Tältä tuntuu juuri nyt

Anonyymi

Ahdistaa kun muistisairas isäni ei tunnu ymmärtävän että minulla palkallinen työ hoidettavana muutamana päivänä viikossa. Jo terveenä ollessaan totesi ettei työni mistään kotoisin ja kumma kun en kunnon töihin kelpaa. Työskentelen henkilökohtaisena avustajana. Jo tuolloin tuumasin mielessäni että isäni narsisti ja jotenkin sekin paistaa läpi noista kommenteista. Takertuu liikaa minuun ja siihen että minä jaksan tehdä kaiken yksin täällä kotona. Äskenkin totesi että pidä hänestä huolta tämä päivä vaikka hyvin tiesi että lähden myöhemmin vielä töihin. Toiselle tyttärelle ei edes ota puheeksi että tulisi isäänsä auttamaan. Nämä molemmat sen sortin ihmisiä että ajavat minut henkisesti loppuun.

2

855

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tosi ikävä tilanne. Työsi henkilökohtaisena avustajana on sitä, mitä hän itse tarvitsisi elääkseen täysipainoista elämää, mutta kun teet sitä "vieraalle" ja palkattuna, se ei olekaan arvokasta työtä...

Kunnissa vaihtelee, voiko muistisairas saada henkilökohtaisen avustajan.

Tosi vaikeaa kyllä, kun isä kokee, ettet auta häntä, kun käyt "höpötyössä", vaikka käyt auttamassa toista/toisia jotka samoin, kuin isäsi, tarvitsee apua.

Meillä ei suomalaisessa yhteiskunnassa kannateta sitä, että esimerkiksi monilapsisen perhen kotiäidille maksettaisiin lasten hoitamisesta, vaan hänelle maksetaan mieluumin vieraiden lasten hoitamisesta päiväkodissa, sekä toimeentulotukea sitten omien lasten hoidattamiseen toisessa päiväkodissa.

• Anonyymi

Voiko muistisairas saada henkilökohtaisen avustajan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      29
      2580
    2. Yksi kuoli nokkakolarissa

Asiasta YLEn verkkosivuilla uutinen klo 23.02. Oliko itsemurha?
      Oulainen
      11
      1242
    3. Helvetistä ei ole paluuta

Kun ihminen laskeutuu kuolleiden maailmaan, kauhujen valtakuntaan ja tuonelan ovet sulkeutuu kiinni, se on karu tunne ku
      Idän uskonnot
      329
      976
    4. Mikä on kaivattusi ammatti

entäpä sinun? 💶
      Ikävä
      44
      861
    5. Terveisiä vanhemmalle

J-miehelle. Ehkä nähdään vielä 😉
      Ikävä
      44
      828
    6. Järjetön Topi-ilta

Lisää tappiota konkurssipesälle. Miten voi olla mahdollidta , että annetaan järjestää tämä. Sorsakoski pyörii haudassaan
      Ähtäri
      20
      819
    7. Miksi nainen nukut huonosti

Onko sulla jotakin huolia, vai jotakin miestäkö mietit? Vai tunnemaailmassako velloo? Ajatteletko koskaan minua? Paljo
      Ikävä
      61
      744
    8. Niin siinä Kävi

Ettemme koskaan saaneet toisiamme
      Ikävä
      44
      720
    9. Halutaan toisiamme

Mutta se on Salaisuus❤️
      Intohimo
      44