Ahdistaa kun muistisairas isäni ei tunnu ymmärtävän että minulla palkallinen työ hoidettavana muutamana päivänä viikossa. Jo terveenä ollessaan totesi ettei työni mistään kotoisin ja kumma kun en kunnon töihin kelpaa. Työskentelen henkilökohtaisena avustajana. Jo tuolloin tuumasin mielessäni että isäni narsisti ja jotenkin sekin paistaa läpi noista kommenteista. Takertuu liikaa minuun ja siihen että minä jaksan tehdä kaiken yksin täällä kotona. Äskenkin totesi että pidä hänestä huolta tämä päivä vaikka hyvin tiesi että lähden myöhemmin vielä töihin. Toiselle tyttärelle ei edes ota puheeksi että tulisi isäänsä auttamaan. Nämä molemmat sen sortin ihmisiä että ajavat minut henkisesti loppuun.
Tältä tuntuu juuri nyt
2
826
Vastaukset
- Anonyymi
Tosi ikävä tilanne. Työsi henkilökohtaisena avustajana on sitä, mitä hän itse tarvitsisi elääkseen täysipainoista elämää, mutta kun teet sitä "vieraalle" ja palkattuna, se ei olekaan arvokasta työtä...
Kunnissa vaihtelee, voiko muistisairas saada henkilökohtaisen avustajan.
Tosi vaikeaa kyllä, kun isä kokee, ettet auta häntä, kun käyt "höpötyössä", vaikka käyt auttamassa toista/toisia jotka samoin, kuin isäsi, tarvitsee apua.
Meillä ei suomalaisessa yhteiskunnassa kannateta sitä, että esimerkiksi monilapsisen perhen kotiäidille maksettaisiin lasten hoitamisesta, vaan hänelle maksetaan mieluumin vieraiden lasten hoitamisesta päiväkodissa, sekä toimeentulotukea sitten omien lasten hoidattamiseen toisessa päiväkodissa. - Anonyymi
Voiko muistisairas saada henkilökohtaisen avustajan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1817617
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes883599- 592454
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se721589Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3741504Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201406- 571393
Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171091Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791040Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841038