Siskoni lapsen kehitysvamma on muka autismi.

Anonyymi

Siskoni teini-ikäisellä pojalla on hänen vanhempiensa mukaan autismi. Lisäksi hänellä on kehitysvamma mutta pidän erikoisena että hänen vanhempansa eivät asiaa hyväksy vaan väittävät että hän ei testien mukaan ole kehitysvammainen vaikka hän selvästi on sitä. He esimerkiksi väittävät että hän osaa puhua mikä ei ole totta koska minä en ole koskaan hänen kuullut puhuvan minkä lisäksi hän on aina huoneessaan suljetun oven takana kun käyn heillä. Vanhempien mukaan hän muka vain pelkää minua minun kovaäänisyyteni vuoksi, siksi koska kiroilen ja että hän aistii että en hyväksy häntä vaikka tosiasiassa tiedän hänen olevan vain yksinkertaisesti kehitysvammainen. Miten saisin hänen vanhempansa hyväksymään poikansa kehitysvammaisuuden ja sen, että hänen paikkansa on vammaisille tarkoitetussa laitoksessa koska hänen kotona olemisensa ei ole hyväksi hänen nuoremille sisaruksilleen. Hän on siis esikoinen. Minua ainakin pelottaisi sellaisen pojan vanhempana että mitä hän saattaisi tehdä nuoremmille siskoilleen. Siis että hän heille saattaa tehdä jotain sopimattomia asioita siksi että hän on kykenemätön ymmärtämään että mitä saa tehdä koska hänhän on vain iso lapsi jolla kuitenkin hormoonit hyrräävät ja siksi hän voi tehdä tekoja minkä vuoksi hän voi päätyä vankilaan.

3

716

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mikä oikeutus sinulla on puuttua siskosi perhe-elämään? Elät vuosikymmeniä jäljessä ajasta. Nykyään ei ole periaate sulkea kaikkia poikkeavia laitoksiin.

Jos olet sitä mieltä, että lapsi on vaarallinen, niin tee lastensuojeluilmoitus. Oma asenteesi tosin tuntuu sellaiselta, etten itsekään ottaisi sinuun kontaktia, jos olisin herkkä erityislapsi. Eli et ole paras henkilö arvioimaan tilannetta.

Hanki oma elämä.

• Anonyymi

Ja tämän vuoksi sinun kurkkusi viillellään auki, ettäs tiedät.

• Anonyymi

Toivottavasti tämä on provo vaikka ei kyllä siltä vaikuta. Autistilapsen vanhempana rajoittaisin tämän kaltaisten sisaruksien vierailuoikeuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies tykkään edelleen sinusta

Harmittaa vaan tämä tilanne. Tai se kun ei ole mitään tilannetta.
      Ikävä
      51
      871
    2. Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?

Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍
      Ikävä
      92
      838
    3. Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle

Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust
      Kotimaiset julkkisjuorut
      15
      716
    4. Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi

Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,
      Suomalaiset julkkikset
      3
      670
    5. Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?

Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.
      Vain elämää
      1
      564
    6. Jos oltais joskus samoissa bileissä

Niin lähdettäiskö yhdessä ”jatkoille?”
      Ikävä
      56
      551
    7. Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?

Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it
      Sinkut
      184
      539
    8. Meinasin tukehtua juomaan :D

ihan jäätävä maha sulla 🤣🤣🤣 m-n ihmekö kun oot sinkku
      Ikävä
      61
      533
    9. Ehkä taidat

Luovuttaa.
      Ikävä
      70
      533
    10. Sinulle jota kaipaan!

Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista
      Ikävä
      24
      496
    Aihe