Jenkkilahkojen usko on sitä agressiivisen käännyttämisen aikaansaamaa kuulosta aistien välityksellä tulevaa päänuskoa.
Jaak. 2:17 "Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut."
Jaak. 2:26 "Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja."
Päänusko ei ketään pelasta yhtään mistään
27
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ensin Kaste Kristukseen, Kristuskalliolle. Se perustus kestää ikuisesti.
Oman uskonratkaisun varaan rakentaminen on sitä hiekalle rakentamista.
Luuk. 14:30
'On siinäkin mies! Alkoi rakentaa, mutta kesken se jäi.'- Anonyymi
Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.Hän on kuin mies, joka taloa rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle. Kun sitten vedet tulvivat ja syöksyivät taloa vasten, ne eivät saaneet sitä horjumaan, koska se oli hyvin rakennettu.
Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni.
Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.Ei mikään Egyptin jogagurubudhan henki pitäisi olla Jeesuksen henki ei edes Mooseksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän on kuin mies, joka taloa rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle. Kun sitten vedet tulvivat ja syöksyivät taloa vasten, ne eivät saaneet sitä horjumaan, koska se oli hyvin rakennettu.
Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni.
Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.Eikä sanonut että sinä Pietari olet se kallio . Vääriä käännöksiä taas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä sanonut että sinä Pietari olet se kallio . Vääriä käännöksiä taas.
Pietarin uskon varaan ei mitään seurakuntia perustettu.
Matt. 16:23
Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"
- Anonyymi
Jes.53:12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta. Luuk.22:37 Sillä minä sanon teille, että minusta pitää käymän toteen tämän, mikä kirjoitettu on: Ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon. Sillä se, mikä minusta on sanottu, se on täyttynyt.
- Anonyymi
Joh.12:44-45 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt. Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt. Joh.14:9-11
- Anonyymi
1. Joh. 5:8
Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Joh. 5:8
Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.Joh. 10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
1. Joh. 5:7 "Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat."
1.Joh.5:8 "Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat." - Anonyymi
Joka näkee minut Jeesuksen näkee siinä lähettäjän samalla. Jääkö ymmärrys puutteelliseksi ? Joka näkee pojan näkee isän. Face to face näin kristityt on aina tehnyt jo 2000 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joh. 10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
1. Joh. 5:7 "Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat."
1.Joh.5:8 "Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."Et sitten ymmärrä kuitenkaan ?
- Anonyymi
Etsitte yhden käännyn näisen teette hänestä helvetin lapsen kahta pahemman kuin itse olette.
- Anonyymi
Juutalaiset ja lain kiroukset.
- Anonyymi
Käännyttämällä ihmisen sisälle pumpataan niitä henkiä, hurmoshenki,villitsevä henki, kaatohenki. Ei sinne enää mitään Pyhää Henkeä silloin sisälle tule, koska siellä on asukkaat jo valmiina sisällä.
- Anonyymi
1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
Jeesus tarkoitti itseään. Tälle kaliolle minä rakennan serakuntani.
Maailmassa on vain yksi seurakunta, Kristukseen kasteessa liitettyjen joukko.
Kyriake=Kristuksen ruumis, kastettujen joukko. Herran omat.- Anonyymi
13 Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
13 Sillä me olemme myös yhdessä Hengessä kaikki yhdeksi ruumiiksi kastetut, sekä Juudalaiset että Grekiläiset, sekä orjat että vapaat, ja kaikki me olemme yhteen Henkeen juotetut.
- Anonyymi
Jah.14:10-11 Ettekö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka munä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen. Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden. Joh.14:20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä. Joh.17:21-26
- Anonyymi
Mitähän nuo teot mahtavat olla? Taikauskon levittäminen, valehtelu ja asioiden vääristely.
- Anonyymi
Etkö käsitä selvää sanaa. Kunnia Jumalalle ja maassa rauha ihmisten kesken.
13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
2. Kor. 4:13
Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö käsitä selvää sanaa. Kunnia Jumalalle ja maassa rauha ihmisten kesken.
2. Kor. 4:13
Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."Helluntailaisten uppokaste on pelkkä ihmisteko ja vesikaste, jonka tarkoitus on kastella ihminen läpimäräksi. Kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat.
Kristittyjen kaste sen sijaan on Jumalan pelastusteko syntiselle ihmiselle, uudestisyntymisen peso vedestä ja Hengestä ylhäältä eli Jumalan ainutkertaisena armotekona.
Kristittyjen Kasteessa ihmiselle lahjoitetaan ikuinen elämä Kristuksen ruumiin jäsenenä ja Jeesuksen opetuslapsena.
Ihminen kun ei paratiisissa ehtinyt syötä ikuisen elämän antavasta elämänpuusta, kun tuli karkotus perisynnin vuoksi maan päälle ja pois Jumalan yhteydestä tähän maailmaan.
- Anonyymi
"päänusko", ei ainakaan ole : sydämen uskoa.
"sydämen usko" saadaan lahjaksi, päänusko turvautuu omaan ymmärrykseensä.
"äläkä nojaudu omaan ymmärrykseesi" Snl: 3: 5- Anonyymi
Lahkoissa kytätään kuinka ihminen pukeutuu, käyttääkö koruja, meikkiä, huivia, katseleekko televisiota, paljonko laittaa rahaa keräyksiin jne,niistä vedetään järjenpäätelmiä ihmisen uskosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lahkoissa kytätään kuinka ihminen pukeutuu, käyttääkö koruja, meikkiä, huivia, katseleekko televisiota, paljonko laittaa rahaa keräyksiin jne,niistä vedetään järjenpäätelmiä ihmisen uskosta.
näillä ihmiskäskyillä tapetaan se aito sydämen usko,
Kristittyjen kasteessa Jumala synnyttää sen aidon sydämen uskon.
"pidä mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi kruunuasi"
Ilm: 3: 11 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
näillä ihmiskäskyillä tapetaan se aito sydämen usko,
Kristittyjen kasteessa Jumala synnyttää sen aidon sydämen uskon.
"pidä mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi kruunuasi"
Ilm: 3: 11Vapaiden suuntien lalkot lupaavat vapautta, jos niihin liittyy, mutta niissä ihminen joutuu lahkon orjuuteen, josta on vaikea enää päästä irti.
2. Piet. 2:19
He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.
1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt.
( Joh. 3)- Anonyymi
Paavo Ruotsalainen aikoinaan ymmärsi - omakohtaisen kokemuksensa kautta - ettei 'aivousko' pelasta vaan tarvitaan Jeesuksen Kristuksen sisällinen tunteminen. Tätä hän opetti, vaikkakin oli vajavainen ihminen - vaikka toisaalta suuri jumalanmies.
Vahinko vaan körttiläisyys on sen jälkeen kehittynyt vika suuntaan: Ei hyväksytä ns. 'ratkaisukristillisyyttä, näin ihminen ei koskaan saavuta pelastusvarmuutta, ei pääse täyteen uskonlepoon, eikä niin ollen myöskään pääse toteuttamaan elämän vanhurskautta käytännössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412431Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k3891964Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381654Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1091457Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens141351Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01052Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat21993- 65878
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63855- 43802