Gambinaa mihin?

Olio

Mihinkäs drinkkiin tuota Gambinaa voisi käyttää ja olisiko jotain "reseptejä"?

12

21380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opastaja
      • Alcuperäinen

        Tiedänhän minä sen, enkä viemäriin sitä kaada??
        Mutta voisiko sitä myös sekoittaa johonkin?


      • Opastaja
        Alcuperäinen kirjoitti:

        Tiedänhän minä sen, enkä viemäriin sitä kaada??
        Mutta voisiko sitä myös sekoittaa johonkin?

        Jos vaivauduit lukemaan valmistajan kuvauksen aikaansaannoksestaan, niin siellä sanottiin mm. seuraavaa:
        "Voidaan käyttää myös pidennettynä esim. Vichyllä, tonicilla tai appelsiinimehulla."

        Punainen vermutti ja gini ovat tunnetun Negroni-nimisen cocktailin ainesosia. Se kolmas on Campari. Kukapa kieltää kokeilemasta "talous-Negronia", jossa on 2/3 Gambinaa ja 1/3 Championia tai Carilloa?

        Älä sitten minua syytä jos ei jostain syystä maistukaan.


      • alcuperäinen
        Opastaja kirjoitti:

        Jos vaivauduit lukemaan valmistajan kuvauksen aikaansaannoksestaan, niin siellä sanottiin mm. seuraavaa:
        "Voidaan käyttää myös pidennettynä esim. Vichyllä, tonicilla tai appelsiinimehulla."

        Punainen vermutti ja gini ovat tunnetun Negroni-nimisen cocktailin ainesosia. Se kolmas on Campari. Kukapa kieltää kokeilemasta "talous-Negronia", jossa on 2/3 Gambinaa ja 1/3 Championia tai Carilloa?

        Älä sitten minua syytä jos ei jostain syystä maistukaan.

        Kyselen, että jos joku mahdollisesti tietäisi enemmän asiasta kuin itse tiedän (ja mitä jo edellä kerroit). :) Lisää tietoa!
        Mutta eipä mitä, kiitos oikeasti myös vaivannäöstäsi.


    • SupG18

      Laita 4cl Gambinaa lasiin ja 8cl jotain ruskeaa tai mustaa limpparia joukkoon, esim pommac, eipähän maistu gambina enää kovin terävästi, ehkä hieman.

    • Jaloviinakuningas

      Eristäjän erikoinen:
      2cl Gambinaa
      2cl Piimää
      Drinkki on kuulemma aikoinaan bongattu jostain Jyväskyläläisestä baarista
      Näyttää ja tuoksuu aivan eristysmassalta, maku hieman parempi. Ei aamulla yrjötä kun juo tätä pullollisen edestä lisätärpätit päälle :)
      Pön äpötiit!

      • iso_Gee

        Gambina on Alkon vuonna 1932 alun perin nimellä Viinake lanseeraama maustettu alkoholijuomasekoitus, joka on sekoitettu punaisesta vermutista ja ginistä sekä maustettu mm. appelsiininkuorella. Väriltään Gambina on punaista. Alko suosittelee tuotetta aperitiiviksi tai pitkien juomien osaksi esim. tonicin tai appelsiinimehun kera. Korkean teho-hintasuhteen takia siitä tuli kuitenkin jo pian humaltumistarkoituksiin taskulämpimänä nautittu tuote. Juomasta käytetään usein nimitystä gee tai iso-gee.
        Jälkkäriin
        http://pikanttilisa.blogspot.fi/2015/06/ministerin-kevat-gambina-hyytelo-jaiset.html


      • Gambinus
        iso_Gee kirjoitti:

        Gambina on Alkon vuonna 1932 alun perin nimellä Viinake lanseeraama maustettu alkoholijuomasekoitus, joka on sekoitettu punaisesta vermutista ja ginistä sekä maustettu mm. appelsiininkuorella. Väriltään Gambina on punaista. Alko suosittelee tuotetta aperitiiviksi tai pitkien juomien osaksi esim. tonicin tai appelsiinimehun kera. Korkean teho-hintasuhteen takia siitä tuli kuitenkin jo pian humaltumistarkoituksiin taskulämpimänä nautittu tuote. Juomasta käytetään usein nimitystä gee tai iso-gee.
        Jälkkäriin
        http://pikanttilisa.blogspot.fi/2015/06/ministerin-kevat-gambina-hyytelo-jaiset.html

        Viinake nimityksen oli tarkoitus korvata vieraskielinen coktail- ilmaisu, jäi jostain syystä myöhemmin käyttämättä. Tämä ei siis viitannut pelkästään Gambinaan.


    • speguttaja

      spegut sekaan

      • Anonyymi

        mitä ne on


    • Anonyymi

      Billie Holiday kertoi muusikoiden lempijuoman olevan siihen aikaan " Laholatva "
      Giniä ja Vermuttia....siis toisinsanoen suomalaista Gambinaa...

    • Anonyymi

      Gambina menee kurkusta alas helpommin kokkiksen kanssa, suosittelen!

      Terveisin Gambinan Ystävä

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1602
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      44
      1048
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe