Rodney Howard-Browne

tulee jälleen

tämä mies on tulossa kesällä suomeen.Ken lienee kutsunut,mainoksia levitellään jo kovasti seurakuntiin.Toivottavasti hän ei pääsisi tulemaan ollenkaan.Rukoillaan!

47

2239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Onko tää niitä miehiä, jotka matkustaa maailmaa ympäri ja muut maksaa. Laittaisivat uskavaiset nääkin rahat kunnon kolehteihin. Mutta kun ei uskovaiset uskalla käydä enää tavallisissa kirkoissa, kun nää hurmosporukat on pelotellu, et kirkot on niin saastaa täynnä,epäpuhdasta oppia ja paholaisia joka nurkan takana. Ja kansa uskoo, mitä voimallisen oloisesti puhuvat miehet sanoo, ja miksei myös naisetkin joskus. Olen ollut 8 vuotta uskossa ja minua ei ole Luojan kiitos onnistuttu tuolle pelon tielle sortumaan, vaikka kyllä on yritetty. Niin moni uskovainen on näissä hurmosporukoissa, eikä huomaa sitä, kuinka lähellä se touhu on noita todellisia jo kristinuskosta harhautuneita lahkoja. Mut eihän sellaisia asioita huomaa, kun ei niitten puhujia saa millään tavalla arvostella. Ei voi syntyä keskustelua, kun ei saa ilmaista kritiikin sanaa. Jos tää mies on niitä niehiä, yhdyn rukouksiin, että suomeen tulo ei toteudu. Siunausta ja lukekaa mitä lopun ajoista sanotaan sen paikasta paikkaan kiertämisestä. T. Ritva

• näin kerrotaan

tämä mies on tämänhetkisen rahanpesun ja hurmoskokemusten ns.isä,amerikasta.

• hyvä
        näin kerrotaan kirjoitti:

tämä mies on tämänhetkisen rahanpesun ja hurmoskokemusten ns.isä,amerikasta.

Kiva juttu että tulee..Tervetuloa!

• Hebron

Mikäs hänessä on vikana?

Jos hän julistaa Jumalan Sanaa, hän tekee oikein. Asia voidaan varmistaa Raamatusta.

• kerro

Mitä siellä Raamatussa sitten sanotaan tästä Rodneysta?

• sanoo
        kerro kirjoitti:

mark 9:38-40 Johannes (opetuslapsi) sanoi hänelle, "opettaja me näimme erään miehen ajavan pahoja henkiä ulos sinun nimessäsi. Me yritimme estää häntä, koska hän ei kuulu meihin." Mutta Jeesus vastasi," älkää estäkö häntä. Eihän yksikään, joka tekee voimateon minun nimessäni, voi heti perään puhua minusta pahaa. Joka ei ole meitä vastaan on meidän puolellamme."
        Eli voi olla ettei Rodney sovi "suomalaiseen helluntai" ajattelutapaan, mutta se ei tarkoita, etteikö hän olisi Jumalan voideltu mies.

• Hebron
        kerro kirjoitti:

Ei siellä Rodneystä puhuta. Mutta hänen sanomansa voidaan punnita Raamatulla, onko hänen sanans Raamatun mukaista vai ei.

Jos hän puhuu Pyhän Hengen voitelussa, tervetuloa!

Jos ei, menköön muualle. Yksinkertaista. Emme todellakaan voi tuomita häntä kuulematta. Jos joku lihallinen ihminen ei pidä siitä että Jumalalle annetaan, se ei tarkoita sitä että kaikkien muidenkin pitäisi ajatella samoin.

Raamattu on poikkeuksellisen hyvä opaskirja!

• ole Jumalasta
        sanoo kirjoitti:

mark 9:38-40 Johannes (opetuslapsi) sanoi hänelle, "opettaja me näimme erään miehen ajavan pahoja henkiä ulos sinun nimessäsi. Me yritimme estää häntä, koska hän ei kuulu meihin." Mutta Jeesus vastasi," älkää estäkö häntä. Eihän yksikään, joka tekee voimateon minun nimessäni, voi heti perään puhua minusta pahaa. Joka ei ole meitä vastaan on meidän puolellamme."
        Eli voi olla ettei Rodney sovi "suomalaiseen helluntai" ajattelutapaan, mutta se ei tarkoita, etteikö hän olisi Jumalan voideltu mies.

7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Rägnäröck

• Hebron

• Fantastis7
        sanoo kirjoitti:

Sillä rukouskonferenssilla olen tullut uskoon. Eli kannatti mennä!

• Anonyymi
        Rägnäröck kirjoitti:

Tässä muutama linkki. Liittyen Rhb:hen

http://www.kristitynfoorumi.fi/rhbkokouksesta.htm

http://www.kristitynfoorumi.fi/hengestajuopuminen.htm

http://www.kristitynfoorumi.fi/

Suosittelen myös koko sivustoa.

Rhb Julistus on todellakin kyseealaistettavissa.

Samoin kuin nuo linkit 'kristitynfoorumi'llekin.

• Lola

Eiks tää ole se mies josta David Wilkerson varoitti ja kirjoitti artikkelin "Seurakuntakokouksen häpäisy"? Muistanko oikein?

• sielullista

juuri se mies,kokouksissa on kaiken näköisiä ilmiöitä;naurua,eläinten ääntelyä,tärinää,vapinaa,jne.jne.

• PaetkaaHenkenneEdestä

Aikoinaan, ensimmäisissä kokouksissaan Helsingissä..hän aloitti julistuksensa -kiroamalla ne, jotka eivät uskoisi hänen sanojaan!

'Voitelunsa' hän on raivonnut itselleen jossain Afrikassa: 'joko sinä tulet tänne alas ja kosketat minua, tai minä tulen..'(dynaamisesta muistista).

Suomen hengellisesti terveimmät vastuuveljet pitävät Rodneyta yhtenä pahimmista eksyttäjistä!!!

• PysykääKaukana

Seinäjoella myös hän aloitti osuutensa aivan suoraan pilkkaamalla ja uhkailemalla niitä jotka lähtivät pois hänen alettua puhumaan. En ollut koskaan nähnyt kenenkään saarnaajan käyttäytyvän noin törkeästi. Aika paljon lähti yleisöä pois ja Rodney huuteli heidän peräänsä uhkauksia ja tuomioita. Todella sairasta meininkiä oli tilaisuudessa kaikenkaikkiaan. Pysykää kaukana tästä Pyhän Hengen baarimikkona itseään mainostavasta harhaopettajasta.

• saviseutulainen

Ja rakkaat ystävät Herrassa Jeesuksessa,

eräs merkittävimpiä ( vaikutusvaltaisimpia ) miehiä karismaattisessa liikkeessä Suomen maassa tänä päivänä, TV7:n toimitusjohtaja Martti Ojares on hakenut voitelua, ymmärtääkseni useamman kuin yhden kerran, mutta ainakin sen yhden kerran tämän RHB:n käsien alta.
        Ja saanut "voitelun" ja vajonnut kuin pumpuliin lattialle. Eikä sen jälkeen pystyyn tuettuna ole juuri saanut sanaa suustaan. Vain autuas hymy huulillaan.
        Tästä on videoitua dokumenttia löydettävissä "seiskan" omasta arkistostakin. Löytyy myös muualta.
        Olen tiedustellut täällä ennenkin, jos joku osaisi paremmin tietävänä kertoa onko siinä perää, että Ojares on saanut RHB:lta aikanaan profetian kristillisen tv-kanavan perustamiseksi Suomeen.
        Jos näin on, ei kai ole syytä ihmetellä miksi TV7:n ohjelmatarjonta on sitä mitä se on - joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta.
        TV7 on suuri ja erittäin merkittävä eksytysten ja harhaopetusten tuoja ja levittäjä Suomen kristillisessä kentässä.
        Ehkä merkittävin kaikkine vaikutusmahdollisuuksineen.

• YLKÄSAAPUUHERÄTYS

Muistelen nähneeni videon ja kuulleeni samasta 'profetiasta', siitä ei Ojares aio luopua ts. irtisanoutua. Sanomassa oli todentuntuistakin; 'leviää naapurimaihin'.

Pimeyden voima pystyy ennusteluun, mutta EI pysty Pelastamaan ihmissielua iankaikkisesta Kadotuksesta! Parannusihmeisiinkin jossain määrin noitavoimat pystyy, mutta helvetistä eiole valtuuksia Pelastaa!

• runoltaja
        saviseutulainen kirjoitti:

Ja rakkaat ystävät Herrassa Jeesuksessa,

eräs merkittävimpiä ( vaikutusvaltaisimpia ) miehiä karismaattisessa liikkeessä Suomen maassa tänä päivänä, TV7:n toimitusjohtaja Martti Ojares on hakenut voitelua, ymmärtääkseni useamman kuin yhden kerran, mutta ainakin sen yhden kerran tämän RHB:n käsien alta.
        Ja saanut "voitelun" ja vajonnut kuin pumpuliin lattialle. Eikä sen jälkeen pystyyn tuettuna ole juuri saanut sanaa suustaan. Vain autuas hymy huulillaan.
        Tästä on videoitua dokumenttia löydettävissä "seiskan" omasta arkistostakin. Löytyy myös muualta.
        Olen tiedustellut täällä ennenkin, jos joku osaisi paremmin tietävänä kertoa onko siinä perää, että Ojares on saanut RHB:lta aikanaan profetian kristillisen tv-kanavan perustamiseksi Suomeen.
        Jos näin on, ei kai ole syytä ihmetellä miksi TV7:n ohjelmatarjonta on sitä mitä se on - joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta.
        TV7 on suuri ja erittäin merkittävä eksytysten ja harhaopetusten tuoja ja levittäjä Suomen kristillisessä kentässä.
        Ehkä merkittävin kaikkine vaikutusmahdollisuuksineen.

Kyllä pitää paikkansa. Olin itsekkin paikalla tuossa tapahtumassa 2000luvun alkupuolella.
        Tässä pieni runonen niille,jotka osallistuivat silloin myös,olen pahoillani teidänkin hukatuista vuosistanne karismaattisessa pelleilyssä :(
        "Olin hurmokseen ma eksynyt,vaan Jeesus löysi minut nyt. Kolehtirahat hukkasin ne saarnamiesten taskuihin,ei mitään jäänyt ruokaan mulle taikka laskuihin. Sairaalassa sitten mun päätä lääkittiin,hulluksi kun naurun vuoksi minut leimattiin ja onneksi nyt tehosi, tuo troppi,sekä toinenkin,sain valon täysin kirkkaan ah mieleen takaisin-on siis nyt on olo autuas,ei tarvii kuulla nauruas,saan ruokaa,katon päälle pään ja helmaan Jeesukseni jään."
        Älkää päästäkö sitä huijaria tänne enää,kamalaa on lukea,että suomalainen uskova on aina vain näin typerä,teuraaksi vietävä lammas :( Lukuisia rikkimenneitä ihmiskohtaloita tuontyyppisten saarnaajien jäljiltä,kamalaa petkutusta! Ojares ei muuten tippaakaan välitä,mitä häntä varoitellaan,mainetta ja mammonaaa,kun ainoastaan tavoitellaan ja sotketaan Jeesus sellaiseen mukaan? Yökyökyök..

• TotuuttaRakkaudessa

Kiitos vahvistuksesta ja siunausta, terveyttä jatkoelämään!

• saviseutulainen
        runoltaja kirjoitti:

Kyllä pitää paikkansa. Olin itsekkin paikalla tuossa tapahtumassa 2000luvun alkupuolella.
        Tässä pieni runonen niille,jotka osallistuivat silloin myös,olen pahoillani teidänkin hukatuista vuosistanne karismaattisessa pelleilyssä :(
        "Olin hurmokseen ma eksynyt,vaan Jeesus löysi minut nyt. Kolehtirahat hukkasin ne saarnamiesten taskuihin,ei mitään jäänyt ruokaan mulle taikka laskuihin. Sairaalassa sitten mun päätä lääkittiin,hulluksi kun naurun vuoksi minut leimattiin ja onneksi nyt tehosi, tuo troppi,sekä toinenkin,sain valon täysin kirkkaan ah mieleen takaisin-on siis nyt on olo autuas,ei tarvii kuulla nauruas,saan ruokaa,katon päälle pään ja helmaan Jeesukseni jään."
        Älkää päästäkö sitä huijaria tänne enää,kamalaa on lukea,että suomalainen uskova on aina vain näin typerä,teuraaksi vietävä lammas :( Lukuisia rikkimenneitä ihmiskohtaloita tuontyyppisten saarnaajien jäljiltä,kamalaa petkutusta! Ojares ei muuten tippaakaan välitä,mitä häntä varoitellaan,mainetta ja mammonaaa,kun ainoastaan tavoitellaan ja sotketaan Jeesus sellaiseen mukaan? Yökyökyök..

Nimimerkit Ylkä saapuu ... ja runoltaja,
        kiitos vastauksesta!
        Kyselin Martti Ojareksen saamasta profetiasta ( kristillisen tv-kanavan perustamisesta ), josko hän olisi saanut sen RHB:lta.
        Ja vastauksenne mukaan on saanut.

Tosiaan, on levinnyt naapurimaihin. Ja pääasiallisesti niin Ruotsin Himmelkanalenin kuin Viron "seiskankin" ohjelmatarjonta on taattua tavaraa. Menestys - ja valtateologiaa kaikkine mahdollisine variaatioineen.
        Taitaapa olla Venäjäkin levittäytymispyrkimysten kohteena.

Siunausta teille ystävät Kristuksessa!

• YLKÄSAAPUUHERÄTYS

Siunausta sinullekin, saviseutulainen Nehemia-rakentaja, Herrassa Jeesuksessa!

Pyrkikäämme pyhitykseen, heikkoina, kuitenkin Totuudessa riippuvina! (Itselläni on rakkaita lähimpiä, jotka nielleet Rodneyn ja tv7 tulitukset...kannan syvästi surua, odotan ja rukoilen heille silmien avautumista -ajoissa, paluuta takaisin Hyvän Paimenen turviin)

Tiedän, enole ainoa sureva samastasyystä..

• Anonyymi
        sielullista kirjoitti:

juuri se mies,kokouksissa on kaiken näköisiä ilmiöitä;naurua,eläinten ääntelyä,tärinää,vapinaa,jne.jne.

Aika paljon olen katsellut noiden kokousten taltiointeja jälkikäteen mutta en muista oikein kuulleeni eläinten ääntelyä. Paitsi kerran lenteli papukaija kokoustilassa (en muista olisiko se äännellyt) ja jotenkin omistaja, olisiko ollut parikymmenen kilometrim päässä (siis Floridassa), sai tiedon missä papukaijansa oli. Omistaja tuli sitten jonkin ajan kuluttua paikalle ja ääntelyllä (mikä ei ollut ihmispuhetta) sai papukaijansa houkuteltua oitis tulemaan olkapäälleen. 🙂

• ReaStr

Tässä faktaa Rödnistä, lue ja hämmästy miten samankaltainen kuin Ylivainion, Jalovaaran, Koiviston kokemukset:

Kirjassaan RHB on vilpittömän tuntuisesti kertonut uudesta "voitelustaan". "Minä tiesin, että Jumalalta saattoi saada enemmän, paljon enemmän. Heinäkuussa 1979 huusin Jumalan puoleen silkasta epätoivosta. Halusin, että Hän ilmoittaisi itsensä minulle ja minussa. Olin nälkäinen.... Jumala sanoi minulle, että minun täytyi isota ja janota. Vastasin hänelle: 'Miksi et anna sitä minulle? Olen palvellut sinua koko elämäni. Olen ollut hyvä ihminen. En ole tehnyt sitä ja sitä ja sitä, kuten muut tekevät. Herra, olen ansainnut sen. ' Jumala vastasi: 'Minä en katso henkilöön. Sinun täytyy tulla luokseni samoilla ehdoilla kuin kaikki muutkin tulevat. Sinun täytyy tulla uskossa. Silloin annan sinulle mitä sinä kaipaat!'."

Myöhemmin eräässä rukouskokouksessa Rodney alkoi huutaa: "Jumala, joko sinä tulet alas ja kosketat minua tai sitten minä (kuolen ja?) tulen ylös sinun luoksesi ja kosketan sinua."

Hän ei kerro sitä, että hänen huutonsa sai lähes kaikki paikalla olevat pelkäämään. Kahdenkymmenen minuutin ajan hän huusi suoraa huutoa: "Jumala, minä tahdon sinun tulesi." . Kirjassaan hän kertoo vain sen, että hän oli epätoivoinen, koska oli rukoillut ja huutanut Jumalaa kahdenkymmenen minuutin ajan. Sitten tapahtui ihmeellistä. Rodney kertoo: "Äkkiä Jumalan tuli lankesi päälleni. Se alkoi pääni päältä ja kulki suoraan ruumiini läpi jalkoihini.

Jumalan voima paloi ruumiissani yhtä väkevänä kolmen päivän ajan. Luulin kuolevan!. Koko ruumiini oli tulessa pään päältä jalkapohjiin asti. Vatsassani alkoi virrata elävän veden virta. Aloin nauraa kontrolloimattomasti. Sitten aloin itkeä ja puhua uusilla kielillä. Olin niin juopunut Pyhän Hengen viinistä, että kirjaimellisesti olin itseni ulkopuolella. Jumalan tuli kulki koko olemukseni läpi enkä päässyt siitä irti. Ajattelin: "Hän kuuli rukoukseni ja tuli alas ja kosketti minua, ja Hän tulee tappamaan minut ja ottamaan minut kotiin."

Rodney todellakin rukoili: "Herra, olen liian nuori kuolemaan." Neljäntenä päivänä hän rukoili: "Ota pois tämä, ole kiltti, niin että voin kestää sen." Vielä kaksi viikkoa hän tunsi liekehtivän tulen tapaista poltetta. Lopulta Herra otti pois tämän "intensiivisen voitelun". Hän toteaa: "Tämän kohtaamisen tähden Jumalan kanssa elämäni muuttui radikaalisti. Minut liitettiin taivaan 'sähkövoimakeskukseen'. Sen jälkeen haluni on ollut matkustaa ympäri ja kytkeä muita tähän voimakeskukseen."

RHB siis selkeästi väittää, että niin sanottu "Toronton siunaus" merkitsee samaa kuin pistäisi kätensä sähköpistorasiaan. Kerran hän kertoi lumoutuneelle katsomolle, että lapsena häntä viehättivät pistorasiat niin, että hän työnsi niihin sormiaan ja sai sähköiskuja. Hän käytti tätä vastaavana esimerkkinä kuvatessaan "Pyhän Hengen iskua". Tämän vuoksi Toronto-liikkeessä usein käytetään sanaa "Hengen iskemä". Tätä käytetään myös mainoskeinona.

• tod e

ennenkuin alat vaahtomaan hellareiden RHB-rakkaudesta: kyseinen saarnamies ei ole loppujen lopuksi kovinkaan suuressa huudossa suomen uskovien (helarit mukaanluettuna) keskuudessa.
        valitettavasti jokaisella paikkakunnalla on omat intomielisensä, jotka vaeltavat ihme-tilaisuudesta toiseen.

uskon, että RHB tulee tietämättään vierailuillaan vahvistaneeksi helluntaiseurakuntien toisenlaista viime aikoina pintaan pulpahtanutta näkyä Jumalan kohtaamisen tarpeista,

jota voitaisiin ehkä kuvata valtter luodon sanoin "ilo Pyhässä Hengessä ei ole naurua!"

• ReaStr

On totta, että Jeesuksen sanotaan kastavan Pyhällä Hengellä ja tulella (Matt. 3:11) ja että Hän sanoi: "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt." (Lk 12:49) sekä että helluntaina opetuslapset näkivät "tulisia kieliä", jotka asettuivat heidän itsekunkin päälle (Apt. 2:3).

Tuli on yksi Pyhän Hengen synonyymeistä kuten myös tuuli, elävä vesi ja viini. Matteuksen sanojen "ja tulella" on kuitenkin käsitettävä tarkoitettavan tuomion tulta. Messias tuo mukanaan elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen (Haapa, Matteuksen evankeliumi). Samoin Luukkaan sanojen on katsottava tarkoittavan sitä hengellistä elämää yleensä, jota Jeesus tuli tuomaan maan päälle Ilmaisulle "tuli" Pyhän Hengen yhteydessä annetaan karismaattisessa liikkeessä aivan liian korostettu merkitys, mikä on ollut omiaan johtamaan sensuaaliseen kristillisyyteen ja vääriin ilmiöihin.

"Väärennetty 'läsnäolo' vaikuttaa aisteihin. Isän, Pojan ja Pyhän Hengen jäljittelyt ilmenevät aistien kautta. Jumalan aito ilmeneminen tapahtuu yksin hengen pyhäkössä ja sielun astia eli uskovaisen persoona on pelkästään väline Kristuksen ilmenemiselle. Jumala hallitsee ihmishengen syvimmästä syvyydestä Pyhän Hengen virvoittamaa ruumista ihmisen itsekontrollin kautta toimien hänen uudistetun tahtonsa välityksellä.

Petolliset henget väärentävät Jumalan läsnäolon toimien ihmisen aineellisen ruumiin kautta tai ruumiin rakenteen sisällä aistien välityksellä.

Olemme nähneet tämän toiminnan alkuaskeleet ja sen miten ensimmäinen maaperä voitetaan. Uudistuvat aistielämykset syventävät pahojen henkien toimintaa niin hellävaraisesti, että ihminen alkaa varauksetta tottelemaan niitä, ajatellen tämän kaiken olevan todellista 'yhteyttä Jumalan kanssa'. Näin käy juuri siksi, että uskovaiset liian usein pitävät 'yhteyttä Jumalan kanssa' aistien eikä hengen asiana. Tässä tilanteessa uskovainen alkaa rukoilla pahoja henkiä luullen rukoilevansa Jumalaa. Itsekontrolli ei ole vielä täysin menetetty, mutta kun uskovainen yhä alttiimmin luovuttautuu näille 'tietoisille' ilmauksille, hänen tahdonvoimansa hitaasti turmeltuu. Lopulta näiden kavalien ja suloisten kokemusten kautta syntyy uskomus, että Jumala itse on tietoisesti hallitsemassa ruumista virvoittaen sitä tunne-elämysten väristyksillä tai täyttäen sen lämmöllä tai kuumuudella tai jopa "tuskilla", jotka näyttävät olevan Kristuksen kärsimysten osallisuutta tai synnytystuskia sielujen tähden tai kokemuksia kuolemasta Kristuksen kanssa, naulojen tuntuessa tunkeutuvan ruumiiseen jne. Tästä lähtien valhehenget voivat toimia mielensä mukaan, eikä niiden toiminnalla ole mitään rajoituksia näin suuresti petetyssä ihmisessä.

• tod e
        ReaStr kirjoitti:

On totta, että Jeesuksen sanotaan kastavan Pyhällä Hengellä ja tulella (Matt. 3:11) ja että Hän sanoi: "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt." (Lk 12:49) sekä että helluntaina opetuslapset näkivät "tulisia kieliä", jotka asettuivat heidän itsekunkin päälle (Apt. 2:3).

Tuli on yksi Pyhän Hengen synonyymeistä kuten myös tuuli, elävä vesi ja viini. Matteuksen sanojen "ja tulella" on kuitenkin käsitettävä tarkoitettavan tuomion tulta. Messias tuo mukanaan elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen (Haapa, Matteuksen evankeliumi). Samoin Luukkaan sanojen on katsottava tarkoittavan sitä hengellistä elämää yleensä, jota Jeesus tuli tuomaan maan päälle Ilmaisulle "tuli" Pyhän Hengen yhteydessä annetaan karismaattisessa liikkeessä aivan liian korostettu merkitys, mikä on ollut omiaan johtamaan sensuaaliseen kristillisyyteen ja vääriin ilmiöihin.

"Väärennetty 'läsnäolo' vaikuttaa aisteihin. Isän, Pojan ja Pyhän Hengen jäljittelyt ilmenevät aistien kautta. Jumalan aito ilmeneminen tapahtuu yksin hengen pyhäkössä ja sielun astia eli uskovaisen persoona on pelkästään väline Kristuksen ilmenemiselle. Jumala hallitsee ihmishengen syvimmästä syvyydestä Pyhän Hengen virvoittamaa ruumista ihmisen itsekontrollin kautta toimien hänen uudistetun tahtonsa välityksellä.

Petolliset henget väärentävät Jumalan läsnäolon toimien ihmisen aineellisen ruumiin kautta tai ruumiin rakenteen sisällä aistien välityksellä.

Olemme nähneet tämän toiminnan alkuaskeleet ja sen miten ensimmäinen maaperä voitetaan. Uudistuvat aistielämykset syventävät pahojen henkien toimintaa niin hellävaraisesti, että ihminen alkaa varauksetta tottelemaan niitä, ajatellen tämän kaiken olevan todellista 'yhteyttä Jumalan kanssa'. Näin käy juuri siksi, että uskovaiset liian usein pitävät 'yhteyttä Jumalan kanssa' aistien eikä hengen asiana. Tässä tilanteessa uskovainen alkaa rukoilla pahoja henkiä luullen rukoilevansa Jumalaa. Itsekontrolli ei ole vielä täysin menetetty, mutta kun uskovainen yhä alttiimmin luovuttautuu näille 'tietoisille' ilmauksille, hänen tahdonvoimansa hitaasti turmeltuu. Lopulta näiden kavalien ja suloisten kokemusten kautta syntyy uskomus, että Jumala itse on tietoisesti hallitsemassa ruumista virvoittaen sitä tunne-elämysten väristyksillä tai täyttäen sen lämmöllä tai kuumuudella tai jopa "tuskilla", jotka näyttävät olevan Kristuksen kärsimysten osallisuutta tai synnytystuskia sielujen tähden tai kokemuksia kuolemasta Kristuksen kanssa, naulojen tuntuessa tunkeutuvan ruumiiseen jne. Tästä lähtien valhehenget voivat toimia mielensä mukaan, eikä niiden toiminnalla ole mitään rajoituksia näin suuresti petetyssä ihmisessä.

jos sinäkin alentuisit joskus keskusteluun kanssamme.

tuostakin pitkästä purkauksesta saivat virtaa ainoastaan nasse & co. sitäkö ajat takaa?

• Anonyymi
        tod e kirjoitti:

ennenkuin alat vaahtomaan hellareiden RHB-rakkaudesta: kyseinen saarnamies ei ole loppujen lopuksi kovinkaan suuressa huudossa suomen uskovien (helarit mukaanluettuna) keskuudessa.
        valitettavasti jokaisella paikkakunnalla on omat intomielisensä, jotka vaeltavat ihme-tilaisuudesta toiseen.

uskon, että RHB tulee tietämättään vierailuillaan vahvistaneeksi helluntaiseurakuntien toisenlaista viime aikoina pintaan pulpahtanutta näkyä Jumalan kohtaamisen tarpeista,

jota voitaisiin ehkä kuvata valtter luodon sanoin "ilo Pyhässä Hengessä ei ole naurua!"

Miten tuo Luodon sanoiksi esitetty näkemys ilmenee Raamatusta (siiis että ilo Pyhässä Hengessä ei voisi olla vaikka nauruakin) kun on kirjoitettu niinkin että Herra nauraa ...

• KadunNainen

sillä rodneyn jumalalle voi maksaa myös visa-kortilla.

• tod e

minulla on kyseisestä saarnamiehestä samansuuntaisia kokemuksia, kuin on sillä kirjoittajalla, joka laukoi miehestä mielipiteitään viime viikon RV-lehden mielipide-sivulla.
      tilaisuus oli mennari-teologiaa parhaimmillaan ja sai kyllä hyvin monen kuulijan paikalla olevan niskakarvat pystyyn.
      eiköhän RHBn kutsujana liene tälläkin kertaa city-seurakunnat, luulisin.

tämän enempiä kertoilematta en suosittele RHBn tulevan kesän tilaisuuksia kenellekään. pysykäämme itsekukin siinä seurakuntakodissa, johon olemme syntyneet!

• on sitten

100% varma että kuulijoita on ja paljon helluntai seurakunnista.Ne samat ihmeitten perässä vouhottajat jja rahaa palaa

• tod e
        on sitten kirjoitti:

100% varma että kuulijoita on ja paljon helluntai seurakunnista.Ne samat ihmeitten perässä vouhottajat jja rahaa palaa

olisi varmaan rakentavimpaa ristiä kännyt ja siunata ihmeitten perästä vouhottajia, jotta tipahtaisivat mahdollisimman pian maan pinnalle.
        uskon, että se on paljon meistä itsekustakin kiinni tuo tipahtaminen.

• RHB.on.huijari

RHB on uskonnollinen huijarispede. Hän vie yksinkertaisten rahat ja jopa mielenterveydenkin. Varokaa!

• näinsemenee

Mitä väliä? Joku kutsui, jotkut käyvät katsomassa. Kenenkään ei ole pakko mennä. Ja rahatkin pysyvät pussissa, jos niitä ei ota sieltä esille.

Kukaan ihminen ei voi viedä toisen mielenterveyttä. Mielenterveysongelmiin vaaditaan pitkäaikaista traumaa. Vähän turhan paljon annatte valtaa satunnaiselle vierailijalle. Suurin osa ihmisistä ei ole arvostelukyvyttömiä.

• IANKAIKKISUUS.EDESSÄ

Henki on Henki, myös henki on henki.
        Molemmat ovat todellisia, toinen vetää perille Kirkkauteen, toinen perille Pimeyteen. Iankaikkisesti!

• Sokeutta

Kyllä näitä arvostelukyvyttömiä ihmisiä vaan on yllättävän paljon. Ihmiset ylistävät varauksetta tätä RHB:tä ja pitävät häntä suurena voideltuna saarnamiehenä joka tuo herätyksen mukanaan. Petri Kosonenkin on tämän miehen lumoissa, hoitanut aina RHB:n tilaisuuksissa musiikin.

• Rahankerääjä

RHB keräsi ainakin aikaisemmin jopa kolmekin kolehtia yhden kokouksen aikana. Vaikutti tosi ahneelta mieheltä rahan perään.

• JUMALA.KURITTAA.TULELLA

hänessä on vieras henki.

• Bis-nes

Kiertää pitkin maailmaa, lupaus herätyksestä, sitten pakkaa rahat ja herätyksen laukkuun, ja kusettaa uuta porukkaa. Siis rahat pois tyhmiltä.

• JONGLÖÖRIT

Kuten BennyHinn ja Heidi Baker sekä David Herzog?

• ÄlkääMenkö

Jos RHB on Herran voideltu, niin hän kyllä kestää sen, ettei kukaan mene paikan päälle. Koetelkaa huviksenne. Tai jos menette, niin ette tee mitään mitä ko. Herra käskee ja katsotte pitääkö pokka. Herran Henki nimittäin toimii ihmisvastustuksesta huolimatta.

• PysäytäNeJoitaTeuraaksiV

ÄLKÄÄ MENKÖ JA PYRKIKÄÄ ESTÄMÄÄN MUITAKIN LAMPAITA MENEMÄÄN TEURAAKSI!

• Anonyymi
    • Anonyymi

Julistaako hän Jeesusta Kristusta, syntiemme sovittajaa? Onko se hänen julistuksensa keskipiste?

• Anonyymi

Tuosta voi yrittää päästä selvyyteen vaikka TÄNÄÄN kun Rodney H-B on puhumassa klo 19 tilanteessa Vantaalla River seurakunnan tiloissa.
        "Koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuosta voi yrittää päästä selvyyteen vaikka TÄNÄÄN kun Rodney H-B on puhumassa klo 19 tilanteessa Vantaalla River seurakunnan tiloissa.
        "Koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on"

Hieno kokous oli.
        https://m.youtube.com/watch?v=evIxq03bdI4&pp=ygUNcml2ZXIgdXVzaW1hYdIHCQkDCgGHKiGM7w==
        Ja tänään jatkuu, TV7 klo10 (ja ehkä YOUTUBE, kenties jo klo 9:30) sekä illalla klo 19.
        "Jumala on ylpeitä vsstaan, mutta nöyrille hän antaa armon."

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      248
      9392
    2. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      151
      7695
    3. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      150
      5251
    4. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      151
      4948
    5. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      58
      4660
    6. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      105
      4340
    7. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      128
      4164
    8. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      168
      1968
    9. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      9
      1809
    10. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      289
      1623
    Aihe