Onkohan tuo Tsernobylin sarkofagi ohjuksenkestävä? Nyt kun Ukrainassa on sota. Noh, päästäänpähän siitäkin lopusta mitä jäljellä on jos ohjus osuu. Vai päästäänkö?
Vastaukset 11
Luka-setä ei ehkä arvostaisi jos esim. Iskander -ohjus osuisi katettuun sarkofagiin Pripyatissa. Pripyat on aivan Valko-Venäjän rajalla ja vallitsevat tuulet ovat Ukrainan suunnasta...
- Anonyymi
Geeniperimä on varmasti muuttunut tuolla kansalla, kun tsernopillu on huokunut jo vuosia?
- Anonyymi
On se. Kestää vähän useammankin.
- Anonyymi
Jysäyttäävät Tsarbomba kakkosen Tsernobyliin niin loppuu sota kertalaakista.
- Anonyymi
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008623000.html
taisteluita käydään myös Tsernobylissä. - Anonyymi
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008640605.html
venäläiset saivat haltuunsa Tsenobylin ydinvoimalan. - Anonyymi
Ohjusjärjestelmälle likainen suojakilpi, johon puolustava maa ei pommita
- Anonyymi
Uutisoinnin mukaan joditabletit ovat täällä meillä Suomessa apteekeissa loppu. Mahdollista säteilyonnettomuutta siis kuitenkin pelätään. Voimalan kellariin valunut elephants foot on erittäin voimakkaasti säteilevä.
- Anonyymi
Jodi-131 syntyy reaktorin käydesä. Sen puoliintumisaika on 8 vuorokautta. Viimeinen voimala tuolla suljettiin vuoden 2000 lopussa.
- Anonyymi
Varsin kevytrakenteinen koppa siinä päällä. Oikeastaan sääsuoja. Sen alla vanha betonisarkofagi, joka siis alkoi jo vuotamaan sateiden vuoksi.
- Anonyymi
Tuleeko ukrainasta elinkelvoton asuinmaa? 🤔
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.368848- 100842
- 76630
- 50625
- 65605
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 30576
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei134569En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25550Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48547