsi kansan kustannuksella suuria rikkauksia. Kun hän ahneudessaan ylitti rajan ja Hacebolos joutui kansan valitusten valtaan, hän heitti Theodoran ulos palatsistaan ja takavarikoi kaikki hänen omaisuutensa. Vain vaatteet selässään hän taisteli tiensä Aleksandriaan. Kaupungin porteilla eräs erakko nimeltä Eutyches otti hänet vastaan. Kyseessä oli sama Eutykes, joka oli synnyttänyt monofysiitismin ja joka nyt vietti siellä maanpakolaisuuttaan. Myöhemmin Theodora muistaisi tämän kaatuneen munkin ja käyttäisi häntä pimeiden suunnitelmiensa toteuttamiseen.

        Palattuaan Konstantinopoliin hän määrätietoisesti tiensä ylöspäin yhteiskunnan tikapuilla, ja hänestä tuli yksi Justinianuksen jalkavaimoista ... lopulta vuonna 523 hänen vaimonsa. Neljä vuotta myöhemmin hän ja hänen miehensä ottivat yhdessä haltuunsa maallisen maailman korkeimman valta-aseman: keisarillisen kruunun.

        Theodora onnistui - no, melkein. Hänen palava kunnianhimonsa ajoi häntä yhä pidemmälle. Vielä oli kiivettävä yksi viimeinen askel: hänen oma jumalallistamisensa. Vasta silloin hän olisi tasa-arvoinen entisaikojen keisarien kanssa. Ei ollut oikeastaan kovinkaan kauan siitä, kun Rooman keisarit jumalallistettiin automaattisesti ja he saivat palvontapaikan temppelihalleissa. Kristinusko oli tehnyt lopun tästä tavasta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        koraanihan pitkälti kopipoitiin vatikaanin toimesta raamatusta 600-lvulla?

        mikä sua vaivaa.

        Kopernikaaninen vallankumous uskonnollisissa näkemyksissä

        Maailmassa on monia uskonnollisia käsitteitä. Ne kiertävät kiertoradallaan keskeisen Totuuden ympärillä ja kilpailevat toistensa kanssa ylivallasta. Kristityt uskovat, että pelastus tulee vain Jeesuksen Kristuksen kautta, muslimit Muhammedin kautta…
        ... Kukin uskonto tarjoaa pyhiin kirjoituksiinsa ja pyhimysten ilmestyksiin perustuen oman käsityksensä Jumalasta ja jumalallisesta maailmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kopernikaaninen vallankumous uskonnollisissa näkemyksissä

        Maailmassa on monia uskonnollisia käsitteitä. Ne kiertävät kiertoradallaan keskeisen Totuuden ympärillä ja kilpailevat toistensa kanssa ylivallasta. Kristityt uskovat, että pelastus tulee vain Jeesuksen Kristuksen kautta, muslimit Muhammedin kautta…
        ... Kukin uskonto tarjoaa pyhiin kirjoituksiinsa ja pyhimysten ilmestyksiin perustuen oman käsityksensä Jumalasta ja jumalallisesta maailmasta.

        Jumala esitetään yleensä universaalisen äärettömän suuruuden ruumiillistumana. Syvempi tarkastelu paljastaa jumalallisen läsnäolon kaiken läpäisevän. Nämä ovat Absoluutin ilmenemisen äärimmäisiä puolia. …


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala esitetään yleensä universaalisen äärettömän suuruuden ruumiillistumana. Syvempi tarkastelu paljastaa jumalallisen läsnäolon kaiken läpäisevän. Nämä ovat Absoluutin ilmenemisen äärimmäisiä puolia. …

        Jos hyväksymme ajatuksen uskonnollisesta moniarvoisuudesta, siitä seuraa loogisesti kysymys - kuinka lähellä tämä tai tuo käsite on totuutta? Toisinajattelija teologi John Hick kirjoittaa Vatikaanille lähettämässään kirjeessä seuraavaa: "Teosentrismi, joka sallii uskonnollisten näkemysten moninaisuuden, avaa tien Kristuksen maailmaa korkeampiin maailmoihin. Näin päädymme uuteen paradigmaan, joka kieltää Kristuksen uskonnollisen maailmankaikkeuden keskipisteenä ja vahvistaa sen sijaan Jumalan. Tämä ajattelujärjestelmä on yhtä mullistava kuin kopernikaaninen näkemys, jonka mukaan maailmankaikkeuden keskus ei ole maapallo vaan aurinko. Kaikkien uskontojen, myös kristinuskon, kiertoratojen keskipisteenä on Absoluuttinen Totuus, Jumala, perimmäinen transsendentti todellisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos hyväksymme ajatuksen uskonnollisesta moniarvoisuudesta, siitä seuraa loogisesti kysymys - kuinka lähellä tämä tai tuo käsite on totuutta? Toisinajattelija teologi John Hick kirjoittaa Vatikaanille lähettämässään kirjeessä seuraavaa: "Teosentrismi, joka sallii uskonnollisten näkemysten moninaisuuden, avaa tien Kristuksen maailmaa korkeampiin maailmoihin. Näin päädymme uuteen paradigmaan, joka kieltää Kristuksen uskonnollisen maailmankaikkeuden keskipisteenä ja vahvistaa sen sijaan Jumalan. Tämä ajattelujärjestelmä on yhtä mullistava kuin kopernikaaninen näkemys, jonka mukaan maailmankaikkeuden keskus ei ole maapallo vaan aurinko. Kaikkien uskontojen, myös kristinuskon, kiertoratojen keskipisteenä on Absoluuttinen Totuus, Jumala, perimmäinen transsendentti todellisuus.

        Kaikki planeetat kiertävät Aurinkoa eri etäisyyksillä, ja ne planeetat, jotka ovat lähempänä valopilveä, muistuttavat sitä rakenteeltaan ja ilmakehän koostumukseltaan. Kaikki uskonnot pyörivät absoluuttisen totuuden ympärillä, mutta miten voimme määrittää niiden käsitteiden syvyyden?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki planeetat kiertävät Aurinkoa eri etäisyyksillä, ja ne planeetat, jotka ovat lähempänä valopilveä, muistuttavat sitä rakenteeltaan ja ilmakehän koostumukseltaan. Kaikki uskonnot pyörivät absoluuttisen totuuden ympärillä, mutta miten voimme määrittää niiden käsitteiden syvyyden?

        Kun ihminen kehittyy henkisesti Jumalan majesteettisuuden ja voiman kunnioituksen vaiheen ohi, hänen sydämessään herää spontaanin, ehdoitta olevan kiintymyksen virta Häntä kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinuskon alussa jälleensyntyminen oli yksi uskon tukipilareista. Ilman sitä (kuten myöhemmin tapahtui) kristinusko menettäisi kaiken logiikan. Miten hyväntahtoinen, rakastava Jumala voisi antaa yhdelle ihmiselle hopealusikan ja jättää seuraavan nääntymään nälkään hänen näennäisesti ainoassa maallisessa elämässään? Varhaiset kirkon vanhimmat ja teologit, kuten Origenes, Basilides ja Pyhä Gregorius, opettivat sielun jälleensyntymistä itsestäänselvyytenä - olihan se kirjoitettu Raamattuun. Nykyään useimmat kristityt epäilevät jumalanpilkkaa, jos joku viittaa jälleensyntymiseen.

        Mutta palataanpa 6. vuosisadalle Kristuksen jälkeen, jolloin Bysantin keisari Justinianuksen hovissa hautautui pirullinen salaliitto, joka piti ihmiskunnan vankina väärän käsityksen vallassa elämän ja kuoleman todellisuudesta 1 400 vuoden ajan. Sitä edeltävinä sukupolvina jälleensyntyminen oli kristillisessä kirkossa vielä kiistaton tosiasia.

        Missäs se sinne r aamattuun on kirjoitettu- ?

        itekkös sen sinn e kirjotit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missäs se sinne r aamattuun on kirjoitettu- ?

        itekkös sen sinn e kirjotit?

        Raamattu ja Raamattu. Miksi juuri Raamattu. Jokaisella uskonnolla on oma pyhä kirjansa, ja jokainen pitää omaa uskoaan oikeana ja kaikkia muita väärässä. Miksi ei Koraani, Toora, Talmud tai ihan joku muu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ja Raamattu. Miksi juuri Raamattu. Jokaisella uskonnolla on oma pyhä kirjansa, ja jokainen pitää omaa uskoaan oikeana ja kaikkia muita väärässä. Miksi ei Koraani, Toora, Talmud tai ihan joku muu?

        Niin. Aivan. Oikein.


    • Anonyymi

      Kenties saamme elää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1658
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe