Gambinaa mihin?

Olio

Mihinkäs drinkkiin tuota Gambinaa voisi käyttää ja olisiko jotain "reseptejä"?

13

26278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opastaja
      • Alcuperäinen

        Tiedänhän minä sen, enkä viemäriin sitä kaada??
        Mutta voisiko sitä myös sekoittaa johonkin?


      • Opastaja
        Alcuperäinen kirjoitti:

        Tiedänhän minä sen, enkä viemäriin sitä kaada??
        Mutta voisiko sitä myös sekoittaa johonkin?

        Jos vaivauduit lukemaan valmistajan kuvauksen aikaansaannoksestaan, niin siellä sanottiin mm. seuraavaa:
        "Voidaan käyttää myös pidennettynä esim. Vichyllä, tonicilla tai appelsiinimehulla."

        Punainen vermutti ja gini ovat tunnetun Negroni-nimisen cocktailin ainesosia. Se kolmas on Campari. Kukapa kieltää kokeilemasta "talous-Negronia", jossa on 2/3 Gambinaa ja 1/3 Championia tai Carilloa?

        Älä sitten minua syytä jos ei jostain syystä maistukaan.


      • alcuperäinen
        Opastaja kirjoitti:

        Jos vaivauduit lukemaan valmistajan kuvauksen aikaansaannoksestaan, niin siellä sanottiin mm. seuraavaa:
        "Voidaan käyttää myös pidennettynä esim. Vichyllä, tonicilla tai appelsiinimehulla."

        Punainen vermutti ja gini ovat tunnetun Negroni-nimisen cocktailin ainesosia. Se kolmas on Campari. Kukapa kieltää kokeilemasta "talous-Negronia", jossa on 2/3 Gambinaa ja 1/3 Championia tai Carilloa?

        Älä sitten minua syytä jos ei jostain syystä maistukaan.

        Kyselen, että jos joku mahdollisesti tietäisi enemmän asiasta kuin itse tiedän (ja mitä jo edellä kerroit). :) Lisää tietoa!
        Mutta eipä mitä, kiitos oikeasti myös vaivannäöstäsi.


    • SupG18

      Laita 4cl Gambinaa lasiin ja 8cl jotain ruskeaa tai mustaa limpparia joukkoon, esim pommac, eipähän maistu gambina enää kovin terävästi, ehkä hieman.

    • Jaloviinakuningas

      Eristäjän erikoinen:
      2cl Gambinaa
      2cl Piimää
      Drinkki on kuulemma aikoinaan bongattu jostain Jyväskyläläisestä baarista
      Näyttää ja tuoksuu aivan eristysmassalta, maku hieman parempi. Ei aamulla yrjötä kun juo tätä pullollisen edestä lisätärpätit päälle :)
      Pön äpötiit!

      • iso_Gee

        Gambina on Alkon vuonna 1932 alun perin nimellä Viinake lanseeraama maustettu alkoholijuomasekoitus, joka on sekoitettu punaisesta vermutista ja ginistä sekä maustettu mm. appelsiininkuorella. Väriltään Gambina on punaista. Alko suosittelee tuotetta aperitiiviksi tai pitkien juomien osaksi esim. tonicin tai appelsiinimehun kera. Korkean teho-hintasuhteen takia siitä tuli kuitenkin jo pian humaltumistarkoituksiin taskulämpimänä nautittu tuote. Juomasta käytetään usein nimitystä gee tai iso-gee.
        Jälkkäriin
        http://pikanttilisa.blogspot.fi/2015/06/ministerin-kevat-gambina-hyytelo-jaiset.html


      • Gambinus
        iso_Gee kirjoitti:

        Gambina on Alkon vuonna 1932 alun perin nimellä Viinake lanseeraama maustettu alkoholijuomasekoitus, joka on sekoitettu punaisesta vermutista ja ginistä sekä maustettu mm. appelsiininkuorella. Väriltään Gambina on punaista. Alko suosittelee tuotetta aperitiiviksi tai pitkien juomien osaksi esim. tonicin tai appelsiinimehun kera. Korkean teho-hintasuhteen takia siitä tuli kuitenkin jo pian humaltumistarkoituksiin taskulämpimänä nautittu tuote. Juomasta käytetään usein nimitystä gee tai iso-gee.
        Jälkkäriin
        http://pikanttilisa.blogspot.fi/2015/06/ministerin-kevat-gambina-hyytelo-jaiset.html

        Viinake nimityksen oli tarkoitus korvata vieraskielinen coktail- ilmaisu, jäi jostain syystä myöhemmin käyttämättä. Tämä ei siis viitannut pelkästään Gambinaan.


    • speguttaja

      spegut sekaan

      • Anonyymi

        mitä ne on


    • Anonyymi

      Billie Holiday kertoi muusikoiden lempijuoman olevan siihen aikaan " Laholatva "
      Giniä ja Vermuttia....siis toisinsanoen suomalaista Gambinaa...

    • Anonyymi

      Gambina menee kurkusta alas helpommin kokkiksen kanssa, suosittelen!

      Terveisin Gambinan Ystävä

    • Anonyymi

      Booli: Lidlin 1,5 appelsiinimehu ja 2dl inkiväärisottia, 2 x Gambiina ja 1l leijona, kaikki samaan ämpäriin ja ryypitään pois. Ehkä jäitä sekaan.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe