Siskoni lapsen kehitysvamma on muka autismi.

Anonyymi

Siskoni teini-ikäisellä pojalla on hänen vanhempiensa mukaan autismi. Lisäksi hänellä on kehitysvamma mutta pidän erikoisena että hänen vanhempansa eivät asiaa hyväksy vaan väittävät että hän ei testien mukaan ole kehitysvammainen vaikka hän selvästi on sitä. He esimerkiksi väittävät että hän osaa puhua mikä ei ole totta koska minä en ole koskaan hänen kuullut puhuvan minkä lisäksi hän on aina huoneessaan suljetun oven takana kun käyn heillä. Vanhempien mukaan hän muka vain pelkää minua minun kovaäänisyyteni vuoksi, siksi koska kiroilen ja että hän aistii että en hyväksy häntä vaikka tosiasiassa tiedän hänen olevan vain yksinkertaisesti kehitysvammainen. Miten saisin hänen vanhempansa hyväksymään poikansa kehitysvammaisuuden ja sen, että hänen paikkansa on vammaisille tarkoitetussa laitoksessa koska hänen kotona olemisensa ei ole hyväksi hänen nuoremille sisaruksilleen. Hän on siis esikoinen. Minua ainakin pelottaisi sellaisen pojan vanhempana että mitä hän saattaisi tehdä nuoremmille siskoilleen. Siis että hän heille saattaa tehdä jotain sopimattomia asioita siksi että hän on kykenemätön ymmärtämään että mitä saa tehdä koska hänhän on vain iso lapsi jolla kuitenkin hormoonit hyrräävät ja siksi hän voi tehdä tekoja minkä vuoksi hän voi päätyä vankilaan.

3

643

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mikä oikeutus sinulla on puuttua siskosi perhe-elämään? Elät vuosikymmeniä jäljessä ajasta. Nykyään ei ole periaate sulkea kaikkia poikkeavia laitoksiin.

Jos olet sitä mieltä, että lapsi on vaarallinen, niin tee lastensuojeluilmoitus. Oma asenteesi tosin tuntuu sellaiselta, etten itsekään ottaisi sinuun kontaktia, jos olisin herkkä erityislapsi. Eli et ole paras henkilö arvioimaan tilannetta.

Hanki oma elämä.

• Anonyymi

Ja tämän vuoksi sinun kurkkusi viillellään auki, ettäs tiedät.

• Anonyymi

Toivottavasti tämä on provo vaikka ei kyllä siltä vaikuta. Autistilapsen vanhempana rajoittaisin tämän kaltaisten sisaruksien vierailuoikeuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe