Otetaan tähän väliin pieni kristillinen tietokilpailu

Mitä ihmisen tekemää on taivaassa?

157

1122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Muuan Jeesushan siihen suuntaan lähti mökkejä rakentelemaan. Vielä 2000v jälkeen ei ole raportoitu millaisen hökkelin on saanut aikaiseksi.

• Jos Jeesus ne mökit tekisi ne eivät olisi ihmisten tekemiä.
        Joten väärä vastaus.

• Anonyymi

Sellaisen koko taivaan ...

• Anonyymi
        KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

Jos Jeesus ne mökit tekisi ne eivät olisi ihmisten tekemiä.
        Joten väärä vastaus.

Eikö Jeesus ollutkaan ihminen?

• Anonyymi kirjoitti:

Eikö Jeesus ollutkaan ihminen?

Jeesus oli lihaan tullut Jumala kun eli maan päällä ihmisen elämää reilut 30 vuotta.

• Anonyymi

Jeesus oli lihaan tullut Jumala kun eli maan päällä ihmisen elämää reilut 30 vuotta.

Oli siis ihminen.

• Anonyymi kirjoitti:

Oli siis ihminen.

Oli 100% ihmisenä ja 100% Jumalana maan päällä reilut 30 vuotta.

• Anonyymi

Mikäli Jeesus teki mökit, niin silloin ne olivat ihmisen tekemiä.

• Anonyymi kirjoitti:

Mikäli Jeesus teki mökit, niin silloin ne olivat ihmisen tekemiä.

Mökit on ihan omaa keksintöäsi.

• Anonyymi

Mökit on ihan omaa keksintöäsi.

Eiköhän se ole ihan sama ovatko ne mökkejä, latoja, telttoja, taloja jne. Mikäli Jeesus jotain noista teki, niin silloin ne olivat ihmisen tekemiä.

• Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän se ole ihan sama ovatko ne mökkejä, latoja, telttoja, taloja jne. Mikäli Jeesus jotain noista teki, niin silloin ne olivat ihmisen tekemiä.

Vain sinun mielikuvituksessasi.

• KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

Väärin. Kukaan ei voi olla 100% ei- ihminen ja 100% ihminen. Itse asiassa kun kristillinen teologia itse väittää että Jeesuksella oli ihmisäiti, mutta ei biologista ihmisisää, hän ei senkään vuoksi olisi voinut olla täysi ihminen koska ihminen on vain se jolla ihmisäiti ja ihmisisä.

• Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

Väärin. Kukaan ei voi olla 100% ei- ihminen ja 100% ihminen. Itse asiassa kun kristillinen teologia itse väittää että Jeesuksella oli ihmisäiti, mutta ei biologista ihmisisää, hän ei senkään vuoksi olisi voinut olla täysi ihminen koska ihminen on vain se jolla ihmisäiti ja ihmisisä.

Terkut sinne varviotorniseuraan!

• dikduk kirjoitti:

Jumala voi, ei kukaan ihminen.

Jumala voi, ei kukaan ihminen.

Ei voi, ja ihminenkin tarvitsee ihmisvanhemmat ollakseen ihminen.

• dikduk kirjoitti:

Ei voi, ja ihminenkin tarvitsee ihmisvanhemmat ollakseen ihminen.

Sinun jumalasi ei varmaan pystykään mutta meidän kristittyjen pystyy.

Sinun jumalasi ei varmaan pystykään mutta meidän kristittyjen pystyy.

Meillä on eri Jumala, Jumala joka on yksi, teillä kolmen kimppa. Yksi on eri asia kuin kolme jumalaa vaikka asiaa kuinka yrittäisi muuksi muuttaa. Teillä yksi jumalista kuoli, toinen herätti hänet, kahden päivän uhri oli siis kyseessä kun kuollut jo olikin taas elävä.
        Ne juutalaiset jotka Rooma ristiinnaulitsi koska he taistelivat oman maan puolesta, ovat kaikki yhä kuolleita, samoin sodissa Suomen puolesta kaatuneet. Uhri antaa kaikkensa ei ole kyseessä hetken häiriö.

• dikduk kirjoitti:

Meillä on eri Jumala, Jumala joka on yksi, teillä kolmen kimppa. Yksi on eri asia kuin kolme jumalaa vaikka asiaa kuinka yrittäisi muuksi muuttaa. Teillä yksi jumalista kuoli, toinen herätti hänet, kahden päivän uhri oli siis kyseessä kun kuollut jo olikin taas elävä.
        Ne juutalaiset jotka Rooma ristiinnaulitsi koska he taistelivat oman maan puolesta, ovat kaikki yhä kuolleita, samoin sodissa Suomen puolesta kaatuneet. Uhri antaa kaikkensa ei ole kyseessä hetken häiriö.

Todellakin on. Nytkö se vasta sinulle selvisi?

• dikduk kirjoitti:

Ei minun heiltä mitään tarvitse kysyä.

• Anonyymi

lentokone , mutta ei jumalaa 🤣

• Kristillisesti puhuttaessa taivas ei ole ilmakehässä.
        Joten väärä vastaus.

• Anonyymi

Kristillisesti puhuttaessa taivas ei ole ilmakehässä.
        Joten väärä vastaus.

Missä taivas on? Siis se taivas, jossa sijaitsee Taivasten valtakunta.

• Anonyymi kirjoitti:

Missä taivas on? Siis se taivas, jossa sijaitsee Taivasten valtakunta.

Se on taivaiden taivaissa eli kolmannessa taivaassa, sanoo Raamattu.

• Anonyymi

Se on taivaiden taivaissa eli kolmannessa taivaassa, sanoo Raamattu.

Jeesuksen aikaan se taivas oli taivas , juupas eipäs uskovainen 🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen aikaan se taivas oli taivas , juupas eipäs uskovainen 🤣

Joo Jeesus puhui vain taivasten valtakunnasta miten lue muilla kielillä käännetty. Riippuu millä kielellä ja murteella kääntää taivasten vai taivaan.

• Anonyymi

Kiinnostavaa mikä on vastaus.

• Luominenhan on tekemistä, joten taivaassa on ihmisen luoma kristinuskonharhan epäjumala.

Tämä vastaus on oikein, eikä tuomiosta voi valittaa kukaan muu kuin tuo mainittu epäjumala.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Luominenhan on tekemistä, joten taivaassa on ihmisen luoma kristinuskonharhan epäjumala.

Tämä vastaus on oikein, eikä tuomiosta voi valittaa kukaan muu kuin tuo mainittu epäjumala.

Se on sinun vastauksesi mutta ilmeisesti väärä.

• Anonyymi kirjoitti:

Siinä luoja puolustaa luomustaan! Tuliko nättä lantakasa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka toimii tuomarina? Sinä vai kristillisen tietokilpailun avannut aloittaja vai joku muu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka toimii tuomarina? Sinä vai kristillisen tietokilpailun avannut aloittaja vai joku muu?

Vastauksesi ei sisältänyt mitään kristillistä. Siksi jokainen näkee sen olevan väärä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vastauksesi ei sisältänyt mitään kristillistä. Siksi jokainen näkee sen olevan väärä.

Hyvä ”tuomio”.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis kaikki muu kuin kristillinen väärää. Selvä, minä olen aina ja kaikessa väärässä.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Luominenhan on tekemistä, joten taivaassa on ihmisen luoma kristinuskonharhan epäjumala.

Susta on kirjoitus Ilmestyskirjassa nimeltä pilkkaajat. Etsi se.

• Anonyymi kirjoitti:

Susta on kirjoitus Ilmestyskirjassa nimeltä pilkkaajat. Etsi se.

Juu, olen satukirjanne lukenut. Ei jatkoon, ei tehnyt vaikutusta.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Juu, olen satukirjanne lukenut. Ei jatkoon, ei tehnyt vaikutusta.

Lue nyt vain!

• Anonyymi

Kaikki. Koko taivas käsite on ihmisen keksintöä joten kaikki mikä kyseiseen keksintöön sisältöön on siinä mielessä ihmisen tekemää (=keksimää).

• Anonyymi

Väärä vastaus!

• Anonyymi

Mitä muuten hengität ?? Mihin taivas loppuu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väärä vastaus!

Miten niin on? Voitko todistaa toisin vai huuteletko vain puskista, pelkuri?

• Anonyymi kirjoitti:

Miten niin on? Voitko todistaa toisin vai huuteletko vain puskista, pelkuri?

Väärä se vastaus on. Mitä sinä siinä urputat?

• Anonyymi

Naulan jäljet Kristuksen ylösnousemusruumiissa. Mikä takaa sen, että kerran on jokainen polvi notkistuva ja jokainen kieli tunnustava riemumielin Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus on KOKO luomakunnan Herra eikä ainoastaan jonkin pienen sisäpiiriporukan. Tämän tunnustuksen tulevat tekemään nekin, jotka tänä päivänä mieltävät itsensä tuohon "harvojen ja valittujen" sisäpiirijoukkoon.

• Aivan oikein!
        Jeesuksen haavat käsissä, jaloissa ja kyljessä ovat ihmisten tekemiä.

• Anonyymi

Aivan oikein!

Epätäydellinen vastaus. Paavalin mukaan sinne menee tulen läpi se kaikki jonka rakennamme muusta kuin palavasta aineksesta:

1. Kor
        3:10 Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.
        3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
        3:12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,
        3:13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
        3:14 Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
        3:15 mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.

• Anonyymi

Aivan oikein!

Juutalaisten tekemiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Epätäydellinen vastaus. Paavalin mukaan sinne menee tulen läpi se kaikki jonka rakennamme muusta kuin palavasta aineksesta:

1. Kor
        3:10 Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.
        3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
        3:12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,
        3:13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
        3:15 mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.

On hän itse pelastuva....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On hän itse pelastuva....

"Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan"

• Anonyymi kirjoitti:

Juutalaisten tekemiä.

Kyllä ne olivat romalaiset sotilaat jotka juutalaisen Jeesuksen lävistivät.

• Anonyymi

Tosin kukaan ei tehnyt yhtään mitään koska tuo on satua.

• Anonyymi kirjoitti:

Tosin kukaan ei tehnyt yhtään mitään koska tuo on satua.

Kyllä silläkin tapahtumalla oli runsaasti silminnäkijöitä ja todistajia.

Aivan oikein!

Vai ollaan Taivaassa kaikin elämässä saaduin vammoin. Tätä en ole ennen kuullutkaan. 😯

Kyllä silläkin tapahtumalla oli runsaasti silminnäkijöitä ja todistajia.

Joista yksikään ei sattunut tekemään muistiinpanoja. Oikeudessa ei kuulopuheita hyväksytä.

• Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

Vai ollaan Taivaassa kaikin elämässä saaduin vammoin. Tätä en ole ennen kuullutkaan. 😯

Niiden haavojen kautta pilkkaamasi ihmiset ovat taivaassa, et sinä.

• Anonyymi

Joista yksikään ei sattunut tekemään muistiinpanoja. Oikeudessa ei kuulopuheita hyväksytä.

Onhan sinulla muistiinpanot Raamatussa.

• Anonyymi kirjoitti:

Onhan sinulla muistiinpanot Raamatussa.

Minun Raamatussani on vain kuulopuheita. 🚮

• Anonyymi

Mielesi ei näköjään kestä toista kahtakymmentä vuotta S24-palstoilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielesi ei näköjään kestä toista kahtakymmentä vuotta S24-palstoilla.

Astraalinen ääriviivahahmotelmamme, ei hievahdakaan, vaikka materiat sen päältä räjäytettäisiin ydinpommilla, etkö usko? Kuitenkaan kukaan ei näe materiamaailmaa, jos hänen silmänsä eivät ole materiasta... Eikä kukaan kuule materiamaailmaa, jos hänen korvassaan ei ole enää alasinta... Tämän vuoksi, materia korvataan kuolemassa eri raffiksella, kuin atomimaterialla, puhutaan : ektoplasmasta...

• Anonyymi

Juurikin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juurikin.

Ja tästä ei puutu enää kuin todisteet. Ja raamattu ei ole mikään todiste yhtään mistään. Koska sehän on vain kokoelma vanhemmista kirjoituksista, ei mitään muuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tästä ei puutu enää kuin todisteet. Ja raamattu ei ole mikään todiste yhtään mistään. Koska sehän on vain kokoelma vanhemmista kirjoituksista, ei mitään muuta.

Tyypillistä ateistin puhetta, todistajaa mutta minä määrään todisteet!

• Anonyymi kirjoitti:

Juutalaisten tekemiä.

... ja nyt siis juutalaissyntyisellä Jumalan pojaksi uskotulla Jeesuksella on ruumis, jossa yhä on jäljet roomalaisen legioonalaisen Rooman tapojen mukaan tekemästä ristiinnaulitsemisesta?
        Maailman tyhmin olento lienee kristitty antisemiitti, vaikea ylittää tuota suoritusta!

• KyIIäpäTaasNaurattaa
        dikduk kirjoitti:

... ja nyt siis juutalaissyntyisellä Jumalan pojaksi uskotulla Jeesuksella on ruumis, jossa yhä on jäljet roomalaisen legioonalaisen Rooman tapojen mukaan tekemästä ristiinnaulitsemisesta?
        Maailman tyhmin olento lienee kristitty antisemiitti, vaikea ylittää tuota suoritusta!

Jumalan toinen persoona ikarnoitui ihmiseksi juutalaisen kansan kautta.

Jumalan toinen persoona ikarnoitui ihmiseksi juutalaisen kansan kautta.

Jumala on yksi, ei ole ihminen, ei muutu eikä kuole. Tämä on se sanoma jonka Israel sai.

• dikduk kirjoitti:

Jumala on yksi, ei ole ihminen, ei muutu eikä kuole. Tämä on se sanoma jonka Israel sai.

Kyllä, Jumala on yksi mutta kolme persoonaa. Jumala ei ole ihminen johon Häntä yrität verrata.

Kyllä, Jumala on yksi mutta kolme persoonaa. Jumala ei ole ihminen johon Häntä yrität verrata.

Meitä keskustelee tässä 2 persoonaan, yksi jumala ei ole monta persoonaa .Teilläkin kaikilla kolmella jumalallanne on eri tehtävät, yksi kuolee, toinen herättää, yksi tietää enemmän kuin toinen, toinen ilmoittaa palvovansa toista, yksi on inkarnoitunut ihmiseksi ja hänellä on ihmissukulaisia, äiti joka synnytti hänet, sisaruksia ja hän on jonkun eno ja jonkun setä. Israelin Jumala ei todella ole ihminen eikä häntä voi omiin luotuihinsa verrata.

• dikduk kirjoitti:

Meitä keskustelee tässä 2 persoonaan, yksi jumala ei ole monta persoonaa .Teilläkin kaikilla kolmella jumalallanne on eri tehtävät, yksi kuolee, toinen herättää, yksi tietää enemmän kuin toinen, toinen ilmoittaa palvovansa toista, yksi on inkarnoitunut ihmiseksi ja hänellä on ihmissukulaisia, äiti joka synnytti hänet, sisaruksia ja hän on jonkun eno ja jonkun setä. Israelin Jumala ei todella ole ihminen eikä häntä voi omiin luotuihinsa verrata.

Sinun jumalasi näyttää olevan vain ihminen. Minun Jumalani on Jumala,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1. Kor

Joo apinointi taas alkakoon...
        1. AGS mukaillen KORRIA, koska olen vailla syvästi vielä Jumalaa, joka Jumala täyttää lopullisesti kaikki sellaiset aukot, jotka eivät olleet aukkoja silti alunperinkin...

3:10. Sen Jumalan armon mukaan, mikä minulle annettu, minä olen taitavan ohjelmojjan tavoin, löytänyt Peliteorian, josta myös Profeetta Daniel mainitsi muutamissa unissaan ja näyissään.
        3:11. Sillä muuta perustusta kukaan ei voi panna, kuin mikä pantu on ja se on opettajanne opetukset, uskoisin uskonnossamme ainakin sen olevan - ja toisessa tulemuksessaan ainakin, kaikille edellen Jeesus Kristus. Jos tieteeseen hurahdatte mieluummin, teidän pitää ihmetellä vieläkin Isaac Newtonin peruukia ja päähän putoavia omenoitaan...
        3:12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kirjaimista, kivistä tai paperimuistioista, tai jopa fyysisiä rakennuksia ja koneita mistä tahansa raffinaatista - materiaalista.
        3:13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin: sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka ilmestyy epäilyjenne uskomuksissa, ja sen tunteen polte ja henkenne rasitteet ovat koetteleva millainen kunkin teko näissäkin asioissa on. Jos se voi tappaa teidät yhtä helposti kuin Korona, se johtuu valvomattomuudestanne, aivan tavallisesta nukahtamisesta tylyn olemattomuuden syliin..
        3:14: Jos jonkun tekemä rakennus, tietokoneenkin tapauksessa ohjelmistot, ja urheilujen suhteen suorittajiensa määrät tai mitä muuta tahansa, hiukan sydäntänne riipaissevaa - kestää - on Hän saava palkan:
        3:15: Mutta jos jonkun teko palaa, ja suorastaan hajoaa, hän joutuu vahinkoon, mutta sehän oli vain henkensä syytä, ja siksi Ihminen silti pelastuu, odottamaan parempaa tietoa hengelleenkin, uskoipa sen tai jos ei usko edes pelastuvansa, niin hän joutuu kadotukseen... Seuraavaa pesukertaa ja kastettakin odotellen, vaikka kukaan ei tule pesemään pikku jalkojamme vielä... Pitänee odottaa pääsemistä sellaiseen palvelutaloon, jossa sekin tehdään... Siihen useimmilla aikaa vuosikymmeniä, ellei Suomi lankea pyytämään itsaria Venäjältä ydinpomminaan hetikin, mutta Venäjän kiusaksi on sanottava, että sen todennäköisyys on varmasti tasan 0%...

• Anonyymi

Pääseekö Elon Muskin 🚀:lla taivaaseen asti?

• Anonyymi

Hiilihanko olennon luokse pääsee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hiilihanko olennon luokse pääsee.

Onko krematorioonhoitajalla hiilihanko? No tietenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko krematorioonhoitajalla hiilihanko? No tietenkin.

On hiilihangossaan edes rautaa?

• Anonyymi

Olen kuollut eikä siellä ollut mitään , miten perustelet oman uskontosi valehtelija ?

• Anonyymi

Sinä kun olit jumalankieltäjien niin menit taivaaseen sokeana.

• Anonyymi

Kun kuolet, sinut herättelee kuvaansa, moni ystäväsi ja myös moni kilpailijasi, tai muutkin tuttavat, mutta vihollliset ei, he pelkäävät tulevansa hulluksi jos sinut havaitsevat kuolemasi jälkeen...
        Se ei ole välttämätöntä, kenellekään kuolleelle, haamunsa aktivointi, mutta jos ette kuole siihen materialistiseen käsitykseen elämänne voimasta, kun materia tuhoutuu astraalikuvitelmakehomme/-nne päältä, tekin saatte konkreettisesti uuden ruumiin, näin Paavali sanoi Raamatussa. Useimmat piirteet ulkonäössänne silti säilyy, koska totuus on, ettei kenellekään kelpaa toisen ihmisen hahmo, kuoleman jälkeiseen elämään, vaikka olisi ollut muiden mielestä eläessään rumakin... Enpä silti tiedä, olisiko se Taivaan Isälle silti täysin yx hailee, uskoitteko eläessänne Jeesukseen vai Halmeen Toniin?! Jos emme tutki muutakin julmahkoa juutalaisuutta Raamatusta, emme ymmärrä paljonkaan Jeesuksesta, mutta jos joku Jumaloi esim. Mika Myllylää, joka kuoli hiihto-doubbaamisensa takia, en tiedä, oliko hän vain henkisesti hieman pienempi kuin Ziisas... Ei kaikilla ihmisellä ole nimittäin niin lyhyt ikuisuus takanaan, kuin sillä APINALLA; joka syntyy nyt ensimäistä kertaa IHMISEKSI! Ja kuitenkin tiedämme, että MIKA=>MIKAEL => MIKAEL entiteetti on ainoana se, joka kykenee voittamaan Raamatun mukaan Saatanan, sen omissa lajeissa, mutta luulisin, että Jeesukselle se on ihan yx hailee, voittammeko kuitenkaan Saatanaa tai Mikaelia, koska molempien kanssa pitäisi vain tulla toimeen... Ja Akilles, joka minä olen, muinaiselta satunimeltäni, vain kiinnostuu, mistä kiinnostuu, ja minä voitan vain ne asiat, mistä olen kiinnostunut 100%...Sillä ei ole liikaa väliä oliko minullakaan silloin paljonkaan kilpailijoita vain ei, mutta itse suorituksen on oltava kuitenkin täydellinen...

• Anonyymi

Katolilainen apotti, protestantti pappi ja
      juutalainen rabbi kävivät keskustelua elämän
      alkamisesta.
      "Elämä alkaa", sanoi
      apotti, "hedelmöityshetkellä. Silloin Jumala
      asettaa elämänkipinän kohtuun."
      "Me uskomme", sanoi pappi, "että elämä alkaa
      synnystä, koska silloin vauvasta tulee yksilö,
      kykenee tekemään omia päätöksiään ja oppii mitä
      on synti."
      "Te olette molemmat väärässä", sanoi
      rabbi, "Elämä alkaa kun lapset muuttavat pois
      kotoa!"

• Anonyymi

Venäläinen, Usalainen ja Kiinalainen keskustelivat SODASTA!
        Venäläinen ja Usalainen sanoivat, kuin yhdestä suusta: "Maani voittaa sodan koska olemme rakentaneet ydinpommeja!". Kiinalainen sanoi, ette, vaan ME, koska ette ehtisi tappaa koko kansaamme, koska kuolisitte vanhuuteen itse ennen kuin olisitte saaneet kaikki meidät tapettua... Mitä suomalainen sanoisi? Suomalainen sanoisi, että sodassa ei ole kuitenkaan voittajia, koska kukaan ei vielä eläessään tiedä, missä elää kuolemansa jälkeen...
        Naljailevat sitten toisilleen hetken, ja päättivät, että sota ja rauha eivät ole edes vastakohtia... Rauhan aikana loppuu lopulta rahat, ja sodat syttyvät senkin takia, ettei velkojakaan kaikkia maksettu.

• Anonyymi

>>Mitä ihmisen tekemää on taivaassa?<<

Ei mitään. Kaikki siellä on yksin Kristuksen tekoa.

• Anonyymi

Joo tämä koskee vain omaa Tellustamme. Kristus onnistui Jumalan Palveluksessaan hyvin. Jeesus tulee olemaan oman planeettamme planeettaprinssi, se aiempien apinaihmiskulttuurien planeettaprinssi oli nk. Caligastia?! Never heard even about? No, lukekaa joskus myös Urantia, niin saatte selville myös, mikä oli Luciferin kapinan manifesti, jopa Ukko-Yli-Jumalaa vastaan. Lucifer eli noin miljoona vuotta sitten, hän oli Haltijarodun edustaja, ja tuolloin oli maan päällä hiisiä, örkkejä, kääpiöitä, normi-ihmisiä, haltijoita ja peikkoja ja jättiläisiäkin. Nooan ajan vedenpaisumuksen(ihan äsken tapahtunutta) jälkeen vain Seemiläiset, Haamilaiset ja Jaafetilaiset. Seemiläiset on tietysti juutalaisia ja arabeja, kuten myös suurin osa indokiinaa, indonesiaa, Japania, Kiinaa, ja myös Intialaiset ovat enimmäkseen seemiläisiä, ja samoin Etelä- ja Keski-Amerikan originaalit kansat(intiaanit). Suomalaiset ovat Jaafetilaisia, samoin slaavit, saksit ja anglot - ja muutkin euroopan originaalit kansat. Valkoihoisia on vähiten, seemiläisiä eniten, ja haamilaisia - mustaihoisia - on varsinkin Afrikassa suuri enemmistö. Valkoihoiset ihmiset olivat lahjakkaita noituudessa ja tieteessäkin, seemiläiset puolsestaan keksivät kaikki uskonnot, ja mustaihoiset joutuivat palvelemaan kaikkia veljiään, ja oppia sitäkin kautta samat asiat kuin veljensä, koska Nooa kirosi pitäksi aikaa, koko Haamin suvun, pienen käytösvirheen takia, kun Nooa itse heräsi kännistään - alastomana... Suomalaiset eivät valitettavasti ymmärrä koko tapausta... Koska Saunassa näemme ettei alastomuus ole mitään kummallista, vaikka kummallista sekin saattaa nykyään olla, tatuointien takia... Niiden ottamiseen muuten Mooses kielsi lisälaeissaan, mutta ei sitä Suomessakaan ole opetettu ajoissa...
        Taivaassa on kaikki Kristuksen tekoa? Ööh, Taivaassa on melko paljon muitakin enkeleitä, mutta Jeesus siis niistä Ihmisenkeleistä meille tutuin, ja jumaloiduin... Isän - Yli-Jumalan - havaitseminen on aivan liian helppoa, milloin ymmärrätte, että isä sanoi tuonkin, että "isä sanoi tuonkin"... Ja pisti myös valkeaa ja mustaa näytöllekin... Tämä on panteismia tietenkin, mutta ei sitäkään voi todistaa valheeksi... Vaikka panteismi ei sovi selitykseksi, yksilöllisille luonteenpiirteille, koska luonteenpiirteet ovat jokaisessa yksilössä erit, ja yleensä ihminen ei osaa jumaloida samanlaista olentoa kuin mitä itse on.....

• Anonyymi

Mitä ihmisen tekemää on taivaassa? Kristuksen viisi haavaa oli hyvä vastaus. Minulla tuli ensin mieleen Matt6:20 ja vastaavat:

"Kootkaa sen sijaan itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste turmele eivätkä varkaat murtaudu sisään ja varasta."

Koska Jumala itse vaikuttaa lapsissaan tahtomista ja tekemistä, niin kunnia noistakin aarteista menee Hänelle itselleen. Mitä ihmisen tekoa on vaikkapa Luuk18:21:

"myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille, niin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua.”

Tai kuka on tehnyt pyhien valkeat vaatteet? Johanneksen ilmestys 19:8

"Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen: se liina on pyhien vanhurskautus." (UK: "vanhurskaat teot", STLK "vanhurskaudet")

1kor15:50 mukaan "liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta", joten ajatellaan, ettei maailmasta voi viedä mitään iankaikkiseen taivaan valtakuntaan.

Vanha vertaus kertoo miehestä, joka sai "erikoisluvan" viedä kuolemansa jälkeen maailmasta jotain kallisarvoista taivaaseen. Mies otti mukaan kultaharkkoja ison kasan. Taivaassa vastaanottajat ihmettelivät: "Mitä sinä noita katukiviä kantelet."

Jotkut ajattelevat, että ihminen voisi viedä kirkkauteen mukanaan ajatuksia ja muistoja. Sittenpä nähdään...

Terv.serious

• Anonyymi

Helluntaihumpan mukkaan Jumala aivopesee taivaassa olevilta kaikki muistot pois jotteivät muista sukulaisiaan, ystäviään sun muita joista kuitenkin 99% on helevetissä,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntaihumpan mukkaan Jumala aivopesee taivaassa olevilta kaikki muistot pois jotteivät muista sukulaisiaan, ystäviään sun muita joista kuitenkin 99% on helevetissä,

Raamattu niin sanoo. Ja hyvä niin koska miksi kukaan muistelisi kaltaisiasi törkyturpia?

• Anonyymi

Raamattu.

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä koskee tosin vain pientä osaa koska suurin osa taivaassa on pieniä alkiotiplosia joilla on kokemusmaailma pyöreä nolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu.

Lähdettä?

• Anonyymi
        KTS kirjoitti:

Tämä koskee tosin vain pientä osaa koska suurin osa taivaassa on pieniä alkiotiplosia joilla on kokemusmaailma pyöreä nolla.

Etkö sinä ole niitä Koraani miehiä?
        👳‍♂️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähdettä?

Raamattu.

• Anonyymi kirjoitti:

Raamattu niin sanoo. Ja hyvä niin koska miksi kukaan muistelisi kaltaisiasi törkyturpia?

No vaikka ihan rehellisyyden ja totuuden nimissä voisi muistaa lihallisen elämänsä kokonaan.

Miltä sekin tuntuu, jos ei muista mitään äidistään ja isästään?

• KTS kirjoitti:

Totta, tämäkin tulee aina muistaa. Uskovien aika kuluu Taivaassa valtavan alkiolauman opettamiseen jonkinlaisille ihmisen tavoille.

Lukutaitoa Taivaassa ei ehkä tarvita, sillä tuskin siellä luettavaa voi olla. Maan päälläkin aitouskovat ovat kiinnostuneempia videoista.

• Anonyymi

No vaikka ihan rehellisyyden ja totuuden nimissä voisi muistaa lihallisen elämänsä kokonaan.

Miltä sekin tuntuu, jos ei muista mitään äidistään ja isästään?

Miksi jonkun pitäisi muistella taivaassa sinua?

• Anonyymi

Totta, tämäkin tulee aina muistaa. Uskovien aika kuluu Taivaassa valtavan alkiolauman opettamiseen jonkinlaisille ihmisen tavoille.

Lukutaitoa Taivaassa ei ehkä tarvita, sillä tuskin siellä luettavaa voi olla. Maan päälläkin aitouskovat ovat kiinnostuneempia videoista.

Et sinä taivaaseen ole menossa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taivaassa on henget, jopa ihmisen henki voi eläessään olla taivaassa. Ihmisen ruumis on eläessään maan päällä, mutta Hän saattaa saada viestinsä mieleensä Taivaasta... Jopa muualta Taivaasta, kuin omasta aurinkokunnastamme... Synapsit aivoissa vain silloin välkkyy, ja voivat päästä ties mielle taajuudelle...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietosi Helvettiin joutuvien määrästä lienee väärä. Kaikista Jumalan Enkeleistä 1/3 sortui kapinoimaan Jumalaansa vastaan, Lucifer/Saatana/Beelsebub olivat johtajiaan ja vain heitä varten on Helvetti. Ihmisistä prosentti lienee jopa pienempi... Se vaihtelee ajoittain, ja Manala => Haades on ollut se paikka silti, johon on joutunut helposti kuoltuaan ihmisiä, Paratiisiin/Abrahamin helmaan on päässyt heistä hyvin pieni osa, ja ongelma on, että jos tavallisetkin Kuolleet jäävät Manalaan, he tulevat koko konkkaronkka palamaan Helvetissä: Raamattu sanoo, Ilmestyskirjan 20 -luvussa, että KUOLEMA JA TUONELA heitetään TULISEEN JÄREVEEN!
        Muistakaa Aki Sirkesalon laulu: "Manalasta sinut hain, ja nyt minun sydän roihuaa!" ja tarkoitti omia lapsiaan!" En silti tiedä miksi tuo kaimani joutui perheineen delaamaan Zunamissa lomamatkallaan myöhemmin...
        Jokatapauksessa Kuolemme, 1. tai 2. kuolemaan ja joudumme johonkin Tuonelan kaltaiseen paikkaan, ehkä joitakin aikoja, mutta kun Jeesus tulee takaisin, jokainen hänet tulee havaitsemaan, olettaisin Hänen tekevän saman minkä teki ristiinnaulitsemiskoomansa aikana - Hän vapautti Herran Sebaotin voimin, KAIKKI KUOLLEET Tuonelasta - aivan kaikki, ja jos onnistuminen olisi yhtä hyvä seuraavalla kerralla yksikään IHMINEN ei edes joutuisi Helvettiin... Sinne jää ulkoavaruuden hirviöitä, ja langenneita enkeleitä vain...
        Jos murhaajia kohtaan joku on vihainen - eikä anna anteeksi, mitä te silloin teette lääkäreillekään joille sattuu se kuuluisa - väärä diagnoosi - liiankin usein... Ei - älkää tuomitko niitä, "jotka voivat tappaa vain ruumiin, mutta joiden valta ei ulotu pitemmälle!"
        Yleensä murhaajan käsiin joutuminen oli ihan oma vikakin, jos tiesitte jopa etukäteen, että joku on niin pahasti oriontoitunut että kykenee murhaaman kenet tahansa, ei teidän kannata häntä yrittää käännyttää, ellette ole omaan elämäänne jo aivan kyllästynyt...

• Anonyymi

Taivaassa ei lueta? No vain rikkaimmat Taivaassakin lukevat. Ilmestyskirja puhuu 24 vanhimmasta, jotka olivat ihmisen käyttämiä kirjaimiakin, joka esim. Kreikalle kantalukuistuu helpommin tarkoittamaan suorastaan tarkastikin kirjainmääriään ja eihän Suomikaan noin 5 kirjainta latinalaisesta aakkosesta käytä yleensä ollenkaan - vain lainasanoissa, kuten "Banaani"?! Ja englanti vaikka se käyttää muita kirjaimia kuin Ä ja Ö - kaikkia - ei translitteroi enää kieltään helposti kuten esim. Italia/Espanja tai Suomi, Saksassa ja Ruotsin kielessä on muutama outo spellingsääntö niissäkin ja luulen sen olevan Ranskan ansiota(syytä, mutta ei englantia tai ranskan kieltä ole siis helppoa edes kirjoittaa, toisin kuin Suomea... Siksi se ei ole kaikissa piireissä ei suosituin kieli... Vaan ilmeisesti juuri Espanjaa puhutaan ja kirjoitetaan lukumäärällisesti jossain päin maailmaa enemmänkin kuin enkkua. Englanti useimpien mielestä kuulostaa edelleen kuitenkin kiehtovalta, koska eri ihmisillä on hieman eri ääntämys yksilöllisestikin, miten spellaavat kirjainsarjojaan... Suomalainen ei ymmärrä koskaan mistä on edes kyse, jos kaikkea ei sanota suoraan, ja se on meidän vahvuutemme ja myös heikkoutumme... Suomalaista on turha syyttää, että jos joku hökäsee sanovansa syyllinen johonkin, sitä ei voi enää peitellä ja muutella, ja siksi saamme syntimmekin niin helposti aina anteeksi. Taustamiininkien etsiminen - omituisen sekavasta äännesopasta - EI OLE Suomen kieltä, Venäjässä se on tavallisempaa, vaan me tuomme kaiken alastomana esiin, niin kuin niiden alunperin kuuluikin olla.. Jos on pahaa havaittavissa - ihan missä tahansa asian tiimoilla - tietysti kiroilemme ja saivartelemme, mutta jos hyvää, niin silloin yleensä kehumme - niin itseämme kuin muitakin, kuten Ruotsalaisetkin ja Brititkin osaavat aina niin erinomaisesti(mutta hyvinkö?) tehdä... Norjasta en viitsi nyt sanoa mitään, sillä on ongelmansa olla hieman vieläkin Ruotsin varjossa, paitsi talviurheilussa, mutta Suomi tuskin on esim, Vironsa varjossa pahasti vieläkään... Suomen kieltä ei silti puhuta vähiten maailmassa, esim. saamea ja komin kieltä paljon vähemmän... "Komi?" Suomen sukuinen kansa, ja Go-pelissä, tasoituskivien määrä, sekin homonyymi, mutta sana "Komi" on siis Japanin kieltä myös kuten myös erään kansan nimi, lähellä valkovenäjää... Eräs perheeni jäsen on tehnyt elämäntyönsä kääntämällä omalla kielellään, niille Raamattua, mitä ei muistanut tehdä ortodoksitkaan heille. Perheessäni on siis naispuolinen, Agricola...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi jonkun pitäisi muistella taivaassa sinua?

Muistaminen on synonyymi sille, että jokin asia pysyy ylipäänsä olemassa. Vaikka massat katoaisivat ruumistamme, ihminenkin pysyy olemassa, jos edes joku hänet muistaa. Jos joku unohdetaan TÄYSIN, niin silloin kyseinen henkilö oli kai erittäin PAHA - ja teki senkin niin huonosti, ettei kukaan muista! Päinvastainenkin on mahdollista, jos esim. syntymätön lapsi abortilla tms. surmataan, mutta sitä ei kai ole ainakaan äitinsä mahdollista unohtaa - ainakaan heti...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tokkopa oomme kukaan, vain henkemmä voi fiilisellessä paljastaa suuren tilan, sellainen henkilö on Taivaassa. Mutta ruummillinen elämä on eri, Taivaassa, mutta Jumalan Valtakunta tarkoittaa vain sitä, että Luoja otetaan kuninkaaksi ja despootiksi tms. Ja sehän on helppoa, koska Jumala on henki, eli kaikki voivat kuunella häntä milloin haluavat, mutta pahoille se ei kelpaa, vaikka näkisivät hänen metafyysiset aatoksensa... Mutta eivät saisi tehdä siitä edes taideteosta... Ei kaikki taide ole pahaa, tietenkään, mutta kyseiset Jumalan hengestä tehdyt hahmotelmat tulee ymmärtää vain ihmisen omiksi tuherruksiksi, näinhän Mooseksen laissakin sanotaan... Loogisista päätelmistä ei näin sanota, ihminen ei ole henkisesti vielä edes syntynyt, jos hänellä ei ole mitään tietoa, miten erottaa valhe totuudesta... Niitä löydämme mielisairaaloista, joita Paholaisen ja Jumalan kilpailu siitä, kummalle sekin ihminen kuuluikaan, ja jotka höpersivät kaiken oman ruumiin kautta tulleen olevan omaa ansioitaan, jopa ajatustensa, on pahasti skitsoittanut. Skitsofreniasta on mahdollista parantua yhtä helposti, kuin mitä on tietokoneissa vaihtaa virusohjelma hyötyohjelmaan... Ja käsittääkseni jokaiseen ihmiseenkin tulee ajoittain virusohjelmistoa, ajatusten osalta... Ongelma on se, että beibiys silloin juuri yleensä päättyy, ja ollaan jo jotain 16 vuotiaita... Joillekin kyseinen 16 ikä jää saavuttamatta, vaikka olisi yli 17 dm fyysiseltä varreltaan... Eikä kaikki ole shakissakaan yli 1600 elopointsia...
        Ilmaisen ajatukseni vapaasti, kuten huomaatte, jos punainen lanka katoaa, se johtuu siitä, etten ilmentänyt mitään "lankaa", matomaista ajattelua...

• Anonyymi

Taivaan valtakuntaan? Linnuiksi olette muuttumassa? EI vaan, Jumalan Valtakunta on löydettävä jo eläesämme, maan päällä ihmisinä.
        Meidän tietosuudessamme on silti osia, jotka päivitetään konkreettisesti ilmakehän osien avulla ja kautta, vaikka materia-asiat päivittyvät ensisijaisesti oman ruumiimme atomien avulla aluksi maan keskipisteen kautta, ja maa on paras tekemään kaikille melko nopealla taajuudella puolityhjiä muotoja, ja aurinko laskee heliumilla/vedyllä kaikki keskipisteet kaikille objekteille, kaikissa aurinkokuntamme planeetoissa. Auringolle jäänee salaisuudeksi se, mitä itse keskipisteet MAAN päällä sisältävät ja mitä niihin on rakennettu, sen tietää ainoastaan itse vain keskipisteensä omistaja. Antigravitaatio/antisähkö/antivalo tms. sisältää informaation MAAN päälle siitä(toiseen suuntaan menevä info, kuin itse antiton olemus), mikä objekti tänne rakennetaan, ja yleensä muut samanlaiset objektit pitävät toisensakin kauan samanlaisena, vaikka ihminen ei niitä jäisi katsomaan, kunnes pärähtävät rikki kuin lasikristalli lattialle, ihminen autonsa tai jopa pomminsa alle, tai timanttikin muistaakseni sulaa mössöksi yli 4000 celsius-asteessa...

• Anonyymi

Ilmestyskirja kuvaa, että taivaassa Jumalan temppelissä on israelilaisten ja Mooseksen tekemä (2. Moos. 25:10-21) Liiton arkki.

Ilm. 11:19 Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen liittonsa arkki näkyi hänen temppelissään, ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää ja maanjäristystä ja suuria rakeita.

• Sinnekö se joutui?

• Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

Sinnekö se joutui?

Eikö siinä niin lue?

• Anonyymi

mä käyn taivaassa vaan kääntymässä ja sen jälkeen mut löytää amazonin viidakosta jostain pikku intiaani heimosta, olen kyllä ylpeä suomalaisuudestani mutta koska maailmanmeno on nyt tämmöstä niin näille leveysasteille en hetkeen palaa, katsotaan asiaa sitten kun kelit sen sallii ja noi glopalisti siat on pois vallasta,

• Anonyymi

Sinun kanssasi sama tieto on Kiinan Taolaisuus ja miksei Budhalaisuuskin. Ei Ihminen halua elää ilman fyysisistä massaruumista. Siksi inkarnaatio tulisi tavallisesti piankin...

• Anonyymi

Mistäs ap tiedät että ne haavat Jeesuksessa vieläkin on? Oli toki silloin kun Hän ilmestyi Tuomaalle ja muille mutta silloin Hän ei vielä ollut noussut taivaaseen.

• Anonyymi

"Liha ja veri ei voi periä Taivasten valtakuntaa". Jeesus ei noussut ruumiissaan taivaaseen, vaan vain Hänen henkensä nousi, mutta Jeesus jäi elämään maan päälle 36 - 37 vuodeksi... Jeesus oli 33 vuotias, kun ristiinnaulitsemisensa tapahtui. Ja Rooma hyökkäsi Israeliin vuonna 70, ja surmasi silloin ohimennen Hänet, vaimoineen ja lapsineen. Jeesus ei kuollut ristillä vuonna 33 ruumiiltaan vielä, koska Häneltä ei rikottu ainuttakaan luuta... Jeesus ei silti kuollut ruumiinsakaan kuolemaan vuonna 70 - silloinkaan - vaan Hänestä jäi elävä muisto, tälläkin hetkellä olettaisin miljoonien kristittyjen näkevän Hänet. Kuuleminen voi olla vaikeampaa, koska Jeesus antoi konkreettisesti HENKENSÄ monille...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Liha ja veri ei voi periä Taivasten valtakuntaa". Jeesus ei noussut ruumiissaan taivaaseen, vaan vain Hänen henkensä nousi, mutta Jeesus jäi elämään maan päälle 36 - 37 vuodeksi... Jeesus oli 33 vuotias, kun ristiinnaulitsemisensa tapahtui. Ja Rooma hyökkäsi Israeliin vuonna 70, ja surmasi silloin ohimennen Hänet, vaimoineen ja lapsineen. Jeesus ei kuollut ristillä vuonna 33 ruumiiltaan vielä, koska Häneltä ei rikottu ainuttakaan luuta... Jeesus ei silti kuollut ruumiinsakaan kuolemaan vuonna 70 - silloinkaan - vaan Hänestä jäi elävä muisto, tälläkin hetkellä olettaisin miljoonien kristittyjen näkevän Hänet. Kuuleminen voi olla vaikeampaa, koska Jeesus antoi konkreettisesti HENKENSÄ monille...

Ei kannata joutua harhaan, elämänsä pituuden suhteen. "Iankaikkinen Elämä on niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat, eikä Hänestä siis turhaan tehty julkkimoa, koska hän sellaisen asian osaa tehdä jokaiselle, kuoltuaankin!" Inkarnaatiokäsityksessä on muutama ongelma, mutta luultavasti heillekin sanotaan, "tapahtukoon sinulle uskosi mukaan"": En vain tiedä, mitä hyödyttää tulla tänne takaisin, jos välissä on se kuuluisa "Tabula Rasa", täydellinen muistojen tyhjentyminen, yhtä hyvin voisimme tuolloin luulla, että aiempi kuollut oli vain mennyt olemattomaksi, ja hänen astraalienergiansa oli vain uudelleen tehty kuolevaisen ruumiiseen käyttövoimaksi...
        Jos siis Kristuksessa Jeesuksessa olette, ei ole väliä sille, kuoletteko oman käden kautta, murhattuna, tapaturman kautta, sairaana tai vanhuuteenne... Silti saatte iankaikkisen so. ikuisen elämän! Paholaisen opit ovat tuhottoman paljon sekavampia, he tulevat olemaan Helvetissä - 7000 vuotta - luulisin että kaikki, vaikka totuus on, että jos Jumalankin omia vertaillaan toisiinsa, niin "pahempi toistaan kumpikin on"... Ei pahuus ole ongelma, sehän on vain vertailu, vaan vain se on kiusallista, jos aina häviää samalle vastustajalleen... Ja juuri tuosta syytä nousi Luciferin kapina, he eivät löytäneet ulospääsyä, jatkuvista häviöistään Jumalan OIKEITA tietoja ja enkeleitä kohtaan... Eivät kestäneet olla hyvin jatkuvasti pahojakaan...

• Anonyymi

Taivas on henkien valtakunta. Siellä ei ole mitään materiaalista eikä käsin kosketeltavaa. eikä silmin havaittavaa.

• Anonyymi

Höpsistä, lue Raamatusta mitä siellä on ja minkälaisena Jeesus sinne meni.

• Anonyymi

Hyvä kysymys.

• Anonyymi

Hyvää aivojumppaa.

• Anonyymi

Piti oikein alkaa miettiä, missä " Jeesuksen haavat taivaassa" on mainittu Raamatussa. Vanhastaan kristityt ovat ajatelleet, että oikea Jeesus erottuu monista antikristuksista haavojensa perusteella.

Laulun sanoin: "Hänet haavoistansa tunnen, jotka tähteni Golgatalla sai..."

https://www.youtube.com/watch?v=uF_yFVih-Nc

Raamattu varoittaa 2. Kor11:14 "... itse Saatana tekeytyy valon enkeliksi. ". Vain syntien sovittajan haavat puuttuvat. Paavali varoittaa Gal1:8

"Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. ..."

Kirkastetun Taivaallisen Kristuksen haavoista tulee mieleen ensimmäiseksi Johanneksen näky "teurastetusta karitsasta" Johanneksen ilmestys 5:6

"Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; . "

Terv.serious

• Anonyymi

Jeesuksen ylösnoudemisruumiissa on edelleen naulan ja keihään jäljet ja siinä ruumiissa Jeesus nousi taivaaseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen ylösnoudemisruumiissa on edelleen naulan ja keihään jäljet ja siinä ruumiissa Jeesus nousi taivaaseen.

Tässä pohdinkin sitä, missä Raamatun tekstissä siitä olisi mainintoja. T.serious

• Anonyymi

Mistäs päättelet että "ikäänkuin teurastettu" tarkoittaa niitä maallisia haavoja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä pohdinkin sitä, missä Raamatun tekstissä siitä olisi mainintoja. T.serious

Lue mitä tapahtui Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistäs päättelet että "ikäänkuin teurastettu" tarkoittaa niitä maallisia haavoja?

Jeesus mainitaan useassa raamatun paikassa "Jumalan karitsana" ja "joka pois ottaa maailman synnin" viittaten syntiuhreihin temppelissä. Haavoja tuli uhreille temppelissä ja ristillä. Koetan lukea Raamattuni ensin simppelisti ja sitten vasta otan allegoriat käyttöön.

Terv.serious

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus mainitaan useassa raamatun paikassa "Jumalan karitsana" ja "joka pois ottaa maailman synnin" viittaten syntiuhreihin temppelissä. Haavoja tuli uhreille temppelissä ja ristillä. Koetan lukea Raamattuni ensin simppelisti ja sitten vasta otan allegoriat käyttöön.

Terv.serious

Ei Jeesusta haudattu vaan voideltiin ja käärittiin liinoihin hautakammioon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Terv.serious

Tietenkin haavoja tuli Hänen ollessaan ihminen, mutta mistä päättelet että vielä taivaassa Jeesuksella on ne haavat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietenkin haavoja tuli Hänen ollessaan ihminen, mutta mistä päättelet että vielä taivaassa Jeesuksella on ne haavat?

No, tarkemmin kai arvet kuin haavat. Johannes näki "vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; . " Olen lukenut myös henkilöiden todistuksia, jotka ovat tavanneet Jeesuksen ja he ovat maininneet arvista. Jeesus on eri todistusten mukaan ilmestynyt ihmisille eri hahmoissa, arvilla tai ilman, mikä ei liene hänelle kummoinenkaan temppu. Kuten emmauksen tiellä.

"Markus 16:12 Ja sen jälkeen hän toisenmuotoisena ilmestyi kahdelle heistä, heidän kävellessään, matkalla maakylään. "

Terv.serious

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, Taivaassa ei ole lihaa ja verta, mutta Taivas kykenee silti näyttämään näkyjä ja harhoja, maanpäälläkin eläville ihmisille, mutta ne on niin helposti muokattavissa, että en ole varma onko nykyäänkään Jeesuksen näkyruumiissa reikiä käsissä ja jaloissa ja rintaan pistettyä haavaa lainkaan - luulisin silti että on. Vanhana ei kannattaisi kuolla, lainkaan, jos ihminenkin muistettaisiin näkynä/unena vain sellaisena, millainen hän oli heti kuoltuaan...

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, Taivaassa ei ole lihaa ja verta, mutta Taivas kykenee silti näyttämään näkyjä ja harhoja, maanpäälläkin eläville ihmisille, mutta ne on niin helposti muokattavissa, että en ole varma onko nykyäänkään Jeesuksen näkyruumiissa reikiä käsissä ja jaloissa ja rintaan pistettyä haavaa lainkaan - luulisin silti että on. Vanhana ei kannattaisi kuolla, lainkaan, jos ihminenkin muistettaisiin näkynä/unena vain sellaisena, millainen hän oli heti kuoltuaan...

Ylösnousemusruumis ei olekaan lihaa ja verta.

• Anonyymi

Ei kannata eksyä siihenkään, että ei Saatanakaan ole aina haavaton, jos on ottanut pahojakin matseja fyysisesti pelkästään omien demonienkeliensä kanssa... Jos näette pahasti rusikoidun ihmisen, fyysisesti, sehän on yleensä merkki, että ihmiselläkään ei ole silloin ollut kovin turvallinen henki ohjaajanaan, älkää sellaiseenkaan liikaa uskoko... Jeesus ei saanut eläessään suuria vammoja, jopa omat vammani lienee suuremmat, TÄSSÄ IÄSSÄ; koska mm. hammaslääkäri kiinnostui liikaa hampaistani, eikä verenvuotaminen ole itselleni tuntematon, vaikken suoranaisesti verenluovutusta ole tehnyt.
        Siitäkin syystä uskomme Jeesukseen, ettei hän telonut itse koskaan itselleen mitään vakavaa vammaa, ne vammat hänelle teki muut ja siis Jeesus itse ei aiheuta kenellekään vammaa, ellei tämä ole aiheuttanut vammoja tahallaan muille. Jeesus, jos vetää henkensä vihastuessaan poies vihollisestaankin, sen on selvittävä käytännössä MYKKÄNÄ loppuelämänsä ajan...
        Jos uskotte, että Isaac Newton keksi mekaniikan, fysiikkaan, niin teidän pitäisi olla helppoa uskoa, että Jeesus puolestaan oli keksinyt aiemmin jo - monia kieliäkin...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olihan hänellä ne kun ilmestyi ylösnlidemusruumiissaan opetuslapsille ja runsaille muille ennen taivaaseen nousemistaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus puhui aina käyttäen hyvin hienoja metaforia. Mutta kun typerys niitä kuulee, niin "vitutus" fiilis on tosiasia, molemmille, ja silloin opisto-lääkärikin innostuu, että voidaanpa määrätä äijälle "sokeritauti"...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olihan hänellä ne kun ilmestyi ylösnlidemusruumiissaan opetuslapsille ja runsaille muille ennen taivaaseen nousemistaan.

Niin mutta taivaassa ei ole mitään epäpyhää. Jeesus oli esikoinen ja me muut tulemme perästä kuoltuamme. En usko että kukaan meistä ottaa haavoja ja arpia mukaan taivaaseen, joten miksi Jeesus? En vieläkään saanut kunnon vastausta. Ihmisten näkyihin en usko, vaan Raamatun sanaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin mutta taivaassa ei ole mitään epäpyhää. Jeesus oli esikoinen ja me muut tulemme perästä kuoltuamme. En usko että kukaan meistä ottaa haavoja ja arpia mukaan taivaaseen, joten miksi Jeesus? En vieläkään saanut kunnon vastausta. Ihmisten näkyihin en usko, vaan Raamatun sanaan.

Ilman Jeesuksen haavoja ja arpia kukaan ei olisi siellä taivaassa. Eikö ole hyvä muistuttaa miksi siellä olemme?

• Anonyymi

Ilman Jeesuksen haavoja ja arpia kukaan ei olisi siellä taivaassa. Eikö ole hyvä muistuttaa miksi siellä olemme?

Itsekin ajattelen, että Jeesuksella olisi arvet myös kirkastettuna, koska ne ovat Vapahtajan tunnusmerkit ja kunnia. Raamatullisen vahvistuksen vaatiminen on aivan sallittua ja hyvää sinänsä.

Jeesuksen keholle tapahtui kuolleista nousemisen jälkeen selvästikin suuri muutos. Hän oli alkuun tunnistamaton omille oppilailleen, kykeni kahdesti kulkemaan suljettujen ovien läpi ja silti häntä pystyttiin koskettamaan ja hän söi kalaa ym. ihmisille tavallista.

1. Korinttolaiskirje 15:42-44 sanoo kuolleiden ylösnousemuksesta yleensä...

42. Niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa; 43. kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa; kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa; 44. kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.

Oliko Jeesuksen ruumis jo tuo luvattu hengellinen vai tapahtuiko taivaaseenottamisen yhteydessä vielä jotain " lisämuutoksia"? Sanoisin, että Johanneksen ilmestyksessä mainittuun "Ihmisen Pojan muotoiseen" on vielä matkaa...

Johanneksen ilmestys 1:13-15

13. ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn. 14. Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki; 15. hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina. ...

Haavoista ei tuossa puhuta mitään. Taitaa olla, että Jumalan Pojan muoto on kulloiseenkin tilanteeseen sopivin? Kunnia Herralle!

Terv.serious

• Anonyymi kirjoitti:

Itsekin ajattelen, että Jeesuksella olisi arvet myös kirkastettuna, koska ne ovat Vapahtajan tunnusmerkit ja kunnia. Raamatullisen vahvistuksen vaatiminen on aivan sallittua ja hyvää sinänsä.

Jeesuksen keholle tapahtui kuolleista nousemisen jälkeen selvästikin suuri muutos. Hän oli alkuun tunnistamaton omille oppilailleen, kykeni kahdesti kulkemaan suljettujen ovien läpi ja silti häntä pystyttiin koskettamaan ja hän söi kalaa ym. ihmisille tavallista.

1. Korinttolaiskirje 15:42-44 sanoo kuolleiden ylösnousemuksesta yleensä...

42. Niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa; 43. kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa; kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa; 44. kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.

Oliko Jeesuksen ruumis jo tuo luvattu hengellinen vai tapahtuiko taivaaseenottamisen yhteydessä vielä jotain " lisämuutoksia"? Sanoisin, että Johanneksen ilmestyksessä mainittuun "Ihmisen Pojan muotoiseen" on vielä matkaa...

Johanneksen ilmestys 1:13-15

13. ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn. 14. Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki; 15. hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina. ...

Haavoista ei tuossa puhuta mitään. Taitaa olla, että Jumalan Pojan muoto on kulloiseenkin tilanteeseen sopivin? Kunnia Herralle!

Terv.serious

Jeesus oli ylösnousemisen jälkeen henkiruumis ei liharuumis, kuten mekin tulemme olemaan kun muutumme Hänen kaltaisekseen.
        Liha ja veri eivät peri taivasten valtakuntaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärtäkää hieman Raamatun kieltä. Kun Neitsyt Maria, yksi synagoogansa nunnista, tuli raskaaksi Pyhästä Hengestä(so. Veljensä hengestä) Korkeimman Jumalan Varjo tuli Marian päälle, ja hön poksahti paksuksi. Jumalan Varjo on Valhe, jossa jotakin ei sanota tarkasti, koska Jumala VALONA on jotenkin järkyttävänkin TARKKA TOTUUS. EI Raamattu siis silti valehdellut pimeää tai syntistä asiaa, ettei kukaan tehnyt Häntä raskaaksi, vaikka edelleenkin uskotaan, jossakin, että Jeesuksen olisi siitänyt Jeesus itse, mutta sehän on mahdotonta, eli edelleenkin Herodeksen Kettumainen katse löytää Pappi Sakariaksen, Johannes Kastajankin Isän, joka siis tapettiin tuolloin, mutta Joosef ehti Egyptiin Marian ja Jeesuksen kanssa, mutta oliko kyseessä Jeesuksen siittäjäksi se kuuluisa Roomalainen sotilas, tai joku Sakariasta nuorempi pappi, emme tiedä, miksi pitäisikään, jos en tiedä, kuka oli esim. Tuomas Saravon vaimo, miksi kiinnostumme siitä, kuka oli Jeesuksen SIITTÄNYT ISÄ?! Tästä silti Paavali varoitti Jeesuksen tekojen suhteen, älkää (väärän) viisautenne takia, tehkö Jeesuksen Elämää, Ristiä ja Kuolemaa turhaksi." Ettehän halua niin tapahtuvan omillekaan saavutuksilleen. Kuka on Tuomas Saravo? Valitettavasti en tiedä?! Enkä vielä googlaa, että kuka Hänkään mahdollisesti olisi?!
        Älkää luulko, ettei Hänkin ei olisi voinut saada tasan yhtä normaalia lasta silti kuin muutkin?!
        Kuka määä oon - edes nimeltäni? Repe taitaa täällä ainoana muistaa kuka oon, sanokoon taas, että .......

Ärsyttävää arpomista?! Veikkaatko siis, että toinen nimeni oli Veikko, joka ei silti itse veikannut - juuri koskaan...

• Anonyymi

Aika parantaa Haavat?! Eikö ennemmin se, että Jumala enkeleineen tekee uuden ruumiin?!Jos luulette, että Taivaassa, nykyään sairaat olisivat ikuisesti yhtä sairaita, koska materiakehossaan oli vamma, niin silloinhan kukaan ei havaitse mitään koskaan Taivaassakaan, koska tottakai kuollessaan kaikilla menee matterbody rikki ihan yhtä paljon kuin niillä joilla se vamma kesti vain hetken eläessään? EIKÖ?!
        Sallakin saa joskus nähdä, vaikka vannomatta paras, että oliko sokea tuo tietämäni tyttönen, sokea vain sen takia, että ÄITINSÄ tiesi, että maailmamme on vielä Saatanan Ruma - Yleensä...
        Tai jos Saatana on jonkun mielestä kaunis, niin silloinhan sekin kaunistelu aikansakin paisuu - ja puhkeaa. Älkää luulko, että Isoveli aina tietää paremmin kuopuksensa kuin Isä, Veljet kilpailevat lopulta silti jostakin samastakin, vaikka IKÄERO olisi huomattava. Yleensä onnellista on vain se, että molemmilla on hyvä puolustus siihen, miksi hävisi/voitti silloin tällöin veljelleen. JOS PILKKAATTE ISOVELJEÄNNE(vai pikuttelettko heitä?), vaikkapa nyt mitä tahansa ryssää, miksi luulette että saatte sen automaationa anteeksi?! Ei sellaista salaan jäänyttä pilkkaa tarvitse kuin salassa pyytää anteeksi, mutta jos pilkkaa medioissa ja kaikkien kuullen, siitä voi tulla edelleen YLPEYDEN luokkaus syyte, kunnian loukkaus on vain se, (jota ei voi tehdä kuin tarpeeksi kypsää ihmistä kohtaan) jos joku luulee, ettei kohde edes tiedä, mikä pilkassaan on totta/valhetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, tarkemmin kai arvet kuin haavat. Johannes näki "vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; . " Olen lukenut myös henkilöiden todistuksia, jotka ovat tavanneet Jeesuksen ja he ovat maininneet arvista. Jeesus on eri todistusten mukaan ilmestynyt ihmisille eri hahmoissa, arvilla tai ilman, mikä ei liene hänelle kummoinenkaan temppu. Kuten emmauksen tiellä.

"Markus 16:12 Ja sen jälkeen hän toisenmuotoisena ilmestyi kahdelle heistä, heidän kävellessään, matkalla maakylään. "

Terv.serious

Markus - Markus! Jos joku on toisenmuotoinen, ei se olisi sama IHMIS-henkilö, jos olisi oikeasti eri ruumiissaan. "Jos joku jättää poies laista vaikkapa pienemmänkin käskyn, ja siten opettaa, hän on vikapää muissakin kohden". Vaikka materialismi tuntuu monista hihhuleista pahalta ja ärsyttävältä, olemme kaikki yksilöt loppuumme asti se keho joka olemme, ja jopa riivaukseksi tai psykologiassa psykoosiksi kuvataan sitä, että ihminen rupeaa muun kuin oman tutuimman henkensä välikappaleeksi. Jumalan henkiä on se seitsemän, ja uskotteko, että se kuka SINÄ niistä olet, voidaan määrittää liian kovastikin, vaikkapa syntymävuotesi perusteella! Älkää pelästykö väitteestä, että numerot 8,9,0 eivät olisi Jumalan henkiä, koska lukema 1990 esim. voidaan ilmaista hyvin helposti vain 7-kantaisenakin lukuna. Vaikka se telepaattinen samaistujasi olisi naapurin Kalle, tai kuka muu hyvänsä, älä intä olevasi Hänkään jos et oikeasti ole sama... Tietyissä hyvissä tilanteissa, jos tilanne alustetaan hyvin, voidaan kertoa saavansa telepaattinen viesti, rukousvastaus, joltakin tutulta henkilöltä, ihmiseksikin hänet nimeten, mutta YKSIKIN epäuskoinen tärvelee senkin henkisen toimenpiteen, siksi epäuskoiset pitää osata sellaisenkin henkikanavoinnin suhteen tietää vain tietämättömiksi, eikä antaa kyseinen epäuskoisen liikaa vaikuttaa rukouskanavointiin. Viesti - rukousvastaus jopa hellarihumussa varmasti vääristyy, jos epäuskoinen pilkkaaja tai eksyttävä hurmahenki kehuineenkin saa muuttaa viestiä liikaa... Helpoin tapa saada yhteys keneen hyvänsä menneisyyden henkilöön, on lukea henkilön opetuksia, vaikka ne olisivat ennen Aadamin ja Eevan Paratiisiakin, johon uskoo helposti mm. vieläkin J.R.R Tolkienin fanit. Ei siinäkään epäuskoisille jää mitään käteen vaikka muistiinsa jotain jäänee, jos he siihen tietoon väärin liittyvät, mistä syystä vedenpaisumus J.R.R Tolkienin tiedon mukaan tuli pian Mordorinkin sotien tapahtumien jälkeen tms... Luciferkin olettavasti oli jokin tarinassa esiintyneistä Haltijoista! Ei Legolas silti. Tuo myöhempi Star Trekin Spockinakin esiintynyt humanoidirotu oli varsinkin noitina parhaita. (Asuvatko he Vulcanus nimisellä planeetalla nykyään?) Vedenpaisumuksen jälkeen ei ollut monia ihmisrotuja MAAN PÄÄLLÄ, vain kolme, vain ikäero oli erilainen, ja myös myöhemmin muuttui mustaksi - HAAM, koska meni Afrikkaan... Ja nuorin Jaafet oli kalpeanaama varsinkin mitä pohjoisempana asui...

Kain kertoi, Raamatussa, että maanpäällä oli muitakin kaltaisiaan, vaikka Aadam ei ollut vielä lisääntynyt montaakaan sukupolvea ja vedenpaisumus tuli Aadamin tulon jälkeen vuonna 1656 jAd.

1990/7 = 284 jj 2
        284/7 = 40 jj 4
        40/7 = 5 jj 5
        5/7 = 0 jj 5

5542(7j) = 5*7^3 5*7^2 4*7 2 = 1990(10j)

Jumala ei tee kenestäkään siis antikristusta, jos tämä ei halua asettua vastustamaan Jumalan 7-kantaista järjestelmää, mutta sekin pokkurointi on turhaa, koska kyllä Jumalalla itselläänkin on 7-kantaisenakin kyky vastustaa itseäänkin...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Jeesusta haudattu vaan voideltiin ja käärittiin liinoihin hautakammioon.

Juuri niin.

• Anonyymi

Jeesus on asia erikseen. Hänen rumiinsa haudattiin, mutta myöhemmin huomattiin että hauta oli tullut tyhjäksi. Kun tavallisten ihmisten hautoja on avattu , on todettu että ruumiit ovat mädäntyneet haudassa, eivätkä muuttaneet taivaaseen. Raamatussa on käytetty paljon vertauskuvia. Vertauskuvissa pitää käsittää, että vammat ovat seuranneet sielua, mutta ruumis on jäänyt hautaan.

• Anonyymi

Jeesushan ei kuollut ristille, hänellä oli vain verenhukkaa, koomauni Haadeksessa, haudassa olemansa ajan ja paljon kipuja.
        Jeesus nähtiin elävänä Emmauksen tiellä, ja hän tapasi uudelleen opetuslapsensa, ja apostolien teoissa on muutama Jeesuksen puhe ristiinnaulitsemisensa jälkeen. Jeesus eli lammaspaimenena loppuelämänsä ja sai Maria Magdaleenan kanssa kolme lasta. Rooma hyökkäsi vuonna 70 Israeliin ja silloin Jeesus perheineen tapettiin...

• Anonyymi

Taasko tämä pitää kertoa. Jeesus oli silti ihminen. Suomalainen luterilainen pastori kertoi hautalöydöstä, televisiossa jopa, noin vuosilta 70-72, jossa oli joukkohaudassa; Rooman Jumalan Keisarin hyökättyä Israeliin, nimetyt Henkilöt, Jeesus ja Maria, ja about 3 lastaan. Tämä on viimeisin tieto, Jeesuksen ristiinnaulinnan jälkeisistä vaiheistaan, Jeesus eli melko - kuten Mariakin - vanhaksi 70 vuotiaaksi, ja vain sekin vuoksi ei kuollut vielä ristillään, ettei kuollut Manalaan rampana, koska Rooman sotilas tietoisesti unohti rikkoa sääriluunsa, mikä tehtiin kahdelle muulle(Dysmas & Gestas). Tästähän syystä, jopa Johannes kykeni viinikännissään näkemään Ilmestyskirjankin, jotain vuonna 50-60 aikana, koska olivat molemmat viininsä maistettuaan telepattisessa yhteydessä. JOS TUO MYÖHEMPI hautahavainto todistetaan feikiksi, mitä ei ole helppoa tehdä, silloin pitää taas muuttaa tätä tietoaan Maailman Messiaastamme... Jeesus siis oli "kuollesssan" aivan liian terve, kuollaaksen vielä tuolloin... Oma äitini kuoli 74:na, siskoni poika, noin 30-vuotiaana ja seurakuntamme pastori 72 vuotiaana, mutta väliä silläkään oikeastaan on? Luultavasti kannattaisi lähteä täältä hetikin kun on varma että elämäntyö on tullut tehtyä?! Itte oon jopa 47...

• Anonyymi

Hyvä kysymys, en olisi keksinyt.

• Anonyymi

Hyvää aivojumppaa, kiitos.

• Kun itseänsä kiittää, niin kiitettynä pysyy.😏

• Anonyymi

Kun itseänsä kiittää, niin kiitettynä pysyy.😏

Joo, ihan hyvä, jos tekee jotakin omasta mielestään kiitettävää?! Miten sen silti voisi tietää ilman vertailua - muihinkin?! Sanoa saa, jos ei valehtelekaan turhaan, olevansa mitä tahansa, mutta se mitä ihminen TEKI saadakseen sen, oli silti se, missä uskonsa piti tehdä ITSE todeksi. Ei muidenkaan apua ilman tietenkään. Joka kiittää itseään, se osaa varmasti kiittää muitakin, pysy valitsemallasi tiellä, REPE! Mutta älä luovu, jos joku silti dissaa äkäisesti kehusi... Mutta jos luovut, niin silloin paljastuu, että olit sekulaari, joka oli vain osan kiitollisuudestaan hetkellisesti ymmärtänyt oikein, eli siemen heitettiin kalliolle, mutta se ei kasvanut, koska siihen ei voinut tulla juurta!" Muitakin mahdollisuuksia tietysti on. Tavallisempaa oli, että siemen hyvästä käytöksestä, heitettiin ihmisellä vain hänen mielensä tien varteen, ja sekään ei ole oikea paikka, koska linnut tulivat ja söivät sen siemenen poies... Osaatko SINÄ lonkalta kertoa meille, MIKÄ on oikea paikka, hyvän käytöksen siemenelle, noin vertauskuvallisesti edes...
        Jos olet lukenut evankeliumit - nämä ajatusmallit ovat sinulle tietenkin, valehtelisin, jos väittäisin, että tietäisin, että ONKO?! Minä en ole maailman uteliain ihminen, koska uskon melko syvästi yksilölliseen uskon valintaan ja intimiteettisuojaan, jota ei ollut Mooseksen laissa silti määritelty vielä kovin hyvin, ja ihminen joka ei saa esim. perhettä todennäköisesti, ei häneltä ainakaan voi vaatia liian sosiaalista ihmissuhteiden valintaa ja ryhmäpaineen seuraaminen ja massapsykoosiin vaipuminen on hänelle vieras asia...

• Anonyymi

Kristillisdemokraattinen kyse takuulla, mutta jostainhan näitä sikisee

• Anonyymi

"Älkää kootko aarteita maan päälle, vaan Taivaaseen"(Jeesus)...

• Anonyymi

Oliko lisää kysymyksiä?

• Anonyymi

No siellä taivaassa väki rietastelee nakuna

• Raamattu sano, että heillä on valkoiset vaatteet.

• Anonyymi

Heppi pystyssä juoksevat.

• Anonyymi

Imp•tentin eli sinun toiveunesi.

• Anonyymi

Monennessako, jos tarkennat suunnitelmaasi vähän.

• Anonyymi

Useita tekokokuita. Eli ihmisten tekemiä satelliitteja.

• Anonyymi

Onko kristityt jo keskenään päättäneet mikä se taivas edes on ja missä se sijaitsee? Jokaisella kun on ollut oma käsityksensä siitä aikaisemmin.

• Anonyymi

Se lukee Raamatussa, ei siinä mitään päättämistä ole.

• Anonyymi

No, kaiken tämän shaiban jälkeen, osaako joku kertoa tiivistelmän, termistä "Ylösnousemus". EN tarkoita sitä ylösnousemusta, mikä tapahtuu esim. lentokoneen noustessa vain hieman vertauskuvallisesti käsitettynä, hengillemme?
      Itse määrittelisin, "ylösnousemuksen, tai ylöstempaamisen" siten että ihminen ei tee vihaa Jumalallle itseään kohtaan, rakastamalla maailmaa enemmän kuin Jumala, vaan hänen Henkensä nousee hyvään selkeään ja kauan pysyvään fiilikseen, jossa Hän ei etsi syödä kenen tahansa SIELULLISIA tunteita, kuin paraskin Kali-Mahal, vaikka se sille Intian 1/1000000 Jumalalle onkin sallittua, ja vaikka kaikki jossain määrin havaitsevat muidenkin fiilareita kuin omiaan, pitäkää oma synnyinfiiliksenne samana läpi elämänne, en käsitä, miksi pitäisi kadottaa helpohko tunteensa vain sen takia, että saa liikaa palkkaa tms tekee työnantajansa määräyksestä jopa pahaa, ja vieteltynä lähtee etsimään varsinkin vastakkaisen sukupuolen todallakin itselleen erikoisia tunteita... Jos silti lähtee, voin vakuttaa, että sielunne muuttuu, ja sydämenne syödään, JOS mahdollisesti tuolloin orgasmillanne alkuunpannut lapsenne ovat omianne, eli lapsenne ottavat silti sielunsa YLEENSÄ vain teidän itseltänne hylätyistä valinnoistanne... Jos lapsesta tulee samanlainen kuin Isästään, niin ihmettelen vain mitä hyötyä oli tehdä uusi klooni isästäänkään.... Tästä syystä ensimmäinen ja vanhin veli ei ollutkaan Samanlainen kuin Taivaan - Isä, Hyvälle syntyi Paha, tätä lakia ei helposti näe edes rikotun, vaan vanhimmalle veljelle oli tavallisempaa, kuin kuopukselle, etsiä täysin samaa elämää kuin Isänsä...
      Jos Pahalle syntyi Hyvä, jopa kaiken alussa, niin minkälainen aikakone pitäisi rakentaa, että sekin todistettaisiin?! Profeetta Hesekielin mukaan sekin on mahdollista aina silti, koska "EI isäänsä panna vastaamaan poikansa synneistä, eikä poikaa Isänsä", kumpi hyvänsä saattoi olla se perheen pahis, jos jopa hyvä isäkin alkoi jäädä jälkeen poikansa tiedoista". Vaikka Mooses sanoi käytännössä päinvastoin: ITSE PERIMÄ ei muutu, mutta perimähän koskee vain fyysistä ruumista, ei kenenkään Isän/Pojan omia valintoja... Se mikä henki meihin eläessämme menee, sen määräytymisessä on monia systeemejä, jopa tavallinen nimemme saattaa jotakin siitä määrittää. Mutta enemmän jopa eläessämme kohtaamamme henkilötkin. Ei Jeesus olisi tullut maan päälle lainkaan, jos jokainen olisi vain taikaiskusta voinut saada tiedon Taivaan Isän pyrkimyksistä...
      Mutta sellainen joka tietää totuuden, ei omaa luontokappalettaan - pelkkää ruumistaan - jaksa turhaan puolustaa muiden kustannuksella - tai edes yli kahden muun ruumiin kustannuksella.. No, kyllä sen nipinnapin ymmärrän, jos ihminen kestää paaduttaa itsensä murhaajaksi vaikka ikuisesti, tappamiensa eläimien takia, mutta samanarvoisen ihmisen kanssa, Ihminen on piankin Helvetissä, jos kaksi muuta yhtä tärkeää/turhaa hänet tuomitsee sinne...

• Anonyymi

Ihmisen tekemää hmm?! Kirjoitukset sanovat, että "Jumalolennot, jotka eivät ole LUONEET taivasta ja maata katoavat!" Jos joku Jumalan Kuva, Ihminen luo Taivasta, helppoa autuutta, ymmärtämällä tai edes näyttämällä ja kuulottelemalla(musiikkikin, puheviihde, tiede) kaikenlaista muille ja itselleen saa sen mitä jää edes jäljelle, kun se kaikki helposti kopioidaan/siirretään. Hän luo pienen tilavuuden edes Taivasta, ja jos maata rakentaa, mitä tahansa maan päälle, jolle yleensä pitää saada silti patenttikin, Hänkään ei Maan päältä katoa...
      Akateemisuus, tai musiikki on Taivaan rakentamista, koska se on henkistä parantaa sieluja, ja fyysinen maan rakentaminen on yhtä tärkeää, jos kehoakin toisinaan pistävät muutkin rakentamaan, heistä ahneimmat saavat varsinkin rahaa paljon kaiken aikaa, koska he käyttävätkin SILTI sen yleensä rehellisesti ja oikein.
      Mutta ketkä sitten katoavat? Eikö se ole mahdotonta? Ei, vaan ne jotka TUHOVAT maata ja olentoja ilman syytäkään sotaan tms. HE ilman Jumalan määräystä - NE katoavat?! Tämähän on loogista, just äskenkö sen keksin, EI....

• Anonyymi

Vaikka sellaisenkin olen kuullut, että SEKSI olisi paholaisen keksintö? Pahaa vai Pyhää? Eli Taivaassa Jumalan ei olisi mitään seksiä, ei miestä eikä naista?! Vain Jumala ja Karitsa? Onko kyseiset henkilöt impotentteja itse tai kuohittuja tai mahoja tai sitten itse paholaisia? Onko Jumala ja Karitsa samaa sukupuoltakin?
      Naisen keksintö silti varmasti, Siinä on Jumalallakin ihmettelemistä ikuisesti, miksi olisi olemassa myös Jumalatar?! Ensimmäiset ruumiit, mitkä maailmankaikkeudessa (nykyisessä) olivat - olivat Kiinalaisten mukaan Taivas-Tilavuus(ISÄ) ja Maa-Materia (Äiti), eikä mun sydämeni eikä pollanikaan riitä vielä syyttämään että nuo olisi väärin päin tai suorastaan rumasti määritelty...
      Sitäkin(atomia/tilaa) ajattomampi keksintö ja kauemmin säilyvä on tehdä yksikertaisempi pinta-olio, jossa erottuu 3D:ksi vain yksi järjestysnumero, joten TÄMÄ mitä koko ajan tässä näette, ei pohjimmiltaan ole tarkoitettu ajoitettavaksi mihinkään materialistiseen hetkeen, koska NÄMÄKIN AJATUKSET, kertovat aivan mitä haluavat toisilleen, emmekä ihmisinä koskaan tiedä, kuinka moni oli tämänkin saman ajatuskuvion tehnyt jo lukemattomia kertoja, vain muutamaa syntaksista eroa ihmetellen... Jeesus sanoi: "Taivas ja Maa katoavat, mutta MINUN sanani kestävät ikuisesti!" Kuka on niin skitso, ettei ymmärrä mitä sana MINUN tarkoittaa jokaiselle ilman skitsoilua, siinä on vaan jopa palvelijan orjuus vaarassa loppua, jos syytätte sen oman ruumiinne keksinnöksi, ja vapauttava vammakin tulossa kuitenkin niille, jotka kuolevat kateelliseksi nyt JUMALAN LAPSILLE..."

• Anonyymi

Lisää kysymyksiä!

• Anonyymi

Saisiko lisää kysymyksiä?

• Anonyymi

Onko uusia kysymyksiä?

• Anonyymi

Kultapieni, kukaan meistä ei oikeasti tiedä mitä Taivaassa on. Moni näyttää väittävän tietävänsä, mutta kukaan ei vielä ole oikeasti kertonut tulkintojaan ja luulojaan enempää tietävänsä.

• Anonyymi

"Vaikka sellaisenkin olen kuullut, että SEKSI olisi paholaisen keksintö?"

Seksi on rakkauden eräs täyttymyksen muodoista! Mutta jos ajatellaan Jumalan taivasta, niin seksuaalinen tyydytys ja orgasmi ei ole se lopullinen muoto, vaan lisää on tulossa. Näin siis itse ajattelen, Raamatussa tästä ei puhuta mitään.

Mutta se mikä tässä seksissä on paholaisen keksintöä on tyydyttämättömyys. Luodaan kuvin, sanoin ja lähestymisten ym. kautta seksuaalinen mielenkiinto ja halu, mutta jätetään kohde lopulta tyydyttämättömään olotilaan. Näinhän tapahtuu alvariinsa joka päivä teeveessä, elokuvissa, kuvissa, puheilla ja livetilanteissa jatkuvasti ja toistuvasti ja paholainen keksii yhä lisää vaateita ym. naisille jotka vain lisäävät seksuaalista kiihoketta ja sitten jätetään mies ilman tyydytystä. Naisten synti on juuri tuo jatkuva kiihottaminen mihin eri tavoin kykenevät ja ovat hyvin motivoituneita.

• Anonyymi

Kysy lisää!

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      121
      3040
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      34
      2443
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2415
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      2071
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1670
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      171
      1388
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      289
      1212
    8. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      1133
    9. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      62
      1067
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71