kokeneita musiikin avikutuksesta???

Mimmu

Opiskelen lähihoitajaksi ja suuntaudun Lasten ja Nuorten koulutusohjelmaan. Viimeinen puoli vuotta olisi menossa ja pitäisi alkaa miettimään lopputyötä. aiheenani on musiikin vaikutus nuoriin tai lapsiin (tätä en ole vielä päättänyt). Jos teillä olisi omakohtaisia kokemuksia, elämätarinoita musiikin vaikutuksesta elämäänne(positiivisesti/negatiivisesti..jne) esim. musiikkiterapiasta tai musiikista yleensä olisin hyvin kiitollinen palautteesta. Käyttäisin näitä omakohtaisia kokemuksia työssäni (tietenkin TÄYSIN nimettömänä) Onko musiikki auttanut jatkamaan elämässä eteenpäin? Onko siitä tullut iso osa elämääsi ja se vaikuttaa sinuun? Oletko ollut musiikkiterapiassa,miksi ja miten se on vaikuttanut? jne jne.. Kiitos etukäteen ! =)

10

1081

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmu

      Pieni kirjoitusvirhe HUps =)

    • oliko väärä vastaus?

      täysin epämusikaalinen on musiikki aina ollut minulle negatiivinen asia.
      Minusta siihen tuhlataan aivan liian paljon aikaa ja rahaa ja voimia.
      Tunnen olevani ulkopuolinen outolintu musiikin takia/musiikitajun puutteen takia.
      Nuorempana teeskentelin pitäväni musiikista mutta enään en viitsi.Olen tullut siihen tulokseen,että en ole ollut ainoa teeskentelijä.Ihmisillä on suuri tarve olla "hyväksyttyjä" ja musiikki kuuluu vahvasti ajan henkeen.
      Epämusikaaliset eivät saa mitään armoa.

    • mielestäni

      on oma maailmansa ja mielestäni siitä saavat kaikista eniten muskikaaliset ihmiset, mutta musiikilla voi olla rauhoittava vaikutus tai ajaessa autolla sillä voi olla erillaisia ärsykkeitä antava vaikutus, hyvä roken roll musiikki niin ´kyllä se vähän kaasujalassa tuntuu. Klassinen musiikki on ehkä rauhoittavaa, luulisin, harvoin sitä kuuntelen.
      Musiikista haen hyvää mieltä esim. iskelmät, ne kuuluu minun aikani henkeen tanssin muodossa, eli sehän vaikuttaa virkistävästi ihmiseen myös tanssin suoman liikunnan kautta.
      Jotkut ihmiset laittavat soimaan mielimusiikkiansa ja uppoutuvat hyvän kirjan pariin, siinä on ilmiselvästi terapeuttinen vaikutus eli rentouttava.

      • tässä

        vielä mielleni yksi asia, kun katsoin nuorisolle suunnattua konserttia. Siellä musiikkiin liittyi pitkälti tällainen tanssimisen meininki, hienoja tanssishow esityksiä, nuoriso ottaa mallia ja mikä sen parempaa liikuntaa kun tanssiharrastus ja liikunta samassa niin että hiki tulee ja eipähän nuoriso ole särkemässä tällaisen heilumisen(siis tanssimisen) jälkeen enää kaupungilla paikkoja, ne ei enää yksinkertaisesti jaksa kun ovat kuluttaneet energiansa siihen musiikkiin tanssimalla ja olemalla mukana täysillä. Nuorisolle suunnatut konsertit jos niihin liittyy tanssi jotenkin, ovat nimenomaan sitä terapeuttista, sekä ystävien tapailu tässä ohessa. Kannatan discoja.


    • poika

      Itselläni ei auttanut tippakaan musiikkiterapia, en sitten tiedä oliko vika minussa vai missä, ? ja muutenkin on musiiki aika pieni elämääni, toki kuuntelen musiikkia kuten súomalaisista Zen Cafeta ja ulkomaisista Red Hot Chili Peppersiä, mutta ssíihen se jääkin

      • Mimmu

        Miksi olit musiikkiterapiassa? Millaista se oli? kuinka kauan kävit?


      • Mitä kysyt?
        Mimmu kirjoitti:

        Miksi olit musiikkiterapiassa? Millaista se oli? kuinka kauan kävit?

        Etkö tiedä mitä musiikkiterapiassa tehdään? Olet PRO! Onnea vaan opintoihin, hyvä linja!

        Etkö tiedä että on moukkamaista udella henkilökohtaisuuksia!


      • Minnu
        Mitä kysyt? kirjoitti:

        Etkö tiedä mitä musiikkiterapiassa tehdään? Olet PRO! Onnea vaan opintoihin, hyvä linja!

        Etkö tiedä että on moukkamaista udella henkilökohtaisuuksia!

        Ei se ole henkilökohtaista jos ei tunne ihmistä. miksi sitten vastasit tähän aiheeseen jos et halua että sinulta udellaan mitään ?
        Tiedän kyllä mitä musiikkiterapia on ja mitä siellä tehdään mutta yllätykseksi Ihmiset ovat tosiaan erilaisia! Jokainen ihminen on yksilö ja asiat vaikuttavat eri ihmisiin eri tavalla. Jokainen musiikkiterapia ei ole välttämättä samanlainen, niiden pitäjätkin ovat jopa tavallisia ihmisiä, yksilöitä. JOkaisella on oma tapansa pitää tuokio.Kiitos kuitenkin että ylipäätään vastasit alkuperäiseen kysymykseeni.


    • minävuan

      Pelkäsin ihan älyttömästi erästä asiaa, illalla ei saanut nukuttua kun asiat pyöri mielessä. kannettava cd-soitin mahan päälle, laiton lempilevyn soimaan ja lauloin mielessäni mukana. se oli helpottavaa ja uni tuli paljon paremmin sen jälkeen. se karkoitti pahat ajatukset yöksi pois.

    • nuori16

      Itse kuulun nuorisoon (16 vuotias). Joskus kun olen surullinen, vihainen, iloinen tai jokin painaa minua, esim. koirani kuoli vähän aikaa sitten, tykkään kuunnella sellaista musiikkia joka saa minut hyvälle tuulelle. Kavereiden mielipiteistä musiikin kuuntelussa en ole ikinä välittänyt. Oikeastaan vasta tänä vuonna "hairahdin" todellisesti musiikkiin ja hommasin itselleni biisejä joista tykkään, jotka tuovat mielenrauhaa, piristävät, saavat hymyilemään, ehkäpä jotkut surulliset biisit vähän alakuloiseksikin. Pidän itse aika haaveilevasta musasta, esim. coldplayn musa on mielestäni aika haaveilevaa. Mielipiteeni johtuu ehkä osittain luonteestani, sillä olen aika haaveileva, rauhallinen ja nautin joskus olla ihan yksikseen (tai no kukapa ei, mutta minä ehkä vähän enemmän kuin muut, tai no siltä ainakin joskus tuntuu)
      Musiikkiterapiassa en ole ikinä käynyt, mutta luulisin että se joihinkin ihmisiin todella tepsii. (ainakin minuun tepsisi)
      Mielestäni musiikki on hieno keksintö, vaikken itse ole mikään erityisen musikaalinen ihminen.
      Se saa ihmiset muuttamaan mielialojaan. Tuo esim. toivoa vaikeisiin elämäntilanteisiin. (riippuen tietysti musasta)
      Nuorisolle iloinen musa tekee erityisen hyvää kun mielialat ailahtelevat ja tulee kaikenmoisia masennuksia. Löytää itsestään uusia juttuja jne.
      Silloin musa auttaa unohtamaan murheita ja muistamaan niitä hyviä jutskia. ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      33
      2244
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1882
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1341
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1230
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1215
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      16
      1140
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1081
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1035
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 12
      997
    Aihe