Onko Suomi varautunut kyberhyökkäykseen miten hyvin?

Anonyymi

Ovatko Suomen yhteiskunnan tietoverkot ja järjestelmät miten hyvin rakennettuja ja suojattuja? Vaaroihin pitää kiinnittää huomiota ihan kaikista näkökulmista.

Tuhoava kyber­isku Ukrainaan – kohteina myös Latvia ja Liettua.
https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000008639979.html

"Ukraina joutui tietoja tuhoavan kyberhyökkäyksen kohteeksi juuri Venäjän sotilaallisen hyökkäyksen alla."

5

81

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

No mitä nyt pitäisi tehdä. No antaa samalla mitalla kyber hyökkäystä venäjälle. Sotkea heidän tutka, tiedustelu, puhelin ja sähkön tuotto liikennettä. Niinhän ne tekevät itsekin. ....Länsi HALOOOO

• Hyvin on suomalialaiset valmistautuneet kärsimään samanlaisesta hyökkäyksestä,

Monokulttuuri tuottaa aina suuria mahdollisuuksia hyökkääjälle, koska ei tarvitse valmistaa kuin yksi haittaohjelma ja se pesee yksin tein kaikki työasemat ja palvelimet käyttökelvottomiksi.

• Anonyymi

Hienoa ! olen ylpeä näistä hakkereista. Kaadetaan venäjä yhdessä. Ukrainan sotaan on liittynyt osapuoli – nimittäin Anonymous-hakkeriryhmä. Ryhmä kertoo saaneensa kaadettua useita Venäjän hallituksen verkkosivustoja sekä valtion omistaman uutiskanava RT:n verkkosivut.

Anounymous julkaisi torstaina Twitter-tilillään kirjoituksen, jossa se kertoo nousevansa Venäjää vastaan kohteena Venäjän hallitus.

– Me kollektiivina haluamme vain rauhaa maailmaan. Haluamme tulevaisuuden koko ihmiskunnalle., Anonymous kirjoittaa.

• Anonyymi

Vieroitushoito tältä palstalta tekee hyvää.
      Kiinassa olisi tarjolla uudelleen koulutusta, joka tekisi porvarille hyvää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5116
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3636
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      37
      3050
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      3005
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      10
      2936
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2363
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1848
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1790
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1731
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      139
      1718
    Aihe