Huutaminen saarnaamisessa

Anonyymi

Miksi saarnaajan täytyy aina huutaa noissa herätysliikkeen tapahtumissa tai kadulla vaikkapa Raamatun tai Jeesuksesta? Tuo teatraalinen huutaminen on ahdistavaa ja joskus ärsyttävää. Kun katsoo aina vahingossa TV7:n ohjelmia, niin näissäkin on huutamassa joko ulkomaalainen tai suomalainen uskovainen tai joku muu uskoon tullut. Mihin tällä huutamisella ja kiekumisella oikein pyritään tai meinataan?

15

643

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se tulee sydämmestä

• Ei se sydämmmestä tule, vaan vinksahtaneesta pääkopasta jossa epäjumalmato tekee reikiä ajatteluun - tai sitten vaan ihan perinteisestä ahneudesta.

• Anonyymi

Yeensäkin elämässä, jos puhe on vakuuttava, mitä syytä olisi hakea voimaa, vakuuttavuutta äänen korottamisella, !!
      ajatelkaa, jos kansojen päämiehetkin löisi nyrkkiä ja hyppisi aitioissaan saadakseen puheilleen vakuuttavuutta, kuinka kukaan kuuntelisi tai pitäisi asiallisena käytöksenä.

vakuutavaa asiaa ei takuuvarmasti tarvitse tehostaa, huudoilla ja hyppimisillä .

• Anonyymi

pitäähän mummot pitää hereillä etteivät nuku.

• Anonyymi

Tuo huutaminen on mielestäni ahdistavaa, samoin kuin koko uskosta tai Jeesuksesta puhuminen uskovaisen kanssa. En koskaan tiedä, mitä uskallan vastata, etten loukkaa uskovaista, vaikka itse olen omassa uskossani ilman seurakuntaa. Nuo huutajat kuulostaa sekopäisiltä, jotka kierrän kaukaa, koska en tiedä, ovatko ne pöllyssä jostain aineesta tai mielisairaalasta karanneita. Pelkään niiden käyvän kiinni tai nolaavan minut. 😱

• Anonyymi

sellainen ihminen ei hallitse itseään eikä omia tunteitaan, joka ei pysty itseään hillitseen, ja puhua niinkuin ihmisille puhutaan.

• Anonyymi

Samaa mieltä.
      Huutaminen ennemmin karkoittaa, kuin kokoaa.
      Minä skippaan aina huutajat.

• Anonyymi

Huutaminen on lähinnä itsensä korottamista. Itsensä julki tuomista, siinä itse sana jää ns.taakse. nää taukit ei vaan tajua sitä että aito sana lähtee sydämestä eikä sitä tarvitse huutaa.

• Anonyymi

www.youtube.com/watch?v=E3kYaj2SWTM&ab_channel=OPKOfi
      Tämä mies ei huuda. Hänen ei tarvitse. Sanoma uppoo ihan rauhallisella puheella.
      Kalevi Lehtinen-Sydämeni sanoma.

• Anonyymi

Sillä on huono kuulo 🤣 vai olisiko ihan vajakki 🤣🤣🤣

• Anonyymi

Eihän valheet muuten uppoa , joku saattaa kyseenalaistaa , huutajalle ei uskalla 😂

• Anonyymi

Saarnaajat ovat yleensä vanhempia henkilöitä, joilla on kuulo huonontunut. Koska he eivät kuule muiden puhetta, olettavat he, etteivät muutkaan kuule, joten siksi huutavat. Sitten vielä kun ovat sen verran seniilejä, niin eivät sitten yhtäkkiä muista, mitä ja miksi ovat yleisön edessä huutamassa. Sitten kun asiasta muistuttaa, niin eivät kuule ja saarna jatkuu, vaikkei ihan samasta asiasta, mihin oikosulun hetkellä jäi.

• Anonyymi

onpa sitä huutamista ollut helluntailaisuudessa AINA, ei liity mihinkään puhujan kuuloaisteihin.
        sellaisen pitäis jäädä eläkkeelle, jos ei aistit enää toimi, turhaa puolustelua..

• Anonyymi

Raiskashan lestadiolaiset ennen Lapissa kakaroja hengen juhlissa.

• Joku on joskus jossain sanonut, että joku puhuja oli merkinnyt muistiinpanojensa marginaaliin huomautuksen "nämä perustelut epävarmoja, nosta ääntäsi" :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjän sotilaiden raiskaama 1 vuotias poika kuoli vammoihinsa

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/fac86480-df24-41b8-be6c-6ab6ff6476e4 Järkyttävää tämä jatkuva raiskaaminen. patriarkka Kirilin mielestä p
      Maailman menoa
      373
      4123
    2. Lasta odottava Johanna Harlin hehkuu Cannesin juhlissa - Some ylistää: "Maailman kaunein mama"

Oi, mitkä kuvat suoraan Ranskan Rivieralta. Onnea loppuodotukseen, Johanna ja Renny Harlin! Oletko muuten katsonut The Harlins -realityä? Mielipiteit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      3240
    3. Martina taitaa olla Hangossa

Mitäköhän siellä tapahtuu…
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1795
    4. Meidän Hanko

Siis toi ämmä. Mitähän Stefu maksoi (ehkä ponin), että astuu tiluksilleen kuittailemaan Sohville. Nyt on pappa siinä kunnossa, että kannattanee olla h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1535
    5. 73
      1387
    6. Sano mies jotain mistä tietäisin että tykkäät

Olen itse kirjoittanut tosi tunnisteellisesti, tiedät mun naisen olevan täällä, jos olet hän. Ihan siksi että uskallan paremmin irl, jos tiedän että t
      Ikävä
      140
      1293
    7. Onko Suomi huonompi kotimaa kuin Venäjä?

Täällä kirjoittelee muutama ihminen Suomesta siihen sävyyn, että kysymys on pakko esittää. Jos siis vertailet toisiinsa näitä kahta maata, onko Venä
      Maailman menoa
      447
      898
    8. Suomen kuherruskuukausi Ukrainan kanssa on ohi. Väitän, että suomalaisia on harhautettu.

Aivan ensimmäiseksi haluan sanoa, että jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Voi myös olla sitä mieltä, että saa haluta Suomen liittymistä Natoon. Enne
      Maailman menoa
      231
      798
    9. Kaikkeuden kauniimmat simmut

Olet timanttia ja ja. Ikävä on.
      Ikävä
      24
      798
    10. Uskotko nainen vielä ihmeisiin

Sinun täytyy vain uskoa ja luottaa💕
      Ikävä
      83