Lahko-öyhöttäjät eivät edes tiedä mitä lahko tarkoittaa

Anonyymi

Perinteisessä kristillisessä merkityksessään lahko on harhaoppisena pidetty liike, jonka ei katsota dogmissaan tunnustavan Jeesuksen statusta samalla tavalla kuin kirkko.

Olisiko siis syytä lopettaa hellateiden, viidesläisten ym. nimittely lahkolaisia?

197

1385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Korjaus; hellateiden = hellareiden

      • Anonyymi

        Ymmärrän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän.

        Minä en ymmärrä ennen kuin kerrotte minulle, mikä on hellareisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ymmärrä ennen kuin kerrotte minulle, mikä on hellareisi.

        Se on äitisi alarajan yläosa.


    • Anonyymi

      Erittäin hyvä ottaa tuokin esille.

      • Anonyymi

        Hyvä aihe.


      • Anonyymi

        Kylä.


      • Anonyymi

        Niin on, tärkeä asia.


      • Anonyymi

        Kyllä.


    • Luterilaisen kirkon liberaalit ovat muuten lahko, He kieltävät Jeesuksen jumaluuden, neitsyestä syntymisen, puheet helvetistä ja synnistä ja syntien sovituksessa. Heidän Kristuksensa ei ole kirkon Kristus.

      • Anonyymi

        Nimenomaan tuo on lahko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan tuo on lahko.

        luterilaisuus ei ole lahko sen enempää kuin ei ole katolilaisuus eikä ortodoksiuus tai muut, kristilliset kirkot.
        lahkot on niitä, jotka ei edes kristinuskon juuria.


      • Anonyymi kirjoitti:

        luterilaisuus ei ole lahko sen enempää kuin ei ole katolilaisuus eikä ortodoksiuus tai muut, kristilliset kirkot.
        lahkot on niitä, jotka ei edes kristinuskon juuria.

        Luterilaisen kirkon l i b e r a a l i t ovat muuten lahko, He kieltävät Jeesuksen jumaluuden, neitsyestä syntymisen, puheet helvetistä ja synnistä ja syntien sovituksessa. Heidän Kristuksensa ei ole kirkon Kristus.


      • Anonyymi
        KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Luterilaisen kirkon l i b e r a a l i t ovat muuten lahko, He kieltävät Jeesuksen jumaluuden, neitsyestä syntymisen, puheet helvetistä ja synnistä ja syntien sovituksessa. Heidän Kristuksensa ei ole kirkon Kristus.

        Minun olette väittäneet olevan liberaali jumalaton ja käärmeensikiö, vaikka uskon Jeesukseen Kristukseen.
        Teidän mukaanne siis kaikki me Jeesukseen oskovat olemme harhaoppisia lahkolaisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minun olette väittäneet olevan liberaali jumalaton ja käärmeensikiö, vaikka uskon Jeesukseen Kristukseen.
        Teidän mukaanne siis kaikki me Jeesukseen oskovat olemme harhaoppisia lahkolaisia.

        Miten sinä uskot Jeesukseen? Kuka Hän sinulle on?


      • Anonyymi
        KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Miten sinä uskot Jeesukseen? Kuka Hän sinulle on?

        Haukuitte ihan riittävästi jo aiemmin uskostani Jeesukseen, nauttikaa nyt ylevistä sanoistanne ja kertokaa toisillenne miten pyhiä olette.
        Vai pitäisi vielä kertoa jotakin, häpeisitte edes mitä leikitte toisten ihmisten Uskolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haukuitte ihan riittävästi jo aiemmin uskostani Jeesukseen, nauttikaa nyt ylevistä sanoistanne ja kertokaa toisillenne miten pyhiä olette.
        Vai pitäisi vielä kertoa jotakin, häpeisitte edes mitä leikitte toisten ihmisten Uskolla.

        Vaikutat trollilta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan tuo on lahko.

        Villisti taas komppaat itseäsi. Harrastus sekin! 😅


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minun olette väittäneet olevan liberaali jumalaton ja käärmeensikiö, vaikka uskon Jeesukseen Kristukseen.
        Teidän mukaanne siis kaikki me Jeesukseen oskovat olemme harhaoppisia lahkolaisia.

        Anonyymista on tosiaan sanottu kaikenlaista. Toivottavasti tämä ei ole sinulle suuri ongelma.


      • Ei tietenkään usko.vainen, mutta jos haluat esiintyä minuna, sinulle kyllä on. 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan tuo on lahko.

        Niin on, oikea määritelmä.


      • Anonyymi

        Se on totta!


      • Anonyymi

        "puheet helvetistä"

        Tuo on oikein, että kieltävät helvetin.
        Se onkin vieras Raamatun opetukselle.

        Raamatun mukaan synnin palkka on kuolema, kadotus, häviäminen olemattomiin.
        Jlan armolahja on iankaikkinen elämä Jeesuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        luterilaisuus ei ole lahko sen enempää kuin ei ole katolilaisuus eikä ortodoksiuus tai muut, kristilliset kirkot.
        lahkot on niitä, jotka ei edes kristinuskon juuria.

        "luterilaisuus ei ole lahko"

        Paavali oli lahkolainen - oman tunnustuksensa mukaan.
        Hän kuului ns nasaretilaisten lahkoon.
        Muita lahkoja oli fariseusten ja saddukeusten lahkot.

        Katolisuus on alkuperäisestä kristinuskosta eronnut lahko.
        Luterilaisuus on katolisuudesta eronnut lahko
        jne


      • Anonyymi
        KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Miten sinä uskot Jeesukseen? Kuka Hän sinulle on?

        Ei se vastaa.


      • Anonyymi

        Juuri niin.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Villisti taas komppaat itseäsi. Harrastus sekin! 😅

        Pisteet Repelle 6-0.


    • Anonyymi

      Eli luterilaiset on lahko. Sehän on pieni ja harhaoppinen kristikunnan enemmistön näkövinkkelistä.

      • Luterilaisen kirkon liberaalit ovat muuten lahko,
        He kieltävät Jeesuksen jumaluuden, neitsyestä syntymisen, puheet helvetistä ja synnistä ja syntien sovituksessa. Heidän Kristuksensa ei ole kirkon Kristus.


      • Anonyymi
        KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Luterilaisen kirkon liberaalit ovat muuten lahko,
        He kieltävät Jeesuksen jumaluuden, neitsyestä syntymisen, puheet helvetistä ja synnistä ja syntien sovituksessa. Heidän Kristuksensa ei ole kirkon Kristus.

        Noista sun varsinaisen lahkolaisen väittämistä ei yksikään pidä paikkaansa. Olet taas viettänyt koko päivän palstalla ja höpiset omiasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noista sun varsinaisen lahkolaisen väittämistä ei yksikään pidä paikkaansa. Olet taas viettänyt koko päivän palstalla ja höpiset omiasi.

        Jokainen pitää paikkansa.
        Liberaalit itse sanovat ne asiat.
        Mitä minun ajankäyttöni kuuluu sinulle?


      • Anonyymi
        KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Luterilaisen kirkon liberaalit ovat muuten lahko,
        He kieltävät Jeesuksen jumaluuden, neitsyestä syntymisen, puheet helvetistä ja synnistä ja syntien sovituksessa. Heidän Kristuksensa ei ole kirkon Kristus.

        luterilaisuuden kirkossa:

        "Minä uskon Isään Jumalaan kaikkivaltiaaseen taivaan ja maan luojaan, ja Jeesukseen
        Kristukseen, Jumalan ainoaan poikaan, meidän Herraamme,
        joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta"

        ilmeisesti tuollaiset kirjoittajat, jotka viestittää "kieltävät Jeesuksen jumaluuden, eivät ole siis itse koskaan kirkossa käyneetkään !!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        luterilaisuuden kirkossa:

        "Minä uskon Isään Jumalaan kaikkivaltiaaseen taivaan ja maan luojaan, ja Jeesukseen
        Kristukseen, Jumalan ainoaan poikaan, meidän Herraamme,
        joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta"

        ilmeisesti tuollaiset kirjoittajat, jotka viestittää "kieltävät Jeesuksen jumaluuden, eivät ole siis itse koskaan kirkossa käyneetkään !!!

        Mutta kun liberaalit papitkaan jotka tuota luetuttavat eivät siihen usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        luterilaisuuden kirkossa:

        "Minä uskon Isään Jumalaan kaikkivaltiaaseen taivaan ja maan luojaan, ja Jeesukseen
        Kristukseen, Jumalan ainoaan poikaan, meidän Herraamme,
        joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta"

        ilmeisesti tuollaiset kirjoittajat, jotka viestittää "kieltävät Jeesuksen jumaluuden, eivät ole siis itse koskaan kirkossa käyneetkään !!!

        Tuollaisten kirjoittajat ovat juuri niitä lahkolaisia joista aloittaja kyseli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisten kirjoittajat ovat juuri niitä lahkolaisia joista aloittaja kyseli.

        Et näköjään vieläkään tiedä mitä lahko tarkoittaa.


      • Anonyymi
        KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Mutta kun liberaalit papitkaan jotka tuota luetuttavat eivät siihen usko.

        sinulleko pitäisi jokaisen uskonsa vakuuttaa ??


      • Anonyymi kirjoitti:

        sinulleko pitäisi jokaisen uskonsa vakuuttaa ??

        Mistä sellaista olet saanut päähäsi?


      • Anonyymi
        KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Mistä sellaista olet saanut päähäsi?

        Kaikki vähänkin palstaa seuranneet ovat sen kyllä huomanneet, vai kysytkö taas todisteita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki vähänkin palstaa seuranneet ovat sen kyllä huomanneet, vai kysytkö taas todisteita.

        Mielellään todisteet mutta et varmaan pysty tämäkään kertaa toimittaa?


      • Laita sinä vaavi se peukalosi takaisin suuhun,


      • Anonyymi
        KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Mistä sellaista olet saanut päähäsi?

        "mistä saanut päähäsi" > kommentti 19.2.2022 klo. 18:52


      • Anonyymi kirjoitti:

        "mistä saanut päähäsi" > kommentti 19.2.2022 klo. 18:52

        Eihön siinä mitään tollasta ole.


      • Mistä?


      • KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Jokainen pitää paikkansa.
        Liberaalit itse sanovat ne asiat.
        Mitä minun ajankäyttöni kuuluu sinulle?

        >Mitä minun ajankäyttöni kuuluu sinulle?

        Periaatteellisella tasolla: kun ajatellaan että jollakulla on ihastuttavat lapset, kiihkeä vaimo ja paljon rakkaita ystäviä (kuten sinulla raporttiesi mukaan nuo kaikki), on vain huomaavaista muistuttaa, että et voine hoitaa suhteitasi heihin kovinkaan hyvin roikkumalla tauotta täällä. 🤗


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        >Mitä minun ajankäyttöni kuuluu sinulle?

        Periaatteellisella tasolla: kun ajatellaan että jollakulla on ihastuttavat lapset, kiihkeä vaimo ja paljon rakkaita ystäviä (kuten sinulla raporttiesi mukaan nuo kaikki), on vain huomaavaista muistuttaa, että et voine hoitaa suhteitasi heihin kovinkaan hyvin roikkumalla tauotta täällä. 🤗

        Kateutesi on liikuttavaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kateutesi on liikuttavaa.

        Niin on, se on niin liikkis. 😺


      • Anonyymi
        KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Laita sinä vaavi se peukalosi takaisin suuhun,

        Ok!


      • Anonyymi
        KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Mielellään todisteet mutta et varmaan pysty tämäkään kertaa toimittaa?

        Ei pysty.


      • Anonyymi
        KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Mutta kun liberaalit papitkaan jotka tuota luetuttavat eivät siihen usko.

        Valitettavasti noita on paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pysty.

        Ei trolli koskaan pysty.


      • Anonyymi

        Luterilaisuus on 1,5% kristikunnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei trolli koskaan pysty.

        Se on selvä.


      • Anonyymi
        KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Mutta kun liberaalit papitkaan jotka tuota luetuttavat eivät siihen usko.

        Valitettavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et näköjään vieläkään tiedä mitä lahko tarkoittaa.

        En halua tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisten kirjoittajat ovat juuri niitä lahkolaisia joista aloittaja kyseli.

        Lahkolaiset ympärimaailman ovat kauheita.nainen ole raskaana aina ja ole hiljaa.


      • Anonyymi
        KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Laita sinä vaavi se peukalosi takaisin suuhun,

        S,uros, slurps, hyvää on.


      • Anonyymi
        KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Mutta kun liberaalit papitkaan jotka tuota luetuttavat eivät siihen usko.

        Liberaalinen Kansanpuolue on jo lopetettu. Miksi tuo jurnutus?


    • Anonyymi

      Minä taas käsitän niin, että lahkolainen on sellainen, jolla on lahkolaisuuden henki. Lahkolaisia siten voi olla missä liikkeessä tahansa. Lahkolaiset haluavat itse erottua ryhmässä ja olla muita parempia uskovaisia.

      • Anonyymi

        Mikä se lahkolaisuuden henki on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä se lahkolaisuuden henki on?

        Jumalasta erottava henki.


      • Anonyymi

        Se juuri.


    • Anonyymi

      Onko puuäijä lahkolainen, kun on aina eriseurassa ja käsi ojossa rahaa inumassa!?

      • Anonyymi

        Isäsikö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isäsikö?

        Juuri hän.


      • Anonyymi

        Isästäsikö puhut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isästäsikö puhut?

        Kyllä.
        😁


    • Anonyymi

      Olisi syytä mutta piru ei anna periksi.

      • Anonyymi

        Se on totta.


    • Anonyymi

      Noita täällä riittää.

      • Anonyymi

        Lapsia suurin osa.


    • Anonyymi

      Näin on.

    • Anonyymi

      Kuhan trollavat....

      • Anonyymi

        Sitä juuri tekevät.


    • Anonyymi

      Trollit öyhöttää lahkoista.

      • Anonyymi

        Niin tekevät, ihan tietämättömyyttään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tekevät, ihan tietämättömyyttään.

        Eivät edes häpeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät edes häpeä.

        Eivät osaa.


    • Anonyymi

      Tämä näkyy joka päivä.

    • Anonyymi

      Valitettavasti noin se on.

    • Anonyymi

      Huvittavaa on kun luterilaiset osottelee sormellaan vapaita uskovia ja puhuu heistä lahkolaisina !

      voi pimeää usvaa

      mutta ei se mitään, harmittaa vain kun sormensa paleltuu.

    • Anonyymi

      Kaikkea ne öyhöttääkin.

    • Anonyymi

      Antaa öyhöttää.

      • Anonyymi

        Joo, ei haittaa.


    • Anonyymi

      "Lahko-öyhöttäjät eivät edes tiedä mitä lahko tarkoittaa"

      Kyllä esimerkisi helluntailaiset ja räsäsläiset tietävät itsekin olevansa sellaisia lahkolaisia öyhöttäjiä ja tietävät varsin hyvin mitä lahko tarkoittaa.

      • Anonyymi

        Kiitos kun todistit, ettet todellakaan ymmärrä etkä tiedä mitä lahko tarkoittaa. 🥴


      • Anonyymi

        Yleisesti ottaen helluntailaiset tai viidesläiset eivät ole lahkohenkisiä, eikä viidesläiset yhteisöt tai helluntaiseurakunnat ole lahkoja lahko-sanan perimmäisessä, kristillisessä merkityksessä.
        Helluntailaiset ja viidesläiset tietävät varmasti paremmin mistä kartettavien lahkojen kohdalla on kyse, kuin sinä, joka käytät kyseistä sanaa noin pieleen, ihan eri merkityksessä.


      • Anonyymi

        ”Lahkoista” öyhöttämisesi lisäksi myös ”räsäsläisiksi” nimittäminen on varsin tyhmää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Lahkoista” öyhöttämisesi lisäksi myös ”räsäsläisiksi” nimittäminen on varsin tyhmää.

        Homottajien typeryyttä sekin.


    • Anonyymi

      Kunhan öyhöttävät.

    • Täsmälleen ”Lahko ” tarkoittaa:
      Mistä hyvänsä kirkko- tai uskontokunnasta irtaantunut ryhmittymä tai suuntaus, jolla on edeltäjästään poikkeavia opillisia korostuksia.
      suomisanakirja.

      Parempi termi on ”suuntaus”, jossa ei ole sitä negatiivista arvolatausta.

      • Kyllä kuule sinun wikisi on ihan eri mieltä kanssasi

        ” Perinteisessä kristillisessä merkityksessään lahko on harhaoppisena pidetty liike, jonka ei katsota dogmissaan tunnustavan Jeesuksen statusta samalla tavalla kuin kirkko.”

        Eli sinä itse olet lahkolainen koska et tunnusta Jeesuksen jumaluutta.


      • KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Kyllä kuule sinun wikisi on ihan eri mieltä kanssasi

        ” Perinteisessä kristillisessä merkityksessään lahko on harhaoppisena pidetty liike, jonka ei katsota dogmissaan tunnustavan Jeesuksen statusta samalla tavalla kuin kirkko.”

        Eli sinä itse olet lahkolainen koska et tunnusta Jeesuksen jumaluutta.

        Tuo oli tosin sanakirjasta.

        En edes kutsua sinua lahkolaiseksi, vaikka sellaisena voisi pitää. Sinulla on oma kristinuskon suutauksesi, joka poikkeaa meidän perinteisten kristittyjen näkemyksistä.

        Mistä keksit tuollaisen valheen, etten tunnusta Jeesuksen Jumaluutta? :D Ethän itsekään edes osannut selittää kolmiyhteisyyttä, sillä ne muutamat arvauksesi menivät pieleen sen virallisen muodon kanssa.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Tuo oli tosin sanakirjasta.

        En edes kutsua sinua lahkolaiseksi, vaikka sellaisena voisi pitää. Sinulla on oma kristinuskon suutauksesi, joka poikkeaa meidän perinteisten kristittyjen näkemyksistä.

        Mistä keksit tuollaisen valheen, etten tunnusta Jeesuksen Jumaluutta? :D Ethän itsekään edes osannut selittää kolmiyhteisyyttä, sillä ne muutamat arvauksesi menivät pieleen sen virallisen muodon kanssa.

        "Sinulla on oma kristinuskon suutauksesi, joka poikkeaa meidän perinteisten kristittyjen näkemyksistä."

        No kirkkolaitosten liturgiat, kynttilöiden sytyttelyt, Kirillit Venäjällä, ... eivät edusta Jeesukseen henkilökohtaisesti uskovia eli Jeesuksen seuraajia eli kristittyjä, vaan nämä kaikkinaiset kirkkolaitokset edustajat jotain kirkkopoliittista suuntausta omine sääntöineen.

        Täytyy aina tiedostaa, että kristityt ovat Uuden Testamentin mukaan Jeesuksen seuraajia, ei kirkkopoliitikkoja.


      • mummomuori kirjoitti:

        Tuo oli tosin sanakirjasta.

        En edes kutsua sinua lahkolaiseksi, vaikka sellaisena voisi pitää. Sinulla on oma kristinuskon suutauksesi, joka poikkeaa meidän perinteisten kristittyjen näkemyksistä.

        Mistä keksit tuollaisen valheen, etten tunnusta Jeesuksen Jumaluutta? :D Ethän itsekään edes osannut selittää kolmiyhteisyyttä, sillä ne muutamat arvauksesi menivät pieleen sen virallisen muodon kanssa.

        Käykö tunteisiin kun tulee niin paljon kirjoitusvirheitä? 😺

        Minä tunnustan luterilaisen tunnustuksen mukaisesti Jumalan olevan Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Mikä siinä on epäselvää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Sinulla on oma kristinuskon suutauksesi, joka poikkeaa meidän perinteisten kristittyjen näkemyksistä."

        No kirkkolaitosten liturgiat, kynttilöiden sytyttelyt, Kirillit Venäjällä, ... eivät edusta Jeesukseen henkilökohtaisesti uskovia eli Jeesuksen seuraajia eli kristittyjä, vaan nämä kaikkinaiset kirkkolaitokset edustajat jotain kirkkopoliittista suuntausta omine sääntöineen.

        Täytyy aina tiedostaa, että kristityt ovat Uuden Testamentin mukaan Jeesuksen seuraajia, ei kirkkopoliitikkoja.

        "...eivät edusta Jeesukseen henkilökohtaisesti uskovia eli Jeesuksen seuraajia eli kristittyjä..."

        Sinä voit jakaa krisityt lahkoihin kielteisessä merkityksessä, minä en tee niin.


      • mummomuori kirjoitti:

        "...eivät edusta Jeesukseen henkilökohtaisesti uskovia eli Jeesuksen seuraajia eli kristittyjä..."

        Sinä voit jakaa krisityt lahkoihin kielteisessä merkityksessä, minä en tee niin.

        Sinun jakosi ovat positiivisia, vai? 😼


      • KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Sinun jakosi ovat positiivisia, vai? 😼

        Ne ovat neutraaleja. Aivan toinen asia on, miten sinä itse liität tunteita niihin.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Ne ovat neutraaleja. Aivan toinen asia on, miten sinä itse liität tunteita niihin.

        🤣🤣🤣🤣 kiitos nauruista.


    • Ei oikeastaan koska tehän olette kaikki "tuontitavaraa" lähinä kait nykyään jenkkilästä kun sitten taas aidot kirkko konsut on ollut täällä satoja vuosia . Oliko se nyt tänä vuonna kun helluntai herätys viettää satavuotis juhlia ?

      Osa teistähän on niin "yleviä" että kirkko on jätetty hurmoksessa mutta osa yrittää tehdä tupajumin hommia vielä kirkossa :d

      No joka tapauksessa, olette lahko, tuo on vaan totuus .

      • No uskovainen, aitolainen ja mitä noita nyt onkaan sinulle sopiva kommentti. Ethän osaa mitään asiaa sanoa, ellei ole homostelusta kyse, siitä sinä tunnut tietävän kaiken .


      • "No joka tapauksessa, olette lahko, tuo on vaan totuus ."

        Käytän kulteista mieluummin tuo nimitystä "lahko". Ei jokaista kristinuskon suuntausta ihan lahkoksi silloin voi kutsua.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        "No joka tapauksessa, olette lahko, tuo on vaan totuus ."

        Käytän kulteista mieluummin tuo nimitystä "lahko". Ei jokaista kristinuskon suuntausta ihan lahkoksi silloin voi kutsua.

        Te jehovat olette siis kultti.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No uskovainen, aitolainen ja mitä noita nyt onkaan sinulle sopiva kommentti. Ethän osaa mitään asiaa sanoa, ellei ole homostelusta kyse, siitä sinä tunnut tietävän kaiken .

        Kas, olet taas homottamassa,
        En ylättynyt.
        😂


      • Oho! Koetko siis olevasi joku "paska"? En todellakaan pidä sinua sellaisena.


      • mummomuori kirjoitti:

        Oho! Koetko siis olevasi joku "paska"? En todellakaan pidä sinua sellaisena.

        Otahan pieni preppaus persoonapronomineista.


      • Aito_lainen kirjoitti:

        Otahan pieni preppaus persoonapronomineista.

        Käyttämäsi alatyylinen kommentti oli tähän: ”Käytän kulteista mieluummin tuo nimitystä "lahko". Ei jokaista kristinuskon suuntausta ihan lahkoksi silloin voi kutsua.”

        Eli jos sanon sinun näkemyksiäsi mieluummin erääksi kristinuskon suuntaukseksi, sinusta se on jotenkin huono asia? Eli ne kiellä sinun näkemystäsi enkä oikeutta olla kristitty. Jos käytän sanaa lahko, siinä on jo niin vahva arvolataus, etten koe sitä mielekkäänä.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Käyttämäsi alatyylinen kommentti oli tähän: ”Käytän kulteista mieluummin tuo nimitystä "lahko". Ei jokaista kristinuskon suuntausta ihan lahkoksi silloin voi kutsua.”

        Eli jos sanon sinun näkemyksiäsi mieluummin erääksi kristinuskon suuntaukseksi, sinusta se on jotenkin huono asia? Eli ne kiellä sinun näkemystäsi enkä oikeutta olla kristitty. Jos käytän sanaa lahko, siinä on jo niin vahva arvolataus, etten koe sitä mielekkäänä.

        Minusta sinä käytät kakkia sanojasi uskovia vastaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kas, olet taas homottamassa,
        En ylättynyt.
        😂

        Pitää näköjään jo vanhoja kaivelle ja ihan joka päivälle. No sinähän olet täällä aina nimenomaan homottamassa koska kukaan ei kirjoita niin paljoa homoista kuin sinä. Ei edes palstan homot.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Pitää näköjään jo vanhoja kaivelle ja ihan joka päivälle. No sinähän olet täällä aina nimenomaan homottamassa koska kukaan ei kirjoita niin paljoa homoista kuin sinä. Ei edes palstan homot.

        Homotat joka ketjussa.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Käyttämäsi alatyylinen kommentti oli tähän: ”Käytän kulteista mieluummin tuo nimitystä "lahko". Ei jokaista kristinuskon suuntausta ihan lahkoksi silloin voi kutsua.”

        Eli jos sanon sinun näkemyksiäsi mieluummin erääksi kristinuskon suuntaukseksi, sinusta se on jotenkin huono asia? Eli ne kiellä sinun näkemystäsi enkä oikeutta olla kristitty. Jos käytän sanaa lahko, siinä on jo niin vahva arvolataus, etten koe sitä mielekkäänä.

        En ymmärrä, että tuollaistenkin viestien johdosta käydään kimppuun ja vastataan vieläpä noin alatyylisesti. Antaa viestin, että vähän sama mitä kirjoittaa, niin ei säästy vastahyökkäyksiltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä, että tuollaistenkin viestien johdosta käydään kimppuun ja vastataan vieläpä noin alatyylisesti. Antaa viestin, että vähän sama mitä kirjoittaa, niin ei säästy vastahyökkäyksiltä.

        Niin, kun viha tuntuu ottavan vallan, silloin on ihan sama mitä vihan kohde sanoo. Jostain syystä tunnun olevan aika kipeä kivi heidän kengässään.


      • Kiitos vaan mutta en ota vastaan tuollaista vihaa kohdaltasi. Ilman sitä kun on parempi elää.


      • Anonyymi

        Tuollaiset viestit menee oikeasti reilusti yli tarpeen


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Otahan pieni preppaus persoonapronomineista.

        Kerro toki järjestätkö omia preppauskursseja? Voisi olla tunkua! :D :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro toki järjestätkö omia preppauskursseja? Voisi olla tunkua! :D :D

        Valtio vastaa sinun koulutukseltasi,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtio vastaa sinun koulutukseltasi,

        Kaikki mikä on ilmaista kelpaa.


    • Anonyymi

      Repe, IR ja TI ovat suurimmat lahkoöyhöttäjät.

      • Anonyymi

        Se on totta.


      • Niin ovat.


      • Anonyymi

        Ovat syvästi ihastuneita ja kiintyneitä lahko-sanaan. Käyttävät sitä miten sattuun, kunhan saavat lyödä leimansa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ovat syvästi ihastuneita ja kiintyneitä lahko-sanaan. Käyttävät sitä miten sattuun, kunhan saavat lyödä leimansa

        Taitaa olla pikemminkin niin, että jotkut uskovat käyttävät sitä toinen toisiaan vastaan?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Taitaa olla pikemminkin niin, että jotkut uskovat käyttävät sitä toinen toisiaan vastaan?

        Uskostaosattomat ja liberaalit sitä täällä selvästi enimmäkseen käyttää helluntailaisista, herätyskristillisistä luterilaisista ja muista


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskostaosattomat ja liberaalit sitä täällä selvästi enimmäkseen käyttää helluntailaisista, herätyskristillisistä luterilaisista ja muista

        Jaa, miten minä olen lukenut, miten katolilainen pitää protestantteja "lahkoina" tai jotkut luterilaiset helluntailaisia "lahkoina" jne.


      • mummomuori kirjoitti:

        Jaa, miten minä olen lukenut, miten katolilainen pitää protestantteja "lahkoina" tai jotkut luterilaiset helluntailaisia "lahkoina" jne.

        Heitä tuskin täällä olet tavannut. Hyväksy kerrankin tosiasiat.


      • Anonyymi
        JaksuhaIi kirjoitti:

        Heitä tuskin täällä olet tavannut. Hyväksy kerrankin tosiasiat.

        Juuri niin!


      • JaksuhaIi kirjoitti:

        Heitä tuskin täällä olet tavannut. Hyväksy kerrankin tosiasiat.

        :D Eli sinulta näemmä jää lukematta melkoinen määrä ketjuja ja kommentteja :D :D


      • mummomuori kirjoitti:

        :D Eli sinulta näemmä jää lukematta melkoinen määrä ketjuja ja kommentteja :D :D

        Sinulla ei nää määmmä ole taaskaan mitään näyttöä väitteellesi ?😂


      • JaksuhaIi kirjoitti:

        Sinulla ei nää määmmä ole taaskaan mitään näyttöä väitteellesi ?😂

        En vain mene tuohon trollaushalpaan, sillä vaikka sinulle ne laittaisi kymmenen kertaa, ohitat ne aina. Sitten aloitat tuon mankumisen. Eli teet vain kiusaa etkä keskustele kuten aikuiset ihmiset.


      • mummomuori kirjoitti:

        En vain mene tuohon trollaushalpaan, sillä vaikka sinulle ne laittaisi kymmenen kertaa, ohitat ne aina. Sitten aloitat tuon mankumisen. Eli teet vain kiusaa etkä keskustele kuten aikuiset ihmiset.

        Otat kiusaamista ha trollikortin esiin koska et kykene esittämään mitään näyttöä taaskaan väitteillesi. Et siis kykene keskusteluun.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        En vain mene tuohon trollaushalpaan, sillä vaikka sinulle ne laittaisi kymmenen kertaa, ohitat ne aina. Sitten aloitat tuon mankumisen. Eli teet vain kiusaa etkä keskustele kuten aikuiset ihmiset.

        Sinä se trolli olet jos joku.


    • Anonyymi

      Lahkolaisten uskovaisten ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin lopettaa se "öyhöttämisensä". Lahkosaarnaajat voisivat kertoa porukoilleen tämän suoraan, kun tuntuvat uskovan kaiken muunkin mitä saarnaaja suustaan päästää.

      • Anonyymi

        Se on totta!


      • Anonyymi

        Missä lahkossa sinä saarnaat?


    • Anonyymi

      Nostetaan tämä hyvä ketju!

      • Anonyymi

        Hyvä nosto.


    • Anonyymi

      Mitä vähemmän on tietoa sitä kovempaa huudetaan.

      • Anonyymi

        Juuri noin menee tällä palstalla.


    • Anonyymi

      Noin se valitettavasti on.

    • Anonyymi

      Totta turiset.

    • Anonyymi

      Missä kohtaa raamattua mainitaan luterilaisuus? Millä perusteella luterilaisuus on kristinuskoa tai katolilaisuus? Kummastakaan ei mainita yhtään mitään raamatussa saatika sitten valtionkirkosta.

      • Anonyymi

        kaikilla kristinuskon kirkoilla on Alkuseurakunnnan krisitnuskon juuret.

        helluntailaisuus taas on 1900 -luvulla sodomiaa harjoittavien miesten tuomana, eikä mitään krisitnuskon juuria, vaan ihan omana oppinaan tuotu.


      • Niin, eihän tuolloin ollut edes protestantteja. Mutta nimet ovat ihmisten antamia, kuten aikoinaan kutsuttiin niitä juutalaisia, jotka uskoivat Jeesuksen olevan Messias, kristityiksi. Näin myös nimetään aina niitä, joilla on joku oma kristinuskon painotus.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Niin, eihän tuolloin ollut edes protestantteja. Mutta nimet ovat ihmisten antamia, kuten aikoinaan kutsuttiin niitä juutalaisia, jotka uskoivat Jeesuksen olevan Messias, kristityiksi. Näin myös nimetään aina niitä, joilla on joku oma kristinuskon painotus.

        Olet sekaisin kuin sosemylly.
        😬


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet sekaisin kuin sosemylly.
        😬

        Ai jaa. Sinun mielestäsikö ei ihmiset anna joko itse tai muut antavat näitä nimiä eri suuntauksille?


      • mummomuori kirjoitti:

        Ai jaa. Sinun mielestäsikö ei ihmiset anna joko itse tai muut antavat näitä nimiä eri suuntauksille?

        Mikä sinun uskosi on ilman oppeja ja suuntaukisia?


      • JaksuhaIi kirjoitti:

        Mikä sinun uskosi on ilman oppeja ja suuntaukisia?

        :D Olen protestantti ja sen luterilaisesta suuntauksesta.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        :D Olen protestantti ja sen luterilaisesta suuntauksesta.

        Et ole vaikka väität.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole vaikka väität.

        juuri näin.


    • Anonyymi

      Mitä vähemmän tietoa sitä suurempi huuto!

      • Anonyymi

        Pätee atskuihin.


    • Anonyymi

      Tänä palsta on täynnä noita öyhöttäjä.

    • Anonyymi

      Eikä ne tiedä paljoa muutakaan.

      • Anonyymi

        Sekin on totta.


    • Anonyymi

      Monessa asiassa sama juttu.

    • Anonyymi

      Paavali piti itseään lahkolaisena. Ne, jotka eivät olleet lahkolaisia, olivat fariseuksia ja kirjanoppineita.
      Voisiko tämä symboloida tämän päivän kirkon tilannetta?

      • :D Missäs Paavali noin sanoi?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        :D Missäs Paavali noin sanoi?

        Luukas Apt:ssa. Jeesuksen seuraajia alettiin kutsua kristityiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luukas Apt:ssa. Jeesuksen seuraajia alettiin kutsua kristityiksi.

        Juu, olivat juutalaisten mielestä lahko.


      • Anonyymi
        KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Juu, olivat juutalaisten mielestä lahko.

        Kyllä.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        :D Missäs Paavali noin sanoi?

        Mummonmuori kyselee: " Missäs Paavali noin sanoi?"

        Onkohan Raamatun lukeminen jäänyt heikolle, kun tuo lahkoväittämä on unohtunut:
        Ap 24
        "Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,"

        Uskovaisia on aina haukuttu lahkolaisiksi. Sillä kirkkokiivailijat koettavat nostaa omaa profiiliaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mummonmuori kyselee: " Missäs Paavali noin sanoi?"

        Onkohan Raamatun lukeminen jäänyt heikolle, kun tuo lahkoväittämä on unohtunut:
        Ap 24
        "Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,"

        Uskovaisia on aina haukuttu lahkolaisiksi. Sillä kirkkokiivailijat koettavat nostaa omaa profiiliaan.

        "uskovaisia lahkolaisiksi"

        Mutta,

        Jeesus sanoo:
        "Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi" Mark: 11: 17


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mummonmuori kyselee: " Missäs Paavali noin sanoi?"

        Onkohan Raamatun lukeminen jäänyt heikolle, kun tuo lahkoväittämä on unohtunut:
        Ap 24
        "Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,"

        Uskovaisia on aina haukuttu lahkolaisiksi. Sillä kirkkokiivailijat koettavat nostaa omaa profiiliaan.

        ”Uskovaisia on aina haukuttu lahkolaisiksi. Sillä kirkkokiivailijat koettavat nostaa omaa profiiliaan.”

        Juu. tuossa oli kyse kun Paavalia syytettiin kansankiihottamisesta.
        Ap.t. 24:5 Me olemme havainneet, että tämä mies on ruttotauti ja metelinnostaja kaikkien koko maailman juutalaisten keskuudessa ja nasaretilaisten lahkon päämies,

        Paavali oli kuitenkin käyttäytynyt ihan hyvin:
        Ap.t. 24:12 Eivät he ole tavanneet minua kenenkään kanssa väittelemästä eikä väentungoksia aikaansaamasta, ei pyhäkössä, ei synagoogissa eikä kaupungilla,

        Mitä siten tulee tähän Ap.t. 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,
        Niin juutalaisten eri suuntausten mukaan hän oli tosiaan ns. lahkolainen. Eli vallitsevasta uskonnosta eronnut ryhmä, joka erosi opetuksissaan siitä.
        Alkukristillisenä aikana näitä syntyikin sitten lisää, kunnes päätettiin, mitkä olivat kristinuskoa ja mikä ei. Katolinen kirkko oli siis vallitseva, ja kun protestantit erosivat siitä, nekin olivat ”lahkoja”. Luterilaisetkin siis tuon mukaan ovat lahko, vaikka onkin vallitseva suuntaus suomessa.

        Paavali siis tiesi asian oikein hyvin, hän edusti silloista ”lahkoa”, josta myöhemmin tuli uusi uskonto.

        Uskovaisia on siis kaikissa suuntauksissa, joista osa haukkuu toinen toistaa ”lahkolaisiksi” – nykyään kun se tarkoittaa negatiivista, haluten näin loukata toinen toisiaan vääräoppisiksi.


      • mummomuori kirjoitti:

        ”Uskovaisia on aina haukuttu lahkolaisiksi. Sillä kirkkokiivailijat koettavat nostaa omaa profiiliaan.”

        Juu. tuossa oli kyse kun Paavalia syytettiin kansankiihottamisesta.
        Ap.t. 24:5 Me olemme havainneet, että tämä mies on ruttotauti ja metelinnostaja kaikkien koko maailman juutalaisten keskuudessa ja nasaretilaisten lahkon päämies,

        Paavali oli kuitenkin käyttäytynyt ihan hyvin:
        Ap.t. 24:12 Eivät he ole tavanneet minua kenenkään kanssa väittelemästä eikä väentungoksia aikaansaamasta, ei pyhäkössä, ei synagoogissa eikä kaupungilla,

        Mitä siten tulee tähän Ap.t. 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,
        Niin juutalaisten eri suuntausten mukaan hän oli tosiaan ns. lahkolainen. Eli vallitsevasta uskonnosta eronnut ryhmä, joka erosi opetuksissaan siitä.
        Alkukristillisenä aikana näitä syntyikin sitten lisää, kunnes päätettiin, mitkä olivat kristinuskoa ja mikä ei. Katolinen kirkko oli siis vallitseva, ja kun protestantit erosivat siitä, nekin olivat ”lahkoja”. Luterilaisetkin siis tuon mukaan ovat lahko, vaikka onkin vallitseva suuntaus suomessa.

        Paavali siis tiesi asian oikein hyvin, hän edusti silloista ”lahkoa”, josta myöhemmin tuli uusi uskonto.

        Uskovaisia on siis kaikissa suuntauksissa, joista osa haukkuu toinen toistaa ”lahkolaisiksi” – nykyään kun se tarkoittaa negatiivista, haluten näin loukata toinen toisiaan vääräoppisiksi.

        Kerrotko keitä sinä itse pidät lahkolaisina nykypäivän Suomessa ja millä perusteella.


      • JaksuhaIi kirjoitti:

        Kerrotko keitä sinä itse pidät lahkolaisina nykypäivän Suomessa ja millä perusteella.

        En juuri ketään, vaan mieluummin puhun kristinuskon suuntauksista. Korkeintaan niitä erikoisia kultteja joita on, voisi kutsua lahkoiksi.


      • mummomuori kirjoitti:

        En juuri ketään, vaan mieluummin puhun kristinuskon suuntauksista. Korkeintaan niitä erikoisia kultteja joita on, voisi kutsua lahkoiksi.

        Kristinuskon suuntaukset. Mihin kristiuskon suuntaukseen sinä itse kuulut ja millä perusteella?


      • KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Kristinuskon suuntaukset. Mihin kristiuskon suuntaukseen sinä itse kuulut ja millä perusteella?

        Sinulla tuntuu nyt olevan sellainen kiusantekijän rooli :D Eiköhän sekin ole tullut aika lailla selväksi että olen luterilainen.


      • mummomuori kirjoitti:

        Sinulla tuntuu nyt olevan sellainen kiusantekijän rooli :D Eiköhän sekin ole tullut aika lailla selväksi että olen luterilainen.

        Harmi jos koe kiusalliseksi sen, että kysyn perusteluitasi huudella tällä palstalla.


      • mummomuori kirjoitti:

        Sinulla tuntuu nyt olevan sellainen kiusantekijän rooli :D Eiköhän sekin ole tullut aika lailla selväksi että olen luterilainen.

        Et ainakaan apostolista uskontunnustusta ja luterilaisen kirkon oppia tunnustava luterilainen. Minkälainen luterilainen sinä sitten olet?


      • KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Harmi jos koe kiusalliseksi sen, että kysyn perusteluitasi huudella tällä palstalla.

        Ei todellakana perusteluiden kyseleminen ole kiusaamista. Päinvastoin, se kuuluu hyvään keskusteluun. Mutta eivät yksityisten ihmisten nimet kuulu siihen!

        Juu, olen luterilainen, sitä valta virtaa. En siis minkään herätysliikkeen edustaja.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Ei todellakana perusteluiden kyseleminen ole kiusaamista. Päinvastoin, se kuuluu hyvään keskusteluun. Mutta eivät yksityisten ihmisten nimet kuulu siihen!

        Juu, olen luterilainen, sitä valta virtaa. En siis minkään herätysliikkeen edustaja.

        Ei ole kiusaamista mutta koet olisi tukalaksi kun valheesi on paljastettu.
        Et sinä mikään luterilainen ole vaan luterilaisen kirkon jäsen kuten 75% jäsenistä jotka eivät edes usko kirkon opetuksia.


      • mummomuori kirjoitti:

        Ei todellakana perusteluiden kyseleminen ole kiusaamista. Päinvastoin, se kuuluu hyvään keskusteluun. Mutta eivät yksityisten ihmisten nimet kuulu siihen!

        Juu, olen luterilainen, sitä valta virtaa. En siis minkään herätysliikkeen edustaja.

        Turha itkeä kun kaivat nenääsi ja tulee verta.


      • mummomuori kirjoitti:

        En juuri ketään, vaan mieluummin puhun kristinuskon suuntauksista. Korkeintaan niitä erikoisia kultteja joita on, voisi kutsua lahkoiksi.

        Älä sitten jauha lahkoista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kiusaamista mutta koet olisi tukalaksi kun valheesi on paljastettu.
        Et sinä mikään luterilainen ole vaan luterilaisen kirkon jäsen kuten 75% jäsenistä jotka eivät edes usko kirkon opetuksia.

        ”Ei ole kiusaamista mutta koet olisi tukalaksi kun valheesi on paljastettu.”

        Ensimmäistäkään valhetta en ole kertonut, eikä siis tuollaisia paljastuksia ole :D

        ”Et sinä mikään luterilainen ole vaan luterilaisen kirkon jäsen kuten 75% jäsenistä jotka eivät edes usko kirkon opetuksia.”

        Kyllä vain kaikki luterilaisen kirkon jäsenet ovat luterilaisia. Mitä tässä olen havainnut, aika lailla näyttää näkemykseni menevän kirkon linjan mukaan. Toki en ole kaikesta aina samaa mieltä, eikä tarvitsekaan.


      • JaksuhaIi kirjoitti:

        Älä sitten jauha lahkoista.

        En ole jauhanut lahkoista :D Pikemminkin päin vastoin.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Ei todellakana perusteluiden kyseleminen ole kiusaamista. Päinvastoin, se kuuluu hyvään keskusteluun. Mutta eivät yksityisten ihmisten nimet kuulu siihen!

        Juu, olen luterilainen, sitä valta virtaa. En siis minkään herätysliikkeen edustaja.

        Minusta sinä olet se kiusaaja, syytät täällä uskovia mutta et koskaan eritä mitään näyttöä syytteillesi.
        Tottakai sinua ahdistaa koska valehtelet.


      • mummomuori kirjoitti:

        En ole jauhanut lahkoista :D Pikemminkin päin vastoin.

        Miten päinvastoin?


    • Anonyymi

      Uskonto on lahko . Samanhenkisten yhteinen göööring .

    • Anonyymi

      Ikävä ilmiö.

    • Anonyymi

      Oikein kirjoitat,

      • Anonyymi

        Kiitos minunkin puolestani.


    • Anonyymi

      Silti ne öyhöttää.

    • Anonyymi

      Kunhan soittavat suutaan.

    • Anonyymi

      "eivät tiedä mitä lahko"

      monet nimenomaan , TIETÄÄ .

      • Anonyymi

        Sinä et tiedä.


    • Anonyymi

      Jälkikäteen pervojen perustamat uskonliikkeet on juuri niitä lahkoja, eli lustetta.

      Vanhat kirkot on kirkkoja ja uudet lahkot on lahkoja.

      Lahkolaiset ovat eronneet Kristityistä kirkoista. Ja kapinoivat Jumalaa vastaan.

      Lahkolaiset eivät edes kasta lapsiaan Kristityiksi.

      • Anonyymi

        Amerikassa syntyneitä ja sieltä tääne tuotuja lahkojat ovat: Jehovantodistajat, Helluntailaiset, Adventistit, Mormonit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Amerikassa syntyneitä ja sieltä tääne tuotuja lahkojat ovat: Jehovantodistajat, Helluntailaiset, Adventistit, Mormonit.

        Mikä lahko on syntynyt Suomessa eikä ole tultu mistään?


    • Anonyymi

      Kyllä tuo aloittaja tietää oikein hyvin itsekin mitä lahkolla tarkoitetaan ja turhaan esittää tietämätöntä. Suomessakin on isompia ja pienempiä kristillisiä lahkoja vaikka kuinka paljon. Suurimmissakin lahkoissa on tosin vain muutama kymmenentuhatta jäsentä.

      • Anonyymi

        Kirkko, lahko ja kultti ovat synonyymeja. Monet uskontososiologit ovat sitä mieltä, että näiden kolmen välillä ei ole mitään varsinaista eroa.


    Ketjusta on poistettu 51 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe