Husqvarna st124 kakka lumilinko

Anonyymi

Uskoin myyjään, että lumi lentää hyvin, kun vielä merkkivehje kyseessä, mutta pakkaslumi lentää joitain metrejä, nuoskalumi just puolimetriä ja tukkoon menee, vaikka ykkösellä linkoaa. Onko jotain saman työleveyden linkoa(leveämpi ei mahdu varaston ovesta), joka oikeasti heittää lunta ja linko lähtee pyöriin seuraavallakin kerralla. Sama miten putsaa linkouksen jälkeen, niin käsin on pyöräytettävä linkoa(joo ei oo käynnissä), kun ei vaan jaksa lähteä itsestään pyöriin. Oli kyllä aika iso pettymys tää, kiinankoneet näyttäs heittävän pitkälle, mutta kestää vuoden? Ja eihän tätä saa edes myytyä.

28

6601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja taas palsta aktivoitui öljyn puutteen takia...

    • Anonyymi

      Märkä lumi tukkii kaikki lingot. Laita auton 10w-40 öljyä torveen. Kerro miten kävi. siitä saa monta uutta aktivointi-aloitusta.

    • Anonyymi

      12 talvee kiinanlingolla, ihan loskalumi, saattaa tukkia, nuoskalumi lentää vielä oikein hyvin. Lumiruuvin siivan hihnapyörän istukka, oli jotain skeidaa valua, se halkesi, Uusi onkin sorvattu teräksestä, jokten eipä tuota saa enää rikki mitenkään.

    • Anonyymi

      Onko tuossa Husqvarna st124 myös liian hidas peruutusnopeus?

    • Anonyymi

      Husqvarna lumilingossa on myös peruutusnopeus!

    • Anonyymi

      Monitrat koneeseen ja lumi lentää!

    • Anonyymi

      Niin ja varmaan ostit K-raudasta ylihintaisen paskan. Kiinanlinko vie tuota huskua 3-0. Ei ne nätit ulkokuoret, vaan toimiva tekniikka. Ajatteleppa olisit saanut tuolla hussenhinnalla 3 toimivaa kiinanlinkoa.

    • Anonyymi

      Tuo syöttökierukka on ihan perseestä. Senhän pitäisi syöttää lumi tuonne heittopyörälle, mutta suurimmanosan sutii ns. tyhjää, eli lumi pyörii vain tuossa syöttökierukassa. Jenkkilingoissa parempi systeemi ja nuoskalumikin lentää.

    • Anonyymi

      Monitraa ruuville niin lumi lentää. Myös 10w-40 lentää hyvin.

    • Anonyymi

      Kommentteja tulee kuin öljyttynä !

    • Anonyymi

      Jaaha. Vai sillä lailla. Sitä on harkittu tässä lähtöä lingon ostoon. Vaikka täällä metelöidään ettei saisi aktivoida tätä asiaa niin eipä kauheasti löydy asiaa noista
      lingoista etsimälläkään. Kuulopuheena olen kuullut että EI TEE MITÄÄN.
      Lumi ei lennä, menee tukkoon ym. Mitenkähän lienee asian laita. Onko 4 tonnin lingossa erilainen mekanismi kun 1500 euron lingossa. Vai onko kauppiaan puhetta vaan. Pitääkö sitä vaan ostaa kevyt muovilapio.

      • Anonyymi

        Halpalingot on samantyyppisiä merkistä riippumatta. Tunnetuihin merkkeihin voi saada jotain varaosia. Siinä se ero on. Kalliimmat merkkilingot on laadukkaampia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halpalingot on samantyyppisiä merkistä riippumatta. Tunnetuihin merkkeihin voi saada jotain varaosia. Siinä se ero on. Kalliimmat merkkilingot on laadukkaampia.

        Kalliinpiin linkoihin ei kannata jännäkakata ettei lennä kakka tuulettimeen!


    • Anonyymi

      Osuin tänne etsiessäni lumilinkoa. Ei valjennut , onko pääosin kaikki perseestä hinnasta riippumatta. Ja pitääkö lähteä kauppakierroksille tsekkaamaan konemerkkejä ja valmistusmantereita. Kunhan löytyisi sopuhintainen lumenheittäjä, kun mies kuoli,ranteet ei kestä lapiohommia ja sähköpyöriskäyttäjääkin pitäisi saada lenkille.
      Terkuin hankisääski

      • Anonyymi

        Jos olet naisoletettu tarvit neljänntonnin lingon. Halvemmissa on ennemmin tai myöhemmin jotain miesten töitä. On siinä neljänkin linkossa mutta vähemmän.


    • Anonyymi

      1980 luvun alun punainen yamaha toimii edelleen vaikka 40 vuotta ajettu joka talvi omat ja naapurin pihat ja katotkin keväällä kun telakone on
      silloin ilmeisesti osattiin tehdä laite joka toimii vaikka on "vaan 6 hp" kone.
      semmosta kinostanei ole vielä vastaan tullut johon voima loppuu.

      • Anonyymi

        Puuterilumeen menee kaikki kiinalaisetkin. Koitas rotvalliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puuterilumeen menee kaikki kiinalaisetkin. Koitas rotvalliin.

        tällähän niitä katolta tippuneet kinokset on ajettukin sekä kasatut lumivuoret.
        ei mennyt katolta pudonneeseen valliin brigsin 10 heppanen,6 hepanen 80 luvun jammu söi lunta kuin tyhjää vain.
        eli ei uudesta kissasta ole hevosen hommiin sano!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tällähän niitä katolta tippuneet kinokset on ajettukin sekä kasatut lumivuoret.
        ei mennyt katolta pudonneeseen valliin brigsin 10 heppanen,6 hepanen 80 luvun jammu söi lunta kuin tyhjää vain.
        eli ei uudesta kissasta ole hevosen hommiin sano!

        samoja kokemuksiä täältäkin.
        vaikka miten on ilmoitettu näihin"usa/kiinanlinkoihin" isoja numeroita niin ei he pidä paikkansa oikein kun puolta pienempi yamaha tekee hommat tehokkaammin.
        tutustuin korjaamoaikoina yamahoitten sielunelämään ja tuo 524/624 on ilmoitettu 5-6 hp tehoiseksi mutta vääntö oli kuitenkin 10-12 ameriikan koneitten luokkaa, miten se on sitten mahdollista?
        no ajoitukset,kanava muotoilu,kaasututin,puristussuhde ,iskunpituus sekä voiman ulosotto "nokasta" saa pienenkin 202 cc moottorin heräämään ja peräti 2000rpm kierroksellta lähtien.
        tämä ei ole myyntipuhe vaan todellista faktaa moottorista.
        15-17 ft-lbs vääntöä yleensä löytyy n10 hp koneista,yamaha teki sen 2002cc/5-6 hp moottorista.
        edelleenkin lyömätön teho tilavuuteensa nähden.
        niin ja työkseni olen ollut tunnetussa viritysvelho tallissa,sanotaanko että jotain tietoa löytyykin.
        ja tuo juttu noista pyramiidiläpistä 4 tahtisen imusarjassa ei ole tuulesta temmattua, terveisiä pyramiidimiehelle😃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        samoja kokemuksiä täältäkin.
        vaikka miten on ilmoitettu näihin"usa/kiinanlinkoihin" isoja numeroita niin ei he pidä paikkansa oikein kun puolta pienempi yamaha tekee hommat tehokkaammin.
        tutustuin korjaamoaikoina yamahoitten sielunelämään ja tuo 524/624 on ilmoitettu 5-6 hp tehoiseksi mutta vääntö oli kuitenkin 10-12 ameriikan koneitten luokkaa, miten se on sitten mahdollista?
        no ajoitukset,kanava muotoilu,kaasututin,puristussuhde ,iskunpituus sekä voiman ulosotto "nokasta" saa pienenkin 202 cc moottorin heräämään ja peräti 2000rpm kierroksellta lähtien.
        tämä ei ole myyntipuhe vaan todellista faktaa moottorista.
        15-17 ft-lbs vääntöä yleensä löytyy n10 hp koneista,yamaha teki sen 2002cc/5-6 hp moottorista.
        edelleenkin lyömätön teho tilavuuteensa nähden.
        niin ja työkseni olen ollut tunnetussa viritysvelho tallissa,sanotaanko että jotain tietoa löytyykin.
        ja tuo juttu noista pyramiidiläpistä 4 tahtisen imusarjassa ei ole tuulesta temmattua, terveisiä pyramiidimiehelle😃

        yamahan tilavuus on siis 202 cc eikä 2002 cc kuten ylempänä kirjoitin.virheet täytyy korjata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        samoja kokemuksiä täältäkin.
        vaikka miten on ilmoitettu näihin"usa/kiinanlinkoihin" isoja numeroita niin ei he pidä paikkansa oikein kun puolta pienempi yamaha tekee hommat tehokkaammin.
        tutustuin korjaamoaikoina yamahoitten sielunelämään ja tuo 524/624 on ilmoitettu 5-6 hp tehoiseksi mutta vääntö oli kuitenkin 10-12 ameriikan koneitten luokkaa, miten se on sitten mahdollista?
        no ajoitukset,kanava muotoilu,kaasututin,puristussuhde ,iskunpituus sekä voiman ulosotto "nokasta" saa pienenkin 202 cc moottorin heräämään ja peräti 2000rpm kierroksellta lähtien.
        tämä ei ole myyntipuhe vaan todellista faktaa moottorista.
        15-17 ft-lbs vääntöä yleensä löytyy n10 hp koneista,yamaha teki sen 2002cc/5-6 hp moottorista.
        edelleenkin lyömätön teho tilavuuteensa nähden.
        niin ja työkseni olen ollut tunnetussa viritysvelho tallissa,sanotaanko että jotain tietoa löytyykin.
        ja tuo juttu noista pyramiidiläpistä 4 tahtisen imusarjassa ei ole tuulesta temmattua, terveisiä pyramiidimiehelle😃

        Mitä eroa on nokka-ja kampiakseli teholla? Se on onkin niin jännä kysymys että tarkoittaa vain yhtä asiaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        samoja kokemuksiä täältäkin.
        vaikka miten on ilmoitettu näihin"usa/kiinanlinkoihin" isoja numeroita niin ei he pidä paikkansa oikein kun puolta pienempi yamaha tekee hommat tehokkaammin.
        tutustuin korjaamoaikoina yamahoitten sielunelämään ja tuo 524/624 on ilmoitettu 5-6 hp tehoiseksi mutta vääntö oli kuitenkin 10-12 ameriikan koneitten luokkaa, miten se on sitten mahdollista?
        no ajoitukset,kanava muotoilu,kaasututin,puristussuhde ,iskunpituus sekä voiman ulosotto "nokasta" saa pienenkin 202 cc moottorin heräämään ja peräti 2000rpm kierroksellta lähtien.
        tämä ei ole myyntipuhe vaan todellista faktaa moottorista.
        15-17 ft-lbs vääntöä yleensä löytyy n10 hp koneista,yamaha teki sen 2002cc/5-6 hp moottorista.
        edelleenkin lyömätön teho tilavuuteensa nähden.
        niin ja työkseni olen ollut tunnetussa viritysvelho tallissa,sanotaanko että jotain tietoa löytyykin.
        ja tuo juttu noista pyramiidiläpistä 4 tahtisen imusarjassa ei ole tuulesta temmattua, terveisiä pyramiidimiehelle😃

        Amerikkalaisissa koneissa teho ilmoitetaan eri tavalla. Niitä ei voi verrata japanilaisiin. Kysy lisää niiltä virityspajan isoilta pojilta tai jos pyramidimies kertoisi?
        Amerikkalaiset on parempia, pienempi viritysaste ja huoltoosia saa helpommin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä eroa on nokka-ja kampiakseli teholla? Se on onkin niin jännä kysymys että tarkoittaa vain yhtä asiaa..

        Yksi nokka vastaa kahta kampia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä eroa on nokka-ja kampiakseli teholla? Se on onkin niin jännä kysymys että tarkoittaa vain yhtä asiaa..

        siinäpä miettimistä niille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        samoja kokemuksiä täältäkin.
        vaikka miten on ilmoitettu näihin"usa/kiinanlinkoihin" isoja numeroita niin ei he pidä paikkansa oikein kun puolta pienempi yamaha tekee hommat tehokkaammin.
        tutustuin korjaamoaikoina yamahoitten sielunelämään ja tuo 524/624 on ilmoitettu 5-6 hp tehoiseksi mutta vääntö oli kuitenkin 10-12 ameriikan koneitten luokkaa, miten se on sitten mahdollista?
        no ajoitukset,kanava muotoilu,kaasututin,puristussuhde ,iskunpituus sekä voiman ulosotto "nokasta" saa pienenkin 202 cc moottorin heräämään ja peräti 2000rpm kierroksellta lähtien.
        tämä ei ole myyntipuhe vaan todellista faktaa moottorista.
        15-17 ft-lbs vääntöä yleensä löytyy n10 hp koneista,yamaha teki sen 2002cc/5-6 hp moottorista.
        edelleenkin lyömätön teho tilavuuteensa nähden.
        niin ja työkseni olen ollut tunnetussa viritysvelho tallissa,sanotaanko että jotain tietoa löytyykin.
        ja tuo juttu noista pyramiidiläpistä 4 tahtisen imusarjassa ei ole tuulesta temmattua, terveisiä pyramiidimiehelle😃

        "ilmoitettu 5-6 hp tehoiseksi mutta vääntö oli kuitenkin 10-12 ameriikan koneitten luokkaa, miten se on sitten mahdollista? "

        Hieman erikoista jos kerrot olleeesi oikein viriritysvelhon hommissa ja väität että tietoakin löytyy mutta käsitteet teho ja vääntö ja niiden suhde vaikuttaa olevan hieman vieraita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ilmoitettu 5-6 hp tehoiseksi mutta vääntö oli kuitenkin 10-12 ameriikan koneitten luokkaa, miten se on sitten mahdollista? "

        Hieman erikoista jos kerrot olleeesi oikein viriritysvelhon hommissa ja väität että tietoakin löytyy mutta käsitteet teho ja vääntö ja niiden suhde vaikuttaa olevan hieman vieraita

        eiköhän tuo kysymys lauseen lopussa ollut heitetty katsojille ihmeteltäväksi 😃


    • Anonyymi

      Minulla on ollut käytössä Husqvarna ST 124 kolme talvea ja hyvin pelittää. Ostin paikalliselta pienkoneliikkeestä koska sen saa huolettua sitten tarvittaessa helposti ja varaosia riittää. Osat ovat vankkaa laatua ja kestäviä. Kiinanpaskoilla joutuu ostaa kokonaan uuden jos menee rikki eikä mulla ole aikaa tai hermoja miettiä kestääkö kun on taas satanut metrikaupalla lunta ja töiden jälkeen joutais hommiin.

      Olen ykköstyypin diabeetikko joten kolalla painiminen on vaikeaa kun verensokerit tuuppaa tippua herkästi yli tunnin painimisen jälkeen joten lumilinko on ehdoton apu.

      Husqu heittää lumet jopa 10 metriä. Eilen tuli etelä-suomeen 50 cm märkää lunta ja hyvin jaksoi heittää. Vähän saa painia jos aurauskalusto on heittänyt paksun kinoksen tien viereen että pyörät saa pitoa puskea läpi. Itse painan 150kg joten massaa riittää työntää. Siinä voi huonompi kuntoinen tai pienempi ihminen miettiä tarvitseeko raskaampaa linkoa teloilla ettei tarvitse fyysisesti jeesata. Pidän lämpimässä autotallissa ja aina lähtee käyntiin kevyeesti narusta.

    • Anonyymi

      Mul on Husgvarna lumilinko,koiratarhasta linkoon koiranpaskat aina etäs mehtään,hyvin lentää lumet ja paskat,kolina vain käy!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      167
      3447
    2. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      15
      2096
    3. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      223
      1490
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1241
    5. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1211
    6. 37
      1121
    7. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1063
    8. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      136
      1031
    9. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      994
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      39
      974
    Aihe