En tiedä

kuuluuko tämä tälle palstalle,mutta kysymys on naispappeudesta ja sen vaikeudesta Oulun hiippa-kunnassa ja sen mukana oleva Satu Saarisen väitöskirja naispappien ongelmista.
271203
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 27

Vanhimmat

sulla asiaakin?

Äänestä
  • Aloittaja

asiaan,joten älä viitsi pelleillä.

Äänestä

EVVK .

Äänestä
  • Aloittaja

tuo lyhenne tarkoittaa?

Äänestä

Avaus saisi sisältää jonkinlaisen alustuksen keskusteluun.

Äänestä
  • Aloittaja

näin on että siinä alustus kyseiseen aiheeseen.

Äänestä

• jj.vaha-tuisku kirjoitti:

näin on että siinä alustus kyseiseen aiheeseen.

Ei se kyllä ole alustusta nähnytkään. Se on otsikko. Tapana on, että aloittaja määrittelee aiheen ja sen jälkeen myös kommentoi sitä itse ensin.

Äänestä

• Aloittaja

isay kirjoitti:

Ei se kyllä ole alustusta nähnytkään. Se on otsikko. Tapana on, että aloittaja määrittelee aiheen ja sen jälkeen myös kommentoi sitä itse ensin.

kommentoinut,mutta kun nämä kaksi pelleä vitsaili
    vain ja niihin ei voinut millään tavalla vastata,
    koska niistä ei saanut mitään otetta.

Äänestä

Asiasta en tiedä mitään, mutta olen sitä mieltä, että naispapit ovat kirkolle ihan oikein.

Nimim. Vahingoniloinen

Äänestä
  • on raamatussa annettu miehelle..eikä tämä ole tasa-arvo kysymys..miehelle ja naiselle vaan on eri tehtävät...

Äänestä

• mirham kirjoitti:

on raamatussa annettu miehelle..eikä tämä ole tasa-arvo kysymys..miehelle ja naiselle vaan on eri tehtävät...

toimi saunanuunin sytykkeenä.

Äänestä

• Aloittaja

mirham kirjoitti:

on raamatussa annettu miehelle..eikä tämä ole tasa-arvo kysymys..miehelle ja naiselle vaan on eri tehtävät...

olen itse naispappeuden kannattaja,vaikka olen mies,sillä vaikka raamatussa lukee että nainen vaietkoon seurakunnassa,sillä se ei tarkoita sitä
    etteikö nainen voi toimia myös sananjulistana eli pappina.

Äänestä

• hyödyllinen raamattu kirjoitti:

toimi saunanuunin sytykkeenä.

joka kertoo Luojan ajatukset ihmiselle jonka Hän on luonut....sinä pistäisit savuna ilmaan....

Äänestä

olen itse naispappeuden kannattaja,vaikka olen mies,sillä vaikka raamatussa lukee että nainen vaietkoon seurakunnassa,sillä se ei tarkoita sitä
    etteikö nainen voi toimia myös sananjulistana eli pappina.

virka on hengellinen virka,sanassa sanotaan että seurakunnan paimenen tulee olla yhden vaimon mies...tässä on myös hengellinen vertaus mikä tarkoittaa Kristusta ja seurakuntaa...josta ei tässä sen enempi..kannattaa lukea Raamatusta...

Äänestä

• Aloittaja

mirham kirjoitti:

virka on hengellinen virka,sanassa sanotaan että seurakunnan paimenen tulee olla yhden vaimon mies...tässä on myös hengellinen vertaus mikä tarkoittaa Kristusta ja seurakuntaa...josta ei tässä sen enempi..kannattaa lukea Raamatusta...

hyväksut täysin tämän Oulussa toimivan Timoteus-yhteisön ja siihen muutenkin liittyvät vastaavat liikkeet luterilaisen kirkon sisällä.

Äänestä

hyväksut täysin tämän Oulussa toimivan Timoteus-yhteisön ja siihen muutenkin liittyvät vastaavat liikkeet luterilaisen kirkon sisällä.

on minulle täysin vieras juttu..??Mikä se muuten on?Olen tätä mieltä ,enkä ole sitä muilta "ottanut",eihän se "kadottava synti "ole nais pappeus(naiset ovat jopa parempia puhumaan joskus...)mutta sanan mukaista se ei mielestäni ole...

Äänestä

• Aloittaja

mirham kirjoitti:

on minulle täysin vieras juttu..??Mikä se muuten on?Olen tätä mieltä ,enkä ole sitä muilta "ottanut",eihän se "kadottava synti "ole nais pappeus(naiset ovat jopa parempia puhumaan joskus...)mutta sanan mukaista se ei mielestäni ole...

nimeenomaan ns.vanhauskoisten luterilaispappien
    perustama yhteenliittymä,joka ei hyväksy naispappeutta ja eivätkä halua toimittaa naispappien kanssa kirkollisia toimituksia.

Äänestä

nimeenomaan ns.vanhauskoisten luterilaispappien
    perustama yhteenliittymä,joka ei hyväksy naispappeutta ja eivätkä halua toimittaa naispappien kanssa kirkollisia toimituksia.

olen nähnyt jutun siitä tv:tä..Kirkolla olisi tietty muitakin tärkeitä kysymyksiä ratkottavana...kuitenkin toivon,että tämä ei jaa kirkkoa kahtia..(ne vanhakantaset papit on oikeassa....)

Äänestä

• Aloittaja

mirham kirjoitti:

olen nähnyt jutun siitä tv:tä..Kirkolla olisi tietty muitakin tärkeitä kysymyksiä ratkottavana...kuitenkin toivon,että tämä ei jaa kirkkoa kahtia..(ne vanhakantaset papit on oikeassa....)

vanhoilliset lestat,jotka eivät taatusti hyväksy
    naispappeutta,sillä senhän osoittaa tämä entisen
    Oulun piispan Olavi Rimpeläisen käytäntö,jonka perusteella hän ei vihkinyt naisia papeiksi hiippakunnan alueella.

Äänestä

vanhoilliset lestat,jotka eivät taatusti hyväksy
    naispappeutta,sillä senhän osoittaa tämä entisen
    Oulun piispan Olavi Rimpeläisen käytäntö,jonka perusteella hän ei vihkinyt naisia papeiksi hiippakunnan alueella.

eivät varmasti hyväksykkään naispappeutta...(täytyypä kysyä,minulla on vanhalestadiolais ystävä..)..minkähän takia naispappeutta niin puolustetaan...onko se vain sitä että kaikki ammatit täytyy olla avoimia kaikille??

Äänestä

• Aloittaja

mirham kirjoitti:

eivät varmasti hyväksykkään naispappeutta...(täytyypä kysyä,minulla on vanhalestadiolais ystävä..)..minkähän takia naispappeutta niin puolustetaan...onko se vain sitä että kaikki ammatit täytyy olla avoimia kaikille??

naispapit ovat joutuneet työpaikkakiusaamisen kohteeksi esimiesten jatyötovereiden taholta.

Äänestä

naispapit ovat joutuneet työpaikkakiusaamisen kohteeksi esimiesten jatyötovereiden taholta.

ei oikein kuulosta hyvältä etenkään kirkossa...ratkaisu pitäisi uskaltaa tehdä kirkolliskokouksessa..mutta tänä aikana kun tasa-arvosta vaahdotaan ,sitä ei uskalla tehdä kukaan...nimittäin että naispappeus kiellettäisiin vedoten raamatun sanaan...En ymmärrä kuika naispapit lukevat raamattuansa..???

Äänestä

• mirham kirjoitti:

ei oikein kuulosta hyvältä etenkään kirkossa...ratkaisu pitäisi uskaltaa tehdä kirkolliskokouksessa..mutta tänä aikana kun tasa-arvosta vaahdotaan ,sitä ei uskalla tehdä kukaan...nimittäin että naispappeus kiellettäisiin vedoten raamatun sanaan...En ymmärrä kuika naispapit lukevat raamattuansa..???

Enkä myöskään enää ymmärrä kuinka jotkut piispat ja miespapit lukevat Raamattua. Esim. Kuopion piispa Riekkinen sallisi homojen vihkimisen ja pastori Kylliäinen on sitä mieltä, että kaikki pääsevät taivaaseen jne. Suomen ev.lut.srk on huonosti lukenut Raamattunsa, sillä sen opetus ei voi perustua mihinkään muuhun kuin Raamattuun.

Äänestä

• mirham kirjoitti:

No ei sitä kukaan lue kirjaimellisesti muutenkaan. Vai milloin viimeksi kylän asukkaat ovat kivittäneet niskoittelevan lapsen?

Äänestä

• mirham kirjoitti:

Lukematta enenpää noita kirjoituksia,mutta tossa olet oikeassa.
    Raamatun mukaan näin on järjestys.

Aihe sinällään mielenkiintoinen,mutta en nyt ehdi siihen tään tarkemmin perehtyä,vaikka tunnenkin Raamatun kirjoitukset jokseenkin hyvin.

Äänestä

• isay kirjoitti:

No ei sitä kukaan lue kirjaimellisesti muutenkaan. Vai milloin viimeksi kylän asukkaat ovat kivittäneet niskoittelevan lapsen?

Missä Raamatussa lukee että kylä olisi kivittänyt lasta????Homojen siunaaminen on todella kyseenalaista...ja raamatun mukaan kaikki eivät mene taivaaseen,ja( saattaahan olla että kaikki ei sinne haluakkaan)...

Äänestä

• Aloittaja

Jan-Erik kirjoitti:

Lukematta enenpää noita kirjoituksia,mutta tossa olet oikeassa.
    Raamatun mukaan näin on järjestys.

Aihe sinällään mielenkiintoinen,mutta en nyt ehdi siihen tään tarkemmin perehtyä,vaikka tunnenkin Raamatun kirjoitukset jokseenkin hyvin.

sinulta,että olen minä sitten ollenkaan oikeassa?

Äänestä

Kommentoi aloitusta

jj.vaha-tuisku kirjoitti:

kuuluuko tämä tälle palstalle,mutta kysymys on naispappeudesta ja sen vaikeudesta Oulun hiippa-kunnassa ja sen mukana oleva Satu Saarisen väitöskirja naispappien ongelmista.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu